Vanhan määritelmän mukaan ateisti on henkilö, joka ei usko Jumalaan tai jumaliin.
Uuden määritelmän mukaan ateisti on henkilö, joka ei pidä mahdollisena Jumalan tai jumalien tai luojan tai luojien olemassaoloa eikä sitä, että niistä voitaisiin esittää todisteita (ateisti ei hyväksy yhtään jo esitettyä todistetta todisteeksi).
Uuden määritelmän mukainen ateisti on uusateisti ja hän edustaa uusateismia. Jotkut sanovat sellaista ateistia vanhentuneen terminologian mukaisesti positiiviseksi ateisti, mutta minä sanon häntä uusateistiksi tai uskovaiseksi ateistiksi, koska jälkimmäinen kuvaa parhaiten sitä, millainen uusateisti on: hän uskoo, ettei jumalia ole, vaikka ei voi sitä tietää.
Usko on siten korvannut tiedon puutteen uusateistin mielessä ja ajatuksissa, joten uskovainenhan se semmoinen ateisti on - toisin kuin minä, joka en usko mihinkään, mutta pidän järkeviä vaihtoehtoja mahdollisena (luoja on olemassa tai hän ei ole olemassa).
Ateistin määritelmät
2
<50
Vastaukset
- AteistiVaan
Ihanko omasta päästäsi keksit tuon ”uuden määritelmän” ateismille?
- Hehhah_
<< Vanhan määritelmän mukaan ateisti on henkilö, joka ei usko Jumalaan tai jumaliin. >>
Eikä se tuosta määritelmästä ole mihinkään muuttunut.
Ei sitä yksittäinen hihhulivajakki mihinkään pysty muuttamaan. Teet vaan itsestäsi pellen yrittämällä sepittää jotain omaa määritelmääsi vaikka kyse on tieteellisesti määritellystä asiasta, jonka hyväksyy miljoonat ja miljoonat ihmiset.
Lopeta tuo vammailu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733343
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753117Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682982On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662651Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442162- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251697- 351685
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601608