Mikä on palstan ateisteille pyhää?

Tilastotietoa

Tietenkin jumalattomuus......mitä muita on?

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnkoLupaTuomita

Mitä tuossa aloittaja tarkoittaa? Tuo on jotenkin arvoitus tai jotain taikauskoon liittyvää horinaa ?
      JT-läisten palstalla niin tuo saattaisi olla heidän arvoituksiaan koko kysymys ?
      Siinä on myös rasismia kun syyttää toisia noin julmasti.

• mmmmm4

Tuskin JT. Trollin puuhia kinastelu päämääränä.

• pyhä_jumalattomuus

"Tietenkin jumalattomuus......mitä muita on?"

Miksi tarvittaisiin muuta? Jumalattomuus yksin riittää.

• Ilmaa repivästi laskettu yliäänekäs suolikaasu.

• Näköjään arka aihe, koska salamurhaajaa eikä leijaa saa tuoda esille.

• IloinenAntiteisti

Tänne ei vissiin kukaan kirjoita koskaan mitään tosissaan? No kuitenkin...

Ateistille ei itsessään edes jumalattomuus ole pyhää, jos pyhällä tarkoitetaan jotakin, mihin ei saa koskea tai mitä ei saa kyseenalaistaa. Jos jumala joskus ilmentää itsensä kiistattomasti, niin ateistia ei enää ole, eikä jumalattomuutta.

Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko, joille voisi yleistää kaikille ateisteille sopivia uskoja tai filosofioita. Itse pidän 'oikeutta jumalattomasti elämiseen' pyhänä, kuten muitakin ihmisoikeuksia (jumalattomuutta ei pidä sekoittaa pahuuteen tai muiden oikeuksien rajoittamiseen), mutta joku toinen ateisti ei välttämättä usko samalla tavalla minun kanssani.

• IloinenAntiteisti 13.12.2018 19:21

<>Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko...><

Itse karsastan pyhyys-sanaa ja minulle sen vastine löytyy lähinnä ihmioikeuteen, mielipiteen- sekä uskonnonvapauteen sekä ilmaisuoikeuteen liittyvästä sanastosta.

• hgfdsrtyuiop
        Hasta_luego kirjoitti:

IloinenAntiteisti 13.12.2018 19:21

<>Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko...><

Itse karsastan pyhyys-sanaa ja minulle sen vastine löytyy lähinnä ihmioikeuteen, mielipiteen- sekä uskonnonvapauteen sekä ilmaisuoikeuteen liittyvästä sanastosta.

Olet saatanan suosikki

• satan
        hgfdsrtyuiop kirjoitti:

Olet saatanan suosikki

sinä olet yksi suosikeistani

• jhgfdsdfrtyuio

saatana taistelee ateistien suosiosta!

• IloinenAntiteisti

Raamatussa Jumala-hahmo on aina autoritäärinen ja vaatii kyseenalaistamatonta tottelevaisuutta. Jumala teurastaa kaiken, mikä hänen tiellensä sattuu, olitpa sitten sapattina puita keräävä raukka tai kaljulle profeetalle huuteleva lapsi.

Saatana/paholainen/mikälie taas ei tee koko opuksessa oikein mitään muuta pahaa, kuin haastaa Jumalan auktoriteetin järkeilyllä. Tämä on ainoa tapa, jolla vihtahousu aiheuttaa koko opuksessa kuolemia, nimittäin järkeily ja auktoriteetin kyseenalaistaminen, ja tämäkin tapahtuu välillisesti Jumalan raivon kautta.

Saatana on ansainnut minun suosioni, ainakin jos verrataan Raamatun Jumalaan.

• selvääohjailua
        IloinenAntiteisti kirjoitti:

Raamatussa Jumala-hahmo on aina autoritäärinen ja vaatii kyseenalaistamatonta tottelevaisuutta. Jumala teurastaa kaiken, mikä hänen tiellensä sattuu, olitpa sitten sapattina puita keräävä raukka tai kaljulle profeetalle huuteleva lapsi.

Saatana/paholainen/mikälie taas ei tee koko opuksessa oikein mitään muuta pahaa, kuin haastaa Jumalan auktoriteetin järkeilyllä. Tämä on ainoa tapa, jolla vihtahousu aiheuttaa koko opuksessa kuolemia, nimittäin järkeily ja auktoriteetin kyseenalaistaminen, ja tämäkin tapahtuu välillisesti Jumalan raivon kautta.

Saatana on ansainnut minun suosioni, ainakin jos verrataan Raamatun Jumalaan.

Saatana on hallitsevan luokan käyttämä hahmo osoittamaan mitä seuraa tottelemattomuudesta, kyseenalaistamisesta ja kapinoinnista.

• Valitettavasti

Ateismi on jumalattomuutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä.

Mitä se pyhä sitten on? Se liitetään jumaluuksiin ja muuhun yliluonnolliseen. Wikipedian mukaan: "Pyhällä tarkoitetaan yleensä jotakin asiaa ja paikkaa, joka on muusta erillään ja jolle on annettu erityisasema uskonnollisessa ajattelussa ja käyttäytymisessä. Pyhä on jotakin jumalille tai muille hengille erotettua tai niille kuuluvaa."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      375
      4975
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      354
      2870
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2531
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      93
      2133
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      468
      1879
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1604
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1436
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1392
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1332
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1233
    Aihe