Kenelle poliitikolle suomalaiset antaisivat enemmän poliittista päätösvaltaa? Alma-median tekemän kyselyn mukaan presidentti Niinistölle ylivoimaisesti enemmän kuin kenellekään toiselle. Ei yllätä. Sitä mieltä olen minäkin. Valitettavasti se Koiviston Manu - muuten suuresti arvostamani mies - halusi karsia valtaoikeuksia seuraajiltaan, varmaan peläten ”uuden Kekkosen” mahdollista myöhempää tuloa.
Pekka Haavisto on selvä kakkonen, eikä sekään kovin yllätä, olihan hän kakkonen jo presidentinvaaleissakin. Mutta Li Andersonin nouseminen kolmanneksi on yllättävää sikäli, että hänelle enemmän valtaa antamaan halukkaita on paljon myös porvaripuolella, eihän vasureiden äänillä tuolle sijalle pääsisi. Haaviston kuten Anderssoninkin suosio on yli kolminkertainen puolueensa nykyiseen kannatukseen nähden.
Antti Rinteen sijoittumista vasta neljänneksi voi pitää yllättävänä: onhan hän nyt kannatetuimman puolueen johtaja. No, onhan Rinteen suosio jopa nipin napin yli puolueensa nykyisen kannatuksen.
Seuraavana oleva Sari Essayah nousee noin korkealle persoonansa avulla - entinen mestariurheilija ja oikein hyvä ja sympaattinen esiintyjä poliitikkonakin. Jan Vapaavuoren sija seuraavana on mielestäni minulle stadilaiselle vähintäänkin paikallaan. Hänen taakseen jäänyttä Petteri Orpoa tuo ei ehkä miellytä. Hänestä ei ehkä tunnu kivalta sekään, että puolueestaan Antti Häkkänen roikkuu jo hänen kannoillaan.
”Ynnä muiden” sarjaa johtaa Juha Sipilä. Vain 17 % suomalaisista haluaisi antaa hänelle nykyistä enemmän valtaa. Tuokin on tosin vähän enemmän kuin puolueensa nykyinen kannatus, joten Sipilää pidettäneen puoluettaan hieman luotettavampana.
Anna-Maja Henrikssonille suomalaiset haluaisivat antaa valtaa lähes yhtä paljon kuin Sipilälle, mikä ei minua yllätä, sillä onhan Anna-Maja jotenkin suurempaa kuin puolueensa kannatus. ”Hjallis” Harkimon nousu samaan jo nyt on minulle melkoinen yllätys. Jussi Halla-ahon jääminen kauas Harkimonkin taakse on myös yllätys, mutta ei suinkaan epämieluinen;))
Tästäpä voitte tutkailla noita tarkemmin:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/266122-antti-rinne-kiri-petteri-orpon-ohi-alma-kyselyn-poliitikkoporssissa
Keille haluaisimme antaa enemmän valtaa?
4
162
Vastaukset
- idioottimaisuutta
Ruotsinmielisen eli suomalaisvastaisen idiootin tekstiä. Koko kysymys on myös idioottimainen.
- Harhat
vaan pahenevat siellä päässä. Mistähän sinä et enää löytäisi ruotsinmielisyyttä.
- harhaako
Harhat kirjoitti:
vaan pahenevat siellä päässä. Mistähän sinä et enää löytäisi ruotsinmielisyyttä.
Niinpä!? Todellakin täytyy tässä svekokratiassa ja Ruotsin alusmaassa etsiä hyvin tarkkaan, jotta ei löytäisi ruotsinmielisyyttä.
- jusa_teukka
Jussi Halla-aho, Teuvo Hakkarainen näin aluksi. Muitakin varmaan on, mutta ei juuri nyt tule mieleeni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852