Neulojen syöminen

Miss_H

Osaako joku antaa osviittaa, mitä voisi tarkoittaa uneni.

Söin jotain ja huomasin yhtäkkiä, että ruoka oli pääosin neuloja. Pelästyin ja sanoin tästä jollekin, mutta sain vain kehotuksen syödä loppuun. Niinpä sitten kauhoin haarukalla neuloja suuhuni ja yritin nielaista niin, että ne eivät pistäisi.

Toisessa unessa oli taas neuloja, työnsin pienen neulan piiloon jonkin puupalan tai korkin sisään, jotta sillä ei voisi pistää minua.

4

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neulat kuvastavat uusia ideoita. Korkki taas kuvaa kestävyyttä ja oman pään pitämistä toisaalta myös tukahtuneisuutta ja asioiden piilossa pitämistä.

    • Päällimmäisenä tunteena ja ajatuksena on minusta ensimmäisessä unessasi, että sinut laitettiin nielemään jotain epämiellyttävää. On vanha sanonta, että joutuu syömään omat sanansa. Voisin kuvitella sellaisen olevan varsin piikikästä hommaa.

      Toisaalta sellaisen nieleminen, minkä joku toinen määrää nieltäväksi, kertoo asetelmasta, että unennäkijään yritetään vaikuttaa tavalla, mitä hän ei hyväksy. Kun otetaan huomioon, että nieltäväksi on määrätty neuloja, ei kyse voi olla mistään miellyttävästä asiasta.

      Kun otetaan huomioon, että neulat määrättiin nieltäväksi aterian yhteydessä, voi tämä viitata perheeseen taikka johonkin muuhun muodolliseen ihmissuhteeseen. Käsitämme yleensä ruokailun läheisten kesken tapahtuvaksi toiminnaksi, mutta sillä on myöskin laajempi sosiaalinen merkitys. Tässä tapauksessa ateriointi tapahtui kuitenkin yksin, ja kehotus neulojen nielemiseen tuli jostain ympäristöstä.

      Vaikuttaa jotenkin siltä, että unennäkijä kokee olevansa yksin ympäristössä, missä häneltä vaaditaan ikäviä asioita. Mutta unennäkijä kuitenkin kokee kuuluvansa tähän ympäristöön, vaikka onkin jätetty aterioimaan yksin. Ja ateriana ovat neulat.

      Hänelle siis syötetään tässä ympäristössä jotain epämiellyttävää, mitä hän joutuu nielemään.

      Toisessa unessa unennäkijä piilottaa neulan, ettei sillä voitaisi häntä pistää. Voisiko siis olla, että unennäkijä tietää, että hänen sanojaan voidaan käyttää häntä vastaan. Juuri sellaista hän saattoi edellisessä unessa oppia, kun hänet laitettiin nielemään neuloja. Tässä unessa hän sen sijaan piilottaa neulan, ettei sillä voitaisi häntä pistää. Toisin sanoen, hän ei päästä neulaa irti lainkaan, vaan jättää sen piiloon. Kenties hän on siis sanomatta jotain piikikästä, mikä voidaan syöttää hänelle takaisin?

      Kiitos erikoisen unesi jakamisesta.

    • Miss_H

      Wau, kiitos paljon hienoista tulkinnoista!

      Koen olevani erillinen perheestäni. Olen erilainen kuin he ja saan usein kuulla siitä. Olen herkkä ja jään usein miettimään sanottuja asioita, omiani ja muiden. Jätän myös usein sanomatta mielipiteeni, koska en halua "tilannetta".

      Luulin unen liittyvän ensin siihen, että haluaisin laihtua - mutta tämä on paljon järkevämpi selitys.

      Kiitos!

    • Unien.Analyysiä

      Koet olevasi perheessäsi erilaisuutesi vuoksi heidän arvosteltavana ja piikiteltävänä. He yrittävät saada sinut kääntämään pääsi heidän ajatustensa suuntaan. He yrittävät syöttää siis sinulle heidän arvojaan, jotka sinä koet sinua sisäisesti satuttavina.

      On hyvä tällä palstalla, että unen näkijä aina tulee kertomaan lisää taustojaan. Tämä laajentaa unen näköalaa, ja jatkossa auttaa kaikkia palstan uneksijoita ymmärtämään paremmin uniaan.

      Eikä unet jää vain muutaman ihmisen tulkittaviksi. Tästä on ihmiskunnan historiassa paljon ikäviä esimerkkejä, kun heimon poppamies tai v. guru on itsekkäästi halunnut omia valtaa itselleen selittelemällä unet ja näyt omin päin. Huijareita riittää näissäkin asioissa vielä nykypäivänäkin. Kiitos netin, huijausyritykset vähenevät koko ajan enstisestään.

      Aloittajalle neuvo : Pidä pintasi omien ajatustesi kanssa, älä usko perheenjäsentesi sinulle syöttämää piikikästä pajunköyttä. Toisaalta voit olla vielä nuorikin, ja kokemattomuuttasi ja kapinallisuuttasi et halua hyväksyä sinulle asetettuja rajoja.

      Sinun pitää "mutustella" niitä saamiasi neuloja, ja uni kertoo sinulle jatkossa missä muodossa ne paljastavat jatkossa asioiden laidan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe