Miksi vihaat ateisteja?

Minulta on kerran kysytty sitä, miksi vihaan ateisteja?

Vastasin siihen näin:

Minä en vihaa ateisteja. Minä rakastan ateisteja. Olen itsekin ateisti, mutta erilainen kuin valtaosa muista ateisteista. On totta, että en hyväksy monien muiden ateistien tapaa elää tai suhtautua eri tavalla uskoviin ihmisiin tai yleensä käyttäytyä muita ihmisiä kohtaan. En silti vihaa heitä vaan opastan ihmistä kunnioittavaa ja arvostavaa elämää kohti.

Sanonnan mukaan "ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihollisen suutelo petollista". Olen noudattanut tämän sanonnan sisältämää ohjetta omassa elämässäni. Olen lyönyt ystävällisesti ateisteja, jotta he huomaisivat oman pahuutensa ja pahat tekonsa, niin että voisivat niitä katua ja luopua niistä. En ole kuitenkaan suudellut heitä suulle, niin kuin petollinen Juudas Iskariot, koska minä en tahdo ateisteille pahaa vaan pelkästään hyvää.

Tässä onkin ero ihmisten välillä: tahdotko ihmisille hyvää vai pahaa?

Toinen kysymys on se, mikä on hyvää ja mikä on pahaa?

Onko uskominen hyvää vai pahaa?

Onko sen pakko olla kumpaakaan?

9

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka tai mikä määrittelee sen, mikä on hyvää ja mikä on pahaa?

• yutyuyuytfhfhg

Herramme Sebaot

• yutyuyuytfhfhg kirjoitti:

Herramme Sebaot

Sakkeus taisi olla niitä puutavaramiehiä tai sitten hän oli vihervassari kun ryhtyi puita halamaan.

• epikuros kirjoitti:

Sakkeus taisi olla niitä puutavaramiehiä tai sitten hän oli vihervassari kun ryhtyi puita halamaan.

Sakkeus oli tulliaseman päällikkö, veronkantajien (publikaanien) esimies. He olivat halveksittuja, koska ottivat maksuja liikaa. Sakkeus halusi hyvittää petoksensa kun tuli uskoon.

Luukas 19:
        **Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle (Jeesukselle): "Katso, Herra, puolet omaisuudestani annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin." **

• Fatsapp

Olen ateistina iloinen, miten paljon sisältöä, suorastaan terapiaa, tämä palsta antaa huonosaattoisille elämään. Tämäkin ”ei-kirj” multinikki ja homofobinen lahkohihhuli käyttää valtavan määrän energiaa ja aikaa höpsöjen nälvimistensä keksimiseen.

• Olet täynnä ns. jumalanrakkautta, ts. vihaa, oleva paha uskovainen.

• On ihmeteltävää se, että uskovaiset sanovat Jumalan rakastavan sinua, mutta jos et usko häneen, niin hän syöksee sinut ikuiseen helvettiin, jossa kärsit ikuisesti sen vuoksi, että et uskonut häneen.

Uskovaiset sanovat, että syy helvettiin joutumiselle ei ollut se, että sinne joutuva ei uskonut Jumalaan: syy oli se, että hän oli tehnyt syntiä ja häntä rangaistaan ikuisesti syntien vuoksi.

Myös pelastuvat ovat tehneet syntiä, mutta heitä ei rangaista lainkaan niiden vuoksi, koska he ovat "uskoneet" Jumalaan ja saaneet syntinsä anteeksi.

Reilua? No ainakin se on oikeudenmukaista ja oikeamielistä kristittyjen Jumalan mielestä.

• Hiihaahuuhaa

On hyvä että avaajan kaltainen kreationistitollo kerta toisensa jälkeen näyttää meille, millaisesssa älyllisessä autiomaassa ja ikipimeydessä se usko luojaan oikein sikiää. Peittoaa kohta jopa uskontoverinsa Mark5:n ala-arvoisten pohjanoteerauksien määrässä.

• asdgsadghda

Tahdon ehdottomasti pahaa nimimerkille "ei-kirj" ja kaikille muillekin trööttanin inkarnaatioille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe