Hei te kaikki kitkoilla ajavat suuret

Muistutus

Küsipäät, nyt on joulukuu ja autossa pitää olla talvirenkaat eli nastarenkaat.

54

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajakeille.hoitoa

      Eipä täällä pk-seudulla talvea ole, joten kesärenkailla mennään. Katsotaan miltä ensi viikolla näyttää.

      • Lain_mukaan

        Laki edellyttää talvirenkaat. Se tarkoittaa M S -merkittyjä renkaita.

        Niissä SAA olla nastat lain määrittelemänä aikana.


    • OletJoNiuvanniemiKamaa

      Hienoa, että olen taas onnistunut ärsyttämään jonkun nastavajakin hermoromahduksen partaalle kitkoillani! Aion jatkaa tulevaisuudessakin samaan malliin!!

    • H_K_

      Kyllähän ne nastarenkaat kokemattomilla ja juuri autoilun aloittaneilla ovat paras ratkaisu.
      Ajokokemuksen karttuessa on jo sitten järkevää siirtyä kitkarenkaisiin.

      • paraspitoensin

        Hyvä ajatus, että hankit ensin ajokokemusta ja vasta sitten siirryt kitkoihin, ehkäpä jo vuonna 2040.
        Tosin siinä vaiheessa mukavuudenhalusi on lisääntynyt, ja talviajon pitää olla mukavaa , rentouttavaa ja turvallista eli jatkat nastarenkaiden käyttöä lopun ikääsi.


      • NytköJoHeräsit
        paraspitoensin kirjoitti:

        Hyvä ajatus, että hankit ensin ajokokemusta ja vasta sitten siirryt kitkoihin, ehkäpä jo vuonna 2040.
        Tosin siinä vaiheessa mukavuudenhalusi on lisääntynyt, ja talviajon pitää olla mukavaa , rentouttavaa ja turvallista eli jatkat nastarenkaiden käyttöä lopun ikääsi.

        No olipa yöunesi outo....


      • kitkapelleäturpaan
        NytköJoHeräsit kirjoitti:

        No olipa yöunesi outo....

        Älä muuta sano, siinä unessa oli ojaan ajanut kitkavajakki jota olisi pitänyt hinata tielle, mutta minähän kieltäydyin oitis sillä en viitsi pilata autoni kytkintä jonkun ureapäisen kitkaääliön takia.


      • NytköJoHeräsit

        OHO! sinäkin olet jo herännyt yöuniltasi, vaikka kello on vasta vähän yli yksi iltapäivällä!!


    • KukaSeVajakkiOnkaan

      Yllättävän moni lähti taas typerinpään ja väkisin väännettyyn provokirjoitukseen mutta tältä palstaltahan löytyy talvirengaslevyn pyörittäjiä, oli sitten kitkat tai nastat omasta mielestä mailman parhaat talvirenkaat. On käsittämätöntä miten joillekin jotkut perkeleen talvirenkaat aiheuttaa niin suurta intohimoa että palstoille pitää raapustella mitä typerinpiä kirjoituksia. Ikään kuin joku jossain vääränlaisia talvirenkaita käyttävä renkaansa muiksi vaihtaisi. Suomalainen mies on kyllä uskomaton kun kyseeseen tulee omien mielipiteiden ja "faktojen" kertominen muille vääräuskoisille. Muutama nimimerkki on täällä oikein uber-tasolla jokapäiväisillä ja ympärivuotisilla nastarengasitkuineen.

      • SuomiJunttiOnParas

        Nastat on ainoat oikeat talvirenkaat, ja mamut pois maasta!!


      • eitoivoa

        Tuntuu ne renkaat ja varsinkin niistä puhuminen olevan tärkeitä joillekin. Kaipa nuo lopettaisivat jatkuvan kinastelunsa, jos vaan voisivat. Taitaa vaan pippeli olla niin, että pakkomielle on liian vahva.


      • JätäPippelisiJoRauhaan
        eitoivoa kirjoitti:

        Tuntuu ne renkaat ja varsinkin niistä puhuminen olevan tärkeitä joillekin. Kaipa nuo lopettaisivat jatkuvan kinastelunsa, jos vaan voisivat. Taitaa vaan pippeli olla niin, että pakkomielle on liian vahva.

        Sulle puolestaan pippelit taitaa olla tavallista tärkeämmässä roolissa elämässäsi koska niistä jokaisessa kirjoituksessasi mainitset. Miksi näin on?


    • yks.vaan_

      Saanut ajaa viime päivinä sellaisessa suolakylvyssä, vaikka luntakaan ei ole edes kunnolla satanut ja nastoilla olisi ilman suolaakin ihan hyvin pärjännyt niin tietää mahdollisesti taas ehkä ruostehommia. Ja mitä toi suola tekeekään eläimille? Sanotaan, vaikka jänis, joka sitten nuolee käpälänsä niin ihminen ja varsinkin toiset eläimet, jotka vielä vähemmän sitä sapuskaa valmistaa ennen syömistä kuten esim. kettu, ilves tai, vaikka susi niin saavat hyvin suolattuna sisältä ja ulkoa sen "terveellisen" jänispaistin.

      • MenkääJulkisilla

        Ruostehommia tekee vain köyhät, joten suolaa vaan tielle. Turvallisuus on kuitenkin se tärkein. Ei itse kulkuneuvot.
        Vaihdan uuteen kolmen vuoden välein, joten suola ei haittaa. Persaukisille tietysti taas maailman kalleinta, mutta pysykööt sitten poissa autoista, ja liikenteestä, jos kukkaro ei sellaista kestä.


      • yks.vaan_
        MenkääJulkisilla kirjoitti:

        Ruostehommia tekee vain köyhät, joten suolaa vaan tielle. Turvallisuus on kuitenkin se tärkein. Ei itse kulkuneuvot.
        Vaihdan uuteen kolmen vuoden välein, joten suola ei haittaa. Persaukisille tietysti taas maailman kalleinta, mutta pysykööt sitten poissa autoista, ja liikenteestä, jos kukkaro ei sellaista kestä.

        Sanoinko, että ne ruostehommat kalliiksi olisi tullut/tulisi, kun osaa ja pystyy itse ne tekemään? Ja julkisethan ne vasta suolaa tarviikin, kun ajetaan kesät/talvet samoilla renkailla ja se on ainakin yksi syy olla bussilla kulkematta.


      • MenkääJulkisilla
        yks.vaan_ kirjoitti:

        Sanoinko, että ne ruostehommat kalliiksi olisi tullut/tulisi, kun osaa ja pystyy itse ne tekemään? Ja julkisethan ne vasta suolaa tarviikin, kun ajetaan kesät/talvet samoilla renkailla ja se on ainakin yksi syy olla bussilla kulkematta.

        Tuleehan ne ruostehommat silloin kalliiksi, kun julkisilla kuljettaessa ei itse ainakaan tarvitse sellaisia tehdä. Meneehän se sen kuljetusyrittäjän piikkiin, Mutta veloitetaan kuitenkin sinulta rahastettaessa. Yksityisautoilijan, joka vaihtaa menopelinsä uuteen kolmen vuoden välein, ei sitä tarvitse tehdä, saatika murehtia. Tehkööt noita ruostehommia vaan sinunlaisesi tyypit, jotka tyytyvät vanhoilla ritsoilla ajelemaan. Olet siitä hyvä esimerkki. Ilmastokaan ei tykkää vanhoilla hitsatuilla kikottimilla ajelusta, kun päästöt on mitä ne on...


      • yks.vaan_
        MenkääJulkisilla kirjoitti:

        Tuleehan ne ruostehommat silloin kalliiksi, kun julkisilla kuljettaessa ei itse ainakaan tarvitse sellaisia tehdä. Meneehän se sen kuljetusyrittäjän piikkiin, Mutta veloitetaan kuitenkin sinulta rahastettaessa. Yksityisautoilijan, joka vaihtaa menopelinsä uuteen kolmen vuoden välein, ei sitä tarvitse tehdä, saatika murehtia. Tehkööt noita ruostehommia vaan sinunlaisesi tyypit, jotka tyytyvät vanhoilla ritsoilla ajelemaan. Olet siitä hyvä esimerkki. Ilmastokaan ei tykkää vanhoilla hitsatuilla kikottimilla ajelusta, kun päästöt on mitä ne on...

        Ja kuten varmaan ymmärrät, että se suola ei ole pelkästään epäterveellistä vain autoille vaan myös tärkeämmille eli ihmisille ja eläimillekin.


      • yks.vaan_
        MenkääJulkisilla kirjoitti:

        Tuleehan ne ruostehommat silloin kalliiksi, kun julkisilla kuljettaessa ei itse ainakaan tarvitse sellaisia tehdä. Meneehän se sen kuljetusyrittäjän piikkiin, Mutta veloitetaan kuitenkin sinulta rahastettaessa. Yksityisautoilijan, joka vaihtaa menopelinsä uuteen kolmen vuoden välein, ei sitä tarvitse tehdä, saatika murehtia. Tehkööt noita ruostehommia vaan sinunlaisesi tyypit, jotka tyytyvät vanhoilla ritsoilla ajelemaan. Olet siitä hyvä esimerkki. Ilmastokaan ei tykkää vanhoilla hitsatuilla kikottimilla ajelusta, kun päästöt on mitä ne on...

        Ja edelleenkään en ole sanonut kulkevani julkisilla tai edes ajavani julkista ajoneuvoa, että väärin meni sulta taas.


    • kitttt

      Niin ja uudessa laissa talvirenkaat pitää olla jo marraskuussa sään vaatiessa.

      • PersaukisuutesiSyy

        Ei koske kuitenkaan sinua, koska käytät julkisia.


      • näin.on

        Ja tänä vuonna Lokakuussa talvi tuli etelään jo päiväksi. Ja tietääkseni ketjukolariinkaan ei ole ennen yleensäkään tarvinnut muuta kuin vain sen yhden päivän. Tottakai asfaltointi vaatii työtä, mutta niin se ketjukolarikin työllistää paljon ja vielä enemmän erialojen henkilöitä.
        Sanotaan, että jos nämä muut erialojen henkilöt tekisi myös asfalttitöitä niin olisi ehkä tehokkaammin ja nopeammin homma myös tehty.


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        Ei koske kuitenkaan sinua, koska käytät julkisia.

        Itsestäsi vaan puhuit?


      • PersaukisuutesiSyy
        eikö.niin kirjoitti:

        Itsestäsi vaan puhuit?

        Sinua tarkoitin.


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        Sinua tarkoitin.

        Aijaa no persaukisuus ei ole tässä edes ongelma, mutta jos se sulle on niin annanko tilinumeron, johon voit laittaa niin ei tarvitse syytellä enää sitten?


      • PersaukisuutesiSyy
        eikö.niin kirjoitti:

        Aijaa no persaukisuus ei ole tässä edes ongelma, mutta jos se sulle on niin annanko tilinumeron, johon voit laittaa niin ei tarvitse syytellä enää sitten?

        En sentään niin hölmö ole, että antaisin sinulle tilinumeroni, jonka voisit sitten tyhjentää ilmoitukseni jälkeen....


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        En sentään niin hölmö ole, että antaisin sinulle tilinumeroni, jonka voisit sitten tyhjentää ilmoitukseni jälkeen....

        Etkö vain osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi, kun kysyin annanko tilinumeron? Enkä, että annatko tilinumeron.


      • PersaukisuutesiSyy

        En anna, enkä ota vastaa tilinumeroasi, koska uskon, että sinun tililläsi on käteiskate tasan NOLLA! Joku jippohan on tässäkin takana rahan kalastelemiseksi, joten sinullahan on todennäköisesti vain velkaa, jonka maksajaksi en aio joutua/ryhtyä.
        Massia nimittäin on enemmän, kuin uskotkaan. En ole mikään 25V Elämäänsä aloitteleva kikuli....


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        En anna, enkä ota vastaa tilinumeroasi, koska uskon, että sinun tililläsi on käteiskate tasan NOLLA! Joku jippohan on tässäkin takana rahan kalastelemiseksi, joten sinullahan on todennäköisesti vain velkaa, jonka maksajaksi en aio joutua/ryhtyä.
        Massia nimittäin on enemmän, kuin uskotkaan. En ole mikään 25V Elämäänsä aloitteleva kikuli....

        Ja taas meni pieleen, koska yli 35v olen ja velkaa ei ole sekä persaukinen en ole. Sulla vaan itselläsi ei taida oikeasti olla paljon rahaa? ja jos on niin siitä riittäis varmaan sit mullekin siihen uuteen autoon kitkarenkaineen niin sun ei tarviisi sitten enää syytellä.


      • PersaukisuutesiSyy
        eikö.niin kirjoitti:

        Ja taas meni pieleen, koska yli 35v olen ja velkaa ei ole sekä persaukinen en ole. Sulla vaan itselläsi ei taida oikeasti olla paljon rahaa? ja jos on niin siitä riittäis varmaan sit mullekin siihen uuteen autoon kitkarenkaineen niin sun ei tarviisi sitten enää syytellä.

        Miksi juuri minun pitäisi rahoittaa autosi kitkarengastuksesi? Voisitko hieman selventää? Aja vaan niillä nastoilla, jos hyvältä tuntuu. Jos sinulla kerran on massia, niin miksi et itse sitä kitkarengastustasi tee? Mulla vaan on varaa...Usko pois.

        Ja ainahan tänäpäivänä 35V on jo miljonääri, mutta en usko, että SINÄ sellainen olet!


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        Miksi juuri minun pitäisi rahoittaa autosi kitkarengastuksesi? Voisitko hieman selventää? Aja vaan niillä nastoilla, jos hyvältä tuntuu. Jos sinulla kerran on massia, niin miksi et itse sitä kitkarengastustasi tee? Mulla vaan on varaa...Usko pois.

        Ja ainahan tänäpäivänä 35V on jo miljonääri, mutta en usko, että SINÄ sellainen olet!

        En ole persaukinen, mutta renkaisiin ei nyt ole varaa laittaa eikä oikeastaan tarvettakaan, vaikka ne onkin yli 10v vanhat renkaat, mutta jos olet miljonääri niin antaisin sulle kyllä mahdollisuuden olla sanojesi mittainen ja todistaa sen.


      • eikö.niin
        PersaukisuutesiSyy kirjoitti:

        Miksi juuri minun pitäisi rahoittaa autosi kitkarengastuksesi? Voisitko hieman selventää? Aja vaan niillä nastoilla, jos hyvältä tuntuu. Jos sinulla kerran on massia, niin miksi et itse sitä kitkarengastustasi tee? Mulla vaan on varaa...Usko pois.

        Ja ainahan tänäpäivänä 35V on jo miljonääri, mutta en usko, että SINÄ sellainen olet!

        Jahas et sitten itse ollutkaan se yli 35v ja miljonääri. No syö sanasi sitte. Ihan se ja sama mulle.


    • Pöpejäootte

      Täyttä moskaa taas koko ketju.

    • Jakmini

      Nastat pitäisi kieltää.

      • eikö.niin

        Sitten suolauskin pitäisi kieltää.


      • eikö.niin

        Ja 11v autoni nastarenkaineen ei ole mulle ongelma, mutta jos se sulle on niin saathan sä ostaa mulle uuden auton kitkarenkaineen ja niin usein, kun vaan toteat milloin se tulee vaan sulle ongelmaksi.


      • kysymy
        eikö.niin kirjoitti:

        Ja 11v autoni nastarenkaineen ei ole mulle ongelma, mutta jos se sulle on niin saathan sä ostaa mulle uuden auton kitkarenkaineen ja niin usein, kun vaan toteat milloin se tulee vaan sulle ongelmaksi.

        Osta ite autos mulkku


      • eikö.niin
        kysymy kirjoitti:

        Osta ite autos mulkku

        Ei ole tarvetta vaihtaa.


      • Jakmini

        Aja rottelosi romuttamolle ja osta uusi sähköauto kitkarenkaineen. Pelastat ilmaston ja teiden päällysteet. Nastarenkaita pitäisi verottaa niiden aiheuttaman teiden ylimääräisen kulumisen verran. Sitten tietäisit, kuinka paljon ne oikeasti maksavat.


      • Jakmini
        Jakmini kirjoitti:

        Aja rottelosi romuttamolle ja osta uusi sähköauto kitkarenkaineen. Pelastat ilmaston ja teiden päällysteet. Nastarenkaita pitäisi verottaa niiden aiheuttaman teiden ylimääräisen kulumisen verran. Sitten tietäisit, kuinka paljon ne oikeasti maksavat.

        Anteeksi sanamuoto. Ei pitäisi hyökätä tuolla tavalla ja haukkua toisen autoa rotteloksi. Ei pitäisi töksäyttää noin nastarenkaiden hinnasta.

        Kuitenkin meidän täytyy päästä polttomoottoriautoista vähän äkkiä eroon. Nastarenkaatkin kuluttavat teitä aivan liikaa. Sitten tulee uria, joita täytyy kesällä täytellä. Lemminkäinen kyllä tykkää, mutta veronmaksaja ei.


      • eikö.niin
        Jakmini kirjoitti:

        Anteeksi sanamuoto. Ei pitäisi hyökätä tuolla tavalla ja haukkua toisen autoa rotteloksi. Ei pitäisi töksäyttää noin nastarenkaiden hinnasta.

        Kuitenkin meidän täytyy päästä polttomoottoriautoista vähän äkkiä eroon. Nastarenkaatkin kuluttavat teitä aivan liikaa. Sitten tulee uria, joita täytyy kesällä täytellä. Lemminkäinen kyllä tykkää, mutta veronmaksaja ei.

        Niin ne ketjukolaritkin työllistää paljon ja vielä enemmän erialojen henkilöitä kustannuksineen tykkäsi siitä tai ei. Tiedätkö miten paljon suolaus aiheuttaa kustannuksia, kun autoa saa kokoajan olla pesemässä lian ja myös ennalta ehkäisevästi ettei auto ruostuisi? Ja jos ruostuu niin joillekin tulee siitäkin lisää rahanmenoa.
        Nastarenkaat tuskin aiheuttaa asfalttitienpinnan repeilyä tai, kun tiehen tulee monttuja, jotka nekin voi rikkoa auton ja aiheuttaa taas rahanmenoa veronmaksajalle.


      • Jakmini

        Teitä täytyy suolata kuitenkin ja aurata. Mistä ne montut tulevat? Ehkä sulamisvesi aiheuttaa niitä. Sitähän tulee suolauksen seurauksena. Samaa tekee sateinen talvi, siis leudot talvet, joita ilmastonmuutos aiheiuttaa. Kun lämpötila vaihtelee nollan molemmin puolin, niin vesi haurastuttaa tien pintaa ja rikkoo sen jäätyessään.

        Urat tulevat, kun jyristetään nastarenkailla asfaltilla. Kitkarenkaat eivät aiheuta uria. Kun käytetään nastarenkaita, saadaan monttujen lisäksi urat. Ne ovat varsinkin talvella vaarallisia. Minä en tykkää urista.


      • eikö.niin

        Uria syntyy myös autojen painosta, mutta vähemmän tykkään montuista tiellä, vaikka sellaisen pystyisikin väistämään niin nopea väistötilanne voi aiheuttaa vaaratilanteen tai myös se jos ei ehdi väistämään ja autosta menee, vaikka rengas vauhdissa hajalle.
        Nastarenkaat on siinä hyvät, että ne rikkoo sitä jäänpintaa karheaksi ja se auttaa sillä tavalla myös kitkarenkaiden pitoa jäällä.


      • Jakmini

        Kitkarenkaat synnyttävät uria paljon hitaammin, kuin nastarenkaat. Siksi uskoisin, että jos niitä käytettäisiin enemmän, niin uria ei tarvitsisi paikata niin usein kuin nykyään. Tien ylläpito tulisi kai halvemmaksi.


      • eikö.niin
        Jakmini kirjoitti:

        Kitkarenkaat synnyttävät uria paljon hitaammin, kuin nastarenkaat. Siksi uskoisin, että jos niitä käytettäisiin enemmän, niin uria ei tarvitsisi paikata niin usein kuin nykyään. Tien ylläpito tulisi kai halvemmaksi.

        Samoissa urissa ei ole pakko ajaa. Suotavaakin on ollut ja olisikin ettei samoissa urissa ajettaisi.


      • Jakmini

        Silti niissä ajetaan, koska uria syntyy.


    • eikö.niin

      Jopas meni ketju "taas" hiljaseks.)

      • kymysys

      • eikö.niin

    • Kuatro1994

      Mie oon puhdetöinäni rakennellut nastoja kuivatuista rekkamiehen pastilleista eli kakkelberg-marjoista. Kuivatan niitä astiakaapissa, ja kun kovuusaste on kohillaan tungen niitä ikivanhoihin Hakkapeliittoihin irronneiden nastojen tilalle. Ei ropise kovin paljoa ja pitokin kohtuullinen. Olen Audi-keisari ja tiedän mitä maailma tarvitsee.
      Mulle ei kandee alkaa kato kurja jurpo.

      • OlipaHauskaOliSe

        No nyt liittyi keskusteluun todellinen huumorimies. Kakkelberg-marja...*hihihihi*.....kakkelberg-marja...*hehehe*....Audi-keisari...*kihikihi*...nyt naurattaa!!.....kakkelberg.....se on vähän niinkuin....kakka!!....*hihihi*.....kakka.....*keukeu*....kakka....kakkelberg....*hihihii*.....vatsaan sattuu kun niin naurattaa.....


      • kitkapyörä

        Sait minutkin tolla vitsilläs naurammaaan.....pihitihii....narst...narrst...raahs...raahs..sanooo auutooiin pyööörräät!...thääthää...linkin pyörät.


    • Kuatro1994

      Nää kakkelberg-nastarenkaat on hyvins egolookillinen valinta. Vanhojen Hakkisten kierrätystä, nastat luonnontuotetta, asennus helppoa. Kuivausteline, pihdit, näppylähanskat, pullo Kossua. Siitä Kuatro saa taas uuden elämän ja pääsen Toijjota-Teroi kiusaamaan liikenteeseen. Mulla on kylän ainoo Audi. Siks tunnen aika moista merkki yl peyttä kun risteilen navetan ja osuus kaupan välii, ja joskus KELAankin pensa rahaa hakeen. 10 litraa 98 pensaa ja viis litraa kepardii, taas ollaan keisarikunnossa.
      Illalla saan kylillä pilhakkaa tai pataani, yleensä tulee vaan nenä kipeeks mut alavartalon kankeus jää. On tää kivaa olla Audi-keisari.

    • Pitokengät

      Muistuttajalle isoilla autoilla käytettään aina kitkoja eli ne ovat nastatomia talvirenkaita.
      Henkilöautoilla on nastat. Myös kuormaautot käyttävät kitkarenkaita talvella.
      Ne ovat tiheästi ruussattu kitkapinta ne ovat kuin keittiötyöntekijän jalan alla olevat turvakengät.
      Luikuesterenkaat niissä ei käytetä nastoja.

    • Tojottaa

      Käy nyt äkkiä nastoittamassa kenkäsikin, ette vaan liukastu raapputteessasi Corollasi ikkunoite teräsjäästä puhtaasi. Anteeksi asiattomasta aloituksestani, kun olin jo täysin unohtanut että pidät kulkupeliäsi lohkolämmittimessä juhannuksen ja vapun välisen ajan, joten ei ole lasit jäässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe