Lusiaksi mies tai muu-sukupuolinen.

tasaarvonvuoksi

Ruotsissa Malmössä.

12

199

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsaarikkoa

      Sipilästä rokote raiskausten vastustajille?

    • Transukoiraoira
    • grillimestariestari

      Nyt Luciferillakin mahdollisuus.

    • TotuusSattuuQC

      Kun Lucia-perinne alkoi 1800-luvulla, se oli yliopisto-opiskelijoiden juhla. Ja koska yliopistoissa oli opiskelijoina silloin vain miehiä, Luciaksi valittiin ensimmäisen vuosikurssin siloposkisia nuoria poikia.
      "Neidoksi" Lucia muuttui siis vasta myöhemmin.
      Mies Luciana on siis itse asiassa paluuta tradition juurille eikä mitään mordernia hapatusta.

      • perseeseen.sattuuQC

        Katos vaan, palstan vakiohomottaja hekumoi taas siloposkisista nuorista pojista.


      • TotuusSattuuQC
        perseeseen.sattuuQC kirjoitti:

        Katos vaan, palstan vakiohomottaja hekumoi taas siloposkisista nuorista pojista.

        Minä vain kerroin faktoja siitä miten asiat ovat ennen olleet. "Siloposkinen nuori poika" oli muuten suora lainaus Hesarin artikkelista jossa Lucia-juhlan historiasta kerrottiin.
        Mutta ikävä jos sanonta aiheutti sinussa epätoivottavia väristyksiä. En voi sille mitään.


      • perseeseen.sattuuQC
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Minä vain kerroin faktoja siitä miten asiat ovat ennen olleet. "Siloposkinen nuori poika" oli muuten suora lainaus Hesarin artikkelista jossa Lucia-juhlan historiasta kerrottiin.
        Mutta ikävä jos sanonta aiheutti sinussa epätoivottavia väristyksiä. En voi sille mitään.

        Hyvin tiedetään homotus/transutustaustasi ja se aiheuttaa tiettyjä mielleyhtymiä.


      • TotuusSattuuQC
        perseeseen.sattuuQC kirjoitti:

        Hyvin tiedetään homotus/transutustaustasi ja se aiheuttaa tiettyjä mielleyhtymiä.

        Sinähän et nyt oikeasti tiedä minusta yhtään mitään. Kunhan yrität peittää argumenttiesi puutetta henkilöön menevillä heitoillasi.


      • Renki_poika

        Ensimmäinen Lucia oli tosiaan renkipoika. Piti olla neito, koska pyhää Luciaa kerran mallattiin, mutta glögiastia oli liian raskas:

        "Den första gången en lucia med ljus på huvudet finns dokumentariskt belagd är från 1820, och det handlade då om en manlig lucia. En bruksinspektor i Skinnskatteberg berättar: ... då sex rätter voro förtärde och endast den sjunde, kakan, återstod, öfverraskades gästerna af en egendomlig syn. Dubbeldörrarna till förstugan uppslogos, och in trädde en dräng klädd i hvitt lakan, med en krans af ljus på hufvudet och bärande en väldig bål med glöggus. Egentligen borde det varit en tjenstflicka, ty han skulle föreställa Sancta Lucia, men, förmodligen för bördans skull, hade därtill i senare tider tagits en karl.


      • hqreiog
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Minä vain kerroin faktoja siitä miten asiat ovat ennen olleet. "Siloposkinen nuori poika" oli muuten suora lainaus Hesarin artikkelista jossa Lucia-juhlan historiasta kerrottiin.
        Mutta ikävä jos sanonta aiheutti sinussa epätoivottavia väristyksiä. En voi sille mitään.

        Eli pedofiilejä, transvestiitteja ja feministejä on ollut ennenkin? Ei kai se mikään uutinen ole. Tällaiset perversiot ovat osa heikkoa ihmisluontoa ja niitä vastaan tässä on nimenomaan tapeltu sen 10 000 vuotta. Nyt ollaan taas me normaalit ihmiset päästy vaihteeksi niskan päälle. Ja teidät luonnonoikut feministit/kommunistit poljetaan kuraan. Sad but true.


    • mitäväliä

      Mitä väliä sillä on mitä jonkun uskonnollisen satukirjan henkilö edustaa sukupuoleltaan?

      • gh3489tu

        Ilmeisesti ajattelit Lucian olevan Raamatusta? No ei.

        Kyseessä on selvästi feminiininen rooli. Joten ei siihen kukaan mies kuulu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe