Mitä suomessa tekee nelivetoautolla?

Yrijö

Ei mitään. Jos ei nyt asu maaseudulla 10 kilometrin päässä maanteistä ja joutuu ajamaan lumisia pikkuteitä?
Ja aika harvoinhan sitä Alaskan kelejä täällä on vaikka asuis Perhon sydänmailla. Nelivedot kuluttaakin
enempi kuin etuveto. Oon kuullu huhuja että ei romanitkaan tykkää nelivetoautoista, ne pelkää, että auto karkaa käsistä.

21

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajaavetoisia.ei.tueta

      Mökkitiellä nousee välillä lumi konepellillekin. Ei siellä juuri vajaavetoisilla edetä. Vielä kun kärrykin on aika usein perässä. Varsinkin etuvedot on täydin turhia Suomen olosuhteissa. Vähänkin kun on painoa perässä, niin etupyörät ruopii ilmassa tyhjää.

      Nelivedoilta autovero pois ja vajaavetoisille vähintään tuplat. Vielä 1980-luvulla sai maasturit ostaa verovapaasti. Ei ole enää Suomi huoltovarma.

      • Massey-Pelarus

        Niin, eipä sitä ole mitään itua laittaa etukauhaa takatuuppari-traktoriinkaan..


    • fghtyjuyj

      Sinäkö se asut talvet kesät mökilläsi? Nettikin toimii siellä korvessa.
      Ei minulla ainakaan auton renkaat ole ilmassa ruopineet.

    • Mitäpä se aloittajalle kuuluu monikovetoisilla kukakin ajelee, minä ajelen nelivetoisella dieselfarmarilla. Etupäässä hyväkuntoisilla teillä.

    • pohjanmaallakin

      lumisilla auraamattomalla tiellä aikoinaan ajeltiin erästämässä talvet niin normaali lumisella talvessa niin henkilöautolla ajoi uudenvuoden päivään asti maasturilla kuukauden pidenpään , eli ero on melko pieni,

    • Romanikuski

      Hai mie se tykkään Mersuista vaan, mutta nelivedoista en ollenkaan. Mie tunnen kylällä yhden kun osti nelivedon. Hää joutu ostaan sen metsätöit varten. Mie en uskalla. jos joutuu sen tähen metsätöihin kanssa.

    • Pmpösilö

      Nk meillä täällä vantaalla hoidetaan kaupungin toimesta lumityöt siten että aina isommalta tieltä työnnetään lumet pienempien risteysten tukkeiksi.
      Sitten vielä jos risteys ei ole vielä tukissa lumitraktori ei auraa risteystä kun se ei ole vielä tukossa.
      Vaan ajaa ohi ja auraa suoraa tietä kaasu pohjassa.

      Elikä jos haluu ehtiä aam i lla t öihin ja tulla kotiin vantaalla tarvii nelibåvetomaasturin.

    • Kyllä sillä tekee. Sillä saa hinattua hankaliin paikkoihin juuttuneet vajaavetoiset pois, kuten ojista ja lumipenkoista.

    • Onpaikkoja4vetokorvaamat

      Joskus polttopuukuorman kun käy hakeen metästä ,ei oo nelivedon voittanutta. Ja liukkaana talvena kitkarenkailla on hyvä nelivedon kanssa päästellä.

      Ja tietysti jos käy tuolla Venäjän puolella,monet päälystämättömät paikat on sellaisia että sinne ei voi edes mennä ilman korotettua nelivetoautoa,on niin pahoja tieuria ettei voi edes täällä Suomessa kuvitella että niillä voisi ajaa millään,mutta pääasiassa venäläiset ajaakin niillä traktoreilla,telavehkeillä ja maastokuorma-autoilla.
      Välttämättä edes tavallisilla nelivetoautoilla tai maastureillakaan ei puhetta kaikkein pahimmilla heidän teillään päästellä yhtään mihinkään.
      En ihmettele miksi Sakujen panssaritkin juuttui sinne syksy-keväisin.,ja sehän oli osa venäläisten taktiikkaakin pitää tiet huonossa kunnossa vastustaakseen vihollisen etenemistä.

      • Masseyfergusonni

        Jaa haet henkilöautollasi puukuorman metsästä?


    • huumars

      Perjantai ja lauantai-iltaisin näkee nelivetoja paljonkin kaupungilla, varsinkin ravintoloiden ja nakkikioskien edessä. On se näköjään totta, että romanit säikkyy nelivetoja, ne pelkää, että auto menee 2 kertaa kovempaa kun sillä etu tai takavedolla.2 kertaa 2 on 4.

    • ei.tarvitse.vaihtaa

      Neliveto on siitä hyvä että voi ajella talven samoilla kesärenkailla. Pääsee liikkeelle valoista ja parkkiruudusta.

    • turhatautotsaastuttavat

      Suomessa ei tarvita autoja mihinkään, varsinkaan Helsingissä. Omasta puolestani kaikki autot saa paalata ja tehdä niistä ratakiskoa raitiovaunuille.

      • Neliveto.tarpeen

        Autolla liikutaan paikasta A paikkaan B. Se, että A sattuu olemaan Helsinki ei kerro mitään siitä minkälaiset liikenneyhteydet on kohteeseen B.


      • saastuttavatautotpois
        Neliveto.tarpeen kirjoitti:

        Autolla liikutaan paikasta A paikkaan B. Se, että A sattuu olemaan Helsinki ei kerro mitään siitä minkälaiset liikenneyhteydet on kohteeseen B.

        Junalla pääsee nykyään keskustasta lentoasemalle. Lentoasemalta pääsee kaikkialle maailmassa. Autoja ei tarvita missään.


      • Neliveto.tarpeen
        saastuttavatautotpois kirjoitti:

        Junalla pääsee nykyään keskustasta lentoasemalle. Lentoasemalta pääsee kaikkialle maailmassa. Autoja ei tarvita missään.

        Ei minun kesämökillä ole lentokenttää. En ole Sipilä.


      • Lentokenttä.tarpeeton
        Neliveto.tarpeen kirjoitti:

        Ei minun kesämökillä ole lentokenttää. En ole Sipilä.

        Minä laskeudun mökkini edustalle vesitasollani. En myöskään ole Sipilä.


    • Neliveto.tarpeen

      Auto on sitä varten, että pääsee paikasta A paikkaan B silloin kun on tarve siirtyä paikasta A kohteeseen B. Ainakaan minulle ei riitä, että pääsee paikasta A paikkaan B, jos keli on hyvä, vuodenaika on oikea tai tiet aurattu ja hiekotettu ynnä muutenkin tähdet oikeassa asennossa.

      Suomessa on talvi lähes joka vuosi. Siksi neliveto on täällä tarpeen. Jopa minulle, vaikka asun Helsingin kantakaupungissa, mutta katuosuudella, jossa ei ole julkista liikennettä. Se tarkoittaa, että minun kotikatuni aurataan viimeisten joukossa. Kun tässä joku vuosi sitten oli lumisia talvia, niin kyllä monen etuvetoisen lähteminen liikennevaloista oli hidasta tien hiomista. Bensaa / dieseliä palaa ja renkaat pyörii tyhjää. Hidasta ja tehotonta ja tukkii koko liikenteen.

      • vesikelit

        En ole nähnyt auraa moneen vuoteen.


    • KontillaanTyydytettynä

      - suomessa vosi kaikki olla metron vaikutus piirissä, viher vas kokoomus unelmassa, mustassa kongo helsingissä. Ei tartteis kuin viihdettä ja huumeita, ja olisi cool.
      Yrjöäkin pukkaisvat modernisti hanuriin, niin ettei tarviis etuvetoakaan. Olsi yrjö täysin tyytyväinen perhon sademtsissä sen jälkeen.
      ugh ugh kaikki nyt pohjolan kongoon helsinkiin !!
      Kulttuuri marxistit on meille rakentaneen kongon helsinkiin, ugh ugh.

    • Apsolutisti

      Minä valitsen aina nelivedon, kun olen y absurdissa humalatilassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2144
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe