Imetys ja veritankkaus sallittua?

TerveJärki

Mitäs ne vanhimmat tuumii siitä, että eläimen tai ihmisen maito on käytännössä suodatettua verta? Eli onko lehmän maidon juominen kiellettyä tai lapsen imettäminen? Tai jos siitä eläimen verestä suodattaa itse ravintoaineita tai muulla tavalla muokkaa ravinnoksi, niin onko sellainen sallittua vaiko kiellettyä? Tai jos verestä erottelee lääkeaineita, niin onko se Raamatun mukaan niin, että niitä saa ottaa lääkkeenä muttei syötävänä?

Lisäksi on sitten veritankkaus, jossa siis ihmisen omaa verta pullotetaan ja se sama veri ruiskutetaan myöhemmin takaisin. Lukeeko siinä Raamatussa, että myös oman veren siirtäminen itseensä on kiellettyä? Ja kyllähän se oma veri kulkee verisuonia pitkin, että onko se suurikin synti Jumalaa vastaan, jos se veri kiertää välissä esim. muoviletkun kautta?

Jos lahkon perustajan Charles Russellin ennustus maailmanlopusta meni täysin perseelleen, niin onko olemassa pienintäkään epäilystä siitä, että lahkolaisten opettama verensiirtokielto on myös väärin?

51

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsmälliseentotuuteen

      Älä kysele liikaa. Tämä on uskonnollinen salaisuus, vain Jumala tietää ja tutkimattomat ovat Jumalan tiet. Vartiotornissa lukee mikä on sallittua ja mikä ei, sen enempää emme tietoa tarvitse.

      • Uskossavahva

        Ei ole pienen ihmisen asia miettiä tulkintoja: kiellettyä mikä kiellettyä.


      • Uskossasokeat
        Uskossavahva kirjoitti:

        Ei ole pienen ihmisen asia miettiä tulkintoja: kiellettyä mikä kiellettyä.

        Niin kuin pientenihmisten hyväksikäyttö: kiellettyä mikä kiellettyä.


    • jhgfdsdrtyuiop

      mitä saivartelet selvää asiaa.
      Ei verelle, piste!

      • Kiinnostastietää

        Otatko fraktioita.


      • jhgfdsadertyu
        Kiinnostastietää kirjoitti:

        Otatko fraktioita.

        Ei verelle!
        Miksi ei?
        Koska välitän omasta terveydestäni, sairaalat eivät sitä takaa 100%
        Pv selvä asia.


      • Valitettavasti
        jhgfdsadertyu kirjoitti:

        Ei verelle!
        Miksi ei?
        Koska välitän omasta terveydestäni, sairaalat eivät sitä takaa 100%
        Pv selvä asia.

        Koska lahko niin määrää, mielestäsi on järkevää ennemmin kuolla, kuin ottaa edes pientä riskiä.


      • Valitettavasti
        jhgfdsadertyu kirjoitti:

        Ei verelle!
        Miksi ei?
        Koska välitän omasta terveydestäni, sairaalat eivät sitä takaa 100%
        Pv selvä asia.

        Oletko yhtään miettinyt, miten päätöntä on Vartiotornin opettama "terveydestä välittäminen"?


    • mihinperustuu

      Maito suodatettua verta?

      • TerveJärki

      • hehhee

      • Eiolevastauksia
        TerveJärki kirjoitti:

        Maidossa on samoja ainesosia kuin veressä, esim. rasvoja ja eläviä valkosoluja!

        https://www.geeksaresexy.net/2018/04/13/did-you-know-milk-is-just-filtered-blood/

        Mitäs se lahkolaisten opaskirjanen tuosta sanoo?

        Oppia on selitetty varmaan satoja sivuja kirjoissa ja lehdissä vuosien aikana mutta silti vastaukset loppuvat jo ensimmäisten kysymysten kohdalla. Kannattaa kuolla veriopin takia :-D


      • Entinenjt

        Jos näin on imetys pitäisi lopettaa samoin kaikki maitotuotteet. Jos ihminen imettää lastaan olisiko se ihmissyöntiä. Jumala muistaa meidät tomuksi, kaikkea ei voi ymmärtää.


    • Uskontotieteilijä

      Lahkon vanhimmat eivät voi luopua tuosta verikiellosta, koska silloin menisi kaikki uskottavuus koko heidän "totuuteen". Aiheutuisi myös valtava määrä suuttumusta, jos monien ihmisten kärsimys ja kuolema onkin johtunut saarnamiesten vääristyneistä opetuksista. Jo rokotekielto oli aikoinaan käsittämättömän naiivia ja siitä luovuttiin pakon edessä.

      Aikanaan Charles Russellin virheelliset ennustukset saivat monet jättämään lahkon ja myös tämän naiivin verikiellon myöntäminen virheeksi ravistelisi koko jäsenistöä. Voisi käydä jopa niin, että monet haukkuisivat koko liikkeen johdon pystyyn ja alkaisivat itse lukemaan ja tulkitsemaann Raamattua. Samalla voi havaita, etteivät Jeesuksen opetuslapset olleet mitään Jehovan todistajia eikä Jeesus koskaan käskenyt karttamaan ketään.

      Voi olla raskasta myöntää, että Jehovan todistajat ova vain Russellin ympärille muodostunut maailmanlopun lahko, mutta aito totuus vapauttaa.

      • Kalvantti

        " rokotekielto oli aikoinaan käsittämättömän naiivia "

        -Eikös tarkemmin ottaen ollut jokin vanha lääkärikirja 1700 -luvulta, joka oli erehtynyt verensiirron menevän ravinnoksi ?

        Sitten vielä oliko 1950 -luvulla vartiotorni kirjoitti että ihmisen luonne siirtyisi veren mukana.


    • ex-jehva

      "Samalla voi havaita, etteivät Jeesuksen opetuslapset olleet mitään Jehovan todistajia eikä Jeesus koskaan käskenyt karttamaan ketään."

      Ton jos sanoo valtakunnan salissä ääneen, niin potkut tulee ikuisiksi ajoiksi! :D

    • Tampuriiniksi

      Uskontotieteilijä 16.12.2018 1:04

      Lahkon vanhimmat eivät voi luopua tuosta verikiellosta, koska silloin menisi kaikki uskottavuus koko heidän "totuuteen".
      -----------

      USA:n asianajajat ovat myös sanoneet, että verensiirtokiellon kumoaminen merkitsisi lain kannalta sellaista virheen myöntämistä, että seuraisi korvausvelvollisuus verisiirron uhreina kuolleiden omaisille.

      • abbacd

        Pötyä! USA:ssa on uskonnon vapaus, eikä kenenkään ole pakko kuulua Jehovan todistajiin. Jokainen uskovainen tekee itse oman päätökset ja itse vastaa oman sielunsa pelastuksesta.


      • Omatjaomat

        "Jokainen uskovainen tekee itse oman päätökset"
        -Paitsi että vartiotorniuskonnossa "omia päätöksiä" on vähän, lahko päättää, ja velvoittaa valvomaan. Lahkolaisen tulee käräyttää lahkotoverinsa ja tälle annetaan "omastakin päätöksestä" sitten mökötystuomio.


      • Impakti

        abbacd 18.12.2018 10:38

        "Pötyä! USA:ssa on uskonnon vapaus," -Et ymmärtänyt kommentoitavaasi:

        "USA:n asianajajat ovat myös sanoneet, että verensiirtokiellon kumoaminen merkitsisi lain kannalta sellaista virheen myöntämistä, että seuraisi korvausvelvollisuus verisiirron uhreina kuolleiden omaisille. "

        -Eihän tuo liity uskonnonvapauteen.
        Mutta tuohon lahkoon liittymiseen liittyy koulutuspohjan vähäisyys, tutkimusten mukaan on näillä "jehovantodistajilla" heikoin koulutuspohja USA:n uskontokunnista.


      • Anonyymi

        Piirrokset vartiotornissa ovat kuitenkin kuin Aku Ankasta matkittuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piirrokset vartiotornissa ovat kuitenkin kuin Aku Ankasta matkittuja

        Tai pohjois-korean vaalimainoksista.


    • Hengenpelastusfani

      On huomattava, että verensiirtokieltomurhat tapahtuvat vastoin
      Raamattua
      vastoin järkeä
      vastoin vartiotorniseuran julkaisua.

      Raamatun vastaista se on kun jo VT:n 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin (verensiirto on elinsiirto ja Raamattu koskettaa sitä lähinnä rakkauden käskyllään, sillä pelastetaan henki ja terveys, rakkauden tekona)
      UT:ssa 1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään" -sallii veren syömisen erittäin suorasanaisesti.

      Vartiotorni kirjoittaa että veren ainesosia, fraktioita saa ottaa verensiirtona. Mutta kun käännät sivua, niin kukaan ei saakaan luovuttaa verta, niitä fraktioita.

      Vartiotorniseuran lehti Consolation ( Herätkää aiemmalta nimeltään) kehui verensiirron v. 1940, se oli pelastanut Newyorkilaisrouvan hengen, kertoi lehti.

      • Jambba

        Ei muuta kuin julistamaan ameriikan harhaoppia vääräksi! Kyllä Jeesus suojelee vainolta!


      • vaka-vaa

        Toistuvaa yllyttämistä rikkomaan Jumalan tahtoa vastaan, se on hengenpelastamisfanin tärkein tehtävä.
        Jos tahallaan yllyttää siihen, ei ole lunnaita hänen edestään. Heb.10:26: "Sillä jos me tahallamme harjoitamme syntiä saatuamme totuuden täsmällisen totuuden, ei ole enää uhria syntiemme edestä."
        Vakava asia, kannattaa miettiä, millaista kirjoittelumme on. Jos itse ei välitä totella Jumalan tahtoa, vastaa siitä itse. Yllyttämällä toisia väärään toimintaan, joutuu verivelkaan Jumalan edessä toistenkin elämästä.


      • VartiotorniEiOleJumala
        vaka-vaa kirjoitti:

        Toistuvaa yllyttämistä rikkomaan Jumalan tahtoa vastaan, se on hengenpelastamisfanin tärkein tehtävä.
        Jos tahallaan yllyttää siihen, ei ole lunnaita hänen edestään. Heb.10:26: "Sillä jos me tahallamme harjoitamme syntiä saatuamme totuuden täsmällisen totuuden, ei ole enää uhria syntiemme edestä."
        Vakava asia, kannattaa miettiä, millaista kirjoittelumme on. Jos itse ei välitä totella Jumalan tahtoa, vastaa siitä itse. Yllyttämällä toisia väärään toimintaan, joutuu verivelkaan Jumalan edessä toistenkin elämästä.

        Yllytän toimimaan Vartiotorni-seuraa vastaan jatkossakin.


      • vaka-vaa
        VartiotorniEiOleJumala kirjoitti:

        Yllytän toimimaan Vartiotorni-seuraa vastaan jatkossakin.

        Itse asiassa Raamatun selviä ohjeita vastaan. Sivuutat ne hyödyttöminä, kuten muutkin Raamatun opetukset. Käännät oikean vääräksi ja väärän oikeaksi.
        Jumalan vastustaja Panettelija antoi ensimmäisen ihmisparin ymmärtää, ettei Jumalaa tarvitse totella, vaan päättää itse, mikä on oikein. Kehoitan tutustumaan Raamattuun, eikä vain kuoron mukana hokea: harhaoppi. Eikö se, joka jättää huomioimatta selvät Raamatun opetukset, ole harhaoppia.
        Kukaan ei väitä, että Vartiotorni on Jumala. Se on toiminut Jumalan tahdon äänenkannattajana jo yli sata vuotta. Jumalan suojeluksessa. Tuon lehden avulla on miljoonia autettu ymmärtämään Raamatun opetuksia.


      • VartiotorniEiOleJumala
        vaka-vaa kirjoitti:

        Itse asiassa Raamatun selviä ohjeita vastaan. Sivuutat ne hyödyttöminä, kuten muutkin Raamatun opetukset. Käännät oikean vääräksi ja väärän oikeaksi.
        Jumalan vastustaja Panettelija antoi ensimmäisen ihmisparin ymmärtää, ettei Jumalaa tarvitse totella, vaan päättää itse, mikä on oikein. Kehoitan tutustumaan Raamattuun, eikä vain kuoron mukana hokea: harhaoppi. Eikö se, joka jättää huomioimatta selvät Raamatun opetukset, ole harhaoppia.
        Kukaan ei väitä, että Vartiotorni on Jumala. Se on toiminut Jumalan tahdon äänenkannattajana jo yli sata vuotta. Jumalan suojeluksessa. Tuon lehden avulla on miljoonia autettu ymmärtämään Raamatun opetuksia.

        Jehovan todistajille Vartiotorni-seuran hylkääminen on Jehovan hylkäämistä, ja Jehovan luo palaaminen on Vartiotorni-seuran yhteyteen palaamista. Siis käytännössä Vartiotorni on Jehova. Vai onko sinun mielestäsi Jehovan suosio mahdollista saada ilman Vartiotorni-seuran apua tai jopa sitä vastustaen?

        Jehovan todistajat eivät myöskään noudata Raamattua sellaisenaan, vaan tulkitsevat ja selittelevät sitä järjestönsä opastamalla tavalla. Itselle sopivat kohdat otetaan kirjaimellisesti, muu selitellään ja tulkitaan.


      • Valitettavasti
        vaka-vaa kirjoitti:

        Itse asiassa Raamatun selviä ohjeita vastaan. Sivuutat ne hyödyttöminä, kuten muutkin Raamatun opetukset. Käännät oikean vääräksi ja väärän oikeaksi.
        Jumalan vastustaja Panettelija antoi ensimmäisen ihmisparin ymmärtää, ettei Jumalaa tarvitse totella, vaan päättää itse, mikä on oikein. Kehoitan tutustumaan Raamattuun, eikä vain kuoron mukana hokea: harhaoppi. Eikö se, joka jättää huomioimatta selvät Raamatun opetukset, ole harhaoppia.
        Kukaan ei väitä, että Vartiotorni on Jumala. Se on toiminut Jumalan tahdon äänenkannattajana jo yli sata vuotta. Jumalan suojeluksessa. Tuon lehden avulla on miljoonia autettu ymmärtämään Raamatun opetuksia.

        Ennen kuin puhut mitään "Raamatun selvistä ohjeista", voisit selvittää ne Jehova Jumalan sallimat fraktiot, joita saadaan verestä minkä luovuttamisen sama Jehova Jumala on kieltänyt.


      • Opskuraa

        Se vuoden 1914 tapahtumat nähnyt johtohenkilökunta, joka on kirjoittanut itsensä taivaaseen menevien kortistoon vartiotorniseurassa, on fraktiospesialisteja myöskin, kuten spesialisteja tietämään maailmanloput allakallisesti, vuosina 1914, 1925, 1942 ja 1975. Tuo viimeinen oli oikeastaan järjestelmäasioiten päätös.
        1942 huomattiin kysyä että eikö sinustakin ole järkevää hankkia lapset vasta Harmageddonin jälkeen.
        1925 -vuodelle rakennutettiin talo Israelin kuolleista, haudoistaan ylös nousevia patriarkkoja varten, mutta lahkopresidentti, jehovakanava Rutherford asettui asumaan siksi aikaa, ikään kuin odottamaan ja talonmiehenä, mutta niin jehova kutsui jehovakanavansa ennenkuin patriarkat näkivät hyväksi nousta kuolleista.

        Niin fraktiot ? Eikös vartiotorniuskonnollisten yleisten oppien mukaan jehoova sitten aikanaan paljasta salaisuutensa ?


      • JustTiina

        Justiinsa


    • Kapukritos

      vaka-vaa 3.3.2019 22:20

      "Toistuvaa yllyttämistä rikkomaan Jumalan tahtoa vastaan, se on hengenpelastamisfanin tärkein tehtävä."
      -Hänhän vain käsitteli lahkon verensiirtokiellon murhia.
      Eikös lahkolaiset itse opeteta ylpeilemään niillä ?

      "" Heb.10:26: "Sillä jos me tahallamme harjoitamme syntiä saatuamme totuuden täsmällisen totuuden, ei ole enää uhria syntiemme edestä." ""
      -Niin, edeltävä 10:24: " ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin "
      -Eikö hengenpelastus verensiirrolla olekin suuri rakkaudenosoitus ?

      "Jos itse ei välitä totella Jumalan tahtoa"
      -Niin, 10:31 "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin"
      .Tuossa viitataan ilm. 20:10, ikuisuus tulijärvessä.

      " verivelkaan Jumalan edessä toistenkin elämästä. "
      -Tarkoitat verensiirtokiellon kuolemanuhrien elämästä tulevaa velkaa ?

      Hebr. 12:2 "Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin"
      -Lahkosi kieltää ristin.
      Ja 12:24: ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri
      -Siis Jeesuksen veri oli sovituksena.

      • Laistetusti

        Aikoinaan jossain tv-ohjelmassa haastattelussa kysyttiin siitä verensiirtokiellosta.
        Todistaja sanoi että jos tässä työssä (oli jossain, ehkä rakennustyömaalla) tulisi vakava vamma, niin en ottaisi verensiirtoa.
        Ihmettelyksi jäi katsojalta, että miksi hän nauraa höhötti asialle.


      • us-kollisuus

        Ylpeilyn aihe tai mikä tahansa. Eikö se, joka sanoo uskovansa olekin velvollinen tottelemaan. Tottelee, tai ei tottele, kaksi vaihtoehtoa. Voi siis totella tai olla tottelematta.
        Onnellinen kuitenkin, kun on ollut uskollinen, tietää miellyttäneensä Jumalaa vakavassakin tilanteessa.
        Jumalan tahdon rikkominen ei ole rakkaudenosoitus Jumalalle. Totteleminen on rakkaudenosoitus.
        Silloin emme osoitusta arvostusta lunnaitakaan kohtaan, jos toimimme vastoin Jumalan tahtoa. Lunnaita ei varattu tahallisen synninharjoittamisen korvaukseksi, vaan epätäydellisyydestä johtuvien syntiemme vuoksi.
        Sanoihan apostolikin, joka kirjoitti Apt. 15:29 olevan Jumalan ohjeen verestä. "Jos pysytte näistä huolellisesti erossa, tulette menestymää." Ei sanottu, että tehkää niinkuin tahdotte, menestytte kuitenkin. Riippuu kuitenkin ihmisestä, kuinka vakavasti suhtautuu Jumalan tahtoon.


      • kerrotarkemmin
        us-kollisuus kirjoitti:

        Ylpeilyn aihe tai mikä tahansa. Eikö se, joka sanoo uskovansa olekin velvollinen tottelemaan. Tottelee, tai ei tottele, kaksi vaihtoehtoa. Voi siis totella tai olla tottelematta.
        Onnellinen kuitenkin, kun on ollut uskollinen, tietää miellyttäneensä Jumalaa vakavassakin tilanteessa.
        Jumalan tahdon rikkominen ei ole rakkaudenosoitus Jumalalle. Totteleminen on rakkaudenosoitus.
        Silloin emme osoitusta arvostusta lunnaitakaan kohtaan, jos toimimme vastoin Jumalan tahtoa. Lunnaita ei varattu tahallisen synninharjoittamisen korvaukseksi, vaan epätäydellisyydestä johtuvien syntiemme vuoksi.
        Sanoihan apostolikin, joka kirjoitti Apt. 15:29 olevan Jumalan ohjeen verestä. "Jos pysytte näistä huolellisesti erossa, tulette menestymää." Ei sanottu, että tehkää niinkuin tahdotte, menestytte kuitenkin. Riippuu kuitenkin ihmisestä, kuinka vakavasti suhtautuu Jumalan tahtoon.

        Ketä mielestäsi pitäisi totella, Vartiotorni-seuraako?


      • us-kollisuus
        kerrotarkemmin kirjoitti:

        Ketä mielestäsi pitäisi totella, Vartiotorni-seuraako?

        Jumalan näkemystä verestä, joka toistetaan kolmena eri aikakautena. Nooalle, israelin kansalle ja kristityille. Vartiotorni on ainoa lehti, joissa on kerrottu asian vakaavuudesta. Mikään muu uskonnollinen lehti ei puhu sanaakaan asiasta. Mutta se tärkeintä, se perustuu Jumalan omaan sanaan Raamattuun, josta hänen tahtonsa tulee esiin. Ei voi mitään, jos ei ota sitä vakavasti.


      • kerrotarkemmin
        us-kollisuus kirjoitti:

        Jumalan näkemystä verestä, joka toistetaan kolmena eri aikakautena. Nooalle, israelin kansalle ja kristityille. Vartiotorni on ainoa lehti, joissa on kerrottu asian vakaavuudesta. Mikään muu uskonnollinen lehti ei puhu sanaakaan asiasta. Mutta se tärkeintä, se perustuu Jumalan omaan sanaan Raamattuun, josta hänen tahtonsa tulee esiin. Ei voi mitään, jos ei ota sitä vakavasti.

        Millä perusteella Vartiotornin näkemys verestä olisi Jumalan näkemys? Kyseessähän on tulkinta, ja Vartiotorni on muuttanut käsitystään veren suhteen aiemminkin, kuten myös lukemattomissa muissa asioissa. Itse asiassa vain kourallinen Vartitornin oppeja lienee säilynyt alkuperäisessä asussaan.


      • us-kollisuus
        kerrotarkemmin kirjoitti:

        Millä perusteella Vartiotornin näkemys verestä olisi Jumalan näkemys? Kyseessähän on tulkinta, ja Vartiotorni on muuttanut käsitystään veren suhteen aiemminkin, kuten myös lukemattomissa muissa asioissa. Itse asiassa vain kourallinen Vartitornin oppeja lienee säilynyt alkuperäisessä asussaan.

        Kerro, miten 1. Moos. 9:4,16, 3. Moos 17: 14; 7:26,27; Apt. 15: 28, 29; 21:25 voi tulkita väärin.
        Tieto ja ymmärrys kasvaa, kuten Raamattu ilmoittaa. Mitä itse tiedät Raamatun opetuksista? Ja pitääkö sen opetukset ottaa tosissaan.

        Kun lukee Jeesuksen keskustelua Pietarin kanssa Markus 8: 35, 36 voi huomata, miten tärkeänä Jeesus piti tottelevaisuutta. " Sillä se, joka haluaa pelastaa sielunsa (elämänsä) tulee kadottamaan sen, mutta, joka kadottaa sielunsa (elämänsä) minun tähteni ja hyvän uutisen tähden, tulee pelastamaan sen. Todellakin, mitä hyödyttää ihmistä voittaa koko maailma ja menettää sielunsa." Mark. 12:28-33 kertoo kenen totteleminen menee yli kaiken.


      • kerrotarkemmin
        us-kollisuus kirjoitti:

        Kerro, miten 1. Moos. 9:4,16, 3. Moos 17: 14; 7:26,27; Apt. 15: 28, 29; 21:25 voi tulkita väärin.
        Tieto ja ymmärrys kasvaa, kuten Raamattu ilmoittaa. Mitä itse tiedät Raamatun opetuksista? Ja pitääkö sen opetukset ottaa tosissaan.

        Kun lukee Jeesuksen keskustelua Pietarin kanssa Markus 8: 35, 36 voi huomata, miten tärkeänä Jeesus piti tottelevaisuutta. " Sillä se, joka haluaa pelastaa sielunsa (elämänsä) tulee kadottamaan sen, mutta, joka kadottaa sielunsa (elämänsä) minun tähteni ja hyvän uutisen tähden, tulee pelastamaan sen. Todellakin, mitä hyödyttää ihmistä voittaa koko maailma ja menettää sielunsa." Mark. 12:28-33 kertoo kenen totteleminen menee yli kaiken.

        Nuo raamatunkohdat voi tulkita väärin varmasti monellakin tavalla, mutta Vartitornin verioppi on typerin ja vaarallisin tulkinta, johon toistaiseksi olen törmännyt.

        Sitä paitsi ettehän itsekään "karta -- verta", vaan hyödynnätte toisten luovuttamaa verta osiin pilkottuna.


      • Kuinkason

        Eivät ota verta pääsiäisenäkään ?

        Matt. 26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        26:28 sillä tämä on minun vereni


      • Anonyymi

        "Matt. 26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        26:28 sillä tämä on minun vereni "

        -Tämäkin on yksi jae jossa kumotaan Mooseksen lain verensyöntikielto (kyllähän sille on poikkeussääntö ja se on erityistapauksessa sallittu sielläkin, 3 Moos 17:15)

        Pääsiäismunathan ne on veikeitä. Herkkusuklaata ja vielä yllätys sisältä.

        (Muista säästää käärepaperi vartiotornikaupustelijoille, vietäväksi pihan roskalaatikkoon. Sen tekevät mielellään, kun mainitset että he ovat kirjoitetut kohteliaiksi vartiotorniin, ja kun vartiotorni näkee pakanuutta pääsiäismunissa)


      • Anonyymi
        Laistetusti kirjoitti:

        Aikoinaan jossain tv-ohjelmassa haastattelussa kysyttiin siitä verensiirtokiellosta.
        Todistaja sanoi että jos tässä työssä (oli jossain, ehkä rakennustyömaalla) tulisi vakava vamma, niin en ottaisi verensiirtoa.
        Ihmettelyksi jäi katsojalta, että miksi hän nauraa höhötti asialle.

        "Aikoinaan jossain tv-ohjelmassa..." Vakuuttavaa tiedon jakelua, muistuttaa Jopon sepustuksia kun yrittää kääntää kaikki todistajia koskevat uutiset negaatioksi. Ilmeisesti kirjoittelu antaa kieroontunutta tyydytystä merkityksettömään elämään.


    • PoisHömpästä

      On huomattava, että verensiirtokieltomurhat tapahtuvat vastoin
      Raamattua
      vastoin järkeä
      vastoin vartiotorniseuran julkaisua.

      Raamatun vastaista se on kun jo VT:n 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin (verensiirto on elinsiirto ja Raamattu koskettaa sitä lähinnä rakkauden käskyllään, sillä pelastetaan henki ja terveys, rakkauden tekona)
      UT:ssa 1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään" -sallii veren syömisen erittäin suorasanaisesti.

      Vartiotorni kirjoittaa että veren ainesosia, fraktioita saa ottaa verensiirtona. Mutta kun käännät sivua, niin kukaan ei saakaan luovuttaa verta, niitä fraktioita.

      Vartiotorniseuran lehti Consolation ( Herätkää aiemmalta nimeltään) kehui verensiirron v. 1939, se oli pelastanut Newyorkilaisrouvan hengen, kertoi lehti.
      ----------------------

      -Gal. 3:13: Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta,
      -1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään" -sallii veren syömisen erittäin suorasanaisesti.
      -3 Moos 17:15 sallii veren syömisen vanhan lain aikaankin ("lihaa, josta verta ei ole laskettu")

      -Raskaudenaikainen veriryhmäimmunisaatio johtuu äidin ja sikiön veriryhmätekijöiden yhteensopimattomuudesta
      Suomessa esiintyy keskimäärin 50 merkittävää anti-D-immunisaatiolöydöstä vuodessa (0,6 % Rh-negatiivisista synnyttäjistä), joista noin 10–15 raskaudessa (0,1 %) joudutaan kohdunsisäisiin verensiirtoihin https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/24/duo94681

      -Selvitimme OYS:n naistenklinikassa tammikuun 1991 ja kesäkuun 1996 välisenä aikana veriryhmäimmunisaation vuoksi 23 sikiölle tehtyjen 80 napasuonipunktiohoidon tuloksia. Punasolujen siirto tehtiin 10 sikiölle yhteensä 33 kertaa. Matalin määritetty sikiön hemoglobiiniarvo oli 17 g/l. Yhtään lasta ei menetetty ja vain kolme syntyi ennenaikaisina
      https://www.tiede.fi/keskustelu/4819/ketjuverensiirrot_vastasyntyneille_ja_hyvin_pienille_lapsille

      • Anonyymi

        Jos ei muuhun pysty niin kopioi sitten vanhoja höpinöitä...

        Laskin joskus että em. tutkimuksen otantavauhdilla todistajalapsen kohdalle väitetty verensiirtoa vaativa tilanne tulisi kerran sadassa vuodessa. Vastavuoroisesti voin kertoa että huomattavasti useammin tulee vastaan päinvastainen tilanne, jossa lääkäri painostaa lopettamaan raskauden esim. lapsivesitutkimuksen perusteella. Me päätimme painostuksesta huolimatta jatkaa raskautta. Roskapönttösikiön sijasta meitä ilahduttaa täysin terve (nyt jo aikuinen) tytär. Ystäväpiirissä on muitakin saman myllytyksen kokeneita.

        Miettii vain, miten monta täysin tervettä lasta on silvottu kohtuun vedoten vanhempien mukavuudenhaluun ("vammainen lapsi on suuri taakka ja pilaa huoltajien elämän").


    • tavallinentallaajaa

      On tää kyllä pimee lahko...

      • Anonyymi

        Ota huomioon että kommentoijat kuuluvat johonkin muuhun "lahkoon".


    • Anonyymi

      Vartiotorni ratkaisi asian!

      Kuten vereen perustuva lääkehoitokin voidaan korvata verettömällä, niin myös maito voidaan korvata maitokorvikkeilla.

      Siitäpäs uskottomat saitte!

    • Anonyymi

      Siemenneste on myös suurimmaksi osaksi veriplasmaa. Kuinkahan moni naispuolinen Jehovan palvelija, jopa vanhimman vaimo on ravinnut itseään ottamalla siemennestettä elimistöönsä emättimen kautta? Muutkin ruumiinaukot ovat voineet olla ravitsemiskäytössä niillä sisarilla, jotka eivät ota patavanhoillisen amerikkalaisen järjestön neuvoja turhan vakavasti.

    • Anonyymi

      Anonyymi 7.9.2019 7:44
      3 Moos 17:15 salli veren syömisen jo Mooseksen lain aikaan.
      Eli lihaa josta verta ei ole laskettu.
      Jakeessa puhutaan syömisestä, siinä ei ole kieltoa, rangaistuksesta puhumattakaan.

      Esim. 5 Moos. 12:24 kielsi sellaisen lihan syömisen, josta verta ei oltu laskettu:
      12:24 Älä syö sitä; vuodata se maahan niinkuin vesi.

      -Todistajan tulisi nyt ajatella miksi 3 Moos 17:15 salli tuon veren syömisen.
      Ja kertoa.

      Niin, kertoisiko

    • Anonyymi

      Anonyymi 2.9.2019 9:31

      "todistajalta itseltään ... lajittelee veren mukavasti osiin eli juurikin näihin vartiotornin keksimiin mystisiin jt-fraktioihin ja täsmentää niistä osan olevan vain "veren kuljettamaa materiaalia" joista Toivonen käyttää nimitystä kyytipoikia. "

      -Veri on tarkoittanut Raamatun aikaan kuin nytkin verisuonen sisältöä.
      Veren valmistaa elimistö, mutta siinä on aina mukana hormonit, sokeri ym, veren tehtävä on kuljettaa ne tarvittaviin elimiin. Kaikki juotu nestekin imeytyy vereen ja munuaisissa erotettuna se lahkolaista lainatakseni, "kyytipoikana", pissataan, mieluiten lahko-oppien päälle.

      Tuo lahko-oppilas Toivonen ei ymmärrä itsekään, lahko kun käyttää mielenhallintaa, että hän on omaksunut lahkon soopaa ja farisealaisuuden sitä puolustaessaan.
      Room. 14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä.
      -------------

      Raamattu taas

      Vanha laki salli veren syömisen erityisessä tilanteessa, 3 Moos 17:15

      Mutta vanha laki poistettiin, verikiellot kokonaan:
      Gal. 3:13: Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta.

      Ja 1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään"

      Verensiirto on elinsiirto, sitä ei ole kielletty.
      Se on suuri rakkauden teko, pelastaa ihmishengen - "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" (Matt. 21:39)

    • Anonyymi

      Miksi Jumala loi eläimiä jotka käyttävät verta ravinnokseen?Kunnon todistaja ei anna verta edes koiralleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe