Mikä on palstan ateisteille pyhää?

Tilastotietoa

Tietenkin jumalattomuus......mitä muita on?

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnkoLupaTuomita

Mitä tuossa aloittaja tarkoittaa? Tuo on jotenkin arvoitus tai jotain taikauskoon liittyvää horinaa ?
      JT-läisten palstalla niin tuo saattaisi olla heidän arvoituksiaan koko kysymys ?
      Siinä on myös rasismia kun syyttää toisia noin julmasti.

• mmmmm4

Tuskin JT. Trollin puuhia kinastelu päämääränä.

• pyhä_jumalattomuus

"Tietenkin jumalattomuus......mitä muita on?"

Miksi tarvittaisiin muuta? Jumalattomuus yksin riittää.

• Ilmaa repivästi laskettu yliäänekäs suolikaasu.

• Näköjään arka aihe, koska salamurhaajaa eikä leijaa saa tuoda esille.

• IloinenAntiteisti

Tänne ei vissiin kukaan kirjoita koskaan mitään tosissaan? No kuitenkin...

Ateistille ei itsessään edes jumalattomuus ole pyhää, jos pyhällä tarkoitetaan jotakin, mihin ei saa koskea tai mitä ei saa kyseenalaistaa. Jos jumala joskus ilmentää itsensä kiistattomasti, niin ateistia ei enää ole, eikä jumalattomuutta.

Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko, joille voisi yleistää kaikille ateisteille sopivia uskoja tai filosofioita. Itse pidän 'oikeutta jumalattomasti elämiseen' pyhänä, kuten muitakin ihmisoikeuksia (jumalattomuutta ei pidä sekoittaa pahuuteen tai muiden oikeuksien rajoittamiseen), mutta joku toinen ateisti ei välttämättä usko samalla tavalla minun kanssani.

• IloinenAntiteisti 13.12.2018 19:21

<>Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko...><

Itse karsastan pyhyys-sanaa ja minulle sen vastine löytyy lähinnä ihmioikeuteen, mielipiteen- sekä uskonnonvapauteen sekä ilmaisuoikeuteen liittyvästä sanastosta.

• hgfdsrtyuiop
        Hasta_luego kirjoitti:

IloinenAntiteisti 13.12.2018 19:21

<>Ateistit eivät myöskään ole monoliittinen joukko...><

Itse karsastan pyhyys-sanaa ja minulle sen vastine löytyy lähinnä ihmioikeuteen, mielipiteen- sekä uskonnonvapauteen sekä ilmaisuoikeuteen liittyvästä sanastosta.

Olet saatanan suosikki

• satan
        hgfdsrtyuiop kirjoitti:

Olet saatanan suosikki

sinä olet yksi suosikeistani

• jhgfdsdfrtyuio

saatana taistelee ateistien suosiosta!

• IloinenAntiteisti

Raamatussa Jumala-hahmo on aina autoritäärinen ja vaatii kyseenalaistamatonta tottelevaisuutta. Jumala teurastaa kaiken, mikä hänen tiellensä sattuu, olitpa sitten sapattina puita keräävä raukka tai kaljulle profeetalle huuteleva lapsi.

Saatana/paholainen/mikälie taas ei tee koko opuksessa oikein mitään muuta pahaa, kuin haastaa Jumalan auktoriteetin järkeilyllä. Tämä on ainoa tapa, jolla vihtahousu aiheuttaa koko opuksessa kuolemia, nimittäin järkeily ja auktoriteetin kyseenalaistaminen, ja tämäkin tapahtuu välillisesti Jumalan raivon kautta.

Saatana on ansainnut minun suosioni, ainakin jos verrataan Raamatun Jumalaan.

• selvääohjailua
        IloinenAntiteisti kirjoitti:

Raamatussa Jumala-hahmo on aina autoritäärinen ja vaatii kyseenalaistamatonta tottelevaisuutta. Jumala teurastaa kaiken, mikä hänen tiellensä sattuu, olitpa sitten sapattina puita keräävä raukka tai kaljulle profeetalle huuteleva lapsi.

Saatana/paholainen/mikälie taas ei tee koko opuksessa oikein mitään muuta pahaa, kuin haastaa Jumalan auktoriteetin järkeilyllä. Tämä on ainoa tapa, jolla vihtahousu aiheuttaa koko opuksessa kuolemia, nimittäin järkeily ja auktoriteetin kyseenalaistaminen, ja tämäkin tapahtuu välillisesti Jumalan raivon kautta.

Saatana on ansainnut minun suosioni, ainakin jos verrataan Raamatun Jumalaan.

Saatana on hallitsevan luokan käyttämä hahmo osoittamaan mitä seuraa tottelemattomuudesta, kyseenalaistamisesta ja kapinoinnista.

• Valitettavasti

Ateismi on jumalattomuutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä.

Mitä se pyhä sitten on? Se liitetään jumaluuksiin ja muuhun yliluonnolliseen. Wikipedian mukaan: "Pyhällä tarkoitetaan yleensä jotakin asiaa ja paikkaa, joka on muusta erillään ja jolle on annettu erityisasema uskonnollisessa ajattelussa ja käyttäytymisessä. Pyhä on jotakin jumalille tai muille hengille erotettua tai niille kuuluvaa."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      51
      5876
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4605
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4362
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4141
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      92
      3746
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      62
      3293
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2453
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2359
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2089
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1219
    Aihe