https://yle.fi/uutiset/3-10529887
EU-tutkimuksen mukaan tummaihoiset kokevat Suomessa enemmän rasistista häirintää ja rasistista väkivaltaa kuin monessa muussa EU-maassa.
Tutkimuksen tulos ei taatusti mairittele Suomea, sen pitäisi jokaisen tajuta.
- Rasismi on meillä valitettavan naamalla läiskyvää ja jokapäiväistä. Mun päälle on syljetty matkalla kouluun, mua on tönitty ja mulle on huudettu mitä kuvottavampia asioita.: Fatim Diarra
Onko sitten niin, että kantasuomalaisen perisynnit - kateus, kaunaisuus ja huono itsetunto - tunkevat esiin, kun suomalainen kohtaa itselleen vieraan ihmisen. Tällaisiin "mene kotiin" mölisijöihin tulisi ankarasti puuttua. Ei rasismi ole millään verukkeella puolusteltavissa.
Suomelle paalupaikka rasismitutkimuksessa - hip hurraa taas
13
357
Vastaukset 13
- ihmeräkyttäjälle
Jälleen yksi ennalta arvattu avaus suomalaisten haukkujalta. Eikö muuta ole elämässään kuin solvata, halventaa, arvostella ja öyhöttää alati? Etkö itse sitten muka ole kantasuomalainen? Kansankynttilä
lepattelee hurskaana, ei vain omassa itsessään näe mitään pahaa. Olet trolli. - käytä.sitä
Rasismikeskustelulle on on oma palstansa.
- vääräpalsta
Juuri niin, eli taas nähdään että Salakarin tarkoitus on pelkkä häiriköinti.
ÄLKÄÄ VASTAILKO HÄNELLE, HÄN ON NARSISTI.
- Kusyn.vaan
Onko joukkoraiskaus viharikos ja rasistinen teko vai harmiton pikku kepponen, kuten Moktar asian ilmaisisi?
- refugees.first
Onko tänne sitten ihan pakko tulla?
Miksi tänne siis tullaan?
Vastaan itse, että viisaampikin tietää: taikaseinä. - ihmisyysMolemminpuolista
Islamistien agenda numero yksi on valehdella vääräuskoisille joten miten luulet että kukaan uskoon
näiden haastateltujen vastauksia ??
Sanonpa sinulle aloittaja muutaman varman keinon saada kunnioitusta Suomessa :
1. tuomitsette ankarasti kansanveljienne tekemät raiskaukset ja joukkoraiskaukset niin saatte kyllä suomalaisten arvostuksen.
2. tuomitsette kulttuurin joka KÄSKEE valehtelmaan meille suomalaisille niin saatte kunnioituksemme
3. tuomitsette lastenne raa`an sukupuolen silpomisen niin saatte kunnioituksemme.- EiNeMuitaUsko
Näin juuri. Imaamien käsissä on ratkaisu.
Aloittaja joko tekeytyy naiiviksi tai sitten hän on sitä.
- FatimalleOmaanNilkkaan
Eikös tämä ole se sama Fatima, joka solvasi suomalaismiehiä insestisiksi ? Paraskin sanoja !
Fatiman kanssa samanvärinen mies Oulun seudulta naiskenteli omaa tytärtään vuosikaudet.
Tyttärelle tehtiin lukuisia abortteja ja viimein mies jäi kiinni tekosistaan kun tytätr synnytti lapsen isälleen. Ja kaikki he olivat samanvärisiä. - matkalla.kouluun
Räkiikö Fatimaa siis yliopistoopiskeilijat päivittäin?
- refugees.first
Kehottaisin tutustumaan vaikka Etelä-Afrikan tilanteeseen.
Portugali on muuten lämmin ja Suomea vähemmän rasistinen maa, mutta tänne kylmään ja rasistiseen Suomeen pitää silti tulla. Miksi?
Ikuinen ilmainen elatus koko suvulla. Se menee jopa ilmaston ja rasismin edelle.
Ei ole mikään pakko tulla tänne Suomeen. - masuri21
Ei sitten tulla Suomeen kun kerran täällä on rasismia.Portugali ja Espanja ovat lämpimiä ja vähän rasistisia maita joten kannattaa mennä sinne.Se on matkan varrella , miksi tulla tänne kylmään ja rasistiseen pohjoiseen maahan.
Tänne tullaan hyvän sosiaaliturva takia.Edellä mainituissa maissa pakolaiset joutuu töihin, ei ole hyvää sosiaaliturvaa.
Suomeen on tullut eniten siirtolaisia persläpimaista.Näitä ovat Somalia,Irak ja Afganistan.
Näistä maista maahan tukeutuvat elävät tulonsiirroilla ja pahentavat kestävyysvajetta. - taattuatuubaayleltä
Jännä juttu, kun kysytään aasiasta muuttaneilta, he vastaavat ettei suomessa ole rasismia. Aasiasta tulevat ovat työteliäitä, asenne kunnossa (eivät röyhkeitä) ja haluavat ja myöskin sopeutuvat vallitsevaan kulttuuriin hyvin ja nopeasti. Kun taas kysytään arabeilta tai afrikkalaisilta( somalit) on hirveästi rasismia. Nämä ryhmät taasen ovat haluttomia sopeutumaan, röyhkeitä asenteiltaan, eikä heitä työteliäiksikään voi kutsua. Olisiko niin, että tämä ”rasismi” onkin vain normaalia vastareaktiota sille, että on röyhkeä, ylimielinen m—-ku, pekkakin saa turpaansa naapurin patelta, vaikka juuri saunaillassa oltiin ylimmät ystävät, alkamalla ylimieliseksi mu-uk-i patea kohtaa, eikä pate ole rasisti, hän vaan ei siedä k—ipäistä käytöstä...
- refugees.first
Semmosta se on, kun ei rahkeet riitä paljon mihinkään, niin alkaa hirveä marina ja ulina, että se on rasismin syytä. Se on kuitenkin itsestä kiinni, minkä kuvan itsestään antaa ja aasialaiset antavat itsestään hyvän kuvan ja ansaitsevat kaiken kunnioituksen. Uhriutuminen taas tuntuu olevan näillä muilla se juttu, että saadaan kaikki mahdollinen yhteiskunnan tuki ja varsinkin rahaa.
Itse asun muuten ylikalliissa vuokra-asunnossa, eikä näissä asunnoissa ole enää varaa köyhän kantiksen asua, sen sijaan näitä tulijoita kyllä on alkanut tulla jo joka toiseen asuntoon, eli heidän tukensa ovat paremmat. kuin kantiksilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa731764- 261263
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77672
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo200643On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 23453
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398