Mitä tiedät hanukasta? Vietätkö? Onko sinulla 9- vai 7-haarainen kynttelikkö (=Minora) hanukkana?
Hanukka, mitä merkitsee kristitylle?
10
119
Vastaukset
Rabbi Zev Porat selostaa hanukkaa yksityiskohtaisesti alla olevassa videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=qkSUOxba5r4
Suosittelen.
Videossa kerrottiin mm, että 9-haarainen kynttelikkö on Raamatunvastainen. Sen sijaan 7-haarainen on Raamatullinen. Olin pohtinut tätä, sillä minulla on 9-haarainen hanukkia-kynttelikkö.- kerettiläinen
Jälleen yksi Hupi_akan joutavaakin joutavampi tyhjä(n)päi(väi)nen rabbien fanitus -ketju videoineen...
kerettiläinen kirjoitti:
Jälleen yksi Hupi_akan joutavaakin joutavampi tyhjä(n)päi(väi)nen rabbien fanitus -ketju videoineen...
Hanukka on Raamatullisempi kuin joulu. Jeesuskin vietti hanukkaa. Joulu sen sijaan on Jumalan pilkkaa.
kerettiläinen kirjoitti:
Sinunkin olisi hyvä alkaa kiinnostumaan juutalaisista juhlista. Ne ovat huomattavasti Raamatullisempia, kun kristilliset juhlat pakanaperinteineen. Kumpaa vietät mieluummin: joulua vai hanukkaa. Joulu ei ole Raamatullinen juhla lainkaan. Sen sijaan hanukkaa vietettiin Israleissa Jeesuksen aikanakin, josta Raamattukin mainitsee. Vaikka hanukka ei olekaan Herran juhla eli se ei liity varsinaisesti Herraamme Jeshua Messiaan 1. ja 2. tulemiseen tai PH:n vuodatukseen. Toisin kuin Herran juhlat, joita meidän on käsketty viettää Raamatussa. Hanukan vietto lienee tämän vuoksi vapaaehtoista.
Nyt voi antaa jo joululahjat. Hanukkana on tapana antaa lahjoja joka päivä!
Hanukka, mitä merkitsee kristitylle?
Vastaus: Ei mitään, mutta oksastetulle sisimmässään juutalaiselle merkitsee :) Room. 2:25-29
Kristityt ja todelliset oksastetut juutalaiset ovat kuin yö ja päivä. Valitettavasti.Hanukka on uskollisuuden juhla. Olla valona tässä pimeässä maailmassa ja tuoda puhdasta evankeliumia Jeshua Messiaasta, yhdessä Jeshuaan uskovien juutalaisten kanssa.
- pyhpyh237492348
Ei merkitse kristitylle yhtään mitään.
- purppuriurkuri
Hanukka merkitsee kristitylle samaa, kuin muusikolle Kouvolan Casotto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175770
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262836- 462793
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452270Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332246Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme181714- 381480
- 1711353