Herää kysymys, mihin te yleensä uskotte, jos tiedekin on pois suljettu.
Normaaliajattelunmukaista on ajatella, jos uskoo tieteeseen, niin silloin voi yhtä hyvin uskoa Raamattuunkin.
Nyt tarkoitan sellaisia asioita, joita sen ajan ihmiset eivät voineet millään tietää, se tieto piti saada Jumalalta, jopa niin kaukaa kun Mooses eli !!
Nyt on aika ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa epäusko!
Tiede on samoilla linjoilla monissa Raamatun kohdissa, miksi täällä ei uskota siihen?
92
737
Vastaukset
Sekoitat taas asioita. Tiede ei ole uskon asia mutta raamattu on satukirja, ja uskon asia.
Esimerkiksi. Jos sen ajan ihmiset luulivat jänisten olevan märehtijöitä, miksei kaikkitietävä YHWH-setä korjannut väärää tietoa. Tai Maan muotoa. Tai.. tai... Aku Ankassakin on enemmän oikeaa tietoa.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Vastaus: koska raamattu-satukirja on ihmisten sepittämiä tarinoita eri ajoilta, ja joista ihmiset 'sopivat' mistä saduista raamattu (uusi testamentti) kootaan.- KirjaimiaSelvinpäin
Käy lukemassa nämä väitteet noin (80 sivua) läpi, teen ensivuoden puolella siitä erillisen aloituksen, koska sivuja sen verran paljon.
Törmäsin tähän samaan sivustoon pari vuotta sitten, tein siitä erillisen muistiinpanon väittämistä. Muistiinpanoa minulla ei enää ole, koska sen aikainen tietokone meni rikki noin vuosi sitten, niin että mikään ei enää pelannut, menetin samalla kaikki tallentamani, mukaan luettuna kaikki valokuvat. Sen opin siitä, että kaikki kannattaa tallentaa muistitikulle.
______________________________________________________________________________________
Mutta sinun esittämä väite maan muodosta ei ole Raamatunmukainen.
Jo tässä yhdessä todistat sen, että sinua ei kiinnosta Raamatun kanta asiaan, vaan keskityt raamatunvastustajien väittämiin. Minä annan sinulle Raamatun kohdan, jossa puhutaan maan muodosta, saat tehdä siitä oman käsityksen, että puhutaanko Raamatussa tosiaan litteästä maasta.
Litteästä maasta on kyllä puhuttu katollisen kirkon toimesta 1400-luvulla. Se on ymmärrettävää sen aikaisen tekniikan vuoksi, jotka perustuivat ihmiskäsityksiin, jonka vahvistaa tietosanakirja, jopa niin, että jotkut entisaikain merenkävijät jopa pelkäsivät, että he saattaisivat purjehtia litteän maan reunan yli.
Miksi et ottanut kantaa itse aloitukseen: Tiede on samoilla linjoilla Raamatun kanssa!
Tässä sinulle yksi Raamatun kohta, joka kertoo todellisen maapallon muodon, joka ei varmasti kuvaa maapalloa litteäksi.
Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat, hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi.
Jesaja 40:22
Itse jo tuot ensimmäisen virheen, kuvauksen maan muodosta.
Se on Raamatussa oikein, se kuvaa maata pyöreäksi aivan selvästi.
Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maasta - KIrjaimiaSelvinpäin
Sanoit: Tiede ei ole uskon asia.
Tiede kumminkin uskoo moniin havaintoihin Raamatussa, jotka tIede on TODISTANUT PAIKKANSAPITÄVIKSI JA LIITTYVÄT TIETEESEEN. - höööpsistä
KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Käy lukemassa nämä väitteet noin (80 sivua) läpi, teen ensivuoden puolella siitä erillisen aloituksen, koska sivuja sen verran paljon.
Törmäsin tähän samaan sivustoon pari vuotta sitten, tein siitä erillisen muistiinpanon väittämistä. Muistiinpanoa minulla ei enää ole, koska sen aikainen tietokone meni rikki noin vuosi sitten, niin että mikään ei enää pelannut, menetin samalla kaikki tallentamani, mukaan luettuna kaikki valokuvat. Sen opin siitä, että kaikki kannattaa tallentaa muistitikulle.
______________________________________________________________________________________
Jo tässä yhdessä todistat sen, että sinua ei kiinnosta Raamatun kanta asiaan, vaan keskityt raamatunvastustajien väittämiin. Minä annan sinulle Raamatun kohdan, jossa puhutaan maan muodosta, saat tehdä siitä oman käsityksen, että puhutaanko Raamatussa tosiaan litteästä maasta.
Litteästä maasta on kyllä puhuttu katollisen kirkon toimesta 1400-luvulla. Se on ymmärrettävää sen aikaisen tekniikan vuoksi, jotka perustuivat ihmiskäsityksiin, jonka vahvistaa tietosanakirja, jopa niin, että jotkut entisaikain merenkävijät jopa pelkäsivät, että he saattaisivat purjehtia litteän maan reunan yli.
Miksi et ottanut kantaa itse aloitukseen: Tiede on samoilla linjoilla Raamatun kanssa!
Tässä sinulle yksi Raamatun kohta, joka kertoo todellisen maapallon muodon, joka ei varmasti kuvaa maapalloa litteäksi.
Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat, hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi.
Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maastaHän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat, hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi.
teltta on sinun mielestäsi siis pallo? Minusta se on korkeintaan puolikupu, sisältä ontto ja kuten raamattu kertoo, silloin kuviteltiin taivaan olevan kiinteä
Job 37:18
kaarrutatko sinä hänen kanssansa taivaan, joka on vahva kuin valettu kuvastin?
Maanpiiri taas on sanannsa mukaan ympyrä, ei pallo. - KirjaimiaSelvinpäin
höööpsistä kirjoitti:
teltta on sinun mielestäsi siis pallo? Minusta se on korkeintaan puolikupu, sisältä ontto ja kuten raamattu kertoo, silloin kuviteltiin taivaan olevan kiinteä
Job 37:18
kaarrutatko sinä hänen kanssansa taivaan, joka on vahva kuin valettu kuvastin?
Maanpiiri taas on sanannsa mukaan ympyrä, ei pallo.Jesajan sanominen kuvaa vain yhden kohdan maapallosta, maapiirin päällä
Teltta on sinun mielestä siis pallo???????
Mieti nyt vähän miten asettelet kysymyksen!
Maanpiiri kuvaa maapallon ulkoreunoja, Jesajakin kuvaa yhtä maanpiirin reunaa! - litteäeipallo
Jesajan sanominen kuvaa vain yhden kohdan maapallosta, maapiirin päällä
Teltta on sinun mielestä siis pallo???????
Mieti nyt vähän miten asettelet kysymyksen!
Maanpiiri kuvaa maapallon ulkoreunoja, Jesajakin kuvaa yhtä maanpiirin reunaa!Reunaa kuten kompassin ...
- KirjaimiaSelvinpäin
litteäeipallo kirjoitti:
Reunaa kuten kompassin ...
Kompassin käyttöönotto ja muut edistysaskeleet mahdollistivat sen tietämyksen ihmisille, että maa olikin pyöreä eikä litteä,
- Kirjaimiaselvinpäin
litteäeipallo kirjoitti:
Reunaa kuten kompassin ...
Onpas joku vitsikkäällä päällä, käyttämällä minun nimimerkkiä???
Ota kantaa aloitukseen, silloin sinulle aukeaa totuus uudesta näkökulmasta.
Mikä?
Raamattu todistaa itse itsensä! - seolijoskus
Kirjaimiaselvinpäin kirjoitti:
Onpas joku vitsikkäällä päällä, käyttämällä minun nimimerkkiä???
Ota kantaa aloitukseen, silloin sinulle aukeaa totuus uudesta näkökulmasta.
Mikä?
Raamattu todistaa itse itsensä!Ohitit sitten sujuvasti kiinteän taivaanvahvuuden.
Mainitsemasi Jesajan kohta kääntyy ISV-käännöksessä:
He’s the one who sits above the disk of the earth...
Eli: Hän on se, joka istuu maan kiekon yläpuolella.... - KirjaimiaSelvinpäin
seolijoskus kirjoitti:
Ohitit sitten sujuvasti kiinteän taivaanvahvuuden.
Mainitsemasi Jesajan kohta kääntyy ISV-käännöksessä:
He’s the one who sits above the disk of the earth...
Eli: Hän on se, joka istuu maan kiekon yläpuolella....Mikä on ISV-käännös?
Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maastaKirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 18:48
<>Minä annan sinulle Raamatun kohdan, jossa puhutaan maan muodosta, saat tehdä siitä oman käsityksen, että puhutaanko Raamatussa tosiaan litteästä maasta.><
Ou jees, katsotaanpa:
<>Litteästä maasta on kyllä puhuttu katollisen kirkon toimesta 1400-luvulla. Se on ymmärrettävää sen aikaisen tekniikan vuoksi, jotka perustuivat ihmiskäsityksiin, jonka vahvistaa tietosanakirja, jopa niin, että jotkut entisaikain merenkävijät jopa pelkäsivät, että he saattaisivat purjehtia litteän maan reunan yli.><
Kuule kun paimentolaiset lainailivat kansalliseepokseensa maan muodon babylonialaisilta, joille maa oli tämän muotoinen:
https://www.google.es/search?q=babylonian world view&rlz=1C1CAFA_enES768ES797&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3oNWOgIzfAhUDSRUIHSSvD80Q_AUIDigB&biw=1181&bih=929
<>Miksi et ottanut kantaa itse aloitukseen: Tiede on samoilla linjoilla Raamatun kanssa!><
Luonnontiede ei tue käsitystä litteästä maasta.
<>Tässä sinulle yksi Raamatun kohta, joka kertoo todellisen maapallon muodon, joka ei varmasti kuvaa maapalloa litteäksi.
Jesaja 40:22><
Tossa on vaan pari ongelmaa, piiri-sana on kaksiulotteinen (chuwg), eikä siis kuvaa palloa. Kolmiulotteista palloa kuvaava sana (duwr) onkin sitten täällä:
”Hän käärimällä käärii sinut tiukasti kuin pallon, joka viskataan avaraan maahan. Siellä sinä kuolet, ja siellä sinun kunniasi vaunut ovat herrasi huoneen häpeä.” (Jes. 22:18 UMK)
<>Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maasta><
Tuo opetus kun pohjautui Raamatun kirjoituksiin, niin syy-yhteys on selvä.- ruohohyppääjä
Mikä on ISV-käännös?
International Standard Version.
Englanninkielinen raamatunkäännös on kyseessä, joita tietysti on muitakin. - KirjaimiaSelvinpäin
ruohohyppääjä kirjoitti:
International Standard Version.
Englanninkielinen raamatunkäännös on kyseessä, joita tietysti on muitakin.KR 1933/38 on käännetty suomeksi englanninkielisestä.
Asiantuntijat sanovat, että käännös on tehty hyvin, etenkin UT pidetään parhaimpani kun verrataan alkuperäisiin kirjoituksiin. - KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 18:48
<>Minä annan sinulle Raamatun kohdan, jossa puhutaan maan muodosta, saat tehdä siitä oman käsityksen, että puhutaanko Raamatussa tosiaan litteästä maasta.><
Ou jees, katsotaanpa:
<>Litteästä maasta on kyllä puhuttu katollisen kirkon toimesta 1400-luvulla. Se on ymmärrettävää sen aikaisen tekniikan vuoksi, jotka perustuivat ihmiskäsityksiin, jonka vahvistaa tietosanakirja, jopa niin, että jotkut entisaikain merenkävijät jopa pelkäsivät, että he saattaisivat purjehtia litteän maan reunan yli.><
Kuule kun paimentolaiset lainailivat kansalliseepokseensa maan muodon babylonialaisilta, joille maa oli tämän muotoinen:
https://www.google.es/search?q=babylonian world view&rlz=1C1CAFA_enES768ES797&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3oNWOgIzfAhUDSRUIHSSvD80Q_AUIDigB&biw=1181&bih=929
<>Miksi et ottanut kantaa itse aloitukseen: Tiede on samoilla linjoilla Raamatun kanssa!><
Luonnontiede ei tue käsitystä litteästä maasta.
<>Tässä sinulle yksi Raamatun kohta, joka kertoo todellisen maapallon muodon, joka ei varmasti kuvaa maapalloa litteäksi.
Jesaja 40:22><
Tossa on vaan pari ongelmaa, piiri-sana on kaksiulotteinen (chuwg), eikä siis kuvaa palloa. Kolmiulotteista palloa kuvaava sana (duwr) onkin sitten täällä:
”Hän käärimällä käärii sinut tiukasti kuin pallon, joka viskataan avaraan maahan. Siellä sinä kuolet, ja siellä sinun kunniasi vaunut ovat herrasi huoneen häpeä.” (Jes. 22:18 UMK)
<>Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maasta><
Tuo opetus kun pohjautui Raamatun kirjoituksiin, niin syy-yhteys on selvä.Jesaja 40:22 kuvaa.....
Tässä välitetty kuva “autiuteen” tyhjyyden päälle ripustetusta pyöreästä maasta palauttaa elävästi mieleemme myös astronauttien ottamat valokuvat autiossa avaruudessa vaeltavasta maapallosta.
Raamattuun eivät siis vaikuttaneet sen kirjoittamisen aikaan yleiset epätieteelliset näkemykset siitä, mikä maata kannatti ja minkä muotoinen se oli. Syy oli yksinkertainen: Raamatun kirjoittaja on Kaikkeuden Luoja. Hän loi maan, joten Hän tietää varmasti, minkä päälle se on ripustettu ja minkä muotoinen se on. Henkeyttäessään Raamatun Hän siis piti huolen siitä, ettei siihen päässyt mitään epätieteellisiä näkemyksiä, vaikka niihin ehkä tuolloin uskottiinkin lujasti. KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Jesaja 40:22 kuvaa.....
Tässä välitetty kuva “autiuteen” tyhjyyden päälle ripustetusta pyöreästä maasta palauttaa elävästi mieleemme myös astronauttien ottamat valokuvat autiossa avaruudessa vaeltavasta maapallosta.
Raamattuun eivät siis vaikuttaneet sen kirjoittamisen aikaan yleiset epätieteelliset näkemykset siitä, mikä maata kannatti ja minkä muotoinen se oli. Syy oli yksinkertainen: Raamatun kirjoittaja on Kaikkeuden Luoja. Hän loi maan, joten Hän tietää varmasti, minkä päälle se on ripustettu ja minkä muotoinen se on. Henkeyttäessään Raamatun Hän siis piti huolen siitä, ettei siihen päässyt mitään epätieteellisiä näkemyksiä, vaikka niihin ehkä tuolloin uskottiinkin lujasti.KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 23:01
<>Tässä välitetty kuva “autiuteen” tyhjyyden päälle ripustetusta...><
Ja mikä on ripustustapa?
<>Raamattuun eivät siis vaikuttaneet sen kirjoittamisen aikaan yleiset epätieteelliset näkemykset siitä, mikä maata kannatti ja minkä muotoinen se oli. ><
Älä selitä höpöjä, Raamatun mukaan auringon kiertorata oli kiinteässä taivaanvahvuudessa.- Kirjaimiaselvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 23:01
Ja mikä on ripustustapa?
<>Raamattuun eivät siis vaikuttaneet sen kirjoittamisen aikaan yleiset epätieteelliset näkemykset siitä, mikä maata kannatti ja minkä muotoinen se oli. ><
Älä selitä höpöjä, Raamatun mukaan auringon kiertorata oli kiinteässä taivaanvahvuudessa.#Ja mikä on ripustustapa?#
Tyhjyyden päälle.....kirjoittaja on sen esittänyt kuvauksellisesti....tyhjyyden päälle.
Samaa kuvaa ilmapallo, jos se laitetaan kellumaan ilmassa, silloin se on ripustettu tyhjyyden päälle.
Ripustettu sana kuvaa kuin kellua, tyhjyys sanaa varmistaa sen mistä on kyse.
Ei tule väärin käsitystä siitä, että riippuisi jonkun varassa.
Jesaja käytti sanaa ripustettu. Kirjaimiaselvinpäin kirjoitti:
#Ja mikä on ripustustapa?#
Tyhjyyden päälle.....kirjoittaja on sen esittänyt kuvauksellisesti....tyhjyyden päälle.
Samaa kuvaa ilmapallo, jos se laitetaan kellumaan ilmassa, silloin se on ripustettu tyhjyyden päälle.
Ripustettu sana kuvaa kuin kellua, tyhjyys sanaa varmistaa sen mistä on kyse.
Ei tule väärin käsitystä siitä, että riippuisi jonkun varassa.
Jesaja käytti sanaa ripustettu.Kirjaimiaselvinpäin 7.12.2018 0:29
<>Tyhjyyden päälle.....kirjoittaja on sen esittänyt kuvauksellisesti....tyhjyyden päälle.
Samaa kuvaa ilmapallo, jos se laitetaan kellumaan ilmassa, silloin se on ripustettu tyhjyyden päälle.><
Sulla on oma käsitys asioista, suomenkielen ripustaa-sana tarkoittaa valtaosalle suomalaisia roikottamista.
<>Ripustettu sana kuvaa kuin kellua, tyhjyys sanaa varmistaa sen mistä on kyse.
Ei tule väärin käsitystä siitä, että riippuisi jonkun varassa.><
Juu ja Raamattu vielä varmistaa, ettei tule väärinkäsitystä:
”Hän järkyttää maan paikaltaan, niin että jopa sen pylväät vapisevat.” (Job 9:6 UMK)
”Mihin sen jalustat on upotettu, tai kuka laski sen kulmakiven,” (Job 38:6 UMK)
”Sillä maan tukipylväät ovat Jehovan, ja niiden varaan hän asettaa tuottoisan maan.” (1. Sam.2:8 UMK)
”Sillä korkeuden sulkuportit todella aukenevat ja maan perustukset järkkyvät.” (Jes. 24:18 UMK)
”Minun käteni myös laski maan perustuksen, ja minun oikea käteni levitti taivaat.” (Jes. 48:13 UMK)
”Kuka olet sinä, että sinun pitäisi pelätä kuolevaista ihmistä, joka kuolee, ja ihmisen poikaa, jonka käy kuin vihreän ruohon, ja että sinun pitäisi unohtaa Jehova, Tekijäsi, joka jännittää taivaat ja laskee maan perustuksen, niin että olit alati kaiken päivää kauhuissasi, mikä johtui sinua ahdistavan vihastuksesta, ikään kuin hän olisi ollut valmis hävittämään sinut.” (Jes. 51:12, 13 UMK)
”Ja minä panen sanani sinun suuhusi, ja käteni varjoon olen peittävä sinut istuttaakseni taivaat ja laskeakseni maan perustuksen ja sanoakseni Siionille: ’Sinä olet minun kansani.’” (Jes. 51:16 UMK)
”Ja vesien virranuomat tulivat näkyviin, ja tuottoisan maan perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi, oi Jehova, sinun sieraintesi hengen henkäyksestä.” (Ps. 18:15 UMK)
”Tuottoisa maakin tulee lujasti perustetuksi, niin ettei sitä voida horjuttaa.” (Ps. 93:1 UMK)
”Hän on perustanut maan sen pysyville paikoille; horjumatta se pysyy ajan hämärään asti eli ikuisesti.” (Ps. 104:5)
Mihin perustuspylväitä tarvitaan jos maa on ripustettu (sanan suomenkielisessä merkityksessä)?- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 23:01
Ja mikä on ripustustapa?
Älä selitä höpöjä, Raamatun mukaan auringon kiertorata oli kiinteässä taivaanvahvuudessa.Pohjoisen Hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.
Job 26:7 KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Pohjoisen Hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.
Job 26:7KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:40
<>Pohjoisen Hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle.
Job 26:7><
Toistaiseksi on selvittämättä mikä on (suomenkielen) ripustustapa ja miten peruspylväät liittyvät asiaan. Niin ja miksi auringon kiertorata on kiinteässä taivaanvahvuudessa. Unohtamatta taivaan sadetusluukkuja, joilla jumala säätelee satoisuutta. Plus sitten tusina muuta ongelmaa Raamatun harhaisessa maakuvassa.- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
Kirjaimiaselvinpäin 7.12.2018 0:29
<>Tyhjyyden päälle.....kirjoittaja on sen esittänyt kuvauksellisesti....tyhjyyden päälle.
Samaa kuvaa ilmapallo, jos se laitetaan kellumaan ilmassa, silloin se on ripustettu tyhjyyden päälle.><
Sulla on oma käsitys asioista, suomenkielen ripustaa-sana tarkoittaa valtaosalle suomalaisia roikottamista.
<>Ripustettu sana kuvaa kuin kellua, tyhjyys sanaa varmistaa sen mistä on kyse.
Ei tule väärin käsitystä siitä, että riippuisi jonkun varassa.><
Juu ja Raamattu vielä varmistaa, ettei tule väärinkäsitystä:
”Hän järkyttää maan paikaltaan, niin että jopa sen pylväät vapisevat.” (Job 9:6 UMK)
”Mihin sen jalustat on upotettu, tai kuka laski sen kulmakiven,” (Job 38:6 UMK)
”Sillä maan tukipylväät ovat Jehovan, ja niiden varaan hän asettaa tuottoisan maan.” (1. Sam.2:8 UMK)
”Sillä korkeuden sulkuportit todella aukenevat ja maan perustukset järkkyvät.” (Jes. 24:18 UMK)
”Minun käteni myös laski maan perustuksen, ja minun oikea käteni levitti taivaat.” (Jes. 48:13 UMK)
”Kuka olet sinä, että sinun pitäisi pelätä kuolevaista ihmistä, joka kuolee, ja ihmisen poikaa, jonka käy kuin vihreän ruohon, ja että sinun pitäisi unohtaa Jehova, Tekijäsi, joka jännittää taivaat ja laskee maan perustuksen, niin että olit alati kaiken päivää kauhuissasi, mikä johtui sinua ahdistavan vihastuksesta, ikään kuin hän olisi ollut valmis hävittämään sinut.” (Jes. 51:12, 13 UMK)
”Ja minä panen sanani sinun suuhusi, ja käteni varjoon olen peittävä sinut istuttaakseni taivaat ja laskeakseni maan perustuksen ja sanoakseni Siionille: ’Sinä olet minun kansani.’” (Jes. 51:16 UMK)
”Ja vesien virranuomat tulivat näkyviin, ja tuottoisan maan perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi, oi Jehova, sinun sieraintesi hengen henkäyksestä.” (Ps. 18:15 UMK)
”Tuottoisa maakin tulee lujasti perustetuksi, niin ettei sitä voida horjuttaa.” (Ps. 93:1 UMK)
”Hän on perustanut maan sen pysyville paikoille; horjumatta se pysyy ajan hämärään asti eli ikuisesti.” (Ps. 104:5)
Mihin perustuspylväitä tarvitaan jos maa on ripustettu (sanan suomenkielisessä merkityksessä)?Job 26:7
Kuten huomaat laittamissasi Jesajan jakeissa, niissä on paljon vertauskuvaa, niitä ei voi ottaa kirjaimellisesti, jota Raamatussa on todella paljon. Jeesuskin puhuu koko ajan vertauksilla.
Roikottaa....tyhjyyden päälle, kuten sanoit, antaa ymmärtää, että se on jossain kiinni…. se on myös voimakkaampi sana kuin ripustaa.
Kyllä Jobin ilmaus on ihan oikea, koska hän ei tiennyt sitä millä tavalla Jumala sen teki.
Job on ihan varmasti ollut ihmeissään, kun sain tiedon että maapallo, missä hän asustelee, onkin tyhjyyden päällä.
Samoin on astronauteilla ihmettelemistä, kun saavat katsoa livenä maapallon sijaintia, kun se on tyhjyyden päällä.
Maapallon tyhjyyden päällä olemisen saa voiman kuusta, samoin kuu pitää maapalloa tarkalleen 23 asteen kulmassa.....se perustuu valtavan suureen magneettiseen voimaan.
Jos maapallo astekulma heittäisi 1 asteen, meillä olisi koko ajan noin 50 asteen pakkanen.
Sillä ei ole mitään tekemistä evoluutioteorian kanssa, aivan käsittämätöntä puppua.
Älä ajattele Raamattua, joka kohdassa kirjaimellisesti, ota huomioon, Jobin ja Jesaja oli jotenkin ilmaistava se omin sanoin, sitä tietoa itä he saivat Jumalalta. - aiauta
KR 1933/38 on käännetty suomeksi englanninkielisestä.
Asiantuntijat sanovat, että käännös on tehty hyvin, etenkin UT pidetään parhaimpani kun verrataan alkuperäisiin kirjoituksiin.Eri käännösversiot osoittavat sen että vaikka joidenkin korvia hivelee ns. ainoa oikea käännös, niin raamattu ei ole yksiselitteinen edes käänösten osalta.
33/38-käännös käyttää maanpiiriä, mikä edelleenkään ei tee siitä palloa, vaan lähinnä lattean kiekon. - keksiparempia
Job 26:7
Kuten huomaat laittamissasi Jesajan jakeissa, niissä on paljon vertauskuvaa, niitä ei voi ottaa kirjaimellisesti, jota Raamatussa on todella paljon. Jeesuskin puhuu koko ajan vertauksilla.
Roikottaa....tyhjyyden päälle, kuten sanoit, antaa ymmärtää, että se on jossain kiinni…. se on myös voimakkaampi sana kuin ripustaa.
Kyllä Jobin ilmaus on ihan oikea, koska hän ei tiennyt sitä millä tavalla Jumala sen teki.
Job on ihan varmasti ollut ihmeissään, kun sain tiedon että maapallo, missä hän asustelee, onkin tyhjyyden päällä.
Samoin on astronauteilla ihmettelemistä, kun saavat katsoa livenä maapallon sijaintia, kun se on tyhjyyden päällä.
Maapallon tyhjyyden päällä olemisen saa voiman kuusta, samoin kuu pitää maapalloa tarkalleen 23 asteen kulmassa.....se perustuu valtavan suureen magneettiseen voimaan.
Jos maapallo astekulma heittäisi 1 asteen, meillä olisi koko ajan noin 50 asteen pakkanen.
Sillä ei ole mitään tekemistä evoluutioteorian kanssa, aivan käsittämätöntä puppua.
Älä ajattele Raamattua, joka kohdassa kirjaimellisesti, ota huomioon, Jobin ja Jesaja oli jotenkin ilmaistava se omin sanoin, sitä tietoa itä he saivat Jumalalta.Valitettavasti nuo raamatun jutut ovat olleet kirjaimellisesti otettavia aikoinaan. Se, että sinä luet raamattua nykytietämyksen valossa ei muuta tätä miksikään.
Jobin kirjoittajalla oli sen ajan kosmologinen maailmankuva, ei muuta. Ja tietysti hyvät puhujanlahjat.
"Maapallon tyhjyyden päällä olemisen saa voiman kuusta, samoin kuu pitää maapalloa tarkalleen 23 asteen kulmassa.....se perustuu valtavan suureen magneettiseen voimaan"
Ai magneettiseen. Vai olikos se sittenkin gravitaatio?
"Sillä ei ole mitään tekemistä evoluutioteorian kanssa, aivan käsittämätöntä puppua."
Evoluutio ei ole teoria siinä mielesssä kuin sinä sen ymmärrät, evoluutiota tapahtuu, se on fakta.
"Jobin ja Jesaja oli jotenkin ilmaistava se omin sanoin, sitä tietoa itä he saivat Jumalalta."
Eli kun jumala sanoi heille suoraan, että maa on pallo, he kirjoittivat että se on kiekko. Kun jumala sanoi, että taivaankappaleet ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa gravitaation avulla ja kiertässään maata kuu on hallitussa putoamisliikkeessä, he kirjoittivat että juu on ripustettu ja alla on pilarit. Jep. Toisaalta taas raamatun Daniel on onnistunut kirjoittamaan ihan mitä käskettiin vaikkei sitä tajunnut. Siis näinhän siellä lukee. Sinun selityksesi ontuvat. KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Älä ajattele Raamattua, joka kohdassa kirjaimellisesti, ota huomioon, Jobin ja Jesaja oli jotenkin ilmaistava se omin sanoin, sitä tietoa itä he saivat Jumalalta.KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 7:03
<>Job 26:7
Kuten huomaat laittamissasi Jesajan jakeissa, niissä on paljon vertauskuvaa, niitä ei voi ottaa kirjaimellisesti, jota Raamatussa on todella paljon.><
Raamatun maakuva on kiekkomainen ja se on lainattu naapurikansoilta, sitä ei muuta mikään haikailemasi vertauskuvallisuus.
><Jeesuskin puhuu koko ajan vertauksilla.><
Raamatun Jeesus uskoi litteään maakuvaan, jonka huomaa mm. tähtien putoamisesta, nehän ovat Raamatun mukaan kiinteässä taivaanvahvuudessa.
<>Job on ihan varmasti ollut ihmeissään...><
Raamatun Job on taruolento.- KännissäkinTietävämpi
Katollinen kirkko opetti aikoinaan litteästä maasta"Itse jo tuot ensimmäisen virheen, kuvauksen maan muodosta.
Se on Raamatussa oikein, se kuvaa maata pyöreäksi aivan selvästi."
Tiedoksi vaan, että piiri ei viittaa mihinkään maan pyöreyteen millään tavalla. Piiri on tasogeometrian käsite, jolla kuvataan tasokuviota rajaavaa reunaviivaa. Esim. jos piirrät paperille neliön tai kolmion, voit mitata sen piirin eli piirtämäsi viivan pituuden.
Maapallon pyöreyden, pallonmuotoisuuden tai geoidisuuden kuvaaminen tasokuvioilla taitaa olla mahdotonta. Maapallolle voisi ajatella ympyröitä, mutta ympyrän piiriä nimitetään kehäksi. On selvää, ettei Raamatussa puhuta mistään Maan pyöreydestä tuossa kohtaa, kun siinä puhutaan piiristä. - KännissäkinTietävämpi
KännissäkinTietävämpi kirjoitti:
"Itse jo tuot ensimmäisen virheen, kuvauksen maan muodosta.
Se on Raamatussa oikein, se kuvaa maata pyöreäksi aivan selvästi."
Tiedoksi vaan, että piiri ei viittaa mihinkään maan pyöreyteen millään tavalla. Piiri on tasogeometrian käsite, jolla kuvataan tasokuviota rajaavaa reunaviivaa. Esim. jos piirrät paperille neliön tai kolmion, voit mitata sen piirin eli piirtämäsi viivan pituuden.
Maapallon pyöreyden, pallonmuotoisuuden tai geoidisuuden kuvaaminen tasokuvioilla taitaa olla mahdotonta. Maapallolle voisi ajatella ympyröitä, mutta ympyrän piiriä nimitetään kehäksi. On selvää, ettei Raamatussa puhuta mistään Maan pyöreydestä tuossa kohtaa, kun siinä puhutaan piiristä.Heh, unohdin, että voisihan tasokuvioista muodostaa polygonimallin maapallosta, mutta se nyt toki on epäoleellista. Pointtihan oli, ettei maan piiri viittaa pyöreyteen.
- meitäkiinnostaa
Vai satukirja.. Sinä olet itse "satusetä", ilman minkäänlaisia todisteita vastapainoksi. Haeppas raamatusta kohta jossa on maininta miten "Jänis Märehtii ruokansa" ?
Mitenkä voit esittää tietäväsi vastävaitteet. Osta jänis ja seuraa sitä syömisensä jälkeen, niin näet miten se toimii. Tiede ei siihen usko, eipä tietenkään ! Aasi voi pariutua hevosen kanssa, mutta tuloksena syntyy MUULi, joka on täysin kyvytön jatkamaan sukua eteenpäin, selitäppäs sekin meille kiinnostuneille, suuressa viisaudessasi ? Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. Miten ne selität ? meitäkiinnostaa kirjoitti:
Vai satukirja.. Sinä olet itse "satusetä", ilman minkäänlaisia todisteita vastapainoksi. Haeppas raamatusta kohta jossa on maininta miten "Jänis Märehtii ruokansa" ?
Mitenkä voit esittää tietäväsi vastävaitteet. Osta jänis ja seuraa sitä syömisensä jälkeen, niin näet miten se toimii. Tiede ei siihen usko, eipä tietenkään ! Aasi voi pariutua hevosen kanssa, mutta tuloksena syntyy MUULi, joka on täysin kyvytön jatkamaan sukua eteenpäin, selitäppäs sekin meille kiinnostuneille, suuressa viisaudessasi ? Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. Miten ne selität ?meitäkiinnostaa 7.12.2018 23:00
<> Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. ><
Ja juuri siksi edustavat sen aikaista tietoa. Jänis ei ole märehtijä, kuten ei tamaanikaan, raamatunkirjoittajat olivat väärässä.
Miten ne selität ?- Biologiaa_Jehovalle
meitäkiinnostaa kirjoitti:
Mitenkä voit esittää tietäväsi vastävaitteet. Osta jänis ja seuraa sitä syömisensä jälkeen, niin näet miten se toimii. Tiede ei siihen usko, eipä tietenkään ! Aasi voi pariutua hevosen kanssa, mutta tuloksena syntyy MUULi, joka on täysin kyvytön jatkamaan sukua eteenpäin, selitäppäs sekin meille kiinnostuneille, suuressa viisaudessasi ? Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. Miten ne selität ?"Mitenkä voit esittää tietäväsi vastävaitteet. Osta jänis ja seuraa sitä syömisensä jälkeen, niin näet miten se toimii."
Jänikset ovat koprofageja, eivät märehtijöitä. Ulosteiden syöminen on tyypillistä monilla eliöillä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä märehtimisen kanssa. Märehtimiseen tarvitaan tietynlainen etumaharakenne, joka taksonomisesti erottaakin märehtijät omaksi ryhmäkseen (Ruminantia). Märehtiminen ei tarkoita siis sitä, että ruoka syödään kahteen kertaan, vaan se tarkoittaa sitä, että ruokaa liikutellaan mahojen välillä. Ulosteiden syöminen, mitä jänikset siis tekevät, on eri asia. - Biologiaa_Jehovalle
meitäkiinnostaa kirjoitti:
Mitenkä voit esittää tietäväsi vastävaitteet. Osta jänis ja seuraa sitä syömisensä jälkeen, niin näet miten se toimii. Tiede ei siihen usko, eipä tietenkään ! Aasi voi pariutua hevosen kanssa, mutta tuloksena syntyy MUULi, joka on täysin kyvytön jatkamaan sukua eteenpäin, selitäppäs sekin meille kiinnostuneille, suuressa viisaudessasi ? Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. Miten ne selität ?"Aasi voi pariutua hevosen kanssa, mutta tuloksena syntyy MUULi, joka on täysin kyvytön jatkamaan sukua eteenpäin, selitäppäs sekin meille kiinnostuneille, suuressa viisaudessasi ? Ne asiat ovat painetut raamattuun jo kauan sitten ennen tiedemiehiä ja naisia. Miten ne selität ?"
Kylläpä kysymyksesi ovat lapsellisia. Huomaan, että olet käyttänyt aikaasi muuhun kuin opiskeluun. Tietysti ihmiset ovat jo ennen tiedettä pystyneet havaitsemaan, että aasi ja hevonen voivat lisääntyä keskenään, mutta eivät saa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Selitys tälle on se, että aasin ja hevosen perimät ovat sen verran lähellä toisiaan, että ne voivat lisääntyä, mutta kuitenkin sen verran kaukana, että jälkeläiset ovat steriilejä. Tätä tapahtuu luonnossa laajemmaltikin, eikä tämä mitenkään pönkitä Raamatun uskottavuutta. KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Älä ajattele Raamattua, joka kohdassa kirjaimellisesti, ota huomioon, Jobin ja Jesaja oli jotenkin ilmaistava se omin sanoin, sitä tietoa itä he saivat Jumalalta." Maapallon tyhjyyden päällä olemisen saa voiman kuusta, samoin kuu pitää maapalloa tarkalleen 23 asteen kulmassa.....se perustuu valtavan suureen magneettiseen voimaan.
Jos maapallo astekulma heittäisi 1 asteen, meillä olisi koko ajan noin 50 asteen pakkanen."
HOHOHOHOOOOHOOHOHOOHOHOOHOOHOOHOOHO!
Pikku vinkki: älä yritä kirjoittaa "tieteellistä" sepustusta, kun ei siitä mitään tule. Pysyttele vaan raamatun ja jt-kirjallisuuden kopioimisessa ja niiden papukaijamaisessa toistelussa.
- KirjaimKirjaimia
Hiljaista on ollut aloituksessa, niin syvälle on juurtunut jumalattomuus......ihminen on sitä mitä hän ajattelee.
Havaintona on myös todettavissa, että usko on monille pelon asia, että mihin olen sotkeutumassa, jos alan uskomaan.
Pelkona on myös, jos tiede onkin oikeassa, onkin, niin jumalattomuus menettää merkityksen, se on turhaa, sitä se onkin, koska tiede todistaa Jumalan sanomiset uskotuilleen paikkansapitäviksi jopa lääketieteellisesti, jotka Jumala ilmoitti ilmeisesti vasta Moosekselle ensimmäistä kertaa erämaan vaelluksen aikana.
Että sillä tavalla mennään pv toiseen....- 34drerer
Mooses ei ole todellinen historiallinen henkilö. Häneen liitetty kaislakori-tarinakin on paljon vanhempaa perua, Sargon Suuresta kerrotiin samanlaista tarinaa, paljon aiemmin.
Mooses ei myöskään kirjoittanut tooraa. - KirjaimiaSelvinpäin
34drerer kirjoitti:
Mooses ei ole todellinen historiallinen henkilö. Häneen liitetty kaislakori-tarinakin on paljon vanhempaa perua, Sargon Suuresta kerrotiin samanlaista tarinaa, paljon aiemmin.
Mooses ei myöskään kirjoittanut tooraa.Mooses ei ole todellinen historiallinen henkilö????
Kuka sen tooran kirjoitti????
Erikoiset väiteet!!!
Kaikin tavoin yritetään laistaa, se että vaan tarvitsisi alkaa uskomaan.!
Toorahan on valtava määrä sitä tietoa, mitä Mooses sai suoraan Jumalalta, joita kukaan ei olisi voinut millään keksiä.
5. Mooseksen kirjan loppuosaa ei kirjoittanut Mooses, koska kuoli, sen kirjoitti todennäköisesti Mooseksen seuraaja. - moshe
Mooses ei ole todellinen historiallinen henkilö????
Kuka sen tooran kirjoitti????
Erikoiset väiteet!!!
Kaikin tavoin yritetään laistaa, se että vaan tarvitsisi alkaa uskomaan.!
Toorahan on valtava määrä sitä tietoa, mitä Mooses sai suoraan Jumalalta, joita kukaan ei olisi voinut millään keksiä.
5. Mooseksen kirjan loppuosaa ei kirjoittanut Mooses, koska kuoli, sen kirjoitti todennäköisesti Mooseksen seuraaja.Toora on koottu useammasta useasta lähteestä, jotka koostunevat perimätiedosta ja joita kirjurit ovat sitten yhdistelleet. Tutkijoiden käsitys on, että toora sai kanonisen muotonsa joskus 300-200 eaa.
- KirjaimiaSelvinpäin
moshe kirjoitti:
Toora on koottu useammasta useasta lähteestä, jotka koostunevat perimätiedosta ja joita kirjurit ovat sitten yhdistelleet. Tutkijoiden käsitys on, että toora sai kanonisen muotonsa joskus 300-200 eaa.
Teorioita on joka lähtöön!
Teorioita on joka lähtöön!
KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 22:50
<>Teorioita on joka lähtöön!><
Jos asiantuntijoiden teorioita tarkoitat, niin siitä vaan torppaamaan. Mielenkiinnolla odottelen.- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 22:50
<>Teorioita on joka lähtöön!><
Jos asiantuntijoiden teorioita tarkoitat, niin siitä vaan torppaamaan. Mielenkiinnolla odottelen.Asiantuntijoilla ei ole Jumalan olemassaololle mitään kerrottavaa.
Se todentuu uskossa eläväksi yhteispeliksi!
tieteilijät uskon tielle mars, mars, niin ei tarvitse enää jossitella senkään asian takia.
Jumala vastaa jos tieteilijät on ihan tosissaan etsimässä totuutta Jumalasta.
Eihän se ole vaikeaa kenellekään rukoilla omin sanoin Jumalaa elämäänsä, maailman yksinkertaisin asia! KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Asiantuntijoilla ei ole Jumalan olemassaololle mitään kerrottavaa.
Se todentuu uskossa eläväksi yhteispeliksi!
tieteilijät uskon tielle mars, mars, niin ei tarvitse enää jossitella senkään asian takia.
Jumala vastaa jos tieteilijät on ihan tosissaan etsimässä totuutta Jumalasta.
Eihän se ole vaikeaa kenellekään rukoilla omin sanoin Jumalaa elämäänsä, maailman yksinkertaisin asia!KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:48
<>Asiantuntijoilla ei ole Jumalan olemassaololle mitään kerrottavaa.
Se todentuu uskossa eläväksi yhteispeliksi!><
Myönnän tuon edessä yksinkertaisuuteni, meni yli hilseen ja korkealta.- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:48
<>Asiantuntijoilla ei ole Jumalan olemassaololle mitään kerrottavaa.
Se todentuu uskossa eläväksi yhteispeliksi!><
Myönnän tuon edessä yksinkertaisuuteni, meni yli hilseen ja korkealta.Älä ajattele taas liikaa.
Kun rukoilet elämääsi Yhteyttä jumalaan, siihen ainoa tie rukoileminen.
Minä kerron sinulle lyhyesti oman uskoon tuloni v. 1995
Olin käynyt ennen vuotta 1995 useita kertoja eri seurakunnissa kokouksissa, minä en saanut niistä mitään irti, ne käynnit muistuttivat enemmän käyntejä hullujenhuoneella.
Olin Helsingissä töissä Arktia hotelissa, kun sitä remontoitiin.
Vapaa aikana ajattelin usein uskon asioita ja välillä tuli luettua Raamattuakin.
Kerran päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja aloin Raamatun ohjeen mukaan rukoilla, päivittäin 2 - 3 kertaa. Kun aloitin rukoilemisen, päätin jo ennen ensimmäistä rukouspäivää että kokeilen tätä 1 kk ajan ja jos siinä ajassa ei tapahdu mitään, minun uskontaipaleeni loppuu loppuiäksi siihen paikkaan. Toistin rukouksessa joka pv jumalalle, että jos et anna minulle mitään merkkiä olemassaolosta, niin tämä yritys on viimeinen kerta minun elämässäni.
Aikaa oli kulunut noin 3 vk ensimmäisestä rukouskokeilu päivästä. Olin taas normaalisti töissä, menin sinä pv noin 1/2 ennen taukotupaan. Aloin riisumaan työvaatteita pukukaappiini. menin sen jälkeen pesemään naamaa ja käsiäni.
Olin ihmeissäni, kun käsien pesun yhteydessä vatsani alkoi pomppia kuin maratoninjuoksijalla edestakaisin, nostin päätäni äkkiä ylös lavuarista, koska olin siinä kumara asennossa. Kun pääsin ylös vatsani pomppi edestakaisin vielä voimakkaammin, suuni meni ammolleen ja sieltä alkoi tulemaan kovalla äänellä: MENE KERTOMAAN TYÖKAVEREILLE, ETTÄ OLET TULLUT USKOON!
Vatsan pomppiminen oli niin voimakasta, että hädin tuskin ehdin ottamaan nojaa peltisestä siivojaan kaapista. Olin tosi järkkynyt tapahtuneesta ja ihmettelin mitä minussa oikein tapahtui????
Sitten tajusin, että se oli Jumalan voimakas ilmoitus minulle voimastaan ja olemassa olostaan.
Siksi myös ymmärrän senkin, että Jumala laittoi aasin puhumaan, koska itse sain sen saman kokea ihmisenä!
Näin se Jumala ottaa yhteyden, jos on tosissaan asialla!
Jos haluat kokeilla samaa, muista jos sorrut epäilemiseen, poista se heti mielestäsi, koska silloin Jumala ymmärtää että huomasit virheen itse.
Olen täällä usein sanonut epäilijöille, että laittakaa Jumala testiin, minä testasi 3 vk, se kannatti, olen ollut uskossa 23 vuotta!!! - kiähhihhii
Älä ajattele taas liikaa.
Olin käynyt ennen vuotta 1995 useita kertoja eri seurakunnissa kokouksissa, minä en saanut niistä mitään irti, ne käynnit muistuttivat enemmän käyntejä hullujenhuoneella.
Vapaa aikana ajattelin usein uskon asioita ja välillä tuli luettua Raamattuakin.
Kerran päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja aloin Raamatun ohjeen mukaan rukoilla, päivittäin 2 - 3 kertaa. Kun aloitin rukoilemisen, päätin jo ennen ensimmäistä rukouspäivää että kokeilen tätä 1 kk ajan ja jos siinä ajassa ei tapahdu mitään, minun uskontaipaleeni loppuu loppuiäksi siihen paikkaan. Toistin rukouksessa joka pv jumalalle, että jos et anna minulle mitään merkkiä olemassaolosta, niin tämä yritys on viimeinen kerta minun elämässäni.
Aikaa oli kulunut noin 3 vk ensimmäisestä rukouskokeilu päivästä. Olin taas normaalisti töissä, menin sinä pv noin 1/2 ennen taukotupaan. Aloin riisumaan työvaatteita pukukaappiini. menin sen jälkeen pesemään naamaa ja käsiäni.
Olin ihmeissäni, kun käsien pesun yhteydessä vatsani alkoi pomppia kuin maratoninjuoksijalla edestakaisin, nostin päätäni äkkiä ylös lavuarista, koska olin siinä kumara asennossa. Kun pääsin ylös vatsani pomppi edestakaisin vielä voimakkaammin, suuni meni ammolleen ja sieltä alkoi tulemaan kovalla äänellä: MENE KERTOMAAN TYÖKAVEREILLE, ETTÄ OLET TULLUT USKOON!
Vatsan pomppiminen oli niin voimakasta, että hädin tuskin ehdin ottamaan nojaa peltisestä siivojaan kaapista. Olin tosi järkkynyt tapahtuneesta ja ihmettelin mitä minussa oikein tapahtui????
Sitten tajusin, että se oli Jumalan voimakas ilmoitus minulle voimastaan ja olemassa olostaan.
Siksi myös ymmärrän senkin, että Jumala laittoi aasin puhumaan, koska itse sain sen saman kokea ihmisenä!
Jos haluat kokeilla samaa, muista jos sorrut epäilemiseen, poista se heti mielestäsi, koska silloin Jumala ymmärtää että huomasit virheen itse.
Olen täällä usein sanonut epäilijöille, että laittakaa Jumala testiin, minä testasi 3 vk, se kannatti, olen ollut uskossa 23 vuotta!!!tämä oli hyvin vaikuttava kertomus, kiitos siitä. ainakin osa noista oireista siirtyi näin netin välityksellä itseeni ja vatsani ja koko kehoni hytkyi samalla kun hengitys- ja puhelimet muodostivat erilaidia khihii ja hahaahehee - äänteitä. mitään jeesusta en kyllä havainnut missään, jumalista puhumattakaan.
- Kirjaimiaselvinpäin
kiähhihhii kirjoitti:
tämä oli hyvin vaikuttava kertomus, kiitos siitä. ainakin osa noista oireista siirtyi näin netin välityksellä itseeni ja vatsani ja koko kehoni hytkyi samalla kun hengitys- ja puhelimet muodostivat erilaidia khihii ja hahaahehee - äänteitä. mitään jeesusta en kyllä havainnut missään, jumalista puhumattakaan.
Olet mielistynyt jumalattomuuteen?????
Se kertoo sinusta ihan riittävästi! - näionköerehdyin
Kirjaimiaselvinpäin kirjoitti:
Olet mielistynyt jumalattomuuteen?????
Se kertoo sinusta ihan riittävästi!Eee. . . . eikös tuo uskoontulojuttu ollutkaan tarkoitettu vitsiksi? Minä ihan luulin ja pidin sitä vielä hyvänäkin. 😮
Älä ajattele taas liikaa.
Olen täällä usein sanonut epäilijöille, että laittakaa Jumala testiin, minä testasi 3 vk, se kannatti, olen ollut uskossa 23 vuotta!!!KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 7:37
<>Olen täällä usein sanonut epäilijöille, että laittakaa Jumala testiin...><
Oikein hyvä ohje, jota olen noudattanut. Se vaan se ainoa keino saada edes jotain otetta Raamatun jumalasta on Raamattu. Ja Raamatun tekstien pohjalta on enmmän kuin ilmeistä, että Raamatun jumala on pelkkää mielikuvitusta.- Kirjaimiaselvinpäin
näionköerehdyin kirjoitti:
Eee. . . . eikös tuo uskoontulojuttu ollutkaan tarkoitettu vitsiksi? Minä ihan luulin ja pidin sitä vielä hyvänäkin. 😮
Kyllä se on tosi kertomus, Jumala pisti minut huutamaan mainitsemani lauseen: mene kertomaan työkavereille, että olet tullut uskoon.
En ole eläissääni saannut itsestäni niin kovaa ääntä, vaikka olen treenannut klassista laulu lähes 30 v. ajan.
Minä olin siinä tilanteessa täysin toimeton, ainoa mitä pystyin vaivoin tekemään, oli pitää itseni pystyssä.
Tässä teille todiste siitä, että Jumala laittaa myös ihmisen puhumaan silloin haluaa, kuten aasinkin!!!
Vaikka tapahtumasta on kulunut 23 vuotta, on kuin se olisi tapahtunut eilen, se on niin elävästi mielessä.
Toistamiseen: Laittakaa Jumala testiin!!!!
Se miten Jumala osoittaa sen teille, siinä ei ole mitään pelättävää, vaikka se tuntuu pelottavalta.
-Minäkin sain sen ansaitusti niin voimakkaana kun aloin kinaamaan Jumalan kanssa, Jumala varmaan ajatteli ennen toimintaa, että annetaas pojalle nyt kunnon opetus niin loppuu epäilyt, se todella loppui siihen kokemukseen!!!!
Jumala itse sanoo eräässä Mooseksen kirjassa, että Raamattu on kirjoitettu sitä varten, että Israel oppisi tuntemaan Jumalan MORAALIKOODISTON ELI MORAALINORMISTON. Ei raamattu todellakaan kilpaile tieteen kanssa millään saralla. Sen sijaan Koraani, Bhagavatam ja Dao De Jing yms. teokset sisältävät jonkin verran tiedettä. Se että juutalaiset tiedemiehet ja kirjailijat kuuluvat maailman eliittiin saattaa perustua siihen, että he raamatun asemesta ovat lukeneet Rooman historiaa, antiikin filosofiaa sekä Bhagavatamia yms. Myös ovat heitä auttaneet muut saman luokan, kastin ja ammatin edustajat joinakin kovina aikoina joissakin paikoin maailmaa.
Raamattua lukemalla tuskin kenestäkään tulee tiedemiestä, mutta minusta tuli erään työkaverin mielestä sitä lukemalla PILKUNNUSSIJA.- KirjaimiaSelvinpäin
Kilpaile????
Ei tietenkään!
Tiede vaan toteaa Raamatun väittämät paikkansapitäväksi noin 3500 myöhemmin!
- eikaävelvettenpääl
Mooseksen perintö siinä hyvä sarja.
- kirjaimiaSelvinpäin
Kyllä.
Sen on kirjoittanut sen aikaiset ihmiset kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Kyllä.
Sen on kirjoittanut sen aikaiset ihmisetkirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 22:52
<>Sen on kirjoittanut sen aikaiset ihmiset><
Satuolennot ovat kirjoitelleet tasan yhtä paljon kuin sadun Mooses ja Joosua olivat Raamatun mukaan aikalaisia. Raamatun mukaan Mooses oli neljättä polvea Jaakobista (Jaakob - Leevi – Kehat – Amram – Mooses) kun taas Joosua oli kahdettatoista sukupulvea (Jaakob - Joosef - Efraim – Beria – Refah – Reesef – Telah – Tahan – Ladan – Ammihud – Elisama – Nun – Joosua). Siitä voi kukin päätellä paimentolaiseepoksen luotettavuutta.- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
kirjaimiaSelvinpäin 6.12.2018 22:52
<>Sen on kirjoittanut sen aikaiset ihmiset><
Satuolennot ovat kirjoitelleet tasan yhtä paljon kuin sadun Mooses ja Joosua olivat Raamatun mukaan aikalaisia. Raamatun mukaan Mooses oli neljättä polvea Jaakobista (Jaakob - Leevi – Kehat – Amram – Mooses) kun taas Joosua oli kahdettatoista sukupulvea (Jaakob - Joosef - Efraim – Beria – Refah – Reesef – Telah – Tahan – Ladan – Ammihud – Elisama – Nun – Joosua). Siitä voi kukin päätellä paimentolaiseepoksen luotettavuutta.Mikä vika sinussa on?
Olet täyttänyt pääsi täyteen kristillisyyttä vastaan, että kumoat, jopa tieteelliset arviot Raamatun totuuksista.
Käykö samoin ihan uudelle Raamatun totuudelle, jonka tiede on vahvistanut oikeaksi?????
- Korostan taas sitä että tämäkin on kirjoitettu Raamattuun noin 3500 vuotta sitten.
VEDEN KIERTOKULKU MAAPALLOLLA
Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty. Samaan paikkaa, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.
Saarnaaja 1:7 KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Mikä vika sinussa on?
Olet täyttänyt pääsi täyteen kristillisyyttä vastaan, että kumoat, jopa tieteelliset arviot Raamatun totuuksista.
Käykö samoin ihan uudelle Raamatun totuudelle, jonka tiede on vahvistanut oikeaksi?????
- Korostan taas sitä että tämäkin on kirjoitettu Raamattuun noin 3500 vuotta sitten.
Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty. Samaan paikkaa, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.
Saarnaaja 1:7KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:56
<>Mikä vika sinussa on?><
Jos vaimolta kysyy, niin mikä vika minusta ei puuttuisi.
><Olet täyttänyt pääsi täyteen kristillisyyttä vastaan, että kumoat, jopa tieteelliset arviot Raamatun totuuksista.><
Kuten millä tavalla esimerkiksi?- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:56
<>Mikä vika sinussa on?><
Jos vaimolta kysyy, niin mikä vika minusta ei puuttuisi.
><Olet täyttänyt pääsi täyteen kristillisyyttä vastaan, että kumoat, jopa tieteelliset arviot Raamatun totuuksista.><
Kuten millä tavalla esimerkiksi?Tuon sinulle jonkun asian Raamatusta, olet heti lyömässä hanttiin.
Asetut ns. Jumalan yläpuolelle.
Kuka sinut loi, Jumala......kumpi on viisaampi henkeyttää Raamattua???
Ei millään pahalla, mutta puhutaan suoraan. KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Tuon sinulle jonkun asian Raamatusta, olet heti lyömässä hanttiin.
Asetut ns. Jumalan yläpuolelle.
Kuka sinut loi, Jumala......kumpi on viisaampi henkeyttää Raamattua???
Ei millään pahalla, mutta puhutaan suoraan.KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 7:45
<>Tuon sinulle jonkun asian Raamatusta, olet heti lyömässä hanttiin.><
Lähinnä kirjoittelet sekoja.
<>Asetut ns. Jumalan yläpuolelle.><
Kuten sinäkin kaikkien muiden jumalien, paitsi Raamatun jumalan. Tämä mitättömän pieni mielipide-eromme koskee ainoastaan yhtä jumalaa kaikista lukemattomista jumalista, joita liikkuu ihmisten korvien välissä.- Valitettavasti
Mikä vika sinussa on?
Saarnaaja 1:7"Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty. Samaan paikkaa, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat."
Tämä ei ole osoitus tieteellisestä tarkkuudesta, vaan kirjoittajan tietämättömyydestä.
Jos kirjoittaja tietäisi veden kirtokulusta, hän ei ihmettelisi sitä, miksi meri ei täty. - kirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 7:45
<>Tuon sinulle jonkun asian Raamatusta, olet heti lyömässä hanttiin.><
Lähinnä kirjoittelet sekoja.
<>Asetut ns. Jumalan yläpuolelle.><
Kuten sinäkin kaikkien muiden jumalien, paitsi Raamatun jumalan. Tämä mitättömän pieni mielipide-eromme koskee ainoastaan yhtä jumalaa kaikista lukemattomista jumalista, joita liikkuu ihmisten korvien välissä.Raamatussa sanotaan, että Jumala on Yksi.
JT on ainoastaan yksi Jumala, muilla lahkoilla on sellainen jumala jolla on kolme persoonaa samassa persoonassa, mielipuolista!
UT sanotaan satoja kertoja, Jeesus on Jumalan poika.
1 Joh 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
- Raamattu ei opeta, että Jeesus tulee tunnustaa Isäksi, koska Hän ei ole Isä, vaan Jumalan Poika. Koska Herra Jeesus on Jumalan Poika, ei Isä niin siksi Jeesus tulee tunnustaa Jumalan Pojaksi, ei Isäksi.
Jos Herra Jeesus olisi Isä, niin Raamattu kertoisi sen meille. Raamattu ei kuitenkaan opeta missään kohtaa, että Jeesus olisi Isä.
1. Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. - kirjaimiaSelvinpäin
Valitettavasti kirjoitti:
"Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty. Samaan paikkaa, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat."
Tämä ei ole osoitus tieteellisestä tarkkuudesta, vaan kirjoittajan tietämättömyydestä.
Jos kirjoittaja tietäisi veden kirtokulusta, hän ei ihmettelisi sitä, miksi meri ei täty.Raamattu tietää!
kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että Jumala on Yksi.
JT on ainoastaan yksi Jumala, muilla lahkoilla on sellainen jumala jolla on kolme persoonaa samassa persoonassa, mielipuolista!
UT sanotaan satoja kertoja, Jeesus on Jumalan poika.
1 Joh 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
- Raamattu ei opeta, että Jeesus tulee tunnustaa Isäksi, koska Hän ei ole Isä, vaan Jumalan Poika. Koska Herra Jeesus on Jumalan Poika, ei Isä niin siksi Jeesus tulee tunnustaa Jumalan Pojaksi, ei Isäksi.
Jos Herra Jeesus olisi Isä, niin Raamattu kertoisi sen meille. Raamattu ei kuitenkaan opeta missään kohtaa, että Jeesus olisi Isä.
1. Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.kirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 13:12
<>Raamatussa sanotaan, että Jumala on Yksi.><
Tuollaiseen kehäpäättelyyn ei voi vastata kuin toisella kehäpäätelmällä, eli Koraanissa sanotaan myös, että on yksi jumala. Jos olet looginen, niin sinulle kelpaa yhtä hyvin Koraanilla perusteltu Koraanin sanoma kun yarjoat Raamatulla perusteltua Raamatun sanomaa?
<>UT sanotaan satoja kertoja, Jeesus on Jumalan poika.><
Juu ja Raamatun UT selvittää myös hyvin määrätietoisesti, että Jeesus, tuo jumalan pojaksikin tituleerattu lupasi palata laittamaan seuraajiensa asiat kuntoon vielä joidenkin seuraajiensa ollessa elossa ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan tienoilla. No Jeesus ei palannut, vaan petti seuraajansa pahanpäiväisesti. Ylimmäinen pappi kavereineenkin olisi varmaan halunnut nähdä Jeesuksen lupaaman paluun:
”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK)- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
kirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 13:12
<>Raamatussa sanotaan, että Jumala on Yksi.><
Tuollaiseen kehäpäättelyyn ei voi vastata kuin toisella kehäpäätelmällä, eli Koraanissa sanotaan myös, että on yksi jumala. Jos olet looginen, niin sinulle kelpaa yhtä hyvin Koraanilla perusteltu Koraanin sanoma kun yarjoat Raamatulla perusteltua Raamatun sanomaa?
<>UT sanotaan satoja kertoja, Jeesus on Jumalan poika.><
Juu ja Raamatun UT selvittää myös hyvin määrätietoisesti, että Jeesus, tuo jumalan pojaksikin tituleerattu lupasi palata laittamaan seuraajiensa asiat kuntoon vielä joidenkin seuraajiensa ollessa elossa ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan tienoilla. No Jeesus ei palannut, vaan petti seuraajansa pahanpäiväisesti. Ylimmäinen pappi kavereineenkin olisi varmaan halunnut nähdä Jeesuksen lupaaman paluun:
”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK)#Tuollaiseen kehäpäättelyyn ei voi vastata kuin toisella kehäpäätelmällä, eli Koraanissa sanotaan myös, että on yksi jumala. Jos olet looginen, niin sinulle kelpaa yhtä hyvin Koraanilla perusteltu Koraanin sanoma kun yarjoat Raamatulla perusteltua Raamatun sanomaa?#
Muslimit pitää jeesusta profettana????
#Juu ja Raamatun UT selvittää myös hyvin määrätietoisesti, että Jeesus, tuo jumalan pojaksikin tituleerattu lupasi palata laittamaan seuraajiensa asiat kuntoon vielä joidenkin seuraajiensa ollessa elossa ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan tienoilla. No Jeesus ei palannut, vaan petti seuraajansa pahanpäiväisesti. Ylimmäinen pappi kavereineenkin olisi varmaan halunnut nähdä Jeesuksen lupaaman paluun:#
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te minut, koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19
#”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK) #
katso! Hän tulee pilvien mukana ja jokainen silmä tulee näkemään hänet, nekin jotka hänet ovat lävistäneet ja kaikki maan heimot tulevat lyömään itseään murheesta hänen takiaan. Niin, aamen.
Ilm. 1:7
Jumalattomat näkevät kun tuho yllättää KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
#Tuollaiseen kehäpäättelyyn ei voi vastata kuin toisella kehäpäätelmällä, eli Koraanissa sanotaan myös, että on yksi jumala. Jos olet looginen, niin sinulle kelpaa yhtä hyvin Koraanilla perusteltu Koraanin sanoma kun yarjoat Raamatulla perusteltua Raamatun sanomaa?#
Muslimit pitää jeesusta profettana????
#Juu ja Raamatun UT selvittää myös hyvin määrätietoisesti, että Jeesus, tuo jumalan pojaksikin tituleerattu lupasi palata laittamaan seuraajiensa asiat kuntoon vielä joidenkin seuraajiensa ollessa elossa ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan tienoilla. No Jeesus ei palannut, vaan petti seuraajansa pahanpäiväisesti. Ylimmäinen pappi kavereineenkin olisi varmaan halunnut nähdä Jeesuksen lupaaman paluun:#
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te minut, koska minä elän, niin tekin saatte elää
Joh. 14:19
#”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK) #
katso! Hän tulee pilvien mukana ja jokainen silmä tulee näkemään hänet, nekin jotka hänet ovat lävistäneet ja kaikki maan heimot tulevat lyömään itseään murheesta hänen takiaan. Niin, aamen.
Ilm. 1:7
Jumalattomat näkevät kun tuho yllättääKirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 15:24
<>Muslimit pitää jeesusta profettana????><
Ja perustelevat sen Koraanilla, kuten sinä omat näkemyksesi Raamatulla ja sellaista kutsutaan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehäpäätelmä
<>Jumalattomat näkevät kun tuho yllättää><
Tossa on sulla vaan sellainen ongelma, että Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata hoin 2000 vuotta sitten, mutta ei palannut. Jeesus ei voi enää palata antamillaan ehdoilla, koska mm. ylipappi on ollut kuolleena jo noin 2000 vuotta.
Raamatun Jeesuksen odottelu on yhtä järkevää kuin kuolleen hevosen piiskaaminen.- Valitettavasti
kirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Raamattu tietää!
Mistä tiedät, vaikka raamattu ei edes kerro,miksi meret eivät täyty. Asian ihmettely ei todista tietämisestä sen paremmin kuin tietämisen vakuuttelutkaan.
- Ristinmerkki
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 0:56
"VEDEN KIERTOKULKU MAAPALLOLLA
Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty. Samaan paikkaa, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat. Saarnaaja 1:7 "
-Milloin on meri vajaa, milloin ylitsepursuava ?
Kun juttelin vartiotornikulkupauppiaskaksikon kanssa luojan luomista ihmeistä, meristä kulkuteinä, kun esim. Amerikkaan pääsee karille purjehtimatta, niin sanoi toinen että niin on parahultaisen täynnä meret että parasta on purjehduskeli.
Ylitsepursuava taas meri oli Nooan aikana, Suuren Eläinpelastajan.
Jos ylitsepursuavuutta vertaa vartiotorniseuran todisteisiin maailmanlopusta vuodelle 1975, ne voivat olla hyvinkin tasavertaisia, yhtä uskottavia, yhtä pyhiäkin.- KirjaimiaSelvinpäin
#-Milloin on meri vajaa, milloin ylitsepursuava ?#
Sitä mukaan kun vettä kulkeutuu mereen se mm. haihtuu ilmaan. kun näet taivaalla pilviä, ne ovat nestettä.
milloin ylitse pursuavia: Siihen vaikutta millaiset ovat kelit, sateella on siihen yksi vaikutus.
- 1975 on sekin oli yli-innokkaitten JT aikaansaannos kaikki eivät olleet siinä mukana.
- Juttelin tässä noin 2 kk sitten kahden yli 80 v. JT kanssa, kun oli lehtikaupustelu vuorossa. Otin tämän1975 puheeksi ja painotin vielä sitä, että ettekö ole tekemässä tuollaisilla ennustuksilla Pyhästä hengestä suurta valehtelijaa johon JT vastasi, ettei hän ainakaan ollut siinä mukana ja korosti vielä sitäkin, että hän ei mennyt kasteelle, vaikka oli tuollainen suuri tapahtuma tulossa.
Toiseksi, tunnen yhdenkin JT:n joka matkusti juuri sitä varten ruotsiin, koska siellä olisi ollut joku yhteinen kokoontumispaikka. Harmitteli jälkeen päin turhaa reissua.
- KirjaimiaSelvinpäin
VUORTEN HISTORIA
Korostan edelleen sitä että tiede on edelleen samoilla linjoilla
Kenties vielä huomattavampi on Raamatussa esitetty näkemys vuorten historiasta.
- Oppikirja sanoo näin: “Prekambrisista = (vihreäkivivyöhyke) ajoista nykypäivään saakka on tapahtunut jatkuvaa vuorten kohoamista ja häviämistä. Vuoria ei ole ainoastaan noussut kadonneitten merten pohjasta, vaan ne ovat kauan muodostumisensa jälkeen usein vajonneet merenpinnan alle ja sen jälkeen kohonneet uudelleen”.
- Verrataan tätä psalmistaan runokielellä esittämiin sanoihin:
- Sinä peitit sen syvyyden vesillä kuin vaatteella: vuoria ylempänä seisoivat vedet.
Psalmi 104:6
Vuoret kohosivat ja laaksot laskeutuivat paikkoihin, jotka sinä olit niille valmistanut.
Psalmit 104:8 - MähkäMiina
KirjaimiaSelvinpäin 7.12.2018 11:29
"- 1975 on sekin oli yli-innokkaitten JT aikaansaannos kaikki eivät olleet siinä mukana."
-Täällä on nuoria lukijoita ja todettakoon että vartiotorniseura julkaisi kirjan
"Kansat tulevat tietämään että minä olen Jehova - miten"
jossa selitettiin lahkolaiset profeetaksi maailmanloppua vuodelle 1975 ihmisten ovilla selostaessaan.
Herätkää n:o 23 v. 1968 profetoi Neuvostoliiton ja USA:n ydinasesodan vuodelle 1975.
Jehova näpäytti ja järjesti vuodeksi 1975 Helsinkiin liennytyskonferenssin ETYK.
Vakuudeksi vielä Jehova lopetti samana vuonna Vietnamin sodan.
Tuo Herätkää selosti vartiotorniseuralla olevan ylitsepursuavat todisteet maailmanlopulle 1975.
5 Moos 18:20-22 toteaa vartiotornin vääräksi profeetaksi.
ilm. 20:10 kohtaloksi ikuisuuden tulimeressä.- KirjaimiaSelvinpäin
#5 Moos 18:20-22 toteaa vartiotornin vääräksi profeetaksi.
ilm. 20:10 kohtaloksi ikuisuuden tulimeressä. #
Kumminkaan JT ei voi syyttää hereillä olemisesta, yli-innokkuuden vuoksi.
Voiko muista lahkoista samaa, ei, siellä luetaan Raamattua laput silmillä. - Pläkkiä
"Kumminkaan JT ei voi syyttää hereillä olemisesta, yli-innokkuuden vuoksi."
-Tarkoitatko että "JT:tä ei voi syyttää" ?
Ei vartiotorniuskonnon mukaan.
Mutta Raamattu sanoo että on väärä profeetta, tulimereen.
Tästä ei ole poikkeusta, kuten Mooseksen lain aikaan verensyöntikiellosta (poikkeuksena 3 Moos. 17:15).
Sinun tulee keskittyä ja ymmärtää 5 Moos 18:20-22, jos et vielä ole uskossa.
Tuo on selkeä asia. - KirjaimiaSelvinpäin
Raamatun ajanlaskun mukaan ihmiskunta oli ollut silloin maan päällä täydet 6000 vuotta. Jos siis ensimmäinen ihminen Aadam olisi halunnut pysyä tottelevaisesti Jumalan hallitusvallan alaisuudessa, niin hän olisi ollut yhä elossa ja 6000 vuoden ikäinen viime vuoden syyskuussa.
V. 1975 perustuu siihen.
Me emme siis tiedä täsmälleen, milloin Jehovan suuri ”lepopäivä” alkoi, emmekä sitä, milloin se päättyy. Sama koskee Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden alkua. Raamattu ei tarjoa meille mitään keinoa tämän ajankohdan määrittämiseksi, joten meidän ei hyödytä pohtia, milloin se ajankohta voisi olla. - KirjaimiaSelvinpäin
Pläkkiä kirjoitti:
"Kumminkaan JT ei voi syyttää hereillä olemisesta, yli-innokkuuden vuoksi."
-Tarkoitatko että "JT:tä ei voi syyttää" ?
Ei vartiotorniuskonnon mukaan.
Mutta Raamattu sanoo että on väärä profeetta, tulimereen.
Tästä ei ole poikkeusta, kuten Mooseksen lain aikaan verensyöntikiellosta (poikkeuksena 3 Moos. 17:15).
Sinun tulee keskittyä ja ymmärtää 5 Moos 18:20-22, jos et vielä ole uskossa.
Tuo on selkeä asia.Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' 21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: 22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
5. Moos. 18:20-22
Tuttu on Raamatun kohta.
Jakeessa puhutaan ja tarkoitetaan sen aikaisista profeetoista, jos ennustelevat omiaan.
Raamatun ajanlaskun mukaan ihmiskunta oli ollut silloin maan päällä täydet 6000 vuotta. Jos siis ensimmäinen ihminen Aadam olisi halunnut pysyä tottelevaisesti Jumalan hallitusvallan alaisuudessa, niin hän olisi ollut yhä elossa ja 6000 vuoden ikäinen viime vuoden syyskuussa.
V. 1975 perustuu siihen.
Me emme siis tiedä täsmälleen, milloin Jehovan suuri ”lepopäivä” alkoi, emmekä sitä, milloin se päättyy. Sama koskee Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden alkua. Raamattu ei tarjoa meille mitään keinoa tämän ajankohdan määrittämiseksi, joten meidän ei hyödytä pohtia, milloin se ajankohta voisi olla. - mitä_arvelet
Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' 21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: 22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
Tuttu on Raamatun kohta.
Jakeessa puhutaan ja tarkoitetaan sen aikaisista profeetoista, jos ennustelevat omiaan.
V. 1975 perustuu siihen.
Me emme siis tiedä täsmälleen, milloin Jehovan suuri ”lepopäivä” alkoi, emmekä sitä, milloin se päättyy. Sama koskee Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden alkua. Raamattu ei tarjoa meille mitään keinoa tämän ajankohdan määrittämiseksi, joten meidän ei hyödytä pohtia, milloin se ajankohta voisi olla.Herätkää-lehdessä luki vielä 1995 kesällä: "Tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa."
Syksyllä tuo vaihdettiin muotoon: "Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma on korvaamaisillaan nykyisen pahan, laittoman asiainjärjestelmän".
Luojan lupaukseen, he sanovat. Tuliko lupailtua Luojan nimissä? KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' 21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: 22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."
Tuttu on Raamatun kohta.
V. 1975 perustuu siihen.
Me emme siis tiedä täsmälleen, milloin Jehovan suuri ”lepopäivä” alkoi, emmekä sitä, milloin se päättyy. Sama koskee Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden alkua. Raamattu ei tarjoa meille mitään keinoa tämän ajankohdan määrittämiseksi, joten meidän ei hyödytä pohtia, milloin se ajankohta voisi olla.KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 1:28
<>Tuttu on Raamatun kohta.
Jakeessa puhutaan ja tarkoitetaan sen aikaisista profeetoista, jos ennustelevat omiaan.><
Niinpä, ja tunnetuimpia noista Raamatun vääristä profeetoista lienee Jesaja, Jeremia sekä Hesekiel. Viimemainittu sikäli hyvä esimerkki kun omalla tavallaan myönsi mokanneensa ja antoi Tyros-mokan jälkeen Nebulle lohdutusennustuksen, että tämä autioittaisi Egyptin neljäksi vuosikymmeneksi, no sekin ennustus meni pieleen.
Itse en tunne yhtään Raamatun toteutunutta (aikuisten oikeaa) ennustusta, eikä minulle ole kukaan sellaista toistaiseksi vielä tuonut esille.
<>Raamatun ajanlaskun mukaan ihmiskunta oli ollut silloin maan päällä täydet 6000 vuotta. Jos siis ensimmäinen ihminen Aadam olisi halunnut pysyä tottelevaisesti Jumalan hallitusvallan alaisuudessa, niin hän olisi ollut yhä elossa ja 6000 vuoden ikäinen viime vuoden syyskuussa.
V. 1975 perustuu siihen.><
Eipä ihan perustunut, vaan perustui perimätietoon, jonka mukaan luomispäivät olivat 7000-vuotisia. Tuon 1975-fiaskon jälkeen Vt-seura teki korjausliikkeen ja hylkäsi tuon aiemman perimätiedon, mutta ei edelleenkään omaksunut Raamatun ajanlaskua. Raamatun ajanlaskun mukaan luomispäivät olivat 24-tuntisia.
<>Raamattu ei tarjoa meille mitään keinoa tämän ajankohdan määrittämiseksi, joten meidän ei hyödytä pohtia, milloin se ajankohta voisi olla.><
Päin vastoin, Raamatun UT kertoo melkoisen tarkasti Jeesuksen lupaaman paluun ajankohdan, joka Paavalinkin kirjoittaman mukaan osui ajanlaskumme ensimmäiselle vuosisadalle. Ehtona oli mm. joidenkin Jeesuksen paluulupauksen kuulleiden elossa olo, kuten myös ylimmäisen papin elossa olo. Tuohon aikaan elinkaariodotukset olivat lyhyempia kuin nykyään, joten hyvin sopivasti UT:n nuorimmissa kirjeissä valitellaan sitä, ettei Jeesus ollutkaan palannut.- KirjaimiaSelvinpäin
mitä_arvelet kirjoitti:
Herätkää-lehdessä luki vielä 1995 kesällä: "Tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa."
Syksyllä tuo vaihdettiin muotoon: "Mikä tärkeintä, tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma on korvaamaisillaan nykyisen pahan, laittoman asiainjärjestelmän".
Luojan lupaukseen, he sanovat. Tuliko lupailtua Luojan nimissä?V. 1914 on laksettu:
eea. 607 1914 = 2520 pv eli muutettuna vuosiksi.
Eli vuodesta eea 607 vuoteen 1914 on 2520 vuotta......0-vuotta ei lasketa. - mitä_arvelet
V. 1914 on laksettu:
eea. 607 1914 = 2520 pv eli muutettuna vuosiksi.
Eli vuodesta eea 607 vuoteen 1914 on 2520 vuotta......0-vuotta ei lasketa.Oikeasti tuo menee ihan toisin päin: vuodesta 1914 vähennetään 2520 vuotta ja saadaan 607 eaa.
Aikoinaan Vartiotorni laski nollavuoden erehdyksissään mukaan ja päätyi vuoteen 606 eaa. Tämä osoittaa, että vuosi 1914 on kiinnitetty ja kaikki muu sovitetaan tarpeen mukaan. - WTBTS
mitä_arvelet kirjoitti:
Herätkää-lehdessä luki vielä 1995 kesällä: "Tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa."
Luojan lupaukseen, he sanovat. Tuliko lupailtua Luojan nimissä?Luojan lupaus on muutettu toiseen muotoon, koska Jehova muutti mielensä. (1. Samuel 15:29)
- KirjaimiaSelvinpäin
Tiede edelleen samoilla linjoilla Raamatun sanan kanssa.
ELOLLISTEN KOOSTUMUS
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja niin ihmisestä tuli elävä sielu
1. Mooseksen kirja 2:7 - kirjansalukenut
Tämä sivu ( Suomi-24 ) on täysin SAATANAN HALLINNASSA. Riidelkää keskenänne kuin pikki pirut.
- KirjaimiaSelvinpäin
Anteeksi häiriömme!
- Kirjaimiaselvinpäin
Edelleen sairaaloissa eristetään toisista
TERVEYS JA HYGIENIA
Mitä Raamattu sanoo näistä aiheista. Jos jollakulla israelilaisella oli ihossa vamma, jonka epäiltiin olevan lepraa= (eli spitaali on krooninen sairaus, joka aiheuttaa epämuodostumia iholle ja muualle kehoon) hänet eristettiin.
Edelleen saiKirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 1:31
<>Mitä Raamattu sanoo näistä aiheista...><
No spitaalisen oli kuljettava repaleisissa vaatteissa ja tuli pitää hiuksensa hajallaan. Seuraavassa luvussa annetaan ohjeita spitaalisen talon parantamiseksi spitaalista. Mm. sellaista se Raamattu kertoo aiheesta.- KirjaimiaSelvinpäin
Hasta_luego kirjoitti:
Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 1:31
<>Mitä Raamattu sanoo näistä aiheista...><
No spitaalisen oli kuljettava repaleisissa vaatteissa ja tuli pitää hiuksensa hajallaan. Seuraavassa luvussa annetaan ohjeita spitaalisen talon parantamiseksi spitaalista. Mm. sellaista se Raamattu kertoo aiheesta.Tämä oli noina aikoina tehokas tapa estää tartunnan ym. leviäminen.
Mistä he olisivat tienneet toimia näin, jos sitä tietoa ei jumala olisi antanut Moosekselle ja paljon muuta KirjaimiaSelvinpäin kirjoitti:
Tämä oli noina aikoina tehokas tapa estää tartunnan ym. leviäminen.
Mistä he olisivat tienneet toimia näin, jos sitä tietoa ei jumala olisi antanut Moosekselle ja paljon muutaKirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:31
<>Tämä oli noina aikoina tehokas tapa estää tartunnan ym. leviäminen.><
Miten esimerkiksi repaleiset vaatteet ja epäsiistit hiukset estivät esimerkiksi sitä, että talot eivät sairastuneet spitaaliin?
<>Mistä he olisivat tienneet toimia näin, jos sitä tietoa ei jumala olisi antanut Moosekselle ja paljon muuta><
Siis jumala antoi ohjeita spitaalisen talon parantamiseen?
Toisaalta mistä he tiesivät, että sade johtuu siitä, että jumala avaa kiinteän taivaanvahvuuden luukkuja ja kuivuus on siitä syystä, että jumala on vihainen ja pihtaa luukkujen availua?
- KirjaimiaSelvinpäin
Aloitus on jo sen verran pitkä, että turha jatkaa enempää tästä aiheesta, jos nämä esimerkit ei vakuuta joitakin, että raamatun sanaa, niin ei voi mitään.
Tänä pv on helppo juupas eipäs väitellä, kun on tekniikkaa joka lähtöön, mutta sellaista ei ollut mitään.
Raamattu kerran pitää paikkansa tieteellisissä asioissa paikkansa, miksi se pitää kiistää ja valita jumalaton elämä...ihmehtyttää.- kirjaimiaSelvinpäin
Piti sanoa:
mutta sellaista ei ollut mitään tuhansia vuosia sitten - vai_mitä
Nytkö riitti? "Vain oikeamieliset / vilpittömät ymmärtävät" jne tarkoittaa näissä keskusteluissa yleensä sitä, että kenttäilijällä on takki tyhjä aiheen suhteen, pitää häipyä takavasemmalle ja viritellä uutta matoa koukkuun. Jos jollain ovella ei jokin keskustelunavaus tärppää, ei se mitään: kokeilee seuraavalla ovella toisenlaista.
- Kirjaimiaselvinpäin
vai_mitä kirjoitti:
Nytkö riitti? "Vain oikeamieliset / vilpittömät ymmärtävät" jne tarkoittaa näissä keskusteluissa yleensä sitä, että kenttäilijällä on takki tyhjä aiheen suhteen, pitää häipyä takavasemmalle ja viritellä uutta matoa koukkuun. Jos jollain ovella ei jokin keskustelunavaus tärppää, ei se mitään: kokeilee seuraavalla ovella toisenlaista.
Jokainen aloitus tuoda esille raamatunmukaisia aloituksia.
tämä on tarkoitettu teidän tulevaisuutta koskevaksi, silloin on turha selitellä, kun se aika on nousee esiin.
Minulle on ihan sama miten kukin suhtautuu esitettyihin asioihin, kukaan ei voi tehdä pelastusta toisen puolesta. Kirjaimiaselvinpäin kirjoitti:
Jokainen aloitus tuoda esille raamatunmukaisia aloituksia.
tämä on tarkoitettu teidän tulevaisuutta koskevaksi, silloin on turha selitellä, kun se aika on nousee esiin.
Minulle on ihan sama miten kukin suhtautuu esitettyihin asioihin, kukaan ei voi tehdä pelastusta toisen puolesta.Kirjaimiaselvinpäin 9.12.2018 13:35
<>Jokainen aloitus tuoda esille raamatunmukaisia aloituksia.
tämä on tarkoitettu teidän tulevaisuutta koskevaksi, silloin on turha selitellä, kun se aika on nousee esiin.><
Mitähän tuokin on selkokielellä?
<>Minulle on ihan sama miten kukin suhtautuu esitettyihin asioihin, kukaan ei voi tehdä pelastusta toisen puolesta.><
Sinulle on aivan samantekevää mitä sinulle vastataan, se ei sinulle merkitse mitään.
- Komppikatri
KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 4:27
"eea. 607 1914 = 2520 pv eli muutettuna vuosiksi.
Eli vuodesta eea 607 vuoteen 1914 on 2520 vuotta......0-vuotta ei lasketa. "
607 eaa on väärä vuosi Jerusalemin tuhovuotena.
Mutta se on johtanut vartiotornin myös vääräään Nebukadnessarin hallitusaikaan:
- Babylonialaiset palasivat, hävittivät Jerusalemin vuonna 586 eaa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisten_historia
Nebukadressar II (tunnetaan myös nimellä Nebukadnessar II (vallassa n. 605 eaa.–562 eaa.)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nebukadressar_II
Nebukadnessar hallitsi kuninkaana 43 vuotta (624–582 eaa.),historioitsijat käyttävät hänestä nimitystä Nebukadnessar II
https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200003200
-Ja vuosi 1914 on ollut vartiotornissa ennen vuotta 1914 yksi lahkon maailmanlopun ennustevuosista.
Millä sinä vakuutat nämä asiat tietävän välittämään ynnälaskustasi, siis vartiotornin ynnälaskusta- KirjaimiaSelvinpäin
Kannattaa lukea se raamattu vaikka pari kertaa vielä läpi!
Kannattaa lukea se raamattu vaikka pari kertaa vielä läpi!
KirjaimiaSelvinpäin 9.12.2018 13:37
<>Kannattaa lukea se raamattu vaikka pari kertaa vielä läpi!><
Tuo ei ole rehellisen aikuisen asenne ja vielä vähemmän Raamatun parikin kertaa lukeneen kommentti. Otetaan Raamattu esille: Tässä on kaksi Vartiotorniseuran omalla materiaalilla toteutettua 607-kannan vastaista todisteluketjua:
Lue ensin Sakarjan 7:1-5 (UM):
7 Edelleen tapahtui, että kuningas Dareioksen neljäntenä vuonna Sakarjalle tuli Jehovan sana yhdeksännen kuun eli kislevin neljäntenä päivänä. 2 Ja Betel lähetti sitten Sareserin ja Regem-Melekin ja hänen miehensä hellyttämään Jehovan kasvoja 3 ja sanomaan papeille, jotka kuuluivat armeijoiden Jehovan huoneeseen, ja profeetoille, niin, sanomaan: ”Pitääkö minun itkeä viidennessä kuussa ja noudattaa pidättyvyyttä, niin kuin olen tehnyt nämä, oi kuinka monet vuodet?”
4 Ja minulle tuli sitten armeijoiden Jehovan sana, joka kuului: 5 ”Sano kaikelle maan kansalle ja papeille: ’Kun te paastositte ja kun valitettiin viidennessä kuussa ja seitsemännessä kuussa ja te teitte niin seitsemänkymmentä vuotta, paastositteko te todella minulle, niin, minulle?
Katso sitten ymmärrysoppaasta:
”Egypti oli päässyt vapaaksi Persian ikeestä, mutta Dareios valloitti sen uudelleen n. 519–518 eaa.” (it-1-FI sivu 375)
”Dareios Hystaspeen osuus Raamatun kertomuksessa liittyy erityisesti Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamiseen. Temppelin perustus laskettiin 536 eaa., mutta jälleenrakennustyö kiellettiin 522 eaa., ja ’se oli pysähdyksissä – – Dareioksen toiseen hallitusvuoteen asti’ (520 eaa.)” (it-1-FI sivu 375)
”Virkamiesten yhteistoiminnallisuuden ja profeettojen kautta jatkuvasti saatavan rohkaisun ansiosta (Sak 7:1; 8:1–9, 20–23) temppelin rakennustyö saatettiin menestyksellisesti päätökseen ’adarkuun kolmantena päivänä, nimittäin kuningas Dareioksen kuudentena hallitusvuonna’ (Esr 6:13–15; 6. maaliskuuta 515 eaa.).” (it-1-FI sivu 376)
Sakarjan 7:1:ssä mainittu Dareioksen neljäs vuosi oli siis Vartiotorniseuran mukaan 517 eaa., joten Sakarjan 7:5:ssä mainittu 70-vuotinen jakso alkoi 587 eaa.Hasta_luego kirjoitti:
<>Kannattaa lukea se raamattu vaikka pari kertaa vielä läpi!><
Tuo ei ole rehellisen aikuisen asenne ja vielä vähemmän Raamatun parikin kertaa lukeneen kommentti. Otetaan Raamattu esille: Tässä on kaksi Vartiotorniseuran omalla materiaalilla toteutettua 607-kannan vastaista todisteluketjua:
Lue ensin Sakarjan 7:1-5 (UM):
7 Edelleen tapahtui, että kuningas Dareioksen neljäntenä vuonna Sakarjalle tuli Jehovan sana yhdeksännen kuun eli kislevin neljäntenä päivänä. 2 Ja Betel lähetti sitten Sareserin ja Regem-Melekin ja hänen miehensä hellyttämään Jehovan kasvoja 3 ja sanomaan papeille, jotka kuuluivat armeijoiden Jehovan huoneeseen, ja profeetoille, niin, sanomaan: ”Pitääkö minun itkeä viidennessä kuussa ja noudattaa pidättyvyyttä, niin kuin olen tehnyt nämä, oi kuinka monet vuodet?”
4 Ja minulle tuli sitten armeijoiden Jehovan sana, joka kuului: 5 ”Sano kaikelle maan kansalle ja papeille: ’Kun te paastositte ja kun valitettiin viidennessä kuussa ja seitsemännessä kuussa ja te teitte niin seitsemänkymmentä vuotta, paastositteko te todella minulle, niin, minulle?
Katso sitten ymmärrysoppaasta:
”Egypti oli päässyt vapaaksi Persian ikeestä, mutta Dareios valloitti sen uudelleen n. 519–518 eaa.” (it-1-FI sivu 375)
”Dareios Hystaspeen osuus Raamatun kertomuksessa liittyy erityisesti Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamiseen. Temppelin perustus laskettiin 536 eaa., mutta jälleenrakennustyö kiellettiin 522 eaa., ja ’se oli pysähdyksissä – – Dareioksen toiseen hallitusvuoteen asti’ (520 eaa.)” (it-1-FI sivu 375)
”Virkamiesten yhteistoiminnallisuuden ja profeettojen kautta jatkuvasti saatavan rohkaisun ansiosta (Sak 7:1; 8:1–9, 20–23) temppelin rakennustyö saatettiin menestyksellisesti päätökseen ’adarkuun kolmantena päivänä, nimittäin kuningas Dareioksen kuudentena hallitusvuonna’ (Esr 6:13–15; 6. maaliskuuta 515 eaa.).” (it-1-FI sivu 376)
Sakarjan 7:1:ssä mainittu Dareioksen neljäs vuosi oli siis Vartiotorniseuran mukaan 517 eaa., joten Sakarjan 7:5:ssä mainittu 70-vuotinen jakso alkoi 587 eaa.OK. lainausvirhe, tuossa oli ainoastaan eka osuus todistelua, mutta laitetaan puuttuva perään samaan hintaan: Tässä on toinen, pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu todisteluketju, eli Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar. (it-1 p. 773; w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p. 147; g72 May 8 pp. 27-28; it-1 p. 453; kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk. (w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan. 1 p. 29; it-2 p.493; it-1 p.453; it-1 p. 425; it-1 p. 239; g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus. (w65 Jan. 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p.425; it-2 p. 458; w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539. (it-2 p. 457; it-1 pp. 567-568; w68 Aug. 15 pp. 490-491; w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587 <=
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Nk. absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 pp. 490-493)
Yllä lainatun Vartiotorniseuran materiaalin perusteella Nebukadnessarin 18. vuosi osuu vuoteen 587 eaa. Tuosta olisi nyt päästävä vuoteen 607 eaa., se on hyvin yksikertaista; siirretään Nebukadnessarin hallinnon sijaintia paperilla 20 vuotta, välille 624-581. (w00 May 15 p.12; w86 Nov. 1 p. 5; g76 May 22 p. 12; ka 7-19 ch. 1 p. 9)
Vartiotorniseura siis hyväksyy historioitsijoilta ainoastaan vuoden 539 eaa. ja yllättäen samat historioitsijat ovat epäluotettavia Nebukadnessarin hallinon sijainnin suhteen. Lienee turha mainita, että vakavasti otettavaa tukea Vartiotorniseura ei historioitsijoilta ole 607-näkemykselleen saanut.
- Eteenpäinkö
"Kannattaa lukea se raamattu vaikka pari kertaa vielä läpi!"
-Miksi letkauslinjalle ?
Tuo vuosi 1914 kun ei ole Raamatussa.
Ja sinulle, "selvinpäin" on esitetty vartiotornisikin olevan väärin perustein asialla.
Sanotko muuten että se on erehtynyt, vaiko että valehtelee ?
Itse et kuitenkaan näköjään pysty vartiotornin sinulle antamaa tehtävää täyttämään, puolustamaan vartiotornikirjoitusta. Vuotta 1914.
Et ymmärrä, etkä voi puolustaa, mutta, niin tulisiko sinun uskoa että vartiotorniuskontojehova sinulle tarjoaa sitten kuitenkin hymyleijonat rapsuteltaviksi korvan takaa, koska ajattelet että yrittäisit puolustaa jos vartiotornioppi tarjoaisi mahdollisuutta eikä pelkkää umpikujaa.
Ne leijonat tulivat, kun lahkopresidentti näki unta että taivas oli täynnä.
Ulkopuoliselle tiedoksi, että jos kirjauttaa itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten, taivas ei ole täynnä. Mutta vartiotorni sanoo nyt, uutena valona, niin, hulluksiko vaiko mielenvikaiseksi, että menee kirjauttamaan itsensä sinne taivaskortistoon..,.
Näin lahkon ulkopuolisena sanoisin ettei ole helppoa sinullakaan, lahkolaisella.- Apualahkolaisille
Tulisiko jonkun meistä toimittaa hänelle, nimimerkille KirjaimiaSelvinpäin postiluukkuun valokopioita vanhoista vartiotorneista, epäonnistuneiden maailmanlopun vuosiennusteiden kohdalta sekä sellaisten entisten oppien kohdalta joiden olemassaolon lahko nykyään kokonaan kieltää,
jotta KirjaimiaSelvinpäin voisi saada mahdollisuuden silmiensä avautumiseen, ja näin voisi Jehova itse johdattaa hänet ulos lahkon synkistä syövereistä valoon, vapauteen ja iloon.
punaviivan voisi vetää kopioiden ydinkohtien alle.
yksi kopio kerrallaan jottei rassukka heittäisi kerralla koko nippua roskiin, saisi ensin vilkaista kutakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3754975Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3542870- 762531
- 932133
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4681879MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/331604Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2301436Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271392"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341332- 661233