Henkien erottamisen lahja

Henkilahja

Onko täällä joku, joka tunnistaa kyseisen lahjan omakseen? Välillä musta tuntuu, että mullakin saattais olla tuo lahja, mutta olen silti yleensä melko varovainen arvioinneissa tai ainakin niiden kertomisessa ääneen. Siitä kun voi joutua kovaankin kiistaan, kun erehtyy sanomaan väärässä seurassa tunnelmiaan. Miten teillä käytännössä ilmenee tuo lahja?

Itse saatan jonkun ihmisen kohdalla kokea voimakkaasti, että tuossa on jotakin ikävää. Tulee tosi vaikea olla hänen seurassaan. Jopa sellainen kylmän ja tärinän tunne, valtava ahdistus ym. Joidenkin kanssa taas tuntee lämpöä ja välittömyyttä. Voi ikäänkuin aistia, ettei tuo toinen ole minua vastaan.
Joskus näen jossain ihmisessä selkeää pimeyttä, vähän kuin varjoa, mikä häntä peittää. Yleensä tämä näkyy kasvoista. Joskus taas näen selkeästi jossain ihmisessä valoa ja kirkkautta.

Joskus esim. ylistyksessä tai rukouksessa olen kuulevinani vähän kuin "ylimääräistä ääntä". Tämä ääni voi esim. nauraa tai ylistää sellaisella rienaavalla sävyllä. Aivan kuin siinä olisi itse demoni pilkkaamassa. Tämä nauru voi esim.ilmaantua täysin sopimattomassa kohdassa rukousta ja kuulostaa pilkalliselta.

Tässä joitakin esimerkkejä. Miten teillä muilla ominaisuus ilmenee? Miten jaksatte elää tämän raskaan lahjan kanssa?

84

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaatietä

      Milloin huomasit omistavasi kyseisen lahjan?

    • pelkkäävaihoharhaisuutta

      Se, että pidät joitain ihmisiä vastenmielisinä ja suhtaudut heihin sillä tavalla ei ole henkien erottamista. Se on pelkkää sielullisuutta ja kuvastelee omaa mielenmaisemaasi. Kaiken lisäksi Raamattu käskee rakastamaan pahoja ihmisiä. Että mitä kiittämistä siinä on jos rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat.

      Ihmisen erotteleminen on lähempänä vainoharhaisuutta kuin henkien erottamisen armolahja.

      • tunnustus.ratkaisee

        Olen samaa mieltä. Tuollaisille "vaistoamisille", joita aloittaja kuvaili, ei tule rakentaa. Se on sielullisuutta ja johtaa harhaan hengelliseltä tieltä. Tulee kuunnella, mitä henkilö tunnustaa ja arvioida sitä Raamatulla koetellen eikä punnita omia tuntemuksiaan.


    • Henkilahja

      Tuo onkin vaikea kysymys! Joskus 17-vuotiaana kun menin pitkän tauon jälkeen seurakuntaan, huomasin siellä selkeän kirkkauden. Joidenkin ihmisten naamat loistivat aivan konkreettista valoa. Tuolloin nuorena kyllä luin myös paljon kristillistä hömppää, mitä luulin oikeaksi ja tein monia vääriä arvioita ihmisten suhteen yleensä niinpäin, että kuvittelin ihmisen vilpittömämmäksi mitä hän oli.

      Nyt n. 20 vuotta myöhemmin tunnen asioita aina vain herkemmin ja selvemmin. Nämä tuntemukset ulottuvat usein aivan konkreettisesti kehooni asti. Tunnen vähän kuin näkymättömiä liikahduksia tai väreilyjä ilmapiirissä. Myös kehoni tuntee kaikenlaista: kylmää, lämpöä. väreilyä, levottomuutta, rauhaa ym. Välillä tämä tuntuu enemmän taakalta kuin lahjalta : (

      • lisää.tuskaa

        Tieto lisää tuskaa !

        Mitä selvemmin uskova alkaa näkemään Hengellistä ulottuvuutta, sitä kurjammalta tämä kaikki näyttää.


      • Henkilahja
        lisää.tuskaa kirjoitti:

        Tieto lisää tuskaa !

        Mitä selvemmin uskova alkaa näkemään Hengellistä ulottuvuutta, sitä kurjammalta tämä kaikki näyttää.

        Noin se juuri on! Lisäksi Raamatun tutkiminen ja sanan ymmärtäminen on vain lisännyt tätä taipumusta. Tuntuu että kontrasti maailman ja Jumalan asioiden välillä vaan kasvaa sitä mukaa, kuin ymmärtää sanaa. Monesti saan myös yhtäkkistä itkemistä esim.rukoillessa mielessäni toisen puolesta. Joskus taas koen selittämätöntä keveyttä ja iloa. Aina en tosin tiedä, mikä on sielullista, mikä johtuu omista tunne-elämän ongelmista ja mikä taas on tätä lahjaa. Hengellinen maailma kyllä näyttää ja tuntuu melkoiselta kaaokselta tässä maailmanajassa : (


      • lisää.tuskaa
        Henkilahja kirjoitti:

        Noin se juuri on! Lisäksi Raamatun tutkiminen ja sanan ymmärtäminen on vain lisännyt tätä taipumusta. Tuntuu että kontrasti maailman ja Jumalan asioiden välillä vaan kasvaa sitä mukaa, kuin ymmärtää sanaa. Monesti saan myös yhtäkkistä itkemistä esim.rukoillessa mielessäni toisen puolesta. Joskus taas koen selittämätöntä keveyttä ja iloa. Aina en tosin tiedä, mikä on sielullista, mikä johtuu omista tunne-elämän ongelmista ja mikä taas on tätä lahjaa. Hengellinen maailma kyllä näyttää ja tuntuu melkoiselta kaaokselta tässä maailmanajassa : (

        En tiedä sitä, että missä kohtaa sinä menet, mutta minulla on jo ollut usean päivän päällä rukous, että ota minut pois, en jaksa enää, halaun jo kotiin.

        Siis tässä maailmassa ei ole minulle enää mitään, niin kuin Sanassa sanotaan:

        Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

        En löydä nyt yhtä Sananpaikkaa joka sanoo, että tässä maailmassa ei ole minulle enää yhtään mitään, eli en kaipaa enkä halua yhtään mitään annettavaa, vaan kaipuu on kova päästä täältä jo pois.

        Olen miettinyt Saarnaajan sanoja, ja sitä, että kuinka hän yhä jaksoi ?

        Siis kun kaiken näkee turhuudeksi ja turhaksi, niin mitä syytä on enää elää ?

        1 Taas minä katselin kaikkea sortoa, jota harjoitetaan auringon alla, ja katso, siinä on sorrettujen kyyneleet, eikä ole heillä lohduttajaa; väkivaltaa tekee heidän sortajainsa käsi, eikä ole heillä lohduttajaa.
        2 Ja minä ylistin vainajia, jotka ovat jo kuolleet, onnellisemmiksi kuin eläviä, jotka vielä ovat elossa,
        3 ja onnellisemmaksi kuin nämä kumpikaan sitä, joka ei vielä ole olemassa eikä ole nähnyt sitä pahaa, mikä tapahtuu auringon alla.
        4 Ja minä näin kaikesta vaivannäöstä ja työn kunnollisuudesta, että se on toisen kateutta toista kohtaan.
        5 Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua. Tyhmä panee kädet ristiin ja kalvaa omaa lihaansa.
        6 Parempi on pivollinen lepoa kuin kahmalollinen vaivannäköä ja tuulen tavoittelua.
        7 Taas minä näin turhuuden auringon alla:
        8 Tuossa on yksinäinen, ei ole hänellä toista, ei poikaa, ei veljeäkään ole hänellä; mutta ei ole loppua kaikella hänen vaivannäöllänsä, eikä hänen silmänsä saa kylläänsä rikkaudesta. Ja kenen hyväksi minä sitten vaivaa näen ja pidätän itseni nautinnoista? Tämäkin on turhuutta ja on paha asia.
        9 Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka.
        10 Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
        11 Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin?
        12 Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.
        13 Parempi on köyhä, mutta viisas nuorukainen kuin vanha ja tyhmä kuningas, joka ei enää ymmärrä ottaa varoituksesta vaaria.
        14 Sillä vankilasta tuo toinen lähti tullaksensa kuninkaaksi, vaikka oli hänen kuninkaana ollessaan syntynyt köyhänä.
        15 Minä näin kaikkien, jotka elivät ja vaelsivat auringon alla, olevan nuorukaisen puolella, tuon toisen, joka oli astuva hänen sijaansa.
        16 Ei ollut loppua kaikella sillä väellä, niillä kaikilla, joita hän johti; mutta jälkipolvet eivät hänestä iloitse. Sillä sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelemista.

        Mutta enhän minä sitä itse valitse, että milloin on aika päästä vihdoin kotiin, sekin on Herran kädessä, mutta kun ei itse enää näe mitään järkevää syytä elää, kun kaikki tuntuu olevan vain turhaa touhua, niin voisi Eliaan tavoin mennä myrkyllisen kinsteripensaan alle kuolemaan vaan.

        1. Kun. 19:4 Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".

        1. Kun. 19:5 Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".

        Siis siihen olisi Elia kuollut, jos ei Herran enkeli olisi tullut väliin.


      • Henkilahja
        lisää.tuskaa kirjoitti:

        En tiedä sitä, että missä kohtaa sinä menet, mutta minulla on jo ollut usean päivän päällä rukous, että ota minut pois, en jaksa enää, halaun jo kotiin.

        Siis tässä maailmassa ei ole minulle enää mitään, niin kuin Sanassa sanotaan:

        Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

        En löydä nyt yhtä Sananpaikkaa joka sanoo, että tässä maailmassa ei ole minulle enää yhtään mitään, eli en kaipaa enkä halua yhtään mitään annettavaa, vaan kaipuu on kova päästä täältä jo pois.

        Olen miettinyt Saarnaajan sanoja, ja sitä, että kuinka hän yhä jaksoi ?

        Siis kun kaiken näkee turhuudeksi ja turhaksi, niin mitä syytä on enää elää ?

        1 Taas minä katselin kaikkea sortoa, jota harjoitetaan auringon alla, ja katso, siinä on sorrettujen kyyneleet, eikä ole heillä lohduttajaa; väkivaltaa tekee heidän sortajainsa käsi, eikä ole heillä lohduttajaa.
        2 Ja minä ylistin vainajia, jotka ovat jo kuolleet, onnellisemmiksi kuin eläviä, jotka vielä ovat elossa,
        3 ja onnellisemmaksi kuin nämä kumpikaan sitä, joka ei vielä ole olemassa eikä ole nähnyt sitä pahaa, mikä tapahtuu auringon alla.
        4 Ja minä näin kaikesta vaivannäöstä ja työn kunnollisuudesta, että se on toisen kateutta toista kohtaan.
        5 Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua. Tyhmä panee kädet ristiin ja kalvaa omaa lihaansa.
        6 Parempi on pivollinen lepoa kuin kahmalollinen vaivannäköä ja tuulen tavoittelua.
        7 Taas minä näin turhuuden auringon alla:
        8 Tuossa on yksinäinen, ei ole hänellä toista, ei poikaa, ei veljeäkään ole hänellä; mutta ei ole loppua kaikella hänen vaivannäöllänsä, eikä hänen silmänsä saa kylläänsä rikkaudesta. Ja kenen hyväksi minä sitten vaivaa näen ja pidätän itseni nautinnoista? Tämäkin on turhuutta ja on paha asia.
        9 Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka.
        10 Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
        11 Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin?
        12 Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.
        13 Parempi on köyhä, mutta viisas nuorukainen kuin vanha ja tyhmä kuningas, joka ei enää ymmärrä ottaa varoituksesta vaaria.
        14 Sillä vankilasta tuo toinen lähti tullaksensa kuninkaaksi, vaikka oli hänen kuninkaana ollessaan syntynyt köyhänä.
        15 Minä näin kaikkien, jotka elivät ja vaelsivat auringon alla, olevan nuorukaisen puolella, tuon toisen, joka oli astuva hänen sijaansa.
        16 Ei ollut loppua kaikella sillä väellä, niillä kaikilla, joita hän johti; mutta jälkipolvet eivät hänestä iloitse. Sillä sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelemista.

        Mutta enhän minä sitä itse valitse, että milloin on aika päästä vihdoin kotiin, sekin on Herran kädessä, mutta kun ei itse enää näe mitään järkevää syytä elää, kun kaikki tuntuu olevan vain turhaa touhua, niin voisi Eliaan tavoin mennä myrkyllisen kinsteripensaan alle kuolemaan vaan.

        1. Kun. 19:4 Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".

        1. Kun. 19:5 Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".

        Siis siihen olisi Elia kuollut, jos ei Herran enkeli olisi tullut väliin.

        Mulla on toi sama ajatus ollut jo pitkään, että en kestä enää ja haluaisin jo pois täältä. Niin monet kristitytkin laahustavat kuin unessa tavoitellen maailmallisia asioita.


      • Samaatietä
        Henkilahja kirjoitti:

        Mulla on toi sama ajatus ollut jo pitkään, että en kestä enää ja haluaisin jo pois täältä. Niin monet kristitytkin laahustavat kuin unessa tavoitellen maailmallisia asioita.

        Luottakaa Herraan. Voitte rauhallisin mielin levätä Hänessä. Pyrkikää antamaan asianne ja huolenne Hänen käsiinsä. Kaikki menee parhaimmalla tavalla. Ei ole mitään hätää.
        Maailmassa teillä on oleva ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.
        Jumala kyllä ohjaa ja ajan myötä näyttää ja valaisee epäselvät asiat. Ei ole mitään hätää. Kaikki on Jumalan tiedossa ja hän on kaikkialla. Ei hiuskarvakaan putoa Hänen tietämättään. Olkaa turvallisella mielellä.


      • Henkilahja
        Samaatietä kirjoitti:

        Luottakaa Herraan. Voitte rauhallisin mielin levätä Hänessä. Pyrkikää antamaan asianne ja huolenne Hänen käsiinsä. Kaikki menee parhaimmalla tavalla. Ei ole mitään hätää.
        Maailmassa teillä on oleva ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.
        Jumala kyllä ohjaa ja ajan myötä näyttää ja valaisee epäselvät asiat. Ei ole mitään hätää. Kaikki on Jumalan tiedossa ja hän on kaikkialla. Ei hiuskarvakaan putoa Hänen tietämättään. Olkaa turvallisella mielellä.

        Aina ei vain jaksaisi tätä elämää uusien ja uusien pettymysten jälkeen samaan aikaan kun terveyskin ropisee alaspäin. Rehellisesti sanottuna, olen monesti epäillyt myös itse itseni kohdalla, että omaanko väärän hengen tai sidoksia sellaiseen.


      • Henkilahja kirjoitti:

        Aina ei vain jaksaisi tätä elämää uusien ja uusien pettymysten jälkeen samaan aikaan kun terveyskin ropisee alaspäin. Rehellisesti sanottuna, olen monesti epäillyt myös itse itseni kohdalla, että omaanko väärän hengen tai sidoksia sellaiseen.

        Jos käyt kuntelemassa pastoreita, jotka opettaa laittomuuta ja Sapatin polkemista, omaat sidoksia vääryyden henkiin. Jos käyt tilaisuuksissa, jossa kaadutaan ja pyöritään lattialla ja puhutaan kaikki kielillä yhtäaikaa ilman tulkkia, omaat sidoksia vääryyden henkiin.

        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Ilm. 18:4


      • Samaatietä
        Henkilahja kirjoitti:

        Aina ei vain jaksaisi tätä elämää uusien ja uusien pettymysten jälkeen samaan aikaan kun terveyskin ropisee alaspäin. Rehellisesti sanottuna, olen monesti epäillyt myös itse itseni kohdalla, että omaanko väärän hengen tai sidoksia sellaiseen.

        Kuuluu ihmisyyteen ja inhimillisyyteen monenlaiset tuntemukset ja ajatukset, etenkin kun on muutoinkin vaikeaa, tuntuu vaikeudetkin kärjistyvön. Usein myös vaikeuksilla on tapana kasaantua, jolloin kuorma voi tuntua ylitsepääsemättömältä.
        Epäilykst kuuluvat uskovaisen elämään, se ei tarkoita, että olisi huono uskovainen. Jumala kyllä ymmärtää ja tietää ihmisen luonteen ja taipumukset. Syyttäjä syyttää uskovaista. Jätä vain Herralle asiasi, Hän neuvoo sinua eteenpäin ja käyttää, jos on tarpeen. Hän on ainoa joka kykenee toimimaan armolahjojenkin isalta. Sinun ei tarvitse pinnistellä itse. Hän tekee sen uskovaisessa milloin parhaakseen näkee ja kokee. Voit elää elämääsi ihan normaalisti luottaen Herran johdatukseen ja huolenpitoon. Sinun ei tarvitse olla mitenkään parempi,, kelpaat juuri sellaisenaan.
        Ole vain vapaa taivaanlintunen. Herran työ tapahtuu ajallaan armolahjojen käytössä, kuin myös maailmassa maailman tapahtumat. Saat olla heikko ja epäileväinen. Jeesus rakastaa sinua. Hän kyllä on voimallinen osoittamaan ovatko armolahjasi Hänestä. Saatana vain kiusaa ja yrittää ahtauttaa tietäsi.


      • Henkilahja
        SAI kirjoitti:

        Jos käyt kuntelemassa pastoreita, jotka opettaa laittomuuta ja Sapatin polkemista, omaat sidoksia vääryyden henkiin. Jos käyt tilaisuuksissa, jossa kaadutaan ja pyöritään lattialla ja puhutaan kaikki kielillä yhtäaikaa ilman tulkkia, omaat sidoksia vääryyden henkiin.

        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Ilm. 18:4

        Olen ikävä kyllä ollut monissa tilaisuuksissa, mitkä. vasta myöhemmin olen ymmärtänyt vääräksi. Esimerkkinä vaikka jotkut menestysteologiaa saarnaavat ulkomaiset puhujat. Niitä paikkoja onkin todella vähän, missä uskallan säännöllisesti käydä ja missä olo tuntuu turvalliselta.


      • Henkilahja kirjoitti:

        Olen ikävä kyllä ollut monissa tilaisuuksissa, mitkä. vasta myöhemmin olen ymmärtänyt vääräksi. Esimerkkinä vaikka jotkut menestysteologiaa saarnaavat ulkomaiset puhujat. Niitä paikkoja onkin todella vähän, missä uskallan säännöllisesti käydä ja missä olo tuntuu turvalliselta.

        Käy todellakin vaan niissä missä tuntuu turvalliselta. Itse en kuulu mihinkään kirkkoon tai yhteisöön, koska mikään ei opeta koko totuutta puhtaasti. Ota rohkeasti nyt sellainen askel, että alat seuraamaan Yahushuaa (Jeesus hepreaksi) juutalaisten Kuningasta ihan itse kahden kesken Hänen kanssaan. Ala muodostamaan systemaattisesti rukouksessa kahdenkeskistä suhdetta Yahushuaan Messiaaseen, niin johan alkaa elämä asettua oikeille raiteille ulkoisista olosuhteista huolimatta :) Siunausta :)
        Luuk 23:38, Joh. 14:6, Room. 2:25-29, Room. 11


      • LohduttajaPyhäHenki
        Samaatietä kirjoitti:

        Luottakaa Herraan. Voitte rauhallisin mielin levätä Hänessä. Pyrkikää antamaan asianne ja huolenne Hänen käsiinsä. Kaikki menee parhaimmalla tavalla. Ei ole mitään hätää.
        Maailmassa teillä on oleva ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.
        Jumala kyllä ohjaa ja ajan myötä näyttää ja valaisee epäselvät asiat. Ei ole mitään hätää. Kaikki on Jumalan tiedossa ja hän on kaikkialla. Ei hiuskarvakaan putoa Hänen tietämättään. Olkaa turvallisella mielellä.

        Tässä puhuu Lohduttaja, Opettaja, heikon Auttaja ja Tukija, Pyhä Henki. ✨

        Samantien kautta.

        Ei siis pidä ihmetellä, miksi Samaatietä vastaan täällä eräät fariseukset aivan vihalla hyökkäävät.
        .


    • Kannattaa.varoa

      Aloittajan kertoma asia oman käsitykseni mukaan kyllä vaikuttaisi liittyvän henkien erottamisen armolahjaan.

      Joskus joidenkin ihmisten lähellä voi kokea erilaisia, "omituisia" tuntemuksia. Koska ne aikaansaavat erilaisia tuntemuksia ne ilm. ovat erilaisia demoneita eli henkivaltoja jotka ilmaisevat itseään eri tavoin.

      Nämä ovat ihmisten käytöksissä olevaa erilaisuutta, mutta uskovainen tajuaa joidenkin kohdalla, että kyseessä on muutakin.

      Riivattuja ihmisiä on paljon. Heihin ei yleensä tavallinen uskova voi mitenkään vaikuttaa, joten parasta on suojella itseään ja karttaa tällaisten läheisyyttä. Joskus esim. metrossa voi joku tällainen ihminen alkaa kirkua tai muutoin käyttäytyä oudosti.

      Tänään luki uutisissa, että jotain 15-vuotiasta tyttöä oli kadulla kulkiessa yhtäkkiä vain lyöty puukolla, "ilman mitään syytä". Hän ei onneksi kuollut.

      • Kaikenlaisia.demoneita

        Kuinka sitten "tunnistaa" henkivaltoja? Kristitty, jolla on tämä armolahja (sisältyy käsittääkseni kaikkeen Pyhän Hengen toimintaan, eli täyteyteen kristityssä), niin ainakaan itse en ole nimenomaisesti pyrkinyt "tunnistamaan" niitä. Tunnistus tapahtuu ikäänkuin Pyhän Hengen toimesta, joka ilmoittaa asian.

        Tapasin kerran erään naisen, jonka synteihin kuului ilmeinen huorinteko. Hän käyttäytyi humalassa varsin pilkallisesti, villisti eli riekkuvasti. Koin heti, että tässä edessäni ei nyt seiso ja metelöi "vain yksi" henkilö, vaan siinä on useampi ja jotka ilkkuen katsovat hänen terävistä nappisilmistään. Ei yksin hänen silmänsä, vaan koko hänen fyysinen kroppansa kertoi, että sen sisällä mellasti pari, kolme ylimääräistä henkeä. Kuinka tällaisen voi kokea? No, jos esim. istut tuolillasi, et näe selkäsi taa, mutta voit muuten kokea, että nyt selkäsi taa tuli yksi, kaksi, kolme ihmistä. Aivan samoin voi herkkä kristitty tunnistaa riivaajien läsnäolon.

        Kerran aiemmin, nuorena uskovana, olin eräässä uskonnollisessa yhteisössä. Siellä oli muuan nainen joka kummallisesti, mitään puhumatta laahusteli lähelleni, kiinni minuun. Hän ei ollut puheliasta lajia, mutta hänen tuijotuksensa ja hiiviskelynsä, laahustelunsa kiusasi minua. En tiennyt, lespoko on, vai mikä. Sitten aamurukouksessa, polvillani, otin asian esille Jumalan kanssa. Siinä rukouksessa yhtäkkiä nimesin: "ja sinä heikkouden henki, ole sidottu ja jätä minut rauhaan!" Kun menin siitä keittiölle muiden joukkoon, tuo nainen tuijotti minua toiselta puolen, peräseinältä ja kulki selkä seiniä pitkin, minua anovasti tuijottaen. Mutta lähelle ei enää tullut.

        Sitä tulee miettineeksi, että kuinka tällaiset demonit yleensäkin menevät johonkin ihmiseen.


    • Samaatietä

      En omista kyseistä lahjaa, mutta olen jo aivan pienenä tulkinnut/ oppinut tulkitsemaan ihmisten tunnetiloja käyttäytymisen takana. Joskus alle kouluikäisenä nimesin hyvän muistaakseni Reijaksi ja pahan Tanjaksi. Ehkä oikeellisuudentaju alkaa tuolloin kehittymään lapselle.
      Minusta onkin sanottu, että omaan voimakkaan oikeellisudentajun.
      En omista kyseistä lahjaa, mutta olen herkkä aistimaan muiden tunnetiloja.

      Raamatussa on kirjoitettu armolahjoista. Varmasti vie aikaa oppia minänsä, lihansa kuolettaminen toimiakseen yksistään Herran palvelijana ilman omaa ansiota. Uskon, että Herra kasvattaa myös tuohon. Minun ylpeällä ja änkyrällä luonteellani tuskin armolahjoja on. Vääryys silti ahdistaa ja epäoikeudenmukaisuus sekä pahuus.

    • YritänköOlla

      Aloittajalla on henkien erottamisen armolahja ja muutama muukin armolahja.
      Jumala jakaa runsaasti kun runsaasti pyydetään. Jeesuksella oli kaikki
      "armolahjat" ja sen tähden Hänellä oli kaikki kärsimykset. Raamattu todistaa,
      että Kristuksen kärsimykset kohtaavat uskovaa runsain mitoin. Jotenkin näin
      olen jossakin Raamatussa lukenut. Siksi armolahjojen omistaminen ei ole
      helppoa vaan johtaa erilaisiin kärsimyksiin. Pelkästään nähdä ihmisten sokeus
      ja pimeys on suuri kärsimys. Jeesus itki Jerusalemia, sen asukkaita, tullessaan
      Jerusalemiin. Hän näki ja tiesi asioita, joista opetuslapset eivät tienneet.
      Jeesuksen kohdalla armolahjat olivat Hänen itsensä kykyjä. Meillä uskovillakin
      ne ovat Jeesuksen kykyjä, Jeesuksen antamia lahjoja.

    • Eritttelyt

      Mikäli ei lue aktiivisesti Raamattuua jotta tulisi tuntemaan Kirjoituksia ( ASIA YHTEYKSISSÄÄN !) , niin ei erota valheen opettajaakaan. "Henkien erottamisen " perus asioita ovat Kirjoitukset, eivät ihmisen vaihtelevat tunne tilat, tai herkän ihmisen aistimukset toisen ihmisen tunne tiloista.


      Hepr.5:14"... mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta... ( Koko Hepr. kirje laajempaa asiayhteyttä)

      1.Tess.5:19.".. Henkeä älkää sammuttako, 20. profetoimista älkää halveksuko, 21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; 22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa. .." ( ".. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.." siis epäraitista "pahaa" profetointia )

      • HengenVoimaa

        Juurihan Samaatietä edellä sanoo, ettei omista kyseistä (henkien erottamisen) lahjaa. Hän ei ole väärin perustein esiintynyt profeettana.

        Tottakai Jumalan oma sana on kaiken perusta, mutta Jumalan sanaa on myös Pyhän Hengen puhe ja ilmoitus armolahjoja omaavassa kristityssä. Ne eivät tietenkään koskaan ole Raamatun sanan ja Hengen ilmoitusta vastaan, vaan pitävät yhtä ja vahvistavat sen, uskovassa, elävässä kristityssä. Nämä ovat juuri niitä tekoja, joita Jeesus ilmoitti, että uskovat tulevat tekemään. Etenkin nk. viimeisinä aikoina, kun Pyhä Henki on erityisellä tavalla vuodatettu uskovien ylle.

        Karismaattinen humpuuki ja huijaus ovat matkijahenkien tekosia, eli demonisia.

        Vetoat yksin Kirjoitukseen, kirjaimeen, mutta väheksyt Henkeä, joka tuntee ja tunnistaa. Kaikki tunnetilat ja aistimukset eivät ole Jumalan viestiä, mutta Hengen ilmoitus sitä on ja raitis uskova ainakin pyrkii erottamaan nämä toisistaan.


      • ymmärtämättömyys

        Ymmärtämättömyys näkyy viestistäsi "Eritttelyt" !

        Sinulla kun ei itselläsi ole tuota lahjaa, niin et sitä silloin käsitä, etkä sen toimintaakaan !

        Siis tiedon ja ymmärryksen lisääntymisen kautta ja avulla JOKAINEN uskova voi arvioida paremmin asioita ja ihmisiä ympärillään !

        Mutta se on täysin eri asia kokonaa !

        Monesti ne ns. uskonnolliset ihmiset, kieltävät tämän Pyhän Hengen jakaman lahjan toiminnan, koska eivät siis usko Hengen voimaan.

        2. Tim. 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Siis henkien erottaminen on siis lahja ja se on siis "sisäinen tietoisuus" eli vahva tieto asioista ja hengistä.

        Eli ne, tuon lahjan omaava siis Jumalan Armosta erottaa selvästi, ihan kuin näkevä näkee luonnollisilla silmillään !

        Ja vain asioita ymmärtämätön siis väittää, että tätä lahjaa ei ole, tai sekoittaa sen Tiedon ja Ymmärryksen kasvamiseen, sillä tämän lahjan toiminnalla ei ole mitään tekemistä Hengellisen kasvun kanssa, vaan siis yhä nuorikin uskova voi siis omata tämän lahjan, eikä hänellä ole vielä siis tuota Tietoa ja Ymmärrystä eikä Raamatun tuntemusta juurikaan !

        Jumala ja Pyhä Henki siis jakaa näitä armolahjoja, tahtonsa mukaan , ja armolahjoja opitaan käyttämään vasta käytännön opettelun kautta ja avulla, eli on siis esim. profeetan oppilaita ja erikseen sitten profeettoja, jotka toimivat palvelutehtävässään Seurakunnassa !

        Mutta sinä siis väitit käytännössä niin, että lahjoja eivät saa nuoret uskovat ollenkaan !

        Mutta noin se ei mene, sen voin kertoa yli 40v uskoelämäni ja kokemuksieni kautta !


      • Samaatietä
        HengenVoimaa kirjoitti:

        Juurihan Samaatietä edellä sanoo, ettei omista kyseistä (henkien erottamisen) lahjaa. Hän ei ole väärin perustein esiintynyt profeettana.

        Tottakai Jumalan oma sana on kaiken perusta, mutta Jumalan sanaa on myös Pyhän Hengen puhe ja ilmoitus armolahjoja omaavassa kristityssä. Ne eivät tietenkään koskaan ole Raamatun sanan ja Hengen ilmoitusta vastaan, vaan pitävät yhtä ja vahvistavat sen, uskovassa, elävässä kristityssä. Nämä ovat juuri niitä tekoja, joita Jeesus ilmoitti, että uskovat tulevat tekemään. Etenkin nk. viimeisinä aikoina, kun Pyhä Henki on erityisellä tavalla vuodatettu uskovien ylle.

        Karismaattinen humpuuki ja huijaus ovat matkijahenkien tekosia, eli demonisia.

        Vetoat yksin Kirjoitukseen, kirjaimeen, mutta väheksyt Henkeä, joka tuntee ja tunnistaa. Kaikki tunnetilat ja aistimukset eivät ole Jumalan viestiä, mutta Hengen ilmoitus sitä on ja raitis uskova ainakin pyrkii erottamaan nämä toisistaan.

        En omista kyseistä lahjaa. Tmä ketju on ahdistava, sen tuntee ilman lahjaakin. Tunnetilojen ja ilmapiirin aistiminen on tosiaankin aivan eriasia kuin armolahjat. Se on opittua köyttöytymistä ja oersoonaan liittyvää.
        Kyllähön tässäkin ketjussa aistii hyvin monenlaisia tunnetiloja. Painostava tunne tulee lukiessani tätä ketjua.


      • ymmärtämättömyys

        Niin ja ei pidä tuomita kaikkea henkien erottamista ja profetointia vääräksi, vaikka siis onkin väärää profetointia ja moni esittää vain omaavansa henkien erottamisen lahjan, vaikka ei sitä selvästikkään omaa !

        Siis se Jumalan lapsi, jolla itsellä tuo henkien erottamisen armolahja toimii, se uskova kyllä tunnistaa feikit, sillä feikki siis ei tiedä sitä, että miten se lahja oikeasti toimii käytännön tasolla !


      • Samalletielle
        Samaatietä kirjoitti:

        En omista kyseistä lahjaa. Tmä ketju on ahdistava, sen tuntee ilman lahjaakin. Tunnetilojen ja ilmapiirin aistiminen on tosiaankin aivan eriasia kuin armolahjat. Se on opittua köyttöytymistä ja oersoonaan liittyvää.
        Kyllähön tässäkin ketjussa aistii hyvin monenlaisia tunnetiloja. Painostava tunne tulee lukiessani tätä ketjua.

        Voi sentään.

        Painostava tunne tulee usein lakihenkisistä puheista / kirjoituksista, etenkin, jotka hyökkäävät Jumalan armoa vastaan, syyttäen ja syyllistäen sieluparkoja.

        Laki on syntiä varten, armo syntisiä varten. 🌿

        Jumalan puhutellessa ja kutsuessa parannukseen, voi sieluparka kyllä tuntea myös ahdistusta, mutta synnintunnustus Jumalalle ja usko evankeliumiin - eli Jeesuksen täytettyyn työhön myös itsensä kohdalla -, vapauttaa sielun yksin kiitokseen ja pyhään, hiljaiseen ylistykseen, jolle Taivaan enkelitkin hymyilevät.

        Pyhä Henki ei ahdista vapaata, armosta elävää kristittyä, jollainen sinäkin olet. 🙂


      • Samaatietä
        ymmärtämättömyys kirjoitti:

        Niin ja ei pidä tuomita kaikkea henkien erottamista ja profetointia vääräksi, vaikka siis onkin väärää profetointia ja moni esittää vain omaavansa henkien erottamisen lahjan, vaikka ei sitä selvästikkään omaa !

        Siis se Jumalan lapsi, jolla itsellä tuo henkien erottamisen armolahja toimii, se uskova kyllä tunnistaa feikit, sillä feikki siis ei tiedä sitä, että miten se lahja oikeasti toimii käytännön tasolla !

        Voisin äkkiseltään kuvitella, mutta tämä on vain mielipiteeni asiasta, että henkien erottamisen armolahjan omaava ei hyökkää syyttävästi, koska se ei rakenna, ainakin olettaisin noin. Uskon, että joilla on tuo lahja he osaavat neuvoa ihmisiä luopumaan vääristä asioista osoittamalla ne huonoiksi/ pahoiksi. Suora syyttäminen saa vain ihmisen käpertymään entistä enemmän itseensä, eikä vapauta.


      • SenNäkeeNaamasta
        Samaatietä kirjoitti:

        Voisin äkkiseltään kuvitella, mutta tämä on vain mielipiteeni asiasta, että henkien erottamisen armolahjan omaava ei hyökkää syyttävästi, koska se ei rakenna, ainakin olettaisin noin. Uskon, että joilla on tuo lahja he osaavat neuvoa ihmisiä luopumaan vääristä asioista osoittamalla ne huonoiksi/ pahoiksi. Suora syyttäminen saa vain ihmisen käpertymään entistä enemmän itseensä, eikä vapauta.

        Hmmm. "Henkien eroittamisen armolahja" liittyy siis henkimaailman HENKIEN eroittamiseen.

        Eli ensinnäkin Pyhän Hengen Itsensä antamaan ilmoitukseen ja varoitukseen. Tämän lahjan olemus on siis varoittaa uskovaa / uskovia ja johdattaa heitä pois sellaisen hengen vaikutusalueelta. Sillä nämä henget siis itse kutsuvat syntiin ja villitsevät niiden tekijöitä. Kaikki synninteko suinkaan ei johdu siitä, että kyseisessä ihmisessä olisi itsessä tämä jokin, esim. haureudenhenki, mutta tuo henki ulkopuolelta vaikuttaa hänessäkin näitä synnintekoja, jos syntinen itse tähän tekemisillään suostuu. Jos synnintekijä sitten jollain tavoin hyväksyy tuon synnin itsessään, hän voi saada itselleen sisälle tuon itse riivaajahengen.

        Demonihengestä ei käsittääkseni voi "tehdä parannusta", eli vaaditaan aivan erillinen, uskovan, armolahjat omaavan, vastuullisen ja ymmärtävän suorittama rukous, riivaajan ulosajaminen, "manaus".

        Demonihengen / -henkiä omaava syntinen voi käsittääkseni kyllä kuulla ja ymmärtää Jumalan kutsun ja tulla Kristuksen luo, mutta tuosta demonista hän ei voi itse omalla tahdollaan päästä eroon. Hänen tulee vähintäänkin kunnioittavasti polvistua ja kääntyä Kristuksen puoleen ja rukoilla Jeesusta poistamaan hänestä tuon hengen / henget. Mutta monesti on niin, että jonkun asiaan perehtyneen uskovan / esim. papin tulee se hänestä ajaa ulos. Ulosajaminen nimittäin on sikäli vaarallista, että tällainen henkivalta saattaa siirtyä johonkin toiseen lähellä olevaan heikkoon ihmiseen.

        En tunne tätä asianpuolta kovin hyvin, joten tämä on omaa käsitystäni asiasta.

        Sivumennen sanoen. Tämän tekstin oikealla puolella on mainos ja kuva "The Illusionist"- eli taikuri-tapahtumasta. Väittäisin, että ainakaan etummainen herra, jos muutkaan kuvassa, eivät välttämättä ole aivan muistakaan hengistä vapaita.


      • Henkilahja
        Samaatietä kirjoitti:

        Voisin äkkiseltään kuvitella, mutta tämä on vain mielipiteeni asiasta, että henkien erottamisen armolahjan omaava ei hyökkää syyttävästi, koska se ei rakenna, ainakin olettaisin noin. Uskon, että joilla on tuo lahja he osaavat neuvoa ihmisiä luopumaan vääristä asioista osoittamalla ne huonoiksi/ pahoiksi. Suora syyttäminen saa vain ihmisen käpertymään entistä enemmän itseensä, eikä vapauta.

        Olet oikeassa, että syyttäminen ei auta. Jos/kun jossakin todella olisikin henkivalta, tulee hänen puolestaan rukoilla ja toivoa, että pääsee oikealle tielle. Tavallaan se ihminen itsekin on uhri. Ihmisellä voi olla monia sidoksia elämässään, mihin hän vain on ajautunut eri tilanteiden kautta. Silloin tarvitaan armollisuutta ja kärsivällisyyttä tuota ihmistä kohtaan. Kuka tahansa meistä voi langeta tai joutua ymmärtämättömyyttään vääriin asioihin. Ihmistä tulee tällöin yrittää auttaa eikä tuomita.


      • Samaatietä
        Henkilahja kirjoitti:

        Olet oikeassa, että syyttäminen ei auta. Jos/kun jossakin todella olisikin henkivalta, tulee hänen puolestaan rukoilla ja toivoa, että pääsee oikealle tielle. Tavallaan se ihminen itsekin on uhri. Ihmisellä voi olla monia sidoksia elämässään, mihin hän vain on ajautunut eri tilanteiden kautta. Silloin tarvitaan armollisuutta ja kärsivällisyyttä tuota ihmistä kohtaan. Kuka tahansa meistä voi langeta tai joutua ymmärtämättömyyttään vääriin asioihin. Ihmistä tulee tällöin yrittää auttaa eikä tuomita.

        Olen samaa mieltä.


      • Samaatietä
        SenNäkeeNaamasta kirjoitti:

        Hmmm. "Henkien eroittamisen armolahja" liittyy siis henkimaailman HENKIEN eroittamiseen.

        Eli ensinnäkin Pyhän Hengen Itsensä antamaan ilmoitukseen ja varoitukseen. Tämän lahjan olemus on siis varoittaa uskovaa / uskovia ja johdattaa heitä pois sellaisen hengen vaikutusalueelta. Sillä nämä henget siis itse kutsuvat syntiin ja villitsevät niiden tekijöitä. Kaikki synninteko suinkaan ei johdu siitä, että kyseisessä ihmisessä olisi itsessä tämä jokin, esim. haureudenhenki, mutta tuo henki ulkopuolelta vaikuttaa hänessäkin näitä synnintekoja, jos syntinen itse tähän tekemisillään suostuu. Jos synnintekijä sitten jollain tavoin hyväksyy tuon synnin itsessään, hän voi saada itselleen sisälle tuon itse riivaajahengen.

        Demonihengestä ei käsittääkseni voi "tehdä parannusta", eli vaaditaan aivan erillinen, uskovan, armolahjat omaavan, vastuullisen ja ymmärtävän suorittama rukous, riivaajan ulosajaminen, "manaus".

        Demonihengen / -henkiä omaava syntinen voi käsittääkseni kyllä kuulla ja ymmärtää Jumalan kutsun ja tulla Kristuksen luo, mutta tuosta demonista hän ei voi itse omalla tahdollaan päästä eroon. Hänen tulee vähintäänkin kunnioittavasti polvistua ja kääntyä Kristuksen puoleen ja rukoilla Jeesusta poistamaan hänestä tuon hengen / henget. Mutta monesti on niin, että jonkun asiaan perehtyneen uskovan / esim. papin tulee se hänestä ajaa ulos. Ulosajaminen nimittäin on sikäli vaarallista, että tällainen henkivalta saattaa siirtyä johonkin toiseen lähellä olevaan heikkoon ihmiseen.

        En tunne tätä asianpuolta kovin hyvin, joten tämä on omaa käsitystäni asiasta.

        Sivumennen sanoen. Tämän tekstin oikealla puolella on mainos ja kuva "The Illusionist"- eli taikuri-tapahtumasta. Väittäisin, että ainakaan etummainen herra, jos muutkaan kuvassa, eivät välttämättä ole aivan muistakaan hengistä vapaita.

        Henkien erottamisen armolahjasta on tosiaankin kyse siis kirjoitin siittä. Vastaani on tullut joskus ihminen, joka on kertonut omaavansa kyseisen lahjan ja alkanut ruotimaan ihmisiä heidän tekosistaan ja maininnut kenessä asuu mikökin henki. Tuollainen syyttely selän takana ei mielestäni ole henkien erottamisen armolahja.

        Manauksiin en ota kantaa. Vain Jeesuksella on valta siihen. Katollisen kirkon ja nykyäön myös luterilaisen kirkon piirissä on joissain määrin harjoitettu manausta. Epäilen vahvasti sen olevan antinristuksen touhua, jista kehottaisin pysymään poissa.


      • TulivaunuillaTaivaaseen
        Samaatietä kirjoitti:

        Henkien erottamisen armolahjasta on tosiaankin kyse siis kirjoitin siittä. Vastaani on tullut joskus ihminen, joka on kertonut omaavansa kyseisen lahjan ja alkanut ruotimaan ihmisiä heidän tekosistaan ja maininnut kenessä asuu mikökin henki. Tuollainen syyttely selän takana ei mielestäni ole henkien erottamisen armolahja.

        Manauksiin en ota kantaa. Vain Jeesuksella on valta siihen. Katollisen kirkon ja nykyäön myös luterilaisen kirkon piirissä on joissain määrin harjoitettu manausta. Epäilen vahvasti sen olevan antinristuksen touhua, jista kehottaisin pysymään poissa.

        Veikkaisin, että tuossa ihmisessä oli pikemminkin tietäjähenki. Tai sitten oli harvinaisen tyhmä karismaatikko.

        Pyhä Henki on näissä asioissa kohtelias, tällaisia näkemyksiä ei lauota muille. Nämä ovat ikäänkuin salaisuuksia, joita tulee käyttää arvokkaasti.

        Mitä tulee tuossa alempana olevaan kertomukseen Elisan ympärillä olleista tulivaunuista, niin tuo on jo enemmän kuin henkien erottamisen armolahjaa, tai ainakin armolahjan korkeampaa muotoa. Kyseessä ennemminkin hengellinen näky. Varsinainen Pyhän Hengen vuodatushan, armolahjoineen, tapahtui vasta Jeesuksen taivaaseenastumisen (helatorstai) jälkeen, helluntaina, ilm. vuonna 30 j.a.a.
        .


      • Samaatietä
        TulivaunuillaTaivaaseen kirjoitti:

        Veikkaisin, että tuossa ihmisessä oli pikemminkin tietäjähenki. Tai sitten oli harvinaisen tyhmä karismaatikko.

        Pyhä Henki on näissä asioissa kohtelias, tällaisia näkemyksiä ei lauota muille. Nämä ovat ikäänkuin salaisuuksia, joita tulee käyttää arvokkaasti.

        Mitä tulee tuossa alempana olevaan kertomukseen Elisan ympärillä olleista tulivaunuista, niin tuo on jo enemmän kuin henkien erottamisen armolahjaa, tai ainakin armolahjan korkeampaa muotoa. Kyseessä ennemminkin hengellinen näky. Varsinainen Pyhän Hengen vuodatushan, armolahjoineen, tapahtui vasta Jeesuksen taivaaseenastumisen (helatorstai) jälkeen, helluntaina, ilm. vuonna 30 j.a.a.
        .

        En osaa sanoa mikä henki, kun en tunne tai ole perehtynyt niihin, enkä omaa sitä armolahjaakaan.


      • Henkilahja
        Samaatietä kirjoitti:

        Henkien erottamisen armolahjasta on tosiaankin kyse siis kirjoitin siittä. Vastaani on tullut joskus ihminen, joka on kertonut omaavansa kyseisen lahjan ja alkanut ruotimaan ihmisiä heidän tekosistaan ja maininnut kenessä asuu mikökin henki. Tuollainen syyttely selän takana ei mielestäni ole henkien erottamisen armolahja.

        Manauksiin en ota kantaa. Vain Jeesuksella on valta siihen. Katollisen kirkon ja nykyäön myös luterilaisen kirkon piirissä on joissain määrin harjoitettu manausta. Epäilen vahvasti sen olevan antinristuksen touhua, jista kehottaisin pysymään poissa.

        Samaa toimintaa olen itsekin todistanut ja ollut myös tuollaisen kohteena. Itse uskallan vain todella harvoin sanoa ääneen mitään tuohon liittyvää. Jotkut myös näkevät henkivaltoja joka paikassa ja suunnilleen jokainen ikävä luonteenpiirrekin tai sairaus tai vamna=henkivalta. Ei se nyt ihan noin mielestäni mene ja tuollainen voi saada paljon hallaa aikaan.

        Silloin kun esim. joku erityisen voimakkaasti vastustaa Kristusta tai totuuden paljastumista, tulee olo, että kyseessä on henkivaltojen vastustus. Tällöin itselle voi tulla erityisen painostava olo, kuin olisi vaivauksen kohteena, kuin joku yrittäisi nakertaa. Tuommoisen "kamppailun" jälkeen olo on todella syöty ja uupunut. Kuin pieni armeija olisi ollut kimpussa.


      • Anonyymi
        Samaatietä kirjoitti:

        Henkien erottamisen armolahjasta on tosiaankin kyse siis kirjoitin siittä. Vastaani on tullut joskus ihminen, joka on kertonut omaavansa kyseisen lahjan ja alkanut ruotimaan ihmisiä heidän tekosistaan ja maininnut kenessä asuu mikökin henki. Tuollainen syyttely selän takana ei mielestäni ole henkien erottamisen armolahja.

        Manauksiin en ota kantaa. Vain Jeesuksella on valta siihen. Katollisen kirkon ja nykyäön myös luterilaisen kirkon piirissä on joissain määrin harjoitettu manausta. Epäilen vahvasti sen olevan antinristuksen touhua, jista kehottaisin pysymään poissa.

        Olen luterilaisen kirkon pappi ja voin sanoa, ettei luterilaisessa kirkossa suoriteta manauksia. Meillä on kirja kasuaalitoimituksia ja muita rukoushetkiä, ja niihin ei kuulu sellaista.

        Mitä tiedän meidän lähettejä lähetyskentältä, jotka tekevät työtä eri heimojen parissa, niin hekään eivät suorita rituaalimanauksia. Toki poppamieskulttuurin keskellä tehtävässä lähetystyössä usko henkivaltoihin ja vastaaviin on voimakasta. Joskus jumalanpalveluksissa joku alkaa huutaa, kieriä ja kouristella maassa. Vaikka paikalliset haluaisivat silloin "riehaantua" eksorsismin huumaan, niin lähetetty pappi sanoo seurakunnalleen, että istuvat paikalleen eivätkä ota kontaktia häneen. Esirukousosiossa pappi on sitten vain pitänyt hieman pidemmän esirukouksen: ylistänyt Jumalaa siitä, että hänellä on kaikki valta ja pyytänyt Pyhää Henkeä laskeutumaan koko seurakunnan ylle niin, että pimeys pakenee Hänen valkeutensa tieltä jne. Ja sen jälkeen yleensä tämä "riivattu" on noussut ja lähtenyt menemään tai jäänyt seurakuntaan. Jos haluaa jäädä seurakuntaa, silloin hänen pitää tehdä valinta, että hänet kastetaan eikä saa enää käydä poppamiesten luona ja pitää sitoutua kirkon tunnustukseen.

        Suomen ev.lut. kirkossa eikä heidän lähetyskentälläkään tehdä siis mitään manauksia tietojeni mukaan. Ainoa eksorsistinen osio näkyy kastekaavassa, jossa kastettava siunataan ristinmerkillä ja sanotaan sanat vapauttamiseksi pahan vallasta. Ja kaste hetkellä olen kuullut lähetyskentältä näistä tilanteista, joissa ihminen kasteen hetkellä kaatuu maahan ja karjuu, mutta sitten nousee takaisin ylös ja kaava jatkuu loppuun.

        Tai noh.. ehkä sitä voi pitää sitten manauksena kun kasteesssa sanotaan "Armollinen Jumala on Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden vapauttanut sinut synnin, kuoleman ja PAHAN vallasta. Antakoon hän sinulle voimaa joka päivä kuolla pois synnistä ja elää Kristukselle." Mutta ei siihen kyllä mitään karjumista, käskyjä, käsillään seisontaa, veden vihmontaa tai mitään muuta kuulu. Ihan perus rukous, joka toistuu aina kastekaavassa.


    • lupausten_perillinen

      Henkien erottamisesen lahja on yliluonnollinen Pyhän Hengen antama kyky nähdä henkimaailmaan. Usein henkien erottamisen armolahja sekoitetaan ihmisen sielullisiin kykyihin ja ihmistuntemukseen ja ennakkoluuloihin. Helluntaiseurakuntien opetuskin antaa ymmärtää, että lahja tarkoittaa joko sielullisia kykyjä tai niin kuin Sanassa on sanottu: "täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta." toisin sanoen hengelliset aistit ovat kokemuksen kautta saatu ymmärrys hengellisistä asioista.
      Henkien erottamisen lahjassa Pyhä Henki ikään kuin avaa silmät näkemään ympärillä olevaa henkimailmaan. Pietarista on kirjoitettu, hän sanoi noita Simonille: Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.
      Vanhan liiton puolella on hyvin selkeitä esimerkkejä henkien erottamisesta: Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.

    • kopiokone

      Paavali opetti kolme tärkeää periaatetta profetioiden koettelemiseen:

      1. Liha ei alistu noudattamaan lakia, joten se kapinoi lakia vastaan. Kristuksen henki toimii lain mukaan. Lakia vastustavat eivät ole Kristukseen omia. Antikristuksen henki pyrkii yllyttämään ihmiset rikkomaan lakia vastaan. Pyhä Henki toimii niin, että ihminen noudattaisi lakia.

      "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)

      2. Pyhä Henki ei riko lakia vastaan. Paavali vaati noudattamaan lakia ja sanoi, ettei sellainen profetointi ole Herrasta, joka rikkoo lakia vastaan.

      "Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)

      3. Pahat hengen osaavat tekeytyä valkeuden enkeliksi. He voivat puhua telepaattisesti ihmisen mieleen selviä lauseita ja esittäytyä Jumalan nimellä. Jos ei koettelee Raamatulla kuulemaansa, niin luulee olevansa Jumalan profeetta ja lähtee tottelemaan hengen antamia käskyjä. Henki voi tehdä jotain pieniä ihmeitä, jotta kuulija luulisi, että hänelle puhuu Herra. Hengen paljastaa vääräksi se, että se jää kiinni ilmiselvistä valheista. Moni helluntailainen on langennut pahojen henkien orjaksi, koska he eivät ymmärrä hylätä sellaisia sanomia, joissa rikotaan Jeesuksen opetusta vastaan.

      "Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun." (2 Kor 11:13-15)

      "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

      Monet helluntailaiset saarnaajat ovat langenneet uskomaan vääriä sanomia ja eksyneet pois Jumalan totuudesta, koska he eivät ole kiinnittäneet huomiota siihen, ettei Jumala koskaan valehtele eikä puhu lakia vastaan. Helluntailaisuus on yksi versio äärikarismaattisuudesta, jonka eräät laskevat kuuluvan toisen Tessalonikalaiskirjeen tarkoittamaan eksytykseen.

      Pyhä Henki ei käske tekemään syntiä. Lain rikkominen on syntiä.

      "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

      "Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä." (Room 7:12)

      • ihmiskäden_sormi

        kopiokone, miksi sinä kiusaat Jumalaa???
        Miksi sinä tunget tähänkin ketjuun lakia, joka on jo 2000 sitten kumottiin?
        Sano nyt oletko täyttänyt koko lain viimeiseen piirtoon?
        Tiedätkö mitä, minä en ole koskaan, en ikinä rikkonut yhtään Mooseksen lain käskyä.
        Eikö sinulla ole lainkaan omaatuntoa? Joku mieleltään heikko voi ottaa tosissaan sinun valheesi puppusi? Entä jos joku katsoo Mooseksen laista vaikkapa käskyn: "Velhonaisen älä salli elää" ja sitten suorittaa murhan?
        Sinä olet paha ja sinulla on pahat opit, joita ei kenenkään pidä seurata. Etkö ymmärrä yksinkertaista lausettta? Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,


      • Laki.kuitenkin.on.hyvä
        ihmiskäden_sormi kirjoitti:

        kopiokone, miksi sinä kiusaat Jumalaa???
        Miksi sinä tunget tähänkin ketjuun lakia, joka on jo 2000 sitten kumottiin?
        Sano nyt oletko täyttänyt koko lain viimeiseen piirtoon?
        Tiedätkö mitä, minä en ole koskaan, en ikinä rikkonut yhtään Mooseksen lain käskyä.
        Eikö sinulla ole lainkaan omaatuntoa? Joku mieleltään heikko voi ottaa tosissaan sinun valheesi puppusi? Entä jos joku katsoo Mooseksen laista vaikkapa käskyn: "Velhonaisen älä salli elää" ja sitten suorittaa murhan?
        Sinä olet paha ja sinulla on pahat opit, joita ei kenenkään pidä seurata. Etkö ymmärrä yksinkertaista lausettta? Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Täällä sekoitetaan käsitteitä.

        Laki on täytetty Jeesuksessa, mutta laki itsessään on voimassa, Jeesus ei kumonnut lakia.

        Mutta lain alla oleminen on eri asia. Me emme voi täyttää lakia, se kuitenkin sisimmässämme osoittaa meille synnin ja vanhurskauden, pitää meitä herätyksen tilassa, niin ettemme ala luulla itseämme synnittömiksi. Kristuksessa me olemme kuitenkin turvassa lain syytöksiltä, sillä meillä, lainrikkojilla (ei luulo-täyttäjillä) on Jeesus sovittajana ja Pyhä Henki puolustajana ja lohduttajana.
        .


      • Kirjakääröt
        Laki.kuitenkin.on.hyvä kirjoitti:

        Täällä sekoitetaan käsitteitä.

        Laki on täytetty Jeesuksessa, mutta laki itsessään on voimassa, Jeesus ei kumonnut lakia.

        Mutta lain alla oleminen on eri asia. Me emme voi täyttää lakia, se kuitenkin sisimmässämme osoittaa meille synnin ja vanhurskauden, pitää meitä herätyksen tilassa, niin ettemme ala luulla itseämme synnittömiksi. Kristuksessa me olemme kuitenkin turvassa lain syytöksiltä, sillä meillä, lainrikkojilla (ei luulo-täyttäjillä) on Jeesus sovittajana ja Pyhä Henki puolustajana ja lohduttajana.
        .

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa." (1 Joh 5:3)

        "Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." (5 Moos 30:11-14)


      • Kirakääröt
        ihmiskäden_sormi kirjoitti:

        kopiokone, miksi sinä kiusaat Jumalaa???
        Miksi sinä tunget tähänkin ketjuun lakia, joka on jo 2000 sitten kumottiin?
        Sano nyt oletko täyttänyt koko lain viimeiseen piirtoon?
        Tiedätkö mitä, minä en ole koskaan, en ikinä rikkonut yhtään Mooseksen lain käskyä.
        Eikö sinulla ole lainkaan omaatuntoa? Joku mieleltään heikko voi ottaa tosissaan sinun valheesi puppusi? Entä jos joku katsoo Mooseksen laista vaikkapa käskyn: "Velhonaisen älä salli elää" ja sitten suorittaa murhan?
        Sinä olet paha ja sinulla on pahat opit, joita ei kenenkään pidä seurata. Etkö ymmärrä yksinkertaista lausettta? Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        >>Miksi sinä tunget tähänkin ketjuun lakia, joka on jo 2000 sitten kumottiin?<<

        "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)

        "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa." (Luuk 16:17)

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)


      • sitä.se.on

        Helluntalaisuus on maailmaan lähetetty eksytys, kuten joku täällä on aikaemmin maininnut.


    • trollinpaljastustesti

      Tunne ei takaa mitään. Kerro mikä henki Yrjölässä vaikuttaa?

      • Samaatietä

        En ole aloittaja, mutta vastaan.
        Herra Jeesus vietiin erämaahan saatanan kiusattavaksi, kun Hänen tuli nälkä, saatana sanoi, jos kerran olet Jumalan poika, muuta nämä kivet leiviksi.
        Jeesus vastasi, ei ihminen elä pelkästään leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka tulee Herran suusta.
        Noin vapaasti lainattuna.


      • Henkilahja

        En ole perehtynyt Yrjölään, joten en osaa sanoa mitään.


      • eräs_komentti_Yrjölästä

        "Kun kuuntelin netistä Mika Yrjölän puheen vuodelta 2014 juopukaa Pyhästä Hengestä, niin järkytyin suuresti (puhe löytyy linkkinä kirjoitukseni lopusta lähdeluettelosta). Hänen puheensa oli tarkoitettu rohkaisemaan ja herättelemään uskovia ihmisiä. Mutta millä tavalla hän sen tekikään. Mika varoitti, että hänen puheensa voi ymmärtää väärin. Jumalan sanan totuuden kautta tutkittuna Mika Yrjölä puhui täysin väärin ottaen esimerkkiä jumalattomista ihmisistä juopumuksen tilassa ja kuinka meidän tulisi tehdä samanlaisia tekoja kuin nämä juopuneet, mutta tehdä niitä tekoja Pyhässä Hengessä. Juopumuksen vallassa oleva ihminen ja hänen tekonsa juovuksissa eivät käy esimerkiksi uskoville ihmisille Pyhän Hengen teoista, vaikka Mika Yrjölä näin opettikin."


      • myrkkymalja
        eräs_komentti_Yrjölästä kirjoitti:

        "Kun kuuntelin netistä Mika Yrjölän puheen vuodelta 2014 juopukaa Pyhästä Hengestä, niin järkytyin suuresti (puhe löytyy linkkinä kirjoitukseni lopusta lähdeluettelosta). Hänen puheensa oli tarkoitettu rohkaisemaan ja herättelemään uskovia ihmisiä. Mutta millä tavalla hän sen tekikään. Mika varoitti, että hänen puheensa voi ymmärtää väärin. Jumalan sanan totuuden kautta tutkittuna Mika Yrjölä puhui täysin väärin ottaen esimerkkiä jumalattomista ihmisistä juopumuksen tilassa ja kuinka meidän tulisi tehdä samanlaisia tekoja kuin nämä juopuneet, mutta tehdä niitä tekoja Pyhässä Hengessä. Juopumuksen vallassa oleva ihminen ja hänen tekonsa juovuksissa eivät käy esimerkiksi uskoville ihmisille Pyhän Hengen teoista, vaikka Mika Yrjölä näin opettikin."

        Voi tavaton. Yrjölä ei tiedä alkeitakaan alkoholista eikä juopumuksesta.

        Alkoholi on hermomyrkky jonka tuhoaville vaikutuksille toiset ovat alttiimpia kuin toiset. Humala on myrkytystila. Itse alkoholimyrkytykseksi kutsuttu tila on vielä enemmän.

        Ottakaa selvää, älkääkä uskoko lapsellisia söpöttäjiä.


      • rommiajavääräähenkeä
        myrkkymalja kirjoitti:

        Voi tavaton. Yrjölä ei tiedä alkeitakaan alkoholista eikä juopumuksesta.

        Alkoholi on hermomyrkky jonka tuhoaville vaikutuksille toiset ovat alttiimpia kuin toiset. Humala on myrkytystila. Itse alkoholimyrkytykseksi kutsuttu tila on vielä enemmän.

        Ottakaa selvää, älkääkä uskoko lapsellisia söpöttäjiä.

        Samalla tavoin juopuminen hengestä on myrkytystila. Yrjölä & co valmistavat tietä antikristukselle.
        Ilmestyskirja 17:2.


    • Steyr

      Pyhän Hengen jakamat armolahjat ovat tarkoitettu seurakunnan käyttöön. Niinkuin esim. eri kielillä puhumisen lahja, josta on Kirjoitettu, että seurakunnassa puhukoon kaksi tai kolme ja yksi selittäköön, mutta ellei ole selittäjää, olkoot vaiti ja puhukoot sydämessään Jumalalle. Sydämessä Jumalalle puhumisessa ei kuulu sipinää eikä supinaa tai pulinaa eikä yleensäkään mitään ääntä.

      Samoin on Kirjoitettu, että kun yksi profetoi, muuta arvostelkoot. Ja tässä ei arvostella profetoivaa henkilöä, vaan henkeä, joka profetian vaikuttaa. Ja profetoimistilanteeseenhan tuo henkien arvosteleminen on ensisijaisesti tarkoitettu. Ja jos henkien arvostelemisen armolahjalla varustettu uskova aistii, ettei henki, jonka vaikutuksesta profetia tulee, ole Herran Hengestä, vaan ihmisestä itsestään, niin silloin on syytä keskeyttää profetian paasaaminen.

      Jos profetoijana toimii joku seurakunnan eliittiin kuuluva henkilö, niin profetian keskeyttäminen tai profetian hengen arvosteleminen saattaa aiheuttaa kovaakin polemiikkia. Mutta kun seisot rohkeasti vaan asiasi sanoen, niin Herra vahvistaa sen miehen tai naisen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa. Ja jos sinut nyt kuitenkin ikäänkuin 'savustetaan' seurakunnasta ulos, niin älä ole milläskään. Olethan tehnyt Herran sinulle uskoman työn Herralle Jeesukselle. Ja siitä Isä Jumala kunnioittaa Sinua.

      • SalaisuuksiaHengessä

        "Seurakunnalla" ei aina / välttämättä tarkoiteta sitä parisataa päistä ihmisjoukkoa saman katon alla.

        Kokoushuoneessa voi olla paikalla muitakin kuin yksin Jumalan seurakuntalaisia.

        Seurakunta on kaikki Jumalan lapset maailmassa. Myös kukin Jumalan lapsi itse, yksilönä on "seurakunta".

        Jumalattomat ovat seurakunnan evankelioinnin kohde.

        Ei siis voi tuomita yksilölasta siitä, että hän rukouksessa rakentaa myös yksin itse itseään, saaden voimaa samalla muista, jotka, ehkä saman katon alla, tai kukin kotonaan, rakentuvat hänen ympärillään.

        Myös tämä foorumi, joissain keskusteluissa ja keskustelunpätkissä on seurakunta.

        Mikä ihmeen sensaatiomainen uteliaisuus joillain on tietää, mitä joku vieruskaveri juttelee kielillä Jumalan kanssa? Antaa jutella, ei se muille kuulu. Mutta profetian saadessaan, rukoilija saa sisäisen kehoituksen ja julistaa sen myös muille.

        Te uteliaat ikäänkuin vedätte lasta väkivalloin syntymään ja olette näin tappaneet monta.


    • vaskimuuri

      Mitä kummaa henkeä: "vaan henkeä, joka profetian vaikuttaa"? Sanomaa tietenkin pitää arvioida.
      Tarkoitat siis henkien erottamisen armolahjalla ihmisen sielullisia kykyjä.
      Lisäsit Jumalan Sanaan omiasi: olkoot vaiti ja puhukoot sydämessään Jumalalle. Sanassa on kirjoitettu: niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Toisin sanoen olkoon seurakuntaan nähden vaiti ja puhukoon itsekseen.

    • YksiHenkiMontaLahjaa

      Profetoimisen armolahja ja henkien erottamisen armolahja ovat eri lahjoja, vaikkakin lähtevät yhdestä ja samasta, Pyhästä Hengestä.

      Kaikissa armolahjoissa Pyhä Henki on toimija ja puhuja, uskovan kautta ja suulla.

      Uskova itse on eräänlainen suodatin, josta syystä lahjat ilmenevät sellaisina kuin lahjan omistaja on. Mutta samalla, ikäänkuin taustalta, voi kuulla Pyhän Hengen, Jeesuksen, Isän läsnäolon.

    • Henkilahja

      Itse jouduin kerran tilanteeseen, missä rukoillessani erään ihmisen puolesta, hän kävi minuun kiinni. Sitä ennen osa hänen kehostaan alkoi tärisemään kuin suuttumuksesta. Kädet menivät nyrkkiin ja auki ja koko naamasta ja ilmeistä näki, että vallassa on nyt jokin muu. Silmistä näkyi pimeä, musta tuijottava katse. Olemus oli täynnä vihaa ja suuttumusta. Jos sitä katsetta katsoo liikaa, tulee pahoinvoiva olo. Suustaan hän päästeli jatkuvia syytöksiä. Hän mollasi ja alensi minua, vähätteli tekemisiäni ja vertaili muihin.

      Tämä sama henkilö saa näitä aina välillä, eikä välttämättä jälkeenpäin muista tilannetta.

      Joskus on käynyt niin, että joku ihminen saa järkyttävän kohtauksen, kun puhe kääntyy hengellisiin asioihin tai vääriin oppeihin. Alkaa meuhkaaminen, huuto ja syyttely. Korvansa hän kirjaimellisesti tukkii mitään kuulemasta. On ylimielinen eikä ota mitään vastaan. Koko reaktio on täysin suhteeton itse asiaan nähden.

      • Samaatietä

        Kaikki ei ole kuitenkaan henkien luomaa käytöstä. Osa voi olla jollain lailla sairaitakin.


      • HiljainenRukous

        Joku demoni eli henkivalta tuossa on. Jos vaikka ajatuksissasi luet Isä Meidän ja Herran Siunauksen tai muutoin rukoilet ajatuksissasi niin, ettei hän suorastaan näe sitä, voi olla että hän hiljenee ja esim. itse lähtee lennossa ovesta ulos. Olen kokenut tämän muutaman kerran.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Kaikki ei ole kuitenkaan henkien luomaa käytöstä. Osa voi olla jollain lailla sairaitakin.

        Ai kirjoititkin jo tuosta ylempönä, että osa voi kärsiä sairauksista yms. sori en huomannut, pitkä ketju.


      • kamina_kuumaksi
        HiljainenRukous kirjoitti:

        Joku demoni eli henkivalta tuossa on. Jos vaikka ajatuksissasi luet Isä Meidän ja Herran Siunauksen tai muutoin rukoilet ajatuksissasi niin, ettei hän suorastaan näe sitä, voi olla että hän hiljenee ja esim. itse lähtee lennossa ovesta ulos. Olen kokenut tämän muutaman kerran.

        Rukoukset ovat puhetta Jumalalle. Ajatukset eivät ole rukouksia. Pahoja henkiä pitää käskeä Jeesuksen nimeen.


      • Kirjakääröt

        "Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus." (Sananl 28:9)

        "Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta." (Ap.t 19:13-16)


      • kamalaaaa
        Kirjakääröt kirjoitti:

        "Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus." (Sananl 28:9)

        "Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta." (Ap.t 19:13-16)

        Kirjakääröt, eli kiertelevä valhejuutalainen.


      • Jumala.kuulee
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

        Rukoukset ovat puhetta Jumalalle. Ajatukset eivät ole rukouksia. Pahoja henkiä pitää käskeä Jeesuksen nimeen.

        Voihan nenä👃.
        Minun Jumalani kyllä kuulee ajatuksetkin.


      • katso.peiliin
        kamalaaaa kirjoitti:

        Kirjakääröt, eli kiertelevä valhejuutalainen.

        Sinä herjaat Raamattua. Mikä sinä silloin olet?


      • Henkilahja
        Samaatietä kirjoitti:

        Kaikki ei ole kuitenkaan henkien luomaa käytöstä. Osa voi olla jollain lailla sairaitakin.

        No tämä ei ainakaan ollut fyysisesti sairas vaan ihan normaaliälyinen, terve henkilö. Fyysiset ja henkiset sairaudet ovat ihan oma lukunsa, eikä niitä todellakaan pidä sotkea minkäänlaisiin henkiin. Mielestäni on hirveää, jos sairastavalle lisätään vielä ylimääräisiä taakkoja, kuten paineita parantumisesta tai väitetään sen olevan henkivallan työtä tai seurausta synnistä. Itsekin kaikenlaisista ongelmista kärsineenä, ei tulisi mieleenkään asettua kenenkään yläpuolelle. Ja jos vaikka jossakin henkivalta olisikin, niin saattaahan tuo ihminen kärsiä myös itse tilastaan. Voihan olla, että hän haluaa kovastikin vapaaksi, mutta ei ymmärrä miten se tapahtuu. Henkivallan valtaankin joutunut ihminen on ihminen, eikä ihminen aina ymmärrä tekojensa seurauksia. Tavallaan hän on itsekin orja tai uhri, niin kuin jo aiemmin kirjoitin.


    • Samaatietä

      Tuli mieleen, että minusta kerran eräs evankelista alkoi ajamaan Pyhää Henkeä pois.
      Menin rukoiltavaksi sairaukseni puolesta. Olin melko kalpea ja silmien ympärykset tummat, sekä hoikka.
      Evankelista katsoi minua hetken ja kysyi, olenko harjoittanut saatanan palvontaa? Hämmästyin kysymystä, vasymtasin että en. Hän kysyi, olenko tehnyt sitä nuorempana, vastasin että en. Hän sanoi sitten, että näkee minussa pahan. No minähän heti hämmästymään ja kysymään, että mistä se on tullut. Ei vastannu hän mitään, mutta kädestä vetämällä vei minut seurakunnan eteen ja alkoi puhumaan kielillä ja puhalteli ihan lähellä joka puolelle kehoani ja huitoi käsillään. Minä mielessäni ja hämmästyksessäni rukoilin, että Herra Jeesus auta minua ja varjele ja suojele tältä kaikelta. Oli viimeinen kerta kun menen kenenkään rukoiltavaksi. Evankelista rukoili pahaa lähtemään ja äänteli ja huitoi käsillään. En ollut peloissani rukouksen aikana, vaan täysin hämmentynyt, että mitä tässä nyt tapahtuu. En parantunut, enkä sairastunut enempää.. olo on ollut samanlainen tuon rukoilun jälkeen. En kokenut hengen yhteyttä. Ennemminkin ihmettelin.

      • Samaatietä

        Piti kirjoittaa tuonne alkuun, että alkoi ajaamaan pahaa henkeä pois, eikä Pyhää Henkeä Hah hah näin vajavainen on ihminen kirjoitusvirheinensä kaikkinensa.


      • PahaSusiPuhkuiJaPuhkui
        Samaatietä kirjoitti:

        Piti kirjoittaa tuonne alkuun, että alkoi ajaamaan pahaa henkeä pois, eikä Pyhää Henkeä Hah hah näin vajavainen on ihminen kirjoitusvirheinensä kaikkinensa.

        Minä jo hetken tuumasin. Ajattelin, että onpa outo evankelista tai sitten krijotusvihre.

        Kaikenlaisten puhaltelijoiden eteen sinäkin olet joutunut. Myös itselläni on ollut huonoja kokemuksia. Ainoa rauhoittava kokemus tällaisten edessä oli Niilo Yli-Vainio. Mutta se oli sitä wanha hywä aicca.
        .


      • tutkimus_Yli-Vainiosta
        PahaSusiPuhkuiJaPuhkui kirjoitti:

        Minä jo hetken tuumasin. Ajattelin, että onpa outo evankelista tai sitten krijotusvihre.

        Kaikenlaisten puhaltelijoiden eteen sinäkin olet joutunut. Myös itselläni on ollut huonoja kokemuksia. Ainoa rauhoittava kokemus tällaisten edessä oli Niilo Yli-Vainio. Mutta se oli sitä wanha hywä aicca.
        .

        Niilo Yli-Vainiosta

        "Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta". Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin. Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574. Tutkijan oman arvion mukaan ainoakaan elimellinen sairaus ei parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä. Kokonaisuutena ei tullut esiin mitään tavanomaisesta ennusteesta poikkeavaa."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio


      • AKILLESKO

        Oletko harrastanut kuitenkin Herran Sebaotin alias Suomessa Sepon palvontaa, NIIN MINÄKIN MINÄ OLEN huudahtaa Jahavemme ja sanoo:"Akilles sieluentiteeti pienikokoisin karbaasi oli shakkipelissä edes mahdollinen edesvastuuton haastaja heidän seuraavalle Perkeleen shakkipelejä onnellisesti harrastaneelle bittinikkarilleen": Ei Jumalakaan kironnut veljensä rakastamista, vaikka en itse mielelläni ole sitä sekusaaliselle tasolle vienyt, ja se oli myös osapuilleen Raamatun 13-käsky, jota Juudas suoritti konkreettisesti, kun leimasi julkisesti itsensä ja Jeesuksen HOMOKSI suudeltuaan rakkaan mesarinsa KUOLEAMAN suudelmalla, jonka piirteen Jeesus siunasi:"Ystäväni Rauhani aikana sinä tuli juuri tätä tarkoitusta varten." Tarkistakaa asia tarkemmin sanankääntein aina jehvalaisten psykopaattien suomi24:n Raamatunväännöksestä. En ole maailman paras Raamatun lukujen tuntija, isäni paljon parempi, mutta muistaneeko hänkään lonkalta, missä luvussa ja jakeessa, ehtolllisensa jälkeisissä tapahtumissa tuo tapahtui. "Sinäkin Brutukseni" - kuin Juudas- totesi Pilatuskin Juliukselleen heidän saatua yhtä Jumalalilinen kuolinnaamio.


    • Sama.lahja.on

      Jos olet tullut uskoon, käynyt kasteella ja saanut Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen, voi sinulla olla henkien erottamisen armolahja.
      Tämä lahja ei perustu tunteisiin ja kokemisiin. Mistä tunnistat varmuudella henget, ovat ne Jumalasta vai sielunvihollisesta? Jos joku ei pysy raamatullisessa opissa, voi hänen kauttaan vaikuttaa vieras henki. Jos uskoon tullut pysyy apostolien opetuksessa (Apt. 2:41,42), on hän oikeassa Hengessä. 1 Joh. 4:1,6.

      • FUXIKahvääkkkäre

        Kan du tala bara sjöttädest svenska? Det är omöjight om du kan inte spräket skillande altid träna! Jag gick nummer 1 i högskularnas svenskakursen, hur det är möljight att jag kan tala svenska? Tekar-jokar...


    • En.enää.höpäjä
    • kamina_kuumaksi

      Henkien tunnistamisen ei tarvita henkien erottamisen armolahjaa, vaan hengellistä kokemusta ja viisautta:
      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
      Luonnollisilla silmillä ei voi nähdä koko ympärillä olevaa todellisuutta. Henkien erottaminen on yliluonnollista näkemistä näillä luonnollisilla silmillä.
      Sanassa on kirjoittu: Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät. Herran enkeli kulkee Jeesuksen seuraajien kanssa, mutta kuitenkaan et näe enkeliä. Henkien erottamisen lahjan kautta voit hetkellisesti nähdä sinuna suojaavan enkelin.
      Jumalan armolahja voi toimia myös niin, että täysin ulkopuolinen näkee suojaavan enkelin.

      • Kirjakääröt

        "Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi:

        "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

        Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti. Mutta kun tytön isännät huomasivat, ettei heillä enää ollut toivoa tuloista, he ottivat Paavalin ja Silaksen kiinni ja raahasivat heidät torille viranomaisten luo." (Ap.t 16:16-19


      • kamina_kuumaksi
        Kirjakääröt kirjoitti:

        "Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi:

        "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

        Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti. Mutta kun tytön isännät huomasivat, ettei heillä enää ollut toivoa tuloista, he ottivat Paavalin ja Silaksen kiinni ja raahasivat heidät torille viranomaisten luo." (Ap.t 16:16-19

        Kirjakääröt, Mooseksen lain mukaan tuo palvelijatar, jossa oli tietäjähenki, olisi pitänyt kivittää. Paavali ei noudattanut Mooseksen laki, eikä vaatinut palvelijatarta kivitettäväksi.


      • katso.omaan.peiliin
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

        Kirjakääröt, Mooseksen lain mukaan tuo palvelijatar, jossa oli tietäjähenki, olisi pitänyt kivittää. Paavali ei noudattanut Mooseksen laki, eikä vaatinut palvelijatarta kivitettäväksi.

        Filippi oli Rooman valtakunnan aluetta nykyisessä Kreikassa. Roomalaiset sotilaat kantoivat siellä esivallan miekkaa. Kenelläkään maahan tulleella juutalaisella ei ollut mitään mahdollisuuksia kivittää ketään. Sen takia juutalaiset eivät voineet omalla päätöksellä ristiinnaulita Jeesustakaan. Sinä keksit keksimällä aina jonkin tekosyy, millä herjata lakia ja lain noudattajia. Jokainen näkee, millainen Jeesuksen vihollinen sinä olet.


      • kamina_kuumaksi
        katso.omaan.peiliin kirjoitti:

        Filippi oli Rooman valtakunnan aluetta nykyisessä Kreikassa. Roomalaiset sotilaat kantoivat siellä esivallan miekkaa. Kenelläkään maahan tulleella juutalaisella ei ollut mitään mahdollisuuksia kivittää ketään. Sen takia juutalaiset eivät voineet omalla päätöksellä ristiinnaulita Jeesustakaan. Sinä keksit keksimällä aina jonkin tekosyy, millä herjata lakia ja lain noudattajia. Jokainen näkee, millainen Jeesuksen vihollinen sinä olet.

        Siellä sinun peilistäsi näkee antikristuksen palveljijan. Minä olen Jeeusuksen oma, en antikristuksen lähettiläs, kuten tooramelskaajat.
        Vaikka juutalaiset olivat Rooman vallan alla, he kuitenkin kivittivät ja tappoivat kristittyjä. Miksi eivät siis kristityt kivittäneet edes noitia?
        Se olet sinä juuri joka keksimällä keksit aina jonkun tekosyyn, miksi opetuslapset eivät noudatteneet sinun lakioppiasi.


      • katso.omaan.peiliin
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

        Siellä sinun peilistäsi näkee antikristuksen palveljijan. Minä olen Jeeusuksen oma, en antikristuksen lähettiläs, kuten tooramelskaajat.
        Vaikka juutalaiset olivat Rooman vallan alla, he kuitenkin kivittivät ja tappoivat kristittyjä. Miksi eivät siis kristityt kivittäneet edes noitia?
        Se olet sinä juuri joka keksimällä keksit aina jonkun tekosyyn, miksi opetuslapset eivät noudatteneet sinun lakioppiasi.

        Sinulla ei ole mitään itsekritiikkiä arvioida omia tekojasi. Jos sinä haluat ryvetä omassa rapakossa kuin sika, niin se on sinun oma valintasi.


    • Jae.6.on.yhteenveto

      Tiesitkö "kamina_kuumaksi" nimimerkki, että tuo lainaamasi 1 Joh. 4 kohdan loppupäärtelmä löytyy jakeesta 6.

    • lupausten_perillinen

      Henkien erottamisen lahja on helppo ymmärtää. 1938 ja Raamattu kansalle ovat kumpikin kääntäneet jakeen oikein ja käyttävät sanaa 'erottaa'. Suomen kielen sanakirjan mukaan 'erottaa' tarkoittaa mm. pystyä havaitsemaan aistein, vars. saada näkyviin t. kuuluviin, nähdä, kuulla, haistaa, maistaa, tuntea.

      • hdfhgdf665856

        Porojen erottamisesta käytetään samaa sanaa.


      • Henkilahja

        Kiitos! Tuo oli mielenkiintoista tietää, että siihen ihan oikeasti voi kuulua kaikenlainen aistiminen.


      • gt555

    • GuugleOnPerkeleestä

      "Henkien erottaminen" = erottaa ne toinen toisistaan. Tunnistaa kunkin henkivallan olemus ja nimi.

      Olla fiksumpi kuin guugle, joka ei erota mitään, ei tunnista oikeinkirjoitusta väärästä kirjoituksesta ja vaihtaa sanoja mielensä mukaan, eli heiluu kyllä herrana, sotkien asiakkaiden tekstejä. Eli on vääräprofeetta.

      Internetsivuthan ovat www-linkkien takana ja heprealaiselta numeroarvoltaan nuo kolme w:tä ovat vav = 6 = 666. Joten guuglen koko olemus on saatanallinen, valehteleva, vääristelevä. Vaikka laittaa eston, guugle ei sitä kunnioita, tulee läpi olemassaolevan eston.

      Olen siis erottanut eli tunnistanut Googlen hengen ja nimeän sen, että se on valheen ja eksytyksen hengelle luovutettu internet-"palvelu". Sen omat teot osoittavat eli vahvistavat tämän todeksi.
      .

    • Örvelö

      Henget erottaa periaatteessa ymmärryksen avulla, ja käsitteellisesti. Raamattu kertoo, että hengillä on neljä kategoriaa: "Jumalattomat, Sekularisoituneet SAASTAISET HENGET, Pyhät Henget ja Vahurskaat henget, Jumalan henkiä on Jumalilla seitsemän erilaista, Isän Pojan ja EnoSetäVeljen kaltaisilla binäärisellä läsnäoloillaan juurikin se 111 max, eli seitsemän kpl.
      Ateistit ovat ihimsikuntamme tärkein puolustaja, Jumalien mielivaltaa kohtaa,käyttää meitä liian pieninä leikkikaluina, Sekularisoituneet menevät tästäkin omituisesti sekaisia, ja jäävät hokemaan mielummin sielullisesti rikkaita ja "Mehukkaita mantorjaan", Pyhyys littyy seksiin, ja hyvin korkeaan puolustautumisviettiimme, EI todellakaan noita muita ihmiskunnan kategorioita vastaa, ja Vanhuskaus on se, joka Lahja Jumalalta, ja Saatanan Pettämisestä tullut palkinto, jonka hyödyllisyydesta tulee montaa mielipidettä, koska ei kaikki ymmärrä heidän loputonta haluaa voittaa kenet hyvänsä, ja kaikki kaikessa. Vanhurskaaksi soisimme joskus iankaikkisuudessa edes jonkun yltävät, vaikka väitetään Jeesuksen jo kyennneen näyttämään edes esimerkin siitä, mitä se mahdollisesti olisi: EI Jeesuskaan ehkä aina hyväksy Julman Ylijumalamme jokaista vihreellista muhraamispäätöstämme, edes lakikysyksissä, mutta Jeesus on ainoana selvillä Seemiläisten kansojen täydellisesti Jumaluusopista, mutta Suomalaiset ovat hyvin kaukan vielä uskon omaksumisesta, koska moni luulee, että tietoon(mm. kantalukuistettu 5:ksi) voisi hypätä ennen uskon(4) omaksumista. Molemmat ovat helppoa tajuta, mutta Paavali muisti Raamatussaan eniten Juutalaisten alkuperäisiä sanamerkitys-"shaiboja"; Tai hän antoi vaikeatajuisia selityksiä noiden sanojen merkityksestä... Rakkaus Rakentaa on helppoa onneksi suomalaisen shamanisten apina-ajoiltamme perityn shamistisen uskon perusteella uskoa, näyttäähän ne sanat niin samoilta?1

    • LOGOSTELIJA

      SE, mikä oli/on Jumalille mahdotonta, on silti vielä ihmisille mahdotollista, mutta Jeesus oli Rakas Isälleen kauan, kuin ei heti sanonut ääneen tuota tuolloin, että se mahdollsesti oli alunperin kehäpäätelmänä ekvivalenttisesti sama kuin se, että MIKÄ EI OLE MAHDOLLISTA IHMISELLE ON SILTI JUMALALLE MAHDOLLISTA; eikä kaikille ihmisille ole mahdollista se,mikä on mahdollista MAKAIKILLE JA HIIRELLE!

    • Käsittämätöntä

      Älä jätä sinäkään sitä silti viimeiseksi kerraksesi, joskus ymmärrät hyvin kauan aikaa elättyäsi, että uskonkäsityksissä oli jotenkin hieman liiankin pieni eroavaisuus, olettaisin itse, ja olisit itse tehnyt hänen kropassaan aivan samoin, vaikka juuri nyt et sitä ehkä usko, niin omituista kuin se onkin, minua ällyttettiin hyvin erikoisella käsityksellä, että koska kaikki on ikuisesti tulemme jonkin pitkähkön ajan kulutta kokemaan jokaisen maailmankaikkueden erillisen objketin kohtolon, hidnuguru uskoo näin, koska jokainen olento on pohjimmiltaan yhteyden vallassa, kokeva pitkähkössä ikuisuudessa jokaisen ollennn kohtalon, joskus koen mitä on olla männyn käpy mutta sitä aiemmin tulen kokemaan mitä olin olla sinä, koska olin juuri sinä, silloin kun olin sinä: Jumala ei tätä ihan kokoaan hyväksy kuitenkaan siksi vain 7 on niitä kategoriaa missä voimme koko iankaikkisuudessa kokea kaikenlaita outoa karmakohtaloa. Luulempa ettei olisi vaikea uskoa olevansa joskus A,-kirjain eikä edes sen sanan ääni eikä myöskään pienen ikuisuttemme elämän ajan myös esim. tuo ok-painike tuolla alareunassa, hyvin kiinnostava hinduistinen teoria.... Jeesus ja Jesaja ei tähän usko, vaan sanoo:"Minä olen Sama, eilen tänään ja iankaikkisesti" ja jatkaa, ettekö tekin sitten ole? Minä sanon, etten tiedä, mutta kaikkihan riippuu rikoksiemme ja muiden tekojemme määristä, ja ateismimme ja vanhurskautemme ja kaiken muunkin mittaattomista määristä....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe