Sureeko sinua kukaan kuoltuasi?

Totisinta.totta

Onko sinulla läheisiä, jotka surevat kuolemaasi, vai kuoletko ilman yhtään läheistä? Vain pappi ja kanttori ovat sinua saattamassa viimeiselle matkalle?
Vaikka sinulla olisikin laaja suku, niin kuinka kauan menee aikaa, että sinua ei enää kukaan muistele?
n. 100 vuotta? Ellet sitten ole ollut joku merkkihenkilö, joka on jättänyt jälkeensä jotain arvokasta.

Mitä väliä sillä on, että muistaako kukaan sinua kuolemasi jälkeen? Ei sillä ole yhtään mitään väliä. Antaa kuolleiden olla omissa oloissaan.

18

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma-lehmä

      Eivätköhän kuollutta surevat sure paljolti omaa menetystään? Heiltä itseltäänhän on iäksi kadonnut sukulainen, ystävä tai tuttava.

    • No_häh

      Miksi kyselet aiheesta, jos et kerran ole kiinnostunut?

    • Tärkeintä on, että Jeesus muistaa ja nimesi on kirjoitettu elämän kirjaan. Monet yllättyvät, kun ne joilla on paljon muistajia ja ihmisiä hautajaisissa, eivät pelastu. Sen sijaan hän, joka oli eläissään ihmisten hyljeksimä, saakin kirkkaimman kruunun. Osat vaihtuvat, kun sydämen vaikuttimet paljastetaan.

      • Hah!

        Haluaisin nähdä pyhpyhin epäjuamalanpalvontatuomion saaneena, jos oikea jumala on ooemassa.

        Se olisi naurun paikka, mutta todennäköisesti ei pyhpyhille.


      • pyhpyh92347923847
        he-ma kirjoitti:

        Hah!

        Haluaisin nähdä pyhpyhin epäjuamalanpalvontatuomion saaneena, jos oikea jumala on ooemassa.

        Se olisi naurun paikka, mutta todennäköisesti ei pyhpyhille.

        Paitsi että sinä joudut itkemään ja kiristelemään hampaitasi.


    • Märkärätti

      Ei!
      Virkamiehet ja sukulaiset ovat aina yrittäneet tappaa minut.
      En ymmärrä, että miksi Jumala pakottaa minut elämään näissä vainoissa.

    • Toivottavasti ei.

    • E.Hiiri

      Minun kissani surevat minua siihen asti, kunnes joku ottaa heidät pysyvästi hoiviinsa ja tarjoaa heille herkkupaloja sekä rapsuttaa heitä silloin kun he sitä haluavat. Sen jälkeen kissani unohtavat minut eivätkä enää nau'u minun jälkeeni.

      Tämä johtuu siitä, että olen muiden ihmisten mielestä vastenmielinen ihminen. Kukaan ei pidä minusta eikä kukaan rakasta minua. Minulla ei ole ollut koskaan yhtään ystävää eikä kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta. Olen ruma ja ilkeä muita kohtaan, joten ehkä ansaitsen tämän?

    • kerettiläinen

      "Mitä väliä sillä on, että muistaako kukaan sinua kuolemasi jälkeen? Ei sillä ole yhtään mitään väliä. Antaa kuolleiden olla omissa oloissaan."

      Ei minulle ainakaan ole mitään väliä. Enkä halua, että minulle myöskään pidetään minkäänlaisia hautajaisia. Riittää kun joku kippaa tuhkat jonnekin. Ihan sama minne. Vaikka roskikseen, jos ei parempaa paikkaa löydy.

      En ole tehnyt elämässäni mitään sellaista, että minua kannattaisi kenenkään muistella tai surra.

    • Vilppiveikot

      Ehkä ulosottomies, perseaukisten piiritarkastaja!

    • Kyllä.kaipaa

      Perukirjaa kaipaa verottaja. Mutta huomaatteko, että te anti/ellenit kaipaa Elleniä. He muistavat hyvin kuollutta. Marttilaiset, marttiaan jne. Ateistit Darwiniaan, koska ontuva oppi ei jouda hautaan. Eli moni liukoinen oppi on in.

    • On.joku.toista.mieltä

      Taitaa olla Juha Sipilä joka suree että jäiköhän jotain imemättä ja saammatta.

      • Näin.se.on

        Juha Sipilää ei sure kukaan tervejärkinen. Sen haudalla tulee olemaan jono niitä, jotka haluavat kusta kummun päälle.


      • Suruaika-jatkuu

        Vaikka koko nykyinen hallitus kaatuisi, niin sitä ei surisi kukaan. Ainoastaan joudutaan suremaan sen hallituksen tekemiä idioottimaisia päätöksiä.


    • Olen useiden kymmenien vuosien ajan noudattanut maan lakisäädöksiä lainkuuliaisena kansalaisena. Minut on syytetty ja tuomittu rattijuopumuksesta 1986, -ei muusta ole voitu tuomita maan lakisäädösmassan nojalla. Rikosnimikkeiden sepittäminen on rikos. Maan perustuslaillinen tuomioistuin on ainoa valtuutettu armaassa maassa.

      Nuorisoseksin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä!

      Minun
      elämäni jokaisen vuosikymmenen jokainen minua nuorempi henkilö kaikissa mahdollisissa seksikontakteissani on tänään vähintään isovanhemman ikäinen ihminen nyt 50- villityksissään. Nuoriso-seksi-setä harrastuksia ei minulla ole koskaan ollut. Olen ollut 30 vuotta yli 30 vuotias vuonna 2018, enkä ole ainuttakaan sanaa ehdotellut nuorille seksuaalista. Olen torjunut jokaisen nuoren seksitarjoilun 30 vuoden aikana. Ainuttakaan homo-rakkaus-suhdetta ei ole minulla koskaan elämässäni ollut. En ole muuttunut kenenkään homoksi.

      Olen kerran elämässä ollut suhteessa alaikäiseen -vuonna 1974- minulla oli 15- vuotias tyttöystävä 16- vuotiaana. Tämä neito on viettänyt juuri kuusikymmen-vuotispäiviään 60-. 60-.
      Tämä on ainoa, kun olen "nuollut lasta."

      1980 luvun puolessa välissä minulla on ollut 17-18 kesäinen naisystävä, joka on juuri viettänyt viisikymmen-vuotis-syntymäpäiviään 50- 50-. Kolmas itseäni nuorempi on hänkin 50- villityksessään isovanhemman ikäisenä ihmisenä.
      Olen itse 60- eläkepäivieni harrastuksisissa 60.-.

      En ole Adventtikirkon jäsen ja toiminnassa mukana yli 12- vuoteen 1.6.2006 alkaen.
      Olin 100% vastuullinen luottamustehtävissäni joka päivä 1.6.2006 saakka, kun sanoin irti hengelliset maallikon demokratian aiheuttamat yhdistystoiminnan talkoo-palvelun-vastuut.

      En pidä esimies-johtaja-tuomareita eläkepäivilläni, enkä ole solminut ainuttakaan sopimusta alaistaidoista tai johtajuudesta eläkepäivilläni.
      En valtuuttanut ketään itsenäisiin naittajaisiin enkä itsenäisiin lausuntoihin, jos minua koskevaa.




      Aamen.

    • "Tämä on ainoa, kun olen "nuollut lasta."

      Et sitten tiennyt, mitä sille vitulle voi tehdä? Luulit sitä tikkariksi? Tämän jälkeen ei tarvitse ihmetellä sitä, että olet vielä 60 vuotiaana poikamies.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe