Haaratoimisto on taas lähettänyt ilmoituksia seurakuntiin. Joulukuun ilmoituksissa oli viisi eri aihetta. Yksi aihe liittyi uuteen Uuden maailman käännökseen. Ilmoituksessa mainittiin, että uusi raamatunkäännös annetaan vain niille, jotka arvostavat Raamattua tarpeeksi. Esimerkiksi edistyville raamattukurssien oppilaille uusi käännös annetaan.
Haaratoimiston ilmoituksessa oli raamatunkohta, jonka perusteella ihmiset voidaan jakaa kahteen luokkaan. Niihin, joille uusi käännös voidaan antaa ja niihin, joille sitä ei anneta. Jehovan todistajan tulisi voida luokitella jotkut ihmiset "koiriksi" tai "sioiksi", kuten ilmoituksessa mainitussa raamatunkohdassa kerrotaan. Joku "maailman ihminen" toki voi kokea tämän loukkaavana.
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1018.html
Uutta Uuden maailman käännöstä ei jaeta ihan kaikille
15
282
Vastaukset
- rakkausraamattuun
Kiitos tiedosta.
- vierestä
Tämä on jälleen JP:n tapa herättää epäilyksiä. Olitko kokouksessa? Et varmaankaan.
- rsd73
Miksi antaa yleensäkään kellekkään sellaista, jota ei arvosta. On sitten kysymys mistä tahansa asiasta. Tapaatko antaa jollekin sellaista, jota hän ei arvosta.
Eikä ketään kutsuttu koraksi, eikä siaksi. JP:n omaa jargoniaa. Täytyy kylvää jotain ikävää ihmisten ihmeteltäväksi.<<Eikä ketään kutsuttu koraksi, eikä siaksi. JP:n omaa jargoniaa.>>
Väitätkö, että seurakunnissa luetuissa ilmoituksissa ei olisi mainittu Matteuksen "koira ja sika" -kohtaa? Varmasti mainittiin. Joten tuo ei ole minun ajatukseni vaan haaratoimiston kirjeen anti. "Maailmallisia" ihmisiä ei arvosteta, heitä saa JT-kokouksissa vapaasti haukkua koiriksi ja sioiksi.
Kuuntelitko itse ilmoitukset tämän viikon kokouksessa? Jos kuuntelit, tiedät, että Matteuksen "koira ja sika" -kohtaan viitattiin, kun arvioitiin sitä, kenelle voi antaa uuden käännöksen ja kenelle ei. Minä voin todistaa milloin vain tämän asian. Voitko sinä?- ihanselvää
Raamatut ovat aika yleisessä jakelussa varsinkin netissä, samoin monet muutkin uskonnolliset teokset. Jos käännöstä jaetaan vain nyökyttelijöille, sillä koetetaan vaientaa kritiikki ja arvostelu.
- e3ertgyhjnk
JohanneksenPoika kirjoitti:
<<Eikä ketään kutsuttu koraksi, eikä siaksi. JP:n omaa jargoniaa.>>
Väitätkö, että seurakunnissa luetuissa ilmoituksissa ei olisi mainittu Matteuksen "koira ja sika" -kohtaa? Varmasti mainittiin. Joten tuo ei ole minun ajatukseni vaan haaratoimiston kirjeen anti. "Maailmallisia" ihmisiä ei arvosteta, heitä saa JT-kokouksissa vapaasti haukkua koiriksi ja sioiksi.
Kuuntelitko itse ilmoitukset tämän viikon kokouksessa? Jos kuuntelit, tiedät, että Matteuksen "koira ja sika" -kohtaan viitattiin, kun arvioitiin sitä, kenelle voi antaa uuden käännöksen ja kenelle ei. Minä voin todistaa milloin vain tämän asian. Voitko sinä?Lue netistä jos se sua kiinnostaa. Sinunlaiselle arvostamattomalle koiralleko pitäisi antaa ilmaiseksi jotain niin arvokasta kuin uusi painettu Raamattu?
- kirjoitukset-ei-raamattu
e3ertgyhjnk kirjoitti:
Lue netistä jos se sua kiinnostaa. Sinunlaiselle arvostamattomalle koiralleko pitäisi antaa ilmaiseksi jotain niin arvokasta kuin uusi painettu Raamattu?
Miksi raamattua pitäisi arvostaa, sehän on ihmisten kusetukseen tarkoitettu teos.
Kusipäät yleensä vetävät muita ihmisiä alta lipan ja vastuuttomasti saattavat nämä jopa hengen vaaraan satukirjan perusteella. Niinhän Jehovan todistajatkin tekevät.
Sinulla on muuten aika erikoinen näkemys koirista, niitähän pidetään ihmisen parhaan ystävänä, ainakin länsimaissa. Painetun kirjan saaminen tai antaminen ei ollut tässä se pääasia vaan pyrkimys tukahduttaa arvostelu, jota todistajat tässä harjoittavat.
Minulla on todistajien raamattuja hyllyyssä käyttämättömänä, en todellakaan tarvitse niitä lisää, enkä edes halua. Tehän vain valehtelette, myös raamatun kautta.
- mainosvaltuutettu
Matteus 7
Lakatkaa tuomitsemasta, ettei teitä tuomittaisi. 2 Sillä tavalla kuin te tuomitsette toisia, tuomitaan teidät, ja sillä mitalla, jolla te mittaatte toisille, mitataan teille. 3 Miksi katsot roskaa, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa hirttä, joka on omassa silmässäsi? 4 Tai kuinka voit sanoa veljellesi: ’Anna minun ottaa pois roska silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? 5 Tekopyhä! Ota ensin hirsi pois omasta silmästäsi, niin sitten näet selvästi ja voit ottaa roskan pois veljesi silmästä.
Raamattu on kokonaisuus ja jos sitä lukee tai lainaa 6 Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja raatelisi teitä. 7 Pyytäkää jatkuvasti, niin teille annetaan. Etsikää hellittämättä, niin te löydätte. Kolkuttakaa lakkaamatta, niin teille avataan. 8 Jokainen pyytävä saa, jokainen etsivä löytää, ja jokaiselle kolkuttavalle avataan. 9 Jos poikanne pyytää teiltä leipää, kuka teistä antaa hänelle kiven? 10 Tai jos hän pyytää kalaa, ette kai anna hänelle käärmettä? 11 Jos siis te, vaikka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin taivaassa oleva Isänne antaakaan hyvää niille, jotka pyytävät häneltä!
ON hyvä muistaa että raamattu on koknaisuus ja paikan sieltä toisen tuolta ottaminen, ei ole sen tarkoitus.
Aika tahditon ja todistajien ymmärrystä epäilevä ohjeistus hallintoelimeltä,
varsinkin kun ei syvällisesti Raamattua ymmärtävät juurikin, jopa ulkoa muistaa yksittäisiä Raamatun jakeita, siinävaara on jos ei lue luvun koko ajatusta.mainosvaltuutettu 6.12.2018 23:57
<>Raamattu on kokonaisuus...><
No kun ei ole, Raamattu on aikojen kuluessa ja sisällöstä riidellenkin muotoutunut kirja, jonka alkuosa on paimentolaisten eepos ja loppuosa yhden uskonpuhdistajan tarina, joka tarina kulminoituu katteettomaan lupaukseen.
Raamatun UT:n viittaus hyödyllisiin kirjoituksiin on viittaus silloisiin kirjoituksiin, joka oli Septuaginta. Se sisälsi myös apokryfikirjoja, joita Jeesuskin lainasi, mutta nyt nuo UT:n ajan arvokkaat kirjat eivät kelpaa esimerkiksi Vt-seuralle. Kokonaisuus ei sanana kuvaa Raamattua yhtä hyvin kuin tilkkutäkki-sana.
<>Aika tahditon ja todistajien ymmärrystä epäilevä ohjeistus hallintoelimeltä...><
Hallintoelin edellyttää, että jehovantodistajilla ei ole omaa ymmärrystä, itsenäinen ajattelu kun on pahasta jehovantodistajille. Kyse ei siis ole tahdittomuudesta, vaan vaan massojen hallinnasta, eli arkisesti uskonnollisesta kultista.
- JattaNiemi76
Luopiot ei sitä saa. Luopiot nuolee näppejään taas. Luopioilla kaikilla on AIDS.
- mainosvaltuutettu
Jatta käytäthän suudellessa kondomia, että ei valtakunnan hymy tartu.
Itse suutelin sisarta ilman ja nyt hymyilyttää.
- HullutSäännöt
Onko kukaan huomioinut sen asian että JT-läiset ovat rasisteja ja ihmisiä eriarvoistavia, mutta uskonnonvapaus antaa vapaasti luvan olla rasisti.
Nykyään ihmisiä leimaillaan rasisteiksi vaikka ei olisi mitään aihettakaan ja jo isänmaalliseksi tunnustautuva on rasisti. Suomalaiseksi itseään kutsuva loukkaa jotain laittomastimaahantullutta ja joutuu siitä suomalaisuudestaan kärsimään rasistinleimalla.
Tässä maassa on paljon nurinkurista ja täysin hölmöyttä kuin jossain hölmöläsadussakin oli. - Valitettavasti
Mihin sitäpanettua versiota edes tarvitsee, jos se kerran on netissä!
- rakkausraamattuun
Inhoan mobiililaitteita ja luen aina kirjat perinteisinä kirjoina. No kyllä mä sen jotenkin perinteisenä versiona saan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453096- 1082523
- 512511
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402178Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4721810Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461791- 1041761
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91634Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231407