Tänään tuli DEI:ltä ohjelma jossa Sansan (Medialähetys sanansaattajat, yksi evl. kirkon lähetysjärjestöistä) hallintojohtaja Lankinen puhui vetoavasti ja kehotti laatimaan testamentin hyvissä ajoin. Kertoi testamentin laatimisesta, miten se tulisi laatia, että se olisi selkeä ja pätevä.
Kertoi mm. että testamentille tarvitaan kahden todistajan allekirjoitus, ja että testamentin sisältöä testamenttaajan ei halutessaan tarvitse näyttää todistajille. (Riittänee että todistaja vakuuttuu. että testamenttaaja on ns. tolkuissaan ja ilmeisesti tietää mitä tekee.) Todistaja ei kuitenkaan voi ite olla edunsaajana testamentissa.
Lankinen kertoi että apua voi pyytää vaikkapa pankkinsa notaarilta. Ja toki voi kääntyä myös Sansan puoleen. Sansa voi antaa esim. lomakkeita testamentin laadinnan avuksi. Mutta tokikaan Sansa ei millään muotoa pyri vaikuttamaan testamentin sisältöön - eikä varsinkaan omaksi edukseen. Pois se meistä.
Ei toki olla uskonnolliset järjestöt ainoina ikäihmisten kannoilla testamenttilahjoituksia kärkkymässä, on siellä moni muukin, uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järjestö. Huono maku ainakin minulle tuollaisesta toiminnasta jää. Itse pidän uskonnollisia järjestöjä ahneimpina, jolloin kuvaan voi astua 'tarkoitus pyhittää keinot' - mentaliteetti ja painostus, dementoituneen huijaaminen.
Aktiivinen testamenttilahjoitusten kinuminen
älkääantakohöynäyttää
2
75
Vastaukset 2
Lahkotoiminta nielee juuri niin paljon rahaa kuin se saa. Mitä enemmän, sen enemmän. Läpinäkyvyydestä kysyminen on kapinaa Jumalaa vastaan ja johtaa Helvettiin.
Nyt, kun nuoret ihmiset usein haluavat jäädä lapsettomiksi, heidän kannattaa jo parhaassa iässä ja järjissään tehdä testamenttinsa, ja sellaisten ihmisten ja yhdistysten hyväksi, jotka eivät aktiivisesti kinua tukea. Sitten voi vanhana nauttia rahoistaan ja elämästään miten parhaaksi näkee, ja mankujille sanoa: "Testamentti on tehty jo. Ja ne kaksi muuta löydätte Raamatusta,"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541445
Mahdoton tilanne
Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova100960Välillä tulee haikeus
Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.78894Tunteilla leikkiminen
Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?113835- 42730
- 109638
Mä olin ihan peloissani sun lähellä
Huomasitko? En uskaltanut edes katsoa sua. Näin sivu silmällä sun vinon hymyn. Oliko hyvä vai paha juttu kun tulit lähel22574- 52554
On ikävä sinua ihana
En jaksa syvempiä tuntoja enää kirjoittaa. Kaipaan sinun läsnäoloa ja läheisyyttä nainen. Hyvää yötä.28553Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä385522