Windows 10:n karttasovellus ei toimi

FinWin

Windows 10:ssä on muutaman viikon ajan ollut bugi, mikä tekee karttasovelluksesta käyttökelvottoman. Koskee ainakin Lumia 550-puhelimia kuten myös pöytäkonetta jossa Win 10. No pöytäkoneella en ko. karttasovellusta käytä, mutta puhelimessa mielelläni käyttäisin. Jos haluaa asettaa navigointikohteen, niin puhelin kyllä ehdottaa hakuun täsmäävät kohteet ja niistä voi valita sen oikean. Mutta sitten kun sen valitsee, ilmoittaa puhelin, että kyseistä kohdetta ei löydy. Joten navigoinnin suorittaminen osoitteen perusteella ei onnistu. Maamerkit ja taajamanimet sovellus kyllä löytää ja niihin voi suunnistaa. Samoin jos valitsee kartalta kohteen suosikikseen osoittamalla sen kartalta, voi kohteeseen navigoida ja sovellus kyllä tuntee kaikki kadut. Microsoftille on kyllä mennyt useita palautteita asiasta, mutta ainakaan vielä ei mitään korjausta ole tullut.
En vaadi, että Microsoft päivittää puhelimiaan, mutta jos ja kun se kuitenkin päivittää niitä, on törkeätä etäpäivittää laitteet käyttökelvottomiksi. Olen pari vuotta sitten hankkinut ko.puhelimen ja hintaan kuuluvana ko. karttasovelluksen. Myyjä ei maininnut, että kahden vuoden päästä puhelin etäohjataan toimimattomaksi.

4

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttökelvoton_windows

      Windows on sangen käyttökelvoton.

    • FinWin

      Lähti 30.1.2019 toimaan. Oli siis pari kuukautta vialla.

    • Turbo-M-kar

      Windowsissa ei toimi kuin vakoilu ja haitakkeet.

    • saunisilmainen

      Kait microsoft tarjoaa paikkatiedot, kuten tarjoaa operaattoit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe