4 aitoa Jumalan ilmoitusta

Jumala on yksi, Jumala on koko luomakunnan Luoja, Jumala jolla ei ole lapsia, paitsi siinä merkityksessä että me kaikki olemme Hänen lapsiaan, jumala joka ei ole skitsofreeninen kolminaisuus, vaan YKSI Jumala, on antanut meille neljä aitoa ilmoitusta:

- Toora

- Psalmit

- neljä evankeliumia

- Koraani kokonaisuudessaan

Nämä ovat Jumalan aidot ilmoitukset. Muut lähteet ovat paitsi tarpeettomia, osin saastunuttta eksytystä. Näissä neljässä on Jumalan armo ja ikuinen elämä paratiisissa.

170

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämäontotuus

      Jeesus on Jumalan Poika.

      • Ei ole, Jeesus oli profeetta. Toki me kaikki olemme Jumalan lapsia, Jeesuskin oli, mutta ei profeetan tehtäväänsä lukuun ottamatta mitenkään meistä poikkeava.


      • Mehmetti
        bismillah kirjoitti:

        Ei ole, Jeesus oli profeetta. Toki me kaikki olemme Jumalan lapsia, Jeesuskin oli, mutta ei profeetan tehtäväänsä lukuun ottamatta mitenkään meistä poikkeava.

        Islam-palsta on erikseen. Voit mennä sinne saarnaan islamiasi.


      • Mehmetti kirjoitti:

        Islam-palsta on erikseen. Voit mennä sinne saarnaan islamiasi.

        En ole islaminuskoinen. Seuraan Jeesusta.


      • Jumalan.perheväkeä
        bismillah kirjoitti:

        En ole islaminuskoinen. Seuraan Jeesusta.

        1.Johanneksen kirje:
        2:23" Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."

        Jumalasta ainutsyntyisen, Jeesuksen Kristuksen Isä.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei ole, Jeesus oli profeetta. Toki me kaikki olemme Jumalan lapsia, Jeesuskin oli, mutta ei profeetan tehtäväänsä lukuun ottamatta mitenkään meistä poikkeava.

        Ai Jeesus ei poikennut meistä mitenkään? Kuitenkin Raamattu sanoo, että hän oli synnitön. Raamattu sanoo, että hän oli Jumalan Poika ja itse Jumala.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ai Jeesus ei poikennut meistä mitenkään? Kuitenkin Raamattu sanoo, että hän oli synnitön. Raamattu sanoo, että hän oli Jumalan Poika ja itse Jumala.

        Raamattua on vääristelty kristittyjen toimesta ja Jeesuksen sanomaa on pyritty muuttamaan. Jeesus ei ollut Jumalan poika, ei Jumalalla ole lapsia (paitsi kuvaannollisesti me kaikki) eikä Jeesus kuollut syntiemme tähden. Jokainen vastaa Tuomiopäivänä omista synneistään.


      • bismillah kirjoitti:

        Raamattua on vääristelty kristittyjen toimesta ja Jeesuksen sanomaa on pyritty muuttamaan. Jeesus ei ollut Jumalan poika, ei Jumalalla ole lapsia (paitsi kuvaannollisesti me kaikki) eikä Jeesus kuollut syntiemme tähden. Jokainen vastaa Tuomiopäivänä omista synneistään.

        Melkoisia väitteitä. En edes tiedä, onko hyödyllistä käydä jokainen läpi, mutta laitetaan nyt kuitenkin.

        Raamattu sanoo, että Jeesus oli Jumalan poika ja itse Jumala:

        "Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"." (Mt. 3:17)

        "Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä"." (Mt. 17:5)

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

        "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?


      • bismillah kirjoitti:

        Raamattua on vääristelty kristittyjen toimesta ja Jeesuksen sanomaa on pyritty muuttamaan. Jeesus ei ollut Jumalan poika, ei Jumalalla ole lapsia (paitsi kuvaannollisesti me kaikki) eikä Jeesus kuollut syntiemme tähden. Jokainen vastaa Tuomiopäivänä omista synneistään.

        "eikä Jeesus kuollut syntiemme tähden"

        Raamattu sanoo toisin. Tosin hieman epäilyttää, paljonko sinua kiinnostaa Raamatun sana. Sinä kun hyväksyt kaanoniisi Koraaninkin.

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;" (2. Kor. 15:4)

        "joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!" (Gal. 1:4)

        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -" (Gal. 3:13)

        "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." (Rom. 5:8)


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "eikä Jeesus kuollut syntiemme tähden"

        Raamattu sanoo toisin. Tosin hieman epäilyttää, paljonko sinua kiinnostaa Raamatun sana. Sinä kun hyväksyt kaanoniisi Koraaninkin.

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;" (2. Kor. 15:4)

        "joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!" (Gal. 1:4)

        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -" (Gal. 3:13)

        "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." (Rom. 5:8)

        Paavali kun ei voinut murhauttaa kristittyjä keksi mielipuoliset satunsa Jeesuksen seuraajien eksyttämiseksi, ja onnistui tehtävässään. Paavalin harhaoppisesta saastasta tuli kristinuskon pyhää tekstiä. Toinen vaihtoehto on, että Paavali oli paholaisen vallassa ja hänen vaikutuksestan eksyttävät kirjeensä laati. Se oli Paavali joka jommasta kummasta syystä kehitti harhaopin, että Jeesus olisi sovittanut syntimme. Tähän uskoessaan ihminen laiminlyö oman osuutensa pelastuksensa eteen ja menee kadotukseen ja paholainen ja Paavali nauravat.


      • bismillah kirjoitti:

        Paavali kun ei voinut murhauttaa kristittyjä keksi mielipuoliset satunsa Jeesuksen seuraajien eksyttämiseksi, ja onnistui tehtävässään. Paavalin harhaoppisesta saastasta tuli kristinuskon pyhää tekstiä. Toinen vaihtoehto on, että Paavali oli paholaisen vallassa ja hänen vaikutuksestan eksyttävät kirjeensä laati. Se oli Paavali joka jommasta kummasta syystä kehitti harhaopin, että Jeesus olisi sovittanut syntimme. Tähän uskoessaan ihminen laiminlyö oman osuutensa pelastuksensa eteen ja menee kadotukseen ja paholainen ja Paavali nauravat.

        Ai jahas. Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Ilmeisesti myös profeetat valehtelevat. Olen jo tippunut kärryiltä, mitä osaa Raamattua sinä pidät Jumalan sanana ja mitä et.

        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ai jahas. Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Ilmeisesti myös profeetat valehtelevat. Olen jo tippunut kärryiltä, mitä osaa Raamattua sinä pidät Jumalan sanana ja mitä et.

        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)

        Heh. Itsekin olen sairaanoloinen, mutta en koe Jeesuksen millään muotoa sitä kantaneen. Hän on mennyt lymyyn.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ai jahas. Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Ilmeisesti myös profeetat valehtelevat. Olen jo tippunut kärryiltä, mitä osaa Raamattua sinä pidät Jumalan sanana ja mitä et.

        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)

        "Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?"

        Kuten sanoin, Koraani on ainoa jota ei ole käpälöity.


      • bismillah kirjoitti:

        "Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?"

        Kuten sanoin, Koraani on ainoa jota ei ole käpälöity.

        Osaatko sitä arabiaa ❓


      • bismillah kirjoitti:

        "Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?"

        Kuten sanoin, Koraani on ainoa jota ei ole käpälöity.

        Ah, eli siis evankeliumeita on käpälöity. Niinpä niin. Ja Koraani on Jumalan sanaa, vaikka Koraanin lukuista tekstuaaliset ongelmat tunnetaan hyvin. Kerro nyt vain, jos Toora, psalmit ja evankeliumut ovat Jumalan sanaa, missä kohtaa sanassaan Jumalaa käske meidän kuulla profeettaansa Muhammedia, jonka hän on lähettävä?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ah, eli siis evankeliumeita on käpälöity. Niinpä niin. Ja Koraani on Jumalan sanaa, vaikka Koraanin lukuista tekstuaaliset ongelmat tunnetaan hyvin. Kerro nyt vain, jos Toora, psalmit ja evankeliumut ovat Jumalan sanaa, missä kohtaa sanassaan Jumalaa käske meidän kuulla profeettaansa Muhammedia, jonka hän on lähettävä?

        Missä kohtaa Jumala puhuu Jeesuksesta tai Paavalista?

        Evankeliumit ovat sen verran sekavia, että on sikäli se ja sama miten ne ovat syntyneet.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ai jahas. Eli ilmeisesti Jeesus itse valehtelee ja keksii omiaan Johanneksen evankeliumissa?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Ilmeisesti myös profeetat valehtelevat. Olen jo tippunut kärryiltä, mitä osaa Raamattua sinä pidät Jumalan sanana ja mitä et.

        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)

        >Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)

        Tuohan on imperfektissä. Puhutaan siis Jesajan aikaan jo eläneestä ja kuolleesta hahmosta.


      • Koraani.on.out
        bismillah kirjoitti:

        En ole islaminuskoinen. Seuraan Jeesusta.

        Miksi aloituksessa ylistät Koraania?


      • Koraani.on.out kirjoitti:

        Miksi aloituksessa ylistät Koraania?

        Koska se kertoo totuuden kuten muutkin mainitsemani lähteet.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:4-5)

        Tuohan on imperfektissä. Puhutaan siis Jesajan aikaan jo eläneestä ja kuolleesta hahmosta.

        Ja kun Jesajan mukaan "me vaelsimme eksyksissä", niin voimme todeta vakuuttavasti kyseessä olleen Jesajan ajan. Jeesus ei sovi kuvaan.

        "Meidän sairautemme kantoi"- siis Jesajan ja sen ajan muiden.


    • VapahtajaOletSinä

      Niin, elämme tunnetusti totuuden jälkeistä aikaa, jotkut jo 2000 vuotta ilman lähdekritiikkiä.

      • Meille on annetu totuus em. dokumenttien muodossa.


      • kuka.sen.antoi

        Mikä on tuo totuus?


      • kuka.sen.antoi kirjoitti:

        Mikä on tuo totuus?

        Jumala on YKSI, ja vain Häntä on meidän soveliasta rukoilla ja palvoa.


    • jotainrakentavaa

      Jaahas, että aitoa... jaahas.. nooooh luottakoon ken luottaa

    • valhekirjoja

      Yksikään noista kirjoista ei ole jumalan kirjoittama vaan ihmisten kädenjälkeä. Kukapa tietäisi, miten paljon teksteistä on peräisin jumalasta, saatanasta tai ihmisten omista egoistaan? Luuletko, että ihminen edes kykenisi, jos voisi sivuuttaa egonsa, ikinä täysin ymmärtää jumalaa / jumalan "viestejä"?

      • jotainrakentavaa

        Samaa mieltä, en edes luota siihen että ihminen voisi ymmärtää ihmisen viestiä.
        Varsinkin kun osa on luuloja, todennäköisyyttä ja luottamusta.

        Mitä mä höpisen ?

        Uskovaiset ja Jumala sitting in a tree k-i-s-s-i-n-g... :D tai :( en tiedä, enkä ikinä tuu tietämään


      • Ihminenhän ne on kirjoittanut sen mukaan kuin Jumala on ylhäältä antanut.


      • bismillah kirjoitti:

        Ihminenhän ne on kirjoittanut sen mukaan kuin Jumala on ylhäältä antanut.

        Kuka antoi Muhamedille Koraanin aineiston🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuka antoi Muhamedille Koraanin aineiston🤔❓

        Jumala, kuten noiden muidenkin tekstien. Koraani taitaa olla ainoa, jonka tekstiä ei ole muokattu.


      • bismillah kirjoitti:

        Jumala, kuten noiden muidenkin tekstien. Koraani taitaa olla ainoa, jonka tekstiä ei ole muokattu.

        Miten on mahdollista, että Koraanin Jumala käskee tappaa juutalaiset ja Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen🤔❓
        Osaatko lukea arabiaa jos väität, että Koraania ei ole muokattu ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että Koraanin Jumala käskee tappaa juutalaiset ja Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen🤔❓
        Osaatko lukea arabiaa jos väität, että Koraania ei ole muokattu ❓

        "Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen"


        Niinkö?
        "..te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.."
        (Jeesus puhuu juutalaisille)


      • bismillah kirjoitti:

        "Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen"


        Niinkö?
        "..te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.."
        (Jeesus puhuu juutalaisille)

        Osaatko sinä sitä arabiaa, että voit lukea muokkaamatonta Koraania🤔❓


      • ählämille
        bismillah kirjoitti:

        "Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen"


        Niinkö?
        "..te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.."
        (Jeesus puhuu juutalaisille)

        Koraanissa väitetään, että Jeesus ei olisi todellisesti kuollut ristillä, vaan vain näennäisesti (doketismi). Kiistäessään hänen jumaluutensa sekä ristinkuoleman ja ylösnousemuksen, Koraani vahvistaa sen, ettei islam tunne armollista Jumala. Hänet voi näet tuntea vain Raamatun Jeesuksen kautta ja hänessä.

        …[he] sanoivat: »Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä, ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia: heillä ei ollut varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti) (4:157.)
        Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus ovat kristillisen uskon ja sovitusopin ytimessä. Kristuksen apostolit ja yli 500 muuta kristittyä olivat ylösnousemuksen silminnäkijätodistajia. Asiasta ei alkuihmetyksen jälkeen ollut epätietoisuutta. Kristityillä oli Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta ehdottoman varma tieto, joka on kirjattu myös Uuteen Testamenttiin. Asia oli niin varma, että he olivat valmiit antamaan henkensäkin lunnaiksi sen edestä.

        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle [Pietarille], sitten niille kahdelletoista [apostolille]. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. (1. Kor. 15:3-6.)
        …joka [Jeesus] on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden. (Room. 4:25.)
        Koska islam Koraanin mukaan kieltää sekä Jumalan kolmiykseyden että Jeesuksen jumaluuden, on selvää, ettei muslimien Allah ei se Jumala, johon kristityt uskovat. Raamattu ei jätä epäselväksi sitäkään, mitä ovat sellaiset opettajat, jotka levittävät samaa oppia kuin Muhammed Koraanissaan.

        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. (1. Joh. 2:22-23.)
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. (1. Joh. 4:2-3.)


      • ählämille kirjoitti:

        Koraanissa väitetään, että Jeesus ei olisi todellisesti kuollut ristillä, vaan vain näennäisesti (doketismi). Kiistäessään hänen jumaluutensa sekä ristinkuoleman ja ylösnousemuksen, Koraani vahvistaa sen, ettei islam tunne armollista Jumala. Hänet voi näet tuntea vain Raamatun Jeesuksen kautta ja hänessä.

        …[he] sanoivat: »Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä, ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia: heillä ei ollut varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti) (4:157.)
        Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus ovat kristillisen uskon ja sovitusopin ytimessä. Kristuksen apostolit ja yli 500 muuta kristittyä olivat ylösnousemuksen silminnäkijätodistajia. Asiasta ei alkuihmetyksen jälkeen ollut epätietoisuutta. Kristityillä oli Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta ehdottoman varma tieto, joka on kirjattu myös Uuteen Testamenttiin. Asia oli niin varma, että he olivat valmiit antamaan henkensäkin lunnaiksi sen edestä.

        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle [Pietarille], sitten niille kahdelletoista [apostolille]. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. (1. Kor. 15:3-6.)
        …joka [Jeesus] on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden. (Room. 4:25.)
        Koska islam Koraanin mukaan kieltää sekä Jumalan kolmiykseyden että Jeesuksen jumaluuden, on selvää, ettei muslimien Allah ei se Jumala, johon kristityt uskovat. Raamattu ei jätä epäselväksi sitäkään, mitä ovat sellaiset opettajat, jotka levittävät samaa oppia kuin Muhammed Koraanissaan.

        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. (1. Joh. 2:22-23.)
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. (1. Joh. 4:2-3.)

        "Jeesus ei olisi todellisesti kuollut ristillä"

        Eihän hän kuollutkaan. Jeesus nähtiin vielä tuon selkkauksen jälkeen. Paavali(S..t.na) kehitti hullun sadun Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta ja helvettiin vievän kauhistuksen Jeesuksen sovituskuolemasta. Paavaliin uskovat unohtavat tyystin Jeesuksen ohjeet millä mennään Tuomiopäivänä paratiisiin. Paavali nauraa kera paholaisen.


      • bismillah kirjoitti:

        "Jeesus ei olisi todellisesti kuollut ristillä"

        Eihän hän kuollutkaan. Jeesus nähtiin vielä tuon selkkauksen jälkeen. Paavali(S..t.na) kehitti hullun sadun Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta ja helvettiin vievän kauhistuksen Jeesuksen sovituskuolemasta. Paavaliin uskovat unohtavat tyystin Jeesuksen ohjeet millä mennään Tuomiopäivänä paratiisiin. Paavali nauraa kera paholaisen.

        Ja Temppelivuori ja Jerusalem kuuluu muslimeille, vai 🇮🇱🇮🇱🇮🇱❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja Temppelivuori ja Jerusalem kuuluu muslimeille, vai 🇮🇱🇮🇱🇮🇱❓

        Mitä väliä on Temppelivuorella ja Jerusalemissa? Usko Jumalaan ja Häne lakinsa noudattaminen, ne vievät paratiisiin, ei paikkojen palvominen.


      • bismillah kirjoitti:

        Mitä väliä on Temppelivuorella ja Jerusalemissa? Usko Jumalaan ja Häne lakinsa noudattaminen, ne vievät paratiisiin, ei paikkojen palvominen.

        Miten se sinun arabian kielen taitosi🤔❓ Jumala on luvannut Israelin maan kokonaan juutalaisille, tästä et varmaan ole eri mieltä❓
        Pääseekö sinne paratiisiisi tappamalla juutalaisia ❓


      • bismillah kirjoitti:

        "Raamatun Jumala pitää juutalaisia omana silmäteränään ja valitsi heidät omaksi kansakseen"


        Niinkö?
        "..te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.."
        (Jeesus puhuu juutalaisille)

        (Jeesus puhuu juutalaisille)

        Onohdat, että Jeesus oli itse juutalainen. Ilmeisesti et koskaan ole lukenut evankeliumeita, joita pidät Jumalan sanana, jotka kertovat Jeesuksen ylösnousemuksesta ja tyhjästä haudasta. Ai niin, mutta kun niitä on peukaloitu. Niinpä niin.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        (Jeesus puhuu juutalaisille)

        Onohdat, että Jeesus oli itse juutalainen. Ilmeisesti et koskaan ole lukenut evankeliumeita, joita pidät Jumalan sanana, jotka kertovat Jeesuksen ylösnousemuksesta ja tyhjästä haudasta. Ai niin, mutta kun niitä on peukaloitu. Niinpä niin.

        " Jeesuksen ylösnousemuksesta ja tyhjästä haudasta"

        Jos Jeesus olis Jumalan poika (=Jumala, tai ainakin yksi niistä skitsofrenisista persoonista) miten hän olisi voinut kuolla noustakseen kuolleista? Voiko teidän jumalanne kuolla?


      • muulikuski
        bismillah kirjoitti:

        Ihminenhän ne on kirjoittanut sen mukaan kuin Jumala on ylhäältä antanut.

        Muinaisten juutalaisten mutua ja oletuksia Jahven sanomiksi väännettynä.


    • sdgsdgfsgfshgdfjdfhjh

      Aloittaja on adventisti, messiaaninen tai jehova. Joka tapauksessa harhaoppinen.

      • Olen Jeesuksen seuraaja, eli kristitty. Miksi haluatte lokeroida. Miksi pidät Jeesuksen opetusta harhaoppisena?


      • bismillah kirjoitti:

        Olen Jeesuksen seuraaja, eli kristitty. Miksi haluatte lokeroida. Miksi pidät Jeesuksen opetusta harhaoppisena?

        Missä kohtaa evankeliumeita Jeesus käskee seuraamaan profeettaansa Muhammedia ja hänen kirjoittamaansa Koraania?


      • Jumalan.perheväkeä
        bismillah kirjoitti:

        Olen Jeesuksen seuraaja, eli kristitty. Miksi haluatte lokeroida. Miksi pidät Jeesuksen opetusta harhaoppisena?

        Kristitty tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan ainokaiseksi pojaksi.
        Tunnustatko sen?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Missä kohtaa evankeliumeita Jeesus käskee seuraamaan profeettaansa Muhammedia ja hänen kirjoittamaansa Koraania?

        Jeesus käskee seuraamaan itseään.


      • bismillah kirjoitti:

        Jeesus käskee seuraamaan itseään.

        Ja missä kohtaa hän käskee seuraamaan Mohammedia ja hänen antamaansa Koraania?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja missä kohtaa hän käskee seuraamaan Mohammedia ja hänen antamaansa Koraania?

        Missä kohden Jeesus käskee seuraamaan Uutta Testamenttia tai Paavalin eksytystä?


      • bismillah kirjoitti:

        Missä kohden Jeesus käskee seuraamaan Uutta Testamenttia tai Paavalin eksytystä?

        Minä kysyin ensin.


      • bismillah kirjoitti:

        Missä kohden Jeesus käskee seuraamaan Uutta Testamenttia tai Paavalin eksytystä?

        Mutta voin toki vastata sinulle, Jeesus kertoo, että Isä on lähettävä taivaasta puolustajan, eli Pyhän Hengen, joka opettaa teitä totuuteen:

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut." (Joh. 14:26)


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Mutta voin toki vastata sinulle, Jeesus kertoo, että Isä on lähettävä taivaasta puolustajan, eli Pyhän Hengen, joka opettaa teitä totuuteen:

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut." (Joh. 14:26)

        " hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

        Ja näin tapahtui profeetoista viimeisen kautta ja tuli Koraani.


      • bismillah kirjoitti:

        " hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

        Ja näin tapahtui profeetoista viimeisen kautta ja tuli Koraani.

        Jeesus sanoi:
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. (Matt. 28:19-20.)

        Onko sinutkin kastettu nän🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus sanoi:
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. (Matt. 28:19-20.)

        Onko sinutkin kastettu nän🤔❓

        Valitettavasti on. Oikea kaste olisi ollut "Johanneksen" kaste, kaste jonka Jeesuskin otti, symbolinen kaste JUMALAN nimeen. Tuo on kyllä aitoa Jeesusta "..pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää..". Eksyttäjä-Paavali harhautti kristityt sivuuttamaan Jeesuksen opetuksen täydellisesti ja luottamaan täysin tuulesta temmattuun sovituskuolemaan.


      • bismillah kirjoitti:

        Valitettavasti on. Oikea kaste olisi ollut "Johanneksen" kaste, kaste jonka Jeesuskin otti, symbolinen kaste JUMALAN nimeen. Tuo on kyllä aitoa Jeesusta "..pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää..". Eksyttäjä-Paavali harhautti kristityt sivuuttamaan Jeesuksen opetuksen täydellisesti ja luottamaan täysin tuulesta temmattuun sovituskuolemaan.

        Höpöhöpö, nuo ovat Jeesuksen omat sanat 😉
        Eikö sinua muka ole kastettu🤔❓
        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Höpöhöpö, nuo ovat Jeesuksen omat sanat 😉
        Eikö sinua muka ole kastettu🤔❓
        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓

        "Eikö sinua muka ole kastettu"

        Kuten sanoin, valitettavasti on.


      • bismillah kirjoitti:

        "Eikö sinua muka ole kastettu"

        Kuten sanoin, valitettavasti on.

        Olet siis kääntynyt islamiin vasta myöhemmin, selvä.

        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet siis kääntynyt islamiin vasta myöhemmin, selvä.

        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓

        Kuinka paljon muslimit ja juutalaiset ovatkaan toisiaan tappaneet.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet siis kääntynyt islamiin vasta myöhemmin, selvä.

        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓

        En ole kääntynyt yhtään mihinkään. Minut on (valitettavasti) kastettu kristinuskoon. En tosin ole koskaan pitänyt itseäni luterilaisena vaikka siihen minut on vastoin tahtoani aikoinaan liitetty. Seuraan mieluummin Jeesusta.


      • bismillah kirjoitti:

        En ole kääntynyt yhtään mihinkään. Minut on (valitettavasti) kastettu kristinuskoon. En tosin ole koskaan pitänyt itseäni luterilaisena vaikka siihen minut on vastoin tahtoani aikoinaan liitetty. Seuraan mieluummin Jeesusta.

        Entä se arabian kielitaitosi ja Israel juutalaisten maana ja juutalaisten tappaminen❓ Vastaatko myös niihin.
        Ja missä se sinun paratiisi on ja pääseekö sinne juutalaisia tappamalla kuten muslimit opettavat❓


      • bismillah kirjoitti:

        En ole kääntynyt yhtään mihinkään. Minut on (valitettavasti) kastettu kristinuskoon. En tosin ole koskaan pitänyt itseäni luterilaisena vaikka siihen minut on vastoin tahtoani aikoinaan liitetty. Seuraan mieluummin Jeesusta.

        Eli siis seuraat juutalaista Jeesusta, ja uskot kirjaan, joka opettaa, että juutalaiset on tapettava?


      • induksi
        bismillah kirjoitti:

        Jeesus käskee seuraamaan itseään.

        Ganesh ei pyydä seuraamaan itseään, silti hänellä on miljoonia seuraajia.


    • Jänniä harhaoppeja on tällä foorumilla, vain Paavalin kirjeet ovat kaanonia, vain Toora on Jumalan sanaa, ja nyt tämä, että vain Toora, psalmit, evankeliumit ja Koraani ovat Jumalan sanaa.

      • Paavalin opit ovat suoraan sielunviholliselta. Kuinkahan moni eksytetty ihmisparka onkaan paratiisin menettänyt uskoessaan Paavalin kamaluuksia!


      • bismillah kirjoitti:

        Paavalin opit ovat suoraan sielunviholliselta. Kuinkahan moni eksytetty ihmisparka onkaan paratiisin menettänyt uskoessaan Paavalin kamaluuksia!

        Sinä islamilaisena olet toki tuota mieltä mutta ihmettelen että on jopa kristittyjä, kuten uskopistevainen. jotka kiroavat Paavalin,.


      • KTS kirjoitti:

        Sinä islamilaisena olet toki tuota mieltä mutta ihmettelen että on jopa kristittyjä, kuten uskopistevainen. jotka kiroavat Paavalin,.

        En ole islamilainen. Kaikille luulisi olevan päivän selvää ettei Paavalin kauhistuksella ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa, on räikeässä vastakohdassa Jeesuksen opetuksen ja koko VT:n opetuksen kanssa Jumalasta. Ja juuri Vanhan Testamentin Jumalaan Jeesus sitoutui ja Hänestä opetti ja näytti tien Hänen luokseen. Paavali käänsi kaiken nurin päin, joko pelkkää juonikkuutttaan tai paholaisen riivauksesta.


      • bismillah kirjoitti:

        En ole islamilainen. Kaikille luulisi olevan päivän selvää ettei Paavalin kauhistuksella ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa, on räikeässä vastakohdassa Jeesuksen opetuksen ja koko VT:n opetuksen kanssa Jumalasta. Ja juuri Vanhan Testamentin Jumalaan Jeesus sitoutui ja Hänestä opetti ja näytti tien Hänen luokseen. Paavali käänsi kaiken nurin päin, joko pelkkää juonikkuutttaan tai paholaisen riivauksesta.

        Näytä yksikin kohta, jossa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen tai Vanhan testamentin opetuksen kanssa.


      • bismillah kirjoitti:

        En ole islamilainen. Kaikille luulisi olevan päivän selvää ettei Paavalin kauhistuksella ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa, on räikeässä vastakohdassa Jeesuksen opetuksen ja koko VT:n opetuksen kanssa Jumalasta. Ja juuri Vanhan Testamentin Jumalaan Jeesus sitoutui ja Hänestä opetti ja näytti tien Hänen luokseen. Paavali käänsi kaiken nurin päin, joko pelkkää juonikkuutttaan tai paholaisen riivauksesta.

        Ja kerro jo vihdoin, missä kohtaa evankeliumeita Jeesus käskee seuraamaan profettaansa Muhammedia?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja kerro jo vihdoin, missä kohtaa evankeliumeita Jeesus käskee seuraamaan profettaansa Muhammedia?

        Jeesus käski seuraamaan itseään. Miksi et halua sitä ymmärtää?


      • bismillah kirjoitti:

        Jeesus käski seuraamaan itseään. Miksi et halua sitä ymmärtää?

        Ja miksi sanot aloituksessasi, että Koraani on aitoa Jumalan ilmoitusta? Kerro nyt vain, missä kohtaa Jeesus sanoo, että hänen jälkeensä on tuleva profeetta Muhammed, kuulkaa häntä?

        Ja edelleen, näytä yksikin kohta, missä Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Vanhan testamentin opetuksen kanssa?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja miksi sanot aloituksessasi, että Koraani on aitoa Jumalan ilmoitusta? Kerro nyt vain, missä kohtaa Jeesus sanoo, että hänen jälkeensä on tuleva profeetta Muhammed, kuulkaa häntä?

        Ja edelleen, näytä yksikin kohta, missä Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Vanhan testamentin opetuksen kanssa?

        "Ja edelleen, näytä yksikin kohta, missä Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Vanhan testamentin opetuksen kanssa? "

        koko Paavalin tuotanto on silkkaa rienausta ja Jeesuksen opetuksen pimittämistä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Näytä yksikin kohta, jossa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen tai Vanhan testamentin opetuksen kanssa.

        En itse tiedä ristiriidasta, mutta Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita. Sen lisäksi Paavali kääntää VT:n tunnistamattomaksi omilla tulkinnoillaan.


      • torre12 kirjoitti:

        En itse tiedä ristiriidasta, mutta Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita. Sen lisäksi Paavali kääntää VT:n tunnistamattomaksi omilla tulkinnoillaan.

        "Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita. Sen lisäksi Paavali kääntää VT:n tunnistamattomaksi omilla tulkinnoillaan"

        Nimenomaan.


      • bismillah kirjoitti:

        "Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita. Sen lisäksi Paavali kääntää VT:n tunnistamattomaksi omilla tulkinnoillaan"

        Nimenomaan.

        Anna tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Tooran opetuksen kanssa. Kiitos.


      • esimerkki1
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anna tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Tooran opetuksen kanssa. Kiitos.

        Paavali höpötti että seksi on suurin synti. Jeesus ei sitä sanonut.


      • esimerkki1 kirjoitti:

        Paavali höpötti että seksi on suurin synti. Jeesus ei sitä sanonut.

        Luku ja jae kiitos missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti. Luku ja jae kiitos.


      • esimerkki1
        Kristitty.net kirjoitti:

        Luku ja jae kiitos missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti. Luku ja jae kiitos.

        Siinä kohdassa missä hän sanoi että ihmisen keho on Pyhän hengen temppeli. Etkö tunne kirjoituksia?


      • esimerkki1 kirjoitti:

        Siinä kohdassa missä hän sanoi että ihmisen keho on Pyhän hengen temppeli. Etkö tunne kirjoituksia?

        Tunnen oikein hyvin pyhät kirjoitukset, eikä Paavali siinä kohdassa sano, että seksi on suuri synti, jossa hän puhuu Pyhän Hengen temppelistä. Paavalin mukaan emme saa yhtyä porttoon, koska ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.

        "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne." (1. Kor. 6:15-20)

        Tässä missään kohtaa Paavali ei sano sanallakaan, että seksi olisi suuri synti.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Luku ja jae kiitos missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti. Luku ja jae kiitos.

        Heh. Jos Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita, niin ei siinä ole silloin mitään yhteistä.

        Paavali käskee karttamaan saastaisia tarkoittaen syntisiä ihmisiä (linkki Moosekseen, jossa siemensyöksyn saanut mies ja synnyttänyt nainen ovat saastaisia). Jeesuksesta on Raamatussa siten, että "syntisten ystävä, juomari ja syömäri". Paavalin mukaan taisi olla niin että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • viimeinen.tuomio.2
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Jos Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita, niin ei siinä ole silloin mitään yhteistä.

        Paavali käskee karttamaan saastaisia tarkoittaen syntisiä ihmisiä (linkki Moosekseen, jossa siemensyöksyn saanut mies ja synnyttänyt nainen ovat saastaisia). Jeesuksesta on Raamatussa siten, että "syntisten ystävä, juomari ja syömäri". Paavalin mukaan taisi olla niin että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Paksu-Jamppa lähti jo viime maaliskuussa.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Jos Jeesus ja Paavali opettavat aivan eri asioita, niin ei siinä ole silloin mitään yhteistä.

        Paavali käskee karttamaan saastaisia tarkoittaen syntisiä ihmisiä (linkki Moosekseen, jossa siemensyöksyn saanut mies ja synnyttänyt nainen ovat saastaisia). Jeesuksesta on Raamatussa siten, että "syntisten ystävä, juomari ja syömäri". Paavalin mukaan taisi olla niin että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Olet haukkunut minua pähkähulluksi ja tolloksi ja ties miksi, eikä minun tarvitse sietää mitään vittuilua. Olen sanonut, että en enää kirjoita sinulle sanaakaan. Tämä asiaa vaatii kuitenkin puuttumista, koska kirjoitat täyttä puuta heinää. Paavali ja Jeesus eivät oppettaneet "aivan eri asioita".

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali käskee karttamaan syntisiä. Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali sanoo, että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Eli olet valehtelija, kuten jo kaikki tiesimme, ja osoittanut olevasi kykenemätön asialliseen keskusteluun, vaan jatkuvasti solvaat, pilkkaat ja nimittelet toisia.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Olet haukkunut minua pähkähulluksi ja tolloksi ja ties miksi, eikä minun tarvitse sietää mitään vittuilua. Olen sanonut, että en enää kirjoita sinulle sanaakaan. Tämä asiaa vaatii kuitenkin puuttumista, koska kirjoitat täyttä puuta heinää. Paavali ja Jeesus eivät oppettaneet "aivan eri asioita".

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali käskee karttamaan syntisiä. Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali sanoo, että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Eli olet valehtelija, kuten jo kaikki tiesimme, ja osoittanut olevasi kykenemätön asialliseen keskusteluun, vaan jatkuvasti solvaat, pilkkaat ja nimittelet toisia.

        1. Korinttolaiskirjeestä löytyy:

        "..ai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit,.."

        Jeesusta taas haukuttiin juomariksi ja syömäriksi.


      • bismillah kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirjeestä löytyy:

        "..ai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit,.."

        Jeesusta taas haukuttiin juomariksi ja syömäriksi.

        Sehän löytyi nopeasti. Paavali siis sanoo, että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa, selvä homma ja kuitti sille, nyt kerro missä kohtaa Jeesus sanoo, että juomarit perivät taivasten valtakunnan.

        Jeesusta siis haukuttiin juomariksi ja syömäriksi, koska hän ei ollut absolutisti. Raamatussa missään kohtaa ei kielletä nauttimasta alkoholia. Mutta se että Jeesusta haukuttiin juomariksi, ei tarkoita, että hän olisi ollut alkoholisti. Joten missä määrin Jeesus todellisuudessa oli juomari on epäselvää.

        Sitten vielä se jae, jossa Paavali käskee karttamaan syntisiä, niin voimme katsoa miten siihen suhtaudumme.


      • bismillah kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirjeestä löytyy:

        "..ai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit,.."

        Jeesusta taas haukuttiin juomariksi ja syömäriksi.

        Paavalikaan ei ollut absolutisti, vaan käski Timoteuksen nauttia myös viiniä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Sehän löytyi nopeasti. Paavali siis sanoo, että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa, selvä homma ja kuitti sille, nyt kerro missä kohtaa Jeesus sanoo, että juomarit perivät taivasten valtakunnan.

        Jeesusta siis haukuttiin juomariksi ja syömäriksi, koska hän ei ollut absolutisti. Raamatussa missään kohtaa ei kielletä nauttimasta alkoholia. Mutta se että Jeesusta haukuttiin juomariksi, ei tarkoita, että hän olisi ollut alkoholisti. Joten missä määrin Jeesus todellisuudessa oli juomari on epäselvää.

        Sitten vielä se jae, jossa Paavali käskee karttamaan syntisiä, niin voimme katsoa miten siihen suhtaudumme.

        "missä kohtaa Jeesus sanoo, että juomarit perivät taivasten valtakunnan."

        Miksi se pitäisi erikseen mainita? Jeesukselle mitä ilmeisimmin maistui ruoka ja juoma, jopa paheksuttavissa määrin.

        "käski Timoteuksen nauttia myös viiniä."

        Vatsavaivoihin.


      • bismillah kirjoitti:

        "missä kohtaa Jeesus sanoo, että juomarit perivät taivasten valtakunnan."

        Miksi se pitäisi erikseen mainita? Jeesukselle mitä ilmeisimmin maistui ruoka ja juoma, jopa paheksuttavissa määrin.

        "käski Timoteuksen nauttia myös viiniä."

        Vatsavaivoihin.

        Koska sinä esität, että Jeesuksen ja Paavalin opetukset ovat ristiriidassa, niin toki jossain kohtaa Jeesuksen pitäisi esittää, että juomarit perivät taivasten valtakunnan, jotta ne olisivat ristiriidassa. Toistaiseksi kumpikaan, niin Paavali kuin Jeesuskaan, eivät olleet absolutisteja. Paavali sanoo, että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa, eikä Jeesus ota tähän asiaan kantaa, joten ne eivät ole ristiriidassa.

        Missään kohtaa Paavali ei kiellä ketään nauttimasta alkoholia. Lainatessaan ehtoollisen asetussanoja Paavali vahvistaa Jeesuksen viinin siunaamisen. Kumpikaan siis ei ollut missään suhteessa alkoholin nauttimista vastaan.


      • bismillah kirjoitti:

        "missä kohtaa Jeesus sanoo, että juomarit perivät taivasten valtakunnan."

        Miksi se pitäisi erikseen mainita? Jeesukselle mitä ilmeisimmin maistui ruoka ja juoma, jopa paheksuttavissa määrin.

        "käski Timoteuksen nauttia myös viiniä."

        Vatsavaivoihin.

        Toki fariseusten mielestä, joista osa ilmeisesti oli absolutisteja, tälläinen viinin nauttiminen oli syntiä ja hirvittävä kauhistus.


      • esimerkki1
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tunnen oikein hyvin pyhät kirjoitukset, eikä Paavali siinä kohdassa sano, että seksi on suuri synti, jossa hän puhuu Pyhän Hengen temppelistä. Paavalin mukaan emme saa yhtyä porttoon, koska ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.

        "Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne." (1. Kor. 6:15-20)

        Tässä missään kohtaa Paavali ei sano sanallakaan, että seksi olisi suuri synti.

        Mikä muu synti olisi Paavalille suurempi kuin seksi? Sitähän hän tuossa korinttolaiskirjeessä yrittää sanoa. Ei Paavali sanonut koskaan että toisen surmaaminen olisi mikään synti.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Koska sinä esität, että Jeesuksen ja Paavalin opetukset ovat ristiriidassa, niin toki jossain kohtaa Jeesuksen pitäisi esittää, että juomarit perivät taivasten valtakunnan, jotta ne olisivat ristiriidassa. Toistaiseksi kumpikaan, niin Paavali kuin Jeesuskaan, eivät olleet absolutisteja. Paavali sanoo, että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa, eikä Jeesus ota tähän asiaan kantaa, joten ne eivät ole ristiriidassa.

        Missään kohtaa Paavali ei kiellä ketään nauttimasta alkoholia. Lainatessaan ehtoollisen asetussanoja Paavali vahvistaa Jeesuksen viinin siunaamisen. Kumpikaan siis ei ollut missään suhteessa alkoholin nauttimista vastaan.

        Alkoholi on pelkkä sivujuonne tässä. Paavali ei tiedä tai tietoisesti sivuuttaa Jeesuksen opetuksen täysin ja horisee omia harhojaan / riivauksiaan tai pahansuopaa eksytystään.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Koska sinä esität, että Jeesuksen ja Paavalin opetukset ovat ristiriidassa, niin toki jossain kohtaa Jeesuksen pitäisi esittää, että juomarit perivät taivasten valtakunnan, jotta ne olisivat ristiriidassa. Toistaiseksi kumpikaan, niin Paavali kuin Jeesuskaan, eivät olleet absolutisteja. Paavali sanoo, että juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa, eikä Jeesus ota tähän asiaan kantaa, joten ne eivät ole ristiriidassa.

        Missään kohtaa Paavali ei kiellä ketään nauttimasta alkoholia. Lainatessaan ehtoollisen asetussanoja Paavali vahvistaa Jeesuksen viinin siunaamisen. Kumpikaan siis ei ollut missään suhteessa alkoholin nauttimista vastaan.

        Ihan sama mitä Paavali sanoo yhtään mistään, koska kaikki vie kauemmaksi Jumalasta ja paratiisista. Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo.


      • esimerkki1 kirjoitti:

        Mikä muu synti olisi Paavalille suurempi kuin seksi? Sitähän hän tuossa korinttolaiskirjeessä yrittää sanoa. Ei Paavali sanonut koskaan että toisen surmaaminen olisi mikään synti.

        Kerro nyt vihdoin, missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti? Luku ja jae kiitos.

        No hitsi, tämä on Jaakobin kirjeestä, ei siis Paavalilta, mutta Uuden testamentin opetus on selvä, että murhaaminen on synti:

        "Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja." (Jaak. 2:11)

        Kymmenessä käskyssä on murhaaminen selvästi kielletty. Paavali noudatti Tooraa koko ikänsä ja opetti Tooraa. Paavali ei missään kohtaa sano, että murhaaminen nyt on sallittua. Se että Paavali ei erikseen puhu tappamisesta, ei tarkoita, että tappaminen nyt olisi sallittua. Miksi Vanhassa testamentissa kyllin selvästi annettu käsky pitäisi toistaa Paavalin toimesta Uudessa testamentissa? Vanha testamentti kuuluu Raamattuumme, joten oletus on, että jokainen on sen lukenut. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että ainoastaan Paavalin opetus on Jumalan sanaa. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että jokainen käsky, jota Paavali ei toista, ei sido meitä.

        Silti, löysin tämän jakeen Paavalilta:

        "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät." (Room. 1:29-32)

        Paavali tässä listaa murhan ikävien asioiden luettelossaan, joten voimme pitää selvänä, että murhaaminen Paavalin mukaan ei ole OK.


      • bismillah kirjoitti:

        Ihan sama mitä Paavali sanoo yhtään mistään, koska kaikki vie kauemmaksi Jumalasta ja paratiisista. Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo.

        Anna nyt vain tulla se yksikin esimerkki kiitos, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa. Tai Vanhan testamentin.


      • bismillah kirjoitti:

        Ihan sama mitä Paavali sanoo yhtään mistään, koska kaikki vie kauemmaksi Jumalasta ja paratiisista. Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo.

        "Ihan sama mitä Paavali sanoo yhtään mistään, koska kaikki vie kauemmaksi Jumalasta ja paratiisista. Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo."

        Ja Paavalihan nimenomaan vahvistaa, että Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Olet haukkunut minua pähkähulluksi ja tolloksi ja ties miksi, eikä minun tarvitse sietää mitään vittuilua. Olen sanonut, että en enää kirjoita sinulle sanaakaan. Tämä asiaa vaatii kuitenkin puuttumista, koska kirjoitat täyttä puuta heinää. Paavali ja Jeesus eivät oppettaneet "aivan eri asioita".

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali käskee karttamaan syntisiä. Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali sanoo, että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Eli olet valehtelija, kuten jo kaikki tiesimme, ja osoittanut olevasi kykenemätön asialliseen keskusteluun, vaan jatkuvasti solvaat, pilkkaat ja nimittelet toisia.

        Luuletko Paavalin tarkoittaneen synnittömiä, kun sanoo "älä koske saastaiseen"?

        Minä olen tajunnut hänen puhuneen syntisistä.


      • torre12 kirjoitti:

        Luuletko Paavalin tarkoittaneen synnittömiä, kun sanoo "älä koske saastaiseen"?

        Minä olen tajunnut hänen puhuneen syntisistä.

        Miksi kutsuit minua tolloksi ja pähkähulluksi? Ja kuvittelet, että minä osallistuisin keskusteluun kanssasi? No antaa olla tämän kerran, kerro luku ja jae, missä kohtaa Paavali sanoo, että älä koske saastaiseen.


      • torre12 kirjoitti:

        Luuletko Paavalin tarkoittaneen synnittömiä, kun sanoo "älä koske saastaiseen"?

        Minä olen tajunnut hänen puhuneen syntisistä.

        Sinulle tiedoksi, että saastaisella ei ole mitään tekemistä synnin kanssa. Ihminen voi saastua mistä tahansa, eikä se tee häntä syntiseksi.


      • esimerkki1
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro nyt vihdoin, missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti? Luku ja jae kiitos.

        No hitsi, tämä on Jaakobin kirjeestä, ei siis Paavalilta, mutta Uuden testamentin opetus on selvä, että murhaaminen on synti:

        "Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja." (Jaak. 2:11)

        Kymmenessä käskyssä on murhaaminen selvästi kielletty. Paavali noudatti Tooraa koko ikänsä ja opetti Tooraa. Paavali ei missään kohtaa sano, että murhaaminen nyt on sallittua. Se että Paavali ei erikseen puhu tappamisesta, ei tarkoita, että tappaminen nyt olisi sallittua. Miksi Vanhassa testamentissa kyllin selvästi annettu käsky pitäisi toistaa Paavalin toimesta Uudessa testamentissa? Vanha testamentti kuuluu Raamattuumme, joten oletus on, että jokainen on sen lukenut. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että ainoastaan Paavalin opetus on Jumalan sanaa. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että jokainen käsky, jota Paavali ei toista, ei sido meitä.

        Silti, löysin tämän jakeen Paavalilta:

        "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät." (Room. 1:29-32)

        Paavali tässä listaa murhan ikävien asioiden luettelossaan, joten voimme pitää selvänä, että murhaaminen Paavalin mukaan ei ole OK.

        Suurin synti on se josta eniten meuhkataan. Paavali leimasi aivan selvästi seksin suurimmaksi synniksi, ja suuremmaksi kuin murhan joihin hän oli itsekin osallistunut. Vaikkei hän tätä selkiästi sanonutkaan.


      • esimerkki1 kirjoitti:

        Suurin synti on se josta eniten meuhkataan. Paavali leimasi aivan selvästi seksin suurimmaksi synniksi, ja suuremmaksi kuin murhan joihin hän oli itsekin osallistunut. Vaikkei hän tätä selkiästi sanonutkaan.

        Ai vaikka ei selkeästi sanonutkaan, mutta arvelet Paavalin tarkoittaneen sitä. Eli siis ei löydy sitä lukua ja jaetta, jossa Paavali sanoisi seksin olevan suuri synti. Mutta tämänhän me jo tiesimmekin.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Toki fariseusten mielestä, joista osa ilmeisesti oli absolutisteja, tälläinen viinin nauttiminen oli syntiä ja hirvittävä kauhistus.

        En tajua sinua.

        Paavali sanoo selvällä suomen kielellä, etteivät juomarit peri Jumalan valtakuntaa. Raamattu sanoo Jeesuksen olleen juomari.


      • torre12 kirjoitti:

        En tajua sinua.

        Paavali sanoo selvällä suomen kielellä, etteivät juomarit peri Jumalan valtakuntaa. Raamattu sanoo Jeesuksen olleen juomari.

        Kuitenkaan Paavali missään kohtaa ei kiellä nauttimasta alkoholia. Jeesus ei kiellä missään kohtaa nauttimasta alkoholia. Jeesus muutti veden viiniksi. Jeesus viiemeisellä ateriallaan siunasi maljan viiniä. Paavali kehoittaa Timoteusta nauttimaan myös viiniä. Raamattu ei sano Jeesuksen olleen juomari, Raamatussa fariseukset haukkuvat Jeesusta juomariksi, heidän tuomionsa on kyseenalainen.


      • esimerkki1
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai vaikka ei selkeästi sanonutkaan, mutta arvelet Paavalin tarkoittaneen sitä. Eli siis ei löydy sitä lukua ja jaetta, jossa Paavali sanoisi seksin olevan suuri synti. Mutta tämänhän me jo tiesimmekin.

        Kun sanotaan tuohon aikaan, että oma ruumis on Pyhän Hengen temppeli ja huoruus on synti Pyhän Hengen temppelia vastaan, niin jokainen käsittää että se on suuri synti. Ei Paavali puhunut mitään kaverin Pyhän Hengen temppelin lopettamisesta joten se ei ollut ilmeisesti niin suuri synti koska sitä ei tarvinnut mainita.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "Ihan sama mitä Paavali sanoo yhtään mistään, koska kaikki vie kauemmaksi Jumalasta ja paratiisista. Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo."

        Ja Paavalihan nimenomaan vahvistaa, että Jeesuksen viitoittama tie on tie Jumalan luo.

        Ei Paavali tiedä Jeesuksesta mitään. Paavali vain sekoilee harhojaan jostakin ylösnousseesta haamusta. Paavali ei kertaakaan edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta, vain omista harhoistaan.


      • esimerkki1 kirjoitti:

        Kun sanotaan tuohon aikaan, että oma ruumis on Pyhän Hengen temppeli ja huoruus on synti Pyhän Hengen temppelia vastaan, niin jokainen käsittää että se on suuri synti. Ei Paavali puhunut mitään kaverin Pyhän Hengen temppelin lopettamisesta joten se ei ollut ilmeisesti niin suuri synti koska sitä ei tarvinnut mainita.

        Niin, huoruus on syntiä tietenkin, missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti? Avioliitossa seksi on täysin sallittua ja luvallista. Mutta haureuden tekijä tekee syntiä ja turmelee Pyhän Hengen temppelin. Tämä on Paavalin opetus. Joten se luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavali sanoo, että seksi on suuri synti.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei Paavali tiedä Jeesuksesta mitään. Paavali vain sekoilee harhojaan jostakin ylösnousseesta haamusta. Paavali ei kertaakaan edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta, vain omista harhoistaan.

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen tai Tooran kanssa. Kiitos.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei Paavali tiedä Jeesuksesta mitään. Paavali vain sekoilee harhojaan jostakin ylösnousseesta haamusta. Paavali ei kertaakaan edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta, vain omista harhoistaan.

        Paavali siteeraa suoraan Jeesusta:

        "Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

        Ai ei edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta?


      • bismillah kirjoitti:

        Ei Paavali tiedä Jeesuksesta mitään. Paavali vain sekoilee harhojaan jostakin ylösnousseesta haamusta. Paavali ei kertaakaan edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta, vain omista harhoistaan.

        "Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."" (Apt. 20:35)


      • bismillah kirjoitti:

        Ei Paavali tiedä Jeesuksesta mitään. Paavali vain sekoilee harhojaan jostakin ylösnousseesta haamusta. Paavali ei kertaakaan edes sivulauseessa kerro Jeesuksen opetuksesta, vain omista harhoistaan.

        "Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut"." (1. Tim. 5:18)

        Tässä Paavali lainaa jälleen suoraan Jeesusta (Lk. 10:7).


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi kutsuit minua tolloksi ja pähkähulluksi? Ja kuvittelet, että minä osallistuisin keskusteluun kanssasi? No antaa olla tämän kerran, kerro luku ja jae, missä kohtaa Paavali sanoo, että älä koske saastaiseen.

        2. Kor. 16: 17 Paavali puhuessaan uskomattomista: "Erotkaa heistä, älkääkä saastaiseen koskeko (kuten Herra sanoo) ".

        Tämä on erilainen tulkinta Toorasta. Siellä saastainen on synnyttänyt nainen.


      • torre12 kirjoitti:

        2. Kor. 16: 17 Paavali puhuessaan uskomattomista: "Erotkaa heistä, älkääkä saastaiseen koskeko (kuten Herra sanoo) ".

        Tämä on erilainen tulkinta Toorasta. Siellä saastainen on synnyttänyt nainen.

        Tarkoitat 2. Kor. 6:17 eikä 16:17. Et edes Raamatun jakeita saa tänne oikein. Niin älkää koskeko saastaisiin, eikä saastaisella ole mitään tekemistä syntisen kanssa.


      • torre12 kirjoitti:

        2. Kor. 16: 17 Paavali puhuessaan uskomattomista: "Erotkaa heistä, älkääkä saastaiseen koskeko (kuten Herra sanoo) ".

        Tämä on erilainen tulkinta Toorasta. Siellä saastainen on synnyttänyt nainen.

        Haluatko vielä kertoa, kuinka asiallista on mielstäsi kutsua toista tolloksi ja pähkähulluksi?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen tai Tooran kanssa. Kiitos.

        Miten niin luku ja jae? koko Paavalin tuotanto on eksytystä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kuitenkaan Paavali missään kohtaa ei kiellä nauttimasta alkoholia. Jeesus ei kiellä missään kohtaa nauttimasta alkoholia. Jeesus muutti veden viiniksi. Jeesus viiemeisellä ateriallaan siunasi maljan viiniä. Paavali kehoittaa Timoteusta nauttimaan myös viiniä. Raamattu ei sano Jeesuksen olleen juomari, Raamatussa fariseukset haukkuvat Jeesusta juomariksi, heidän tuomionsa on kyseenalainen.

        Ajatteletko, että ihmiset eivät osaa arvioida onko joku "juomari"?

        Minua on kutsuttu täällä valehtelijaksi, pähkähulluksi, tolloksi, saastaksi, rumaksi. Otan ne rennosti, ei ne haavaa tee. Itse sanon tolloksi niitä, jotka kirjoittavat tolloja.


      • bismillah kirjoitti:

        Miten niin luku ja jae? koko Paavalin tuotanto on eksytystä.

        Jos Paavalin tuotanto on eksytystä, ole hyvä ja näytä yksikin jae, jossa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Tooran kanssa. Kiitos.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jos Paavalin tuotanto on eksytystä, ole hyvä ja näytä yksikin jae, jossa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Tooran kanssa. Kiitos.

        Koko tuotanto. Saat aivan itse valikoida minkä tahansa jakeen.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jos Paavalin tuotanto on eksytystä, ole hyvä ja näytä yksikin jae, jossa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen tai Tooran kanssa. Kiitos.

        No onhan selvä ja voimakas ristiriita jo siinä, että Paavali teki oman listansa, jossa varas ei peri Jumalan valtakuntaa. Jeesus sitten sanoi yhdelle varkaalle, että "tänä yönä olet kanssani paratiisisissa".

        Paavali ja Jeesus ovat kuin yö ja päivä: ei mitään yhteistä. Paavalihan suositteli jopa sitä, että kaikki olisivat naimattomia. Sitä ei kuultu Jeesukselta.

        Tollo ei kannata olla.


      • bismillah kirjoitti:

        Koko tuotanto. Saat aivan itse valikoida minkä tahansa jakeen.

        Selvä homma. Otetaan Paavalilta seuraavat jakeet:

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;" (2. Kor. 15:4)

        "joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!" (Gal. 1:4)

        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -" (Gal. 3:13)

        "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." (Rom. 5:8)

        Paavali tässä sanoo, että Jeesus kuoli meidän syntiemme edestä. Miten tämä on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa? Sinä kun väität, että Paavali on eksyttäjä ja Saatanasta, ole nyt hyvä ja näytä yksikin jae Paavalilta, joka on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa. Jos kerran koko tuotanto on sitä, ei luulisi olevan vaikea sinun näyttää edes sitä yhtä jaetta.


      • torre12 kirjoitti:

        No onhan selvä ja voimakas ristiriita jo siinä, että Paavali teki oman listansa, jossa varas ei peri Jumalan valtakuntaa. Jeesus sitten sanoi yhdelle varkaalle, että "tänä yönä olet kanssani paratiisisissa".

        Paavali ja Jeesus ovat kuin yö ja päivä: ei mitään yhteistä. Paavalihan suositteli jopa sitä, että kaikki olisivat naimattomia. Sitä ei kuultu Jeesukselta.

        Tollo ei kannata olla.

        Kuinka aikuismaista on mielestäsi kutsua toista pähkähulluksi ja tolloksi, onko tämä sellaista käytöstä, johon Jeesus kehoitti?


      • torre12 kirjoitti:

        No onhan selvä ja voimakas ristiriita jo siinä, että Paavali teki oman listansa, jossa varas ei peri Jumalan valtakuntaa. Jeesus sitten sanoi yhdelle varkaalle, että "tänä yönä olet kanssani paratiisisissa".

        Paavali ja Jeesus ovat kuin yö ja päivä: ei mitään yhteistä. Paavalihan suositteli jopa sitä, että kaikki olisivat naimattomia. Sitä ei kuultu Jeesukselta.

        Tollo ei kannata olla.

        Tuossa ei ole mitään ristiriitaa. Jokainen joka katuu ja turvaa Jeesukseen pelastuu, kuten ristinryöväri. Mutta yksikään joka edelleen harjoittaa varkautta ei voi pelastua, ei Jeesuksen eikä Paavalin mukaan.

        Jälleen keksit aivan omiasi. Missä kohtaa Paavali muka suosittelee, että kaikki olisivat naimattomia? Huomaan, että sinulla on todella suuria vaikeuksia ymmärtää Jumalan sanaa.


      • torre12 kirjoitti:

        No onhan selvä ja voimakas ristiriita jo siinä, että Paavali teki oman listansa, jossa varas ei peri Jumalan valtakuntaa. Jeesus sitten sanoi yhdelle varkaalle, että "tänä yönä olet kanssani paratiisisissa".

        Paavali ja Jeesus ovat kuin yö ja päivä: ei mitään yhteistä. Paavalihan suositteli jopa sitä, että kaikki olisivat naimattomia. Sitä ei kuultu Jeesukselta.

        Tollo ei kannata olla.

        Laitetaan vielä jae, joka oletettavasti sinulla on mielessä:

        1. Kor. 7:
        7. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin
        on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
        8. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos
        pysyvät sellaisina kuin minäkin;
        9. mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin;
        sillä parempi on naida kuin palaa.

        Sanooko Paavali tässä, että kaikkien tulee olla naimattomia? Ei todellakaan. Opettele lukemaan.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Selvä homma. Otetaan Paavalilta seuraavat jakeet:

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;" (2. Kor. 15:4)

        "joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!" (Gal. 1:4)

        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -" (Gal. 3:13)

        "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." (Rom. 5:8)

        Paavali tässä sanoo, että Jeesus kuoli meidän syntiemme edestä. Miten tämä on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa? Sinä kun väität, että Paavali on eksyttäjä ja Saatanasta, ole nyt hyvä ja näytä yksikin jae Paavalilta, joka on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa. Jos kerran koko tuotanto on sitä, ei luulisi olevan vaikea sinun näyttää edes sitä yhtä jaetta.

        Jeesus EI kuollut meidän syntiemme edestä. Moinen on rienausta. Jokainen vastaa omista synneistään Tuomiopäivänä.


      • bismillah kirjoitti:

        Jeesus EI kuollut meidän syntiemme edestä. Moinen on rienausta. Jokainen vastaa omista synneistään Tuomiopäivänä.

        Ja luka ja jae kiitos, missä kohtaa Jeesus näin opettaa? Jeesus sanoo, että joka häneen uskoo, pelastuu:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Nyt se kohta Raamatusta kiitos, missä kohtaa Paavali opetus on ristiriidassa Jeesuksen kanssa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja luka ja jae kiitos, missä kohtaa Jeesus näin opettaa? Jeesus sanoo, että joka häneen uskoo, pelastuu:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Nyt se kohta Raamatusta kiitos, missä kohtaa Paavali opetus on ristiriidassa Jeesuksen kanssa.

        Älä jaksa jankuttaa. Koko Paavalin tuotanto ja teologia on täysin Jeesuksen opetuksen vastaista harhaoppia.


      • bismillah kirjoitti:

        Älä jaksa jankuttaa. Koko Paavalin tuotanto ja teologia on täysin Jeesuksen opetuksen vastaista harhaoppia.

        Nyt se luku ja jae kiitos, missä kohtaa Paavalin tuotanto on mitenkään ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa. Yksikin jae riittää, kiitos.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Laitetaan vielä jae, joka oletettavasti sinulla on mielessä:

        1. Kor. 7:
        7. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin
        on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
        8. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos
        pysyvät sellaisina kuin minäkin;
        9. mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin;
        sillä parempi on naida kuin palaa.

        Sanooko Paavali tässä, että kaikkien tulee olla naimattomia? Ei todellakaan. Opettele lukemaan.

        Heh. Miksi Paavali edes ehdotti naimattomuutta kaikille ihmisille?

        Tätä et ole kuullut Jeesukselta.


    • Suurta.juhlaa
    • TosiKertomus

      Lähetyssaarnaaja-asento sai nimensä viime vuosisadalla, kun suomalaiset evankelistat matkustivat levittämään sanaa afrikkaan. Siellä he havaitsivat, että paikallinen väestö panee niinkuin koirat -takaapäin kontallaan. He pyysivät mustalta mieheltä vaimoa lainaan ja näyttivät oikein kädestä pitäen ambomaan asukkaille krsitillisen naima-asennon. Kyläläiset seurasivat suvun jatkamista haavi auki ja sanoma upposikin kansaan paremmin kuin jumalan sana konsanaan. Ja sokerina pohjalla; jonkuna ajan kuluttua todettiin, että kyliinn alkoi syntyä normaalia vaaleaihoisempia lapsia, jotka saivat kasteessa nimen: Toivo, Usko, Martti (Ahtisaaren mukaan muuten) jne.

    • kui2

      Aloitus lieneekin ihan upouusi sovellus kaikesta asiaan liittyvästä ja kova pähkinä.. purtavaksi aika monille. 😅

      • Ei tuossa nyt mitään niin uutta ole, vaikka Paavalin harhaopit ovatkin kristittyä maailmaa eksyttäneet uskomaan mitä sattuu. Nuo ovat kuintenkin oikean opin lähteet, Jumalalta tulleet.


    • Jeesus ei minunkaan käsitykseni mukaan ollut samoilla linjoilla Paavalin kanssa mm. kriteereissä, joilla taivaaseen päästään.

      • Luku ja jae kiitos, missä kohtaa nämä kriteerit ovat eri. Jeesus sanoo:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Jeesus siis asettaa taivaaseen pääsyn kriteeriksi uskon häneen.

        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut" (Rom. 10:9)

        Paavalin mukaan usko Jeesukseen pelastaa.

        Nyt ole hyvä ja selitä, miten Paavali ja Jeesus muka tästä asiasta olivat eri linjoilla?


      • takaisinmaahan

        Paavali teki Jeesuksesta ihmisuhrin - Jeesus ei. Jeesuksen mukaan muuttuminen ja alhaisten tunteiden voittaminen on ihmisen pelastus tiedon ohella, koska olemme ja elämme jo taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillä - Paavalin mukaan ihminen pelastuu vasta kuolemansa jälkeen Jeesuksen kuolemalla Kristuksena, Jumalana.

        Jeesuksen opetukset liittyy sieluun, henkeen ja mieleen - Paavalin vain fysiikkaan.


      • jokopianjakovalmis

        Jeesus siis asettaa taivaaseen pääsyn kriteeriksi uskon häneen, sanot.

        Jeesuksen taivastenvaltakunta on meissä ja meidän ympärillämme jo eläessämme, ja jotta pääsemme nyt tuohon elämän taivasten valtakuntaan, se käy hänen opetustensa kautta; voittaa alhaiset tunteet. Ja jotta tämä menee perille, on syytä USKOA hänen OPETUKSENSA. Kellä on korvat se kuulkoon.


      • maahanmaatumaan
        Kristitty.net kirjoitti:

        Luku ja jae kiitos, missä kohtaa nämä kriteerit ovat eri. Jeesus sanoo:

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

        Jeesus siis asettaa taivaaseen pääsyn kriteeriksi uskon häneen.

        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut" (Rom. 10:9)

        Paavalin mukaan usko Jeesukseen pelastaa.

        Nyt ole hyvä ja selitä, miten Paavali ja Jeesus muka tästä asiasta olivat eri linjoilla?

        Tikku. Ärsyttää. Tässä ole hyvä:

        "2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        Paavali todistaa olevansa Isä Jumala:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        Paavali kiroaa muut:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Lue nyt sitten sitä Paavalin evankeliumia, mutta et sinä löydä sieltä Jeesusta edes 5 prosentin vertaa, mutta sen vähänkin löytäminen edellyttää, että, että kuulut siihen.... hm.... ryhmään ja pystyt erottamaan hänen äänensä.

        YMMÄRRÄTKÖ!

        Ja jos et erota hänen ääntään, niin sorry nyt sitten vaan, kukaan ei voi sinua sitten auttaa - se juna meni jo.


    • Lue esim. Matteuksen evankeliumi kokonaan ja joku Paavalin kirje kokonaan niin onhan niissä ero. Yksittäisillä jakeilla toisen lyöminen onnistuu kyllä jokaiselta.

      • Luettu on moneen kertaan. Kerro nyt vain, mitä eroa sinä niissä mukamas näet?


      • eikuulusittensinulle

        Ehkä voitkin lopettaa kysymisen, jos sinä et sitä Jeesuksen ääntä kuule.


    • 1,2, 3... Flight!!!

      Hihu vs Hihu, parasta viihdettä
      😂😂😂🤣🤣🤣😂🤣😂

    • Täällä kun on väitetty, että Paavalin opetus muka olisi ristiriidassa Jeesuksen ja Tooran kanssa, niin olkoon nyt hyvä ja kertokaa vihdoinkin yksikin esimerkki, missä kohtaa ne ovat ristiriidassa?

      • maahanmaatumaan

        Jeesuksen taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme - emme ole matkalla sinne, asumme siinä. Paavali väittää pelastavansa teidän kuoleman ja Jeesus meidän elämän. Siinä se ero.


    • Kuten huomaamme, Paavalin opetus ei missään kohtaa ole ristiriidassa Tooran, eikä Jeesuksen opetuksen kanssa.

      • Koko Paavalin ajatusmaailma ja teologia on vastoin Jeesuksen opetusta. On täysin turhaa käydä asiasta jae jakeelta spekuloimaan.


      • bismillah kirjoitti:

        Koko Paavalin ajatusmaailma ja teologia on vastoin Jeesuksen opetusta. On täysin turhaa käydä asiasta jae jakeelta spekuloimaan.

        Ei tarvitse sinun käydä läpi kaikkia jakeita, riittää että postaat kaksi jaetta, yhden Jeesukselta, ja yhden Paavalilta, joka on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ei tarvitse sinun käydä läpi kaikkia jakeita, riittää että postaat kaksi jaetta, yhden Jeesukselta, ja yhden Paavalilta, joka on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.

        Et taida olla alkuunkaan perillä siitä, mistä tässä kirjoitellaan. Koko Paavalilainen teologia, jos sitä harhaoppia voi sellaiseksi kutsua, on TÄYSIN toista kuin mitä Jeesus opetti. Paavali ei edes siteeraa missää Jeesuksen opetusta, ainoastaa omia harhojaan.


      • bismillah kirjoitti:

        Et taida olla alkuunkaan perillä siitä, mistä tässä kirjoitellaan. Koko Paavalilainen teologia, jos sitä harhaoppia voi sellaiseksi kutsua, on TÄYSIN toista kuin mitä Jeesus opetti. Paavali ei edes siteeraa missää Jeesuksen opetusta, ainoastaa omia harhojaan.

        Jos koko Paavalin teologia on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, ei luulisi olevan niin vaikeaa postata tänne yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jos koko Paavalin teologia on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, ei luulisi olevan niin vaikeaa postata tänne yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.

        Etkö millään tajua? Paavali oli Paavali ja Jeesus oli Jeesus.

        Paavali opetti meille tutusta VT:sta omalla omituisella tavallaan, ja Jeesus omalla tavallaan. Paavali suositti Jeesuksen vastaisesti kaikkia olemaan naimattomia, sekä jos vaimot ovat, niin elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan.


      • eityhmille

        Kuulepa sinä tikun jänkääjä - montako kertaa haluat, että vastaan ja miten monta kertaa olen jo kuukausia kertonut, että mikä tuo ero on, ja jos nyt olet vihasi raivossa keksinyt olevasi väärissä joukoissa, niin vahinko, et voi enää vaihtaa puoltakaan. Et läpäissyt testiä, kun et edes tajunnut mistä oli kyse.


      • junameni
        eityhmille kirjoitti:

        Kuulepa sinä tikun jänkääjä - montako kertaa haluat, että vastaan ja miten monta kertaa olen jo kuukausia kertonut, että mikä tuo ero on, ja jos nyt olet vihasi raivossa keksinyt olevasi väärissä joukoissa, niin vahinko, et voi enää vaihtaa puoltakaan. Et läpäissyt testiä, kun et edes tajunnut mistä oli kyse.

        Niiden ei tarvitse kysyä, jotka kuulevat (tunnistavat) Jeesuksen äänen. Tällä erotettiin jyvät akanoista - sorry, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa tämän tapahtua näin.


    • Jeesuksen.sanaa

      Paavalin opetukset ovat kaikki Jumalan sanaa.

      • Jumala sanoo: "Olkoot tästä lähtien ne miehet, joilla vaimo on, niin kuin heillä ei vaimoja olisikaan".

        Kuinka on laitasi?


      • Ei todellakaan! Paavali opettaa itsensä paholaisen sanomaa vesittäen profeetta Jeesuksen sanoman täysin. Jeesus opetti tien Jumalan valtakuntaan. Paavali kun ei onnistunut tuhoamaan vihaamaansa oppia ulkoa päin, tuhosi sen sisältä päin.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei todellakaan! Paavali opettaa itsensä paholaisen sanomaa vesittäen profeetta Jeesuksen sanoman täysin. Jeesus opetti tien Jumalan valtakuntaan. Paavali kun ei onnistunut tuhoamaan vihaamaansa oppia ulkoa päin, tuhosi sen sisältä päin.

        Anna nyt vihdoin tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Anna nyt vihdoin tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.

        Et tajua mistä puhut. Ei Paavalin harhaoppia kannata lähteä jae jakeelta ihmettelemään, ei edes yhtä jaetta, koska koko Paavalin ajatusmaailma ja lähtökohta on pielessä, harhaa. Jakeita ja kohtia voi vaihdella ja niitä vertailemalla tulla hyvinkin erilaisiin johtopäätöksiin. Silloin kuitenkin eksyy harhoihin ja eksytykseen, ja juuri siihen Paavali tietysti pyrkikin.


      • bismillah kirjoitti:

        Et tajua mistä puhut. Ei Paavalin harhaoppia kannata lähteä jae jakeelta ihmettelemään, ei edes yhtä jaetta, koska koko Paavalin ajatusmaailma ja lähtökohta on pielessä, harhaa. Jakeita ja kohtia voi vaihdella ja niitä vertailemalla tulla hyvinkin erilaisiin johtopäätöksiin. Silloin kuitenkin eksyy harhoihin ja eksytykseen, ja juuri siihen Paavali tietysti pyrkikin.

        Jos kerran Paavalin opetus on räikeästi ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, kuten sinä väität, anna nyt vain tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa ne ovat ristiriidassa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jos kerran Paavalin opetus on räikeästi ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, kuten sinä väität, anna nyt vain tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa ne ovat ristiriidassa.

        Et suostu lukemaan selviä esimerkkejä, joten ei niitä sinulle kannata esittää.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jos kerran Paavalin opetus on räikeästi ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, kuten sinä väität, anna nyt vain tulla yksikin esimerkki, missä kohtaa ne ovat ristiriidassa.

        Usko nyt jo, KAIKKI on Paavalilla pielessä, koko lähtökohta. Paavali vääristelee Tooran sanoman omaan harhaiseen ajatusmaailmaansa sopivaksi, "todistelemaan" väittämiä joilla ei ole mitään tekemistä Tooran todellisen sanoman kanssa. Paavali fariseuksena tunsi Tooransa hyvin, joten hän teki vääristelmänsä silkkaa pahuuttaan. Paavali korottaa ihmisen jumalalliseksi omassa harhaisessa mielessään (siis Paavali on se joka harhassaan korottaa Jeesuksen herraksi, Jumala ei näion tee) vesittäen täysi profeetta Jeesuksen opettaman tien paratiisiin.


      • bismillah kirjoitti:

        Usko nyt jo, KAIKKI on Paavalilla pielessä, koko lähtökohta. Paavali vääristelee Tooran sanoman omaan harhaiseen ajatusmaailmaansa sopivaksi, "todistelemaan" väittämiä joilla ei ole mitään tekemistä Tooran todellisen sanoman kanssa. Paavali fariseuksena tunsi Tooransa hyvin, joten hän teki vääristelmänsä silkkaa pahuuttaan. Paavali korottaa ihmisen jumalalliseksi omassa harhaisessa mielessään (siis Paavali on se joka harhassaan korottaa Jeesuksen herraksi, Jumala ei näion tee) vesittäen täysi profeetta Jeesuksen opettaman tien paratiisiin.

        Nyt ole hyvä ja kerro yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa joko Tooran tai Jeesuksen opetuksen kanssa. Kiitos.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Nyt ole hyvä ja kerro yksikin esimerkki, missä kohtaa Paavalin opetus on ristiriidassa joko Tooran tai Jeesuksen opetuksen kanssa. Kiitos.

        Etkö tosiaan tunne Paavalia ja Tooraa, tai Jeesusta?

        Paavali ei ainakaan tunne, koska hänen lainauksensa VT:sta ovat aivan naurettavia tulkintoja, sekä opetukset Jeesuksen opetuksesta täysin poikkeavia.

        Ja sinä pyydät esimerkkejä!


    • einstein1

      Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma.-einstein

    • mites_se_on

      Jumalallako ei lapsia. Kyllä Maria ja Jumala puhuvat sitten ristiin. Ja kenet ne juutalaiset muka sitten ristille naulasivat jos ei Jeesusta ja vielä haudankin hävittivät?

      Millähän kielellä ja kenelle Jumala teki alkuperäiset ilmoituksensa. Olisi kiva jäljittää viestin kulku ja kuinka paljon ilmoitu/s/kset ovat muuttuneet matkalla esimerkiksi suomennettuun raamattuun?

      Mites toi Budha? Onko jotain sukua Jumalalle. Nauttii suurta kansan luottamusta aasian suunnalla.

      • paavalilletietysti

        Millähän kielellä ja kenelle Jumala teki alkuperäiset ilmoituksensa, pohdit.

        Paavalille, ne on siinä alla olevassa viestissä, kielestä ei ole tietoa.


      • vainaikamuuttuu

        Buddhiahan tulee aina uusia ja uusia, on ikään kuin filosofia, ja islamissakin on tullut Jeesuksen jälkeen seuraava profeetta Muhammed. Paavalia ei luetella kyllä millään tavalla edes profeetaksi - vain eräs juutalainen rabbi ja fariseus, joka määräsi Jeesuksen ristinkuolemaan ja teki opin hänestä, eikä Paavalin jälkeen ole tullut ketään eikä mitään lisää - jos ei siis Rooman keisaria lasketa opintekijän luetteloon (kolminaisuusoppi) - kristinuskossa. Kaikki on pysynyt samalla paikka jo liki 2000 vuotta.


    • paavalinluomaa

      Täällä kinataan, että onko Paavalin oppi ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa, ja onhan ne tavallaan ristiriidassa, mutta ehkä tuohon keskusteluun olisi pakko sitten jo kaivaa Nag Hammadin papyruskääröt mukaan, koska evankeliumit on Paavalin tekemiä hänen omin sanoin ja opin mukaan. Tai ainakin hän niin vakuuttaa ja kiroaa ne muut evankeliumit - mitä ne sitten ovatkin olleet jo ensimmäisellä vuosisadalla - kuka tietää?

      Tosin Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta, joten mikä sitten on tämä mystinen lähde, josta hän väittää saaneensa tietoja - kuten Jeesuksen kuolemisen uhrauksena ihmisten syntien puolesta tai esimerkiksi ehtoollisen asetussanat.

      Eli näin Paavali sanoo:

      2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

      1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

      Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

      Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      Ja evankeliumissa lukee, että Jeesus sanoo:

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

      Ja tämänkin Paavali kertoo itse sanoneensa:

      "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

      Samoin evankeliumeista löytyvät ehtoollisen asetussanat, jotka on laitettu Jeesuksen suuhun, on samoin Paavalin itsensä suusta:

      "Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

      No, Paavali jätti joukkoon sellaista pientä aitoutta tuovaa särmää tietysti, eikä syystä taikka toisesta hionut kokonaisuutta siloiseksi, että voi kyllä syntyä käsitys erilaisista opeista Jeesuksen ja Paavalin välillä.

      • "koska evankeliumit on Paavalin tekemiä hänen omin sanoin ja opin mukaan"

        Nyt kyllä vääristelet Raamatun sanaa ja pahasti. Paavali ei missään kohtaa sano, että evankeliumit ovat hänen tekemiään. Hän kyllä sanoo, että on saanut evankeliuminsa Jeesukselta, mutta hän ei sano, että Raamatun neljä evankeliumia ovat hänen omaa tuotostaan.

        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:11,12)

        "Tosin Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta"

        Juuri edellä lainasin, että Paavali kertoo saaneensa evankeliuminsa Jeesukselta. Paavali sanoo tavanneensa Jeesuksen:

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt." (1. Kor. 15:3-8)

        Apostolien teot kertovat, kuinka Paavali kohtasi Jeesuksen:

        "Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän." Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon." (Apt. 9:3-8)

        "Samoin evankeliumeista löytyvät ehtoollisen asetussanat, jotka on laitettu Jeesuksen suuhun, on samoin Paavalin itsensä suusta:"

        Miten niin ne ovat Paavalin suusta? Nehän löytyvät kaikista neljästä evankeliumista, jotka eivät ole Paavalin tuotosta.


      • tuhosisisältä

        Otetaan ensin evankeliumin teko, ja se mitä Paavali sanoo siitä KUN HÄN SEN TEKI:

        "2. Kor. 11:2 Sillä MINÄ kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN EVANKELIUMIN KAUTTA Kristuksessa Jeesuksessa."

        Paavali kiroaa taivaan enkelin - en löydä samaa kiroamista Jeeuksen opetuksista:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Tässä Paavali sanoo itse antaneensa muille tiedoksi tämän, että Jeesuksesta tehdään ihmiuhri:

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        Ehtoollisen asetussanat oli ensin Paavalilla, ja sitten ne on lisätty evankeliumeihin:

        Sillä MINÄ OLEN SAANUT Herralta sen, minkä myös OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

        Näin Paavali siis synnytti Jeesuksen kuolemasta evankeliumin kautta ihmiuhrikultin kiivaillen Jumalan kiivaudella, itse ISÄNÄ, kun hän asetti yhden miehen eteen puhtaan neitsyen.

        Ei asettanut edes Jumalan eteen, ei edes yhden Jumalan pojan - pyhästä hengestä puhumattakaan. Sanasta sanaan viestin alussa.

        Onko muuta vielä?


      • näkinäkyjä

        "Juuri edellä lainasin, että Paavali kertoo saaneensa evankeliuminsa Jeesukselta. Paavali sanoo tavanneensa Jeesuksen."

        Ei tavannut, vaikka olikin juutalaisneuvostossa tuomitsemassa hänet kuolemaan. Paavali puhuu näystään Damaskoksen tiellä.


      • kirosiristille

        Ymmärrätkö, että mikä ero on elävällä ihmisellä, joka voi jotakin todistaa ja sitten kuolleella ihmisellä, jolta joku väittää saaneensa jotakin näyn kautta?

        Paavalin enkelin kiroomiset sun muut eivät ainakaan itseäni vakuuta mistään muuta kuin paholaisen kanssa kimpassa olemisesta.


      • tuhosisisältä kirjoitti:

        Otetaan ensin evankeliumin teko, ja se mitä Paavali sanoo siitä KUN HÄN SEN TEKI:

        "2. Kor. 11:2 Sillä MINÄ kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN EVANKELIUMIN KAUTTA Kristuksessa Jeesuksessa."

        Paavali kiroaa taivaan enkelin - en löydä samaa kiroamista Jeeuksen opetuksista:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Tässä Paavali sanoo itse antaneensa muille tiedoksi tämän, että Jeesuksesta tehdään ihmiuhri:

        "Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)

        Ehtoollisen asetussanat oli ensin Paavalilla, ja sitten ne on lisätty evankeliumeihin:

        Sillä MINÄ OLEN SAANUT Herralta sen, minkä myös OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

        Näin Paavali siis synnytti Jeesuksen kuolemasta evankeliumin kautta ihmiuhrikultin kiivaillen Jumalan kiivaudella, itse ISÄNÄ, kun hän asetti yhden miehen eteen puhtaan neitsyen.

        Ei asettanut edes Jumalan eteen, ei edes yhden Jumalan pojan - pyhästä hengestä puhumattakaan. Sanasta sanaan viestin alussa.

        Onko muuta vielä?

        Sanooko Paavali tuossa kohtaa, että hän on kirjoittanut evankeliumit? Ei tasan sano.

        Paavali ei kiroa taivaan enkeliä, hän sanoo, että kuka tahansa, joka julistaa evankeliumia joka on vastoin Paavalin julistamaa evankeliumia, olkoon kirottu.

        Mistä tiedät, että ehtoollisen asetussanat olivat ensin Paavalilla? Paavali siteeraa itse suoraan Luukkaan evankeliumia ja kutsuu sitä Raamatuksi:

        "Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut"." (1. Tim. 5:18)

        Joten evankeliumit olivat olemassa ennen Paavalin kirjeitä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Sanooko Paavali tuossa kohtaa, että hän on kirjoittanut evankeliumit? Ei tasan sano.

        Paavali ei kiroa taivaan enkeliä, hän sanoo, että kuka tahansa, joka julistaa evankeliumia joka on vastoin Paavalin julistamaa evankeliumia, olkoon kirottu.

        Mistä tiedät, että ehtoollisen asetussanat olivat ensin Paavalilla? Paavali siteeraa itse suoraan Luukkaan evankeliumia ja kutsuu sitä Raamatuksi:

        "Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut"." (1. Tim. 5:18)

        Joten evankeliumit olivat olemassa ennen Paavalin kirjeitä.

        Paavalin mukaan KIROTTU on myös se, joka ei tee kaikkea mitä lain kirjoitukset sanovat, galatalaiskirje.


      • torre12 kirjoitti:

        Paavalin mukaan KIROTTU on myös se, joka ei tee kaikkea mitä lain kirjoitukset sanovat, galatalaiskirje.

        Sanooka Paavali, että kirottuja ovat ne, jotka noudattavat lakia, vai ne, jotka rikkovat lakia?


      • saatanallisiavoimia

        Paavalin mukaan oli kirottu niin taivaan enkeli, jos julistaa evankeliumia, joka ei ole häneltä sekä Jeesus Jumalana ristille, sillä onhan sanottu, että kirottu on se, joka on puuhun ripustettu, Paavalin sanojen mukaan.

        Oot melkoinen trolli, kun haluat nyt saada tuhanteen kertaan lukijoille todistettua Paavalin väärentäminen ja pahuus - luultavasti yksikään lukija ei nyt ole jäänyt siitä tiedosta paitsi.


      • saatanallisiavoimia kirjoitti:

        Paavalin mukaan oli kirottu niin taivaan enkeli, jos julistaa evankeliumia, joka ei ole häneltä sekä Jeesus Jumalana ristille, sillä onhan sanottu, että kirottu on se, joka on puuhun ripustettu, Paavalin sanojen mukaan.

        Oot melkoinen trolli, kun haluat nyt saada tuhanteen kertaan lukijoille todistettua Paavalin väärentäminen ja pahuus - luultavasti yksikään lukija ei nyt ole jäänyt siitä tiedosta paitsi.

        Kaipaan täällä todistusta siitä, että Paavalin oppi missään kohtaa olisi ristiriidassa Tooran tai Jeesuksen opetuksen kanssa, kuten bismillah väittää, mutta eipä ole kuulunut mitään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe