Lenkkimakkaratesti

xdyr

45

3430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luokitus

Kyseessä on B-luokan jauhomakkara.

• Vanhempi.mies

Makkarassa ei ole lainkaan jauhoja, sanoo tehtaan asiantuntija.

• Jauhomakkarahyvämakkara

Mutta sehän on hyvä,mitä vähemmän lihaa sitä pienempi hiilijalanjälki,lihan syönnistä ja maidon sekä juustojen että rasvojen käytöstä pitäisi luopua kokonaan jotta co2 pysyy hallinnassa.

Olenkin ihmetellyt missä viipyy soija ja härkäpapumakkarat myyntitiskiltä,itse ostaisin vain niitä ja samoista raaka-aineista tehtyä joulukinkkua.
      Muuta ei tarvitakaan.

• Anonyymi

Minulle nousee aina vesi kielelle, kun naapuri grillaa lihaa.
        Olen usein miettinyt, että teille viherpipertäjille käy varmaan samoin, kun naapuri leikkaa nurmikkoa.🤔

• meuhuri

Samoin koen kuin aloittaja..en osta 30% alelapullakaan HK Sinistä... -50% ehkä...

• Anonyymi

Näin makkaran ystävänä, minä en oikeasti osta edes 50%:n alennuksella. Jos tuotetta mainostetaan makkarana, sen oli hyvä maistua edes vähän makkaralta.

• syökööt.paskansa

Ei maistu minulle, täyttä paskaa, onhan HK kyllä ollut boikotissa jo useita vuosia.

• HyvinNäyttääMaistuvan

Meillä käytetään sitä näin talvisin vain talitintejen ruokinnalla rasvapötkönä.

• PitäkääTunkkinne

Tässä ammattimiehen arvio. Pikäaikainen kokemus lenkkimakkaroista.

A-sarja
      Herkkulenkki, Wigren, 4,5 p, Hyvä laatumakkara, ehdoton ykkönen. Kaikki valmistustavat käy, hyvää myös kylmänä.
      Kunnon Lenkki, Snellman, 4 p, Ei yllä aivan Herkkulenkin tasolle, mutta luokittelen tämän nippa-nappa sarjaan laatulenkit.

B-sarja
      Talonpojan Lenkki, Atria, 3,2 p, Ihan maistuva makkara niin kylmänä kuin lämpimänäkin, paras B-sarjalainen.
      Savulenkki, Tapolan, 2,8 p, Maussa on jotain joka ei ihan täysillä potkase mutta menettelee. Hyvä koostumus, ei liian rasvainen. Kaikki valmistustavat käy.
      Herran Lenkki, Kartanon, 2,4 p, Ei ihan huono, B- ja C-rajalla.
      Löylylenkki, Kivikylän, 2,3 p, Rasvaisen oloinen, B- ja C-rajalla.

C-sarja
      Sininen Lenkki,HK, 2,0 p, Ostan joskus ainoastaan hinnan vuoksi, mahan täytettä. Ennen blöön laatu oli lähes A-sarjaa. oli jämäkkää ja kaikki valmistustavat sopi. Nyt on pehmoinen, ylisuolainen ja väkevän makuinen (ei juuri muu maistu) ja esim. mikrossa menee melkein kiisseliksi. Sopii uunimakkaraksi (ehkä).

• Virtsalihaa

HK jauheliha haisee nykyään karjun virtsalle.
      Onko jo hk huono tulos laittanut bisneksen tuottamaan huonoa laatua täyteen hintaan?

• kaltoin.jalostettua

HK kaltoin käsittelee elukoita mitkä juoksee makkaran valmistuslinjan ohi tartuttaakseen hiukan lihan makua tuotteisiinsa ennen teurastusta. Teurastuksen jälkeenhän niissä ei ole enää mitään lihaan viittaavaa.

• maku-eroja-

Minun oli kerran pakko hylätä tuo HK:n sininen, koska se muuttui sellaiseksi rasvaiseksi, jälkimaultaan pahaksi mössöksi. Uunilenkki tai löylylenkki maistuu nykyisin parhaalta.

• Kun vielä pystyin makkaraa syömään, söin sinistä aina silloin tällöin. Minusta siinä on purijaystävällinen koostumus, eli ei mitään sitkeitä paloja, Koko makkara on myöskin koostumukseltaan tasalaatuinen. Toisin sanoen sen enempää maku kuin tekstuurikaan ei muutu syömiskokemuksen edetessä mihinkään. Sama maku ensimmäisestä haukusta viimeiseen ja sormien nuolemiseen asti.

Mitä makuun tulee, vastaa se mitä tahansa herkkua, mikä muodostuu lähinnä suolasta, kiinteästä rasvasta, tärkkelyksestä ja jauhetusta lihaproteiinista. Toisin sanoen sopii kaikkien suihin.

Mitä muistikuviini kyseisestä makkaraklassikosta tulee, oli se jokseenkin yhtä maukasta sekä nuotiolla paistettuna että suoraan paketista syötynä. Siitä tehtiin uunimakkaraa, keittoa, ja vaikka mitä paistosta. Kyseinen makkara oli lapsuuteni peruselintarvike, jolla vanhempani korvasivat kaikkien perinneruokien lihat, ja melkeinpä kalatkin, eivätkä he tehneet sitä lainkaan huonosti.

• meuhuri

Atrian lenkit olleet ainakin yhtä hyviä, ellei maukkaampia.

• pöltsämaakange

-80-luvulla HK:n Camping oli hyvä grillissä. Ennätys oli 9 makkaraa kerralla. Nyt ne on ihan paskaa. Yksi riittää kerralla.

• Frankfurt-nakit

Eivät pärjää Atrian makkarat HK:lle. Widgren on ylihintainen laatuunsa nähden. Lidl on tuonut hyviä sakujen makkaroita meillekin, nimittäin Saksa on makkaramaa.

• Jimsu

Vertaapa Talonpojan lenkkiä HK-siniseen - ylivoimaisesti maukkaampaa. Pari minsaa mikrossa niin on hyvää , ja kylmänäkin.

• du-la-no

Lidlin pitkät juustonakit ovat todella ylivertaisia.

• Oletko.tosissasi

Saksalaista makkaraa?

• Vanhempi.mies
        Jimsu kirjoitti:

Vertaapa Talonpojan lenkkiä HK-siniseen - ylivoimaisesti maukkaampaa. Pari minsaa mikrossa niin on hyvää , ja kylmänäkin.

Syön HK:ta kylmänä. En tunne esim. Talonpojan makkaraa lainkaan, leviääkö se koko Suomeen?
        Syy voi olla sekin, että käyn enimmäkseen Lidl:ssä.

• Jimsu
        Vanhempi.mies kirjoitti:

Syön HK:ta kylmänä. En tunne esim. Talonpojan makkaraa lainkaan, leviääkö se koko Suomeen?
        Syy voi olla sekin, että käyn enimmäkseen Lidl:ssä.

No ei sitä kyllä täällä pohjanmaallakaan joka kaupassa näytä olevan. Halpa-Hallista tapaan ostaa.

• Kyllä minäkin taivastelen tuota testin tulosta, minusta euron uunilekkikin on parempaa kuin tuo sinisten ihannelenkki, olisiko testaajille joku maksanut pimeitä meesuja ?

Late Lapista.

• Minä myös ihmettelen. Oliskohan HK toimittanut testiin tavarata, jota ei ole yleisessä myynnissä, eli sellaista hieman parempaa... Nokian renkaiden tapaan?

• Sitäpaitsi, jos muistaa aikoinaan markkinoille tulleen HK:n kabanossi grillimakkaran, niin tämä nykyinen ei ole kyllä enää lähelläkään sitä alkuperäistä, laatu ja maku on mennyt pohjamutiin.

• Jimsu

Jaa teillä sanotaan meesu, täälä pohojanmaalla maasu..

• TäydellinenMaku

Omituinen ketju. HK:n lenkki on ainoa oikea uunimakkara.

• EnEnääOSTA

Nykyisin Hk sininen on tahmeaa jauhomaista rasvaa, varsinkin kylmänä sen huomaa selvästi.

• rhctyttö
        EnEnääOSTA kirjoitti:

Nykyisin Hk sininen on tahmeaa jauhomaista rasvaa, varsinkin kylmänä sen huomaa selvästi.

Vegetaristina kyllä ostan HK sinisen kerran viikossa. Kondomin kera toimii hyvin.

• EnEnääOSTA kirjoitti:

Kyllä se niin vaan valitettavasti on, olen täysin samaa mieltä. En tosin kauppojen makkaroita juurikaan käytä, koska osaan tehdä parempia itse, mutta toisinaan maistelen tietysti ja helppo todeta, että eivät pärjää itse tekemilleni.

• Yökyöpä

Maku on jokaisen suuta myöten, ja on eri juttu syödä mikrossa kypsytettyä kuin grillissä puhumattakaan tulilla tikun nokassa paistettua. HK sininen maistuu kyllä kylmänäkin ruisleivän päällä.

• parhaat.kelpaa

Nyt on kuulkaas niin että hookoo ja pouttu ovat boikotissa, niitten paskatuotteita ei pöytiimme enää tule.
      Oikeitakin lihanjalostamoita on olemassa, esimerkiksi Atria, Snelmann ja niin edelleen.

• voitonvie

Kivikylän ryynimakkara on parasta.

• Tahdon vielä lisätä, että onhan meistä jokaisella omat suosikkimme mitä makkaroihin tulee, mutta ainakin omalle sukupolvelleni, oli HK:n sininen klassikko. Kaikki tiesivät sen ominaisuudet niin hyvässä kuin pahassakin. Sen tarjoaminen oli hyväksyttyä vieraillekin ja siitä saattoi tehdä herkullisia ruokiakin. Mitään hifistelyä se ei ollut, vaan Sinisen tarjoaminen asetti tilaisuuden puitteet. Mikäli puitteet eivät olleet vieraiden mielestä soveliaat, saattoivat he aina katkaista välit jälkeenpäin, halveksua tai yrittää vastavierailulla tehdä vaikutuksen isäntinä laadukkaimpine tarjoamisineen.

Minusta HK:n Sininen on eräänlainen kotimaisen vieraanvaraisuuden standardi. Aikoinaan oli kylässä käyviä vieraita, joille sellaista tarjottiin lähtökohtaisesti, ja sellaisia vieraita, joille sitä ei olisi tarjottu ikinä. Eräiden vieraiden kohdalla oltaisiin mieluummin oltu tarjoamatta mitään, kuin että oltaisiin tarjottu Sinistä Lenkkiä.

Mutta kun lapsuuttani muistelen, saatettiin siitäkin lenkistä tehdä herkullisia ruokia, varsinkin perinneruokia mukaillen, mitä en tietenkään silloin perinneruuiksi ymmärtänyt, mutta varsin hyvällä ruokahalulla kuitenkin söin.

Johtuen myöhemmällä iällä kehittyneestä mausteallergiasta, olen ollut jokseenkin kyvytön maistamaan mitää makkaraa vuosikymmeniin. En oikeastaan kaipaa niinkään mehevien grillimakkaroiden makua, vaan ihan sitä perusmakua, minkä HK:n Sininen silloin aikoinaan sensoreihini istutti.

• LäskiTynnyri

Sitä syömällä ainaskaan laihtumaan pääse.

• Ostinpa kokeeksi ja maistoin, karmeeta moskaa, heitin roskiin. Jauhoinen se on nykyään, ennen tais olla toisin? Maku on vähän sellainen, että ei oikein maistu miltään, on kuin ei söisi mitään. Liian pehmeä, lihan makua ei ole.

• huukuu

HK. Sinisestä voi rakentaa snapsilasin. Koverra 5 cm pätkään reikä sisälle ja täytä se snapsiin sopivalla alkoholissa, laita pakkaseen jäähtymään ja kun se on kylmää (käyttövalmis) nauti ja hätätilassa "lasin voi syödä" tätä kutsutaan ekolasiksi. Ei mene rikki tippuessaan lattialle, hyvin sopiva snapsilasiksi.

• Parhaimman makkaran saa, kun tekee sen itse. Sen voi tehdä lihasta ilman jauhoja. Riista, tai poronliha on parasta, mutta myös kalasta voi tehdä erittäin maukkaita makkaroita, joita ei lihamakkaroista ole helppo edes erottaa.
      Näille eivät mitkään teolliset viritelmät tule koskaan pärjäämään.

• säästösuu

Mutta mistäs suolen saat?

• säästösuu kirjoitti:

Mutta mistäs suolen saat?

Tilaamalla tietysti. Sika, tai lammas, mutta muitakin vaihtoehtoja on ja voin tehdä myös kuorettomia.

• säästösuu
        Kairakettu kirjoitti:

Tilaamalla tietysti. Sika, tai lammas, mutta muitakin vaihtoehtoja on ja voin tehdä myös kuorettomia.

Mistä niitä saa tilata? Teurastamoiltako?

• säästösuu kirjoitti:

Mistä niitä saa tilata? Teurastamoiltako?

Maustefirmoista ja tietysti voit kysyä myös lähikauppiaaltasi.

• Rakzaaja

Hookoo Blöö on parasta kylmänä. Siihen kun kääräiseen pari tai kolme aamupalajuustoa, niin jo on hyvää. Monesti en raksalta ehdi lähteä syömään mihinkään, niin tää on ollu mun perinteinen lounas. Maitoa tietty litran pitää olla, ja tottakai purkista päin juotuna. Toki lihapiirakka aamupalajuustolla on toinen lempiherkkuni, mutta se täytyy aina vähän lämmittää. Salaattia en ole syönyt vuosikymmeniin.

• hotaaja

Kokeile Uunilenkkiä - puolta halvempaakin.ja mehevää.

• Näistäeipidotparane

Itse tulee ostettua Poutun halpamakkaroita ,euron paketti ja grillattua niitä tulee aina kammarissa pönttöuunissa makkaratikun nokassa lämmityksen aikana. Aina on maistunut ja nälkä lähtenyt,oli niissä jauhoja tai ei.
      Miksi laittaa kymmeniä euroja kalliisiin makkaroihin kuukaudessa,halvemmat ajaa saman asian,sama on lihapullissa ja pihveissä?

Ja päälle kylmää olutta tölkeistä,siitä ei maut parane. Elo tuntuu aina elolta,ja miehinen olo senkun paranoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe