miten lättänäs nää syntyny

hähähähähähääää

23

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Genesis1

      Se on aikojen alussa luotu, niinkuin kaikki muukin.

      • Gumbahduskos

        Hra Genesis1 on totuuksien lähteillä.


    • Gumbelius

      Tuo ei ole mikään "meteorin" iskemä; ne ovat satuja.

      Oletko Kuuta katsellut? Pöljät höpöttävät että senkit rosot olisivat "meteoriittien" iskemiä. Harva tulee ajatelleeksi että kuinka kummassa ne ovat kaikki pienimmästä suurimpaan iskeytyneet Kuuhun kohtisuoraan?
      Jos tuollaiset kuvitteelliset mötikät olisivat Kuuta pommittaneet niin kai nyt edes yksi olisi hieman vanaa jättänyt.....D, vaan eipä ole.

      • Niihniiiih

        Oot sitten scannannut koko kuun pinnan? Veikkaan: et ole.


      • Giljahduskos

      • Giljahduskos kirjoitti:

        Juu, en ole.

        Pojilla on ihan halpoja kotikameroita joilla ovat Kuun pintaa zoomailleet.
        En näe noissa "kraatereissa" ensimmäistäkään laahausjälkeä mikä on merkillistä.
        https://www.youtube.com/watch?v=ByeAsTH8OTg&t=4s

        Miksi ihmeessä niissä pitäisi olla "laahausjäljet?"

        Vinkki: Hidastuminen iskeytyessä ei ota huomattavaa matkaa joka näkyisi kauemmas.


      • kuuhullut

        Asteroidien iskemät Kuuhun ovat tietenkin kohtisuoria. Mikä siinä on merkillistä?


    • Litteänmaantotuus

      Youtubessa oli video että niin sanotut kraaterit olisivat ehkä maan alta purkautuneiden kaasujen, tms jättämiä jälkiä. Ihan niinkuin tulivuoretkin jättävät jälkiä ympärilleen kun pulppuavat laavaa litteänmaan alapuolelta.

      • Rantasipi

        Sittenhän asia on ratkaistu, kun se oli Youtubessa.


    • Juonikaskos

      On varmaa etteivät nuo Kuun kraaterit ole syntyneet mistään iskeymistä.
      Kyllä pitäisi näkyä myös viistoiskeymien jälkiä jos ymmärrätte... ?

      Kuu on ollut toiminnallinen pulppuava kuuma planeetta.

    • POHJOISNAPAA

      Entäs sen lättämaan keskellä oleva kylmä kohta? Kuinka se ei ole lätän lämpimin paikka?

      • Gimbeliano

        Hra POHJOISNAPAA kysyi miksi pohjoisnapa ei ole lämpimin paikka.
        Kysymys on tarkoin harkittu ja hyvin ansiokas.

        Tästä selviää Auringon kierto litteän Maan päällä:
        https://www.youtube.com/watch?v=xgYEuHZ5_bo

        Linkistä voi myös ladata hauskan flättärikellon älypuhelimeensa.
        Pallopääkellot ovatkin hyvin tylsiä.


      • KäytännönTasonHavainto
        Gimbeliano kirjoitti:

        Hra POHJOISNAPAA kysyi miksi pohjoisnapa ei ole lämpimin paikka.
        Kysymys on tarkoin harkittu ja hyvin ansiokas.

        Tästä selviää Auringon kierto litteän Maan päällä:
        https://www.youtube.com/watch?v=xgYEuHZ5_bo

        Linkistä voi myös ladata hauskan flättärikellon älypuhelimeensa.
        Pallopääkellot ovatkin hyvin tylsiä.

        Mikset alkuperäisissä ketjuissa tuosta videosta ja tuosta flättärikellosta koskaan vastannut kysymyksiin erosta videon ja todellisuuden havaintojen välillä?

        Toistaitoisetkin osaa selvästi tehdä videoita jotka tuntuu menevät läpi väelle joka ei osaa itse havainnoida maailmaansa omin silmin; tai matkustaa navetan nurkkaa kauemmaksi.


      • Gurnahdus

        Kiitän lämpimästi mielenkiinnosta.

        Olen havainnoinut maailmaa omin silmin ja olen todellakin matkustellut nurkkaa kauemmaksi.
        Pohjoisnavalla en ole käynyt mutta olen kuullut että siellä olisi vielä kylmempi ilmasto kuin meillä täällä Suomessa.
        Olen kuitenkin käynyt Thaimaassa, Filippiineillä ja Kuubassa. Siellä on ollut vuodenvaihteen tienoilla paljon lämpimämpää kuin samaan aikaan Suomessa.

        Tämä ilmiö selittyy kun katsoo Auringon kiertoa litteän Maan yllä.


      • OhiMeni
        Gurnahdus kirjoitti:

        Kiitän lämpimästi mielenkiinnosta.

        Olen havainnoinut maailmaa omin silmin ja olen todellakin matkustellut nurkkaa kauemmaksi.
        Pohjoisnavalla en ole käynyt mutta olen kuullut että siellä olisi vielä kylmempi ilmasto kuin meillä täällä Suomessa.
        Olen kuitenkin käynyt Thaimaassa, Filippiineillä ja Kuubassa. Siellä on ollut vuodenvaihteen tienoilla paljon lämpimämpää kuin samaan aikaan Suomessa.

        Tämä ilmiö selittyy kun katsoo Auringon kiertoa litteän Maan yllä.

        Älä mene aiheesta ohi.

        Tuossa videolla esitetyt Auringon eri paikkojen väliset suhteelliset nousut ja laskut eivät toteutu todellisessa maailmassa.

        Koita uudestaan.


      • Gorliano

        Ensin pyysit minua matkustelemaan.
        Nyt horiset otsikon ohi jälleen omiasi mutta voinen vastata tähänkin.

        Litteä Maa- teoriassa Aurinko ei nouse eikä laske vaan vaan häipyy katseemme ulottumattomiin ja tulee jälleen näkyviin.
        Auringon korkeushan on lätystämme vain muutamia tuhansia kilometrejä.


      • tiesin.sen
        Gorliano kirjoitti:

        Ensin pyysit minua matkustelemaan.
        Nyt horiset otsikon ohi jälleen omiasi mutta voinen vastata tähänkin.

        Litteä Maa- teoriassa Aurinko ei nouse eikä laske vaan vaan häipyy katseemme ulottumattomiin ja tulee jälleen näkyviin.
        Auringon korkeushan on lätystämme vain muutamia tuhansia kilometrejä.

        Koitat edelleen vältellä kysymystä.

        No, kukin tavallaan, ymmärrän ettei sulla ole vastauksia epäjohdonmukaisuuksiin.


      • garrikointi

      • Litteänmaantotuus

        Tuo video näyttäis todistavan, että niin sanotut tähdet tuikkiikin lasisen, ehkä vettä täynnä olevan taivaankannen (firmament) lävitse.


      • POHJOISNAPAA

        Ei selittänyt yhtään pohjoisnavan kylmyyttä.
        Meressa kylmä vesi painuu pohjaa kohti ja vetää muualta lämmintä vettä tilalle (tsekkaa asia ennen kuin väität muuta)
        Videosi auringonkierto selittää etelänapa "vallin" jääpeitteen avaruuden kylmyydellä, mutta edelleen(en kysy ekaakertaa, vastausta en ole viella kuullut) mistä kylmyys tulee pohjoisnavalle? Mallisi mukaan päättelisin pohjoisnavan olevan kuuminpia paikkoja maailmassamme.


    • Gummerlain

      Niin.
      On aikamoinen ristiriita amatöörin julkistamien videoiden ja NASAn maalausten välillä taivaan kohteista.

      Esim tähtitiede- osiossa olen näistä usein linkannut ja ne ovat ensin aiheuttaneet suurta raivoa ja sitten kanteluiden tuloksena ne on poistettu.
      Tähtihöhlät eivät realiteetteja arvosta vaan elävät kuplassa jossa kertoilevat satuja toisilleen.

    • ddgdgdgdgdg
      • hähähähähähähäääääää

        Juu on se.
        Aivan naurettava kuvamanipulaatio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe