"Viisas" Berner

otto.o

Taksiliikenne kohta kokonaan virulaisten , latvialaisten ja venäläisten hallinnassa , maaseututakseja jo paljon lopettanut , mihinkähän tämä Bernerin " keksintö " lopulta johtaa ? Niin siitä Berneristä vielä sen verran , että pysäyttihän se tässä taannoin autokaupankin kokonaan kuukausiksi omilla vero-höpinöillään , jotka sitten ei johtaneetkaan mihinkään , maksoi vain miljoonia monille tahoille , sellainen liikenneministeri meillä .

69

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten tämä berner pääsi tähän tehtävään. ei ole mitään järkeä päässä. ei ole sovelias tähän virkaan, pitäisköhän ollakin mies,

      • miljonäärikaverit

        Eiköhän tuo sipilän valinta ollut. Jännä miten maakuntapuolue kepu romutti maaseudun taksiliikenteen.


      • punamultaAinutVaihtoehto
        miljonäärikaverit kirjoitti:

        Eiköhän tuo sipilän valinta ollut. Jännä miten maakuntapuolue kepu romutti maaseudun taksiliikenteen.

        Näkeehän sen jo sipilän ja pernerin teoista että he ovat kokoomuksen myyriä kepussa, kannatus laskussa kun on tehty lähinnä kokoomuksen toiveiden mukaista politiikkaa. Ei kepulaisten piirissä jaeta kummankaan ajatuksia oikein mistään.


      • TÄYSTUHO

        BERNER viisaine asiantuntijoineen on tuhonnut kohta BUssi liikenteenkin. Viimeisenä tuhotaan junaliikenteen toimivuus.

        Muistakaa vaaleissa mille puolueelle hylkäys


      • achimmel

        Muistetaan


      • Anonyymi

        jep. muistettiin .


    • Vallila.konkkaan

      Eikä osteta Vallilan vuodevaatteitakaan.

    • perneri.kuuhun

      Mitähän tuo seuraavaksi keksii ?

      • lestakepulipohjanmaalta

        Maaseudun eläkeläisten pakkosiirrot taajamiin joissa heidän on pakko käyttää monikansallisten yritysten taksi-ja hoivapalveluita.


      • Gudpisnis

        Maantiet yksityistetään ja saat maksaa tiemaksuja joka metristä mitä ajat.


      • Äitih

        Ei tullut taksia kun äkillinen kiireellinen meno olisi ollut. Ei saa näköjään Helsingin sivualueellakaan taksia ja bussit kulkevat harvoin sekä niitäkin jää vähän väliä tulematta. Ennen taksiuudistusta taksi tuli yleensä viimeistään 5 minuutissa. Nyt ei tullut ollenkaan. Iso lasku vain tulee monista taksin perään kyselyistä taksikeskukseen. Miksi juuri asiakkaan kannalta toimiva systeemi romutettiin? Ennen taksin sai,nyt ei siihen enää voi luottaa ollenkaan. Ambulanssilla taas on omat kriteerinsä. Nyt ne kyydit mitä ennen on voinut esim. lapsen sairastuessa ei ambulanssia tarvitsevassa tilanteessa, mutta silti kovasti vaivaisena saada taksilta, ei tätä vaihtoehtoa enää ole. Millään tavalla ei pääse nopealla kyydillä kipeän lapsen kanssa apua saamaan ja julkisilla ei aina pysty menemään voinnin ja matkaan kuluvan ajan takia. Yksityinen lääkäri myöskin jos on akuuttiaika varattu pikaisella aikataululla, sitä ei voi perua ilman että pitäisi maksaa käyttämätönkin käynti. Sen lisäksi on joka tapauksessa päästävä lääkäriin. Tulee moninkertaiset kustannukset. Miten siis enää pääsee lääkäriin sivuseudulta sairaana jos ei taksia saa. Ei pääse ilmeisesti mitenkään jos on äkillinen meno. Pahimmassa tapauksessa se voi sitten johtaa ambulanssin tarpeeseen, mutta ehtiikö sekään sitten enää ajoissa. Nyt en edes puhu kelakyydistä, sitä ei kuitenkaan kannata tilata kovan omavastuunkaan takia lyhyemmälle muutaman km:n matkalle


      • Ohariksmeni

        Kiittäkää tästä Rva Berneriä ja kumppaneita....


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen sairaskujetus palvelu taksi on/oli? Monesta syrjäseudun kunnasta on kadonut monta eri palvelua koska ei ole kysyntää. Taksi on yksityinen yritys siinä missä mikä tahansa yritys, ei mikään jokamiehenoikeus. Ennen joka kylässä oli taksi KELA:n tukemana, ei todellakaan normaalina markkinataluoden puitteissa. Eli ihimiset jotka asuvat kaupuingeissa maksoivat syrjäseutujen taksipalvelut. Jos haluatte asua syrjäseudulla, niin tyytykään syrjäseudun palveluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen sairaskujetus palvelu taksi on/oli? Monesta syrjäseudun kunnasta on kadonut monta eri palvelua koska ei ole kysyntää. Taksi on yksityinen yritys siinä missä mikä tahansa yritys, ei mikään jokamiehenoikeus. Ennen joka kylässä oli taksi KELA:n tukemana, ei todellakaan normaalina markkinataluoden puitteissa. Eli ihimiset jotka asuvat kaupuingeissa maksoivat syrjäseutujen taksipalvelut. Jos haluatte asua syrjäseudulla, niin tyytykään syrjäseudun palveluun.

        Mikä on markkinatalouden puitteissa ennen lakiuudistusta? Kelaa ajavat autot (käytännössä kaikki taksarit kylillä) noudattivat samaa hinnoittelua- oli asiakas sitten lääkärin sallima tai ns. "tavallinen" asiakas- kaikkien käytössä olevaa km-hinnoittelua. Ajon edellytys oli vain sopimus Kelan kanssa. Asiakas soitti vakiotaksilleen tai käytti tilauskeskusta välittäjänä. Tämä koski kaikkia takseja. Ei Kelaa voi sanoa tukijaksi, on/oli asiakas siinä missä muutkin asiakkaat. Nykylain vallitessa kilpailutus on käynyt niin kovaksi ettei yrittäjät enään halua/voi ajaa Kela-kyytejä tuottamattomuuden vuoksi. Kela ei maksa mitään erityistä olemassaolokorvausta kenellekään joten tuo kommenttisi tuosta syrjäseudun palvelusta on kyllä ihan turha.
        Terveisin -kaupunkilainen-


      • Anonyymi
        Äitih kirjoitti:

        Ei tullut taksia kun äkillinen kiireellinen meno olisi ollut. Ei saa näköjään Helsingin sivualueellakaan taksia ja bussit kulkevat harvoin sekä niitäkin jää vähän väliä tulematta. Ennen taksiuudistusta taksi tuli yleensä viimeistään 5 minuutissa. Nyt ei tullut ollenkaan. Iso lasku vain tulee monista taksin perään kyselyistä taksikeskukseen. Miksi juuri asiakkaan kannalta toimiva systeemi romutettiin? Ennen taksin sai,nyt ei siihen enää voi luottaa ollenkaan. Ambulanssilla taas on omat kriteerinsä. Nyt ne kyydit mitä ennen on voinut esim. lapsen sairastuessa ei ambulanssia tarvitsevassa tilanteessa, mutta silti kovasti vaivaisena saada taksilta, ei tätä vaihtoehtoa enää ole. Millään tavalla ei pääse nopealla kyydillä kipeän lapsen kanssa apua saamaan ja julkisilla ei aina pysty menemään voinnin ja matkaan kuluvan ajan takia. Yksityinen lääkäri myöskin jos on akuuttiaika varattu pikaisella aikataululla, sitä ei voi perua ilman että pitäisi maksaa käyttämätönkin käynti. Sen lisäksi on joka tapauksessa päästävä lääkäriin. Tulee moninkertaiset kustannukset. Miten siis enää pääsee lääkäriin sivuseudulta sairaana jos ei taksia saa. Ei pääse ilmeisesti mitenkään jos on äkillinen meno. Pahimmassa tapauksessa se voi sitten johtaa ambulanssin tarpeeseen, mutta ehtiikö sekään sitten enää ajoissa. Nyt en edes puhu kelakyydistä, sitä ei kuitenkaan kannata tilata kovan omavastuunkaan takia lyhyemmälle muutaman km:n matkalle

        Taksi on yksityinen yrittäjä, aivan kuin vaikka kukkakauppa seudullasi. Se entinen Taksi päivysti ilman tuloja. Yksikään Ay henkinen työntekijä ei tee mitään ilman palkkiota. KELA maksoi sen päivystyksen sitten arkena 500-1000€ keikalla keskussairaalaan.


    • Exsuomi

      Tervetuloa todellisuuteen ja nyky Suomeen taxit.
      Suomen kuuluisa vienti-ja tuoni bisnes on kuljetusten osalta siirretty jo lähes kokonaan ulkomaalaisille kuljetusliikkeille jossa työntekijät ovat orjan asemassa todella pienellä palkalla.ilmeisesti se on kokonaispottina Suomen etu että verotuloja ei kerry ja pörssiyhtiöt keräävät voitot,saavathan ne myös kuljetustukea....

    • omat.vaatimukset

      Eipä tarvitse turvautua rosvobaltialaisten kyyteihin.

    • liik.minist

      Voi olla päteväkin , mutta on nyt ihan väärässä paikassa " töissä " .

    • huivi.silmillä

      Verhokauppias liikenneministerinä ? eikös joskus liikenneministerinä ollut ajokortitonkin setä tai täti , en muista tarkemmin , taannoin puolustusministerinä intin käymätön potterin harri , arvotaanko nämä virat "hatusta" , vai miten ? , olisi ehkä asiaa ymmärtäviäkin ihmisiä olemassa .

    • INHOTTAA

      Berneri on ihan sieltä hampaattomien puolelta - niin teot kuin puheetkin haisee. Mokomakin akka sotkemassa liikennettä.

    • ab-löllö

      Vituiksi mänöö kaikki mihin se kanttura puuttuu .

      • dddt

        tyhmä täti


      • tyytyväinen

        Uudistus oli hyvä. Olen lisännyt kaksi autoa ajoon ja ei tarvitse ajattaa hiljasen kysynnän aikana - kuskitkin ovat tyytyväisiä. Autokohtainen tulos hieman pienentynyt, mutta lisääntynyt kalusto korvaa sen.

        Jos on jatkanut vanhalla mallilla, niin varmasti vitu..... Mutta miksi jatkaa kuten ennen, kun kaikki ympärillä muuttui?


      • Jokamiesluokka

        Älä viitsi. Lakut kusettaa sua. Kolme autoo seisoo 70% ajasta.


    • Vitundaijjut

      Ei se berneri mitään ole keksinyt tai suunnitellut. Kyllä ne asiat hoitavat sadat/tuhannet virkamiehet kulissien takana. Berner on vaan näiden paskojen ideoiden julkilausuja.
      Berner itse ei varmasti ole uhrannut yhden yhtäkään ajatusta koko vitun vapautuksesta. Ainoa mitä hänen tulee osata on lukea suoraan paperilta sanasta sanaan työryhmän päätökset.
      Ja tälle yhdelle pässille kuka huuteli että sivari ei voi olla puolustusministeri kun ei ole mitään käytännön kokemusta, niin sama homma. Puolustusministeri ei päätä, suunnittele, valmistele asioista vitun vertaakaan. Toimii vaan nukkena tälle 1000päiselle virkamiestyöryhmälle.
      Vitun idiootti.

      • hmm.mm

        ja siinäpä meillä vitun viisas , voi vitun vitun vittu .


      • VKÄYrä

        Se on ilmeisesti ainoa suomenkielen sana jonka Te pölhöt osaatte....


      • asian.vierestä

        Ok , lauseessasi onkin paljon enemmän sanoja ja pisteitä , anteeksi kaikkien pölhöjen puolesta oi sinä viisas , ja Bernerillähän on iso perse , mitäs siihen sitten kommentoit ?


    • 12plus

      Jos aloittajan väite "Taksiliikenne kohta kokonaan virulaisten , latvialaisten ja venäläisten hallinnassa" pitää paikkansa, kannattaa ehkä miettiä miksi suomalaiset kuskit eivät pärjää näille kilpailussa - mikä näistä virolaisista/latvialaisista/venäläisitä sitten tekee niin ylivoimaisia että suomalainen ei mitenkään pärjää?

      • Htyh6

        Siitä päätellen että tuntituotot on kasvaneet n 10 % , ja villien taksien ohi kävellään mielellään lähitaksin tai taksi helsingin autoon laivarannoissa ja kentällä, voi ehkä todeta että vielä on pitkä matka siihen että sergei tai abdul "taksi-helsiassaan"olisi tämän pelin voittaja.


      • Oooodddfffff

        Halpa hinta. Siis halpa tuntipalkka. Sama kuin ravintoloissa eli pizzerioissa nähty. Ei kukaan mene kurdipizzalle loistavan ruoan tai palvelun vuoksi, vaan vitosen lättyä hakemaan.

        Toki tilaa voi hyvin jäädä laatutakseille, kuten laaturavintoloille suomalaisomistukseen. Mutta kaikki nykyiset suomalaiset taksit tuskin mahtuvat sille laatutaksien markkinalle. Osa jää tappelemaan 5e/h tekevien kehitysmaalaisten kanssa. Osa toteaa, että parempi kortistossa.


    • Eiyhteistyölle

      Kyllä uudistus olisi tullut muutama vuosi ruottin jälkeen mutta taksiliitto haras vastaan, voi olla että olisi tullut hallitumpi jos taksiliitto olisi ollut suunnittelemassa alusta lähtien eikä vaan pyrkinyt vaikeuttamaan asioita.

      • VELLUTAKSO

        OLEMME JO TULOSSA, VEROVAPAAT AUTOT JA VIROSTA POLTTOAINE


    • Ääskauppa

      Halpuutimme- hintoja-berner , , ja lopetamme yksityisyrittäjät ! Halppis itäblokit tilalle

      • huonotpois

        kansa valitsee paremmat :)


    • Eiköhänkaikki

      valtio toiminta ole jo delegoitu itä-euroopalle. Lappu luukulle puuttuu enää.

    • Vituks.män

      Ainakin pienillä paikkakunnilla monet taksit lopettaneet , kelakyydit tulee tai ei tule , kyyti tilattava suoraan autoilijalta ennakkoon , mistä numero ? jos et ole paikallinen , kai siellä Helsingissä autoja riittää , maaseudulla ollaan kohta kusessa , tai nyt jo . Kiitosta vaan .

      • Anonyymi

        Muuta vaikka Turkuun, jos hauat palvelua yhteiskunnalta. Tai tee itse jotain jos asut metsässä.


    • Ja.Syvältä

      Berseestä .

    • Ilehti

      Berner ei saanut omiltakaan yhtään ääntä, kun mitattiin ministereiden tekemisiä.

      • puu-ilostako

        Eipä yllätä , mistä se yleensä "tupsahti" ministeriksi ?


    • Petteriurpo

      Se tuli pipilän berseestä...samaa roisto sakkia...ja syvältä

      • ihan-sama

        Vai toisinko päin ?


    • Kuski52v

      Viilettiköhän tää rouva länkkäriä vaalealla teslalla eräs päivä, kovasti oli samaa näköä...

    • oi.kallis.berner

      Taksiuudistus ei tainnut sittenkään mennä ihan putkeen ?

    • MeneJaPian

      Daami lähdössä RuÅtsiin pankkipomoksi. Tervemenoa, ota Ruätsin kansalaisuus ja häviä Suomesta iäksi, äläkä tule koskaan takaisin!!!!!

      • pankki-nutulleen

        Ai jaa , onko se pankki-alankin "ammattilainen" .


      • bers

        Tuskin on .


    • minäminäminä

      itänaapuri ottaa lujempaa otetta Suomesta ja oikeisto Hallituksen aikana.

      pääministeri todennut: ”Minua ei kiinnosta se asia, eikä sinuakaan varmaan”.


      pääministeri uhkailee toimittajia kuten Putiin

    • puis-puis

      Olisi joutanut sinne ruotsiin tai ihan minne vaan , jo ajat sitten , sai aikaan tuhoa tarpeeksi .

    • Oli-jo-aikakin

      Taksiuudistus oli todellakin tarpeen. Paras uudistus pitkään aikaan. Nyt sallittiin sellaiset nykyaikaiset palvelut kuten Uber ja Taxify. Samoin naurettavat rajoitetut taksiluvat. Suomi siirtyi kjertaheitolla nykyaikaiseksi valtioksi.

      Täytyy muistaa että tämä Taksi-Kela sekoilut ei liity taksiuudistukseen millään tavalla, vaan se sattui tulemaan samaan aikaan. Eli sekoittako näitä kahta asiaa toisiinsa!

      • rikastu.ja.liho

        Ajele sinä 10 euron kyytejä muutama vuorossa.


      • eiubereitaksify

        Kela-sopimukset vanhenivat taksiuudistuksen vuoksi- että se siitä. Jos asiasta jotain tietäisit niin vanhoilla sopimuksilla ajoi liki kaikki autot Kela-kyytejä mittarikmhinnoilla. Kela-asiakkaat saivat auton niinkuin kuka hyvänsä asiakas. Uudistuksen vuoksi hinnat kilpailutettiin uudestaan. Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama Kelan sääntöjen sisältäen esim. pääkaupunkiseudulla Hut-keskus. Virhe tosin kävi siinä että kilpailutushinnat/säännöt meni tuottamattomaksi/liian sitoviksi eikä järjestelmään enään liittynyt kuin n. 50% autoista. Jokaisella yrittäjällähän on oikeus päättää ajaako tuottavana vai tuottamattomana. Tosin kysymyksessä on erittäin tärkeät asiakkaat mutta osasyyllinen on myös Kela joka vaatii paljon liian halvalla. Haluaisin nähdä päivän jona esim. mainitsemasi nykyaikaiset palvelut esim. Uber ja Taxify sitoutuisivat/sijoittaisivat vaikkapa Kelan vaatimiin satsauksiin mittareineen/tilausjärjestelmineen/päätteineen/liittymismaksuineen. Se Kela-kyydeistä.
        Jos mielestäsi esim. Uber ja Taxify mielestäsi tekee Suomen nykyaikaiseksi valtioksi niin.....huh huh.
        Taksiuudistus on floppi. Laillistettuun veronkiertoon houkutteleva laki. No kohtahan on vapautus ohi kun pilaatte asiat veronkierroilla ja epäammattimaisilla käytännöillänne. Nyt en puhu takseista jotka ajaa tilauskeskusten alla koska tilauskeskuksilla on tiukat säännöt mm. tilaajavastuujärjes-
        telmä joka valvoo että autoilija on rekisteröitynyt eri vero-/eläke-/vakuutus-/työsuojelurekistereihin ja on myös maksanut em. velvoitteet ajallaan. Kaikki tilaajavastuujärjestelmän rekisteröinnit on Suomen lain yrityksille määräämät säännöt-ei vähempää. Eli ei sekoiteta kahta asiaa toisiinsa.


      • Taskikuski
        eiubereitaksify kirjoitti:

        Kela-sopimukset vanhenivat taksiuudistuksen vuoksi- että se siitä. Jos asiasta jotain tietäisit niin vanhoilla sopimuksilla ajoi liki kaikki autot Kela-kyytejä mittarikmhinnoilla. Kela-asiakkaat saivat auton niinkuin kuka hyvänsä asiakas. Uudistuksen vuoksi hinnat kilpailutettiin uudestaan. Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama Kelan sääntöjen sisältäen esim. pääkaupunkiseudulla Hut-keskus. Virhe tosin kävi siinä että kilpailutushinnat/säännöt meni tuottamattomaksi/liian sitoviksi eikä järjestelmään enään liittynyt kuin n. 50% autoista. Jokaisella yrittäjällähän on oikeus päättää ajaako tuottavana vai tuottamattomana. Tosin kysymyksessä on erittäin tärkeät asiakkaat mutta osasyyllinen on myös Kela joka vaatii paljon liian halvalla. Haluaisin nähdä päivän jona esim. mainitsemasi nykyaikaiset palvelut esim. Uber ja Taxify sitoutuisivat/sijoittaisivat vaikkapa Kelan vaatimiin satsauksiin mittareineen/tilausjärjestelmineen/päätteineen/liittymismaksuineen. Se Kela-kyydeistä.
        Jos mielestäsi esim. Uber ja Taxify mielestäsi tekee Suomen nykyaikaiseksi valtioksi niin.....huh huh.
        Taksiuudistus on floppi. Laillistettuun veronkiertoon houkutteleva laki. No kohtahan on vapautus ohi kun pilaatte asiat veronkierroilla ja epäammattimaisilla käytännöillänne. Nyt en puhu takseista jotka ajaa tilauskeskusten alla koska tilauskeskuksilla on tiukat säännöt mm. tilaajavastuujärjes-
        telmä joka valvoo että autoilija on rekisteröitynyt eri vero-/eläke-/vakuutus-/työsuojelurekistereihin ja on myös maksanut em. velvoitteet ajallaan. Kaikki tilaajavastuujärjestelmän rekisteröinnit on Suomen lain yrityksille määräämät säännöt-ei vähempää. Eli ei sekoiteta kahta asiaa toisiinsa.

        " Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama "
        No huh huh! Noin paksua p*skaa en ole ennen kuullut enkä nähnyt. Vai on KELAN suoraveloitusjärjestelmä muka taksiautoilijoiden perustama ja kustantama? No eipä todellakaan ole olleet ainakaan taksialan asiantuntijoita ne taksiautoilijat. Ja mistä ovat rahatkin repineet moiseen järjestelmään, jos ovat sen vielä kustantaneetkin? Kuinka KELA on voinut luottaakin taksiautoilijoihin, joka on ulkopuolinen toimija, niin paljon? Luulisi KELAsta löytyvän varoja kehittää aivon itsenäisesti luotettava, toimiva ja omat edut paremmin huomioiva ATK-järjestelmä.


      • eiubereitaksify
        Taskikuski kirjoitti:

        " Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama "
        No huh huh! Noin paksua p*skaa en ole ennen kuullut enkä nähnyt. Vai on KELAN suoraveloitusjärjestelmä muka taksiautoilijoiden perustama ja kustantama? No eipä todellakaan ole olleet ainakaan taksialan asiantuntijoita ne taksiautoilijat. Ja mistä ovat rahatkin repineet moiseen järjestelmään, jos ovat sen vielä kustantaneetkin? Kuinka KELA on voinut luottaakin taksiautoilijoihin, joka on ulkopuolinen toimija, niin paljon? Luulisi KELAsta löytyvän varoja kehittää aivon itsenäisesti luotettava, toimiva ja omat edut paremmin huomioiva ATK-järjestelmä.

        Kela-ajoja on ollut ennen uudistustakin aikasen kauan! Kela on vuosien saatossa muuttanut vaatimuksiaan/käytäntöjään. Autoilijat joutuneet vastaamaan tekemällä Kelan kanssa uudistuksia pikkuhiljaa. 2010 jälkeen tuli isojakin muutoksia Kelan vaatimuksesta ja näinä vuosin syntyi suoraveloitusjärjestelmä. Siihen oli taksien vastattava. Yhteistyössä kelan kanssa. Tilauskeskusjärjestelmä on autoilijoiden kustantama/toteuttama-pala palalta tilauskeskusten perimien kuukausimaksujen korotuksina. Painotan uudestaan sitä että taksien oli vastattava haasteeseen. Painotan myös sitä että Kela on aina ollut suuri asiakaskunta mutta asiakas muiden joukossa, jo ennen kilpailutuskäytäntöä. Kaikilla takseilla oli oikeus ajaa Kela-kyytejä normi mittarihinnoilla jos vaan halusivat tehdä sopimuksen Kelan kanssa. Nyt on toisin. Esittäisin sinulle että perehtyisit asiaan asiallisesti ennenkuin arvostelet. Sinunkin on ymmärrettävä ettei suorittaja saa aina kaikkia asioita oman mukavuusalueen sisällä vaan asiakas esittää omat tahtonsa ja neuvottelemalla ja kompromissejä tekemällä. Sitäpaitsi kyllä Kelalla on omat atk-järjestelmänsä, niihin on ollut vastattava. Jos nyt välttämättä haluat kyseenalaistaa kaikki niin voithan valittaa Kelalle. Perusnegatiivi....


    • peräkylän.elvis

      Floppi tahi poppi , pari kertaa tämän vuoden puolella olisin täältä pikkukylältä lähtennä suomeks sanottunna baariin , taksia ei saa viikonloppuna tänne ollenkaan , ennen tuli 15 minuutissa , nyt ei , ei ole autoja kuulemma siellä päinkään , eikä tule .

      • kuljettajatar

        Oliko yllätys.... Kiitä Berneriä ja Sipilän hallitusta!


    • ei-ollu-aika-ei

      Nimimerkille Oli-jo-aikakin , ja millahan tavalla paras uudistus ? , kuule kun täällä pikkukylillä ei ole
      niitä UUBEREITA eikä Taxifyttyjä , eikä enää niitä vitun taksejakaan , kyytejä tarvitsevia ihmisiä on täällä kehä-kolmosen ulkopuolellakin , helevetin city-kani .

    • BerAir

      Onneksi ei pääse puuttumaan lentoliikenteeseen , tiedä mitä ja keitä täällä lentelis ?

      • legacyt

        Juu, ei Suomessa kukaan muu saa lentää kuin Finnair. Ja ehkä Aeroflot, koska YYA. Näinhän taksiliikennekin toimi Suomessa ennen.


    • k_kehveli

      Niin kauan jotenkuten onnistuu, kun osaa kertoa kuskille, minne milloinkin käännytään. Ja jos hän jopa ymmärtääkin ohjeet. Mutta tuli kyllä sellainen olo, että "ajoin itse". Se kuski oli Lähitaksilta.

    • Manse33

      Tamperelaisena jouduin opastamaan rautatieasemalta ottamani taksin tummaihoista kuljettajaa Kallioon....uskomatonta ja valitettavasti totta.

    • MatuMassoilleStoppiNy

      Halpatyövoima alentaa kotimaista palkkatasoa.
      Allekirj. siis kansalaisaloite kansainväl.
      G C M -sopimuksen hyväksynnän mitätöimiseksi Suomessa.

    • olikomuuta

      Hyvä Berner , hinnat nousseet n. 14 % .

    • hupsista.kukkuu

      Taksiratsiassa kortittomia , etsintäkuulutettuja ym. epä-määräisejä kuskeja , et sellainen Bernerin uudistus .

    • Anonyymi

      Voisiko tähän sitten todeta , että mitäs minä sanoin , otto.o !

    • Anonyymi

      Kiitos Sipilä, olet aiheuttanut Suomelle miljardien eurojen laskut ja koko Suomen kansa saa kärsiä teoistasi vuosikausia.

    • Anonyymi

      Pitäisi se Berneri viedä sinne taksitolpalle "erotuomariksi" .

    • Anonyymi

      Nonnii , ja hyvinkö männöö ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe