Tämä ihmisten sokea tiedeuskovaisuus on kuin kaksi kirppua koiran karvoissa kiistelisi siitä kumpi tietää koirasta ja sen alkuperästä enemmän.
Mieletön kirppu
55
485
Vastaukset
- InhottavaRealistieikirj
Omituinen ajatus - ottaen huomioon, että käytit juuri tieteen luomaa välinettä ajatuksesi välittämiseen.
- Näinseasiaon
Tiede ei ole valitettavasti kyennyt luomaan yhtään mitään. Jumala on luonut.
- InhottavaRealistieikirj
Näinseasiaon kirjoitti:
Ahaa. Jumalako loi älylaitteesi, jota juuri käytit?
Kai käsität, että tiede ei suoraan luokaan mitään muuta kuin teorioita ja taustaa? Tieteitä sitten SOVELLETAAN käytäntöön ja esim. käyttämäsi laite rakennetaan. Näinseasiaon kirjoitti:
Tiedevastaisuudessasi et ymmärrä edes sitä, että verbillä luoda on muitakin merkityksiä kuin yliluonnollisen toimijan tyhjästä sanallaan loihtiminen.
Näinseasiaon kirjoitti:
Mielettömän surkea kommentti.
- Näinseasiaon
InhottavaRealistieikirj kirjoitti:
Kai käsität, että tiede ei suoraan luokaan mitään muuta kuin teorioita ja taustaa? Tieteitä sitten SOVELLETAAN käytäntöön ja esim. käyttämäsi laite rakennetaan.Pahoin olet hakoteillä, ollaksesi opettaja. Jo lukion käyneet tietävät ettei tiede LUO mitään, vaan tutkii luotua. Tiede ei siis myöskään LUO tietoa.
Tekniikan hyväksikäyttämisessä on kyse TIEDON, siis olemassaolevan tiedon hyödyntämisestä. Ei suinkaan siitä että tiede sitä "loisi" niinkuin väität.
Tiede voi kyllä "luoda" teorioita mutta teoria ei ole sama asia kuin tieto. Tieto on se jota hyödynnetään, silloinkin kun teoriaa pannaan täytäntöön. katsos teoriakin voi olla oikea tai väärä, mutta se toimii vain jos se on oikea, eli silloin se ei enää olekaan pelkkä teoria vaan tietoa.
Siis edelleenkään tiede ei luo mitään. Jumala on luonut. - Näinseasiaon
RepeRuutikallo kirjoitti:
Tiedevastaisuudessasi et ymmärrä edes sitä, että verbillä luoda on muitakin merkityksiä kuin yliluonnollisen toimijan tyhjästä sanallaan loihtiminen.
Tottakai sen tiedän, mutta järjellisessä keskustelussa tavallisesti sana jolla voi olla useita eri merkityksiä, tulkitaan kontekstissaan. Tässä on kyse nimenomaan tyhjästä luomisesta otsikon aiheen mukaan jos et huomannut. Muuten toinen puhuu aidasta ja toinen seipäistä.
- TiedeTohtori
Just meinasin sanoa samaa. Outo väite aloittajalla. Kyllähän hänen pitäisi se tietää, että tieteen luomien laitteiden käyttö tarkoittaa automaattisesti että ei saa kritisoida tiedettä.
- Näinseasiaon
torre12 kirjoitti:
Mielettömän surkea kommentti.
Miksi?
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
Onko näin? Paljostako vetoa?
Sinulla on siis uhkapeliongelma. Olet sairas.
- Näinseasiaon
torre12 kirjoitti:
Koska emme tiedä Jumalan tehneen yhtään mitään.
Puhu vain omasta puolestasi. Kyllä me uskovaiset tiedämme. Tietenkin uskon kautta.
"Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne ovat tyhjästä tehdyt. " (Hebr. 11:3) viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Sinulla on siis uhkapeliongelma. Olet sairas.
Ei se ole ongelma. Mutta voisi olla sanojensa takana, ja panna rahaa likoon sen puolesta. Olen tähän asti ollut aina oikeassa, eikä kukaan ole uskaltanut panna vetoja. Ei edes aitoavion tiimoilta.
Näinseasiaon kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Kyllä me uskovaiset tiedämme. Tietenkin uskon kautta.
"Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne ovat tyhjästä tehdyt. " (Hebr. 11:3)Tuo on vain kirjoitus. Emme oikeasti tiedä Jumalan tehneen mitään.
Olet väärässä. En ole uhkapelaaja, (vedän sinulta varman päälle), en mässäile, valehtelin vuonna 2012, enkä sitä unohda, homoiluun ei voi olla addiktiota, koska se on koko elämä olla homo.
- Näinseasiaon
torre12 kirjoitti:
Tuo on vain kirjoitus. Emme oikeasti tiedä Jumalan tehneen mitään.
Kuten sanoin; puhu vain omasta puolestasi.
Näinseasiaon kirjoitti:
Kuten sanoin; puhu vain omasta puolestasi.
Saahan sitä kullakin olla oman luulonsa. Omasta puolesta.
Itse pelaan vain tosiasioilla.- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
Olet väärässä. En ole uhkapelaaja, (vedän sinulta varman päälle), en mässäile, valehtelin vuonna 2012, enkä sitä unohda, homoiluun ei voi olla addiktiota, koska se on koko elämä olla homo.
Viimeksi tänään valehtelit että sinulla oli sovittu tapaaminen usko.vaisen kanssa.
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
Viimeksi tänään valehtelit että sinulla oli sovittu tapaaminen usko.vaisen kanssa.
No jaa. Olin yksin jääkylmällä Hartwall Areenan pihalla. Olin pannut ajan, jolloin olen paikalla. Tulee tai ei tule; minä ainakin olin siellä.
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
No jaa. Olin yksin jääkylmällä Hartwall Areenan pihalla. Olin pannut ajan, jolloin olen paikalla. Tulee tai ei tule; minä ainakin olin siellä.
Etkö ymmärrä suomen kieltä?
Näytä minulle tästä keskustelusta se kohta missä usko.vainen sanoo tulevansa paikalle tapaamaan sinut?:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15222476/jeesuksen-teloitus---uskonnollinen-murha - sivuraide.sivukaide
torre12 kirjoitti:
Olisiko täysin mahdotonta olla vastaamatta näihin provoiluihin joita esimerkiksi tämä feikki viimeinen.tuomio.2 sinulle heittää? Tässä on menossa mielenkiintoinen keskustelu, joten yritä olla provosoitumatta noista sinulle heitetyistä paskaviesteistä, niin pidät ainakin omalta osaltasi ketjun siistinä.
sivuraide.sivukaide kirjoitti:
Olisiko täysin mahdotonta olla vastaamatta näihin provoiluihin joita esimerkiksi tämä feikki viimeinen.tuomio.2 sinulle heittää? Tässä on menossa mielenkiintoinen keskustelu, joten yritä olla provosoitumatta noista sinulle heitetyistä paskaviesteistä, niin pidät ainakin omalta osaltasi ketjun siistinä.
Olen ihmetellyt tätä asiaa pitkään. Ei tämä epäkohta ainakaan sillä korjaannu, että näihin provoihin vastaa.
- viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
Ja jälleen valehtelit. Hyvä ettet sentään kiistänyt alkoholiongelmaasi, mutta myös kaikki muut mainitsemani addiktiot sinulta löytyvät.
Näinseasiaon kirjoitti:
Pahoin olet hakoteillä, ollaksesi opettaja. Jo lukion käyneet tietävät ettei tiede LUO mitään, vaan tutkii luotua. Tiede ei siis myöskään LUO tietoa.
Tekniikan hyväksikäyttämisessä on kyse TIEDON, siis olemassaolevan tiedon hyödyntämisestä. Ei suinkaan siitä että tiede sitä "loisi" niinkuin väität.
Tiede voi kyllä "luoda" teorioita mutta teoria ei ole sama asia kuin tieto. Tieto on se jota hyödynnetään, silloinkin kun teoriaa pannaan täytäntöön. katsos teoriakin voi olla oikea tai väärä, mutta se toimii vain jos se on oikea, eli silloin se ei enää olekaan pelkkä teoria vaan tietoa.
Siis edelleenkään tiede ei luo mitään. Jumala on luonut.Etkö osaa lukea?
"Kai käsität, että tiede ei suoraan luokaan mitään muuta kuin teorioita ja taustaa? Tieteitä sitten SOVELLETAAN käytäntöön ja esim. käyttämäsi laite rakennetaan."
Tuo on jo hieman noloa.- lfjsdkgjh
InhottavaRealistieikirj kirjoitti:
Kai käsität, että tiede ei suoraan luokaan mitään muuta kuin teorioita ja taustaa? Tieteitä sitten SOVELLETAAN käytäntöön ja esim. käyttämäsi laite rakennetaan.Mistä se äly tuli?
- OletkoVeIIihousu
torre12 kirjoitti:
Odottelin tänään sinua noin10 minuuttia Hartwall Areenan edessä klo 18, eipä näkynyt.
Taidat ollakin melkoinen Vellihousu. Et uskaltautunut paikalle. OletkoVeIIihousu kirjoitti:
Odottelin tänään sinua noin10 minuuttia Hartwall Areenan edessä klo 18, eipä näkynyt.
Taidat ollakin melkoinen Vellihousu. Et uskaltautunut paikalle.Aika mahdotonta. Asun nimittäin Espanjassa. Kivat sulle! Hah!
Minä olin uskaltautunut paikalle viime maaliskuussa. Heh.- OletkoVeIIihousu
torre12 kirjoitti:
Aika mahdotonta. Asun nimittäin Espanjassa. Kivat sulle! Hah!
Minä olin uskaltautunut paikalle viime maaliskuussa. Heh.Turhia selityksiä. Olet todellinen Vellihousu.
Ilman tieteen/tiedemiesten antamia tietoja olisimme luulojen varassa. Eikä tosiaan olisi tämmöisiä välineitäkään.
- Näinseasiaon
Tiedemiehet eivät ole "antaneet" meille mitään. Jumala on antanut ja tiedemiehet eivät voi edes tutkia mitään mitä Jumala ei olisi luonut! Oikea ja vastuullinen tiede on luonnon tutkimusta, ei minkään luomista tai "antamista".
- TiedeTohtori
Tosi kiva kun on välineet, joilla voi helposti levittää vihapuhetta, valeuutisia ja rukata äänestyksiä miten haluaa. Trump kiittää.
"Tietämättömyys johtaa pelkoon, pelko johtaa vihaan ja viha johtaa väkivaltaan.
– Abū 'l-Walīd Muḥammad ibn Aḥmad ibn Rušd [1126 – 1198)Tietämättömyys Jeesuksesta todellakin johtaa pelkoon, vihaan ja väkivaltaan. Hyvin sanoit. Aamen!
Yksi.uskis kirjoitti:
Tietämättömyys Jeesuksesta todellakin johtaa pelkoon, vihaan ja väkivaltaan. Hyvin sanoit. Aamen!
Kuinka pelkääviä, vihaisia ja väkivaltaisia ovat buddhalaiset?
Sinulla on jo äärimmäisen väsyneet argumentit.Yksi.uskis kirjoitti:
Tietämättömyys Jeesuksesta todellakin johtaa pelkoon, vihaan ja väkivaltaan. Hyvin sanoit. Aamen!
Vain Jeesuksesta tietämättömätkö ovat tehneet maailmanhistorian aikana pahaa?
- MyanmarinTilanne
torre12 kirjoitti:
Kuinka pelkääviä, vihaisia ja väkivaltaisia ovat buddhalaiset?
Sinulla on jo äärimmäisen väsyneet argumentit.Myamarissa ainakin buddhalaisenemmistöinen väestö ajoi rohingya-muslimit kotiseuduiltaan, luultavasti aiheellisesta syystä, vaikka kansainvälinen media ja ihmisoikeusjärjestöt puhuvatkin syyttömien vainoamisesta.
MyanmarinTilanne kirjoitti:
Myamarissa ainakin buddhalaisenemmistöinen väestö ajoi rohingya-muslimit kotiseuduiltaan, luultavasti aiheellisesta syystä, vaikka kansainvälinen media ja ihmisoikeusjärjestöt puhuvatkin syyttömien vainoamisesta.
Myarmaria ei lasketa, koska en erittäin kummallinen valtakunta.
- NäinköSeOlikin
Omalla tavallaanhan tämä kirppu vertauskuva on aika osuva tieteelle, ja sen tutkimukselle.
Ihan vain lisäkysymyksenä, eikö kirpuilla ole oikeutta yrittää hahmottaa ja ymmärtää ympäristöään paremmin vaikka tutkimalla tieteellisesti sitä?
Ja koska pari viestiä lipsahtaa suoraan tavan uskovaisuuteen, niin toisena lisäkysymyksenä, mitä uskonto olisi tuossa samassa kirppu mielikuvassa?- Näinseasiaon
Hyviä ja vastaamisen arvoisia kysymyksiä!
"Ihan vain lisäkysymyksenä, eikö kirpuilla ole oikeutta yrittää hahmottaa ja ymmärtää ympäristöään paremmin vaikka tutkimalla tieteellisesti sitä?"
>>> Ilman muuta on oikeus ja näin viisas kirppu toimiikin. Mutta tyhmä kirppu kuvittelee, löydettyään karvan juuren, ratkaisseensa sen kautta koko koiran anatomian ja kaikkeuden synnyn, sanoakseen ettei mitään Jumalaa ole koska minä löysin koirasta karvan juuren tutkimalla.
--------------------------------------------------
"Ja koska pari viestiä lipsahtaa suoraan tavan uskovaisuuteen, niin toisena lisäkysymyksenä, mitä uskonto olisi tuossa samassa kirppu mielikuvassa?"
>>> No tässä kontekstissa esim. sitä ettei kirppu ala, koiran karvanjuuren löydettyään esitelmöimään ettei Jumalaa voi olla oolemassa koska me löydettiin jotain Jumalan luomaa!
ps. tiesitkö muuten että suuri, jos ei suorastaan suuRIN osa maailmanhistorian merkittäävimmistä tiedemiehistä on ollut kristittyjä? KOitappa vaikka joskus wikipedittaa kristityt tiedemiehet. Ei Jumalaan uskominen tarkoita tiedevastaisuutta, vaan sitä ettei tieteen tule ottaa kantaa asioihin joihin sillä ei ole kompetenssia. - Näinseasiaon
Näinseasiaon kirjoitti:
Hyviä ja vastaamisen arvoisia kysymyksiä!
"Ihan vain lisäkysymyksenä, eikö kirpuilla ole oikeutta yrittää hahmottaa ja ymmärtää ympäristöään paremmin vaikka tutkimalla tieteellisesti sitä?"
>>> Ilman muuta on oikeus ja näin viisas kirppu toimiikin. Mutta tyhmä kirppu kuvittelee, löydettyään karvan juuren, ratkaisseensa sen kautta koko koiran anatomian ja kaikkeuden synnyn, sanoakseen ettei mitään Jumalaa ole koska minä löysin koirasta karvan juuren tutkimalla.
--------------------------------------------------
"Ja koska pari viestiä lipsahtaa suoraan tavan uskovaisuuteen, niin toisena lisäkysymyksenä, mitä uskonto olisi tuossa samassa kirppu mielikuvassa?"
>>> No tässä kontekstissa esim. sitä ettei kirppu ala, koiran karvanjuuren löydettyään esitelmöimään ettei Jumalaa voi olla oolemassa koska me löydettiin jotain Jumalan luomaa!
ps. tiesitkö muuten että suuri, jos ei suorastaan suuRIN osa maailmanhistorian merkittäävimmistä tiedemiehistä on ollut kristittyjä? KOitappa vaikka joskus wikipedittaa kristityt tiedemiehet. Ei Jumalaan uskominen tarkoita tiedevastaisuutta, vaan sitä ettei tieteen tule ottaa kantaa asioihin joihin sillä ei ole kompetenssia.Pitää muistaa sekin ettei tiede ole osoittanut etteoi Jumalaa ole olemassa, eikä tieteellinen väite voi olla sellainen että mitä ei vielä tunneta eikä voida syystä tai toisesta todistaa kokeellisesti, sitä ei voi olla olemassakaan.
Muutenhan kaikessa muussakin tieteessä pitäisi lähteä siitä että mitä ei voida kokeellisesti osoittaa, sitä ei voi olla olemassa!
Tiede ei siis sinänsä itsessään ota mitään kantaa Jumalan olemassaoloon eikä voikaan sillä tiede ei voi tutkia Jumalaa. Siitä päästäänkin asian ytimeen eli ateismi ei ole TIETEELLINEN näkemys eikä perustu tieteeseen vaan on yksittäisten ihmisten itse valitsema uskomus siitä ettei Jumalaa ole olemassa. Kuitenkaan tällainen uskomus ei perustui mihinkään järjelliseen näyttöön vaan pelkkään uskoon. Näinseasiaon kirjoitti:
Pitää muistaa sekin ettei tiede ole osoittanut etteoi Jumalaa ole olemassa, eikä tieteellinen väite voi olla sellainen että mitä ei vielä tunneta eikä voida syystä tai toisesta todistaa kokeellisesti, sitä ei voi olla olemassakaan.
Muutenhan kaikessa muussakin tieteessä pitäisi lähteä siitä että mitä ei voida kokeellisesti osoittaa, sitä ei voi olla olemassa!
Tiede ei siis sinänsä itsessään ota mitään kantaa Jumalan olemassaoloon eikä voikaan sillä tiede ei voi tutkia Jumalaa. Siitä päästäänkin asian ytimeen eli ateismi ei ole TIETEELLINEN näkemys eikä perustu tieteeseen vaan on yksittäisten ihmisten itse valitsema uskomus siitä ettei Jumalaa ole olemassa. Kuitenkaan tällainen uskomus ei perustui mihinkään järjelliseen näyttöön vaan pelkkään uskoon.Itse näen asian niin, että Jumalaa ei ole niin kauan kun siitä ei ole mitään varmaa tietoa. Kaikki on tähän asti vain oletusta. Tieteessä ei tietenkään voida tällaista mitenkään tutkia.
- sivuraide.sivukaide
Näinseasiaon kirjoitti:
Pitää muistaa sekin ettei tiede ole osoittanut etteoi Jumalaa ole olemassa, eikä tieteellinen väite voi olla sellainen että mitä ei vielä tunneta eikä voida syystä tai toisesta todistaa kokeellisesti, sitä ei voi olla olemassakaan.
Tiede ei siis sinänsä itsessään ota mitään kantaa Jumalan olemassaoloon eikä voikaan sillä tiede ei voi tutkia Jumalaa. Siitä päästäänkin asian ytimeen eli ateismi ei ole TIETEELLINEN näkemys eikä perustu tieteeseen vaan on yksittäisten ihmisten itse valitsema uskomus siitä ettei Jumalaa ole olemassa. Kuitenkaan tällainen uskomus ei perustui mihinkään järjelliseen näyttöön vaan pelkkään uskoon."Pitää muistaa sekin ettei tiede ole osoittanut etteoi Jumalaa ole olemassa"
Sinun pitää muistaa, että ei ole tieteen vastuu osoittaa ettei Jumalaa ole olemassa, vaan todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä eli sillä joka sanoo että Jumala on olemassa. - viimeinen.tuomio.2
torre12 kirjoitti:
Itse näen asian niin, että Jumalaa ei ole niin kauan kun siitä ei ole mitään varmaa tietoa. Kaikki on tähän asti vain oletusta. Tieteessä ei tietenkään voida tällaista mitenkään tutkia.
Eikö Jamppa ole kertonut sinulle että hänellä on jo uusi kumppani?
Näinseasiaon kirjoitti: "Siis edelleenkään tiede ei luo mitään. Jumala on luonut."
Mutta Suomessakin lehmät ovat ennen vanhaan luoneet oikein urakalla. Nykyisin eivät enää, kiitos maidon pastöroinnin ja korkeatasoisen tuotantohygienian, eläinlääkinnän ja -tutkimuksen.
Kun Brusella abortus bakteerilla saastunut lehmä abortoi elinkelvottoman - yleensä jo kuolleen - vasikan, sitä kutsutaan luomiseksi.
Nykyisin Euroopassa luomistautia esiintyy vain Espanjassa ja Kreikassa. Myös Turkissa sitä esiintyy, mutta enimmäkseen Aasian puoleisissa osissa.
Joten jätetään vain suosiolla luominen jumalille ja sairaille lehmille!- Näinseasiaon
Osaat hienosti puolustaa ateismia!
- Eikiitosjeesus
Ok. Tieto on olemassa. Tiedehenkilöiden tehtävä on kaivaa sitä esiin pala palalta. Uskonto jo lähtökohtaisesti käsitteenä pyrkii pimittämään tiedon. Kristinuskon keskeisiä opinkappaleita on tiedottomuuden esittäminen hyveenä. Uskovaisuus korreloi negatiivisesti kolutus- ja sivistystasoon.
Onko tiede koskaan tutkinut sellaista asiaa, että miksi kirkossa on torni.
Yritin tutkia asiaa, ja löysin sellaisen yhtäläisyyden, että Magdala, josta Marian kerrotaan olevan kotoisin tarkoittaa itseasiassa tornia.
Ja Magdala Nunnayya tarkoittaa kalojen jalostuspaikkaa, joka se ilmeisesti on aikoinaan ollut. Suolaamalla tai kuivaamalla on säilötty kalaa.
Siitäkö ajatus; me olemme maailman suola.Kirppu toiselle: "Menemmekö kävellen, vai otammeko koiran?"
Mielenkiintoista edelliseen liittyen, kun Herodes rakennutti linnoituksia. Yksi linnoitus joka hallitsi Jerusalemia, sai myös torneja, veljelle, ystävälle ja yksi torneista oli Mariamnen torni.
Mariamne oli Herodeksen rakkain vaimo, juutalainen prinsessa, jonka Herodes surmasi, kuten myös kaksi heidän poikaansa.Herodeksen Mariamneen sopisi paremmin lause; "Sinunkin sydämesi läpi on miekka käyvä" kuin evankeliumin Marioihin, joiden kummankaan kuolemasta ei mitään kerrota.
Naiet saavat mennä vain torniin........
"Pyhän Sabbas Pyhitetyn suuri lavra (kreikaksi: Λαύρα Σάββα τοῦ Ἡγιασμένου) , joka tunnetaan myös sen arabiankielisellä nimellä Mar Saba, on ortodoksinen munkkiluostari Kidronin laaksossa Länsirannalla Betlehemistä itään.
Luostarin perustaja
Luostarin perusti pyhittäjä Sabbas Pyhitetty Kappadokialainen vuonna 439. Nykyisin luostarin veljestössä on noin 20 munkkia. Tätä luostaria pidetään yhtenä vanhimmista asutuista luostareista maailmassa ja se ylläpitää yhä useita vanhoja ortodoksisen tradition mukaisia tapoja.
Yksi sellainen on naisten luostariin pääsemisen rajoittaminen. Naisille on varattu vain yksi osa luostarin rakennuksista, minne he pääsevät. Se on ns. naisten torni lähellä pääsisäänkäyntiä. "
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.Pisan kalteva torni ei kuulemma enää kallistu, se on alkanut jopa suoristua.
hmmm....mielenkiintoista, mitähän se symbolisoi.- Voi.tätä.tyhmyyden.määrä
Uskovaisten epälogiikkaa:
Vaikka tiede on tarjonnut meille paremman elintason ja pitemmän ja turvallisemman elämän kuin koskaan aikaisemmin ihmiskunnan historiassa, niin koska tiede ei ole selvittänyt (ainakaan vielä) ihan kaikkea, niin kannattaa uskoa luku- ja kirjoittustaidottomien äijien kamelinpaskanuotion ääressä 2500 vuotta sitten keksimiä satuja tarinoita. Jännä sinänsä, että nämä ryysyiset arabi- kamelijoukot ajoivat kuitenkin roomalaiset ulos pyhältä maalta, taistelut käytiin Gazassa.
Myöhemmin Saladin ( Salah al-Din ) Yusuf ibn Ayyub'in joukot, heillä taisi olla jo hevosia, ajoivat sitten ristiritarit ulos.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5910945Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174591Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r333977Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601638FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771230Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391126