Rauhan tervehdys.
Surukseni olen seurannut pitkään jatkunutta alamäkeä vapaakirkollisuuden sisällä, jossa Raamattuun sitoutuminen on alettu näkemään vanhanaikaisena ja pahana asiana, kun taas viihdekeskeinen kevyt ja väärä karismaattisuus on saanut yhä enemmän sijaa. Nyt kuitenkin on tullut raikas tuulahdus Kuopion suunnalta, jossa nuori vapaaseurakunnan työntekijä piti erinomaisen seminaarin aikamme eksytyksistä. Lienekkö Kuopiossa on Herra muistanut edesmenneiden pyhien Tapio Nousiaisen ja Pentti Tynjälän muistoa, jotka kummatkin vaikuttivat siellä aikanaan.
Osa 1: https://www.youtube.com/watch?v=89zXLZq0yQE
Osa 2: https://www.youtube.com/watch?v=wfbpPPLuU9A
"Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: 'Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta'." - Markus 13:5-6
Opetuksissa tulee käsiteltyä sellasia liikehdintöjä kuin Polvijärven pastorit (joilla vapaakirkollinen pohja), Healing Roomin perusta (joka sekin vaikuttaa vapaakirkoissa) ja torontolaisuus (johon vapaakirkko otti julkisesti hyväksynnän kannan), mutta myös uusia liikehdintöjä käsiteltiin videoilla.
Nämä kannattaa kuunnella, niin vapaakirkon sisällä kuin ulkona, sillä tällaista pasuunan puhallusta ei ole kuulunut vuosikymmeniin. Ja jos kuuntelet vain toisen, niin toinen osa on se terävämpi puhe.
"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo." - Ilmestyskirja 2:29
Siunauksin, MM.
Vapaakirkon Sisältä Kuuluu Pasuuna
7
227
Vastaukset
- lex-forum
Kiitos, ei kuunnella!
Hapatuksen yhteydessä olevaa Pasunaa ei oteta todesta.
Kenen leipää syöt sen lauluja laulat!
Vain ulkopuolella leirien kuuluvia pasunoita harkitaan? Ne ehkä Herran asialla?
Oikeat ja raittiit pasunan puhaltajat eivä kanna minkään lisävärin tunnnusta.
Ja, aloittaja? Uskottavuutesi on - hm- tunnetuista syistä romuttunut...- Zakkeus
Mikä kärpässarjalainen luulet olevasi ? Kato vaan ettei mielipitees jää köykäseksi, kun asioita pengotaan kunnolla. Siinä kun muut perustelevat yleisellä mielipiteellä tai hatusta jotain vetäen asiansa, ingenjör lataa Raamatun kohtia perusteeksi. Mattilalla on Sananmiekka terässä. Muilla terä pudonnut ja yritetään kahvalla huitoa.
- miekkamiehiä
Zakkeus kirjoitti:
Mikä kärpässarjalainen luulet olevasi ? Kato vaan ettei mielipitees jää köykäseksi, kun asioita pengotaan kunnolla. Siinä kun muut perustelevat yleisellä mielipiteellä tai hatusta jotain vetäen asiansa, ingenjör lataa Raamatun kohtia perusteeksi. Mattilalla on Sananmiekka terässä. Muilla terä pudonnut ja yritetään kahvalla huitoa.
No hyvänen aika! Oletko ingergörin joku puolustusmies? Eiks se itte pärjää?
Joo, on niitä Sanan miekkailijoita niin ja näin, just muutamat jäivät miekkojens kanssa haaviin....https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed057455-01bf-4eac-9dfc-ae77c7d7aa49 - Zakkeus
miekkamiehiä kirjoitti:
No hyvänen aika! Oletko ingergörin joku puolustusmies? Eiks se itte pärjää?
Joo, on niitä Sanan miekkailijoita niin ja näin, just muutamat jäivät miekkojens kanssa haaviin....https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed057455-01bf-4eac-9dfc-ae77c7d7aa49Ingenjör pärjää ihan itsekin, kysymys onkin siinä, että oletko jo itse saanut sokeuttavaa happoa silmillesi? Aika on paha ja tarvitsemme joka ainut hengelliseen elämään terävät aistit, niin sinä kuin minä. Ja Sanan tuntevilla miekkailijoilla olisi kyllä täälläkin mestaa, joten siinä oli lähdetty merta edemmäs kalaan noine seurauksineen. Täällä kun on ainakin kolmenlaisia pakanoita: uuspakanoita, konfirmoituja kulttuuripakanoita ja meitä, jotka olemme vanhatestamenttia tunnustaville juutalaisille pakanoita. Siis pakanoita juutalaisille, jotka eivät ole uudestisyntyneitä ja odottavat edelleen Messiastaan vanhan testamentin kirjoitusten pohjalta.
- sanan-sanoo
Zakkeus kirjoitti:
Ingenjör pärjää ihan itsekin, kysymys onkin siinä, että oletko jo itse saanut sokeuttavaa happoa silmillesi? Aika on paha ja tarvitsemme joka ainut hengelliseen elämään terävät aistit, niin sinä kuin minä. Ja Sanan tuntevilla miekkailijoilla olisi kyllä täälläkin mestaa, joten siinä oli lähdetty merta edemmäs kalaan noine seurauksineen. Täällä kun on ainakin kolmenlaisia pakanoita: uuspakanoita, konfirmoituja kulttuuripakanoita ja meitä, jotka olemme vanhatestamenttia tunnustaville juutalaisille pakanoita. Siis pakanoita juutalaisille, jotka eivät ole uudestisyntyneitä ja odottavat edelleen Messiastaan vanhan testamentin kirjoitusten pohjalta.
Siitä vain työtä tekemään ja Jeesuksen ohjeita noudattamaan!
Sinä Zakkeus paljastat lajisi ja laatusi jo yhdessä lauseessa:
21.11.2018 19:46
Mikä kärpässarjalainen luulet olevasi ?
Eli, joka noin halveksii tuntematonta Herran seuraajaa, on itse onneton.
Jos tietäisit, mitä olettamasi "kärpässarjalainen" oikeasti on ja osaa, häpeäisit?
Mutta? Kaikki eivät nosta nimiään M.M:. kuin pylväspyhimyksen tapaan, kumarrettavaksi. Vaan palvelevat ja toimivat niinkuin Herra Jeesus opetti! Matt 23:12
Eli. Ala harjoittaa praktisesti, mitä kirjoitat? Ja? Älä rupea äkkiseltään Jumalan Apulais-tuomariksi, Hän ei sellaisia tarvitse!
- 950kier
Kristinuskon ja politiikan sekoitus on... mitä?
Ja mitä siitä voi seurata?
No, voihan sitä mennä Pasunaksi vaikka muslimimaahan, mutta jos pasunan ääni on värittynyt Politiikan väreillä?Vieläpä muslimivastaisella aattella?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15469854/taivaan-valtakunnan-politiikka!#comment-95681179 - Häpeäksiolette
Tapelkaa niin saatte tupakkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999