Luento Persu-kommunismi ja Euroopan unioni.

" Devalvaatio " tarkoittaa kommunistista markkinataloutta. Devalvaatio on ollut
kommunistien työkalu markkinataloudessa aina Itä-saksasta Neuvostoliittoon.
Eli sillä on rahan arvo alennettu niin alas, että sillä ei ole mitään arvoa.

Länsimainen markkinatalous perustuu vastakkaiseen ajatteluun eli Kulutukseen ja
kulutuksen kautta tapahtuvaan talouskasvuun. Tarkoituksena on lisätä ihmisten ostovoimaa.
Jos tätä ajatellaan nyt suomen talouden näkökulmasta ja suomessa olemassa olevata
kulutuksesta, niin onko se hoidettu länsimaisen markkinatalouden mukaisesti ?

Teille köyhät ja velalliset ja säästävät ihmiset. Mikä Teidän mahdollisuus on saada rahaa ja
maksuvoimaa suomessa ? Olisiko se yrittäminen, työntekeminen, sijoittaminen ? Kyllä kaikella
jonkin verran. Mutta mitä sitten voidaan käyttää talouden mittareina, jotta nähdään se oikea
suunta ? Kyllä se on velan määrä, pienten ja keskisuurten yritysten määrä ja tuotteiden hinnat.

Minä itse painottaisin tuotteiden ja niissä alaryhmänä kulutustavaroiden kysyntään. Kampaamo
koru ja elektroniikka ja ruokaravintola palveluiden kysyntään. Näistä ihmiset karsivat
ensimmäisenä. Miten näitä voi sitten seurata ? Kulutustavaroiden hintoja voi vertailla muissa
euroopan maissa ja ruokaravintoloiden tarjonta ja aina voi seurata kuvista ihmisten vaatteita ja
pukeutumista ja terveydenhuoltoa esim. Ihmisten hiuksia ja suuta ja hampaita voi tarkkailla.
Te jokainen voitte sen itse todeta ja vertailla ja sitä ei edes poliittinen media aina pysty piilottamaan. Muistakaa se poliittinen media, että heidän hallintonsa on aina täydellinen.
No kuva Berliinin ja Pariisin ja Ranskan maaseudusta antaa jo luotettavan kuvan talouden laadusta.

Mistä minä syytän suomen hallintoa on liiallinen panostaminen ja talouden ohjaaminen liiallisesti asuntorakentamiseen ja asuntojen hintojen nostamseen ja ihmisten velkaannuttamiseen. Asuntoihin ja asumiseen suunnatut velat ja sijoitukset on pois kansantlaoudesta ja samoin myös pois kulutuksesta. Asumisen hintoja laskemalla voidaan päästä pois turhasta tukijärjestelmästä ja saada aikaan asiallista yrittämistä. Toki on vaikea enään purkaa tällaista velkajärjestelmää mihin ihmiset on tällä hetkellä sidottuja. Mutta seuraava asuntomarkkinoiden romahdus! Sitä ei pidä enään tukea valtion rahoilla, vaan siirrettävä vastuuta pankeille ja tästä olisi valtion hyvä myös tiedottaa etukäteen poliittisessa ohajauksessa. Euroopan keskupankki onkin tehnyt paljon tressitestejä pankeille.

Euroopan asumisen tilanne on toisenlainen. Siellä väestö on pienissä kaupungeissa ja alueellisia
epätasa-arvoja ei pääse samoin syntymään asuntomarkkinoille, kuin esim. suomessa.
Helsingissä voi voi saada yksiö 125 000 euroa ja 300 kilometriä etäämmällä sillä saa koko
kerrostalon ja siitä etäämmälle jo maatiloja. Tämä oli tiedossa poliittisilla päättäjillä ja he eivät
ole tehneet mitään tämän asian vuoksi, koska itse ovat myös rahastamassa asuntorakentamisella.
Lääke olisi ollut esim. Geopoliittinen veropolitiikka esim.

Se mistä minä oikeastaan aloin kirjoittamaan, niin puhuin Persukommunistien eurooppa
vastaisuudesta ja heidän kommunistisesta kansan markkinataloudesta. Devalvaatio kuuluu
pääsääntöisesti kansan hyväksikäyttämiseen valtiotalouden hyväksi. Mutta kuinka moni
teistä on valmis ja mitä he sanovat, että jopa puolet suomen väestöstä on valmiita siirtymään
kommunistseen valtiokeskeiseen suljettuun markkinatalouteen onko ? Onko puolet suomen
kansasta valmiita uhraamaan oman tulevasuutensa valtion kansantalouden pelastamiseksi, vai
olisiko joku osa valmis vain turvaamaan eläkkeensä ja sairasvakuutuksensa.

Minun mielestä nykyisen suomen taloudenhoidon olisi hyvä turvata eläkejärjestelmä ja
terveys- ja sairasvakuutusjärjestelmä, vaikka ulkopuolisilla vakuutusyhtiöillä. Ainakin niin,
että tämä maksanut väestö voisi nauttia eurooppalaista elämän tyyliä ja vapaasti asua missä
päin vain eurooppaa eläkeläisenä. Ihmisenä heillä lienevät oikeus päättää itse asiasta.

1

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe