Vetäydyn kaikista keskusteluista

poiuytrdfgh

Olen saanut jonkun melkein kolme tuntia kestävän pyörrytyspuolitajuttomuuskohtauksen ja päättänyt että en voi enää kuormittaa itseäni yrittämällä selittää ihmisille asioita joita he eivät ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Vetäydyn kaikista kontakteista, joissa mitään keskustellaan. Joten minusta ei siinä mielessä ole enää kelleen häiriötä-

147

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_pliis

Älä pliis lähde. Tuot tänne hienoa näkökulmaa ja infoa.

• Ai_moi

Ai, moi kaima! Mitä kuuluu?

• poiuytrdfgh

Voisin kyllä tuottaa tänne sisältöä, mutta en voi sitä tehdä enää koska mun aivot ei kestä sitä sosiaalista kuormitusta mitä mulle siitä sitten tulee kun osa syyttelee siitä että jos vain tuotan sisältöä, enkä sen kummemmin osallistu sosialisointiin, niin olen niin kauhean ymmärtämätön, muita huomioimaton, huomionhaluinen, en tajua että mulla on ongelma, en tajua että liika on liikaa ja mitä kaikkea. Niin on se nyt parempi etten enempää sisältöä tänne tuota, kun minä en jaksa tuota toista puoliskaa ilmiötä. Karsittava nyt pois elämästä kaikki semmoset kertaheitolla. Eilen meni kunto sille mallille. Ilmoitin myös psykopaatilleni että kaikella rakkaudella kiitän elämästä heidän kanssaan mutta en voi enää yrittää kommunikoida kanssaan koska olen yrittänyt itseni väsyksiin 50 vuotta ja mitään siitä ei tule. Että konkreettisesti olen tässä, mutta sisimpäni sanoo hyvästit enkä yritä enää sisimmästäni käsin yhteyttä heihin mitä olen yrittänyt suurena unelmanani 50 vuotta. Yritin vielä eilen, mutta psykopaattini alkoi vain pöpöttämään, eikä millään pystynyt rauhallisesti kuuntelemaan vaikka itse pyysi kertomaan. Narsistini tekee samoin, sanoo ettei tiedä mistä on kyse ja jos vastaan että ok, minä kerron, niin kun aloitan niin alkavat pöpöttää päälle niin etten kuitenkaan saa kertoa. Tuo toistuu, enkä voi sille mitään että tekevät itsepintaisesti noin. 50 vuotta yritin. Nyt luovutan tuosta ihan sovulla ja rakkaudella, minä ja vanhempani emme voi henkisellä tasolla kommunikoida lainkaaan. Se on yksinkertaisesti mahdotonta ja ei auta muu kuin hyväksyä se. Minulla ei ole mitään vihaa tai katkeruutta tai mitään asiasta lainkaan ja sen ilmoitin psykopaatillenikin. Että yksinkertaisesti lopetan yrittämästä kommunikoida koska siitä ei tule mitään lukemattomista kärsimällisistä yrityksistä huolimatta. Tämä asia vaan on näin. Ne muut kuvitelmat tilanteesta ovat yksinkertaisesti valetta. Ei se että muut peilaa minusta omia elämänkokemuksiaan ole minun elämääni kuin siltä osin, että he tekee semmosta peilaamista ja jotenkin kuvittelee ja jopa yrittää väittää sen olevan minä. Ja jos alan uskoa, että se olen minä, niin hulluksihan minä sitten tulen. Joten sorry, nyt on korvat laitettava tukkoon niin luureille kuin netille, että tämä pyörrytys loppuu. Vahempieni kanssa olen sovussa, mutta en koskaan enää yritä kommunikoida kanssaan sisältäni käsin. Kiitoksia.

• Kävelyonihanluvallista

En ihmettele että lähdet. Tällä palstalla on vallinnut aivan käsittämätön sinuun kohdistuva kiusaamismentaliteetti. Palstan nimenä voisi olla Narsismin sijasta Poiun vihaaminen. En ymmärrä ihmisiä jotka saavat elämänvoimaa vihaamisesta, ilkeydestä ja lynkkaamisesta.

Jos lähdet, tuo porukka on muka riemuissaan, mutta salaa sisimmässään harmissaan: kenenkäs kimppuun me nyt sitten ruvetaan porukalla käymään? He puhuvat sinusta ja yrittävät provosoimalla houkutella sinua takaisin. Sitten he yrittävät löytää uuden uhrin. Minä se en voi olla koska käyn täällä niin harvoin. Sitä paitsi vähät välitän siitä mitä minusta täällä ajatellaan, ei kiinnosta. Mahdollisesti uusi uhri on ylt, koska uhrin pitää olla vakikirjoittaja joka käyttää aina samaa nimimerkkiä. Sen kummempaa syytä ei tarvitse ollakaan.

Kaikkea hyvää sinulle! Tietäisin paikan minne sinun ihan oikeasti kannattaisi liittyä ja missä pääsisit keskustelemaan ihmisten kanssa asiallisesti ilman että kukaan käy kimppuusi henkilökohtaisella tasolla, mutta tällä palstalla ei kannata mainita hyvien paikkojen nimiä - etteivät häiriköt siirry sinne.

Pysykää kiusaajat täällä, tämä paikka on teille omiaan, täällä voi kaikessa rauhassa kiusattujen ja kyykyttää ketä tahansa miten paljon tahansa ilman mitään seuraamuksia!

• poiuytrdfgh

Kiitos itsellesi. Nyt ihan alkuun mun on otettava täysi aivolepo ennenkuin keskustelen mukavassakaan paikassa. Tuo iltainen pyörrytys tuntui jo vähän vaaralliselle. Ja valitettavasti tässä ei oikein auta edes hyvää tahtova apu silloin kun ongelma on täysi ylikuormitus, koska sitten jopa hyvää tahtova kysely kuormittaa ja lisää oireita. Ja tässä tilassa on vähän vaarallista sosialisoida koska ihmiset suuttuvat siitä että olen kuorimittunut. Sehän se oli luureissakin ongelma. He suuttuvat minulle siitä, että mikään heidän lisää kuorimittava apunsa kuinka hyväntahtoista hyvänsä, ei voi auttaa jos ongelma on yksinkertaisesti aivojen sosiaalinen ylikuormitus. No he sitten ymmärtäväisimmillään töksäyttävät: "Mitä sitten soittelet !" Ja jopa se sitten taas lisää sitä pyörrytystä ja hättääntymistä miten niin pyörällä päästään voi selvitä. Mutta mihinkään ei voi ottaa yhteyttä, koska kuorimittavat lisää ja vain ja ainostaan pahentavat tilannetta ja sitten suuttuvat siitä minulle ja pitävät ihmisenä joka syyttelee muita. Mutta en voi sille faktalle mitään, että mun aivot kuormittuu, ei ole kyse syyttelystä enkä ole luonteeltani syyttelevä ihminen vaan aivan päinvastoin ajatuksiltani ja tunnemaailmaltani. MUTTA mun aivot kuormittuu niistä ihmisten jutuista. Se on fyysinen ongelma, jolle en voi mitään. Eilen tuntui kun palokoita lentelisi aivojen sisällä ympäriinsä ku ajatusobjektit sinkoili. Tosi vaikea selvitä arjessa ajatusobjektit sinkoillen päässä, mutta abstrakteja älyllisiä suoristuksia ne kuitenkin tehostaa. Pystyn elämäni helposti osoittamaan keräämällä tieteellisiä tutkimuksia ja asettelemalla ne elämäntarinani lomaan loogiseen järjestykseen. Jos tämä ei ihmisille kelpaa, niin sorry ei ole minulle mahdollista muuta asialle tehdä.

Sinulle hyvää jatkoa "kävelyonihanluvallista". Alan jopa arvailla mitä paikkaa tarkoitat vaikken siellä ole ollut mukana. En tiedä olenko oikeassa. Mutta nyt ekana on pakollinen aivolepo kaikelta sosiaaliselta. Yhtään mikään muu ei tässä oikeasti voi auttaa, vaikka ihmiset ei sitä ymmärtäisi. Se on aivolepo nyt.

Ja joo en provosoidu tänne takaisin eräiden kirjoituksista, joten on tosiaan pärjättävä ilman minua. Koska se on aivolepo nyt. Iltaiset varoitusmerkit olivat melkoiset.

• poiuytrdfgh

Voin nyt vielä tänne kirjoittaa laajasta kokemuksestani empiirisellä tasolla että on pääosin vastenmielistä ei -neurotyypillisen henkilön puhua itsestään syvemmin neurotyypilliselle. Psykopaattini on ihmetellyt kuinka siedän sitä tehdä, kuinka siedän vastata ihmisten kysymyksiin jne. jollaisiin hän ei sietäisi vastata. Ja näinhän se on, että tarinaa koko perheestämme ei luureissa haluttu kuulla tai pystytty kuulemaan vaikka itse kyselivät, vaan korvat kuuroutuivat lähes kaikilla. Selvästi negatiivisia tunteita ja kieltämistä aiheuttaa kaikki erilainen oli kyseessä sitten erityisherkkä tai asperger, tai psykopaatti tai narsisti tai joku muu vastaava. Ja noiden kohtaaminen sitten aiheuttaa vielä enemmän kieltämistä. Ihmiset jotenkin kummasti eivät siedä esim. kuvausta erityisherkän ja psykopaatin kohtaamisesta. Mikäköhän heille siinä niin sietämätöntä on ? Kertomuksen he juurikin haluaisivat jos pystyisivät täyttämään jollakin muulla kertomuksella. Miksi sen pitäisi olla joku muu kertomus ? Mitä vikaa on kertomuksessa jossa kohtaa erityisherkkä ja psykopaatti ? Sitä minä vaan en ymmärrä. Mun mielestä se on tavallaan ihan mielenkiintoinenkin kohtaaminen, kommunikaatio vaan kaatuu mahdottomuuteensa. Siinä mielessä kykenen kuitenkin ajattelemaan empaattisesti psykopaattia koskaan, että hänen on varmaan yhtä epämiellyttävää puhua neurotyypillisille aidosta itsestään kuten minun on epämiellyttävää puhua itsestäni Aspergerina neurotyypillisille. He eivät sitten vain millään ymmärrä erilaisia aivoja ja sen pystyn ymmärtämään psykopaateista, että heillä on siis jollakin muulla tavalla neurotyypillisistä erilaiset aivot kuin itselläni vaikka en sitten tavoitakaan sitä heidän kokemustaan heidän aivojensa sisältä käsin koska en osaa kuvitella kovinkaan hyvin millaista on sellaisilla aivoilla olla, mutta kenties osaan kuvitella askeleen pidemmälle kuin neurotyypillinen koska siellä on kuitenkin se neurotyypillisestä erilaisen elementti hänelläkin, ja tämäkin seikka ehkä voi vetää Aspergereja ja psykopaatteja puoleensa koska yhteistä on kuitenkin neurotyypillisyyden ulkopuolinen kokemus vaikkakin aivan eri tavalla. Mutta minusta tuntuu, että kun semmoset henkilöt kohtaa toisensa siinä saattaa tulla semmonen tunne esim aspergerille kohdatessaan psykopaatin että: "Että ai moi täällä on muitakin porukan ulkopuolisia !" ja silleen voivat vetää toisiaan puoleensa. Mutta sitten kuitenkaan yhteistä säveltä ei löydy varsinkaan mitä tunteiluun tulee. Mutta mun täytyy myöntää, että tuollaiset todella äärikaavamaisen neurotyypilliset kun ylt, on mulle kyllä aikamoinen kauhistus. Ottaa mun päälle ihan yhtä koville kuin psykopaatti. ..oletan koska ero mun aivoistani hänen aivoihinsa on suunnilleen yhtä suuri kuin ero mun ja psykopaatin aivojen välillä . Että mun on suunnilleen yhtä rankkaa keskustella yltin kuin psykopaatin kanssa, joten hän ei voi mitään asiaa auttaa. koska hän rasittaa fyysisiä aivoja mikä on se suurin ongelma. Eikä hän ymmärrä mitään vaikka hänelle olisi selittänyt rautalankamallin vaan hokee yhtä ja samaa mahdotonta juttua, Myöskin hän toiminnallaan haittaisi ja olisi valmis haittaamaan epäneurotyypillisen henkilön aivotoimintaa entisestään. Onneksi kohtaamani neurologit eivät sentään ole ajatelleet yhtä vanhanaikaisesti kuin hän. ..ja ovat lisäksi olleet valmiita puhumaan minulle niin älykkäästi että minäkin ymmärrän. Tuollaiset ei niin älykkään oloiset hoitajat neuvomassa on ihan aivotoiminnan kauhistus.

• poiuytrdfgh

Minun kanssa onnistuu yleensä kommunikoimaan kun vaikka selittää asiat yksinkertaisesti tieteellisesti. Tiede on yhteinen niin neurotyypillisille kuin Aspergereille, niin se on nähdäkseni hyvä silta heidän välilleen. Selviyetän asiat tietellisesti ja jätetään muu väiin please .

• poiuytrdfgh

Lomittelin tonne mappiini omia asiakirjojani ja tiedeartikkeleita. Ne ovat aivan hämmästyttävän loogisessa linjassa ja usein pienimpiäkin yksityiskohtia myöden. Ja sitten yhtäkkiä pulpahtaa uusi tiedeartikkeli joka sopiikin yllättäen yhteen jonkin vanhemman hieman irralliseksi jääneen asiakirjan kanssa. Tämä on jotenkin jännä ilmiö.

• poiuytrdfgh

keskityn mieluummin tutkimaan tuota järjestelmällistä ilmiötä kuin sekoittamaan päätäni näillä sekavilla sosiaalisilla jutuilla kuten eilen kävi jo pelottavasti.

• En_oikein

"Jos lähdet, tuo porukka on muka riemuissaan, mutta salaa sisimmässään harmissaan: kenenkäs kimppuun me nyt sitten ruvetaan porukalla käymään? He puhuvat sinusta ja yrittävät provosoimalla houkutella sinua takaisin. "
        En oikein tiedä mitä sinulle pitäisi kuitata. Ihan hyvin ei sielläkään pyyhi.
        Että olisko tuo kiitos avusta vai mikä se olisi.

• Tekeetuhoamissäliikkuu

Moni on tullut jo hulluksi siellä ja täällä.
      Joukkoon mahtuu lisää.
      Nainen voi pelastaa tai tuhota.
      Varautukaa naiseen.
      Ystävä tai vihollinen aina vaarallinen.

• poiuytrdfgh

Minulla on semmonen ongel,a, että jotkut miehet varautuu minun ilman mitään syytä ja se tuntuu todella kummalliselle, Mutta olen nyt viimein päättänyt olla päätäni sillä vaivaamatta. Ei ole minulla aavistustakaan mihin varautuvat. Meinasin tulla hulluksi niin kauan kuin kuvittelin että syy siihen pitäisi jotenkin löytyä minusta. Tiedän ettei heidän kävisi kuinkaan vaikka eivät varautuisikaan mitä minuun tulee. Mutta annan heidän rauhassa varautua jos heistä siltä tuntuu kun empaattinen ihminen olen. Jos oloa helpottaa varojärjestelyt naisten varalta niin mikäs siinä. Voihan sen ajatella niinkin.

• poiuytrdfgh

Esimerkiksi jotkut miehet saattaa sanoa minulle: "En halua kanssasi naaimisiin", vaikka en ole kosinutkaan eikä ole ollut mitään muutakaan läheisempään kontaktiin viittaavaa. Nuorempana minulle tuli siitä todella loukattu olo , että miksi minulle sanotaan esimerkiksi ettei kanssani haluta naimisiin kysymättä että haluaisinko edes ? Miksi pitää tolleen ylimääräisesti torjua ? Miksi ei voi sanoa ettei halua kanssani naimisiin vasta jos semmonen kosinta tosiaan oikeesti eteen tulee ?

• poiuytrdfgh

Mutta vetäydyn nyt omiin maailmoihini jotta hermosto rauhoittuu. En ole saanut vetäytyä vuosiin. Ja eilen oli jo hermosto räjähtää. Joten nyt vetäydyn.

• poiuytrdfgh

isäni ilmoitti että säilyttää sopuisat välit vaikken enää aio yrittää kommunikoida kanssaan.

• poiuytrdfgh

Täten väitän edelleen, että esim. luurin korvaan lyöminen ei viesti siitä, että eivät haluaisi olla kanssani tekemisissä tai yhteyksissä. Syy on muu. Ja minun on turha keskustella "auttajien" kanssa, jotka eivät sitä usko vaan tyrkyttävät omia minuun perheeseeni liittymättömiä tulkintojaan. Siitä perheellemme vain haittaa.

• poiuytrdfgh

Lisään vielä että tykkään miehistä, jotka seuraavat tunteitaan (kunhan ei mitään oikeasti vahingollista tee), joten tykkään myös siitä jos välttelevät minua jos siltä tuntuu. Arvostan aitojen tunteiden seuraamista mitä se sitten onkaan kunhan ei vahingollista.

• Yksityisaluepääsykiellet

Perhe on oma perhe.
      Ei ole muilla asiaa.

• Tuo_vain

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/07/16/perhesurmat-paljastavat-kotien-kulissit
        "Perhesurmalla tarkoitetaan tappoa tai murhaa, jossa tekijä surmaa lähiomaisensa tai kaikki perheenjäsenensä. Joissakin tapauksissa tekijä surmaa myös itsensä. Joskus tällaisista surmista käytetään myös nimitystä laajennettu itsemurha."
        Tuo vain jäävuoren huippu. Perheissä pajon kaikenlaista väkivaltaa, josta leviää paljon pahaa oloa koko yhteiskuntaan esim. työpaikkojen kautta.

• Laitan

Laitan tämän saman tekstin vielä tähänkin vaikka se löytyy jo tuolta toisesta ketjustakin.

https://www.tavaratrading.com/blogi/tasta-syysta-hartiasi-ovat-jumissa-ja-nain-hoidat-ne-kuntoon/
      "Hartiaseudun jumeilla on monia seurauksia

Hartioiden, yläselän ja niskan lihasjumeilla voi olla yllättäviä vaikutuksia. Kun verenkierto päähän heikkenee, keskittyminen muuttuu vaikeaksi ja työntekijällä voi jopa esiintyä huimausta ja pahoinvointia.

Yläselän lihaksista voi myös kummuta sormien ja käsien puutumista ja pistelyä. Jopa ahdistavien rintakipujen alkusyy löytyy usein yläselästä.

Hartiakivut voivat myös vaikeuttaa lepäämistä, jolloin ihminen alkaa kärsiä unettomuuden moninaisista haittavaikutuksista. Pahimmillaan tästä seuraa kielteinen kehä, joka ruokkii itseään."

Ja kokemuksesta sanon, että kipu ei välttämättä ole ollenkaan mukana tuossa vyyhdessä, vaan voi tulla suoraan tuollaista verenkierron estymisestä johtuvaa oireistoa.

<<Tietokoneella työskentely on monen pahan jumin alku ja juuri.

Vaikka nyt et siitä yltistä tunnu pitävän, niin juuri hän on sinua yrittänyt tuosta monen monta kertaa varoittaa.
      Mutta varoitukset kaikuvat kuuroille korville.

• poiuytrdfgh

Asenne on täysin väärä. Ei kukaan voi elää onnellisena alistuessaan sellaiseen asenteeseen. Niskat ei rentoudu jos menee pois koneelta jossa on annettu mukaan inhottava emootio hyvän neuvon kera. Se on sitä myrkkyä hunajassa.

• poiuytrdfgh

Niskoja jumittaa tietokonetta paljon pahemmin stressi ja stressiä aiheuttava emootio tai sosiaalinen kuormitus. Tietokone on aika viaton kapine , eikä minua mitenkään oleellisesti vahingoita.

• poiuytrdfgh

Jos ihmistä OIKEASTI halutaan auttaa, niin kuullaan mitä hän ITSE asiastaan sanoo. Se on AINOAA olemassaolevaa OIKEAA apua.

• poiuytrdfgh

Näin mm. siitä syystä että jokainen yksilö on niin erilainen, ettei kukaan muu voi oikeasti tietää.

• poiuytrdfgh

Minua harmittaa tosi paljon etten voinut kuulla erästä ihmistä itseään asiassaan. Minä ymmärrän että olisi ollut tärkeintä kuulla häntä itseään mutten pystynyt koska elin itse tilanteessa jossa kukaan ei kuullut minua. Toivon että Jumala lähettää sille ihmiselle tiedon jotenkin intuitiivisesti että sydämessäni olisin halunnut kuulla häntä itseään.

• poiuytrdfgh

Kaikistä tärkeintä on kuulla ihmistä itseään asiassaan. Sitä en mistään saanut mistä seurasi etten käytännössä kyennyt antamaan sitä eräälle toisellekaan vaikka syvemmällä itseäni kykenen kuulemaan.

• Henkiset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Niskoja jumittaa tietokonetta paljon pahemmin stressi ja stressiä aiheuttava emootio tai sosiaalinen kuormitus. Tietokone on aika viaton kapine , eikä minua mitenkään oleellisesti vahingoita.

No olet sitten melkoinen poikkeus ihmisten joukossa tuossakin asiassa.
        Kyllä kaikkien normaalien ihmisten niskat jumittaa jos paljon koneella on.

Henkiset asiat vaikuttavat, mutta nämä ovat toinen toistensa lomissa jos ihminen on paljon tietokoneella puhumattakaan että ne kummatkin rasitukset tulevat sieltä samasta kojeesta.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00310
        "Kivuliaan niskan hoidossa auttaa kevyt liikunta. Sauvakävely on erityisen hyödyllistä, koska siinä liikuntaa saavat laajalti hartioiden ja niskan lihasryhmät. Myös aktiivisesta lihasvoimaa tai -kestävyyttä parantavasta liikehoidosta voi olla hyötyä (ks. kotivoimisteluohjeita lihasvoiman lisäämisestä 1 ja lihasvenytyksistä "

• Minkä_

"Mieluiten vain kirjoitan tänne asiani en keskustele kenenkään kanssa."
        Minkä ihmeen takia sinun on pakko kirjoittaa tänne keskustelupalstalle.
        Minulla omia höpötyksiäni varten Worldissä päiväkirja.

Valmistaudu höpöttämään jossain muualla.

Jos jatkat höpöttämistä täällä väitteesi siitä että haluat höpötellä itseksesi on pelkkää pötyä.
        Tietoa jokainen joka saa koneen auki, saa itse haettua netistä mielin määrin. Kukaan ei kaipaa mitään linkkejä huudahduksineen että tämä on hyvä ja tämä on hyvä.

• poiuytrdfgh

Semmoinen asia vielä tuli mieleen, että jos on jotain viisi vuotiaita joita ei saa viranomaisjoukkokaan kuriin, niin olettaisin että ei tietenkään, koska ei kai nut jonkun viisi vuotiaan hermot voi kestää viranomaisjoukkoa, joten joukon kasvattaminen todennäköisesti saa sen viisivuotiaan vaan menettämään käytöksensä hallinnan kokonaan ja sittenhän sitä ei kukaan saa järjestykseen millään vaikka olisi mikä asiantuntija. Eli semmoselle lapselle myös on tpdennäköisesti tärkeintä rauha ja rakkaus. Monesti se on ainoa mikä voi auttaa. Ja sitä enemmän rauhaa ja rakkautta tarvitaan mitä villimpi lapsi, ei välttämättä mitään voimajoukkoja, koska voima voi piillä jossakin mitä ei ikinä arvaakaan.

• poiuytrdfgh

En myöskään yhtään pitänyt yltin vammaisasenteista,
        Sama pätee terveisiinkin lapsiin.
        Jos nyt joku vaikka lapsi jotenkin huomiotaherättävästi käyttäytyy, nähdäkseni todennäköisesti tulokset ovat huonompia, jos hänet sen takia esim. suljetaan toiseen huoneeseen. Sellainen todennäköisesti LISÄÄ sitä ei toivottua käytöstä. Tarve sulkea toinen niin, voi olla enemmänkin sen opastajan tarve arvovaltaan, kuin että se olisi tehokkain tapa korjata tilanne mahdollisimman ihanteelliseksi kokenaisuudessaan. Sanoisin että todennäköisiten sellainen lapsi rauhoittuu jos ympäristö antaa hänen ymmärtää että he ymmärtävät ettei lapsi tarkoita mitään pahaa tai väärää ja sitten kohtapuoleen saattaakin käydä niin että laosi käyttäytyy juuri toivotulla tavalla niin että kenenkään ei tarvitse edes korottaa ääntään.

• en.hyväksy
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Semmoinen asia vielä tuli mieleen, että jos on jotain viisi vuotiaita joita ei saa viranomaisjoukkokaan kuriin, niin olettaisin että ei tietenkään, koska ei kai nut jonkun viisi vuotiaan hermot voi kestää viranomaisjoukkoa, joten joukon kasvattaminen todennäköisesti saa sen viisivuotiaan vaan menettämään käytöksensä hallinnan kokonaan ja sittenhän sitä ei kukaan saa järjestykseen millään vaikka olisi mikä asiantuntija. Eli semmoselle lapselle myös on tpdennäköisesti tärkeintä rauha ja rakkaus. Monesti se on ainoa mikä voi auttaa. Ja sitä enemmän rauhaa ja rakkautta tarvitaan mitä villimpi lapsi, ei välttämättä mitään voimajoukkoja, koska voima voi piillä jossakin mitä ei ikinä arvaakaan.

Miksi puhua tässä narsististen vanhempien yhteydessä kurittomista lapsista? Kuitenkin se väärä mutta vallitseva puhe on aina kuritusväkivallasta, vaikkei lapsi ole ollut kuriton, ja joka siis ohjaa mieltä väärin ja harhaan monien lapsiuhrien kohdalla ketkä ovat saaneet osakseen väkivaltaa riippumatta mistää tekosestaan tai tekemättä jättämisestään ollen vain olemassa.

• Onkohan
        en.hyväksy kirjoitti:

Miksi puhua tässä narsististen vanhempien yhteydessä kurittomista lapsista? Kuitenkin se väärä mutta vallitseva puhe on aina kuritusväkivallasta, vaikkei lapsi ole ollut kuriton, ja joka siis ohjaa mieltä väärin ja harhaan monien lapsiuhrien kohdalla ketkä ovat saaneet osakseen väkivaltaa riippumatta mistää tekosestaan tai tekemättä jättämisestään ollen vain olemassa.

Onkohan tarkoitus olla vertaus, kun puhuu tuosta eristämisestä. Häntähän tovottiin/toivotaan kirjoittemaan omiin aloituksiin kun ei piittaa muista kirjoittajista.

• kuritettukin
        Onkohan kirjoitti:

Onkohan tarkoitus olla vertaus, kun puhuu tuosta eristämisestä. Häntähän tovottiin/toivotaan kirjoittemaan omiin aloituksiin kun ei piittaa muista kirjoittajista.

Tarkemmin luettuna varmaankin tuosta oli kyse. Mutta vähän huono vertaus, joka ohjaa tulkintoja, tai ainakin minun, joka olen yliherkistynyt asialle ja nimenomaan tälle erottelulle, johon haluan tehdä vissin pesäeron.

• poiuytrdfgh

Mun pitää nyt tehdä muuta mutta lyhyesti voin sanoa, että tuo vertaus on minulla joko vertaus tai sitten ei, se on hyvin monimerkityksinen sovellettavissa lukuisiin erilaisiin tilanteisiin, joko kirjaimellisesti ja symbolisesti, itseeni tai joihinkin toisiin. Mikään ei ole sovellettavissa kaikkiin,
        Olette oikeilla jäljillä, tarkoitukseni oli herättää monentasoisia ja laisia mielikuvia samanaikaisesti. Mukavaa että onnistuin. Itselläni on kokemusta aiheesta sekä liittyen itseeni, että havaintoja liittyen toisiin,
        Ideahan on sama kuin kansainvälisissä sopimuksissa että opetuksen tulisi pyrkiä olemaan koulussa sellaista, että kaikki, myös erityislapset, voivat osallistua samaan opetukseen, eikä heitä tarvitse siirtää mihinkään eri luokkaan. Tuo edellyttää tiettyä joustavuutta ihmisten erilaisuuden hyväksyntään onnistuakseen. Mutta mielestäni noiden tiettyjen kansainvälisten linjausten tekijät vaikuttavat älykkäille ihmisille. Ja mietin, että sama periaate voisi toimia muissakin yhteyksissä. Ja joo mielelläni vähän havainnollistan ja demonstroin asioita liittämällä ne myös tähän hetkeen jotenkin jos mahdollista, vaikka nyt minun siirtooni omaan ketjuun (johon juttuun suhtaudun pohjimmiltani huumorilla), sitä voisi verrannollistaa lapsen siirtoon erityisluokkaan. Mutta kummmalla tavalla tulee paremmat tulokset pidemmällä tähtäimellä tosiasiallisesti ?

• poiuytrdfgh

Littäisin saman teorian psykopaatteihinkin. Yksilötasolla "no contact" voi olla välttämätön ja oikea ratkaisu, mutta eihän sellaisessa yleislinjauksessa olisi oikein järkeä, että psykopaatteihin ei olla missään yhteydessä vai kuinka ?
        Luulen että tilanne vain pahenisi siitä ja sellainen olisi mahdoton toteuttaakin.

• poiuytrdfgh

Itse haluan nyt aivoni rauhoittumaan enkä siten halua yhteyttä tässä vaiheessa juuri keneenkään, koska haluan ajatusobjektit päässäni rauhallisemmiksi enkä niin sinkoileviksi. ..ja siinä mielessä haluan nyt sulkea lähes kaikki muut ulkopuolelleni, mutta toisella tasolla...hmm...en oikein tiedä voiko oikein mitään tai ketään sulkea ulkopuolelle...pääosin en halua sulkea sydämen ulkopuolelle ketään jos suinkin mahdollista. Mutta aivojeni ulkopuolelle nyt haluan teidätkin sulkea jottette sinkoile pääni sisällä kuin mitkäkin.

• yritäedes
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Itse haluan nyt aivoni rauhoittumaan enkä siten halua yhteyttä tässä vaiheessa juuri keneenkään, koska haluan ajatusobjektit päässäni rauhallisemmiksi enkä niin sinkoileviksi. ..ja siinä mielessä haluan nyt sulkea lähes kaikki muut ulkopuolelleni, mutta toisella tasolla...hmm...en oikein tiedä voiko oikein mitään tai ketään sulkea ulkopuolelle...pääosin en halua sulkea sydämen ulkopuolelle ketään jos suinkin mahdollista. Mutta aivojeni ulkopuolelle nyt haluan teidätkin sulkea jottette sinkoile pääni sisällä kuin mitkäkin.

Kokeilepa mennä toiselle palstalle. Josko aivosi rauhoittuisivat, kun et palaa jatkuvasti tälle palstalle häiriytymään.

• rauhalliset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mun pitää nyt tehdä muuta mutta lyhyesti voin sanoa, että tuo vertaus on minulla joko vertaus tai sitten ei, se on hyvin monimerkityksinen sovellettavissa lukuisiin erilaisiin tilanteisiin, joko kirjaimellisesti ja symbolisesti, itseeni tai joihinkin toisiin. Mikään ei ole sovellettavissa kaikkiin,
        Olette oikeilla jäljillä, tarkoitukseni oli herättää monentasoisia ja laisia mielikuvia samanaikaisesti. Mukavaa että onnistuin. Itselläni on kokemusta aiheesta sekä liittyen itseeni, että havaintoja liittyen toisiin,
        Ideahan on sama kuin kansainvälisissä sopimuksissa että opetuksen tulisi pyrkiä olemaan koulussa sellaista, että kaikki, myös erityislapset, voivat osallistua samaan opetukseen, eikä heitä tarvitse siirtää mihinkään eri luokkaan. Tuo edellyttää tiettyä joustavuutta ihmisten erilaisuuden hyväksyntään onnistuakseen. Mutta mielestäni noiden tiettyjen kansainvälisten linjausten tekijät vaikuttavat älykkäille ihmisille. Ja mietin, että sama periaate voisi toimia muissakin yhteyksissä. Ja joo mielelläni vähän havainnollistan ja demonstroin asioita liittämällä ne myös tähän hetkeen jotenkin jos mahdollista, vaikka nyt minun siirtooni omaan ketjuun (johon juttuun suhtaudun pohjimmiltani huumorilla), sitä voisi verrannollistaa lapsen siirtoon erityisluokkaan. Mutta kummmalla tavalla tulee paremmat tulokset pidemmällä tähtäimellä tosiasiallisesti ?

Luulisi nenttien enemmistössä tulevan parempia tuloksia, kun niiden kanssahan sitä joutuu tulemaan tulevaisuudessakin toimeen. Samoin kuin nentit saavat sitten vuorostaan kokemusta erilaisuudesta ja moninaisuudesta.

Minua on kyllä ihan kuritettu syystä että olen ollut kuriton, enkä siitä kaunaa kanna, vaikka en hyväksykään fyysistä kuritusta.Onhan se laissakin kielletty. Mutta on todellinen riipaiseva epäkohta tulla syyttä pahoinpidellyksi ja siitä vielä päälle "kuritetuksi" muualla ja ties mistä epäillyksi... Kertakaikkisen sietämättömän kohtuutonta.

Tietysti keskittymisrauha koulussa on taattava, oli nentti tai ei. Kovin levottomat tietysti häiritsevät ja heille sillä hetkellä joku toiminnallisempi tms. juttu palvelee varmaan parhaiten kaikkia. Tietysti silloinkin olisi hyvä selvittää levottomuuden syy.

• poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Unohdin sanoa että en kannata lasten kuritusta.

• poiuytrdfgh

Mutta emotionalinen kuritus voi olla fyysistä rankempaa. Toiskulttuurinen henkilö sanoi minulle aikoinaan että onneksi häntä on kuritettu vain fyysisesti eikä sen sijaan henkisesti kuten minua.

• poiuytrdfgh

meen ny

• tottelemattomuusko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta emotionalinen kuritus voi olla fyysistä rankempaa. Toiskulttuurinen henkilö sanoi minulle aikoinaan että onneksi häntä on kuritettu vain fyysisesti eikä sen sijaan henkisesti kuten minua.

Olet siis ollut (henkisesti?) kuriton? Miten se ilmeni?

• kurimukset

Minusta kuritus on kyseessä silloin kun sille on kulttuurissa jokin yleisesti hyväksytty syy. Eli henkilö katsotaan kulttuurisesti kurittomaksi. Silloinkin kansainvälisesti katsottuna kyse ei ole välttämättä kurittomuudesta. Esim. "haureutta" harjoittavien naisten kivitys yms.

• poiuytrdfgh

Noh palasin vielä. Minä en ollut nuorena yhtään kuriton. Olin sellain tosi tosi jämpti kun aivotkin oli vielä sillon sharpimmat. Minua on paljon yritetty saada kurittomaksi kaikin keinoin vasten tahtoani. Ongelma oli aina niinpäin ennen aivovauriotani. Halusin noudattaa maailman kaikkia moraalisääntöjä samanaikaisesti, jos suinkaan mahdollista. siitä syystä minua sillon kiusattiin ja valehdeltiin ja mustamaalattiin. Noh, nyt mulla on koettuna aivovaurio ja menetin kyvyn sellaiseen jämptiyteen. Erikoinen kokemus itselleni olla tällaisessa "kurittoman" roolissa nyt vaihteeksi.

• poiuytrdfgh

Moni ei tule ajatelleeksi että hyvin hyvin pienikin vaurio kenen tahansa aivoissa voi muttaa melkein kaiken. Siksi on mielestäni vähän naiivia hössöttää kauheesti vaikka jostain Aspergerista. Joku pieni vaurio jossain kohtaa aivoissa ja mikään ei ole kuten ennen, tuo on jokaisen tilanne.

• Tuollaiset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

"Mutta mielestäni noiden tiettyjen kansainvälisten linjausten tekijät vaikuttavat älykkäille ihmisille. Ja mietin, että sama periaate voisi toimia muissakin yhteyksissä."
        Tuollaiset periaatteet ovat suuntaa antavia. Joskushan on vaarana että erotellaan liikaa ja erilaisuuden hyväksynnän taso laskee liikaa.
        On kuitenkin niin että muiden on päästävä eteenpäin, myös tällaisilla palstoilla. Nythän on niin että jos syntyy joku keskustelu tai ilmestyy aloitus, sinä tuot sitä minä-minä-minä-juttuasi loputtomiin. Muut eivät pääse siis jatkamaan.
        Lopulta nyt luin että sinusta ei ole mielekästä oikeastaan puhua edes aspergerista, vaan sinun yksittäinen aivovammasi olisi oikea puheenaihe. Toivottavasti et tarkoita että sen pitäisi olla kaikkien huulilla.

• poiuytrdfgh

Väitän ettei ole totta että minun kirjoitteluni voisi estää edistystä palstalla.

• poiuytrdfgh

olen sitä mieltä ettei niinkään monologi estä kehitystä kuin esim. matala kognitiivinen taso, jolle alistetaan älykkäämpiä

• poiuytrdfgh

vääriä tulkintoja koko ajan

• Estää
        poiuytrdfgh kirjoitti:

olen sitä mieltä ettei niinkään monologi estä kehitystä kuin esim. matala kognitiivinen taso, jolle alistetaan älykkäämpiä

Estää jos ei löydä kenenkään muun kommentteja eikä mielipiteitä kuin sinun. Tällaisessa kirjoittelussa nimenomaan. Muualla sinut olisikin jo postettu, niinkuin hyvin tiedät.

• poiuytrdfgh

Ole täällä siksi että äitini on nähdäkseni psykopaatti. Kuulin hänen ääntään taas tänään ja en kyllä keksi mitään muuta järkevää selitystä ilmiölle kuin että hän on psykopaatti.

• Täysin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

"matala kognitiivinen taso, jolle alistetaan älykkäämpiä"
        Täysin asiaton veto.

• poiuytrdfgh

Minua ei ole vielä edes kuultu pääasiassani. ..joten en nähdäkseni siinä mielessä ole kirjoittanut tarpeeksi.

• Ja_voit

Ja voithan sinä nimenomaan olla se yhtä hyvin kuin kuka tahansa muukin jonka matalampi kognitiivinen taso alistaa muita. Muut kun tällä palstalla eivät alista kuten sinä.

• poiuytrdfgh
        Täysin kirjoitti:

"matala kognitiivinen taso, jolle alistetaan älykkäämpiä"
        Täysin asiaton veto.

Ei ole on todella tuskallista tilanteet joissa ihmisille noin tehdään...

• Hyvä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Minua ei ole vielä edes kuultu pääasiassani. ..joten en nähdäkseni siinä mielessä ole kirjoittanut tarpeeksi.

Hyvä jumala anna hyvä humala.
        Mikähän se pääasia on? Sinun henkilökohtainen aivovammasi?

• poiuytrdfgh

se on henkistä kidutusta jos mikä

• poiuytrdfgh
        Hyvä_ kirjoitti:

Hyvä jumala anna hyvä humala.
        Mikähän se pääasia on? Sinun henkilökohtainen aivovammasi?

onko silmissäsi vikaa ? Kirjoitin juuri edellä. Miksi et ymmärrä mitään yhdellä sanomalla ?

• poiuytrdfgh

äitini kokeminen perhesuhteessa on hyvin erikoinen kokemus. ..ja ilmiölle ei ole löytynyt mitään muuta loogista selitystä kuin se että hän olisi psykopaatti.

• Jos_aj
        poiuytrdfgh kirjoitti:

onko silmissäsi vikaa ? Kirjoitin juuri edellä. Miksi et ymmärrä mitään yhdellä sanomalla ?

Jos ajattelisit hiukan enemmän, voisit itsekin nähdä enemmän. Esimerkiksi sen että kommentit tulevat järjestelmään kun tulevat...joskus samaan aikaan useampia kommentteja...nämä eivät ihan reaaliaikaisia aina.
        Ok. Luin jostain juuri tänään tuollaisesta äänistä jotaka liittyvät näihin narsismikuvioihin. En vain musta nyt mistä sen luin. Ehkä muistan kun kelaan vähän. Koneelta löytynee myös sivut joilla olen käynyt.

• poiuytrdfgh

Isäni on samaa mieltä, että äitini on hyvin erikoinen ihminen. Eikä mekään ihan ainoita olla näitä havaintoja tekemässä, mutten halua huutaa asiasta palstalla tämän kovempaan ääneen koska aihe on hieman arkaluontoinen. Vieraista psykopaateista en nyt ainakaan pitäisi ääntä, mutta kun kyseessä on äiti , niin katson oikeudeksebni mainita asian. Mutta minulla ei ole mitään aikomusta mitenkään rumasti repostella äitiäni ollakseni oikealla palstalla.

• Vähän
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Isäni on samaa mieltä, että äitini on hyvin erikoinen ihminen. Eikä mekään ihan ainoita olla näitä havaintoja tekemässä, mutten halua huutaa asiasta palstalla tämän kovempaan ääneen koska aihe on hieman arkaluontoinen. Vieraista psykopaateista en nyt ainakaan pitäisi ääntä, mutta kun kyseessä on äiti , niin katson oikeudeksebni mainita asian. Mutta minulla ei ole mitään aikomusta mitenkään rumasti repostella äitiäni ollakseni oikealla palstalla.

Vähän vaikea tuosta on keskustella jos et aio enempää avautua asiasta. Äänien kuuleminen ei ole niin harvinaista kuin kuvitellaan. Taitaa olla jopa tavallista että jossain vaiheessa elämää joku ääni seikkailee päässä. Voisitko nyt kuitenkin hiukan avautua siitä minkälasta sisältöä siinä äänessä on?
        Juuri nyt alkaa ohjelma jonka aion katsoa, että palaan vähän myöhemmin.

• poiuytrdfgh
        Jos_aj kirjoitti:

Jos ajattelisit hiukan enemmän, voisit itsekin nähdä enemmän. Esimerkiksi sen että kommentit tulevat järjestelmään kun tulevat...joskus samaan aikaan useampia kommentteja...nämä eivät ihan reaaliaikaisia aina.
        Ok. Luin jostain juuri tänään tuollaisesta äänistä jotaka liittyvät näihin narsismikuvioihin. En vain musta nyt mistä sen luin. Ehkä muistan kun kelaan vähän. Koneelta löytynee myös sivut joilla olen käynyt.

Suurin syy mihin perustan että äiti on psykopaatti onkin aistikokemukset. On minulla perusteluja riittämiin. Mutta vahvin merkki minulle on ne aistikokemukset hänen läsnäolostaan. Henkilä on minulle hyvin tuttu, kun hön on seurannut minua kaikkialle neljäkymmentä vuotta. Mutta tunne on kuin minua olisi seurannut jokin hyvin erikoinen hahmo. ei varsinaisesti äiti.

• poiuytrdfgh

En minä pahalla muistele tuota outoa minua seurannutta varjoa...on se jotenkin rakaskin, ...mutta se alkaa olla liian selkäpiitä karmiva...niin että se aiheuttaa minulle tunnetason kautta neurologisia häiriöitä, joten en yritä enää kommunikoida tuon oudon varjon kanssa.

• poiuytrdfgh

Kiitän häntä yhteisestä oudosta seikkailustamme. ...kiitos ja niiaus.

• poiuytrdfgh

Jotenkin se henki siinä olennossa on semmonen noh...psykopaatti...kun ajattelen psykopaattia näen säkenöivää mustaa...ei rakkautta...vaan säkenöivää mustaa...
        jostain syystä lapsena selitin aina että mielestäni kaikkein kauneimmalla ihmisellä on mustat läpitunkevat silmät. (meidän perheessä ei kylläkään ole mustia simiä)

• poiuytrdfgh

Eikä minulla ole hänestä muunlaista kokemusta kuin tuollainen varjo suhde. ..se tosin on hyvin tuttu...40 vuotta pitkä ja intensiivinen. Aikoinaanhan psykopaattini koki että minä ja hän elämme ikäänkuin samaa elämää- ..että olemme niin lähellä toisiamme ettei hän näe minua. Sekin viittaa psykopatiaan.

• poiuytrdfgh

Me käytiin monta kertaa yhdessä taidetta katsomassa. Ehkä se on paras yhteinen muisto. Tykätään kai molemmat semmoisesta tunteita voimakkaasti nostattavasta taiteesta. Ehkä siinä pikkuinen yhteinen tekijä, vaikka se on minulla enemmän kuin hänellä-

• poiuytrdfgh

mutta mikään ei ole koskaan tapahtunut lässyissä äiti /tytär tunnelmissa.

• poiuytrdfgh

Niin...äiti on semmoinen outo hahmo...oman salaperäisen elämänsä eläjä, jota kukaan ei ole koskaan ymmärtänyt. Juuri eilen puhuin hänelle, että meidän kaikkien kolmen on hyväksyttävä tämä että elämme kukin tahoillamme tällaisen yksinäisen tien jota kukaan ei ymmärrä.

• poiuytrdfgh

Ei mulla ole muunlaista äitiä vaikka kuka täti mitä selittäisi.

• poiuytrdfgh

Ja isäkin sanoo, ettei äiti muutu, tämä on vain hyväksyttävä-
        Niin siks tälle palstalle tulin. Vieraat tädit ja sedät vaan näkee näkyjä äidistä, jota ei ole olemaassakaan.

• poiuytrdfgh

Äidillä oli nuorena varsin veikeät kasvot ja ketun silmät.
        Vähän hämmästyin kun nyt vielä jotain 15 vuotta sitten yksi tuttuni joka tapasi äitini sanoi yllättyneensä että äitini on niin kaunis, vaikkei hän nähdäkseni nyt mitenkään erityisen kaunis ole,

• poiuytrdfgh

mutten jaksa äidistä aina jauhaa oon ajatellut häntä ylenmäärin

• poiuytrdfgh

Hän on sellain jännä...hyvin surkeissakin oloissa pirteä, se on sinällään hyvä ominaisuus jota lienen perinyt...olen lähes masentumaton...

• poiuytrdfgh

Ja jos minun äiti ei ole psykopaatti niin on sitten kyllä muutoin aika erikoinen kun hänkin enempi vaan kuulostaa hieman huvittuneelle tätä psykopaatti juttua kuten isäni narsisti-juttua. eivätkä jo yli viiteen vuoteen ole kertaakaan kritisoineet edes minua aiheesta.

• Kuvitt
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Suurin syy mihin perustan että äiti on psykopaatti onkin aistikokemukset. On minulla perusteluja riittämiin. Mutta vahvin merkki minulle on ne aistikokemukset hänen läsnäolostaan. Henkilä on minulle hyvin tuttu, kun hön on seurannut minua kaikkialle neljäkymmentä vuotta. Mutta tunne on kuin minua olisi seurannut jokin hyvin erikoinen hahmo. ei varsinaisesti äiti.

"Mutta tunne on kuin minua olisi seurannut jokin hyvin erikoinen hahmo. ei varsinaisesti äiti."
        Kuvittelisin että joka ikisellä ihmisellä on ihan oma yksityinen subjektiivinen kokemuksensa omasta äitisuhteestaan. Minulla sen verran muita ihmissuhteita ja pyrkyä aina eteenpäin omassa elämässänikin, että en suusanallisesti luo kuvausta miltä minun äitini tuntuu ja miten hänet koen.
        Ehkä joskus vanhempana jos olen yksin luon sellaisenkin ajatelman...

• poiuytrdfgh

no jos äiti ei ole psykopaatti tunne ei ehkä ole vaivaavan erikoinen.
        ja minä kuun olen taitelija niin ajattelen monia asioita tolleen, koska kun nyt vaikka maalaan taulun äidistäni, niin siihen pitää saada se tunnelma nimenomaan...
        "tunnistelen " monia ihmisiä tuolla tavalla mielikuvitukseni aisteilla...

• Olen_sen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

no jos äiti ei ole psykopaatti tunne ei ehkä ole vaivaavan erikoinen.
        ja minä kuun olen taitelija niin ajattelen monia asioita tolleen, koska kun nyt vaikka maalaan taulun äidistäni, niin siihen pitää saada se tunnelma nimenomaan...
        "tunnistelen " monia ihmisiä tuolla tavalla mielikuvitukseni aisteilla...

Olen sen verran ollut aina kiinnostunut miehistä että tuollaiset äiti mielleyhtymät eivät kiinnostaneet. Mutta olenkin pärjännyt aika hyvin. Olen pistänyt kampoihin äidille. Joskus äiti on vetänyt pidemmän korren selvästi, mutta silloin on ollut minulla liian heikko miesystävä. Miesystävä vaihtoon ja äiti taas omaan uomaansa. Noin siitä selviydyin.

• poiuytrdfgh

Minusta tuntuu enemmänkin siltä, että itse olet väärällä palstalla kun et yhtään vaikuta osaavan edes kuvitella psykopaattiäitiä.
        Puhut vaan kaikkia ei -psykopaattijuttuja enimmäkseen.

• poiuytrdfgh

Et edes ymmärrä että koska palsya on narsismi tämä liittyy psykopaatteihin ja olen täällä siksi koska lähin psykopaattini on äitini ja sen on vielä paljon lähempi psykopaatti kuin joku esim. miesystävä-

• poiuytrdfgh

Luin vähän lisää kuvauksia psykopaatin toimintatavoista muistutukseksi. minulle vaikuttaa aivan selvälle että äiti on psykopaatti-

• poiuytrdfgh

Itseasiassa minä koen että palstalta puuttuu oikeaa tietoa psykopaateista eivätkä muut oikein keskustele aiheesta.

• poiuytrdfgh

heitä kiinnostaa enempi kaikki höpöjutut rohmuista ynnä muusta pelleilystäö

• Oli_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Et edes ymmärrä että koska palsya on narsismi tämä liittyy psykopaatteihin ja olen täällä siksi koska lähin psykopaattini on äitini ja sen on vielä paljon lähempi psykopaatti kuin joku esim. miesystävä-

Oli palsta mikä hyvänsä, ei se tarkoita että kenenkään läheinen on automaattisesti narsisti.
        Sinä muuten kuvittelet ihmisille "normaaliäitejä".
        Lisäksi vielä, et tiedä kuka kenellekin on läheisin, tai miten ihmiset sen ajattelevat ja tuntevat.
        Jos äiti on psykopaatti, niin äiti on etäinen. Narsistit ja psykopaatit ovat todellisesti täysin ulottumattomissa.

• Ihmiset
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Itseasiassa minä koen että palstalta puuttuu oikeaa tietoa psykopaateista eivätkä muut oikein keskustele aiheesta.

Ihmiset tyytyvät usein siihen mikä tuntuu itselleen oleelliselta.
        Suurin osa ihmisistähän ei tiedä narsisteista ja psykopaateista yhtään mitään. Jos ei ole tullut kunnon kärhämää kohdalle, aihe ei ala kovin herkästi kiinnostamaan.

• Minäkin_

Minäkin mietin joskus tätä kyseenalaista kunniaani tietää näinkin paljon psykopaateista. En herkästi paljasta tietämykseni tasoa liveseurassa.

• poiuytrdfgh
        Oli_ kirjoitti:

Oli palsta mikä hyvänsä, ei se tarkoita että kenenkään läheinen on automaattisesti narsisti.
        Sinä muuten kuvittelet ihmisille "normaaliäitejä".
        Lisäksi vielä, et tiedä kuka kenellekin on läheisin, tai miten ihmiset sen ajattelevat ja tuntevat.
        Jos äiti on psykopaatti, niin äiti on etäinen. Narsistit ja psykopaatit ovat todellisesti täysin ulottumattomissa.

puhut itsestäänselvyyksiä ihan niinkuin en tietäisi. Miksi ? Kuvitteletko oikeesti etten tiedä?

• poiuytrdfgh
        Ihmiset kirjoitti:

Suurin osa ihmisistähän ei tiedä narsisteista ja psykopaateista yhtään mitään. Jos ei ole tullut kunnon kärhämää kohdalle, aihe ei ala kovin herkästi kiinnostamaan.

silti heidänkin elämään narsistit ja psykopaatit vaikuttaa ainakin kietoteitse niin että ovat esimerkiksi tietämättään jonkun psykopaatin lentäviä apinoita. ..mutta eivät vain ollenkaan huomaa sitä kun eivät tiedä koko asiaa olevan olemassa.

• poiuytrdfgh

Oikeastaan tilanne voi olla huonompikin ihmisellä joka uskoo ettei ole koskaan kohdannut psykopaattia, En ainakaan haluaisi vaihtaa osaa kanssaan.

• poiuytrdfgh

Mutta minö kumminkin haluan jättää psykopaatit rauhaan enkä siksi ylenpalttisesti ole innostunut aiheesta kirjoittamaan. ..vaan todistellakseni tuntevani aihetta. Tuntuisi tyhmälle toiminnalle.

• Kirjoitan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

puhut itsestäänselvyyksiä ihan niinkuin en tietäisi. Miksi ? Kuvitteletko oikeesti etten tiedä?

Kirjoitan noista asioista sen mukaan kuin sinun kommenttejasi itsestäni luen. Että enköhän minä tiedä itseni paremmin kuin sinä. Myös sen mikä on normaalia ja mikä ei. Kirjoitan mitä kirjoitan. Kirjoitan normaalista sen mukaan mitä koen normaaliksi. Käsittääkseni sinulta puuttuu kokemus normaalista äidistä esimerkiksi. Silti sinulla tuntuu olevan tuntuma siihenkin, mikä on normaalia.
        Minä en edes itse ole enää täysin vakuuttunut normaalista, jos kriteereinä käytetään näitä omia olotiloja... Minusta psykopaatin voi määritellä vain objektiivisesti. Subjektiivinen määrittely voi olla ongelmallinen, koska oma tila vaikuttaa ihan totaalisen paljon siihen, miltä muut vaikuttavat.

Minun a-tuttu joka narsistisoitui luetteli minulle joukon piirteitä joita oli aiemmin todennut itsessään, että ne kuuluvatkin minulle.

• poiuytrdfgh

Siksi mielestäni fiksulle auttajalle pitäisi riittää muutama kohtelias lause siitä että läheinen on psykopaatti ja auttajan pitäisi sitten siitä enemmittä kyselyittä ymmärtää että on fiksua toimia fiksusti eikä mitään vouhottaa aiheesta.

• En_kuv
        poiuytrdfgh kirjoitti:

En kuvittele että et tiedä. Muitutan vain jos on sattunut unohtumaan. Ymmärrän tietenkin, että psykopaatti äitinä on tietyllä erityisellä tapaa läheinen vaikka olisikin etäinen. Tulihan se minun narsisti-psykopaattinikin minun iholleni vaikka ei oikeasti ollut edes aidon kunnolla olemassa.
        Eikö olekin kummallista.

• poiuytrdfgh
        Kirjoitan kirjoitti:

Kirjoitan noista asioista sen mukaan kuin sinun kommenttejasi itsestäni luen. Että enköhän minä tiedä itseni paremmin kuin sinä. Myös sen mikä on normaalia ja mikä ei. Kirjoitan mitä kirjoitan. Kirjoitan normaalista sen mukaan mitä koen normaaliksi. Käsittääkseni sinulta puuttuu kokemus normaalista äidistä esimerkiksi. Silti sinulla tuntuu olevan tuntuma siihenkin, mikä on normaalia.
        Minä en edes itse ole enää täysin vakuuttunut normaalista, jos kriteereinä käytetään näitä omia olotiloja... Minusta psykopaatin voi määritellä vain objektiivisesti. Subjektiivinen määrittely voi olla ongelmallinen, koska oma tila vaikuttaa ihan totaalisen paljon siihen, miltä muut vaikuttavat.

Minun a-tuttu joka narsistisoitui luetteli minulle joukon piirteitä joita oli aiemmin todennut itsessään, että ne kuuluvatkin minulle.

Jos tiedät niin älä sitten puhu minulle niinkuin minä en tietäisi. Se antaa sinusta vaikutelman ettet tiedä. Jos osaat puhua minulle semmosella kielellä että osaat olettaa minun tietävän. sitten uskon että tiedät

• poiuytrdfgh

Just niin psykopaatti on tosi lähellä mutta ihan vieras...sitä tarkotan sillä varjolla. ..

• poiuytrdfgh

Kun heillä ei ole sitä rajaa he ei melkein erota itseään toisesta mutta samalla heidän kanssa ei voi kommunikoida, joten psykopaatti tuntuu kuin omalta varjolta tai jotain.

• poiuytrdfgh

Ja siksi loukkasi kommenttisi koska osykopaattiäiti just tekee sen ettei ole miestä minulla, tottakai muutoin olisi. Siinä on monta seikkaa miten psykopaattiäiti aiheuttaa sen ja se onkin psykopaattiäidin inhottavin puoli

• poiuytrdfgh

On epäreilua että minulle kostautuu se mimmonen äiti on. Saan niinku jonkun toisen synnit taakakseni

• poiuytrdfgh

Ja mun on suorastaan pakko nyt sanoa jokaselle miehelle että äitini on sitten psykopaatti. Koska en tidellakaan halua semmosta joka tommosesta syystä lopettais kiinnostuksen, että joku muu on jotakin

• No_se
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ja siksi loukkasi kommenttisi koska osykopaattiäiti just tekee sen ettei ole miestä minulla, tottakai muutoin olisi. Siinä on monta seikkaa miten psykopaattiäiti aiheuttaa sen ja se onkin psykopaattiäidin inhottavin puoli

No se on kuule semmoinen juttu että äiti toisensa jälkeen voi aiheutta melkein mitä vain. Minut on saanut myös nämä psykopaattitarinat ajattelemaan omaa äitiäni uudestaan monesta kantista. Vaikka on normaalia että jokaisessa ihmisessä on psykopaattia n. 30 prosenttia (minussakin), aihe oikeastaan kuuluu tänne palstalle.
        Ehkä minussa on käytänössä vielä enemmän psykopaattia jos joku ulkopuolinen seuraisi minun elämääni niin saattaisi hyvinkin nähdä niin. Itse tiedän että minulla pajon positiivisia tunteita.

• poiuytrdfgh
        Kirjoitan kirjoitti:

Olet oikeassa. Aina kun kysyn joltain millainen hän on, jos hön vastaa "no sellainen tavis", niin minulle ei synny miotään selkeää mielikuvaa mikä semmoinen tavis on, mimmoinen on tavis, en tiedä sitä edelleenkään.

• poiuytrdfgh

melkein sama kuin ei olis vastannut minulle mitään jos selittää olevansa tavis. Pitäis selittää myös millainen on tavis. En monä tunne tavista yhtään sen paremmin kuin joku ei tulle aspergeroa tai psykopaattia tai tai tai....sit olen vai epäempaattinen jos en tiedä mimmoinen on tavis vaikka minulle ei suostuta kertomaan asiasta mitään ?

• Tietäisitpä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ja mun on suorastaan pakko nyt sanoa jokaselle miehelle että äitini on sitten psykopaatti. Koska en tidellakaan halua semmosta joka tommosesta syystä lopettais kiinnostuksen, että joku muu on jotakin

Tietäisitpä mitä minun äitini on puuhannut ja puhellut minun miesystävieni kanssa... Pidän asiaa kuitenkin tavallaan moukkamaisuutena. Mutta ehkä se olikin psykopatiaa... Ehkä se ei ollutkaan vahinko. Ehkä se oli pelkkää ilkeyttä. Yhtä kaikki, sairasta kuin sairasta. Annan kaiken anteeksi. Onhan kyse omasta äidistäni.

• poiuytrdfgh
        Tietäisitpä kirjoitti:

Tietäisitpä mitä minun äitini on puuhannut ja puhellut minun miesystävieni kanssa... Pidän asiaa kuitenkin tavallaan moukkamaisuutena. Mutta ehkä se olikin psykopatiaa... Ehkä se ei ollutkaan vahinko. Ehkä se oli pelkkää ilkeyttä. Yhtä kaikki, sairasta kuin sairasta. Annan kaiken anteeksi. Onhan kyse omasta äidistäni.

no minulle on tosiaan miehet tulleet sanomaan että "voi sinua raukkaa, että luotatko äitiisi ?"

• poiuytrdfgh

niin jos äiti on psykopaatti voi tosiaan luulla että psykopaatti onn nimenomaan tavis

• poiuytrdfgh
        No_se kirjoitti:

No se on kuule semmoinen juttu että äiti toisensa jälkeen voi aiheutta melkein mitä vain. Minut on saanut myös nämä psykopaattitarinat ajattelemaan omaa äitiäni uudestaan monesta kantista. Vaikka on normaalia että jokaisessa ihmisessä on psykopaattia n. 30 prosenttia (minussakin), aihe oikeastaan kuuluu tänne palstalle.
        Ehkä minussa on käytänössä vielä enemmän psykopaattia jos joku ulkopuolinen seuraisi minun elämääni niin saattaisi hyvinkin nähdä niin. Itse tiedän että minulla pajon positiivisia tunteita.

Minä määrittelen asian niin, että jos on monipuolinen ja elävä ja empaattinen tunne-elämä ja pitää lempeydestä, rakkaudesta, ystävyydestä yms. aitona ei ole psykopaatti oli sitten muut ominaisuudet mitä vain,

• poiuytrdfgh

Myös ajattelen että jos ajatus siitä että olisi psykopaatti tuntuu mukavalle tai kutkuttavalle, saattaa olla psykopaatti

• Muistutan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Minä määrittelen asian niin, että jos on monipuolinen ja elävä ja empaattinen tunne-elämä ja pitää lempeydestä, rakkaudesta, ystävyydestä yms. aitona ei ole psykopaatti oli sitten muut ominaisuudet mitä vain,

Muistutan että narsistit näyttelevät erittäin elävästi monipuolista ja elävää empaattista henkilöä.
        Tietenkään niinkin läheinen henkilö kuin äiti ei voi sellaista showta läpi viedä ettei joitan näy läpi.
        Uskoisin kuitenkin että minä olen empaattinen monin hyvin tasapainoisin tavoin ja minulla on muistikuvia äidistä nuorempana, jolloin hän vielä kukoisti, hän ei ole ollut narsisti. Mutta vanhempana hän muuttui kyllä tavalla, joka nyt saisi jopa tällä palstalla lukijoiden ihon nousemaan kananlihalle. Äidillä oli joskus karmeita tempauksia mitä minuun tulee. Ehkä voisi sanoa, että hänen terve narsisminsa vioittui ja tilalle tuli sairasta narsismia paljon.

• Minulla
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Myös ajattelen että jos ajatus siitä että olisi psykopaatti tuntuu mukavalle tai kutkuttavalle, saattaa olla psykopaatti

Minulla näkemys henkilöistä joilla sellainen ilme kuin olet kuvannut äidilläsi olevan. Jotain jännää aina menossa...tavalla johon kellään toisella ei oikein mitään sanomista... Itse asiassa muistan miten minun äitini veti kerran sellaisen tempauksen jossa hänellä sellainen ilme. Tempaus oli kyllä hyvin jännä. Muistin erään toisenkin kerran nyt kun tästä kirjoitan. Se toinenkin tempaus hyvin jännä...se se vasta jännä olikin. Nyt minua tosin vain enää naurattaa se. Kuinka kukaan voi olla niin hassu. Hyvänen aika sentään.

• poiuytrdfgh

niin minä oon ollut silleen naiivi että olen luottanut että ihmiset olisi jotenkin järkevämpiä.
        Mutta kun heitä uskomalla päädyin ihan kauheaan tilanteeseen, niin en usko enää.

• poiuytrdfgh
        Vähän kirjoitti:

Vähän vaikea tuosta on keskustella jos et aio enempää avautua asiasta. Äänien kuuleminen ei ole niin harvinaista kuin kuvitellaan. Taitaa olla jopa tavallista että jossain vaiheessa elämää joku ääni seikkailee päässä. Voisitko nyt kuitenkin hiukan avautua siitä minkälasta sisältöä siinä äänessä on?
        Juuri nyt alkaa ohjelma jonka aion katsoa, että palaan vähän myöhemmin.

Nyt tuli jokin väärinkäsitys. Tarkoitin tä-ssö yhteydessä äitini ääntä.

• Ei_tullut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Nyt tuli jokin väärinkäsitys. Tarkoitin tä-ssö yhteydessä äitini ääntä.

"Ole täällä siksi että äitini on nähdäkseni psykopaatti. Kuulin hänen ääntään taas tänään ja en kyllä keksi mitään muuta järkevää selitystä ilmiölle kuin että hän on psykopaatti."
        Ei tullut. Tähän vastasin. Mutta edelleen, jos et avaudu enempää niin vaikea tuohon on ottaa mitään kantaa.
        http://www.moniaaniset.fi/aanien-kuuleminen/
        "Yli 10 % ihmisistä kuulee ääniä. Suurimmalla osalla heistä äänet eivät häiritse elämää. Muutamalle prosentille ihmisistä äänien kuuleminen on kuitenkin rankka kokemus."
        Eli aika yleistä... Että kyse enemminkin siitä mitä se sisältö on ja miten sinä siihen suhtaudut...

• poiuytrdfgh

niin siis kuulin hänen ääntään koska olin puhelimessa hänen kanssaan. :)

• poiuytrdfgh

Mutta kyllä kuulen ja näen ihan mitä vain jos alan kuvittelemaan. minulla on ihan kestämättömän hyvä mielikuvitus. Siksikin mulle ne luurit oli tosi haitallallisia ku ihmiset johdatteli mua niin hirveesti mielikuvituksiin, Olisin halunnut pysyä tiukemmin faktoissa.

• Pakkohan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

niin siis kuulin hänen ääntään koska olin puhelimessa hänen kanssaan. :)

🙄
        Pakkohan hänen sitten on olla psykopaatti jos kerran puhelimessa hänen kanssaan olit...
        Kuka voisi edes muuta ajatella...

• poiuytrdfgh

Ymmärrän, mutta tarkoitin sitä miltä hänen äänensä kuulostaa. '
        Hänellä on kaksi ääntä sellainen tosi epämiellyttävä ja sitten semmoinen heleä mukava joka ei kuulemma ole hänen oma äänensä vaan hän on kuulemma opetellut sen.

• poiuytrdfgh

Mutta joo katsoin vodeon psykologian tohtorista jolle oli äänet kertoneet oikeat vastaukset kokeessa. Vaikka ne äöänet oli olleet ilkeitä niin kauan kuin niitä ei kohdeltu hyvin.

• Et_siis
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ymmärrän, mutta tarkoitin sitä miltä hänen äänensä kuulostaa. '
        Hänellä on kaksi ääntä sellainen tosi epämiellyttävä ja sitten semmoinen heleä mukava joka ei kuulemma ole hänen oma äänensä vaan hän on kuulemma opetellut sen.

Et siis pidä hänen äänestään. Ehkä muutkaan eivät pidä koska on opetellut toisenlaisen äänen.
        ilmeisesti hän ei pidä äänestään itsekään koska ymmärtää että siinä joku vika. Mahtaa olla raskasta aina muuttaa ääntään. Ja ehkä muuttaa myös ilmettään miellyttävämmäksi...

• läheisempi-in
        Ihmiset kirjoitti:

Tuosta kommentista olen täydellisesti samaa mieltä. Aihe ei kiinnosta mikäli se ei kosketa jotenkin oleellisesti elämismaailmaa - vielä. Tai ehkei koskaan. Jonkun tyypin lähellä saattaa olla psykopaattisesti tai narsistisesti jotain henkilöä kohtaan käyttäytyvä ihminen, mutta jos se ei osu nilkkaan, tai muuten ole tunnesidettä kaltoinkohdeltuun, jää se vaille tarttumapintaa.

• turhaatoivoa

Laitathan nimesi ja osoitteesi, niin lähetän ruusukortin, mikäli pysyt iltapäivänkään pois palstalta.

• 41neurologistavaivaa

Samoin minä lähetän lämpimin toivotuksin Joulukortin, jos sen ihmeen näkisin.

• No eikai kukaan ny tosissaan usko noita poiun lähtemisjuttuja

Sehän on noita teatraalisia lähtöjä tehny tämän tuosta palatakseen samantien/parin minuutin päästä takaisin.

Pelkkää näytelmää, jossa yks roolihenkilö näyttelee kaikki osat.

Mulle tuli mieleen tästä joku vanha juttu jostain palstahistorian havinoista. Joku kommentoi jotakuta, nimittäen rohmuksi.

En tiedä saattaisiko poiu olla mahdollisesti sama henkilö, mut nimitys sopii kyllä häneenkin

• poiuytrdfgh

Minua ei ole kukaan koskaan nimittänyt rohmuksi- Johan olisi outo nimitys hennolle herkkisnaiselle. Taidat itse olla rohmu

• poiuytrdfgh

Mulle tuntuu suorastaan mielik,uvitukselliselle että on olemassa jotain hoitajia, jotka kirjoittaa nettipalstalle jostain rohmuista. Hyvä esimerkki siitä kuinka maailmassa voi olla melkein mitä vain

• poiuytrdfgh kirjoitti:

Mulle tuntuu suorastaan mielik,uvitukselliselle että on olemassa jotain hoitajia, jotka kirjoittaa nettipalstalle jostain rohmuista. Hyvä esimerkki siitä kuinka maailmassa voi olla melkein mitä vain

Niin niin, hyi hyi minua,

Aatteles kun oon saattanu sanoa joskus lapsellekkin, ettei saa rohmuta. Kun käsi yrittää poimia keksilautaselta lähes tulkoon kaikki keksit tai omii kaikki värikynät itselleen estääkseen toisten mahdollisuuden värittää. Pitää jättää keksejä toisillekkin, antaa mahdollisuus tosillekkin

Keskustelupalstalla taas rohmu voi hyvinkin tarkoittaa henkilöä, joka pyrkii täyttämään kaikki ketjut omalla puheellaan. Ikäänkuin yrittäisi sillä tavoin täyttää kaiken tilan ja tyrehdyttää kaiken muun keskustelun

• poiuytrdfgh

min ut kasvatettiin niin että minun tulisi olla kohtelias ja antaa muiden ottaa ensin ja sitten viimeisenä ottaa pienin pala, että hienot ihmiset kuulemma tekee niin, joten käyttäydyin sitten "hienosti". En kyllä olekaan ikinä mitään rohmunnut.

• poiuytrdfgh kirjoitti:

min ut kasvatettiin niin että minun tulisi olla kohtelias ja antaa muiden ottaa ensin ja sitten viimeisenä ottaa pienin pala, että hienot ihmiset kuulemma tekee niin, joten käyttäydyin sitten "hienosti". En kyllä olekaan ikinä mitään rohmunnut.

No viittaukseni rohmuun sinuun liittyen tarkoitti toimintaasi tällä palstalla.

"Keskustelupalstalla taas rohmu voi hyvinkin tarkoittaa henkilöä, joka pyrkii täyttämään kaikki ketjut omalla puheellaan. Ikäänkuin yrittäisi sillä tavoin täyttää kaiken tilan ja tyrehdyttää kaiken muun keskustelun "

Keksi-ja värikynä esimerkit laitoin sen vuoksi, et kyllä ihmiset käyttävät tuota sanaa ja hoitajatkin on vaan ihmisiä

• Blaablaablaa

Ei susta ole lupausta pitämään, oot kuin narsisti, kun ei itsehillintä pelaa. Aina vaan pitää saada jatkaa, kuinka palvot jotain psykopaattia.

Narsistin uhrit tarvisi neuvoja miten pääsee eroon eli poispäin. Sinä palvot omaa riippuvaisuuttasi.
      Kirjota vaikka jonnekin neuropalstalle, mutta tää ei ole oikea osoite.

• poiuytrdfgh

Mutta olen lukuisia kertoja ilmoittanut että kaikki muu mitä sanon pitää paikkansa toisin kuin se milloin lopetan kirjoittamisen. Sitä ajankohtaa ei voi tietää puheistani riippumatta. ..paitsi velvoittavissa tapauksissa.

• poiuytrdfgh

Olen juuri terhnyt aika hyvän oivalluksen:

Narsismi on tukkeutunutta tunne-energiaa. Joten siinä ei ole häpeilemistä ummetusta enempää. Tämä on erittäin oleellista, Ja olen juuri oikealla palstalla kertomassa asiasta, koska en kannata ihmisten stigmatisointia diagnooseilla. Niitä voi olla vaikka nyt Asperger tai jollain narsismi. Mutta ei tosiaan tuo narsismi esimerkiksi on lähinnä ihan vaan tunne-energian ummetusta. Se tuottaa kauheita ilmiöitä niin että toiset jopa alkaa nähdä demooneita, mutta silti stigmaa voisi vähän lieventää ottaen huomioon ilmiön pohjimmaisen luonteen: Tunne-energia on narsisteilla ummetuksessa. Siinä on kyse ihan siitä. Sanokaa filosoooofi poiuytrdsxcfgh:n sanoneen vuonna 2018

• Niin kaikenlaisia ilmiöitä täällä on ollut.

Kaikukin aikoinaan käytti ilmiö sanaa nimmarissaankin, tais olla mikäilmiö ja outoilmiö jos oikein muistan. Ihan itse kertoi ja vinkkasi mistä muualta löytääkin, jonkun kävin aikoinaan kattoos, väitteli jonkun kanssa turkiksista.

Nykyisellään en tiedä kun tuohon kaikuun on tottunu, et hän on mikä on, vaikka näyttää noita uusiakin juonenkäänteitä tulevan, ettei ihan heti osannu arvata.

Mitä tulee kotkotuksiin ilmiönä niin aikoinaan silläkin nimmarilla Kootkootkootkoot joku kirjoitti, et kun asian toit esille niin pakostakin miettii, et yks hahmoistasiko myös ?

• poiuytrdfgh

En ole minä täällä koskaan kotkottanut, vaan minun on ehkä väitetty symbolisesti kotkottaneen tai ripuloineen, mutta en ole kotkottaja. En ole villistellyt täällä millä muulla nimimerkillä kuin tällä. Usko jo. Sinusta lähtee harmillisen "paranoidinen" tunne-energia.

• poiuytrdfgh

Siis ne mitä aluksi kirjoitin jollain muulla nimimerkeillä on tosiaan tätä nimimerkkiäni varovaisempia ilmauksia. Villiinnyin ajan myötä kuten on väitetty

• pimpelipompelipom
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Niin kaikenlaisia ilmiöitä täällä on ollut.

Kaikukin aikoinaan käytti ilmiö sanaa nimmarissaankin, tais olla mikäilmiö ja outoilmiö jos oikein muistan. Ihan itse kertoi ja vinkkasi mistä muualta löytääkin, jonkun kävin aikoinaan kattoos, väitteli jonkun kanssa turkiksista.

Nykyisellään en tiedä kun tuohon kaikuun on tottunu, et hän on mikä on, vaikka näyttää noita uusiakin juonenkäänteitä tulevan, ettei ihan heti osannu arvata.

Mitä tulee kotkotuksiin ilmiönä niin aikoinaan silläkin nimmarilla Kootkootkootkoot joku kirjoitti, et kun asian toit esille niin pakostakin miettii, et yks hahmoistasiko myös ?

No hui kauheaa, kylläpäs nyt muistelu näin päin sujuu, kun itse pääsee leimakirvestä heiluttelemaan ja siinä muistelee nyt nimimerkkejäkin ja yrittää niitä jaella kaikessa tietävyydessään. Aika usein tulee mieleen, että LR-ihminen on sittenkin ihan sama narsisti kuin se toinenkin muoto, ettei taida olla yhtään kesympi, vaan iskut tulee salakavalasti vyön alta sopivissa kohteissa. Että ehkä kieroudessaan hienovaraisempi, niin voi sumuttaa uhria rauhassa.
        Millaisen nimimerkin sitä enää oikein uskaltaa kirjoittaa, ettei tule leimatuksi.

• vähänLukenut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Siis ne mitä aluksi kirjoitin jollain muulla nimimerkeillä on tosiaan tätä nimimerkkiäni varovaisempia ilmauksia. Villiinnyin ajan myötä kuten on väitetty

1. kirjaudu suomi24 ja tee uskottava nimimerkki.

toiseksi tulkitsin että olet hieman yksinäinen ja esitystaitosi on sekavaa.

• pimpelipompelipom kirjoitti:

No hui kauheaa, kylläpäs nyt muistelu näin päin sujuu, kun itse pääsee leimakirvestä heiluttelemaan ja siinä muistelee nyt nimimerkkejäkin ja yrittää niitä jaella kaikessa tietävyydessään. Aika usein tulee mieleen, että LR-ihminen on sittenkin ihan sama narsisti kuin se toinenkin muoto, ettei taida olla yhtään kesympi, vaan iskut tulee salakavalasti vyön alta sopivissa kohteissa. Että ehkä kieroudessaan hienovaraisempi, niin voi sumuttaa uhria rauhassa.
        Millaisen nimimerkin sitä enää oikein uskaltaa kirjoittaa, ettei tule leimatuksi.

No en mä niitä nimmareita jakele, kuhan muistui mieleen tuosta poiun käyttämästä ilmiö sanasta., tarkemmin (ilmiöitä on nähty palstallakin). Johon vastasin, et kaikenlaisia ilmiöitä täällä on ollut.

Tosiaan kaiku on itse aikoinaan kertonut kirjoittaneensa noilla ilmiö nimmareilla ainakin.

Edelleen poiu mainitsi tuon kotkotuksenkin, niin muistui sekin nimmari mieleen ja kysyisin, et olisko hän sitä käyttänyt aiemmin, kun ny toi sanan esiin.

Ihan samaa keskustelua tää on kuin poiun ja kaikun keskustelut , imitoinnista ja kopoinnista, miten hekin matkineet esim. mun kolmea pistettä. Jonka perusteella sit joku luulee, et kaikki jotka niin tekee ovat yhtäkuin minä.

Että kaikenlaista täällä on ja kaikki ei ole sitä miltä se näyttää

Tää sinun nimmarsisi ei ole tuttu, mut jollain lailla ny taidat olla asianosainen, kun noin tunnut itseesi ottavan vai ihan muutenkin vaan näit tässä tilaisuuden yrittää "nokkia" minua.

• poiuytrdfgh
        vähänLukenut kirjoitti:

1. kirjaudu suomi24 ja tee uskottava nimimerkki.

toiseksi tulkitsin että olet hieman yksinäinen ja esitystaitosi on sekavaa.

Joo tekstini laatu on täällä täysin hiomatonta. Osaan kirjoittaa paremminkin jo ku aivovaurio lievenee, Mutta en sitten ole nähnyt vaivaa tänne hioakseni sitä.

• poiuytrdfgh

Pitäisiköhän joskus vielä vaivautua kirjoittamaan semmoinen toisen tyylinen viesti, Ja mulla on semmonen että mun sisällöt on paljon parempia kuin tekstin rakenne...että toki sisällöt pääsisivät arvoonsa paremmin jos näkisin vaivaa rakenteeseen, mutta se rakenne on mulle neurologisesti rasittavaa toteuttaa.

• poiuytrdfgh

No en mä niitä nimmareita jakele, kuhan muistui mieleen tuosta poiun käyttämästä ilmiö sanasta., tarkemmin (ilmiöitä on nähty palstallakin). Johon vastasin, et kaikenlaisia ilmiöitä täällä on ollut.

Tosiaan kaiku on itse aikoinaan kertonut kirjoittaneensa noilla ilmiö nimmareilla ainakin.

Edelleen poiu mainitsi tuon kotkotuksenkin, niin muistui sekin nimmari mieleen ja kysyisin, et olisko hän sitä käyttänyt aiemmin, kun ny toi sanan esiin.

Ihan samaa keskustelua tää on kuin poiun ja kaikun keskustelut , imitoinnista ja kopoinnista, miten hekin matkineet esim. mun kolmea pistettä. Jonka perusteella sit joku luulee, et kaikki jotka niin tekee ovat yhtäkuin minä.

Tää sinun nimmarsisi ei ole tuttu, mut jollain lailla ny taidat olla asianosainen, kun noin tunnut itseesi ottavan vai ihan muutenkin vaan näit tässä tilaisuuden yrittää "nokkia" minua.

Kolme pistettä on tavallinen mitä jätän avoimien lauseiden loppuun...ja ilmiökin on yleinen sana

• poiuytrdfgh

Oon myös joskus esittänyt jotain lintuja mutta en muistaakseni koskaan kanaa netissä.

• poiuytrdfgh kirjoitti:

Kolme pistettä on tavallinen mitä jätän avoimien lauseiden loppuun...ja ilmiökin on yleinen sana

Niin juurkin, muutkin käyttää kolmea pistettä ja ilmiöitä on kaikenlaisia , jotkut käyttää ilmiö sanaa nimmarissakin, kuten kaiku aikoinaan

• Muistan

Niin kaikenlaisia ilmiöitä täällä on ollut.

"Ihan itse kertoi ja vinkkasi mistä muualta löytääkin, jonkun kävin aikoinaan kattoos, väitteli jonkun kanssa turkiksista. "
        😄Muistan sen. Oli kauhean kova väittämään se toinen (siis se toinen...!!). Oli sellainen ote asiaan että ei tule antamaan periksi ikinä. Mutta tiedä sitten kuinka on käynyt... Ehkä jo päässyt palkoille ja alkanut itsekin pukeutua ainakin turkiskauluksiin...

• himolissu

Joo, olen se himolissu, jolta yks kakkanen vei miehen.

• himolissu kirjoitti:

Joo, olen se himolissu, jolta yks kakkanen vei miehen.

Niin sen Erkinkö ? jolla oli kertomasi mukaan se ihmekeppi.

No syytön mä siihen olen

• eierkinlissu

Niin sen Erkinkö ? jolla oli kertomasi mukaan se ihmekeppi.

No syytön mä siihen olen

Mikä ihmekeppi? Onko sun miehilläs ollu siis ihmekeppi, jolla taitoja tehneet, kun tuollaisia kyselet?

Joo, syytön sä ihan kaikkeen olet, niin se vaan menee - muissa se vika aina vaan löytyy.

• eierkinlissu kirjoitti:

Mikä ihmekeppi? Onko sun miehilläs ollu siis ihmekeppi, jolla taitoja tehneet, kun tuollaisia kyselet?

Joo, syytön sä ihan kaikkeen olet, niin se vaan menee - muissa se vika aina vaan löytyy.

Jaa, muuan himolissu ny aikoinaan hehkutti täällä palstalla jonkun Erkin ihmekeppiä.
        Mut syytön olen sen asian suhteen jos joku on vieny miehes

Se muinainen vaihtoi silloisen seurustelukumppaninsa uuteen naiseen, jolloin minä poistuin kuvioista. Nykyään ihan elelee/asuu sen kanssa

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4312
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      90
      3870
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      50
      3406
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      20
      2646
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      24
      2498
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2353
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2187
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1848
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36