Tuomiosunnuntain riipaiseva Sana

Kirkoissa luetaan näin tuomiosunnuntaina Jeesuksen sanat viimeisestä tuomiosta (Matt. 26:31-46). Varsinkin jälkimmäinen osa on sellainen, joka aina tulee ahdistavana mieleen, kun joku pyytää apua, ja tekisi mieli kieltäytyä...

"»41 Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
44 »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»" (Matt. 26:41-46)

11

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiireetloppuvat

      Siinäpä se. Tulikivenkatkuinen teksti. Eiköhän ala tulla kiire Jeesuksen turviin armahdusta pyytämään

      • Hyvä teksti ja todella syvällinen 🤔
        Jokaisen kannattaa miettiä nyt kun vielä on armonaika, onko vuohi vai lammas, onko nimi Elämänkirjassa.


    • ajatelkaanytvähän

      Kyllä jumalattomille pitäisi tälläkin foorumilla tulla vipinää kinttuihin!

      Toista se on viettää kituen iankaikkisuuden ajan kuin täällä vähän aikaa näsäviisailla uskoville! Ainakin jos vähänkin omaa parastaan osaisi ajatella.

      Tuomion Sana on parasta mitä Jumala voi ihmiselle tarjota armon Sanan jälkeen, mikä tulee ihmisen osaksi jos ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja pelastuksessa Jeesuksessa Kristuksessa.

    • Nuo sanat koskee vain kristittyjä uskovia.

      Meillä muilla ei ole mitään syytä huoleen.
      Tottakai olemme myötätuntoisia kristittyjen huolesta ja yritetään lohduttaa heitä sanomalla, että tuolla heille suunnatulla uhkauksella ei ole todellista totuuspohjaa.

      • eräs.uskova

        Sinäkin olet tuo vuohi joka ei ole ottanut Jeeusta elämänsä Herraksi ja kaikki tekosi ovat Jumalalle kuin saastainen vaate, Saat itse sovittaa kadotuksessa tekosi.

        Uskovat ovat lampaita ja meidän nimemme on Elämänkirjassa. Siksi me odotamme tuomiopäivää, emmekä pelkää sitä.


      • eräs.uskova kirjoitti:

        Sinäkin olet tuo vuohi joka ei ole ottanut Jeeusta elämänsä Herraksi ja kaikki tekosi ovat Jumalalle kuin saastainen vaate, Saat itse sovittaa kadotuksessa tekosi.

        Uskovat ovat lampaita ja meidän nimemme on Elämänkirjassa. Siksi me odotamme tuomiopäivää, emmekä pelkää sitä.

        Olet erehtynyt ymmärtämään Raamattua väärin.

        Nuo sanat koskee tosiaan ainoastaan kristittyjä uskovia, eikä meillä muilla ole huolenhäivää.

        Olemme tietenkin myötätuntoisia kristittyjen huolesta ja lohdutetaan heitä sanomalla, että tuolla heitä koskevalla uhkauksella ei ole totuuspohjaa.


      • eräs.uskova
        Pe.ku kirjoitti:

        Olet erehtynyt ymmärtämään Raamattua väärin.

        Nuo sanat koskee tosiaan ainoastaan kristittyjä uskovia, eikä meillä muilla ole huolenhäivää.

        Olemme tietenkin myötätuntoisia kristittyjen huolesta ja lohdutetaan heitä sanomalla, että tuolla heitä koskevalla uhkauksella ei ole totuuspohjaa.

        Ihan turhaan siinä yrität taas päkittää, jos et tee parannusta ja ota Jeeusta Herraksesi olet tuon vuohilauman jäsen. Et sinä voi ulkoistaa itseäsi Jumalan tuomiosta vaikka kuinka tätäkin asiaa yrität vääristellä.


    • kaksi.tuomiota

      Uskovillle tuomio on vapauttava.

      • TämäkinOnFakta

        Niin, ja kun tilanne on se, että me tänä päivänä Jeesukseen uskovat emme edes joudu viimeiselle tuomiolle.


      • väärin
        TämäkinOnFakta kirjoitti:

        Niin, ja kun tilanne on se, että me tänä päivänä Jeesukseen uskovat emme edes joudu viimeiselle tuomiolle.

        Kyllä joudumme. Kaikki ihmiset joutuvat. Lue aloitus ja päivän teksti.


    • Näinseasiaon

      Vaikka liberaalit ja epäuskoiset leipäpapit mielellään tahtoisivat poistaa kirkkovuodesta tuomiosunnuntain teksteineen, niinkuin he ovat sen kohdan jo Raamartustakin kieltäneet pois, niin tänään todellakin ajattelin kirkossa istuessani ja tätä vakavaa, jopa pelottavan hätkähdyttävää sanaa kuullessani, että on hyvä kun kirkossa on tämä kirkkovuosi jota seurataan kunkin pyhän teksteineen että jos koko vuoden ajan käy kirkossa niin siellä tulee käsitellyksi kaikki kristinuskon tärkeät ja välttämättömät aiheet, vaikka meitä ihmisiä ei aina haluttaisikaan joitakin aiheita kuulla tai käsitellä.

      Tuomiosunnuntain sana on ihmistä herättelevää ja terveeksi tekevää sanaa joka laittaa jokaisen ihmisen hyvin pienelle paikalle. Kyllä todella tulisi jo täällä armonajassa miettiä vakavasti asiaa että kummalleko puolelle joutuisin, jos Jeesus nyt saapuisi; oikealleko kutsuttujen, vai vasemmalle puolelle kirottujen ja hylättyjen joukkoon?


      Vaikkei se kenellekään ole mieluinen aihe, vaan pikemminkin kipeä, ainakin meille jotka tunnemme ja tunnustamme oman syntisyytemme, niin Jumalan sana on saarnattava maailmassa lyhentämättömänä.

      Jumala on itse sanonut ankarasti rankaisevansa kaikkia niitä jotka Hänen sanastaan jotain pois jättävättai siihen jotain lisäävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe