EVOLUUTIOSTA...

Lainaan joitain otteita Heijastuksia, tekstikokoelmasta, joka ei taida enää löytyä Netistä:

Charles Darwin varasti Alfred Wallacen ideat ja loihti järjettömällä mielikuvituksellaan tämän absurdin, epäloogisen, irrationaalisen ja täysin epätieteellisen ts. järjettömän teoriansa.

esim, sekä luonto että oikea tiede ja tieteellinen tutkimus EI vahvista Charles Darwinin evoluutioteoriaa.

Yli 100 vuoden ajan on yritetty saada aikaan hyödyllisiä muutoksia eliöissä mutaatioiden avulla. Ei ole onnistuttu!

Oppikirjojen mukaan lajien muuntuminen ja uusien rakenteiden ilmestyminen saa aineistonsa mutaatioista. Ilman mutaatioita ei kehitysopin mukaisia muutoksia voi tapahtua.

Kehitys opin soveltaminen ja "auttaminen" on maksanut ihmiskunnalle yli sata miljoonaa ihmishenkeä. nimittäin kommunismi tukeutuu kehitysoppiin, ja tähän samaan tukeutui Hitlerkin.

Montako ihmishenkeä on maksanut se, että uskovat p pääsääntöisesti tietävät, että Raamatun Jumala on kaiken luonut?

Niin-in montako ihmishenkeä luomistietoisuus on vaatinut?

14

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oi_kreationismi

      Samaa asia- ja argumentointivirheiden litaniaa kuin mitä aina.

    • Charles Darwin ei varastanut mitään, he pohtivat ja päättelivät samoja asioita samaan aikaan. Darwinin varakkuus ja yhteiskunnallinen asema sekä verkostoituminen muiden tutkijoidan kanssa vain antoivat hänelle eräänlaisen etulyöntiaseman, tällaista se maailmassa on.
      Oletko lukenut Lajien synnyn, vai puhutko vain lämpimiksesi?
      Missään ole sanottu, että muuntelu on VAIN seurausta mutaatioista.

      Taitaa olla hyödytön keskustelu...

    • Tosinoloahantuooli

      Evoluutuiteoria Darwinin väittämien mukaan kumottiin jo 1970 luvulla kun innokkaat tutkijat suorastaan kilpailivat siitä että kuka ensiksi ehtii todistamaan jonkun Darwinin väittämän virheelliseksi.
      Sen jälkeen uusia väittämiä tulee ja menee tasaista tahtia kun tutkimus etenee.
      Tuoreimmat väittämät ovat aina perustuneet olettamuksiin jostain huonosti tunnetusta aihealueesta jotka ovat sittemmin kaatuneet tiedonlisä.ntyessä.

      Esimerkiksi oli suorastaan ällistyttävää että kuinka suurella innolla vähän aikaa sitten harhaanjohdettu tiedeyhteisö kuvitteli voivansa muuttaa lajistoja geenimanipuloinnilla mutta niin siinä kävi että tänään siitä ei puhu kukaan mitään. Homma oli täydellinen tuhnu.

      • ÄläJyriJaksa

        Evoluutioteoriaa ei ole ikinä kumottu eikä suurinta osaa Darwinin väittämistäkään. Seurasin tilannetta jo -70 luvulla ja väitteesi on täysin perätön.

        GMO tuotteita viljellään kymmenillä miljoonilla hehtaareilla ja tuotanto on ollut hyvin menestyksellistä. Esimerkiksi Afrikassa GMO tuotantoon siirtyminen on nostanut maanviljelijöiden tuloja jopa 30 %. Euroopassa on varaa snobbailla ja luomutuottajat ovat vastustaneet GMO tuotantoa, koska eivät mitenkään kykenisi kilpailemaan sen kanssa.


      • Ei Darwin ole mikään Marx (jota on ymmärretty väärin), Lenin tai fundamentalisti jota palvotaan kirkonmenoin, kuten kreationistit ym valheellisesti haluavat mielellään kuvitella. Tiedeyhteisössä on se hyvä puoli että tutkimus etenee hiljalleen, uutta tietoa tulee, esim tutkimusmetodien kohentuessa (vrt genetiikka, darwinin aikana ei tunnettu DNAta eikä sitä voinut tutkia, silti Darwin oli hyvin pitkälle oikeassa, eli geneettinen tutkimus tukee Darwin havaintoja).
        Maineikas evoluution tutkija Ernst Mayr sanoo kirjassaan, että jos evoluutio todetaan vääräksi, se hylätään; näin tiede toimii. Esim täällä jalustalle nostettuun evoluution pieneen osa-alueeseen, epigenetiikkaan tutkijat suhtautuvat avoimin mielin ja koko asia olisi jäänyt täydelliseen pimentoon ilman avancerad dna-tutkimusta.
        Sen sijaan kreationistit ja Raamattu ensin "tutkijat" eivät koskaan halua myöntää virheitään tai aiheellisia epäillyksiään. Se on kirjainuskoa eikä sillä ole tieteen kanssa mitään tekemistä. Pitäisi vain myöntää, että hengelliset totuudet ovat eri asia.


      • ÄläJyriJaksa kirjoitti:

        Evoluutioteoriaa ei ole ikinä kumottu eikä suurinta osaa Darwinin väittämistäkään. Seurasin tilannetta jo -70 luvulla ja väitteesi on täysin perätön.

        GMO tuotteita viljellään kymmenillä miljoonilla hehtaareilla ja tuotanto on ollut hyvin menestyksellistä. Esimerkiksi Afrikassa GMO tuotantoon siirtyminen on nostanut maanviljelijöiden tuloja jopa 30 %. Euroopassa on varaa snobbailla ja luomutuottajat ovat vastustaneet GMO tuotantoa, koska eivät mitenkään kykenisi kilpailemaan sen kanssa.

        Kehitysopin perusväittämä, että Jumalaa ja Luojaa ei ole ja, että kaikki tässä maailmankaikkeudessa on sattuman tulosta on täysin väärä.
        Ainoa asia mikä kehitysopissa on totta, on mikroevoluutio ts. lajin sisäinen muuntelu, mutta lajien muuttumista toisiksi pitkän ajan kuluessa siis evoluutio,e i ole koskaan tapahtunut, kuin ehkä ihan sen verran, että voidaan puhua kuriositeetistä, että evolutionistit tähän poikkeukseen tukeutuen pystyvät väittämään, että evoluutio mukamas mahdollinen.

        Maailmankaikkeutta ei pysty selittämään mekanistisesti ja ateistisesti, koska nyt Raamatun mukaan kaikki on Jumalan luomaa, ja näin ollen teemme pahan mokan, jos yritämme selittää maailmankaikkeutta ja luomakunnan sekä ihmiskunnan historiaa ilman Jumalaa ja, että hän on monta kertaa tullut väliin historiassa, ja ohjaa maailman historian kulkua.


      • Clauss
        miikanaahum kirjoitti:

        Kehitysopin perusväittämä, että Jumalaa ja Luojaa ei ole ja, että kaikki tässä maailmankaikkeudessa on sattuman tulosta on täysin väärä.
        Ainoa asia mikä kehitysopissa on totta, on mikroevoluutio ts. lajin sisäinen muuntelu, mutta lajien muuttumista toisiksi pitkän ajan kuluessa siis evoluutio,e i ole koskaan tapahtunut, kuin ehkä ihan sen verran, että voidaan puhua kuriositeetistä, että evolutionistit tähän poikkeukseen tukeutuen pystyvät väittämään, että evoluutio mukamas mahdollinen.

        Maailmankaikkeutta ei pysty selittämään mekanistisesti ja ateistisesti, koska nyt Raamatun mukaan kaikki on Jumalan luomaa, ja näin ollen teemme pahan mokan, jos yritämme selittää maailmankaikkeutta ja luomakunnan sekä ihmiskunnan historiaa ilman Jumalaa ja, että hän on monta kertaa tullut väliin historiassa, ja ohjaa maailman historian kulkua.

        "Kehitysopin perusväittämä, että Jumalaa ja Luojaa ei ole ja, että kaikki tässä maailmankaikkeudessa on sattuman tulosta on täysin väärä."

        Missä kohtaa kehitysoppi väittää, että jumalaa tai luojaa ei ole? Missä kohtaa kehitysoppi tekee minkäänlaista väittämää maailmankaikkeudesta?


    • Taidat olla trolli joka nimimerkkiä myöten yrittää vetää pohjat kreationistia esittäessään.

    • Ewokki

      ”Yli 100 vuoden ajan on yritetty saada aikaan hyödyllisiä muutoksia eliöissä mutaatioiden avulla. Ei ole onnistuttu!”

      Tuo nyt on täyttä potaskaa. Opiskele asiaa vaikkapa täältä:
      http://www.mv.helsinki.fi/home/tammisol/EP101006LiiteIK.pdf

      ”Rypsi- ja rapsiöljyn vahingollista erukahappoa söimme haitaksemme 4 500 vuoden ajan. Se poistettiin rypsistä ja rapsista vasta 1960-luvulla, mutaatiojalostuksen avulla, ja niiden öljystä tuli oliiviöljyn kanssa kilpaileva terveystuote.”

      • ljlkjljklj

        Seuraavassa Jussi Tammisolan yleisöluento kasvijalostuksesta ja GMO:sta. Suosittelen kreatujakin katsomaan.


      • Ihmisen keinotekoisesti saaman mutaation onnistuminen ei merkitse sitä, että luonnossa eliöissä tapahtuvat mutaatiot olisivat hyödyllisiä, ja että niihin pohjautuen evoluutio olisi mukamas mahdollinen.


      • jhkjhkjhkh
        ljlkjljklj kirjoitti:

        Seuraavassa Jussi Tammisolan yleisöluento kasvijalostuksesta ja GMO:sta. Suosittelen kreatujakin katsomaan.

        Linkki näköjään poistettiin, koska siinä oli pelkkä linkki. katsotaan onnistuuko näin.

        Googlaa: You Tube /Jussi Tammisola.


      • MikäMukaErona
        miikanaahum kirjoitti:

        Ihmisen keinotekoisesti saaman mutaation onnistuminen ei merkitse sitä, että luonnossa eliöissä tapahtuvat mutaatiot olisivat hyödyllisiä, ja että niihin pohjautuen evoluutio olisi mukamas mahdollinen.

        Kyllä se merkitsee.
        Ihminen on keinotekoisesti aiheuttanut täysin satunnaisia mutaatioita mm. säteilyttämällä ja myrkyillä kasveja jalostaessaan. Valitsemalla henkiinjääneistä parhaat siemenkasveiksi, hommaa on toistettu, kunnes haluttu ominaisuus on satu. Ainoa ero luonnolliseen evoluutioon on suuri mutaatiommäärä populaation kokoon nähden ja tietoinen valinta. Täysin samanlaisia mutaatioita tapahtuu myös luonnossa, mutta luonnon kasville hyödyllisyys on usein aivan jotain muuta kuin viljelykasveja jalostettaessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe