Tällä hetkellä Venäjän politiikka on sellaista nationalististista ja militaristista Suur-Venäjä kiihkoilua ettei Karjalan palautus saa siellä juuri mitään kannatusta.
Päinvastoin puhutaan Venäjän imperiumiin joskus kuuluneiden maiden liittämisestä Venäjään. Ukrainan suhteen sitä on toteutettukin Krimillä ja Itä-Ukrainassa.
Oletettavasti tuollainen politiikka ajaa karille ennemmin tai myöhemmin sen ulkomailla aiheuttamien vastatoimien kuten pakotteiden ja Venäjän eristämisen takia.
Venäjän politiikka voi silloin muuttua hyviä suhteita mihin maihin tavoittelevaksi ja kaikkien vääryyksien korjaamiseksi.
Karjalan palautus voi silloin onnistua. Mutta jos Karjalaa ei vaadita takaisin ei sitä koskaan varamasti saadakaan takaisin.
Siksi vaatiminen aina on tärkeää.
Karjalaa kannattaa vaatia takaisin
68i56u5ry
2
112
Vastaukset
- t7ujtrhr
Tärkeä syy takaisin vaatimisille on myös se, ettei venäläisille synny väärinkäsitystä, että Suomi hyväksyy vääryydet joilla Karjala Venäjään liitettiin. Salaisen etupiirijaon, Terijoen hallituksen, Mainilan laukaukset ym.
Jos venäläiset ajattelevat että Suomessa nuo rikolliset temput hyväksytään Venäjä voi tehdä saman uudestaan ja viedä koko Suomen. - Anonyymi
Dialogia on pidettävä yllä jo pelkästään sen takia, että Venäjä miehittää vielä tänäkin päivänä vanhoja suomalaisia alueita sotarikoksen ja 1947 tekemänsä ja sopimusrikoksen turvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329