Se on nyt kyllä ihan tosissaan niin että viimein nyt on kaikkien pirssikuskien vain yksinkertaisesti ymmärrettävä, että se totuttu turvallinen taksi monopoli on pois veg aus ja tämä lopullisesti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac702bdb-4102-47f6-9d2c-083144b1c8e9
Vielä sitä henkihieverissäänkin yritetään median välityksellä kansalta jonkinlaista myötätuntoa ansaita mutta muutosta tilanteeseen ei edes lain mukaan enää tule
se on sitten vissi se.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain on
ja minä se vain nautin
Villit voittajat
17
808
Vastaukset
- kjahkjah34
Juu ja mää sinun kaverit keulilla ei saakkaan kyytejä, miksi? Kukapa huijareiden kyytiin menis, rikkovat lakia ku ihmettelevät ettei kyyti kelpaa
- Uuhaah
Monopoli ollut poissa jo heinäkuun alusta, taidat olla vähän jälkeenjäänyt... Keikkaa pukkaa siitä huolimatta.
- viksumieskin
Täysin totta! Kansa kuitenkin haluaa maksaa 25 euroo 100 metrin kyydistä villille taksille koska se on modernia.
- lukutaitokunniaan
Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessäkin?
Uutisessahan kerrotaan, että asiakkaat haluavat käyttää vanhojen taksiyhtiöiden autoja.
No kyllä poliisi tietä raivaa, mikäli ääliöt tukkivat poispääsyn.
Nykyään katsos asiakkaalla on valinnanvaraa ja valinnanvapaus.
Näyttää siltä, että tutut ja turvalliset taksit vievät voiton ;)- JepulisJes
Just näin.
Ammattitaidottomat koijarit putoo Fiat Puntojen kaa auttamatta rivistä.
Yleensä luonto hoitaa epäkohdat veks.
- Laadulla
No en ehkä puhuisi villeistä takseista vaan ennemminkin itsenäisistä, toisinkuin keskusten torpparit voin palvella asiakkaita millaisella autolla tahansa ja millaisessa varustuksessa tuntuu sopivaltaei tarvitse olla mikään ltx lainapeite. Asiakashan tuon ratkaisee minkä valitsee.
- ksadjuuu
Nyt vaan näyttäis siltä että homma (tietenkin) menee kuten Ruotsissa, eli vaikket sinä, niin jotkut itsenäiset kollegasi pilaavat teidän kaikkien maineen, ja asiakkaat yhä enenevässä määrin valikoivat auton, joka kuuluu isompaan, luotettavaksi koettuun porukkaan. Minun puolestani kaikin mokomin ole millasella autolla vaan, pukeutuneena miten haluat , mutta koita nyt edes alkeellisimmat käytöstavat opetella.
- Renginkengin
ksadjuuu kirjoitti:
Nyt vaan näyttäis siltä että homma (tietenkin) menee kuten Ruotsissa, eli vaikket sinä, niin jotkut itsenäiset kollegasi pilaavat teidän kaikkien maineen, ja asiakkaat yhä enenevässä määrin valikoivat auton, joka kuuluu isompaan, luotettavaksi koettuun porukkaan. Minun puolestani kaikin mokomin ole millasella autolla vaan, pukeutuneena miten haluat , mutta koita nyt edes alkeellisimmat käytöstavat opetella.
Varmaan villien sekaan mahtuu monenlaisia ja vaikuttavat toisiensa brändeihin, vaikkei heillä mitään tekemistä toistensa kanssa olekaan.
Toisaalta on myös isojen perinteisien etu mollata villejä.
Olennaisempaa lienee kuitenkin se, että kunnollinen välityskeskus antaa perinteisille isoille niin suuren kilpailuedun, etteivät villit pysty kilpailemaan sen enempää hinnalla kuin laadullakaan, ainakaan jos pyrkivät kannattavaan bisnekseen sekä lähellekään samantasoisiin palkkoihin, veronmaksuun ja muiden lakisääteisten velvoitteidensa hoitamiseen.
Halvemmalla hinnalla kilpailu kun perustuisi siihen, että on enemmän keikkaa. Villi voi kyllä polkea hintaa, mutta jos ei ole kunnon keskusta, niin ajaa silti vähemmän keikkaa. Tai maksaa siitä järjettömän provision Uberille tai vastaavalle.
Toisaalta markkinataloudessa voisi olettaa, että välityskeskusmarkkinoillekin tulee tiukkaa kilpailua. Nythän Htd ja Lähitaksi tuntuvat olevan aivan omassa luokassaan, eikä niistä varmaan yksikään yrittäjä siirry uusiin keskuksiin. - Renginkengin
Renginkengin kirjoitti:
Varmaan villien sekaan mahtuu monenlaisia ja vaikuttavat toisiensa brändeihin, vaikkei heillä mitään tekemistä toistensa kanssa olekaan.
Toisaalta on myös isojen perinteisien etu mollata villejä.
Olennaisempaa lienee kuitenkin se, että kunnollinen välityskeskus antaa perinteisille isoille niin suuren kilpailuedun, etteivät villit pysty kilpailemaan sen enempää hinnalla kuin laadullakaan, ainakaan jos pyrkivät kannattavaan bisnekseen sekä lähellekään samantasoisiin palkkoihin, veronmaksuun ja muiden lakisääteisten velvoitteidensa hoitamiseen.
Halvemmalla hinnalla kilpailu kun perustuisi siihen, että on enemmän keikkaa. Villi voi kyllä polkea hintaa, mutta jos ei ole kunnon keskusta, niin ajaa silti vähemmän keikkaa. Tai maksaa siitä järjettömän provision Uberille tai vastaavalle.
Toisaalta markkinataloudessa voisi olettaa, että välityskeskusmarkkinoillekin tulee tiukkaa kilpailua. Nythän Htd ja Lähitaksi tuntuvat olevan aivan omassa luokassaan, eikä niistä varmaan yksikään yrittäjä siirry uusiin keskuksiin.Cabonlinen pomo jutteli Helsingin taksilehdessä, että noilla perinteisillä keskuksilla olisi painetta korottaa välityshintojaan. En kyllä ymmärrä, että miksi olisi? Silloinhan ne juuri pelaisivat Cabonlinen pussiin ja ajaisivat yrittäjiään sinne sekä vähentäisivät uusien yrittäjien intoa tulla esim. Htd:n tai Lähitaksin palvelukseen.
Itse välityskeskuksia katsoenhan automäärän maksimoiminen on etu, toki tietystä laadusta ylläpitäen. Suurin määrä autoja takaa parhaan ja nopeimman saatavuuden eli sen palvelun tärkeimmän osa-alueen. Auto- ja kuljettajakohtainen kannattavuus laskee automäärän kasvaessa, mutta laskisi toisaalta yhtälailla tai enemmän, jos annetaan siimaa ja markkinoita uusille tulijoille. Ja välityskeskuksen pitäisi ensisijaisesti ajaa omaa, välityskeskuksen etua, eikä enää yksittäisien autoilijoiden niinkään. Osakkaathan saavat tuottonsa välityskeskuksen menestyksestä, vaikka itse autoilun kannattavuus heikkenisikin. Jos Htd taas nostaa prioriteetiksi osakkaidensa autoilun kannattavuuden ja siksi jättää ottamatta uusia autoja välitykseen, niin Htd menettää markkinaosuuksia ja se alkaa kuitenkin syömään lopulta myös autoilun kannattavuutta.
Autoilun kannattavuus tässä siis vaikuttaa kärsivän joka tapauksessa. Toki jotkut harvat fiksut ja rohkeat voivat keksiä uusia tapoja voittaa markkinat, mutta keskimääräinen yhden auton isäntä tulee olemaan jatkossa heikommassa hapessa. Rengeille ja kokemattomille tilanne saattaa kuskikilpailun sekä vapaan yrittäjyyden myötä jopa vähän parantua, mutta toisaalta autokohtaisen kannattavuuden laskeminen iskee kuskeihinkin. - Junioryrittäjä
Ltxt nosti ainakin just välitypalvelun hintaa. En tarkkaan laskenut prosentteja,bkun pakko ne on maksaa kuitenkin, mutta ainakin kolmanneksen nousi välityksen hinta kuukaudessa.
Kyllähän Lähitaksi ja Taksi Helsingin markkinointi budjetit on varmaan moninkertaistunut viime vuoteen verrattuna. Samoin brändien ylläpitäminen ei ole ilmaista.
Se on selvää että vanhojen keskusten välityhinnat tulevat kasvamaan tulevaisuudessa edelleen. - Renginkengin
Junioryrittäjä kirjoitti:
Ltxt nosti ainakin just välitypalvelun hintaa. En tarkkaan laskenut prosentteja,bkun pakko ne on maksaa kuitenkin, mutta ainakin kolmanneksen nousi välityksen hinta kuukaudessa.
Kyllähän Lähitaksi ja Taksi Helsingin markkinointi budjetit on varmaan moninkertaistunut viime vuoteen verrattuna. Samoin brändien ylläpitäminen ei ole ilmaista.
Se on selvää että vanhojen keskusten välityhinnat tulevat kasvamaan tulevaisuudessa edelleen.Nojoo, lisääntyvä markkinointi on yksi syy nostaa hintoja.
Toisaalta taas jos kasvattaisi välityksessä olevien autojen määrää, niin autokohtaiset välityskustannukset voisivat laskea, koska eihän työn määrä kasva samassa suhteessa välitettyjen keikkojen ja autojen määrään.
Osakkaiden kannalta on tietenkin fiksua olla antamatta ei-osakkaille almuja, eli täytyy välityksen olla tuottavaa bisnestä. - töissätaas
Renginkengin kirjoitti:
Cabonlinen pomo jutteli Helsingin taksilehdessä, että noilla perinteisillä keskuksilla olisi painetta korottaa välityshintojaan. En kyllä ymmärrä, että miksi olisi? Silloinhan ne juuri pelaisivat Cabonlinen pussiin ja ajaisivat yrittäjiään sinne sekä vähentäisivät uusien yrittäjien intoa tulla esim. Htd:n tai Lähitaksin palvelukseen.
Itse välityskeskuksia katsoenhan automäärän maksimoiminen on etu, toki tietystä laadusta ylläpitäen. Suurin määrä autoja takaa parhaan ja nopeimman saatavuuden eli sen palvelun tärkeimmän osa-alueen. Auto- ja kuljettajakohtainen kannattavuus laskee automäärän kasvaessa, mutta laskisi toisaalta yhtälailla tai enemmän, jos annetaan siimaa ja markkinoita uusille tulijoille. Ja välityskeskuksen pitäisi ensisijaisesti ajaa omaa, välityskeskuksen etua, eikä enää yksittäisien autoilijoiden niinkään. Osakkaathan saavat tuottonsa välityskeskuksen menestyksestä, vaikka itse autoilun kannattavuus heikkenisikin. Jos Htd taas nostaa prioriteetiksi osakkaidensa autoilun kannattavuuden ja siksi jättää ottamatta uusia autoja välitykseen, niin Htd menettää markkinaosuuksia ja se alkaa kuitenkin syömään lopulta myös autoilun kannattavuutta.
Autoilun kannattavuus tässä siis vaikuttaa kärsivän joka tapauksessa. Toki jotkut harvat fiksut ja rohkeat voivat keksiä uusia tapoja voittaa markkinat, mutta keskimääräinen yhden auton isäntä tulee olemaan jatkossa heikommassa hapessa. Rengeille ja kokemattomille tilanne saattaa kuskikilpailun sekä vapaan yrittäjyyden myötä jopa vähän parantua, mutta toisaalta autokohtaisen kannattavuuden laskeminen iskee kuskeihinkin.Joo, se kolumni oli aika hassua luettavaa ja piti sisällään ajatuksen että autoilijat voisivat olla useammassakin välityksessä mukana. Tuli välisin mieleen, että kun eivät saaneet TH:ta ostettua, niin tällainen pikku visio tulevaisuudesta ,jossa Cabonlineen liittyy nykyisin TH:ssa olevia autoilijoita. Kovasen/Fixutaksin rekryissä (hassu sana kun haetaan partereita) kun kuulemma ei ole paljoa väkeä näkynyt.
- Jeisson
Nykyisellään välitys on vielä aika halpaa, joten helposti maksaisi muutaman satasen lisää kuussa, se tuskin vielä ketään kaataisi. Maksetaanhan sitä monta paljon turhempaakin juttua, miksei siis tuettaisi "omaa" firmaa. Moni säästäväinen autoilija tosin varmaan vastustaa kaikkia kulujenlisäyksiä, juuri kuuntelin parin rengin vuodatusta, kun ei ole viikkoihin saatu autoon edes kirjekuoria tilitystä varten. Sitten jos mennään prosenttiosuuksiin kyydeistä, niin saattaa olla, että mieli muuttuu.
- Ehkäkannattaaehkäei
Kannattaa tukea " omaa firmaa" kun se on niin hyvä , maksaa omistajille hyvät osingot, hoiti kelat hienosti , jne jne lista on pitkä, mutta kannataa tukea silti..... ehkä
- Anonyymi
Ehkäkannattaaehkäei kirjoitti:
Kannattaa tukea " omaa firmaa" kun se on niin hyvä , maksaa omistajille hyvät osingot, hoiti kelat hienosti , jne jne lista on pitkä, mutta kannataa tukea silti..... ehkä
Villi taksit ovat niin kalliita että ajavat itsensä ulos markkinoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villi taksit ovat niin kalliita että ajavat itsensä ulos markkinoilta.
Ei pidä paikkaansa provosoija.mulla on aivan samat hinnat kuin lt:llä.kaiken lisäksi hinta ilmoitetaan etukäteen ja tinkimisetkin noteerataan sopivasti.eli päinvastoin tämä villi noteerataan markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa provosoija.mulla on aivan samat hinnat kuin lt:llä.kaiken lisäksi hinta ilmoitetaan etukäteen ja tinkimisetkin noteerataan sopivasti.eli päinvastoin tämä villi noteerataan markkinoilla.
Vaikka olet villi, niin onko sulla mitään omaa, kopioit kaikki , kun et muuta osaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1682891Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha222051- 232024
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.891835Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?691567Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191323Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371222- 101211
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351193Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k91181