MB-E200CDI W211 -09 face-lift ulkopeili- oikea.

Suomi-24:ssä on usein puhuttu ulkomaisten nettivaraosamyyjien toimin-
nasta. Nyt olisi tarjolla tuore tapaus, jota voimme seurailla.
Tilasin otsikoidun varaosan ja ilmoitin myyjälle kaikki ne tiedot, joita hän
itse pyysi toimitusta varten.
Maksoin luottokortilla etukäteen - runsas € 150,- ja osa tuli viikossa koti-
ovelle eräänä iltana n. klo 20.
Varasin asennusajan pienehköstä autokorjaamosta, koska en sillä lailla
ole taitava autojen suhteen. Korjaamosta ilmoitettiin aika pian, etteivät
voi asentaa, koska OSA ON VÄÄRÄ!
Harmissani otin sähköpostilla yhteyttä myyjään, joka nyt vaati auton
rungonnumeroa ja joka nyt tiukasti itse halusi todeta, että MIKSI toimi-
tettu peili ei sovi.
Muutaman tunnin kuluttua - mielestäni siis aika pian - ilmoitettiin, ettei
osa todellakaan sovi. Sanottiin myös, että osan voi palauttaa myyjän kus-
tannuksella, ellei osaa ole yritetty asentaa ja että pakkauskin on myynti-
kunnossa.
Sain samalla myös palautusohjeet pakettiin liimattavine lipukkeineen.
Olin kuin onnen kaupalla säilyttänyt itse lähetyskartongin. Jätin paketin
Postiin tänään. Kaikki hyvin?
Nyt jäämme odottamaan:
Toimitetaanko kenties toisella kerralla sopiva osa, vai saanko kauppa-
summan luottokortilleni ja kuinka kauan tämä kaikki kestää. Niin kauan
olen risan peilin kanssa, jolloin sujuva ajaminen tietenkin vähän ontuu.
En lähde spekuloimaan syytä, mutta ehkä vm. 2002-2006 peili on sitten
erilainen?

3

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivupeili on yksi niitä eroja, joista alkuperäisen ja faceliftin erottaa jo 10 metrin päästä.

      Vaikka korimallin yleisvaikutelma onkin saman tyylinen, on eroja niin kuoressa kuin tekniikassakin. Lisäksi eri malliversioita on Mersun tapaan paljon, joten muutkin varaosat on syytä tilata tarkasti, että saa oikeat palat.

    • Tässä ketjun aloittaja!
      Tänään, siis kaksi viikkoa siitä kun olin palauttanut virheellisen osan
      myyjän kustannuksella, sain viestin, että palautus oli saapunut, ja että
      maksu tullaan hyvittämään luottokortilleni, jota alunperin olin maksu-
      välineenä käyttänyt.
      Ilmoitan, milloin suoritus tulee - jos tulee - ja onko maksetusta määrästä
      tehty mitään vähennyksiä!
      Toistaiseksi siis OK, koska minulle on tullut toistaiseksi vain vaivannäkö.
      Paluuposti meni siis myyjän piikkiin, koska sain tulostetuksi lapun koodeineen
      joka hyväksyttiin postissa. Näihin toimituksiin ei kuitenkaan voi luottaa, jos
      koko ajan on oltava huolestunut, onko lähetetty osa sopiva vai ei.

    • Tässä uudemman kerran aloittaja!
      Kaksi päivää lupauksen jälkeen - 19.12. 18. maksamani summa on palautunut VISA-tililleni.
      pankki- ym. kuluihin on mennen tullen kulunut € 5,95.
      Kokonaisuutena siis OK.
      En siis ymmärrä niitä, jotka muilla Forumin osiolla valittavat AUTODOCin toiminnasta.
      Tosin, olisi voinut sanoa heti alkuun, että sopivaa osaa ei ole.
      Ehkä inhimillinen erehdys.
      Lopputulos on se, että peilin kuoren ja kääntömekanismin etsiminen jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe