Istuessa varpaat sinertää - Mistä johtuu?

Julia-Daniela

Olen 23v nainen. Pituudelta ja painoltani 163cm/60kg. Minulla on teini-ikäisestä saakka ollut tämä vaiva eli mun ei tarvii istua kuin puolisen tuntia niin varpaat ja jalkaterät alkaa muuttumaan violetin värisiksi, verisuonet näkyy selvästi pinnassa ja kädellä kun koitan varpaita niin viileät ovat. Kun nousen seisomaan ja kävelen muuttuvat normaalin värisiksi, lenkillä ollessa varpaita alkaa kuumottaa ja kun tuun kotiin, otan sukat pois niin ovat punaisen väriset. Suihkussa muuttuvat violetinmustiksi/punaisiksi, tunnottomuutta esiintyy joissakin varpaissa välillä. Makuuasennossa normaalin väriset. Olen käynyt lääkärissä, mutta kukaan lääkäri ei ota tätä vaivaa tosissaan, pelkään että violetti väri viittaa kuolion kehittymiseen! Miten pääsen tästä vaivasta eroon?

joskus jalkateräni ovat turvonneet myös todella pahasti!

Sekin on outoa että kesällä mulla myös varpaat sinertää istuessa vaikka on lämmin ilma!

Suonenvetoja mulla joskus on jaloissa, mutta suonikohjuja ei kuitenkaan. Mummolla on suonikohjut. En tiedä ketään muuta sukulaista jolla jalkaterät ja varpaat muuttuis violetin värisiksi!

Yhdeltä sukulaiselta amputoitiin vanhana molemmat jalat, jäljelle jäi vaan pienet tyngät. Hänellä oli tietääkseni myös diabetes, suvussamme on paljon tätä sairautta, ensiksi oli tullut varpaaseen haava joka ei ollut lähtenyt parantumaan ja päädyttiin varpaan poistoon mutta jos haava oli vaan toisen jalan varpaassa niin miksi piti amputoida lopulta molemmat jalat polven yläpuolelta?

Äiti on kertonut mulle että minä olin laiska liikkumaan lapsena, en noussut pienenä jalkojen päälle sillon kun ois pitänyt siis tarkotan tällä kävelyn opettelemista.. mitään kipuja mulla ei koskaan oo jaloissa ollut, kaverit huomautellu kyllä ylitaipuvista polvista, enkä oo kovin notkea jaloistakaan kun venyttelyä on pitänyt tehdä...

1

569

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

Istutko kenties paljon ja jotenkin niin, että jalat puristuu tuoliin ja jalkojen verenkierto heikkenee?
      Itsellä joskus ollut tätä kun tuolin etureuna liian pysty ja terävä. Muitakin syitä on, mutta veikkaisin tätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      54
      1476
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      21
      1126
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      79
      710
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      688
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      519
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      510
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      460
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      433
    Aihe