Jumalassa ei ole totuutta eikä valhetta

jukolistemeininkiä

Jumalassa on realiteetti, koska elävien olentojen kehitykseen kuuluu luonnolliset himot ja rikkomukset, jotka opettavat.
Se, mikä on totuutta ja mikä valhetta on ihmisen mielipiteestä kiinni.
Periaatteessa Mooseksen laki pyrkii kieltämään ihmisyyden, koska periaatteessa pahan teko kuuluu ihmisen kehitykseen, mutta on ihmisen sisimmästä kiinni miten hän haluaa noudattaa annettuja sääntöjä, joka taas on riippuvainen olosuhteista, kasvatuksesta, mutta ennen kaikkea omasta luonteesta.

Jos ihminen pyrkii elämään "synnittä", hänen ei tarvitse katua, jonka kautta anteeksiantamus tapahtuu. Näin ollen kirkko, joka saarnaa, että rukoillaan, että eläisimme tämän päivän ja huomisen synnittä, toivoo myös, ettei ihminen ajattelisi, että Jumalalla olisi jotain syytä antaa hänelle anteeksi, kuten Barnabaan evankeliumissa todetaan, ettei ole päivää, ettei ihminen jotain syntiä tekisi. Mutta koska ihminen itse oman oikeustajunsa mukaisesti määrittää mitä synti on, miksi hänen pitää vetää siihen "Jumala"?

Kirkko tekee itselleen hallaa julistaessaan "perisyntiä", jonka takia ihmiset täytyy kastaa. Ihminen on viaton niin kauan, kunnes hänet ulkopuolinen pakottaa tekemään syntiä. Minun äitini teki niin. Hän pakotti minut valehtelemaan, koska halusin säilyttää kunniani siinä, mitä voin tehdä, ja mitä en. Tuntui kuin musta viitta olisi kääräisty ympärilleni. Teki mieli huutaa apua, mutten pystynyt paitsi ajatuksissani, koska olin niin hämmentynyt siitä kokemuksesta, mitä tapahtuu.
Jos en olisi hillinyt itseäni, olisin voinut ampua äitini, jos olisi ollut mahdollisuus, tai rynnätä ikkunan läpi ja pudota kadulle kuolleena.

"kunnioita isääsi ja äitiäsi jotta kauan eläisit ja menestyisit"... Tämä ei pidä paikkaansa. Selitys ei ole siinä, että koska he ovat äitini ja isäni, vaan siinä, miten he ymmärtävät lapsensa. Tähän perustuu luonteen tuntemus. Kuten Jeesus sanoi: "älkää kutsuko ketään maan päällä isäksenne"...
Minä kunnioitan yksinomaan terveitä, A luokan hyvägeenisiä, sillä vain terveiden lasten kautta voidaan yhteiskunta pitää toimivana. Mutta milläs hävität C luokan lisääntymiseen kelpaamattomat, kun paholainen on tekeytynyt valkeuden enkeliksi? Luonto on se, joka viimekädessä sitten osoittaa sen, kenelle se leipä annetaan.

7

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en_ymmärtänyt

Mutta milläs hävität C luokan lisääntymiseen kelpaamattomat, kun paholainen on tekeytynyt valkeuden enkeliksi? Se, mikä on totuutta ja mikä valhetta on ihmisen mielipiteestä kiinni

Täkö siis kuuluu sinun luonnollisiin himoihisi, asettua Jumalan asemaan ja määritellä kanssakulkijasi.
      Mikä onkaan tavoitteesi?

Suosittelen: Ole se valo joka olet jolloin pimeys häviää ilman tumiota

• jukolistemitämeininkiä

Juuri tällaisia mielipiteitä on hyvä esittää jos jotain jää epäselväksi.

"asettua Jumalan asemaan ja määritellä kanssakulkijasi"

En ole asettunut tällaiseen asemaan, joka sinänsä on vanha naurettava väite, vaan seuraan maailmaa ja tutkin havaintoja. Jos olen sitä mieltä, että ongelma on, niin tutkin asian. Jos en siedä sisäsiittoisuutta, niin en katso sitä niinkään mielipide ongelmaksi. Mielipiteeni on osa luonnettani, ja esim. myös kiinalaisen härän luonteesta sanotaan, ettei se pidä tehottomuudesta.
        Juuri se, että ihmiset eivät ymmärrä toisen ihmisen "äärilaidan" mielipiteitä, kertoo siitä, miten he eivät tunnu käsittävän mitä ihmisluonne on, ja mitä se pitää sisällään. Kristityt tuppaavat tuomitsemaan toisia ihmisiä siitä, jos "nämä toiset haluavat asettua Jumalan asemaan". Tämä on myös äärilaidan mielipide.

Jos joku toivoo epätäydellisyyden hävitystä, ainakin sen pahimman osan, eikö kukaan pysty ymmärtämään mistä loppujen lopuksi on kyse? Kuten raamatussa sanotaan: ennalta on tiedetty mitä ihmisestä on tuleva". Tällä viitataan ihmisluonteeseen, sillä miten joku voi "kantaa petosta kohdussaan, ja synnyttää pettymyksen", kuten raamatussa todetaan.
        Olen tutustunut aiheeseen, ja huomannut, että kristityt ovat hylänneet merkittävän osan raamatusta ja Jeesuksen sanoista: tähdet.
        Jos eivät kirjanoppineet halunneet kuulla Jeesusta, eivät myöskään monet kristityt halua kuulla niitä, jotka puhuvat astrologiasta, joka kuitenkin on raamatussa vahvasti läsnä. Kun ihmiset oppivat tuntemaan toisen ihmisen luonteen, he ymmärtävät tämän henkilön käytöstä, eivätkä tuomitse, vaan ymmärtävät, ettei henkilö voinut vaikuttaa siihen milloin hän syntyy, vaan hänen vanhempansa, jos olisivat kiinnostuneita siitä, milloin on järkevä aika tehdä lapsia, ettei sitten tulisi ääripään luonteita. Moni nimittäin valittaa, kun oinas on sellainen kuin on. Eipä näytä olevan väliä kuitenkaan lasten teon ajankohdalla.

Minä siis puhun luonteeni puolesta. Jos olisin rapu tai jousimies, puhuisin eri tavalla, ja asennoituminen olisi toisenlaista.

• jukolistemitämeininkiä
        jukolistemitämeininkiä kirjoitti:

Juuri tällaisia mielipiteitä on hyvä esittää jos jotain jää epäselväksi.

"asettua Jumalan asemaan ja määritellä kanssakulkijasi"

En ole asettunut tällaiseen asemaan, joka sinänsä on vanha naurettava väite, vaan seuraan maailmaa ja tutkin havaintoja. Jos olen sitä mieltä, että ongelma on, niin tutkin asian. Jos en siedä sisäsiittoisuutta, niin en katso sitä niinkään mielipide ongelmaksi. Mielipiteeni on osa luonnettani, ja esim. myös kiinalaisen härän luonteesta sanotaan, ettei se pidä tehottomuudesta.
        Juuri se, että ihmiset eivät ymmärrä toisen ihmisen "äärilaidan" mielipiteitä, kertoo siitä, miten he eivät tunnu käsittävän mitä ihmisluonne on, ja mitä se pitää sisällään. Kristityt tuppaavat tuomitsemaan toisia ihmisiä siitä, jos "nämä toiset haluavat asettua Jumalan asemaan". Tämä on myös äärilaidan mielipide.

Jos joku toivoo epätäydellisyyden hävitystä, ainakin sen pahimman osan, eikö kukaan pysty ymmärtämään mistä loppujen lopuksi on kyse? Kuten raamatussa sanotaan: ennalta on tiedetty mitä ihmisestä on tuleva". Tällä viitataan ihmisluonteeseen, sillä miten joku voi "kantaa petosta kohdussaan, ja synnyttää pettymyksen", kuten raamatussa todetaan.
        Olen tutustunut aiheeseen, ja huomannut, että kristityt ovat hylänneet merkittävän osan raamatusta ja Jeesuksen sanoista: tähdet.
        Jos eivät kirjanoppineet halunneet kuulla Jeesusta, eivät myöskään monet kristityt halua kuulla niitä, jotka puhuvat astrologiasta, joka kuitenkin on raamatussa vahvasti läsnä. Kun ihmiset oppivat tuntemaan toisen ihmisen luonteen, he ymmärtävät tämän henkilön käytöstä, eivätkä tuomitse, vaan ymmärtävät, ettei henkilö voinut vaikuttaa siihen milloin hän syntyy, vaan hänen vanhempansa, jos olisivat kiinnostuneita siitä, milloin on järkevä aika tehdä lapsia, ettei sitten tulisi ääripään luonteita. Moni nimittäin valittaa, kun oinas on sellainen kuin on. Eipä näytä olevan väliä kuitenkaan lasten teon ajankohdalla.

Minä siis puhun luonteeni puolesta. Jos olisin rapu tai jousimies, puhuisin eri tavalla, ja asennoituminen olisi toisenlaista.

"Tällä viitataan ihmisluonteeseen, sillä miten joku voi "kantaa petosta kohdussaan, ja synnyttää pettymyksen"

Tämä raamatun kohta on jäänyt hieman mietityttämään, sillä tekstissä kerrotaan jumalattomista, miten he turvavat tyhjään. Mihin on siis turvattava, kun lapsia tehdään? Miten kohdussa oleva lapsi jo voi olla petos, ja synnyttyään pettymys? Vai onko kyse yksinomaan sisäsiittoisuudesta, siitä, jonka takia maailmakin kuulemma tuhottiin Nooan aikana? Raamatussa kehoitetaan ihmistä olemaan täydellinen, joka on ymmärrettävää. Luonnossa epätäydellinen ei voi selvitä.
        On helppo rauhan ja vakauden aikana alkaa kehittämään ihanteita, mutta kun sota ja nälänhätä yms. tulevat, ihanteet varisevat maahan.

• jukolistemitämeininkiä

"määritellä kanssakulkijasi"

Ihmisen täytyy määritellä kanssakulkijansa. Muuten syntyy pahoja ristiriitatilanteita. Tasa-arvo on se, joka ei maailmaan kuulu, koska tasa-arvo pyrkii kumoamaan luonnonlain, jonka osa ihminen on. Vain esineet voivat olla tasa-arvoisia keskenään, koska ne voidaan tehdä samanlaisiksi.

Kun ihminen määrittelee kanssakulkijansa - sen, mikä on hänelle sopiva, hän löytää rakkauden ja ymmärryksen, ja kumpikin oppii toiselta. Astrologia puhuu tämän puolesta - rakkauden löytämisen puolesta. Ehkä siksi se on maailmassa niin sormella osoiteltu, ainakin virkakoneiston ja kristittyjen toimesta. Virkakoneisto turvautuu tieteen sanomaan, kristityt siihen että "astrologia on määritetty noituudeksi".
        Jos näin on, silloin myös Jeesus on syyllistynyt noituuteen.

Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, astrologiasta puhuttaessa kristityt ovat samassa tilanteessa, kuin Jeesuksen aikaiset "kirjanoppineet", jotka pyrkivät seuraamaan perinnäistapoja ja Mooseksen lakia.
        Kristityillä on nyt Jeesus, mutta hänenkään sanaansa he eivät kaikilta osin tunnu ymmärtävän, tai ainakaan uskovan, ja oma osansa on siinäkin, että nk. raamatun alkuperäiskappale on jostain syystä vatikaanissa. Onko siis sanottava, että kristityt lukevat "väärennettyä" raamattua? Kuka/ketkä kokosi raamatun?

• jukolistemitämeininkiä

"määritellä kanssakulkijasi"

Ihmisen täytyy määritellä kanssakulkijansa. Muuten syntyy pahoja ristiriitatilanteita. Tasa-arvo on se, joka ei maailmaan kuulu, koska tasa-arvo pyrkii kumoamaan luonnonlain, jonka osa ihminen on. Vain esineet voivat olla tasa-arvoisia keskenään, koska ne voidaan tehdä samanlaisiksi.

Kun ihminen määrittelee kanssakulkijansa - sen, mikä on hänelle sopiva, hän löytää rakkauden ja ymmärryksen, ja kumpikin oppii toiselta. Astrologia puhuu tämän puolesta - rakkauden löytämisen puolesta. Ehkä siksi se on maailmassa niin sormella osoiteltu, ainakin virkakoneiston ja kristittyjen toimesta. Virkakoneisto turvautuu tieteen sanomaan, kristityt siihen että "astrologia on määritetty noituudeksi".
        Jos näin on, silloin myös Jeesus on syyllistynyt noituuteen.

Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, astrologiasta puhuttaessa kristityt ovat samassa tilanteessa, kuin Jeesuksen aikaiset "kirjanoppineet", jotka pyrkivät seuraamaan perinnäistapoja ja Mooseksen lakia.
        Kristityillä on nyt Jeesus, mutta hänenkään sanaansa he eivät kaikilta osin tunnu ymmärtävän, tai ainakaan uskovan, ja oma osansa on siinäkin, että nk. raamatun alkuperäiskappale on jostain syystä vatikaanissa. Onko siis sanottava, että kristityt lukevat "väärennettyä" raamattua? Kuka/ketkä kokosi raamatun?

Se, että olen puhunut ihmisaineksen terveydestä, kauneudesta ja puhtaudesta, juontaa juurensa siitä, mitä itse olen nähnyt. Ja olen äimistynyt siitä, miten suomalaiset ovat voineet päästää homman menemään niin pitkälle. Onko mitään rotia siinä kuka tekee kenenkin kanssa lapsia? Miksei valvontaa ole?
        Eikö järkeensä käypä laki ole huomion arvoinen "olkaa täydelliset kuten Jumalanne (luonto) täydellinen on", ja "älä nai lähisukulaistasi, älä sekaannu eläimeen"?
        Jos julkisuuteen ei ole päästetty näytteitä ihmisen ja eläimen sekoituksista, niin mitä se kertoo yhteiskunnasta?" Kunhan olette onnellisia, ettekä näe vääryyksiä, joista voisitte oppia, niin kaikki hyvin"? Minä olen niitä nähnyt, ja haluaisin toimia, luonteeni osoittamalla tavalla, aivan kuten Jobin kirjassa sanotaan:
        "osaatko tuoda ajallaan esiin eläinradan tähdet? Sinäkö talutat Leijonaa (aurinko) ja sen pentuja (planeetat)... Sinäkö säädät taivaan lait, ja määräät miten ne maan päällä vaikuttavat".

Me olemme lähestymässä vesimiehen aikaa. Paraikaa pluto on lähestymässä vesimiestä. Aikaisemmin tuona aikana oli vallankumouksia euroopassa. Mutta näyttää siltä, että kristityt kaipaavat ristejä taivaalle yms. kristillisiä merkkejä, ei suinkaan ymmärrystä Jeesuksen viittauksiin tähdistä ja aikakausista. Ei ihme, miten tuolla porukka puhuu jatkuvasti Jeesuksen tulemuksesta niin, että se aina kaavamaisesti, jos ei heti kohta huomenna tapahdu, niin viimeistään viiden vuoden päästä.
        Jeesus sanoi: "on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä." Tämäkö on siis sitä kristittyjen "noituutta"?

• jukolistemitämeininkiä

Se, että olen puhunut ihmisaineksen terveydestä, kauneudesta ja puhtaudesta, juontaa juurensa siitä, mitä itse olen nähnyt. Ja olen äimistynyt siitä, miten suomalaiset ovat voineet päästää homman menemään niin pitkälle. Onko mitään rotia siinä kuka tekee kenenkin kanssa lapsia? Miksei valvontaa ole?
        Eikö järkeensä käypä laki ole huomion arvoinen "olkaa täydelliset kuten Jumalanne (luonto) täydellinen on", ja "älä nai lähisukulaistasi, älä sekaannu eläimeen"?
        Jos julkisuuteen ei ole päästetty näytteitä ihmisen ja eläimen sekoituksista, niin mitä se kertoo yhteiskunnasta?" Kunhan olette onnellisia, ettekä näe vääryyksiä, joista voisitte oppia, niin kaikki hyvin"? Minä olen niitä nähnyt, ja haluaisin toimia, luonteeni osoittamalla tavalla, aivan kuten Jobin kirjassa sanotaan:
        "osaatko tuoda ajallaan esiin eläinradan tähdet? Sinäkö talutat Leijonaa (aurinko) ja sen pentuja (planeetat)... Sinäkö säädät taivaan lait, ja määräät miten ne maan päällä vaikuttavat".

Me olemme lähestymässä vesimiehen aikaa. Paraikaa pluto on lähestymässä vesimiestä. Aikaisemmin tuona aikana oli vallankumouksia euroopassa. Mutta näyttää siltä, että kristityt kaipaavat ristejä taivaalle yms. kristillisiä merkkejä, ei suinkaan ymmärrystä Jeesuksen viittauksiin tähdistä ja aikakausista. Ei ihme, miten tuolla porukka puhuu jatkuvasti Jeesuksen tulemuksesta niin, että se aina kaavamaisesti, jos ei heti kohta huomenna tapahdu, niin viimeistään viiden vuoden päästä.
        Jeesus sanoi: "on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä." Tämäkö on siis sitä kristittyjen "noituutta"?

"Jumalanne (luonto(kin))"

Luonto on osa Jumalaa. Tämä viittaus siksi, ettei ajatella, että pidän luontoa yksin Jumalana.

• Jeesus itsesanoo,minä olen tie totuus ja elämä,isän tykö ei pääse muutoinkuin minukauttani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      71
      1928
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1214
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      65
      1035
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe