Aatamista ja vähän Eevastakin...

Antakaahan kun mietin. Kreat pitävät luonnontiedettä (paitsi biologiaa jonka yksi osa evoluutiotiede on, mutta unohdetaan se hetkeksi) täysin luotettavana, ja omaa, tuota, näkemystään täysin tieteellisenä.
Käsittääkseni (korjatkaa, jos olen tehnyt ajatusvirheen) geenissä on aina rajoitettu määrä informaatiota, ihmisellä on noin 20 000 geeniä jakautuneena 23 kromosomipariin. Hieman yksinkertaistaen jokaista ominaisuutta kohden on 2 eri geeniä, yksi kummaltakin vanhemmalta. Se on aina näin.

Kreat kuitenkin hokevat että alun ihmisillä oli niin rikas genomi että se kesti sukurutsauksen ja minimaalisen geenipoolin (A ja E). Missä mielessä se oli rikas, noin luonnontieteellisesti?

(Eikä vastaukseksi oikein käy että heillä ei ollut haitallisia mutaatioita koska Aatu ja Eve saivat lapsia vasta syntiinlankeumuksen jälkeen).

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JehoKretuSlim

      "Kreat kuitenkin hokevat että alun ihmisillä oli niin rikas genomi että se kesti sukurutsauksen ja minimaalisen geenipoolin (A ja E). Missä mielessä se oli rikas, noin luonnontieteellisesti?"

      Nooan poika tykkäsi nylkkiä iskää peppuun tämän sammuttua alasti.
      Tässä kohdin geenit menivät paskareikään ja se oli kaiken hyvän alku.

    • Johtuuko synti rappeutumisesta vai rappeutuminen synnistä? Siis, jos jo toisessa sukupolvessa esiintyi murhaaja.
      Jos ihmiset ovat muuten vain pahoja, mitä funktiota on rappeutumisella?
      Jos Jumala asetti Hyvän ja Pahan tiedon puun Paratiisiin (jonka hän oli luonut ihmistä varten), se tarkoittaa että hän antoi meille valinnan vapauden heti alussa. Miksi hän sitten kirosi koko luomakunnan yhden (väärän) valinnan takia? Tarkoittaako rappeutuminen että ihmiskunta (yksilöt) tulevat aina vain enemmän pahoiksi? Miksi Jumala sitä haluaisi. Ei siinä ole mitään järkeä.
      Tai jos rappeutuma viittaa vain biologiseen rappeutumiseen, mikä ihmeen pointti siinä on. Jumala haluaa meidän kärsivän (joka sukupolvessa enemmän?).
      Te taidatte teologisestikin olla ihan pihalla.

    • >>Kreat kuitenkin hokevat että alun ihmisillä oli niin rikas genomi että se kesti sukurutsauksen ja minimaalisen geenipoolin (A ja E). Missä mielessä se oli rikas, noin luonnontieteellisesti?<<

      Olen useaan kertaan perännyt ROT:lta laskelmia A&E geenipoolin rikkaudesta verrattuna esim. nykypäivän suomalaisiin.

      Vaan eipä hän ole suostunut mitään vastaamaan. Jostain erityisestä syystä.

    • sanankuulia

      Aadamin ja Eevan sukupuu johdetaan eteenpäin seikkaperäisesti vain juutalaisiin ja päättyy Jeesukseen.
      Edes sillä oliko ihmisiä jo ennen Aadamiakin ei ole tässä mielessä mitään merkittävyyttä.

      • Oliko Jeesuksen isänpuoleisella (Joosef; ei Jahve!) sukupuulla fyysistä merkitystä hänen kannaltaan?


      • sanankuulia
        kekek-kekek kirjoitti:

        Oliko Jeesuksen isänpuoleisella (Joosef; ei Jahve!) sukupuulla fyysistä merkitystä hänen kannaltaan?

        Ei ollut!
        Mariakin kuului Daavidin sukuun!
        Jo luomiskertomus ennusti Jeesuksesta ja tuo ennustus sanottiin vaimolle "SINUN SIEMEN" eikä miehen siemenestä puhuttu mitään.
        Ja Jumalahan luo Sanallaan vaikka se tapahtuikin tuhansia vuosia myöhemmin!

        1Moos.3;15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen (=vaimon)siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."


      • sanankuulia kirjoitti:

        Ei ollut!
        Mariakin kuului Daavidin sukuun!
        Jo luomiskertomus ennusti Jeesuksesta ja tuo ennustus sanottiin vaimolle "SINUN SIEMEN" eikä miehen siemenestä puhuttu mitään.
        Ja Jumalahan luo Sanallaan vaikka se tapahtuikin tuhansia vuosia myöhemmin!

        1Moos.3;15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen (=vaimon)siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        Kuulostaapa kaukaa haetulta. Jotenkin.


      • sanankuulia
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kuulostaapa kaukaa haetulta. Jotenkin.

        Riippuu mitä tarkoitit fyysisellä merkityksellä. Ulkonäköäkö vaiko yhteisiä perintötekijöitä yleensä?
        Jos tarkoitit laillisuusperiaatteita niin vastaus olisi ollut "kyllä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2091
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      969
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      808
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      804
    Aihe