Olen totaalisen pohjalla

Hätähuuto

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä jo lapsena alkaneista mt-ongelmista (eka dg vasta -10 masennus). Isäni on alkoholisti ja mt-ongelmainen. Vanha äitini usein itki kohtaloamme. Lapsuuteni oli todella ankea,henkistä ja välillä fyysistä väkivaltaa isäni toimesta. Ei koskaan viety mihinkään harrastamaan tai muualle kuin sukulaisten luo tai kauppoihin.ulkomaillakaan en ole käynyt.
Minulla jäi koulut kesken, sillä aloin jo teini-iässä eristäytymään ikätovereistani hiljaisena,lytättynä outolintuna minkä kasvatus aikaan sai. Täysi-ikäisenä alkoi ankara juominen,ajauduttuani väärään seuraan ja terveysongelmia "hoitaakseni". Myöhemmin vasta ymmärrän ,että lapsuuden traumojani olen hoidellut isältä nähdyllä mallilla. Nyt olen 28-vuotias. Olen lopettanut alkon käytön noin vuosi sitten. Päivittäin koen todella vahvaa pahaa oloa ja päähäni tulee jatkuvasti solvauksia mitä olen joskus menneisyydessäni kuullut. Olen lähestulkoon eristäytynyt kotiini,paniikissa hoidan kauppareissutkin. Itsemurha pyörii jatkuvasti mielessä. Aina väsyttää ja huono olo. Pelkään ihmisiä. Masennuslääkitys on mutta en koe sen juuri auttavan.
Menenkö mereen vai onko toivoa paremmasta?

3

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lsshutrfvbn

On toivoa!

• parempaajatkoa

Olisikohan aiheellista tarkistaa sitä lääkitystä, jos kerran koet, ettei siitä ole juurikaan apua. Olisiko lähistössäsi vertaistukiryhmää, jossa voisit tavata ihmisiä, ettet aivan erakoidu kotiisi. Hieno asia, kun olet lopettanut juomisen. Alkoholihan lisää vain ahdistusta. Toivoa paremmasta aina on, eikä "mereen meneminen" ole mikään ratkaisu ongelmaasi. Netistäkin löytyy tukiryhmiä, jossa voit keskustella .

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta.

Edelliseltä vastaajalta saitkin jo hyvän vinkin vertaistukiryhmistä, joita tosiaan löytyy netistäkin. Ulkopuolinen tuki voisi olla sinulle hyvä voimavara. Asioista keskusteleminen voi tarjota uusia näkökulmia ja helpottaa jaksamista.

On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä niistä muutama:

- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

- Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

- Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2533
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      899
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      542
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe