Katoliset papit elävät vain itselleen

miksinäin

Mikä siinä on etteivät teillä papit mene naimisiin ja perusta perhettä, jaa elämäänsä muiden kanssa? Elävät vain itselleen ja käyvät napsimassa perheiden herkkuja juhlapäivisin. Kaikki hoidetaan ja passataan heidän eteensä. Eikö tuollainen elämäntyyli ole itsekästä, kivaa varmaan mutta lopulta tyhjää?

8

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

Itsekästä tai ei, en minäkään ole mennyt naimisiin enkä perustanut perhettä. Kani minulla oli seitsemän ja puoli vuotta.

• M.Odern

Vo ei. Jäniksen kaa. Ennen vaikka papin kaa. Tai lihavan herttaisen bussikuskin kaa.

• JohannaÄllä

Tuon typerän "logiikan" mukaan myös Jeesus Kristus siis eli "vain itselleen", kun ei mennyt naimisiin eikä perustanut perhettä.

On se vain ihme ja kumma, että ihmiset saavat muuten elää ties kuinka monessa pelleavioliitossa, homoliitoissa ja ties minkälaisessa kuvottavassa haureudessa, mutta KUKAAN ei saisi mukamas elää naimattomana selibaatissa.

Katoliset papit eivät elä selibaatissa sen takia, että se olisi edullista, vaan palvellakseen Jumalaa kirkkoa yötä päivää. Kaikki eivät tässä onnistu, mutta elämämme muutenkin aikaa, jossa yli 50 prossaa avioliitoista päättyy eroon.

• PasiToivonen
    • nk35

Papit omistavat elämänsä Kristuksen ja seurakunnan palvelemiseen. En kutsuisi sitä itsekkääksi elämäksi. Itsekkääksi se muuttuu silloin, jos näistä luistetaan.

• Anonyymi

Mutta eihän sen omistautumisen tarvitse estää avioliittoa. Ei Raamattu missään sano, että Jumalan palvelijan pitää pysyä naimattomana. Pietarikin oli naimisissa.

• Anonyymi

Papin perhe on kirkko ja seurakunta. Katolilaiset papit ovat ”hieman” tiiviimmin mukana seurakuntansa elämässä kuin esim luterilaiset. Messujakin on paljon useammin.
      Periaatteessa ja teoriassa selibaatti voitaisiin lopettaa ja sallia papeille avioliitto. Käytännössä kat. papin palkalla ei perhettä elätetä, eikä sillä työmäärällä osallistuta tasa-arvoisesti kotitöihin ja lastenkasvatukseen.

• Anonyymi

Eipä ole aloittajalla paljoa tietoa katolisten pappien elämästä. Kaikki passataan eteen? Moikkasin kerran tuttua miestä Mariankirkon edessä, oli tekemässä lumitöitä. Sitten tajusin, että siinä oli kirkkoherra.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe