Mikä on normaali leposyke

Huolestunut

kertokaapa mikä on oikea leposyke, minulla leposyke on noin 55 ja onko se vaarallisen alhainen. Olen miettinyt lääkäriin menoa

11

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveys-sisar

On aika alhainen tuo leposyke, kannattaisi käydä lääkärin puheilla. mutta jos olet urheillut niin ei mitään hätää

• Anonyymi

Normaali leposyke on 0 eli nolla.
      Täyslepo.

• Anonyymi

Mulla leposyke on ollut nuoresta asti 100 , lenkkeillyt aina, eli mulla liian korkea.

• Anonyymi

Normaalia tuollainen leposyke on hyväkuntoisella. On niitä alhaisempiakin hyväkuntoisilla ihmisillä. Käytätkö verenpaine lääkkeitä jotka laskee leposykettä? Jos menee alle 50 sitten lääkärille.

• Kävin Kardiologin vastaanotolla ja hän tutki ja sanoi että kaikki on kunnossa ja tuollainen tuo syke on mulla ollut niin kauan kun siihen olen huomiota kiinnittänyt. Joten näillä mennään niin pitkälle kuin vauhti riittää

https://www.youtube.com/watch?v=H8cSSPZGiwg

• Minulla alimmillaan sairaalassa mitattuna 36, eivätkä ole pitäneet lääkärit vaarallisen alhaisena.

• Anonyymi

Sä olet kuolemaisillasi, tuo laskeva syke kertoo sydämesi toiminnan prosentteina heti 60 sykkeen jälkeen. Eli sydämesi vajaatoiminta on aloittajalla 55 prosenttia, mutta koska se laskee voit kuolla jos se putoaa alle 50. Se jolla oli sata on oikeasti 47 oikealla kaavalla laskettuna (en laita sitä tähän). Mutta huom LASKEVA SYKE, SEN PITÄÄ OLLA 55-65 tai 85-95 (100 voisi olla mittarivirheestäkin, mutta aika epätodennäköisesti olisi).
      MENE HETI LÄÄKÄRIIN!
      Sinä jolla on 36, sydämesi toimii enää 36 prosentin voimalla. Valitettavasti olet saanut huomaamattasi sydäninfarktin ja tulet kuolemaan todella nuorena.

• Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi

Kun syke loppuu tai nopeutuu https://fi.wikipedia.org/wiki/Kammiovärinä

"Elvytys ja seuraukset
      Elvytyksessä käytetään sähköistä defibrillaattoria, jolla sydämen rytmiä yritetään muuttaa depolarisoimalla kaikki sydänlihassolut samanaikaisesti. Tämän jälkeen sinussolmuke saattaa palauttaa normaalin rytmin. Sydäntä ei varsinaisesti siis käynnistetä sähköllä, vaan sillä lopetetaan sydämessä kaoottisesti kiertävä sähkövirta ja annetaan näin normaalirytmille tilaisuus palautua. Elvytyksellä on sitä suurempi mahdollisuus onnistua, mitä lyhyempi aika ehtii kulua ongelman alusta.

Kun sydän saadaan toimimaan, elvytetyn potilaan ennuste riippuu useimmiten siitä, kuinka hän toipuu syntyneestä aivovauriosta. Tämä riippuu monista tekijöistä, muun muassa hapenpuutteen ja elvytyksen kestosta, verenkierron tehosta toipumisvaiheessa, sydämeen ja verenkiertoon vaikuttavista sairauksista, muiden peruselintoimintojen häiriöistä ja aivojen kunnosta ennen sydämenpysähdystä. Terveet lapset ja nuoret aikuiset saattavat toipua hyvin vaikeasta aivovauriosta, kun taas aikaisemmat aivovauriot ja aivoja rappeuttavat sairaudet saattavat vaikeuttaa toipumista pienestäkin lisävauriosta.

Jos rytmihäiriön alku on nähty, tehokas elvytys kammiovärinärytmistä alkaa viiveettä ja sydämen toiminta käynnistyy nopeasti uudelleen, saattaa puolet näistä potilaista selvitä hengissä sairaalaan asti, 10–25 % olla elossa kuukauden kohdalla ja 5–15 % toipua aivovauriosta pitkällä tähtäimellä omatoimisiksi, rytmihäiriötä edeltäneeseen kuntoon tai lähelle sitä. Selvästi parempia tuloksia saavutetaan, jos hoito alkaa ajoissa jo ennakoivien oireiden perusteella ennen kuin tilanne pahenee kammiovärinään ja sydänpysähdykseen asti."

• Anonyymi

Ennuste?

"Jos rytmihäiriön alku on nähty, tehokas elvytys kammiovärinärytmistä alkaa viiveettä ja sydämen toiminta käynnistyy nopeasti uudelleen, saattaa puolet näistä potilaista selvitä hengissä sairaalaan asti, 10–25 % olla elossa kuukauden kohdalla"

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe