Taksiliikenne kohta kokonaan virulaisten , latvialaisten ja venäläisten hallinnassa , maaseututakseja jo paljon lopettanut , mihinkähän tämä Bernerin " keksintö " lopulta johtaa ? Niin siitä Berneristä vielä sen verran , että pysäyttihän se tässä taannoin autokaupankin kokonaan kuukausiksi omilla vero-höpinöillään , jotka sitten ei johtaneetkaan mihinkään , maksoi vain miljoonia monille tahoille , sellainen liikenneministeri meillä .
"Viisas" Berner
69
692
Vastaukset
miten tämä berner pääsi tähän tehtävään. ei ole mitään järkeä päässä. ei ole sovelias tähän virkaan, pitäisköhän ollakin mies,
- miljonäärikaverit
Eiköhän tuo sipilän valinta ollut. Jännä miten maakuntapuolue kepu romutti maaseudun taksiliikenteen.
- punamultaAinutVaihtoehto
miljonäärikaverit kirjoitti:
Eiköhän tuo sipilän valinta ollut. Jännä miten maakuntapuolue kepu romutti maaseudun taksiliikenteen.
Näkeehän sen jo sipilän ja pernerin teoista että he ovat kokoomuksen myyriä kepussa, kannatus laskussa kun on tehty lähinnä kokoomuksen toiveiden mukaista politiikkaa. Ei kepulaisten piirissä jaeta kummankaan ajatuksia oikein mistään.
- TÄYSTUHO
BERNER viisaine asiantuntijoineen on tuhonnut kohta BUssi liikenteenkin. Viimeisenä tuhotaan junaliikenteen toimivuus.
Muistakaa vaaleissa mille puolueelle hylkäys - achimmel
Muistetaan
- Anonyymi
jep. muistettiin .
- Vallila.konkkaan
Eikä osteta Vallilan vuodevaatteitakaan.
- perneri.kuuhun
Mitähän tuo seuraavaksi keksii ?
- lestakepulipohjanmaalta
Maaseudun eläkeläisten pakkosiirrot taajamiin joissa heidän on pakko käyttää monikansallisten yritysten taksi-ja hoivapalveluita.
- Gudpisnis
Maantiet yksityistetään ja saat maksaa tiemaksuja joka metristä mitä ajat.
- Äitih
Ei tullut taksia kun äkillinen kiireellinen meno olisi ollut. Ei saa näköjään Helsingin sivualueellakaan taksia ja bussit kulkevat harvoin sekä niitäkin jää vähän väliä tulematta. Ennen taksiuudistusta taksi tuli yleensä viimeistään 5 minuutissa. Nyt ei tullut ollenkaan. Iso lasku vain tulee monista taksin perään kyselyistä taksikeskukseen. Miksi juuri asiakkaan kannalta toimiva systeemi romutettiin? Ennen taksin sai,nyt ei siihen enää voi luottaa ollenkaan. Ambulanssilla taas on omat kriteerinsä. Nyt ne kyydit mitä ennen on voinut esim. lapsen sairastuessa ei ambulanssia tarvitsevassa tilanteessa, mutta silti kovasti vaivaisena saada taksilta, ei tätä vaihtoehtoa enää ole. Millään tavalla ei pääse nopealla kyydillä kipeän lapsen kanssa apua saamaan ja julkisilla ei aina pysty menemään voinnin ja matkaan kuluvan ajan takia. Yksityinen lääkäri myöskin jos on akuuttiaika varattu pikaisella aikataululla, sitä ei voi perua ilman että pitäisi maksaa käyttämätönkin käynti. Sen lisäksi on joka tapauksessa päästävä lääkäriin. Tulee moninkertaiset kustannukset. Miten siis enää pääsee lääkäriin sivuseudulta sairaana jos ei taksia saa. Ei pääse ilmeisesti mitenkään jos on äkillinen meno. Pahimmassa tapauksessa se voi sitten johtaa ambulanssin tarpeeseen, mutta ehtiikö sekään sitten enää ajoissa. Nyt en edes puhu kelakyydistä, sitä ei kuitenkaan kannata tilata kovan omavastuunkaan takia lyhyemmälle muutaman km:n matkalle
- Ohariksmeni
Kiittäkää tästä Rva Berneriä ja kumppaneita....
- Anonyymi
Mikä ihmeen sairaskujetus palvelu taksi on/oli? Monesta syrjäseudun kunnasta on kadonut monta eri palvelua koska ei ole kysyntää. Taksi on yksityinen yritys siinä missä mikä tahansa yritys, ei mikään jokamiehenoikeus. Ennen joka kylässä oli taksi KELA:n tukemana, ei todellakaan normaalina markkinataluoden puitteissa. Eli ihimiset jotka asuvat kaupuingeissa maksoivat syrjäseutujen taksipalvelut. Jos haluatte asua syrjäseudulla, niin tyytykään syrjäseudun palveluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen sairaskujetus palvelu taksi on/oli? Monesta syrjäseudun kunnasta on kadonut monta eri palvelua koska ei ole kysyntää. Taksi on yksityinen yritys siinä missä mikä tahansa yritys, ei mikään jokamiehenoikeus. Ennen joka kylässä oli taksi KELA:n tukemana, ei todellakaan normaalina markkinataluoden puitteissa. Eli ihimiset jotka asuvat kaupuingeissa maksoivat syrjäseutujen taksipalvelut. Jos haluatte asua syrjäseudulla, niin tyytykään syrjäseudun palveluun.
Mikä on markkinatalouden puitteissa ennen lakiuudistusta? Kelaa ajavat autot (käytännössä kaikki taksarit kylillä) noudattivat samaa hinnoittelua- oli asiakas sitten lääkärin sallima tai ns. "tavallinen" asiakas- kaikkien käytössä olevaa km-hinnoittelua. Ajon edellytys oli vain sopimus Kelan kanssa. Asiakas soitti vakiotaksilleen tai käytti tilauskeskusta välittäjänä. Tämä koski kaikkia takseja. Ei Kelaa voi sanoa tukijaksi, on/oli asiakas siinä missä muutkin asiakkaat. Nykylain vallitessa kilpailutus on käynyt niin kovaksi ettei yrittäjät enään halua/voi ajaa Kela-kyytejä tuottamattomuuden vuoksi. Kela ei maksa mitään erityistä olemassaolokorvausta kenellekään joten tuo kommenttisi tuosta syrjäseudun palvelusta on kyllä ihan turha.
Terveisin -kaupunkilainen- - Anonyymi
Äitih kirjoitti:
Ei tullut taksia kun äkillinen kiireellinen meno olisi ollut. Ei saa näköjään Helsingin sivualueellakaan taksia ja bussit kulkevat harvoin sekä niitäkin jää vähän väliä tulematta. Ennen taksiuudistusta taksi tuli yleensä viimeistään 5 minuutissa. Nyt ei tullut ollenkaan. Iso lasku vain tulee monista taksin perään kyselyistä taksikeskukseen. Miksi juuri asiakkaan kannalta toimiva systeemi romutettiin? Ennen taksin sai,nyt ei siihen enää voi luottaa ollenkaan. Ambulanssilla taas on omat kriteerinsä. Nyt ne kyydit mitä ennen on voinut esim. lapsen sairastuessa ei ambulanssia tarvitsevassa tilanteessa, mutta silti kovasti vaivaisena saada taksilta, ei tätä vaihtoehtoa enää ole. Millään tavalla ei pääse nopealla kyydillä kipeän lapsen kanssa apua saamaan ja julkisilla ei aina pysty menemään voinnin ja matkaan kuluvan ajan takia. Yksityinen lääkäri myöskin jos on akuuttiaika varattu pikaisella aikataululla, sitä ei voi perua ilman että pitäisi maksaa käyttämätönkin käynti. Sen lisäksi on joka tapauksessa päästävä lääkäriin. Tulee moninkertaiset kustannukset. Miten siis enää pääsee lääkäriin sivuseudulta sairaana jos ei taksia saa. Ei pääse ilmeisesti mitenkään jos on äkillinen meno. Pahimmassa tapauksessa se voi sitten johtaa ambulanssin tarpeeseen, mutta ehtiikö sekään sitten enää ajoissa. Nyt en edes puhu kelakyydistä, sitä ei kuitenkaan kannata tilata kovan omavastuunkaan takia lyhyemmälle muutaman km:n matkalle
Taksi on yksityinen yrittäjä, aivan kuin vaikka kukkakauppa seudullasi. Se entinen Taksi päivysti ilman tuloja. Yksikään Ay henkinen työntekijä ei tee mitään ilman palkkiota. KELA maksoi sen päivystyksen sitten arkena 500-1000€ keikalla keskussairaalaan.
- Exsuomi
Tervetuloa todellisuuteen ja nyky Suomeen taxit.
Suomen kuuluisa vienti-ja tuoni bisnes on kuljetusten osalta siirretty jo lähes kokonaan ulkomaalaisille kuljetusliikkeille jossa työntekijät ovat orjan asemassa todella pienellä palkalla.ilmeisesti se on kokonaispottina Suomen etu että verotuloja ei kerry ja pörssiyhtiöt keräävät voitot,saavathan ne myös kuljetustukea.... - omat.vaatimukset
Eipä tarvitse turvautua rosvobaltialaisten kyyteihin.
- liik.minist
Voi olla päteväkin , mutta on nyt ihan väärässä paikassa " töissä " .
- huivi.silmillä
Verhokauppias liikenneministerinä ? eikös joskus liikenneministerinä ollut ajokortitonkin setä tai täti , en muista tarkemmin , taannoin puolustusministerinä intin käymätön potterin harri , arvotaanko nämä virat "hatusta" , vai miten ? , olisi ehkä asiaa ymmärtäviäkin ihmisiä olemassa .
- INHOTTAA
Berneri on ihan sieltä hampaattomien puolelta - niin teot kuin puheetkin haisee. Mokomakin akka sotkemassa liikennettä.
- ab-löllö
Vituiksi mänöö kaikki mihin se kanttura puuttuu .
- dddt
tyhmä täti
- tyytyväinen
Uudistus oli hyvä. Olen lisännyt kaksi autoa ajoon ja ei tarvitse ajattaa hiljasen kysynnän aikana - kuskitkin ovat tyytyväisiä. Autokohtainen tulos hieman pienentynyt, mutta lisääntynyt kalusto korvaa sen.
Jos on jatkanut vanhalla mallilla, niin varmasti vitu..... Mutta miksi jatkaa kuten ennen, kun kaikki ympärillä muuttui? - Jokamiesluokka
Älä viitsi. Lakut kusettaa sua. Kolme autoo seisoo 70% ajasta.
- Vitundaijjut
Ei se berneri mitään ole keksinyt tai suunnitellut. Kyllä ne asiat hoitavat sadat/tuhannet virkamiehet kulissien takana. Berner on vaan näiden paskojen ideoiden julkilausuja.
Berner itse ei varmasti ole uhrannut yhden yhtäkään ajatusta koko vitun vapautuksesta. Ainoa mitä hänen tulee osata on lukea suoraan paperilta sanasta sanaan työryhmän päätökset.
Ja tälle yhdelle pässille kuka huuteli että sivari ei voi olla puolustusministeri kun ei ole mitään käytännön kokemusta, niin sama homma. Puolustusministeri ei päätä, suunnittele, valmistele asioista vitun vertaakaan. Toimii vaan nukkena tälle 1000päiselle virkamiestyöryhmälle.
Vitun idiootti.- hmm.mm
ja siinäpä meillä vitun viisas , voi vitun vitun vittu .
- VKÄYrä
Se on ilmeisesti ainoa suomenkielen sana jonka Te pölhöt osaatte....
- asian.vierestä
Ok , lauseessasi onkin paljon enemmän sanoja ja pisteitä , anteeksi kaikkien pölhöjen puolesta oi sinä viisas , ja Bernerillähän on iso perse , mitäs siihen sitten kommentoit ?
- 12plus
Jos aloittajan väite "Taksiliikenne kohta kokonaan virulaisten , latvialaisten ja venäläisten hallinnassa" pitää paikkansa, kannattaa ehkä miettiä miksi suomalaiset kuskit eivät pärjää näille kilpailussa - mikä näistä virolaisista/latvialaisista/venäläisitä sitten tekee niin ylivoimaisia että suomalainen ei mitenkään pärjää?
- Htyh6
Siitä päätellen että tuntituotot on kasvaneet n 10 % , ja villien taksien ohi kävellään mielellään lähitaksin tai taksi helsingin autoon laivarannoissa ja kentällä, voi ehkä todeta että vielä on pitkä matka siihen että sergei tai abdul "taksi-helsiassaan"olisi tämän pelin voittaja.
- Oooodddfffff
Halpa hinta. Siis halpa tuntipalkka. Sama kuin ravintoloissa eli pizzerioissa nähty. Ei kukaan mene kurdipizzalle loistavan ruoan tai palvelun vuoksi, vaan vitosen lättyä hakemaan.
Toki tilaa voi hyvin jäädä laatutakseille, kuten laaturavintoloille suomalaisomistukseen. Mutta kaikki nykyiset suomalaiset taksit tuskin mahtuvat sille laatutaksien markkinalle. Osa jää tappelemaan 5e/h tekevien kehitysmaalaisten kanssa. Osa toteaa, että parempi kortistossa.
- Eiyhteistyölle
Kyllä uudistus olisi tullut muutama vuosi ruottin jälkeen mutta taksiliitto haras vastaan, voi olla että olisi tullut hallitumpi jos taksiliitto olisi ollut suunnittelemassa alusta lähtien eikä vaan pyrkinyt vaikeuttamaan asioita.
- VELLUTAKSO
OLEMME JO TULOSSA, VEROVAPAAT AUTOT JA VIROSTA POLTTOAINE
- Ääskauppa
Halpuutimme- hintoja-berner , , ja lopetamme yksityisyrittäjät ! Halppis itäblokit tilalle
- huonotpois
kansa valitsee paremmat :)
- Eiköhänkaikki
valtio toiminta ole jo delegoitu itä-euroopalle. Lappu luukulle puuttuu enää.
- Vituks.män
Ainakin pienillä paikkakunnilla monet taksit lopettaneet , kelakyydit tulee tai ei tule , kyyti tilattava suoraan autoilijalta ennakkoon , mistä numero ? jos et ole paikallinen , kai siellä Helsingissä autoja riittää , maaseudulla ollaan kohta kusessa , tai nyt jo . Kiitosta vaan .
- Anonyymi
Muuta vaikka Turkuun, jos hauat palvelua yhteiskunnalta. Tai tee itse jotain jos asut metsässä.
- Ja.Syvältä
Berseestä .
- Ilehti
Berner ei saanut omiltakaan yhtään ääntä, kun mitattiin ministereiden tekemisiä.
- puu-ilostako
Eipä yllätä , mistä se yleensä "tupsahti" ministeriksi ?
- Petteriurpo
Se tuli pipilän berseestä...samaa roisto sakkia...ja syvältä
- ihan-sama
Vai toisinko päin ?
- Kuski52v
Viilettiköhän tää rouva länkkäriä vaalealla teslalla eräs päivä, kovasti oli samaa näköä...
- oi.kallis.berner
Taksiuudistus ei tainnut sittenkään mennä ihan putkeen ?
- MeneJaPian
Daami lähdössä RuÅtsiin pankkipomoksi. Tervemenoa, ota Ruätsin kansalaisuus ja häviä Suomesta iäksi, äläkä tule koskaan takaisin!!!!!
- pankki-nutulleen
Ai jaa , onko se pankki-alankin "ammattilainen" .
- bers
Tuskin on .
- minäminäminä
itänaapuri ottaa lujempaa otetta Suomesta ja oikeisto Hallituksen aikana.
pääministeri todennut: ”Minua ei kiinnosta se asia, eikä sinuakaan varmaan”.
pääministeri uhkailee toimittajia kuten Putiin - puis-puis
Olisi joutanut sinne ruotsiin tai ihan minne vaan , jo ajat sitten , sai aikaan tuhoa tarpeeksi .
- Oli-jo-aikakin
Taksiuudistus oli todellakin tarpeen. Paras uudistus pitkään aikaan. Nyt sallittiin sellaiset nykyaikaiset palvelut kuten Uber ja Taxify. Samoin naurettavat rajoitetut taksiluvat. Suomi siirtyi kjertaheitolla nykyaikaiseksi valtioksi.
Täytyy muistaa että tämä Taksi-Kela sekoilut ei liity taksiuudistukseen millään tavalla, vaan se sattui tulemaan samaan aikaan. Eli sekoittako näitä kahta asiaa toisiinsa!- rikastu.ja.liho
Ajele sinä 10 euron kyytejä muutama vuorossa.
- eiubereitaksify
Kela-sopimukset vanhenivat taksiuudistuksen vuoksi- että se siitä. Jos asiasta jotain tietäisit niin vanhoilla sopimuksilla ajoi liki kaikki autot Kela-kyytejä mittarikmhinnoilla. Kela-asiakkaat saivat auton niinkuin kuka hyvänsä asiakas. Uudistuksen vuoksi hinnat kilpailutettiin uudestaan. Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama Kelan sääntöjen sisältäen esim. pääkaupunkiseudulla Hut-keskus. Virhe tosin kävi siinä että kilpailutushinnat/säännöt meni tuottamattomaksi/liian sitoviksi eikä järjestelmään enään liittynyt kuin n. 50% autoista. Jokaisella yrittäjällähän on oikeus päättää ajaako tuottavana vai tuottamattomana. Tosin kysymyksessä on erittäin tärkeät asiakkaat mutta osasyyllinen on myös Kela joka vaatii paljon liian halvalla. Haluaisin nähdä päivän jona esim. mainitsemasi nykyaikaiset palvelut esim. Uber ja Taxify sitoutuisivat/sijoittaisivat vaikkapa Kelan vaatimiin satsauksiin mittareineen/tilausjärjestelmineen/päätteineen/liittymismaksuineen. Se Kela-kyydeistä.
Jos mielestäsi esim. Uber ja Taxify mielestäsi tekee Suomen nykyaikaiseksi valtioksi niin.....huh huh.
Taksiuudistus on floppi. Laillistettuun veronkiertoon houkutteleva laki. No kohtahan on vapautus ohi kun pilaatte asiat veronkierroilla ja epäammattimaisilla käytännöillänne. Nyt en puhu takseista jotka ajaa tilauskeskusten alla koska tilauskeskuksilla on tiukat säännöt mm. tilaajavastuujärjes-
telmä joka valvoo että autoilija on rekisteröitynyt eri vero-/eläke-/vakuutus-/työsuojelurekistereihin ja on myös maksanut em. velvoitteet ajallaan. Kaikki tilaajavastuujärjestelmän rekisteröinnit on Suomen lain yrityksille määräämät säännöt-ei vähempää. Eli ei sekoiteta kahta asiaa toisiinsa. - Taskikuski
eiubereitaksify kirjoitti:
Kela-sopimukset vanhenivat taksiuudistuksen vuoksi- että se siitä. Jos asiasta jotain tietäisit niin vanhoilla sopimuksilla ajoi liki kaikki autot Kela-kyytejä mittarikmhinnoilla. Kela-asiakkaat saivat auton niinkuin kuka hyvänsä asiakas. Uudistuksen vuoksi hinnat kilpailutettiin uudestaan. Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama Kelan sääntöjen sisältäen esim. pääkaupunkiseudulla Hut-keskus. Virhe tosin kävi siinä että kilpailutushinnat/säännöt meni tuottamattomaksi/liian sitoviksi eikä järjestelmään enään liittynyt kuin n. 50% autoista. Jokaisella yrittäjällähän on oikeus päättää ajaako tuottavana vai tuottamattomana. Tosin kysymyksessä on erittäin tärkeät asiakkaat mutta osasyyllinen on myös Kela joka vaatii paljon liian halvalla. Haluaisin nähdä päivän jona esim. mainitsemasi nykyaikaiset palvelut esim. Uber ja Taxify sitoutuisivat/sijoittaisivat vaikkapa Kelan vaatimiin satsauksiin mittareineen/tilausjärjestelmineen/päätteineen/liittymismaksuineen. Se Kela-kyydeistä.
Jos mielestäsi esim. Uber ja Taxify mielestäsi tekee Suomen nykyaikaiseksi valtioksi niin.....huh huh.
Taksiuudistus on floppi. Laillistettuun veronkiertoon houkutteleva laki. No kohtahan on vapautus ohi kun pilaatte asiat veronkierroilla ja epäammattimaisilla käytännöillänne. Nyt en puhu takseista jotka ajaa tilauskeskusten alla koska tilauskeskuksilla on tiukat säännöt mm. tilaajavastuujärjes-
telmä joka valvoo että autoilija on rekisteröitynyt eri vero-/eläke-/vakuutus-/työsuojelurekistereihin ja on myös maksanut em. velvoitteet ajallaan. Kaikki tilaajavastuujärjestelmän rekisteröinnit on Suomen lain yrityksille määräämät säännöt-ei vähempää. Eli ei sekoiteta kahta asiaa toisiinsa." Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama "
No huh huh! Noin paksua p*skaa en ole ennen kuullut enkä nähnyt. Vai on KELAN suoraveloitusjärjestelmä muka taksiautoilijoiden perustama ja kustantama? No eipä todellakaan ole olleet ainakaan taksialan asiantuntijoita ne taksiautoilijat. Ja mistä ovat rahatkin repineet moiseen järjestelmään, jos ovat sen vielä kustantaneetkin? Kuinka KELA on voinut luottaakin taksiautoilijoihin, joka on ulkopuolinen toimija, niin paljon? Luulisi KELAsta löytyvän varoja kehittää aivon itsenäisesti luotettava, toimiva ja omat edut paremmin huomioiva ATK-järjestelmä. - eiubereitaksify
Taskikuski kirjoitti:
" Sitäpaitsi Kelalla voimassa edelleen suoraveloitusjärjestelmä joka on kokonaan atk-pohjainen ja taksiautoilijoiden perustama ja kustantama "
No huh huh! Noin paksua p*skaa en ole ennen kuullut enkä nähnyt. Vai on KELAN suoraveloitusjärjestelmä muka taksiautoilijoiden perustama ja kustantama? No eipä todellakaan ole olleet ainakaan taksialan asiantuntijoita ne taksiautoilijat. Ja mistä ovat rahatkin repineet moiseen järjestelmään, jos ovat sen vielä kustantaneetkin? Kuinka KELA on voinut luottaakin taksiautoilijoihin, joka on ulkopuolinen toimija, niin paljon? Luulisi KELAsta löytyvän varoja kehittää aivon itsenäisesti luotettava, toimiva ja omat edut paremmin huomioiva ATK-järjestelmä.Kela-ajoja on ollut ennen uudistustakin aikasen kauan! Kela on vuosien saatossa muuttanut vaatimuksiaan/käytäntöjään. Autoilijat joutuneet vastaamaan tekemällä Kelan kanssa uudistuksia pikkuhiljaa. 2010 jälkeen tuli isojakin muutoksia Kelan vaatimuksesta ja näinä vuosin syntyi suoraveloitusjärjestelmä. Siihen oli taksien vastattava. Yhteistyössä kelan kanssa. Tilauskeskusjärjestelmä on autoilijoiden kustantama/toteuttama-pala palalta tilauskeskusten perimien kuukausimaksujen korotuksina. Painotan uudestaan sitä että taksien oli vastattava haasteeseen. Painotan myös sitä että Kela on aina ollut suuri asiakaskunta mutta asiakas muiden joukossa, jo ennen kilpailutuskäytäntöä. Kaikilla takseilla oli oikeus ajaa Kela-kyytejä normi mittarihinnoilla jos vaan halusivat tehdä sopimuksen Kelan kanssa. Nyt on toisin. Esittäisin sinulle että perehtyisit asiaan asiallisesti ennenkuin arvostelet. Sinunkin on ymmärrettävä ettei suorittaja saa aina kaikkia asioita oman mukavuusalueen sisällä vaan asiakas esittää omat tahtonsa ja neuvottelemalla ja kompromissejä tekemällä. Sitäpaitsi kyllä Kelalla on omat atk-järjestelmänsä, niihin on ollut vastattava. Jos nyt välttämättä haluat kyseenalaistaa kaikki niin voithan valittaa Kelalle. Perusnegatiivi....
- peräkylän.elvis
Floppi tahi poppi , pari kertaa tämän vuoden puolella olisin täältä pikkukylältä lähtennä suomeks sanottunna baariin , taksia ei saa viikonloppuna tänne ollenkaan , ennen tuli 15 minuutissa , nyt ei , ei ole autoja kuulemma siellä päinkään , eikä tule .
- kuljettajatar
Oliko yllätys.... Kiitä Berneriä ja Sipilän hallitusta!
- ei-ollu-aika-ei
Nimimerkille Oli-jo-aikakin , ja millahan tavalla paras uudistus ? , kuule kun täällä pikkukylillä ei ole
niitä UUBEREITA eikä Taxifyttyjä , eikä enää niitä vitun taksejakaan , kyytejä tarvitsevia ihmisiä on täällä kehä-kolmosen ulkopuolellakin , helevetin city-kani . - BerAir
Onneksi ei pääse puuttumaan lentoliikenteeseen , tiedä mitä ja keitä täällä lentelis ?
- legacyt
Juu, ei Suomessa kukaan muu saa lentää kuin Finnair. Ja ehkä Aeroflot, koska YYA. Näinhän taksiliikennekin toimi Suomessa ennen.
- k_kehveli
Niin kauan jotenkuten onnistuu, kun osaa kertoa kuskille, minne milloinkin käännytään. Ja jos hän jopa ymmärtääkin ohjeet. Mutta tuli kyllä sellainen olo, että "ajoin itse". Se kuski oli Lähitaksilta.
- Manse33
Tamperelaisena jouduin opastamaan rautatieasemalta ottamani taksin tummaihoista kuljettajaa Kallioon....uskomatonta ja valitettavasti totta.
- MatuMassoilleStoppiNy
Halpatyövoima alentaa kotimaista palkkatasoa.
Allekirj. siis kansalaisaloite kansainväl.
G C M -sopimuksen hyväksynnän mitätöimiseksi Suomessa. - olikomuuta
Hyvä Berner , hinnat nousseet n. 14 % .
- hupsista.kukkuu
Taksiratsiassa kortittomia , etsintäkuulutettuja ym. epä-määräisejä kuskeja , et sellainen Bernerin uudistus .
- Anonyymi
Voisiko tähän sitten todeta , että mitäs minä sanoin , otto.o !
- Anonyymi
Kiitos Sipilä, olet aiheuttanut Suomelle miljardien eurojen laskut ja koko Suomen kansa saa kärsiä teoistasi vuosikausia.
- Anonyymi
Pitäisi se Berneri viedä sinne taksitolpalle "erotuomariksi" .
- Anonyymi
Nonnii , ja hyvinkö männöö ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71252Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän191245- 51166
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21164Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11143Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11141Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21134Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421127Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31119Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21110