Hei,
olen tässä luonut 1000-alkioisen taulukon, johon kone sijoittaa järjestyksessä luvut 1-1000. Eli siis ekassa alkiossa on 1, tokassa 2 jne.
public class Tuhatalkiota
{
public static void main(String[] args)
{
int [] taulu = new int [1000];
for (int i=0; i<taulu.length; i )
{
taulu[i] = i 1;
}
for (int i=0; i<taulu.length; i )
{
System.out.print(taulu[i] " ");
}
}
}
Mitä tuossa pitäisi muuttaa, jotta sen saisi päinvastaiseksi. Eli siis sellaiseksi, että ekaan alkioon tulee 1000, tokaan 999, kolmanteen 998 jne.? Olen vaikka mitä muunnelmia kokeillut ja ei vaan toimi. Varmasti ratkaisu on yksinkertainen, mutta kun on lahopää, niin sitten on.
Miten tämän saa päinvastaiseksi?
3
2176
Vastaukset
- Eih
No mitäs jos laitat
tämän
taulu[i] = i 1;
tilalle
taulu[i] = (1000-i);
tai siis fiksummin
taulu[i] = (taulu.length-i); - pää_puhki_mietitty
Voi jessus, olishan tuo pitänyt nähdä. :) Kiitos avusta!
Ei ole viisasta ja on ohjelmoinnin perusperiaatteita vastaan luoda uutta taulukkoa tosiaan. Käytä samaa taulukkoa, mutta for -ehdoiksi pistät aloitukohdaksi tosiaan .lenght attribuutilla taulukon, ja silmukan pyörimään lopetusehdolla >0, ja sitten käytät tosiaan i-- ehtona seuraavan alkion esittämiseen.
for (i = taulu.lenght;i>0,i--)
Noin sen itse toteuttaisin niin ei tule koodin toistoa ja tilaa ja muistia säästyy. Alkuperäinen syy, miksi silmukat keksittiin juuri siksi, että koodin uudelleen toistamista saataisiin vähennettyä, eikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017463
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835102- 804895
- 1324288
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103078- 522709
- 432642
- 532267
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112243Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211860