nyt on tullut satuja että kumpi saastuttaa enemmän, bensa vai diesel?
ja faktaa kehiin ei mutujuttuja.
kumpi saastuttaa enemmän diesel vs bensa
57
2457
Vastaukset
- kokkoo
dieselin nox päästöt 10x vs bensa. ja nox on myrkky pahimmasta.
- JaTosiasiaaTaas
Ei pidä paikkaansa euro6-luokitelluilla autoilla, jotka kaikki siis on valmistettu syksyn 2014 jälkeen.
Sallitut nox-päästöt sen mukasn: diesel 0,08 mg, bensa 0,06 mg.
Sallitut CO-päästöt: diesel 0,5mg, bensa 1,0 mg eli kaksikertaa suuremmat,
Muut euro6-luokittelemat päästörajat ovat samat dieseleillä ja bensoilla.
Hiilidioksidipäästöt CO2 on bensoilla huomattavasti suuremmat kuin vastaavilla dieseleillä.
Bensat ovat siten selkeästi suuripäästöisempiä kuin vastaavat dieselautot eli saastuttavat selvästi enemmän.
- fakta111
Diesel.
- Fakta222
Bensa
- totuusss
diisseli!
- OikeaTotuus
Bensa
- veroase
Kaikki polttomoottorit kielletään myös Suomessa kuten muualla on jo tehty. Kiellot alkavat typen oksidien ja pienhiukkaspäästöjen vuoksi dieselmoottoreista, sen jälkeen poistuvat bensiini- ja kaasukäyttöiset autot. Vain sähkökäyttö jää. Henkilöautot siirtyvät akkusähköön ja raskas liikenne ja työkoneet vetykennoperustaiseen sähkökäyttöön. Vähän ennen lopullista muutosta polttomoottoriauotojen veroja nostetaan paljon.
- OtaRealismiRoskakorista
Suomen sähköverkko ei mitenkään kestä kaikkien autojen muuttamista sähkökäyttöiseksi.
Vedylle ei ole edes teoriassa hyvin toimivaa tuotanto, varastointi ja jakelumallia olemassa. Vety kun tihkuu läpi terästankistakin.
Eli tavoitteet on tavotteita, mutta siihen, mitä voidaan tehdä vaikuttaa oleellisesti se, mikä on mahdollista. - Nikola
OtaRealismiRoskakorista kirjoitti:
Suomen sähköverkko ei mitenkään kestä kaikkien autojen muuttamista sähkökäyttöiseksi.
Vedylle ei ole edes teoriassa hyvin toimivaa tuotanto, varastointi ja jakelumallia olemassa. Vety kun tihkuu läpi terästankistakin.
Eli tavoitteet on tavotteita, mutta siihen, mitä voidaan tehdä vaikuttaa oleellisesti se, mikä on mahdollista.Kuulepas nyt; nykymaailmassa ei ole mistään puutetta, ainoastaan rahasta voi olla pulaa. Aina tulet saamaan sähköä kun vain maksat sähkölaskusi!
Vety on jo tätä päivää; katso vaikka Nikola One- sivut! Meille insinööreille on ennenkuulumatonta, että vety tihkuu metalitankin läpi!
Voin taata sinulle, että sähkö- ja vetykennosähkö ovat mahdollisia ja nykypäivää. - Yksikaksi
OtaRealismiRoskakorista kirjoitti:
Suomen sähköverkko ei mitenkään kestä kaikkien autojen muuttamista sähkökäyttöiseksi.
Vedylle ei ole edes teoriassa hyvin toimivaa tuotanto, varastointi ja jakelumallia olemassa. Vety kun tihkuu läpi terästankistakin.
Eli tavoitteet on tavotteita, mutta siihen, mitä voidaan tehdä vaikuttaa oleellisesti se, mikä on mahdollista.Vain sosialismissä voi olla puutetta hyödykkeistä!
- Sähköverkjatuotantlisää
Sähköverkkoa pitää jonkun verran vahvistaa,omakotien ja yleisiä uusiutuvia voimalähteitä lisätä aina kun paikallisesti pystyy,
Ydinvoimala tai 2 lisää,niin kyllä sitten sähköä riittää,laskelmissa ei ikinä huomioida että kaikki ei aja koko ajan autoillaan ainoastaan murto-osa autokannasta on liikenteessä päivittäin ehkä 10-20% max,joten ei sähköäkään kulu sitten kuin sen verran kokonaiskulutuksesta jos kaikilla ajettaisiin koko ajan.
Eikä polttomoottoreita tarvitse kaikkia tuhota jo pelkkä alkoholiin siirtyminenkin(E85) auttaa jo paljon
Pääasia että runsaasti hiiltä sisältävä polttoaineenkäyttö saadaan loppumaan tavalla tai toisella.
Kyllä luonto sitten itse pitää huolen että hiilidioksidia syntyy ilmakehään riittävästi kasvien tarpeiksi. - varaus
Nikola kirjoitti:
Kuulepas nyt; nykymaailmassa ei ole mistään puutetta, ainoastaan rahasta voi olla pulaa. Aina tulet saamaan sähköä kun vain maksat sähkölaskusi!
Vety on jo tätä päivää; katso vaikka Nikola One- sivut! Meille insinööreille on ennenkuulumatonta, että vety tihkuu metalitankin läpi!
Voin taata sinulle, että sähkö- ja vetykennosähkö ovat mahdollisia ja nykypäivää.Hei kuljetusyrittäjä! Varaa tästä Nikola sähkörekka, 2000 hevosvoimaa ja tankkausväli 1000 km, takkkausaika 10 min. https://nikolamotor.com/reserve/semi
- Vetytiedot.puutteelliset
Nikola kirjoitti:
Kuulepas nyt; nykymaailmassa ei ole mistään puutetta, ainoastaan rahasta voi olla pulaa. Aina tulet saamaan sähköä kun vain maksat sähkölaskusi!
Vety on jo tätä päivää; katso vaikka Nikola One- sivut! Meille insinööreille on ennenkuulumatonta, että vety tihkuu metalitankin läpi!
Voin taata sinulle, että sähkö- ja vetykennosähkö ovat mahdollisia ja nykypäivää."Kuulepas nyt; nykymaailmassa ei ole mistään puutetta, ainoastaan rahasta voi olla pulaa. Aina tulet saamaan sähköä kun vain maksat sähkölaskusi!"
Mistään muusta ei tarvitse pulaa ollakkaan kuin rahasta, niin homma alkaa mennä vaikeaksi.
Moneenko kerrostaloon tulee sellaisia ampeerimääriä sähköä, että siellä voi öisin ladata edes joka kolmannen asunnon auton? Latausinfra edellyttää koko sähköverkon uudelleenrakentamista.
"Meille insinööreille on ennenkuulumatonta, että vety tihkuu metalitankin läpi!"
Taivas meitä varjelkoot kaltaisiltanne vetyinsinööreiltä! Agan vedyn turvaohjeessa esimerkiksi sanotaan: "Vety tunkeutuu määrättyjen materiaalien läpi, jotka ilmaa tai muita kaasuja käytettäessä ovat tiiviitä"
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri - omasta mielestään. - Jamitenseonkaan
Pienhiukkaspäästöt ovat bensoilla isommat kuin dieseleillä jo viimeisen kymmenen vuoden aikana valmistetuilla autoilla.
Typenoksidit ovat euro6-luokituksen mukaan sallittu dieselillä 0,08 ja bensalla 0,06 mg. Eli käytännössä eroa ei enää juuri ole.
Sen sijaan CO: n sallittu raja on bensoilla 1.0 mg ja dieseleillä 0,5 mg. Muuta euro6luokitellut päästörajat ovat samat.
Jos poistumisjärjestystä mietitään päästöjen perusteella, niin bensat poistuu ensin.
Toinen vankka peruste on myös ammattikäyttö vs huvi/mukavuuskäyttö. Siinäkin bensa heikoilla.
Ja milläs huoltoasemille tuodaan bensaa pumppujen saataville, jos diesel kielletään ensin? - kuntokinkasvaa
Kaupunkien ruuhkamaksualueen sisällä riittää hyvin polkuavusteinen sähköauto.
- piipertäjien.hommaa
Täysin viherpiipertäjien juttuja, jotka ei näe sähköautoilussakaan kokonaisuutta - vihreiden mielestä sähköä EI tarvitse mitenkään tuottaa, sehän tulee pistorasiasta !
Litium (li-ion) akkujen tuotannossa tehdään valtavia louhoksia ja saastutetaan vesistöjä, lisäksi prosessissa käytetään paljon vettä, jota ei riitä enään kasvien kasteluun. (kats. 21.10 esitetty DTV 5 /yle fem, vihreät valheet) Kauanko litiumoksidia riittää tai grafiittia ? Mitä tapahtuu sähköautolle kun akku on pihvi ? täysin arvoton kapistus, akkuja ei taatusti kannata uusia ! (nykyisin esim. akkukoneen akkuja ei kannata uusia, uusi kone on halvempi). Diesel ja bensa on oikeasti kestävämpää kehitystä, varsinkin painotettuna joukkoliikenteeseen - Kolmannesko.vähän
Jamitenseonkaan kirjoitti:
Pienhiukkaspäästöt ovat bensoilla isommat kuin dieseleillä jo viimeisen kymmenen vuoden aikana valmistetuilla autoilla.
Typenoksidit ovat euro6-luokituksen mukaan sallittu dieselillä 0,08 ja bensalla 0,06 mg. Eli käytännössä eroa ei enää juuri ole.
Sen sijaan CO: n sallittu raja on bensoilla 1.0 mg ja dieseleillä 0,5 mg. Muuta euro6luokitellut päästörajat ovat samat.
Jos poistumisjärjestystä mietitään päästöjen perusteella, niin bensat poistuu ensin.
Toinen vankka peruste on myös ammattikäyttö vs huvi/mukavuuskäyttö. Siinäkin bensa heikoilla.
Ja milläs huoltoasemille tuodaan bensaa pumppujen saataville, jos diesel kielletään ensin?"Typenoksidit ovat euro6-luokituksen mukaan sallittu dieselillä 0,08 ja bensalla 0,06 mg. Eli käytännössä eroa ei enää juuri ole."
Kolmanneksen ero ei ole muka mikään merkittävä ero? - jäkätystä
Vetytiedot.puutteelliset kirjoitti:
"Kuulepas nyt; nykymaailmassa ei ole mistään puutetta, ainoastaan rahasta voi olla pulaa. Aina tulet saamaan sähköä kun vain maksat sähkölaskusi!"
Mistään muusta ei tarvitse pulaa ollakkaan kuin rahasta, niin homma alkaa mennä vaikeaksi.
Moneenko kerrostaloon tulee sellaisia ampeerimääriä sähköä, että siellä voi öisin ladata edes joka kolmannen asunnon auton? Latausinfra edellyttää koko sähköverkon uudelleenrakentamista.
"Meille insinööreille on ennenkuulumatonta, että vety tihkuu metalitankin läpi!"
Taivas meitä varjelkoot kaltaisiltanne vetyinsinööreiltä! Agan vedyn turvaohjeessa esimerkiksi sanotaan: "Vety tunkeutuu määrättyjen materiaalien läpi, jotka ilmaa tai muita kaasuja käytettäessä ovat tiiviitä"
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri - omasta mielestään.Jaa`a, vety tihkuu läpi teräsisestä tankista ? Mitähän perhanan jäkätystä tuo on kun tehtaissa on vetylinjoja prosessia varten haponkestävästä putkesta rakennettuna ulkoilmassa, että sisätiloissa.
- julleja.hirvittää
Mitäs bensajullit tähän!
"Asiantuntijat: Dieselmoottorit tarpeen liikenteen päästöjen vähentämiseksi"- työnnäromupaaliin
16 % enemmän diesel saastuttaa litraa kohden. siinä sulle faktaa
- julleja.hirvittää
työnnäromupaaliin kirjoitti:
16 % enemmän diesel saastuttaa litraa kohden. siinä sulle faktaa
Sittenhän se on dieselillä kilometriä kohden vähempi.
- Hytrfg
työnnäromupaaliin kirjoitti:
16 % enemmän diesel saastuttaa litraa kohden. siinä sulle faktaa
Poltteletko bensaa ja dieseliä astiassa?
- kauheadiecel
Diesel tietenkin. Kun dieselin polkaisee käyntiin, tai polkaisee muuten vaan, niin pakoputkesta tuprahtaa musta savupilvi.
Bensamoottori ei savuta koskaan, ellei sitten venttiilinvarren kumit falskaa. Mutta nyt onkin kyse ehjistä moottoreista.- savuton.startti
Ei muuten tule mitään mustaa eikä muunkaan väristä savupilveä pakoputkesta polkaistessani dieselin käyntiin.
- Valitse-oikein
Bensamoottorista vastaavasti tuprahtaa sinistä savua, jos vertailu tehdään kuten sinä.
Vertaa sitten myös ehjään dieselmoottoriinkin, jos vertailtukohteesi on ehjä bensamoottorikin, se ei savuta enempää kuin bensamoottorikaan. - BlueSmoke-Ecotec
Valitse-oikein kirjoitti:
Bensamoottorista vastaavasti tuprahtaa sinistä savua, jos vertailu tehdään kuten sinä.
Vertaa sitten myös ehjään dieselmoottoriinkin, jos vertailtukohteesi on ehjä bensamoottorikin, se ei savuta enempää kuin bensamoottorikaan.Mustaa savua pökläävät dieselit ovat "ehjiä". Syytön minä siihen olen että dieselhomot kääntävät syötöt tappiin.
- Funlandiankansalainen
Esim Kreikassa diesel autot on olleet kiellettyjä useimmissa kaupungeissa jo ainakin 10v kovien rangasitusten uhalla. Siellä NOXsit ovat saastetta ja aiheuttavat hengityssairauksia ja ennenaikaisa kuolemia. Sen sijaan Suomessa kepulismi kepuYLEn myötävaikutuksella väittää päinvastaista. Diesel autot olisi kiellettävä Suomessakin vähintään kaupungeissa ja taajamissa, joissa asuu 10000 asukasta. Dieselvero pitää muuttaa haittaveroksi eikä kompensoimaan bensan ja dieselin polttoainekulutuksen ja -hinnan suhdetta. Samalla kertaa myös puupoltto verolle eli takat- ja kakluunit verolle. Maailma on pelastettava kepulismilta.
- Faktankertausta
Pekingissä taasen rajoitetaan autoliikennettä kieltämällä ajoittain se kokonaan. Siellä ei käytännössä ole dieselautoja laisinkaan.
Dieselautojen sallitut nox-päästöt ovat suunnilleen samat kuin bensa-autojen sitten syksyn 2014 eli sen jälkeen valmistettujen Euro6- luokiteltujen.
Euro6:n mukaisten dieselautojen päästöt ovat selvästi vähäisempiä kuin Vastaavien bensa-autojen. Siksipä näitä dieselautoja pitäökin suosia verotuksellusesti nimenomaan kasvihuonekaasu päästöjen vähentämiseksi, niin ilmastonmuutoksen edistyminen hidastuu ainakin autoliikenteen päästöjen osalta.
Kannattaa päivittää yli neljä vuotta vanhat tietonsa nykypäiväön.
- realismi______
Hyväuskoisia hölmöjä kusetetaan aina?
http://ossitiihonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/264102-fysiikan-nobelisti-paljastaa-ilmastohuijauksen - DieselitVeke
Diesel ei kuulu taajamaan, bussit pitää muuttaa sähkötoimisiksi.
- MoottoreissaOnEroja
Jos ajaa moottoritiellä 200 km, niin dieselautolla polttoaineen kokonaiskulutus voi olla noin hieman yli 10 litraa dieseliä ja samalla 200 km matkalla vastaavalla bensiinimoottorisella autolla bensiinipolttoaineen kulutus voi olla noin 16 litraa bensiiniä. Päästöt ovat taas polttoaineen kulutuksen mukaisia.
- PitempiMatka
100000 kilometrin moottoritiematkalla dieselauto kuluttaa noin 5000 litraa dieseliä ja vastaava bensiiniauto kuluttaa noin 9000 litraa bensiiniä.
- Fagta
Diesel halutaan kieltää sen takia koska se on suurin uhka sähköautolle. Tankilla kun pääsee 1500km on pienikulutuksinen ja varmatoiminen. Bensa-autoa joutuu tankata 400km.n välein samoin kuin sähköautoa.
- WaltionHyötypalvelu
Laskekaapas minkälainen määrä pelkästään kehä III sisäpuolelle on viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana liikenteestä tullut saasteita. On muuten melkoinen määrä lyijyä ja muita lisäaine yhdeisteitä, öljysoraa, renkaista ja jarrupaloista saasteita ja eihän ne koskaan sieltä maaperästä mihinkään poistu.
Ne typenoksidit ja CO:t on kyllä se pienin murhe. Valtio haluaa vaan RAHAAA. Sillä syöpään siellä kaikki kuolee kuitenkin.- Joku.järki
Idioottimainen logiikka: kun on ennenkin saastutettu, niin tulevaisuudessakin saa saastuttaa?
- kieltolause
Lyijyä ei ole käytetty vuosikymmeniin enää polttoaineissa, tetraetyylilyijy kiellettiin polttoaineen seassa.
- sähköautoutopiaa
"Hei kuljetusyrittäjä! Varaa tästä Nikola sähkörekka, 2000 hevosvoimaa ja tankkausväli 1000 km, takkkausaika 10 min."
Ja hanki autovarikollesi sähköliittymä 3x3000A pääsulakkeilla.
Vähintään!- olethölmö
Ihmiset ovat hölmäöjä! Ei Nikolan, eikä kenenkään muunkaan vetykennoihin perustuvaa sähköautoa ladata mistään. Se tekee polttokennossa itse tarvitsemansa sähkön!
- eitässäuskoauta
olethölmö kirjoitti:
Ihmiset ovat hölmäöjä! Ei Nikolan, eikä kenenkään muunkaan vetykennoihin perustuvaa sähköautoa ladata mistään. Se tekee polttokennossa itse tarvitsemansa sähkön!
Mistä se saa vetyä polttokennoonsa? Eikö sitä ladata jostain?
Mistä ja miten se vety tulee, mistä saadaan latausverkosto, syntyvätkö nekin aiheuttamatta päästöjä? Entä itse autojen valmistus, onko se päästötöntä?
Vanhojen autojen hävittäminen vaihdettaessa uusiin polttokennoautoihin, kaikki edelleen ilman päästöjä?
Utopiaa, sitä se on. Jos muuta uskot, olet itse niitä "hölmäöjä" ihmisiä. - vetyä-riittää
eitässäuskoauta kirjoitti:
Mistä se saa vetyä polttokennoonsa? Eikö sitä ladata jostain?
Mistä ja miten se vety tulee, mistä saadaan latausverkosto, syntyvätkö nekin aiheuttamatta päästöjä? Entä itse autojen valmistus, onko se päästötöntä?
Vanhojen autojen hävittäminen vaihdettaessa uusiin polttokennoautoihin, kaikki edelleen ilman päästöjä?
Utopiaa, sitä se on. Jos muuta uskot, olet itse niitä "hölmäöjä" ihmisiä.Vetyauto tankataan hieman vastaavalla tavalla kuin tavallinen polttomoottoriautokin.
https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/vety/vetyautojen-hyodyt-ja-haitat/89/
Vedyn edullinen massatuotanto vaatii halpoja katalyyttejä. Niitä kyllä kehitellään kiivaasti, mutta ei taida vielä olla valmista kaupallisesti hyödynnettävää ratkaisua olemassa. Ehkä jonakin päivänä...
Ei voisi vähempää kiinnostaa.
- noxitt
diesel pois ,sesaastuttaa enemmän
- näin.se.vaan.on
Bensiinikäyttöiset saastuttaa enempi. Se on faktaa.
- faketrue
Tirsk :-D
- muahahahaha
Kaikenmaailman dosentteja sinullakin "aasintuntiojina" :-D Tästähän tulee mieleen ihan Stubbelon prosentit ;-)
- riippuvuus
diesel riippuvuus :D
- elävät.menneisyydessä
Noinhan se on, pensapetterit eivät ole ajantasalla. Niiden kannattaisi jo päivittää tietonsa.
- propagandan.uhreja
elävät.menneisyydessä kirjoitti:
Noinhan se on, pensapetterit eivät ole ajantasalla. Niiden kannattaisi jo päivittää tietonsa.
Dieselhihhuleita on nyt vedätetty oikein kunnolla. Pässit rahtavaat vanhoja diesel-romuja ulkomailta saakka Suomeen. Hyvän propagandan ovat käytettyjen dieseleiden kauppiaat kehitelleet. Eipähän saastuttavista diesel-romuista muuten pääsisi eroon. Markkinoinnissa on pakko käyttää hieman "muunneltua totuutta".
- päivitä.sinäkin.tietosi
propagandan.uhreja kirjoitti:
Dieselhihhuleita on nyt vedätetty oikein kunnolla. Pässit rahtavaat vanhoja diesel-romuja ulkomailta saakka Suomeen. Hyvän propagandan ovat käytettyjen dieseleiden kauppiaat kehitelleet. Eipähän saastuttavista diesel-romuista muuten pääsisi eroon. Markkinoinnissa on pakko käyttää hieman "muunneltua totuutta".
Ja mitäpä se sinun päiväjärjestykseen vaikuttaa. Vai ottaako dieselien vähäpäästöisyys noin nuppiin että menee ryynitkin väärään kurkkuun.
- dieselkiellot.lähenevät
päivitä.sinäkin.tietosi kirjoitti:
Ja mitäpä se sinun päiväjärjestykseen vaikuttaa. Vai ottaako dieselien vähäpäästöisyys noin nuppiin että menee ryynitkin väärään kurkkuun.
Kumma että "vähäpäästöisiltä" dieseleiltä estetään tulevaisuudessa pääsy kaupunkeihin. Mistäköhän se johtuu?
Kannattaisi teidän dieselfanaatikkojenkin uskoa faktoja, eikä mitään dieselkauppiaiden satuja.
Ja myykää ihmeessä ne romunne äkkiä pois, kun vielä saatatte niistä jotain saada!
- Dieseli
Huomaa hyvin että asiat mietitään kehä 3 sisässä, lakkaa suomi pyörimästä kun kuljetus kalusto lyö llnat kiinni. Loppu idiooteilla patonki pöydästä, ja bensa tankista.
- dieseliä.tankkiin
Näinhän siinä tulee käymään, turha on bensanimppaajien odotella "leipärekkaa" kun on liinat kiinni, eikä mittarillakaan ole kuin ilmoitus jakelun pitkäaikaisesta häiriöstä (ei koske dieseliä).
- dieselmyrkyt.pannaan
dieseliä.tankkiin kirjoitti:
Näinhän siinä tulee käymään, turha on bensanimppaajien odotella "leipärekkaa" kun on liinat kiinni, eikä mittarillakaan ole kuin ilmoitus jakelun pitkäaikaisesta häiriöstä (ei koske dieseliä).
Harmittaahan se kun ei pääse jatkossa enää myrkkylingolla kaupunkeihin. Jää paitsi kaikesta sivistyksestä ja mukavuuksista. Tai sitten pitää jättää myrkytin maakunnan aseman parkkiin ja tulla sähköjunalla.
- dieseliä.tankkiin
dieselmyrkyt.pannaan kirjoitti:
Harmittaahan se kun ei pääse jatkossa enää myrkkylingolla kaupunkeihin. Jää paitsi kaikesta sivistyksestä ja mukavuuksista. Tai sitten pitää jättää myrkytin maakunnan aseman parkkiin ja tulla sähköjunalla.
Huomattavasti pienempi harmi se on kuin bensapistoolista tuleva tyhjyyttä indikoiva haju.
Ei muuten tule meidän elinaikana pääsykieltoa kaupunkeihin. - aikansa.kutakin
dieseliä.tankkiin kirjoitti:
Huomattavasti pienempi harmi se on kuin bensapistoolista tuleva tyhjyyttä indikoiva haju.
Ei muuten tule meidän elinaikana pääsykieltoa kaupunkeihin.Ikävä että et koe eläväsi enää pitkään. Elämä on kuitenkin ihmisen parasta aikaa. No kaikilla meillä on aikansa. Itse tulen ostamaan vielä vetyautonkin, kunhan niistä saadaan bensa-auton veroisia.
- diesel.tapppaa
Vanhoista Dieseleistä tulee enemmän terveydelle haitallisia typenoksidi- ja pienhiukkaspäästöjä. ja vanhoista bensakoneista enemmän co2 päästöjä.
Uudet vähäpäästöiset bensakoneet ovat kuitenkin saasteettomampia, kuin uudet dieselkoneet.
Eli riippuu miltä kantilta asiaa katsoo. Diesel on siinä mielessä parempi ilmasrtolle, että se tappaa saastuttavaia ihmisiä maapallolta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913020Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21149Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun337923Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden264895