Mittasin juuri 1912 uponneen höyry-posti-matkustaja-laiva Titanicin kokoa?!
Laiva 22 linja-autoa pitkä, ja 6 linja-autoa korkea. Laivan piiput olivat neljän linja-auton korkuisia.
- Käy mittamaassa linja-auton pituus ja korkeus, jos haluat tietää enemmän.
Titanicin hylky on löydetty 1987.
Tänä vuonna piti valmistua Titanic II, joka on tarkka kopio alkuperäisestä Titanicista, mutta laivan rakennus on myöhässä.
Laivan rakennuksessa on suomalaisvoimia. Kuka uskaltaa lähteä neitsytmatkalle?
Titanicin ensimmäisen luokan hytti maksoi nykyrahassa 85 000 euroa.
Paljonkohan Titanic II I- luokan hytti maksaa. Varmaan saman hinnan.?
Titanicin koko...?
15
522
Vastaukset
Täsmennys; -- Titanicin korkeus oli ilman piippuja ja ilman veden alla olevaa osaa kuusi linja-auton korkeutta. Veden alla ja mastoissa ja piipuissa on lisää korkeutta kuuden linja-auton korkeuden lisäksi.
- Inssinööri2
Linja-auton pituus vaihtelee paljonkin mallista toiseen. Nuo linja-auton pituudet amerikkalaisissa TV-ohjelmissa ja lehdissä yms. on tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka eivät kykene käsittämään metrin käsitettä. Eli niille lukusokeille.
Jotta voidaan määritellä laivan pituus oikein, on tiedettävä sen rungon teräslaatu ja mittauslämpötila.
Titanicin pituudeksi ilmoitetaan yleisesti netissä 269,14 metriä. Se on ilmoitettu todennäköisesti noin 20 Celsiusasteen lämpötilassa. Jokaisen 10 C-asteen lämpötilanmuutos muuttaa tuon pituisen hiiliteräksen pituutta noin 3,3cm. - Frederik
Hienoa, kun tutkit asioita mutta miten tämä liittyy adventismiin? Kuoliko Titanicin mukana myös adventisteja?
- TitanicJaEllenW
Itseasiassa kuoli, mutta ei tarkkaan tiedetä kuinka monta. Tarkkoja tietoja ei ole haluttu antaa. Matkustajat merkattiin yleisesti vain yksinkertaisesti "kristityiksi" piittaamatta siitä olivatko he katolisia, anglikaaneja, babtisteja, protestantteja, adventisteja, mormoneja tai ordotokseja.
Aluksella oli myös hinduja, muslimeja ja shintoja jos halutaan tarkkoja olla. Jarin aloitus ei kuitenkaan liity millään muulla tavoin adventismiin kuin, että Ellen White on kirjoittanut siitä adventismin oppia esittävän kirjan jossa Titanicin dragedialla on merkittävä osuus merkkinä lopun aikojen ja Jeesuksen paluun lähestymisestä. - oma-lehmä
TitanicJaEllenW kirjoitti:
Itseasiassa kuoli, mutta ei tarkkaan tiedetä kuinka monta. Tarkkoja tietoja ei ole haluttu antaa. Matkustajat merkattiin yleisesti vain yksinkertaisesti "kristityiksi" piittaamatta siitä olivatko he katolisia, anglikaaneja, babtisteja, protestantteja, adventisteja, mormoneja tai ordotokseja.
Aluksella oli myös hinduja, muslimeja ja shintoja jos halutaan tarkkoja olla. Jarin aloitus ei kuitenkaan liity millään muulla tavoin adventismiin kuin, että Ellen White on kirjoittanut siitä adventismin oppia esittävän kirjan jossa Titanicin dragedialla on merkittävä osuus merkkinä lopun aikojen ja Jeesuksen paluun lähestymisestä.Mitä tahansa tapahtumaa voi pitää merkkinänä Jeesuksen paluun lähestymisestä tai mistä tahansa lähestyvästä tapahtumasta, kun pitää vaan.
TitanicJaEllenW kirjoitti:
Aluksella oli myös hinduja, muslimeja ja shintoja jos halutaan tarkkoja olla. Jarin aloitus ei kuitenkaan liity millään muulla tavoin adventismiin kuin, että Ellen White on kirjoittanut siitä adventismin oppia esittävän kirjan jossa Titanicin dragedialla on merkittävä osuus merkkinä lopun aikojen ja Jeesuksen paluun lähestymisestä.Ellen White on ollut elossa vielä kolme vuotta Titanicin jälkeen.
Minun nuorin isoäiti oli 12- vuotias Titanicin upotessa.
Kärryseppä isoisäni oli 23- vuotias ja hänen esikoisensa syntyi 4 vuoden kuluttua 1917.
Minulla on tapana verrata tällä tavalla vanhaa aikaa.
Ilmajoen Nopankylästä tuli Suomen suurin hevosajokalujen käsiteollisuuden paikka yli 30- pajallaan kylätajojen sisäpuolella. Nopankylässä oppinsa saaneita naapurikylän Huissille kuusi seppää raudoitti Nopankylän nikkareiden valmistamia ajokalupuita. Samoin naapurikylään Jurvaan muuttaneet kolme Laurilan perheen seppää raudoittivat Jurvassa. Näin laskien Nopankylän ajokalujen valmistuksen volyymi oli yli 40- pajaa.
Hämeen Tuuloksen ja Hauhon kylät yhdessä 24- pajaa hyvänä kakkosena.
Laurilan kärrysuvun kantaisä oli kuollut 7- vuotta ennen Titanicin uppoamista.
Juha Orhainen muutti Könnin Palkeiden tekotaitoosena Nopankylään Polvenkylästä sepäksi. Hän on talokirjojen mukaan takonut Nopassa 1840 luvun alkupuolelta saakka.
Hän teki torppaan tasan tusinan lapsia vai oliko niitä 13- saattoi olla -kahden vaimon kanssa.
Tv. Kurpantorpansepän pojanpojanpojanpoika.
- PikkuPaatti
Jari hyvä, linja-autoja on kylläkin erimittaisia joten linja-auton mittaajat saavat toisistaan poikkeavia lukuja. En tosin osaa sanoa onko se juuri se hakemasi pointti. Mutta jos haluat tarkemmin tietää niin Titanicin mitat on kyllä tuedossa. Kyseinen valtamerihöyry oli vuonna 1912 sisarlaivojensa Olympicin ja Britannicin ohella aikansa suurin ja mahtavin matkustajalaiva. Sen suurin pituus oli huimat 882 jalkaa 9 tuumaa, korkeus 104 jalkaa, leveys 92 jalkaa 6 tuumaa, suurin syväys 34 jalkaa 7 tuumaa metriä ja kansia aluksessa oli yhteensä yhdeksän. Titanicin bruttovetoisuus oli 46 328 tonnia ja uppouma valtavat 52 310 tonnia. Voimanlähteinään aluksella oli kaksi nelisylinteristä mäntähöyrykonetta sekä matalapaineinen Parsons-höyryturpiini, joiden teho oli 49 MW. Nekin olivat maailman suurimmat. Potkureita oli kolme ja ankkureita viisi, ja sata tonnia painava peräsin oli kooltaan 78 jalkaa 8 tuumaa korkea ja 15 jalkaa 3 tuumaa pitkä. Sitä käänneltiin omien höyrykoneiden avulla, mutta laivan muuhun kokoon nähden se oli liian pieni. Paikkoja hyteissä oli 3 547 matkustajalle ja miehistön jäsenelle, joita aikansa ylpeys kiidätti valtamerellä parhaimmillaan 43 kilometriä tunnissa. Nykyisten matkustaja laivojen rinnalla Titanic on kuitenkin pikkupaatti, esimerkiksi Queen Mary (t.1929-v.1934/p.1967) oli sitä vähän reilusti kaksi kertaa isompi ja Oasis of the Seas (t.2006-v.2008/ - ) jopa lähes kuusin kertainen.
- Inssinööri2
Vertaat alusten kokoa keskenään. Puhutko pituudesta, bruttotonneista vai nettotonneista? Vai mistä?
- Mulkkuja-kaikki
Inssinööri2 kirjoitti:
Vertaat alusten kokoa keskenään. Puhutko pituudesta, bruttotonneista vai nettotonneista? Vai mistä?
Eiköhän se ole sama kuin mulkun kokoja verrattaisiin. Ei siinä massaan tai kantavuuteen keskitytä, vaan paksuuteen ja pituuteen.
- Laivasuunnittelija
Mulkkuja-kaikki kirjoitti:
Eiköhän se ole sama kuin mulkun kokoja verrattaisiin. Ei siinä massaan tai kantavuuteen keskitytä, vaan paksuuteen ja pituuteen.
Vai niin. Laivoja verrataan kylläkin yleensä rekisteritonneilla mutta voihan sitä mitata vaikkapa pituudella tai leveydellä taikka matkustajien lukumäärällä tai matkustajien miehistön lukumäärällä. Ei kuitenkaan koskaan paksuudella.
Tässä pari kuvaa noin selvyyden vuoksi, ettei tarvitse arpoa ja hallusinoida:
https://malcolmoliver.files.wordpress.com/2010/03/whyxse0.jpg
https://malcolmoliver.files.wordpress.com/2010/03/oasis_titanic.jpgOlen useiden kymmenien vuosien ajan noudattanut maan lakisäädöksiä lainkuuliaisena kansalaisena. Minut on syytetty ja tuomittu rattijuopumuksesta 1986, -ei muusta ole voitu tuomita maan lakisäädösmassan nojalla. Rikosnimikkeiden sepittäminen on rikos. Maan perustuslaillinen tuomioistuin on ainoa valtuutettu armaassa maassa.
Nuorisoseksin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä!
Minun
elämäni jokaisen vuosikymmenen jokainen minua nuorempi henkilö kaikissa mahdollisissa seksikontakteissani on tänään vähintään isovanhemman ikäinen ihminen nyt 50- villityksissään. Nuoriso-seksi-setä harrastuksia ei minulla ole koskaan ollut. Olen ollut 30 vuotta yli 30 vuotias vuonna 2018, enkä ole ainuttakaan sanaa ehdotellut nuorille seksuaalista. Olen torjunut jokaisen nuoren seksitarjoilun 30 vuoden aikana. Ainuttakaan homo-rakkaus-suhdetta ei ole minulla koskaan elämässäni ollut. En ole muuttunut kenenkään homoksi.
Olen kerran elämässä ollut suhteessa alaikäiseen -vuonna 1974- minulla oli 15- vuotias tyttöystävä 16- vuotiaana. Tämä neito on viettänyt juuri kuusikymmen-vuotispäiviään 60-. 60-.
Tämä on ainoa, kun olen "nuollut lasta."
1980 luvun puolessa välissä minulla on ollut 17-18 kesäinen naisystävä, joka on juuri viettänyt viisikymmen-vuotis-syntymäpäiviään 50- 50-. Kolmas itseäni nuorempi on hänkin 50- villityksessään isovanhemman ikäisenä ihmisenä.
Olen itse 60- eläkepäivieni harrastuksisissa 60.-.
En ole Adventtikirkon jäsen ja toiminnassa mukana yli 12- vuoteen 1.6.2006 alkaen.
Olin 100% vastuullinen luottamustehtävissäni joka päivä 1.6.2006 saakka, kun sanoin irti hengelliset maallikon demokratian aiheuttamat yhdistystoiminnan talkoo-palvelun-vastuut.
En pidä esimies-johtaja-tuomareita eläkepäivilläni, enkä ole solminut ainuttakaan sopimusta alaistaidoista tai johtajuudesta eläkepäivilläni.
En valtuuttanut ketään itsenäisiin naittajaisiin enkä itsenäisiin lausuntoihin, jos minua koskevaa.
Aamen.- Huomioitavaa
Eivät adventistit, mormoonit, luterilaiset ja sen sellaiset ole kristittyjä, joten heitä ei lasketa "kristittyjen" hukkuneiden joukkoon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939