Lainaa ei tipu mistään

Gardenia27

Heipähei!

Koitin hakea useammasta pankista 5000€ lainaa remonttiin, mutta jokaisesta tuli vastaukseksi jotain että riskianalyysin vuoksi eivät myönnä. Tarkistin sitten luottotietoni ja siellä kaikki kunnossa, luottoluokitus A (Hyvä) eikä mitään merkintöjä ole. En halua kulutusluottoja hakea, sillä minulla on jo yksi kalliimpi kulutusluotto opiskeluajoilta. (10000€ jäljellä). Ilmoitin rehellisesti kaikki velat, tulot ja tiedot. Nettopalkka 1800€. Silti ei tippunut. Mistähän tämä johtuu? Voiko tuo 10000€ velka tosiaan vaikuttaa niin paljon, etten saa 5000€ lainaa? Luottotietoni ovat aina olleet puhtaat. Mistä nämä yritykset oikein katsovat nämä luottotiedot ja minkä perusteella jättävät luoton myöntämättä? Omat tietoni ostin Suomen asiakastietorekisteristä.

25

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4745

      "En halua kulutusluottoja hakea"
      "Mistä nämä yritykset oikein katsovat nämä luottotiedot ja minkä perusteella jättävät luoton myöntämättä"

      Eli haet sittenkin kulutusluottoa eli vippiä kallilla korolla, vippejähän ne kaikkimuut on paitsi pankkien myöntämät kulutusluotot? Joo ja tuo 10000e on jo sen verran ettei noilla tuloilla tuollaisia "remonttivippejä" tipu.

      Koita hakea omasta PANKISTASI

      • Aloittaja27

        Laina on otettu omasta pankista 25000€ josta jäljellä 10000€. Hain lainaa S-pankista, Nordeasta, Aktiasta, Osuuspankista yms. Kaikilta sama vastaus. Asun miehen omistamassa talossa, maksan kuluja kuukaudessa vain 300€. Muita lainoja ei ole, kuin tuo yksi 10000€. Lainalyhennys on kuukaudessa 200€ ja minulle jää reilusti käyttövaraa kuukaudessa.


      • Mummi9
        Aloittaja27 kirjoitti:

        Laina on otettu omasta pankista 25000€ josta jäljellä 10000€. Hain lainaa S-pankista, Nordeasta, Aktiasta, Osuuspankista yms. Kaikilta sama vastaus. Asun miehen omistamassa talossa, maksan kuluja kuukaudessa vain 300€. Muita lainoja ei ole, kuin tuo yksi 10000€. Lainalyhennys on kuukaudessa 200€ ja minulle jää reilusti käyttövaraa kuukaudessa.

        Jos ei ole vakuutta niin saat vain kalliimpia kulutusluottoja vakuudettomina.


      • Anonyymi
        Aloittaja27 kirjoitti:

        Laina on otettu omasta pankista 25000€ josta jäljellä 10000€. Hain lainaa S-pankista, Nordeasta, Aktiasta, Osuuspankista yms. Kaikilta sama vastaus. Asun miehen omistamassa talossa, maksan kuluja kuukaudessa vain 300€. Muita lainoja ei ole, kuin tuo yksi 10000€. Lainalyhennys on kuukaudessa 200€ ja minulle jää reilusti käyttövaraa kuukaudessa.

        Ei nykyään enää pankista kovin moni lainaa saa ja vaikka saisi, niin pankkilainat voi kilpailuttaa myös netissä esim https://lainapaikka.fi/

        Ilman lainojen kilpailutusta menettää helposti paljon kun ottaa vaan jonkun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyään enää pankista kovin moni lainaa saa ja vaikka saisi, niin pankkilainat voi kilpailuttaa myös netissä esim https://lainapaikka.fi/

        Ilman lainojen kilpailutusta menettää helposti paljon kun ottaa vaan jonkun

        Olisiko niin, että aikaa myöden henkilökohtaiset kohtaamiset pankissa on muuttuneet enemmin nettiin ja päätökset tehdään järjellä eikä tunteella.

        5000€ voi tuntua pieneltä ja helpolta maksaa ajassa, mutta sehän on kaikkea muuta.

        Itse olen osatyökykyinen työtön ja olen hoitanut asiat pankin mielestä hyvin. Pankki olisi suonut minulle 1000€ kreditin. Itse emmin sitä, mutta suostuin pankin pyyntöön tehdä hakemus pankin yksityisasiakkaan korttifirman, jossa robotti tekee päätöksen. Robotti teki samalla perusteella kielteisen päätöksen kuin itse olisin tehnyt.

        Sama se on tuon 2018 tehdyn lainahakemuksen kanssa.


    • pienituloinen

      Sinulta katsotaan maksukykyä. Mainitset "kaikki lainat" eli ilmeisesti olet pystyssä enemmänkin kuin 10 000? Maksukykylaskelmaan katsotaan asumiskulut ja elinkustannukset sekä olemassaolevat luotot. Jos sinulla on vaikkapa 700 euron vuokra, 700 euron elinkustannukset ja siihen päälle vielä 200e/kk lainakulut, ei sinulle jää tässä laskelmassa kuin 200 e/kk hätävaraa. Ei siihen enää uutta lainaa saa, vaikka kuinka olisi A-luokan kansalainen.

    • niinjoo
    • Maikki_89

      Mulla oli vastaava ongelma kun koitin hakea yhdistää vanhat lainani yhdeksi et jäis enemmän rahaa palkasta joka kuu. Sit kaveri vinkkasi https://lendia.fi josta hain sitten 12000e lainaa ihan huvikseni, ja sainkin sitten kolmesta eri pankista tarjoukset joista yksi oli 15000e lle :) Otin sitten sen koska sen kuukausilyhennys oli vaan alle 300e kuussa. Yhdistin lainani ja mulle jäi vielä sillei et päästiin mieheni kanssa lomalle :)

    • LuurankojaKaapissa

      5000€ on niin pieni summa, että riskianalyysi ilmeisesti nostaa esille melkoisen luurangon.
      Luuranko voi olla se, että sinullahan ei vaikuta edes olevan kohdetta jota rempattaisiin. Jos pariskunta hakee taloonsa remonttilainaa, haetaan se yleensä yhdessä. Aika epäilyksiä herättävää on, mikäli lainaa hakee vain se puolisko, joka ei ole osa-omistajana kiinteistöön. Jos kiinteistön omistaja on hakijana, on myös kiinteistö käytettävissä vakuutena, jolloin 5000€ on todella naurettavan pieni summa. Onko asunnon omistajan historia jotain muuta kuin parasta A-luokkaa? Lainaa hakiessa ilmeisesti kuitenkin ilmoitit, mitä kiinteistöä meinataan rempata? Todennäköisesti pankki on silloin vilkaissut myös kiinteistön omistajan historiaa...eikä pelkästään rempataan isännän asuntoa tyyppisen "hyväntekeväisyys"-lainan ottajan historiaa.

    • dfgdgfdggfdgd

      Jos et halua kulutusluottoa, sinulla täytyy olla vakuuksia lainaa vastaan. Ilman vakuuksia saat ainoastaan kalliita lainoja. Vakuudeton laina on käytännössä ihan sama asia kuin kulutusluotto. Oma nimi paperissa ei ole vakuus, vaan vakuuteen tarvitaan jotain omaisuutta, jonka pankki pystyy myymään, jos et maksa lainaasi.

      Onkohan ongelmana juuri tuo, että haet vakuudellista lainaa, vaikka sinulla ei ole mitään omaisuutta sitä vastaan? Esimerkiksi tuohon remonttilainaan pitää laittaa vakuudeksi (ainakin osittain) oma asunto tai jotain muuta. Jos taas olet ostanut juuri asunnon maksimilainalla, on koko asunto kokonaan asuntolainan vakuutena, eikä se kelpaa vakuudeksi siitä syystä (ei edes näin pieneen lainaan). Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka asuntolaina olisi puolison nimissä.

      Ja itse ainakin epäilisin maksukykyä noilla tuloilla ja noin suurella kulutusluotolla. Jos sinulla ei ole omaisuutta moninkertaisesti lainan verran, on jo tuo kulutusluotto aivan liikaa ja estää käytännössä lainojen saannin. Tuosta kulutusluotosta pitäisi ehdottomasti päästä mahdollisimman nopeasti eroon.

      • dfgdgfdggfdgd

        Ja unohtui yksi asia... Et voi laittaa toisen omaisuutta vakuudeksi omaa lainaasi, et edes puolisosi asuntoa, vaikka te molemmat asutte siinä. Jos nimittäin asunto on puolisosi nimellä ja vain hän hoitaa asuntolainaa, hänen nimensä joka tapauksessa vaaditaan lainaa varten.


      • fsdfd

        Mikäs on kallis laina?


      • KallistaOnJos

        Jos lainaa ottaa yli 50000€ niin kallista on, jos vuoden euribori 1% ylittyy 2,5€/kk kulut. jos lainaa ottaa alle 50000€ niin silti vakuudellisen lainan pitäisi irrota alle 1,5% marginaalilla 2,5€/kk kuluilla.
        Vakuudeton on lähes aina kallis, koska se on lähtökohtaisesti vakuudellista kalliimpaa. Joissain harvoissa tapauksissa vakuudeton lainakin saattaa olla edullinen, jopa halpa, mutta silloin on yleensä kysymyksessä maahantuojan sponsoroima autorahoitus, joka auton hinnoittelukin huomioiden saattaa olla aidosti lähes ilmaista. (vakuutusmaksu saattaa nousta, koska rahoitus edellyttää osamaksusopimuksen turvaavaa vakuutusta, esimerkiksi kännissä kolarointia varten). Tuota kännivakuutusosuutta ei muuten lasketa todelliseen vuosikorkoon , vaikka todellinen lainanhoitoon vaikuttava kulu kyseessä onkin.


    • Onkokeiltujokaikki

      Nordea on hyvä mielestäni mutta Resurs Bank myös. Myös lähes korotonta ja helppo saada kokeile:) Suomilimiitti ja Ferratum ovat ihan peestä:(

      • Poopoo

        Ai Resurs Bank korotonta!? Anna mun nauraa. Se on kyllä totta, että helpolla myöntävät. Itsekin sain 5000 e ilman liitteitä (sillä olen "vanha" asiakas) ja nyt ollaan kusessa ja laina ei lyhene millään. Halvemmaksi tulee maksaa perinnän kautta, jotta saa aikanaan korkokulut järkevimmiksi.

        Nordean Joustoluotto on ok, sillä korot kohtuulliset ja muutenkin joustavat elämäntilanteen mukaan. Sitä on ollut 11000 e, vielä 7000 e jäljellä.


    • Terttuli

      https://atmoney.pw/7947762444323/

      Tulkaa klikkaileen , 10c saa klikkauksesta ja Paypal tilin. Ei rikastu mutta joka viikko olen klikkaillut ja 50 dollarista ylöspäin viikossa kerännyt, kaikki ylimääräinen raha on tervetullutta. Varsinkin kun sitä ennestään ei ole yhtään tai on vähän. Kannattaa tsekata!

    • Jooppajoo

      Kuka tarvitsee 5000 euron lainaa mihinkään?

    • its_yours_deal

      Joku kirjoittaa, että 5000e on pieni määrä. Kokeilkaas säästää tuo tuo summa, nin tiedätte miten pieni määrä rahaa se on.

      Luottoluokitus. Sentään jollekin yksityiselle tuollainenkin on annettu. En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Yksityinen ihminen voi hoitaa asiansa hyvin, kelvollisesti tai huonosti. Itse katson olevana tuossa hyvän ja kelvollisen välissä. Kuulun riskiryhmään. En saisi 5000€ lainaa tai luottokorttia..

      Yhdistelmälainana tuo summa on ihan ok, jos sen avulla velallinen saa taloutenksa tasapainoon, eikä sitten velkaannu lisää. Mutta se vaatii vakuudet ja takaukset. Ei vastikkeettomasti.

      • LuurankojaKaapissa

        Aika moni ei kehtaisi edes täyttää lainahakemukseen 5000€, kyseessä todellakin on pieni summa. Ja jos niin pientä summaa lähtee hakemaan pankkilainana, on jo se hieman epäilyttävää. Todennäköisesti pankki helpommin myöntääkin 50000€ kuin 5000€...näppituntumaa, myönnetään. Asia tietysti muuttuu, mikäli on osoittaa pankille, että 5000€ tarvitaan sen säästössä olevan 50000€ päälle.


    • Anonyymi

      Mistä hemmetistä saisin lainaa, luottotiedot ovat menneet, mutta tarvitsen välittömästi edes 2000 euroa jostain. Olen hakenut ja hakenut, huijarit yrittää rahastaa, mutta en niihin sorru, olen tehnyt lukemattomia ilmiantoja maailmanlaajuiseen rikostutkintaan noista saatanan huijareista. Onko kellään antaa tietoa asiasta, alan olla jo väsynyt ainaiseen turhaan hekemiseen.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Tarttisin kans pari tonnia mutta mistään en saa.


      • Anonyymi

        ”edes 2000€”

        Ei taida tuolla ihmisellä olla mitään suhteellisuudentajua kuinka iso raha se on.

        Periaatteessa persaukinen saa sen kasaan USEAMMAN vuoden vääntämisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”edes 2000€”

        Ei taida tuolla ihmisellä olla mitään suhteellisuudentajua kuinka iso raha se on.

        Periaatteessa persaukinen saa sen kasaan USEAMMAN vuoden vääntämisellä.

        Koska olet noin viisas, niin kerro minullekkin ne useamman vuoden väännöt. Toiseksi, tarvitsen heti lainan, ei minun mielestäni 2000 € ole iso summa, mutta 20000 € jo on aika iso summa, sinulla ei ainakaan ole suhteellisuuden tajua, taidat itse olla persaukinen vääntäjä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet noin viisas, niin kerro minullekkin ne useamman vuoden väännöt. Toiseksi, tarvitsen heti lainan, ei minun mielestäni 2000 € ole iso summa, mutta 20000 € jo on aika iso summa, sinulla ei ainakaan ole suhteellisuuden tajua, taidat itse olla persaukinen vääntäjä!!!!

        Anonyymi
        2024-03-07 11:58:33

        Kommentoi!

        Ei minun tarvitse perustella mitään.

        5000€ ja 2000€ on vain isoja summia.

        Olen ollut aikuinen jo 1990 luvun alussa ja tiedän, että vastaavat summat 30000 mk ja reilu 10000mk oli 1980 ja 1990 luvun alussa isoja lukuja.

        Helppo sanoa nollassa, että maksaa vaikka kolmessa vuodessa tuon 2000€ ja korkoa, mutta totuus on aivan eri. Jos hakijalla on säännölliset tulot ja pitkä kunnollinen pankkisuhde, niin pankki antaa tuon pienemmän summan luottokortilla kunhan säästöjä on vastineeksi. Yksityinen ei anna vaikka olisi miljoona ylimääräistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe