Alla vet visst inte att SFP inte har någon verksamhet på Åland.

upplysningsvis

De har där sina egna partier.

22

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkakunnat

      Det finns eget forum för Åland( också på finska)där man kan diskutera Ålandsfrågor.

      • 3113w

        Vi fastlandsbor vet inte varför ålänningarna gör det ena eller andra.
        Bättre att fråga av dem som vet.


      • Askarrus
        3113w kirjoitti:

        Vi fastlandsbor vet inte varför ålänningarna gör det ena eller andra.
        Bättre att fråga av dem som vet.

        Moni "kieliaktiivi" osaa hyvin ruotsia (ovat ilmeisesti asuneet Ruotsissa), joten ei luulisi olevan vaikea mennä kysymään ahvenanmaalaisilta suoraan näitä itse askaruttavia asioita.


    • dkkfhlv

      Ålands representant Mats Löfström är från Åländsk Samling.

      • dkkfhlv

        Åländsk Samling är en allians av Ålands huvudpartier.


      • Nej , det gör han inte, han representerar Åländsk Center.


    • SFP borde kasta Mats ut från riksdagsgruppen. Mats borde sitta med Samlingspartie

      • rättplats

        Mats sitter bredvid SFP,de bildar den svenskspråkiga gruppen.


      • Kan du motivera ditt grumliga påstående eller är det igen blott hallucinationerna som rinner ut på spalten via tangentbordet?


      • Peppu-Reino kirjoitti:

        Kan du motivera ditt grumliga påstående eller är det igen blott hallucinationerna som rinner ut på spalten via tangentbordet?

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005929359.html

        Svenskspråkiga flickor mår mycket dåligt. SFP har ansvaret för det. Trakasserie är mycket vanligt i ankponden.


      • Valeuutisten_levittäjä
        Finlandssvenskar kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005929359.html

        Svenskspråkiga flickor mår mycket dåligt. SFP har ansvaret för det. Trakasserie är mycket vanligt i ankponden.

        Miten kyseinen linkki liittyy suomenruotsalaisiin? Ei mitenkään. Siinä käsitellään yleisellä tasolla lasten seksuaalista hyväksikäyttöä netissä.


      • henärmytoman
        Valeuutisten_levittäjä kirjoitti:

        Miten kyseinen linkki liittyy suomenruotsalaisiin? Ei mitenkään. Siinä käsitellään yleisellä tasolla lasten seksuaalista hyväksikäyttöä netissä.

        Finlandssvenskar älskar att posta lögner.


      • enannankedja
        Finlandssvenskar kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005929359.html

        Svenskspråkiga flickor mår mycket dåligt. SFP har ansvaret för det. Trakasserie är mycket vanligt i ankponden.

        Varför är finlandssvenskar och lukiolaislikka så intresserade av finlandssvenska flickor?Någon
        av dem brukar kolla på 10 -15 åringar på Helsingfors järnvägsstation?


      • enannankedja kirjoitti:

        Varför är finlandssvenskar och lukiolaislikka så intresserade av finlandssvenska flickor?Någon
        av dem brukar kolla på 10 -15 åringar på Helsingfors järnvägsstation?

        Det är väl frågan om en gammal gubbes perversioner? En dröm som blev ouppfylld, precis som den beträffande finska flickor? Bara grannens fenno tröstar men från Kostamus sett bor den i Kajana. Sysslolöshet och långa ensamma timmar i mörkret är en farlig kombination där djävulen lätt spelar ett spratt eller två före den tar över helt. Mot förmodan botar inte ens Pöytis problemet.


      • intenormalt

        Kanske du rentav tar foto av dem? Du verkar att stalka dem när du så noggrant vet varifrån de kommer, ,ålder,klädsel,mobilmärke och var de uppehåller sig.


    • förhoppning

      Vi ska hoppas Åland i framtiden får behålla sina skattepengar så de kan finansiera alla samhällstjänster som de betalar själva (på fastlandet sköter staten om dem )

      • utmärktförslag

        Så skulle onödigt gnällande ta slut.


      • Vi ska alla hoppas, att Åland klarar med sina skattepengar. Inte borde man cirkulera dom via statens budjet! Viking Line borde också klara utan stöd pengar.


      • ärdetså
        Finlandssvenskar kirjoitti:

        Vi ska alla hoppas, att Åland klarar med sina skattepengar. Inte borde man cirkulera dom via statens budjet! Viking Line borde också klara utan stöd pengar.

        På fastlandet klarar sig alla med egna skattepengar ,ingen behöver stöd av staten ?


    • storaskador

      Nu kunde Åland behöva ekonomisk hjälp efter den här grymma stormen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe