Oletteko hakeneet töitä

Sossutäti-

Joulu tulee eikä teillä ole rahaa ruokaan. Turha sitten itkeä kun ette voi ostaa ruokaa ettekä lahjoja. Nyt vaan äkkkiä täyttämään työhakemuksia koska töitä on todella paljon tarjolla.

82

920

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkkakiinnostaa

      Mie haen sulta töitä! Mitä on tarjolla?????? Paljon palkkaa? Olen koulutukseltani laskentamerkonomi, ja olen tehnyt osastosihteerin töitä, ja palkanlaskijana ollut ja taloussihteeri.
      Millon voin aloittaa ja se palkka ja työnkuva? Onko vakituinen vai mitä tarjoat???? Eläkeikä lähestyy pian mutta olisi vielä 6 v työaikaa, ja työttömänä olen ollut nyt 3 vuotta.

      Kai sulla on tarjota kun hanakasti pyydät töitä hakemaan???? Noh????

      • dfgdgdfh

        Tokkopa aloittaja kaikkia Suomen työttömiä pystyy työllistämään, mutta työn hakemisen voi aloittaa vaikkapa MOLlin sivuilta. Hakusanalla merkonomi löytyy Suomesta 90 paikkaa. Niistäkö yksikään ei kelpaa?


      • munkotiontäällä
        dfgdgdfh kirjoitti:

        Tokkopa aloittaja kaikkia Suomen työttömiä pystyy työllistämään, mutta työn hakemisen voi aloittaa vaikkapa MOLlin sivuilta. Hakusanalla merkonomi löytyy Suomesta 90 paikkaa. Niistäkö yksikään ei kelpaa?

        Niin suomesta, mutta kotipaikkakunnallani ei ainuttakaan. En lähde muuttamaan pätkätöiden tai määrä aikaisten töiden takia kotoonta minnekkään. Se on jokaiselle selvä lapset ja läheiset, ystävät työn takia josia ettei näinä aikoina kannata.


      • hullujenhommaa
        munkotiontäällä kirjoitti:

        Niin suomesta, mutta kotipaikkakunnallani ei ainuttakaan. En lähde muuttamaan pätkätöiden tai määrä aikaisten töiden takia kotoonta minnekkään. Se on jokaiselle selvä lapset ja läheiset, ystävät työn takia josia ettei näinä aikoina kannata.

        Joo ei kukaan ole niin hullu että muuttaa sieltä pois missä on rakennettu koko elämä, vaivaisten töiden perään, joilla ei ole varmuutta että jatkuu ja on taattu tulo ja hyvä palkka.

        Hullut tekee niinkuin ylhäältä sanotaan kun he pelkää, ja siksipä hallitus niin tekeekin kun ihmiset pelkää, niin voi tehdä heille mitä tahansa.

        Ei KUKAAN VOI VAATIA että myy koko elämänsä palkattomiin tai 9 e töihin siksi että ei ole työtön!!!!!

        Siinä henkinen hyvinvointi voi huonosti, ja elämä pilalla.

        Töitä toki on mutta omaa työtä ei varmasti ole omalla paikkakunnalla noin paljon mitä tuossa sanotaan 90 kpl. Kuka lähtee turusta ilomantsiin vain huonon palkan vuoksi????? Hullu.


      • hfghfghw
        munkotiontäällä kirjoitti:

        Niin suomesta, mutta kotipaikkakunnallani ei ainuttakaan. En lähde muuttamaan pätkätöiden tai määrä aikaisten töiden takia kotoonta minnekkään. Se on jokaiselle selvä lapset ja läheiset, ystävät työn takia josia ettei näinä aikoina kannata.

        Eläkeikä lähestyy, joten eivät ne lapsetkaan taida päivittäin äitiä tarvita. Mutta joiltain aina löytyy olla syy olla menemättä töihin.


      • työeitärkeä
        hfghfghw kirjoitti:

        Eläkeikä lähestyy, joten eivät ne lapsetkaan taida päivittäin äitiä tarvita. Mutta joiltain aina löytyy olla syy olla menemättä töihin.

        Heh, ei ole tarvinneet vuosia ovat itse kaikki perheellisiä!!!
        Kyllä mulla ainakin on syy miksi en muuta palkattomien töiden perässä. Omat lapset perheineen, lapstenlapset tarvivat mummia, on ystävät ja juuret kotipaikkakunnalla, oma koti ym, mikään ei ole enemmän arvokkainta, että lähtisin yksin kauas huonon palkan takia.

        Minusta tuli onneton vanhus aikanaan jos jätäisin kaiken sen mitä olen vuosia rakentanut. Työ ei ole niin tärkeä että uhraisin koko elämäni sille.
        siltä tuntuu.
        Tämä sopii mulle enkä muuta edes ajattele. Tee sinä niin kuin sanot, muuta vaikka alaskaan jos siltä tuntuu.

        Elän tällä hyvin mitä korvauksina ja tt tuloina saan, JA OLEN ONNELLINEN.


      • tottapuhut
        dfgdgdfh kirjoitti:

        Tokkopa aloittaja kaikkia Suomen työttömiä pystyy työllistämään, mutta työn hakemisen voi aloittaa vaikkapa MOLlin sivuilta. Hakusanalla merkonomi löytyy Suomesta 90 paikkaa. Niistäkö yksikään ei kelpaa?

        No eipä pysty ainuttakaan sillä on itsekin työtön ja sossun rahoilla elävä.


      • everet-
        hfghfghw kirjoitti:

        Eläkeikä lähestyy, joten eivät ne lapsetkaan taida päivittäin äitiä tarvita. Mutta joiltain aina löytyy olla syy olla menemättä töihin.

        Niipä juuri. Kyllä minun on pitänyt lähteä työn perästä vieraille paikkakunnille, useammankin kerran. Mutta 12pv olen ollut työttömänä koko työelämäni aikana. Nyt jo eläkkeellä 6v.


      • voisuareppanaa
        everet- kirjoitti:

        Niipä juuri. Kyllä minun on pitänyt lähteä työn perästä vieraille paikkakunnille, useammankin kerran. Mutta 12pv olen ollut työttömänä koko työelämäni aikana. Nyt jo eläkkeellä 6v.

        No se on surullista jos jotkut pakotetaan menemään alipalkattuna muualle töihin! Todella surulista. Onneksi minä en ole sortunut moiseen. Olen itselleni ja muille läheisilleni niin tärkeä että mikään työ ei mene edelle.
        Nyky työt on paskaduuneja, lyhytaikaisia ja huonosti palkattuja ettei kannata kauas lähteä.
        Rahaa on ja elämä täällä joten hyviä aikoja vietän täällä, en viettäisi jos pakotettaisiin muuttamaan työn perässä. Jännä miten ihmisiä lokeroidaan työttöminä, köyhinä, vammaisina, vanhoina, ym, ja pelkästään työlliset ja varakkaat on hyviä ihmisiä????? Sekin on surullista, että mieli sairastuu siihen, että pitää haukkua heitä jotka eivät ole samaa sarjaa kuin kaikki muut????
        Nuo tuommoset arvostelut ja sössöttämiset voi laittaa ihan ihmisen sairastumisen mielen piikkiin ja viitata kintaalla ja jättää huomiotta.
        Kukaan viisas ei tekisi mitään top listaa kenestäkään hänen tilanteensa mukaan.


      • Leenannimivaihdettu
        työeitärkeä kirjoitti:

        Heh, ei ole tarvinneet vuosia ovat itse kaikki perheellisiä!!!
        Kyllä mulla ainakin on syy miksi en muuta palkattomien töiden perässä. Omat lapset perheineen, lapstenlapset tarvivat mummia, on ystävät ja juuret kotipaikkakunnalla, oma koti ym, mikään ei ole enemmän arvokkainta, että lähtisin yksin kauas huonon palkan takia.

        Minusta tuli onneton vanhus aikanaan jos jätäisin kaiken sen mitä olen vuosia rakentanut. Työ ei ole niin tärkeä että uhraisin koko elämäni sille.
        siltä tuntuu.
        Tämä sopii mulle enkä muuta edes ajattele. Tee sinä niin kuin sanot, muuta vaikka alaskaan jos siltä tuntuu.

        Elän tällä hyvin mitä korvauksina ja tt tuloina saan, JA OLEN ONNELLINEN.

        Hyvin pärjätään kans tuilla ja sehän leenaa vituttaa. Leena istuu toimistotuolilla naama norsunvitulla,kehnolla palkalla. Hahahhaaa. Ja leena ei saa unta,Leenan nivelet kipeät ym ym. Miestä ei löydä. On katkera muille. Näin.


    • eikiinnostaenää

      Joo varmaan täällä onkin vaan joku 1 työtön, tervemenoo. Jos ette usko että niitä on PALJON niin jossain kohtaa se kostautuu ihan varmasti. SItten ei hyvä heilu.

    • kukanyttöitäviitsii

      Työttömänä saa kyllä rahaa ihan mukavasti, joten kyllä sillä joulun safkoineen ja lahjoineen kustantaa. Jos on ansiosidonnaisella, niin eipä juuri vaikutusta ja peruspäivärahoillakin pärjää, jos seliseen alentuu. Työtön voi hankkia verovapaita tulojakin.

      • kroohpuyyh

        No jos saa toimeentulotukea kuka helkatti sieltä enää työllistyis kun ei siinä mitään enää OLE , mihinkään kauemmas ei nyt ei ainakaan.


      • korkeastikoulutettu

        Totta. Jos olisi töissä niin tulot olisi niin pienet ettei saisi ruokaa eikä joululahjoja. Paremmin elää kun on kotona. Ei mene työmatkoihin, ei eväisiin eik vaatteisiin. kotona ei tarvi paljon vaatteita, varsinkaan talvivaatteita ei tarvi.

        Nyt jää kaikki itselle mitä tulee, ei tarvi ostella ylimääräistä.

        Ydessä työpaikassa muutamia vuosia sitten käteen jäävä tulo on 120 e vähemmän! Mene sitten töihin, en mene enää.


      • Hyshysmeininki

        Totta!


    • HaastateltuInssi

      Olen yli vuoden ollut työttömänä ja kokoajan täytellyt hakemuksia työpaikkoihin. Vuosien varrella päässyt vain pätkätöihin.

      Olen paperitekniikan am-insinööri ja voin sanoa, että jo pelkkä haastatteluun pääsy on ihme. Ja kun haastatteluun pääsee, niin saa kuulla että haastateltavia on paljon.

      Julkisuudessa esitetyt väitteet eivät ole koko totuus. Olen myös useamman kerran käynyt haastattelussa ja saanut lopulta kuulla ettei ketään palkata. Työnantajan ahneus kyllä paistaa kaikesta läpi. Pitäisi saada mahdollisimman valmis pakkaus mahdollisimman halvalla tai sitten ei palkata ollenkaan.

      Ilmoitetut avoimet työpaikat eivät monessakaan yrityksessä pidä paikkansa. Itse en ymmärrä mitä sillä saavutetaan, kun haastatellaan ja selaillaan hakemuksia. Tietysti HR osasto saa sillä tavalla työllistettyä itsensä, mutta järkevää se tuskin on.

      • ftxgj

        Te-toimiston haastattelutkin taitaa olla turhan päiväisiä, minulle se tehdään puhelimitse, palataan asiaan jos on töitä tarjolla, tuut tuut tuut. . .


    • THX-1138

      Insinööreillä on aivan sama kuin kellä tahansa duunarilla. Siinä ei opintojen määrä merkkaa.

      Aina vain vähempi työntekijämäärä huolehtii työt, aina vain suuremmalla ylityömäärällä.

      Siksi että liitot voivat käyttää näitä ylitöitä sitten lyömäaseena tilanteen tullen. Ei sinne kaivata apulaisia hommiin ellei ole aivan pakko.

      Suomi ampuu tällä politiikallaan itseään jalkaan että rintakehään niin että roiskuu.

    • Köyhäkaupunkilainen

      Saan työttömyysrahan 19.12 eli mulla on hyvät eväät jouluna. Ostan rainbow maksalaatikkoa, perunaa, salaattia, silliä, yhden savulohen, lanttulootaa, teen makaroonisalaattia. Juomaksi ostan olutta ainakin kopallisen.

      • kylnoilpärj

        Kyllähän noilla sitten jo pärjää että on syöpöteltävää.


    • Ehkä tässä edes vähän lohduttaa, kun lukee listaa, joka löytyy ao. linkistä.
      Voi iloita edes siitä, että jollain on niin paljon enemmän ja paremmin juuri sinunkin ansiostasi.

      https://www.promerit.net/2018/10/34486/

    • En voi lapsia heitteelle pistää, työn takia. lapsien koulutuksesta on nykyään syöty paljon, näkyy lapsien tasossa valmistua ja syrjääntyä.

      • Lapsien takia tarvitaan kouluttuneita ,joten suurempia verorahoja saa tulevista työntekijöistä kun lapset koulutetaan hyvin eikä syrjäänny ja masennu.
        Koulusta säästäminen on lapsien laiminlyöntiä ja lainvastaista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Lapsien takia tarvitaan kouluttuneita ,joten suurempia verorahoja saa tulevista työntekijöistä kun lapset koulutetaan hyvin eikä syrjäänny ja masennu.
        Koulusta säästäminen on lapsien laiminlyöntiä ja lainvastaista.

        Lapsia tarvitaan huoltosuhteen takia ja heidän kasvatus on erittäin tärkeää tulevaisuudelle ja suomen kehitykselle.


      • Mitään paremmin kouluttuneita sitä suurempia verorahoja ja työntekijät korjaantuu älykkäällä jälkipolven heidän keksinnöillään, puute korjaantu, sekä luotettavalla teknologialla kun olemme saaneet kehittyneitä yksilöitä.


      • En koe häpeää köyhyydestä koska teen työni koti-äitinä lapsieni eteen varmistaakseen heidän pärjäämisensä.


      • Toivo on lapsissa selättää heidän vaikeudet miksi kiusata köyhiä kun voisi yrittää miettiä miten parantaa koulutetusta.


      • Kyllä minä selvisin. Ei siihen pilkkuja tarvinnut.


      • Näyttää olevan sullakin kun taitosi on hyvin surkeat sosiaalisessa kanssa käymisessä.
        Ei se mitään siihenkin on kuntoutuksia.


      • Opettajien olisi pitänyt enemmän ohjata sinua käyttäytymään kun kaikilla ei se ole luonnollinen lahjakkuus.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Opettajien olisi pitänyt enemmän ohjata sinua käyttäytymään kun kaikilla ei se ole luonnollinen lahjakkuus.

        Sinä et ilmaisustasi päätellen niitä opettajia nähnytkään.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Sinä et ilmaisustasi päätellen niitä opettajia nähnytkään.

        En olekaan autismi(sosiaalista) opetusta nähnyt mutta poikani takia juuri toivon kun pojallani on kielellinen erityisvaikeutta, tarkkaavuuden häiriötä ja autismin piirteitä mutta ei saa tarpeeksi tukea koulussa autismia luokka auttaa juurikin sosiaalisesti pärjäämään. Onneksi etätyökin on sopiva monelle sosiaalista vaikeuksien kärsivälle. Eikä mikään hoito-ala ole sopivin varmasti.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Sinä et ilmaisustasi päätellen niitä opettajia nähnytkään.

        nekin ihmiset vieroksuu ikävää käytöstä ja mutta sosiaalisuus muiden ihmisten kanssa pärjäämiseen on erittäin tärkeää.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Sinä et ilmaisustasi päätellen niitä opettajia nähnytkään.

        opetuhallinan mukaan pitäisi saada kuin myös lapsen lain mukaan turvallinen ympäristö ja itselleen sopivaa opetusta. kumminkin voin häiritä kysymyksillä millä saan lapselle turvallisen koulunkäynnin. Kun lapsen oikeus ei toteudu. Olisi se opetuskin kohtuullinen kotona jos vastavuorollisesti opetus olisi oikeanlaista lapsella.

        http://www.oph.fi/download/163777_perusopetuksen_opetussuunnitelman_perusteet_2014.pdf


        Vanhemman vastuu myös lakiin lyöty varmistaa läksyjen teosta mutta oikeinhan en pysty kaikkea sanoa joten opetus pitää olla erittäin vahvana opettajalla ja kouluympäristössä.

        Kotona rauhoittumassa käydä kuukauden verran joka kahtena kertaa syksyn aikana,ei ole nyt minusta lapselle oikein. Enkä ole yliopistoa käynyt vaikka itseopiskelut epävirallisesti sellaisia mitkä motivoinut kuin lapsen asiat ja hänen pärjääminen.


      • Ainakin nyt huomasin sinun huonon tapasi.
        Minun visuaalinen älykkyys on korkea vaikka kielitaitoni on surkea.

        Minulta se on perinyt kielellinen erityisvaikeuden mutta kuin huomaat sillä ei ole mitään tekemistä älykkyydellä tai oppimis kyvyllä.
        Poikani on hyvin älykäs sai 9 ja 10 mutta huonon opettajan takia saa nyt 7-8 joka ei panosta lapsen tasoon ja valitan jatkuvasti eteenpäin koska minun tietotaitoni äidinkielen surkea kuin myös enkun.

        Esimerkiksi nyt valitan siitä ettei koe alueella ollut kysymystä mostä opettaja kysy, kuului aikaisempaan koe alueeseen
        Vaikka poikani muisti hyvin melkein kaikki mantereet.

        En muista äidinkielen kieliopin muistisääntöjä käytännössä, koska en harjoitellut niitä tarpeeksi ahkeraan ja tarvitsen siihen opettajan kun loppuu ymmärrys monien uusien sanojen sisäistämisestä ja muistisääntöjen.

        Eikä ole sitä opettajan materiaalin harjoituksia mahdollista saada sanoma prosta minun kun en ole opettaja ja toi tämän esille myös heille.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Ainakin nyt huomasin sinun huonon tapasi.
        Minun visuaalinen älykkyys on korkea vaikka kielitaitoni on surkea.

        Minulta se on perinyt kielellinen erityisvaikeuden mutta kuin huomaat sillä ei ole mitään tekemistä älykkyydellä tai oppimis kyvyllä.
        Poikani on hyvin älykäs sai 9 ja 10 mutta huonon opettajan takia saa nyt 7-8 joka ei panosta lapsen tasoon ja valitan jatkuvasti eteenpäin koska minun tietotaitoni äidinkielen surkea kuin myös enkun.

        Esimerkiksi nyt valitan siitä ettei koe alueella ollut kysymystä mostä opettaja kysy, kuului aikaisempaan koe alueeseen
        Vaikka poikani muisti hyvin melkein kaikki mantereet.

        En muista äidinkielen kieliopin muistisääntöjä käytännössä, koska en harjoitellut niitä tarpeeksi ahkeraan ja tarvitsen siihen opettajan kun loppuu ymmärrys monien uusien sanojen sisäistämisestä ja muistisääntöjen.

        Eikä ole sitä opettajan materiaalin harjoituksia mahdollista saada sanoma prosta minun kun en ole opettaja ja toi tämän esille myös heille.

        Selitystä piisaa.


      • Heikkolahjanen en ole. Joten kiusaamisesta joudut vaan käräjill, minulla on kuitenkin kasvoni ja sinulla on sitten maineesi minkä menetät ja tulevaisuutesi. Jos lapsi oot joudut sitten lastensuojelun piiriin poliisi ilmiantaa kaikki lapsoset.

        Eihän tota tasoasia ole kuin kaksi vaihtoehtoa joko lapsi tai sosiaalisesti heikkotasoinen.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Selitystä piisaa.

        Kyllä riittää pohdiskelua koska olen joutunut käymän elämäni läpi mistä kaikki johtuu, itsetutkiminen antaa elämään monet ratkomiseen avaimet. Etsit jatkuvasti vastauksia ja huomaat ettei ole aina kivaa tapaa menetellä oikeuksien puolesta taistelua.

        Olen äärimmäisen vakaasti sitä mieltä että koulua pitäisi enemmän pyrkiä panostaan, kun syrjääntyneitä on todella paljon.

        Tulevaisuuden kumminkin pikku geenivirheet on mahdollista korjata.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Selitystä piisaa.

        Lehdet ovat täysin pullollaan kuinka opetuksen taso heikentynyt.



      • Nytkään et tiedä asioistani mitään. Pistän tiedon sinusta nyt eteenpäin poliisille koska rikollisuuden tarpeesi täytit kunnianloukkaamalla minua.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Nytkään et tiedä asioistani mitään. Pistän tiedon sinusta nyt eteenpäin poliisille koska rikollisuuden tarpeesi täytit kunnianloukkaamalla minua.

        Anna mennä vaan. Saavatpahan poliisitkin nauraa.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Nytkään et tiedä asioistani mitään. Pistän tiedon sinusta nyt eteenpäin poliisille koska rikollisuuden tarpeesi täytit kunnianloukkaamalla minua.

        Osaatko varmasti vai tarvitsetko apua siinäkin?


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Osaatko varmasti vai tarvitsetko apua siinäkin?

        Pistin jo.toivon että saat apuja noihin ongelmiisi kun syökset minuun niitä.
        Opin asiat hyvin nopeasti lukemalla itse varsinkin ne joiden sanavaraston taidan. Et sinäkään olisi oppinut lukemaan , jos joku ei olisi aakkosia opettanut sinulle.

        https://www.terve.fi/sanastot/heikkolahjaisuus

        Kun jaksat kunnaaniloukata saat kärsiä seuraamuksista.


      • ABC-kirja

        Opin lukemaan ensin, aakkoset opin vasta koulussa. Et tunnu omaavan oikein minkäänlaista sanavarastoa. Melkein pelottaa, siis lähinnä huvittaa. Onnea ja menestystä hankkeellesi.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Opin lukemaan ensin, aakkoset opin vasta koulussa. Et tunnu omaavan oikein minkäänlaista sanavarastoa. Melkein pelottaa, siis lähinnä huvittaa. Onnea ja menestystä hankkeellesi.

        Saatat osata kielioppisi ja kirjoittaa hyvin ja jäsennellysti, mutta ihmisenä vaikutat epäempaattiselta, ilkeältä, itserakkaalta ja kaikin tavoin luotaantyöntävältä ihmiseltä.
        Sosiaalinen älykkyys ja empatiakin ovat taitoja. Niissä näyttää sinulla menevän vähän kehnommin..


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Opin lukemaan ensin, aakkoset opin vasta koulussa. Et tunnu omaavan oikein minkäänlaista sanavarastoa. Melkein pelottaa, siis lähinnä huvittaa. Onnea ja menestystä hankkeellesi.

        Ihmisillä on heikkouksia kuin sinullakin ne näkyvät toisillekin kuin minunkin niin sinunkin näkyvät . Sanavarasto on todellakin vähäinen mutta sitä pystyy hyvin harjoittelee, mulla ei olekaan aikaan siihen itsenäiseen opiskeluun.

        Oon kyllä oppinut paljon uusia sanoja lapsieni myötä kun kasvatan heitä siten kun tarvitsee kuin mies taas on lahjakas kirjallisesti. mikä on kirjallisesti oikein mutta ei muista muistisääntöjä mutta hän on tuhansia kirjoja lukenut ja ällän kirjoitti lukiossa äidinkielestä.

        Minun lahjakkuus näkyy toisin kuin ymmärtää pienistä asioita suuria, teen tietoa ja minun kuntoutus maksaa,niin minua ei kuntouteta.
        Kultani kyllä koulua käy ja kun töihin pääsee ja saa hyvin tuloja hän keskittyy minun panostaa kuntouttamalla minut kun lapsena se on jäänyt.
        Isäni oli kuitenkin yksinhuoltaja ei minulla ole kotona ollut joka huolehtisi vaan isä joka huolehti vain rahan saamisesta talouteen.

        Sen jälkeen voin keskittyä opiskelemaan kun lapset ovat sen verta isoja kun itsenäisesti pärjäävät.
        Opin ihan outoja sanoja joiden merkitystä en ymmärrä vieläkään äidinkielestä muuta kuin ne on nimetty, mutta miksi ne pitää opetella,todennäköisesti ne koottuna merkitsee kokonaisuuden. Tai joku yli-innokas nimimien harrastajana on vaan halunnut nimetä jokaisen yksittäisen asian.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ihmisillä on heikkouksia kuin sinullakin ne näkyvät toisillekin kuin minunkin niin sinunkin näkyvät . Sanavarasto on todellakin vähäinen mutta sitä pystyy hyvin harjoittelee, mulla ei olekaan aikaan siihen itsenäiseen opiskeluun.

        Oon kyllä oppinut paljon uusia sanoja lapsieni myötä kun kasvatan heitä siten kun tarvitsee kuin mies taas on lahjakas kirjallisesti. mikä on kirjallisesti oikein mutta ei muista muistisääntöjä mutta hän on tuhansia kirjoja lukenut ja ällän kirjoitti lukiossa äidinkielestä.

        Minun lahjakkuus näkyy toisin kuin ymmärtää pienistä asioita suuria, teen tietoa ja minun kuntoutus maksaa,niin minua ei kuntouteta.
        Kultani kyllä koulua käy ja kun töihin pääsee ja saa hyvin tuloja hän keskittyy minun panostaa kuntouttamalla minut kun lapsena se on jäänyt.
        Isäni oli kuitenkin yksinhuoltaja ei minulla ole kotona ollut joka huolehtisi vaan isä joka huolehti vain rahan saamisesta talouteen.

        Sen jälkeen voin keskittyä opiskelemaan kun lapset ovat sen verta isoja kun itsenäisesti pärjäävät.
        Opin ihan outoja sanoja joiden merkitystä en ymmärrä vieläkään äidinkielestä muuta kuin ne on nimetty, mutta miksi ne pitää opetella,todennäköisesti ne koottuna merkitsee kokonaisuuden. Tai joku yli-innokas nimimien harrastajana on vaan halunnut nimetä jokaisen yksittäisen asian.

        Muistaa mikä on kirjallisesti oikein.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Ihmisillä on heikkouksia kuin sinullakin ne näkyvät toisillekin kuin minunkin niin sinunkin näkyvät . Sanavarasto on todellakin vähäinen mutta sitä pystyy hyvin harjoittelee, mulla ei olekaan aikaan siihen itsenäiseen opiskeluun.

        Oon kyllä oppinut paljon uusia sanoja lapsieni myötä kun kasvatan heitä siten kun tarvitsee kuin mies taas on lahjakas kirjallisesti. mikä on kirjallisesti oikein mutta ei muista muistisääntöjä mutta hän on tuhansia kirjoja lukenut ja ällän kirjoitti lukiossa äidinkielestä.

        Minun lahjakkuus näkyy toisin kuin ymmärtää pienistä asioita suuria, teen tietoa ja minun kuntoutus maksaa,niin minua ei kuntouteta.
        Kultani kyllä koulua käy ja kun töihin pääsee ja saa hyvin tuloja hän keskittyy minun panostaa kuntouttamalla minut kun lapsena se on jäänyt.
        Isäni oli kuitenkin yksinhuoltaja ei minulla ole kotona ollut joka huolehtisi vaan isä joka huolehti vain rahan saamisesta talouteen.

        Sen jälkeen voin keskittyä opiskelemaan kun lapset ovat sen verta isoja kun itsenäisesti pärjäävät.
        Opin ihan outoja sanoja joiden merkitystä en ymmärrä vieläkään äidinkielestä muuta kuin ne on nimetty, mutta miksi ne pitää opetella,todennäköisesti ne koottuna merkitsee kokonaisuuden. Tai joku yli-innokas nimimien harrastajana on vaan halunnut nimetä jokaisen yksittäisen asian.

        Kerrohan lisää hupijuttujasi.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kerrohan lisää hupijuttujasi.

        Mitä hupijuttuja mieshän minulle on palvonnan kohde ja hän on itse minulle niin sanonut.
        Teen kuvatukea pojalleni,en kerkeä kertomaan miehen ja minun yli 15-vuoden taivalta.
        Siinä oppii hyvin toisen lahjakkuudet ja toisen puutteet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä hupijuttuja mieshän minulle on palvonnan kohde ja hän on itse minulle niin sanonut.
        Teen kuvatukea pojalleni,en kerkeä kertomaan miehen ja minun yli 15-vuoden taivalta.
        Siinä oppii hyvin toisen lahjakkuudet ja toisen puutteet.

        Siis itse on sanonut kuntouttavsnsa minut kun rahaa on koulut täytyy ensin käydä hyvää palkkaseen alalle.

        Ei se mitään kyllä jatkuvasti moninkertaisesti lapsien rinnalla opin kuin uusia sanoja kun pakko ymmärtää asiakokonaisuuksia. Ärsyttää tehdä kortteja mutta pakkohan se on,että poika pärjää koulussa.

        Varsinkin kun lapsi ei ymmärrä vaikka monia kertoja selittää koulun tärkeyttä


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kerrohan lisää hupijuttujasi.

        Minusta se on stressaavaa jos pojan eteen teen työn johon hänen on myös kohta täytyy osallistuu tekemään pakkohan se on kun määrällisesti alkaa olemaan isoja koealueita kortittaa.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kerrohan lisää hupijuttujasi.

        Kohta se kuudes luokka alkaa sillä eli vuoden päästä.


      • chippie kirjoitti:

        Saatat osata kielioppisi ja kirjoittaa hyvin ja jäsennellysti, mutta ihmisenä vaikutat epäempaattiselta, ilkeältä, itserakkaalta ja kaikin tavoin luotaantyöntävältä ihmiseltä.
        Sosiaalinen älykkyys ja empatiakin ovat taitoja. Niissä näyttää sinulla menevän vähän kehnommin..

        Kiitos sinulle.


      • Oon tehnyt kortit kolmesta kokeesta
        Historia, uskonto ja maantieto.
        Tuokin on valhe kaiket päivät. Ei mulla ole aikaa.


      • Äidinkielenkoe vielä ja matikankoe.
        Huh huh


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Oon tehnyt kortit kolmesta kokeesta
        Historia, uskonto ja maantieto.
        Tuokin on valhe kaiket päivät. Ei mulla ole aikaa.

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        nytkin imetän pienokaista. Onko sinulla jotenkin vaikeuksia ymmärtää tämä on lehtien lisäksi ainoa paikka jossa olen. Kyllä ne poliisit näkee paljon olen täällä.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Joten kunnianloukkaus vain pahenee sinulla.


      • Lisäksi sinun kiusaamisella on vaikutusta valvomiseen se on henkisesti vieläkin raskasta. En valvo muutenkin minua painaa jokin mielellä kovin. Ja lisäksi mieskin on vielä olemassa onko sekin sinulta unohtunut.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Siinäpä näkyy kuinka kiusaamisen jäljet näkyy elämäntasapainon mielelle, jos en tänne asioita ja huolista toisi kuka ne veisi eteenpäin.?
        En minulla ole paljoa verkosto vaikka suuri suku.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Tässä näkyy lasten pahoinvointi
        https://yle.fi/uutiset/3-10527451


      • Mitä vähemmän lapsia ja pahoivoimpia lapsia kyllä syy on koulussa suurimmalla osalla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä vähemmän lapsia ja pahoivoimpia lapsia kyllä syy on koulussa suurimmalla osalla.

        ”oma-alotteisuutta vaativa koulu ja aikuisten kiire”
        Tämä on erittäin hyvä huomio myös koulu resussit tuo kiireen opettajillekin

        Tuollaisetko on tulevaisuuden työntekijät kun hoitoa ei ole saatavana. Minäkin pojan kuntoutusta odotin 3lk keväästä ja vasta 5lk eli nyt syksynä alkoi kuntoutus.😩

        Kun lapset voi pahoin , ne purkaa sen myös toiseen kun ”hermostuu” mitä useammin sitä herkemmin räjähdys herkkä.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Tämä tuo työn kotio miten?
        Täällä näkyy koulussa ei tehdä hommia( näke kuinka pitkälle edennyt)ja jatkuva koulussa jumeja(ja joudun pojan hakemaan kotio koska opettajat eivät pysty rauhoittamaan karkaamisesta)
        Nytkin rauhoittumisen kotona olon jälkeen alkoi viikon jälkeen taas oireileen koulussa.

        Ainut lapsista joka kävi päiväkotia mutta hyppyytettiin ryhmien väliä norm ja erityisen vuoron perään normaalissa kaksi kertaa ja erityisellä kerran ja aloitti erityisryhmän koulussa ja vielä kerran yrittivät pistää normaaliin luokkaan ja sanoin nyt riittää se ei tule pärjäämään siellä ilman tukea.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Jos lapsi ei saa vaikeuksiensa apua hänelle tulee masennusta hän kokee ettei osaa.

        Kuulen näitä itsensä satuttamisen termejä paljon henkinen pahoin vointi alkoi syksyn keväällä kun yritti kaatavan päällensä pulpetteja koska oli niin pahasti epäonnistunut.

        Ja tämä oltais pystytty katkaisemaan saman virheen toistolla keskustelemalla ja sosiaalisella tarinoida ja harjoitella oikein toimimista.

        En siis yhtään hyväksy ja lisäksi tämä koko ympäristölle on haitaksi jos ei ole tukea tarpeeksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jos lapsi ei saa vaikeuksiensa apua hänelle tulee masennusta hän kokee ettei osaa.

        Kuulen näitä itsensä satuttamisen termejä paljon henkinen pahoin vointi alkoi syksyn keväällä kun yritti kaatavan päällensä pulpetteja koska oli niin pahasti epäonnistunut.

        Ja tämä oltais pystytty katkaisemaan saman virheen toistolla keskustelemalla ja sosiaalisella tarinoida ja harjoitella oikein toimimista.

        En siis yhtään hyväksy ja lisäksi tämä koko ympäristölle on haitaksi jos ei ole tukea tarpeeksi.

        Siis 4lk syksyn keväällä itsensä satuttaminen koulussa kun ei onnistunut koulussa sosiaalisessa kanssa käymisessä ikäisten kanssa.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Jos lapsi ei saa vaikeuksiensa apua hänelle tulee masennusta hän kokee ettei osaa.

        Kuulen näitä itsensä satuttamisen termejä paljon henkinen pahoin vointi alkoi syksyn keväällä kun yritti kaatavan päällensä pulpetteja koska oli niin pahasti epäonnistunut.

        Ja tämä oltais pystytty katkaisemaan saman virheen toistolla keskustelemalla ja sosiaalisella tarinoida ja harjoitella oikein toimimista.

        En siis yhtään hyväksy ja lisäksi tämä koko ympäristölle on haitaksi jos ei ole tukea tarpeeksi.

        Kannattaisi varmaan olla tukemassa sitä lasta sen sijaan, että on selittämässä sekavia täällä. Lastensuojelulle töitä tiedossa.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kiireitään valittavaksi tuota aikaa täällä notkumiseen tuntuu kuitenkin löytyvän. Lastensuojelun kannalta voisi kysyä mikä mahtaakaan olla rouvalle tärkeintä.

        Toiset lapset eivät tykkään.
        Lapseni haleista ja taas sitä rataa kun hän tykkäämisen toi eleellä.
        On tunne herkkiä taas lapseni taas on sitä ettei tunne kipua kovasti sitä mätkittiin koska pidettiin hyvänä taistelu kaverina.
        En ymmärrä miksi päiväkodissa tämä taisteluleikki hyväksyttiin ja itse en hyväksynyt vetosivat siihen että pojilla on luontainen tarve.

        Olen erittäin paheksunut sen jälkeen päiväkotia.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan olla tukemassa sitä lasta sen sijaan, että on selittämässä sekavia täällä. Lastensuojelulle töitä tiedossa.

        Koulussa en saa olla kysyin rehtorilta luvan olla auttamassa, että sitä rataa.
        Kuin nytkin oli se hetki ja käytiin neurospykologilla kävi sosiaalitarinan läpi. Selitän selitän koska kukaan ei halua ymmärtää, mihin koulusta verorahojen 2004 vuodesta lähtien näkyyn nykyisenä.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan olla tukemassa sitä lasta sen sijaan, että on selittämässä sekavia täällä. Lastensuojelulle töitä tiedossa.

        Siis verorahojen syöminen 2004 näkyy opetuksen laadun huonontumisena. Ehkäpä sinä et ymmärrä koska et elä sitä elämää, etkä näe huolta etkä ymmärrä sitä tuskaa.

        Kuinka monta prosenttia on enää terveitä lapsia jäljellä .Saaneen vaan sanoa ja totuus on siinä että turvaton ympäristö kuin näkyi.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan olla tukemassa sitä lasta sen sijaan, että on selittämässä sekavia täällä. Lastensuojelulle töitä tiedossa.

        Sekavia se että et mitään ymmärrä , on vain juurikin lapsuuden ajan aiheuttavaa ongelmaa sen ajan kun muut opiskeli minä hoidon siskon lapsia.on . Toivottavasti näet sen pahan olon, mitä yritän ehkäistä sinun heräävän ettet aiheuta sitä itse täällä koska lastensuojelu ei edes pysty auttamaan tässä luuletko etten ole jo käyttänyt sitä? Joten uhkailu sillä minua on ihan turhaa.

        Kuin taas nytkin imetän lasta ja nukutan ja tänään mies on kotona ,sillä vapaa päivä.

        Lisäksi sairaalahoitojakso on pojalle tulossa ne kuntouttaa koulun kera siellä mutta kuin näkyy jonot on pitkiä.


      • ABC-kirja kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan olla tukemassa sitä lasta sen sijaan, että on selittämässä sekavia täällä. Lastensuojelulle töitä tiedossa.

        Sinun pitää ymmärtää tämä palsta kuin kaikki muut näkyy ihmisten oikeat vaikeudet ja vertaistuki on vaikea kiireisen köyhän ihmisen vaikea saada. Nyt koulussa on kirjat joita pitäisi kokeeseen tehdä harjoituksia korttejaja saan odottaa lapsen kirjoja ja kun lapsi tulee.

        Ymmärräthän lapsella on todella raskas ilmapiiri menossa koulussa.
        Esim eilen ihan koulussa leikkitappelivat(mikä on kiellettyä) poikani oli tuohtunut siitä joku luokkatoveri oli kysynyt mihin lakkinsa mennyt ja poikani huijannut hänellä olevan selän takana ja asia oli levinnyt käsiin tämän takia kun lakki oli jäänyt naulakoille.


        Mikä oli ongelma kiellettyä oltiin tehty porukalla ja asia oli levinnyt käsiin.
        Pojan positiivisia tunteita tuotiin esiin miten se olisi onnistunut eikä mennä ensimmäisen ärsytyksen mietinnän mukaan.

        Voithan itsekin tunnistaa näistä käytöksen mikä aiheuttaa lisää riitaa.


      • ABC-kirja
        valtakunta kirjoitti:

        Joten kunnianloukkaus vain pahenee sinulla.

        Minkä kunnian?



      • 123kirja
        ABC-kirja kirjoitti:

        Selitystä piisaa.

        Mikä oikeuttaa sinut haukkumaan ja kiusaamaan autistista? Pilkkaatko muutenkin vammaisia? Toivon ,että elämä antaa näpäytyksen sinulle. Tavalla tahi toisella.


    • Kokemuksestavoinsanoa

      Monet ovat liian riippuvaisia ulkopuolisista työnantajista?

      Tehkää henkilökohtainen suunnitelma ja toteuttamaa haaveenne.
      Tehkää työtä josta todella pidätte.

    • rtsstts

      Juu menkää työttömänä hakemaan lainaa niin ette saa. Siinä se totuus valkenee. Ei täällä kukaan voi alkaa kellekää sanomaan että ottas lainaa kun se on sitten saman tien petos. Tietäkää se pellet.

    • beethooven

      Menin työttömänä pankkiin hakemaan taas yhtä asunto-lainaa jo vuosia sitten. Sanoin että tässä on kohde ja vakuudet tuossa muovipussissa. Eli osakekirjoja tarpeeksi ja ettei mulla ole aikaa kupata yhden murjun tiimoilta kovinkaan kauaa. Soittivat hätäpäissään heti aamulla että laina myönnetty ilman muuta ja kylläpä vaan taas kerran.. Heh,heh,heh.

    • fretti

      Että käytät puolet hereilläoloajastasi jonkun toisten laulujen laulamiseen. Niinkuin vaikka tämän Steve Jobsin sanoin: "don't live other peoples dreams". Jos raha tosiaan on lopussa, niin ehkä sitten kannattaa vähän työskennellä. Jos jotain muuta rahanansaintakeinoa löytyy, niin sitten sitä. Jos ei tarvitse rahaa, niin käytä aikasi omien unelmiesi täyttämiseen.

    • raha-kasvaa-puussa

      Miksi menisin töihin tekemään rahaa ulkomaisille markkinoille? Hui hai. Kun Suomi oli vielä Suomi, niin silloin tehtiin töitä selkä vääränä. Nyt vedän lonkkaa ja käytän hyväkseni sosiaalitukia niin paljon kuin pystyn. Kaikki se on pankkiunionilta otettua lainaa, joten ei kiinnosta pätkääkään. Auton ja osakkeet pistin äidin nimiin, niin saa sossutuet täysimääräisenä. Vain velaksi elävät zombifioituneet hedonistit käy töissä. Me fiksummat teemme rahamme muilla keinoilla ;) Ja kyllä, joulupöydässä on tänäkin jouluna muhkea kinkku ynnä muut perinteiset herkut.

      • Rahan tekemiseen kannattavuus on, noh huoltosuhde kärsii jos työt ei tuossa verona kaiken kattavaa palvelua kuin sairaalaa tai neuvolaa ja koulua. Loppuu oikea tuki saamatta kuin koulusta vähennetty paljon ja pojan sairauden takia joutuu enemmän olemaan kotona kun ei kuntouteta heti vaan odotin monta vuotta.
        Resurssien vakavuuden takia ei voitu palkata koulupsykologiaa tai muutakaa kuin henkilökohtaista avustajaa tai edes pääse omankaltaiseen tuettuun luokkaa koska niitäkin vähennettiin säästösyistä ja vahva tuen puutos teettää vaikeuksia koulussa ja sitä myöten masennusta lapselle ja syrjääntymistä.

        Jos ei lapsia ole, ei tunne tätä velvollisuuttaan tunne samoin mutta myös äitisi hoito kärsii mitä vanhemmaksi tulee. Voisit edes äitisi vuoksi yrittää päästä köyhyydestä pois ja tukea äitisi turvallista vanhuutta


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2009
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1455
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1435
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1156
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1139
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      884
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      745
    9. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    10. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      264
      684
    Aihe