Esi-isiemme katoliseen uskoon!

JuhannaÄllä

Katoliseen kirkkoon ei liitytä eikä käännytä, vaan palataan. Suomalaiset katoliset esi-isämme taivaassa iloitsevat varmasti jokaisesta katoliseen uskoon palaavasta.

Tosiasia on, että maamme ja kansamme oli katolinen ainakin 1000-luvulta 1500-luvun puoliväliin - ja oli sitä onnellisesti! Suomessa ei ollut yhtään mitään tarvetta ”reformaatiolle” eikä muulle uskonnolliselle humpuukille.

Sitten RUOTSALAISET vallanpitäjät tuottivat tänne pakolka, väkivallalla ja suoranaisella riistolla SAKSALAISEN uususkonnon nimeltä lutherilaisuus. Kyseinen uskonlahko perustuu saksalaisen vihasaarnaaja Martin Lutherin (oik. Luder) oikuille ja päähänpistoille alusta loppuun asti.

Lutherilla ei tunnetusti ollut Pyhää Henkeä. Hän kirjoitti mm. vihakirjan ”Juutalaisista ja heidän valheistaan”, eli säädytöntä elämää ja oli kiinnostunut vain vallasta ja rahasta. Hänen seuraajansa, leipäpastorit, ovat yhä tänään samanlaisia.

Suomessa lutherilaisuus ”kukoisti” tasan niin kauan kuin kaikkien muiden uskontojen tunnustamisesta seurasi ensin kuolemantuomio, sitten elinikäinen maastakarkoitus ja aina meidän päiviimme saakka sosiaalinen sorto. Nykyään se on taas kuolemassa ja pitää yllä kulissejaan pelkkien kirkollisveromiljardien ja katoliselta kirkolta varastetun omaisuuden turvin.

Suomen kansan tulevaisuus on katolisessa uskossa, joka on yksin suomalaisuuden sydämessä.

57

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusikatolilainen

      Itse olen täysin kyllästynyt kaikkeen ekumeniaan. Elän kuin protestantteja ei olisi edes olemassa. Ainoastaan ortodoksit noteeraan.

      Kaikki ekumenia protestanttien kanssa on turhaa. Lisäksi he ovat ihmisinä harvinaisen tylsiä ja pitkäveteisiä. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

      • YouKnobHead

        Ja sinä olet persesilmä, joka kuvittelee olevansa näkevä silmä.


      • JohannaÄllä

        Lyhyt tiivistelmä pakkoluterilaisesta ”uskosta”!


      • YouKnobHead
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Lyhyt tiivistelmä pakkoluterilaisesta ”uskosta”!

        Ja katolisuushan ei esim. Italiassa ole mitenkään "pakko". :D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • katolistaviisautta

        Ei todellakaan. Italiassa pienillä protestanttiyhteisöillä on paljon paremmat ja laajemmat oikeudet kuin meillä katolilaisilla täällä Suomessa.

        Protestanttisuus ei ole koskaan ollut kiellettyä Italiassa, katolilaisuus täällä meillä taas 400 vuotta.


    • Kääntyvä

      Minulle tämän palstan viime viikkojen kirjoitukset ovat olleet selkeä ja ehkä ratkaiseva kannuste. Olen mielenkiinnolla lukenut, kun katoliset ovat puhuneet uskostaan. Vakuuttavaa, miten SELKEÄ USKO heillä on. Tämän uskon haluan itselleni.

      • ei.selkeää.uskoa

        Ei todellakaan vakuuta katolilaisten usko, on hyvin heikkoa heidän Raamatun tuntemuksensa.


      • Lopullinen_valinta_tehty

        Höpö, höpö... Itse kiertelin lähes kaikki mahdolliset kristilliset uskontokunnat ennen kuin päätin ryhtyä katolilaiseksi.

        Voin vakuuttaa, ettei missään lueta yhtä paljon ja laajalti Raamattua kuin katolisessa messussa. Nimenomaan tämä vakuutti minut lopullisesti.

        Monet protestantit eivät lue edes koko Raamattua, vaan valikoidusti pelkästään Paavalin kirjeitä. Heille on kova pala etenkin se, että evankeliumeissa Jeesus itse puhuu hyvistä teoista ja niiden tärkeydestä, mikä taas ei sovi protestanttien pinnalliseen Jeesus-kuvaan.


      • JohannaÄllä

        Tämä on Pyhän Hengen työtä. Hän johdatti sinut mutkien kautta totuuteen, koska kuuntelit Häntä loppuun saakka. Rukous kannattaa aina.


      • KatolinenTulevaisuus

        On syytä muistaa myös se, että suomalaiset esivanhempamme eivät olisi ikimaailmassa luopuneet katolisesta uskosta ja elämästä ilman pakkoa.

        Ruotsin kuningaskunnan viranomaiset ne tänne tuottivat saksalaisen uskonnon nimeltä "luterilaisuus", varastivat katolisen kirkon omaisuuden, vangitsivat papit ja uskovat, sulkivat luostarit ja määräsivät kaikille pakkoluterilaisuuden.

        Tilanne on suunnilleen sama kuin tänään Suomen valtiovalta päättäisi kieltää luterilaisuuden, takavarikoisi sen omaisuuden ja määräisi, että kaikkien pitää olla baptisteja kuolemantuomion uhalla.

        Tätä pidettäisiin törkeänä ihmisoikeuksien ja omantunnon vapauden loukkauksena. Sen sijaan yhä tänään luterilaiset pitävät meitä tyhminä, valehtelevat meille päin näköä ja kertovat satuja siitä, miten Suomen kansa mukamas "vähitellen omaksui luterilaisuuden kuin huomaamattaan". Omaksuisivatko he itse baptismin "vähitellen kuin huomaamattaan"?

        Minulle luterilaisuus on täysin vastenmielinen raha- ja pakkouskonto, jota en ymmärrettävistä syistä jaksa arvostaa.


      • Real-isti

        Tässäpä erittäin viisas ja osuva huomio!


      • JohannaÄllä

        Juuri noin!


    • katolinen_rouva

      Kirkkoonotettavien määrä on jatkuvassa kasvussa. Nykyisin pelkästään Helsingissä otetaan kirkkoon havaintojeni mukaan yli kaksinkertainen määrä kuin vielä kymmenisen vuotta sitten.

      • katolistaviisautta

        Nämä luvut ovat todella nousseet räjähdysmäisesti viime vuosina.

        Ikävä kyllä kouluissa harrastetaan ihan pienistä lapsista alkaen katolisvastaista ja luterilaisuutta ylistävää valheellista propagandaa. Lutherin elämä pitää historiassakin osata ulkoa - ja tietenkin ilman sen monia synkkiä puolia.


      • vaikuttaa.loppuun.asti
        katolistaviisautta kirjoitti:

        Nämä luvut ovat todella nousseet räjähdysmäisesti viime vuosina.

        Ikävä kyllä kouluissa harrastetaan ihan pienistä lapsista alkaen katolisvastaista ja luterilaisuutta ylistävää valheellista propagandaa. Lutherin elämä pitää historiassakin osata ulkoa - ja tietenkin ilman sen monia synkkiä puolia.

        Katollisvastaisuuteen vaikuttaa pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta.


      • katolistaviisautta

        Keskiaika ei ollut pimeä eikä kestänyt noin pitkään.

        Tämä mukamas "pimeä" keskiaika on vanhaa luterilaista propagandaa. Tosiasiassa reformaatio toi varsinaisen pimeyden ja todelliset noitavainot.


      • katolistaviisautta

    • JohannaÄllä

      Tänään lounastin ystäväni kanssa, joka on itsekin kirjoitellut tänne viimeksi nimimerkillä L.-Maria. Hän kuuluu ehdottomasti älykkäimpiin tuntemistani henkilöistä. Ei ole sattumaa, että hän on niin ikään harras katolilainen ja pakkoluterilaisuuden vankkumaton vastustaja henkeen ja vereen. Olen oppinut häneltä paljon.

      Tänään ystävämme sanoi, että vaikka kaikki maailman katoliset piispat olisivat korruptoituneita, kaikki papit juoppoja ja kaikki sääntökuntalaiset varkaita, hän silti olisi yhtä vakuuttuneesti ja aktiivisesti katolilainen. Vain usko merkitsee. Yksin usko pelastaa. Usko ei koskaan katoa, horju eikä vapise.

      Siinä lyhyesti katolisen uskon suuruus!

      • Dostos_Idea

        Dostojevski sanoi, että vaikka hänelle kyettäisiin kiistatta osoittamaan Jeesus valehtelijaksi, hän ei siltikään hylkäisi tätä. Minusta tuossa ajatuksessa on jotakin kaunista.


      • Dostos_Idea
        Dostos_Idea kirjoitti:

        Dostojevski sanoi, että vaikka hänelle kyettäisiin kiistatta osoittamaan Jeesus valehtelijaksi, hän ei siltikään hylkäisi tätä. Minusta tuossa ajatuksessa on jotakin kaunista.

        Ai persana! Dostohan olikin ortodoksi, joten mikään, mitä hän sanoi, ei VOI olla kaunista...


      • KatolinenTulevaisuus

        Pyydä L.-Mariaa tänne takaisin!


    • Heräätys

      Katolisuus on mitä suomalaisin usko ja uskonto! Miksen tajunnut tätä ennen?

      • katolistaviisautta

        Et ehkä havainnut asialle, koska alakouluista alkaen joka tuutista pursuaa väärän ja valheellisen katolistavastaista propagandaa, jonka ainona tarkoituksena on esittää väärin ja valheellisesti Luther ja luterilaisuus hyvässä valossa.

        Jopa 1600-luvun täysin luterilaiset noitavainot esitetään ”katolisuuden pimeänä puolena”. Siinä vaiheessa katolilaisuus oli ollut maassamme kielletty jo 100 vuotta!


      • JohannaÄllä

        Tyypillistä minä, minä ja minä -sisältöistä protestanttista kukkua.

        Uskoon ei voi ”tulla”, sillä se ei ole mikään yksityinen elämys, vaan kirkon usko, jota joko tunnustaa tai sitten ei.

        Tämä oli kaikille kristityille päivänselvää, kunnes muuan alkoholisoitunut vihasaarnaja Martin Luther alkoi lässyttää muuta.


      • KatolinenTulevaisuus

        Protestantismi ei ole kristinuskoa, vaan Luther-henkilökulttia.


      • mikämikämikä
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Tyypillistä minä, minä ja minä -sisältöistä protestanttista kukkua.

        Uskoon ei voi ”tulla”, sillä se ei ole mikään yksityinen elämys, vaan kirkon usko, jota joko tunnustaa tai sitten ei.

        Tämä oli kaikille kristityille päivänselvää, kunnes muuan alkoholisoitunut vihasaarnaja Martin Luther alkoi lässyttää muuta.

        Kuka on peto ja mikä on pedonmerkki ?


    • katolinen_rouva

      Ranskalainen kirjailija Paul Claudel tuli katolilaiseksi liturgian kauneuden ansiosta. Olen aina kehottanut katolilaisuudesta kiinnostuneita ei vain lukemaan kirkosta ja uskosta, vaan ennen kaikkea osallistumaan kirkon elämään. Kaikkeen muuhun voi osallistua, mutta sakramenteille ei (ei-katolilainen ei voi siis ripittäytyä eikä mennä pyhälle kommuuniolle eli ehtoolliselle).

      Katolinen usko ei ole jokin kirjoista opittava teoria, vaan kohtaaminen elävän Jeesuksen Kristuksen kanssa, joka on keskellämme.

      • JohannaÄllä

        Erittäin hyvä neuvo. Kristinusko ei ole mitään kirjanpänttäämistä, vaan elämää Kristuksessa.


    • Uuskatolilainen

      Kuluneena vuonna PALASIN suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon ja elämään. Kyllä suosittelen ihan vilpittömästi. Elämä on niin paljon rikkaampaa ja hengellisempää.

      Itse yritän välttää protestantismia niin paljon kuin mahdollista. Se melkein tuhosi elämäni. Onneksi Jumala johdatti minut Kristuksen itsensä perustamaan kirkkoon, joka on sama kuin katolinen kirkko.

      Armorikasta katolista jouluaikaa! (Protestanttien joulu päättyi jo.)

      • KatolinenTulevaisuus

        Näin todella on. Enpä usko, että mikään kristillinen uskontokunta kasvaa maassamme yhtä nopeasti kuin katolinen kirkko.


    • usko7

      Meillä pohjoissuomessa on yksi ja ainoa oikea lestadiolainen rauhanyhdistys.Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi.Toimii se täälläkin.Onko muualla oikeaa uskoa enää.

      • KatolinenTulevaisuus

        Jeesus Kristus ei perustanut mitään rauhanyhdistystä, vaan yhden ja ainoan kirkon, joka on sama kuin katolinen kirkko.


      • sellainen.tapa
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Jeesus Kristus ei perustanut mitään rauhanyhdistystä, vaan yhden ja ainoan kirkon, joka on sama kuin katolinen kirkko.

        Ei Jeesus mene katolliseen kirkkoon. Jeesus menee synägoogaan sapattina.


    • JohannaÄllä

      Ilahduttavaa, että vuoden lopussa ev.lut. puljusta erotaan kiihtyvään tahtiin. Seuraavaksi yhteinen tavoitteemme on pakkoluterilaisia alle 60%, sen jälkeen 50%:n haamuraja menee vihdoinkin rikki!

      • KatolinenTulevaisuus

        Täällä Helsingissä tämä 50%:n haamuraja on mennyt rikki jo ajat sitten. Itse asiassa luterilaisuuden prosentuaalinen lasku tulee olemaan nyt vieläkin voimakkaampaa, joska siitä eroavat lähinnä nuoret, joiden lapsia ei sitten enää kasteta. Onhan tämä ikävää, mutta luterilaisuus on sellainen ahne raha- ja pakkouskonto, etten jaksa oikein ihmetellä ihmisten eroamisintoa.


      • katolistaviisautta

        Näin on. Tästä eteenpäin luterilaisuus tulee laskemaan kuin lehmän häntä. Sitäkin tärkeämpää on, että katolinen kirkko antaa piutpaut turhalle ekumenialle ja alkaa evankelioida täällä kunnolla. Suomi EI OLE luterilaisten läänitys.


      • kaikki.harhassa

        Haamuraja menee rikki, mutta ei se katolisuudella parene, vaikka sinne siirtyisikin.


      • katolinen_rouva

        Tuskinpa missään muussa läntisen Euroopan maassa on tuollaista ateismin ja uskonnottomuuden ihailua kuin meillä. Tämä on aivan suoraa Neuvostoliiton vaikutusta maahamme.

        Maamme oli vuosikymmeniä paljon "suomettuneempi" kuin koskaan suostumme myöntämään. Neuvostoliitto vaikutti Suomeen kaikilla rintamilla, vaikka itsenäisiä olimmekin. Siitä ovat peräisin tuollaiset uskonnonvastaiset heitot.


      • JohannaÄllä

        Onko tuo suurikaan ihme? Protestantismi on pelkkä ateismin esikartano...

        Pakkoluterilaisilla oli aikanaan maassamme hyvinkin toimivat ”idänsuhteet”, kun oltiin yhteisellä asialla katolista (lue: Kristuksen) kirkkoa vastaan. Pakkoluterilaiset ovat samasta syystä tervetulleita vieraita kommunistisessa Kiinassa.


      • hen

        Anteeksi vaan, mutta teidän kirkkokuntahan opettaa, että ei tarvitse olla katolilainen pelastuakseen ja päästäkseen taivaaseen.

        Ei itseasiassa tarvitse edes olla kristitty, vaan teidän kirkkonne mukaan myös vaikka hindut ja buddhalaiset pelastuvat jos vain elävät hyviä tekoja tehden. Edes Jeesukseen ei tarvitse uskoa, vaan saa olla vaikka pata-ateisti, koska hyvät teot ratkaisevat ja avaavat tien taivaaseen.

        Miksi siis muihin kristillisiin tunnustuskuntiin kuuluvien tulisi liittyä juuri katolilaiseen kirkkoon, kun edes pakanauskoisten ei tarvitse kääntyä katolilaisuuteen pelastuakseen ja päästäkseen taivaaseen?


      • KatolinenTulevaisuus

        Katolinen kirkko EI opeta, että noin vain kaikki pääsevät taivaaseen. Päinvastoin kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta, koska kaikki pelastus on Kristuksessa.

        Jumala on kaikkivaltias. Siksi hän VOI pelastaa myös sellaisen, joka ei ole koskaan kuullut Jeesuksesta Kristuksesta.


    • Benedicta_totuuteen

      Noin kuukausi sitten luin ensimmäisen viestin uteliaana tältä palstalta.

      Sittemmin olen käynyt katolisessa Pyhän Henrikin katedraalikirkossa messuissakin. Kuin kotiin olisi tullut! Me suomalaiset olemme yksinkertaisesti luonteeltamme katolilaisia. Itse sanon, että luterilaisuus ei sovi yhteen suomalaisen kansanluonteemme kanssa.

      Täällä arvostellaan joskus katolisten kirjoittajien suorapuheisuutta. Minä taas pidän siitä! On ihailtavaa, että joku uskoo ja seisoo rohkeasti uskonsa takana. Katolinen opetus on niin selkeää, hengellisyys niin rikasta ja elämä kokonaisvaltaista! Ei ihme, että katolilaiset ovat varmoja uskossaan eivätkä häpeile sitä.

      Olin itse lopen kyllästynyt luterilaiseen ”lässytykseen”, teennäiskristillisyyteen, rahanhimoon, ympäripyöreään oppiin ja ennen kaikkea Lutheriin itseensä uskonopettajana! Ei Lutherilla ole mitään uutta annettavaa, ei ainakaan hengellisesti, sillä hänet on kaluttu loppuun asti. Nyt Luther vaikuttaa minusta lähinnä vastenmieliseltä.

      • KatolinenTulevaisuus

        Olet sydämellisesti tervetullut! Huomaathan kuitenkin, että pyhän kommuunion (ehtoollisen) voi vastaanottaa vain katolisen kirkon jäsen.


      • JohannaÄllä

        ”Täällä arvostellaan joskus katolisten kirjoittajien suorapuheisuutta. Minä taas pidän siitä! On ihailtavaa, että joku uskoo ja seisoo rohkeasti uskonsa takana. Katolinen opetus on niin selkeää, hengellisyys niin rikasta ja elämä kokonaisvaltaista! Ei ihme, että katolilaiset ovat varmoja uskossaan eivätkä häpeile sitä.”

        Kiitokset - juuri tätä yritän vipittömästi olla. Miksi? Sen takia, että yksin katolinen kirkko todistaa TOTUUDESTA. Se on se sama kirkko, jonka Herramme Jeesus Kristus itse perusti, ja jolle Pyhä Henki annettiin.

        Kaikki muut ovat siitä eronneet ja lähteneet sekä taas sitten näin eronneista puljuista eronneet ja lähteneet sekä taas niistä eronneet ja lähteneet useimmiten jonkin yhden henkipaton oikkujen takia. Pahin näistä oli alkoholisoitunut vihasaarnaaja Martin Luther.


      • Real-isti

        Näin on. Kun tämän tajuaa, antaa piutpaut protestanttien valheille ja palaa äitikirkon uskon täyteyteen.


    • SusiK

      Mitä enemmän suomalaiset perehtyvät historiaansa ja tulevat osallisiksi valistuksesta, sitä varmemmin ja laajemmalle katolinen usko leviää ja he palaavat omien esivanhempiensa katoliseen uskoon.

    • Katolilainen

      Katolilaisten lukumäärä on Fideksen mulaan maassamme roimassa kasvussa!

    • JohannaÄllä

      Suomalaisista lähes 1/3 on tätänykyä uskonnottomia ja määrä kasvaa koko ajan pakkoluterilaisuuden takia.

      Johan näissä luulisi riittävän työsarkaa itseoppineille raamatunpänttääjille, joilla ei ole käsitystä edes apostolisen uskon alkeista.

      Mutta ei kun ei: samojen päättömien Raamatun suomenkielistä käännöstä kiimassa hiplaavien protestantti-surkimusten täytyy olla koko ajan tekemässä kiusaa tällä palstalla. Kysymys ei ole suinkaan mistään miehistä, vaan kimittävistä ressukoista, joita ei ole liialla älyllä eikä opinnoilla siunattu.

      Tämä kaikki todistaa, että vain katolinen kirkko on Kristuksen kirkko tässä ajassa.

      • katolistaviisautta

        Onhan tuossa toiminnassa jotakin hyvin epämiehekästä ja raukkamaista.


      • KatolinenTulevaisuus

        Taas kerran järkevä havainto sinulta, Johanna!


    • Konservatiivikat

      Onneksi meillä on tällaisia upeita naisia kuten JohannaÄllä, jotka julistavat totuutta eivätkä levittele ääliömäisiä harhaoppeja! Nainen ei voi olla pappi, mutta heissä on voimaa!

      • katolistaviisautta

        ”Nainen ei voi olla pappi, mutta heissä on voimaa!”

        Juuri noin sanoisin itsekin. Naispappeus on lopullisesti poissuljettua.


      • katolinen_rouva

        Naisena olen ihan tyytyväinen ja onnellinen siitä, ettei naisesta voi tulla pappia.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe