Lähetyskäsky!

Aikooko monikin palstan kreationisteista noudattaa UT:n lähetyskäskyä ja lähteä evankelioimaan Andamaanien ja Nikobaarien villi-ihmisiä?

Elleivät lähde, ovat selvästi uppiniskaisia ja niskureita, tottelemattomia Herransa edessä.

18

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai Herra sentään jokaiselle ole antanut tehtäväksi mennä evankelioimaan kyseisiä ihmisiä? Maailmassa on aika paljon muitakin uskosta osattomia.

      Ja nykyään on helppoa, kun uskonasioista voi kertoa myös netin välityksellä somessa ja keskustelupalstoilla. Sopii tällaiselle minun luonteellani varustetulle puolierokolle, joka ei juuri kotoaan tykkää poistua. :)

      • Ensin vaan tiputetaan älykännyköitä ja -tabletteja villi-ihmisille (akut hyvästi ladattuina) ?


    • *puolierAkolle

    • odotan_perusteluitanne

      Ei taida villi-ihmisiä tavoittaa netin kautta ;D

      Kannatan ehdottomasti, että uskovaiset lähtevät heti käännyttämään villi-ihmisiä toiselle puolelle maailmaa.

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005910145.html

      Jos ette lähde, niin miten perustelette, että juuri teidän ei tarvitse noudattaa jumalanne antamaa selvää käskyä?

      • Selvää niskurointia on tämä!


      • kuhaeesite
        kekek-kekek kirjoitti:

        Selvää niskurointia on tämä!

        Miten käännyttää kun ei itsekään tunne asiaa?
        Koska olet kuullut opetettavan sitä mitä pyydettiin?
        Matteuksen evankeliumi:
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


    • Markuksen ja Matteuksen evankeliumien lähetyskäsky ei varsinaisesti ole suoraan meille tämän ajan kristityille, vaan ahdistuksen ajan juutalaisille, vaikka idealtaan se on ihan hyvä.

      Se kuuluu Jumalan kuningaskunnan evankeliumiin, jota saarnattiin Jeesuksen ensimmäisellä adventilla. Kuningaskunnan evankeliumi jäi väliaikaisesti tauolle Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen. Tuli voimaan armon evankeliumi, jota Paavali alkoi saarnaamaan. Sitten kun armon evankeliumin aika loppuu, niin kuningaskunnan evankeliumi jatkuu.

      Kaikki Raamatussa ei ole suoraan kaikille ajoille, eikä kaikki ole kaikille ihmisille.
      Esimerkiksi Uuden testamentin Jaakobin kirje on osoitettu tulevaisuuden ahdistuksen ajan juutalaisille.

      Tämän ajan kristityille (eli meille) on Paavalin kirjeet ja meidän tulee toimia niiden opetusten mukaisesti.

      • Usko on ihan hyvä asia, mutta missä se armoelementti kreationismissä on...Ensin ei riittänyt, että A ja E ajettiin paratiisista tekemään työtä ja synnyttämään tuskalla, vaan evoluutioon piilotettiin tuhoisa momentti, sitten ei riittänyt että jumala teki Nooan kanssa ikuisen liiton (edelleen tuhoisa momentti voimassa), Jeesuksen sovituskaan ei ole tarpeeksi...Outo lahko.


      • iowa kirjoitti:

        Usko on ihan hyvä asia, mutta missä se armoelementti kreationismissä on...Ensin ei riittänyt, että A ja E ajettiin paratiisista tekemään työtä ja synnyttämään tuskalla, vaan evoluutioon piilotettiin tuhoisa momentti, sitten ei riittänyt että jumala teki Nooan kanssa ikuisen liiton (edelleen tuhoisa momentti voimassa), Jeesuksen sovituskaan ei ole tarpeeksi...Outo lahko.

        ''Jeesuksen sovituskaan ei ole tarpeeksi...Outo lahko. ''

        Jeesuksen verisovitustyö riittää 100-prosenttisesti jokaisen ihmisen pelastukseksi, kun vain hyväksyy ja uskoo sen syntien sovitukseksi omalle kohdalleen.

        Siksi suosittelen pyytämään Jeesusta pelastamaan sinut.


      • ftyuiopölkmn

        Missä kohtaa raamatussa lukee ketä varten, mitä tarkoitukseen ja mille ajankohdalle on mitkäkin ohjeet ja käskyt on annettu? Ettei vain nimimerkillä asdfman olisi tässä nyt kristinuskon omasta pyhästä kirjasta ihan omaa tulkintaa? Ovatko kaikki kristityt yhtä mieltä asdfmanin kanssa, että ohjeet jne. menevät juuri tuolla tavalla?


    • Lähetyskäskyn toteuttamiseksi ei tarvitse mennä kauas maailmaan, niin kauan kuin lähipiirissäkin on ihmisiä, jotka tarvitsevat evankeliumia. Siksi voimme toteuttaa lähetyskäskyä esim. netin kautta tai tehdä katuevankeliointia omalla paikkakunnalla.

      Muutenkin ateistien ja evolutionistien on turha syytellä uskovia siitä, etteivät toteuta lähetyskäskyä, kun eivät itse toteuta sitä missään muodossa, eikä missään.

      • Niin sitä tekosyitä häpeillen keksitään. Et selvästi tahdokaan olla aito kristitty!

        Mutta luonnollisestikaan UT:n lähetyskäsky ei voi koskea muita kuin kristityitä.


    • Oxford

      Maihinnousualus täyteen raamatuin aseistautuneita vajakkeja hopi hopi!

    • Suosittelen kaikille palstan kreationisteille lähetyskäskyn noudattamista Malesiassa.

    • exevokki

      Tuosta heräsikin kysymys että mikähän mahtaa olla maailman laajimmalle levinnyt uskonto? Voisi kuvitella että se on sellainen joka on noudattanut tuota Jeesuksen lähetyskäskyä jonka mukaan kaikessa maassa pitäisi tosiaankin saarnata?
      Suomen luterilainen krkko saarnaa tiettävästi yhdessä afrikan maassa ja japanissakin on vähän yritetty parin hepun toimesta.
      Ainakin näillä suomikristityillä on moderni sanoma, luulisi että se vetoaisi moniin. Olisihan se kiva saarnata Ambomaalla että homous on ihan hyvä asia ja evoluution tuotosta ja että avosuhteet ovat ihan ok. ja aborttimurhaaminen on ihan sallittua.

    • Teen lähetyskäskyä siellä missä olenkin koska Kristus on sydämmessäni.
      Se ei tarkoita raamatun kanssa veuhkaamista vaan Rakastamista.....Sinuakin minä rakastan veljeni/siskoni <3
      Ja näin taas viemme eteenpäin Rakkautta :)

      • Vaikka haluaisit minun lähtevän vaikka minne niin kyse on kuitenkin vaan ja ainoastaan sinun rajoittuneesta mielestä .
        Herää vapauteen jota Jeesus esimerkiksi tarjoaa , ei tarvitse murehtia omista ajatuksistaan taikka tunteistaan kun olet niiden yläpuolella tarkkailijana:)


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Vaikka haluaisit minun lähtevän vaikka minne niin kyse on kuitenkin vaan ja ainoastaan sinun rajoittuneesta mielestä .
        Herää vapauteen jota Jeesus esimerkiksi tarjoaa , ei tarvitse murehtia omista ajatuksistaan taikka tunteistaan kun olet niiden yläpuolella tarkkailijana:)

        Elämä on ihanaa kun oikein oivaltaa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe