Kuunnelkaa tänä iltana Eeva Luotosen viisasten kerho
klo 23.00 Yle Radio1. Keskustelijoina kirjailija Torsti Lehtinen ja teologi Jaakko Heinimäki.
Onko Saatana olemassa?
22
826
Vastaukset
- sen-
Ei ole, koska ei ole mitään muutakaan.
- päättävät?
Tottakai saatana on olemassa. Koko maailma on pahuuden ruhtinaan hallussa uskovia lukuunottamatta.
- Ronskijoni
kaikki ovat pahuuden ruhtinaan pauloissa... tavalla tahi toisella. Saatana on tämän planeetan valtias. Se vaikuttaa jokapäiväisiin toimiimme, käskee, houkuttelee. Lupaa:) Jos se kutsuu teitä, kokeilkaa vastata:) Jumala on olemassa, mutta sillä ei ole määräysvaltaa täällä. Jumala vaikuttaa vasta kuolemamme jälkeen. Luulen:)
- aiaa
Ronskijoni kirjoitti:
kaikki ovat pahuuden ruhtinaan pauloissa... tavalla tahi toisella. Saatana on tämän planeetan valtias. Se vaikuttaa jokapäiväisiin toimiimme, käskee, houkuttelee. Lupaa:) Jos se kutsuu teitä, kokeilkaa vastata:) Jumala on olemassa, mutta sillä ei ole määräysvaltaa täällä. Jumala vaikuttaa vasta kuolemamme jälkeen. Luulen:)
Jeesus voitti saatanan vallan kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Hän lunasti verellään saatanan vallassa olevat ihmiset Jumalan omiksi. Uskovien kohdalla tämä on totta heti uudestisyntymästä lähtien.
Uskova on kastettu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Heti kun uskomme tämän omakohtaisesti olemme siirtyneet saatanan valtakunnasta Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan.
Kol.1:11b-14
"... ilolla kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen." - aiaa
aiaa kirjoitti:
Jeesus voitti saatanan vallan kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Hän lunasti verellään saatanan vallassa olevat ihmiset Jumalan omiksi. Uskovien kohdalla tämä on totta heti uudestisyntymästä lähtien.
Uskova on kastettu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Heti kun uskomme tämän omakohtaisesti olemme siirtyneet saatanan valtakunnasta Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan.
"... ilolla kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen.""Uskova on kastettu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Heti kun uskomme tämän omakohtaisesti olemme siirtyneet saatanan valtakunnasta Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan."
Tarkennan hieman, ettei tule väärinkäsityksiä:
Kaste ei vaikuta pelastukseen. Ei ristin ryöväriäkään ehditty kastaa.
Ainoastaan kun uskomme ja omakohtaisesti vastaanotamme Jeesuksen omalla verellään hankkiman lunastuksen pahan vallasta, olemme pelastuneet. Tämä on ainoa tie.
Apt.4:12
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - 100na
aiaa kirjoitti:
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen."kirjoitetaan erisnimenä isolla kuten Raamattu.
- Evangelija
100na kirjoitti:
kirjoitetaan erisnimenä isolla kuten Raamattu.
SWehän riippuu aivan siitä, miten mokomaa kunnioittaa/uskoo.
Itse kirjoitan saatanan kyllä pienellä, sillä mielestäni se on vain synonyymi sanalle pahuus.
- Evangelija
Juuri molemmille leireille suosittelen ohjelmaa lämpimästi.
- huu
Tää sama ohjelma, missä puhutaan siitä, että saatana olisi jumalan poika?
- Hah
huu kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että ihmisten täytyy pelätä Jumalaa. Mutta entä Saatanaa? Kyllä ihmiset pelkäävät enemmän Saatanaa. Mitä tapahtuu nyt jos sanon nyt: "Hei, Saatana. Kuules en pelkää vituakaan sua. Tule vaikka koskemaan minua sun kuumalla kädellä!! Olen paljon parempi kuin sinä, Saatana" Hah.. Mutta kyllä ovela Saatana keksii jotain muuta tapaa, jotta voisi kostaa mulle.
Ja vielä: mulla ei ole mitään hätä, vaikka Saatana seisoisi mun vieressäni. Se tuskin koskisi minua, koska Raamatussa sanotaan, että Saatanalla ja Jumalalla on sopimus, että Saatana ei saa koskea ihmisiä tai Jumala tuhoaa koko saatanan ja helvetin.
Ei ollut tarkoitus pelleillä vaan luoda uusia näkökulmia. - aiaa
Hah kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että ihmisten täytyy pelätä Jumalaa. Mutta entä Saatanaa? Kyllä ihmiset pelkäävät enemmän Saatanaa. Mitä tapahtuu nyt jos sanon nyt: "Hei, Saatana. Kuules en pelkää vituakaan sua. Tule vaikka koskemaan minua sun kuumalla kädellä!! Olen paljon parempi kuin sinä, Saatana" Hah.. Mutta kyllä ovela Saatana keksii jotain muuta tapaa, jotta voisi kostaa mulle.
Ja vielä: mulla ei ole mitään hätä, vaikka Saatana seisoisi mun vieressäni. Se tuskin koskisi minua, koska Raamatussa sanotaan, että Saatanalla ja Jumalalla on sopimus, että Saatana ei saa koskea ihmisiä tai Jumala tuhoaa koko saatanan ja helvetin.
Ei ollut tarkoitus pelleillä vaan luoda uusia näkökulmia.Helvetti on valmistettu saatanaa ja hänen omiaan varten.
Ilm.19:20
"Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
Ilm.20:14-15
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."
"Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
- - -
Paholaisen kanssa ei pidä leikkiä ja uhitella. Hän on meitä voimakkaampi. Vain Jeesuksen vereen turvautuminen voi meidät pelastaa.
Juudas 1:7-10
"...samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä." - huu
aiaa kirjoitti:
Helvetti on valmistettu saatanaa ja hänen omiaan varten.
Ilm.19:20
"Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
Ilm.20:14-15
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."
"Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
- - -
Paholaisen kanssa ei pidä leikkiä ja uhitella. Hän on meitä voimakkaampi. Vain Jeesuksen vereen turvautuminen voi meidät pelastaa.
Juudas 1:7-10
"...samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä."Ollut jobikaan turvassa!
Jos olette "oman elämänne jobeja" on teillä vaara joutua liemeen!
Sitä ongelmaa ei muissa uskonnoissa ole! - aiaa
huu kirjoitti:
Ollut jobikaan turvassa!
Jos olette "oman elämänne jobeja" on teillä vaara joutua liemeen!
Sitä ongelmaa ei muissa uskonnoissa ole!Meidän "turvamme" ei alkuunkaan tarkoita tätä elämää, vaan päinvastoin: jokainen Jumalan oma joutuu kyllä kaikenlaisiin koetuksiin ja ahdistuksiin, pilkkaan ja vainoihin.
Silti sisäinen minämme elää onnellista elämää - turvassa. Me tietämällä tiedämme olevamme Jumalan johdatuksessa. Siihen johdatukseen kuuluvat vaikeatkin asiat samalla tavoin kuin jokaisen ihmisen elämään, ollaanpa uskossa tai ei. Me tiedämme, että kärsimyksillämme on määrätty tarkoitus ja vaikeat vaiheet kuuluvat kristittynä kasvamiseen.
Tarkoitamme pelastuksella iankaikkista turvaa ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. - Evangelija
huu kirjoitti:
Samoin kuin (zarathustralaisuuden vaikutuksesta) mahdollisesti Jessen iso- tai kaksoisveli.
Joka tapauksessa Jumalan luoma - siis Jumalan lapsi
(olisiko juuri tämä tuhlaajapoika?). - huu
aiaa kirjoitti:
Meidän "turvamme" ei alkuunkaan tarkoita tätä elämää, vaan päinvastoin: jokainen Jumalan oma joutuu kyllä kaikenlaisiin koetuksiin ja ahdistuksiin, pilkkaan ja vainoihin.
Silti sisäinen minämme elää onnellista elämää - turvassa. Me tietämällä tiedämme olevamme Jumalan johdatuksessa. Siihen johdatukseen kuuluvat vaikeatkin asiat samalla tavoin kuin jokaisen ihmisen elämään, ollaanpa uskossa tai ei. Me tiedämme, että kärsimyksillämme on määrätty tarkoitus ja vaikeat vaiheet kuuluvat kristittynä kasvamiseen.
Tarkoitamme pelastuksella iankaikkista turvaa ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.Ettei ole muissa uskonnoissa noin typerää tarinaa jumalasta, että pistää ihmisen kärsiin todistaakseen jotain itselleen, minkä ennalta tietää.
Kreikkalainen jumal-tarusto kyllä omaa jotain samankaltaisuuksia, mutta ilman todisteluaspektia, jossa käytetään ihmistä vain välineenä.
Raamatussa kaikki on raaistettua ja ihminen välineistetty!
Kreikkalaisen ja intialaisen mytologian yhteys on siinä, että puhutaan asenteella:
Jos taivaassa jumalat kinastelevat, se heijastuu maanpäälle sekavina aikoina.'''!
As above, so below!
Ts. Jos "jumalalla" olisi aina vain helppoa, meillä olisi aina hyvät ajat. - huu
huu kirjoitti:
Ettei ole muissa uskonnoissa noin typerää tarinaa jumalasta, että pistää ihmisen kärsiin todistaakseen jotain itselleen, minkä ennalta tietää.
Kreikkalainen jumal-tarusto kyllä omaa jotain samankaltaisuuksia, mutta ilman todisteluaspektia, jossa käytetään ihmistä vain välineenä.
Raamatussa kaikki on raaistettua ja ihminen välineistetty!
Kreikkalaisen ja intialaisen mytologian yhteys on siinä, että puhutaan asenteella:
Jos taivaassa jumalat kinastelevat, se heijastuu maanpäälle sekavina aikoina.'''!
As above, so below!
Ts. Jos "jumalalla" olisi aina vain helppoa, meillä olisi aina hyvät ajat.että ois ollu aamun eka, mutta olikohan kello väärässä?
- keskustelijat
He eivät tietääkseni ole elävässä uskossa.
- 100na
kuinka voit olla varma että juuri sinun uskosi on oikeaa. Ehkä olet vain Saatanan valelahkon valeuskossa?
- Evangelija
Niin. Huokaus.
Millä valtuuksilla Sinä toisten "elävästä uskosta" päätät?
Meille on järki annettu, jotta käyttäisimme sitä. - aiaa
Evangelija kirjoitti:
Niin. Huokaus.
Millä valtuuksilla Sinä toisten "elävästä uskosta" päätät?
Meille on järki annettu, jotta käyttäisimme sitä.Uskonasioissa puhutaan uskosta.
Henkien erottamisen armolahja on annnettu sitä varten, että erotamme aidon uskon järkiuskosta.
"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen;"
Hepr.11:6 - Evangelija
aiaa kirjoitti:
Uskonasioissa puhutaan uskosta.
Henkien erottamisen armolahja on annnettu sitä varten, että erotamme aidon uskon järkiuskosta.
"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen;"
Hepr.11:6...vaan siitä, että et Sinä enkä minä - eikä käsittääkseni kukaan muukaan kuolevainen - ole kelvollinen arvioimaan muiden uskoa.
Antakaamme kaikille tilaa... sekä teetä että sympatiaa. Tai viiniä ja ...(LUULITTE VÄÄRIN!)... agape´a.
- saatana
Justiin puhuttiin Jessen kanssa kun käytiin kaljalla Happy Daysissa olemassaolosta.
Jesse muuten kääntyi hinduksi, isänsä ei ollut innoissaan itse kun on ateisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110