Vakuutus vai jumalan varjelu?

Sain viime viikolla ilmoituksen uskonnollisesta yhdyskunnasta eroamisesta. Maksoin kirkollisveroa noin 960€. Tämä riittää tulevaisuudessa lähes kaikkiin vuosittaisiin vakuutusmaksuihini (henki-, tapaturma- ja autovakuutukset). Mielestäni tämä on hyvä ratkaisu, en ole saanut elämässäni koskaan etua rukoilulla tai muuten asioita jumalalta pyytämällä. Jahve ei ole auttanut minua mitenkään rahallisesti tai muuten konkreettisesti hyödyllisellä tavalla. Elämäni jatkuu kuten ennenkin, ainoastaan Jahvelle maksetut verot menevät konkreettisesti vakuutusyhtiölle, joka korvaa tapaturman sattuessa vahingot. Jahve ei todennäköisesti korvaisi vastaavia vahinkoja. Oliko ratkaisuni järkevä? Ajatuksia?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikas mies!

    • Minä-se-olen

      Suosittelen kirkosta eroamista kaikille niille, jotka eivät usko kirkon opetuksiin eivätkä elä kirkon käskyjen ja ohjeiden mukaan. Hyvin tehty siis ja otan Trumpin tapaan kunnian siitä itselleni, sillä minä sain sinut eroamaan kirkosta.

      • Iljetykset ja paskaläjät eivät pysty vaikuttamaan päätöksiini. En vain halua leimautua yhteisöön, johon sinä kuulut. En halua tukea yhteisöä, jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        Iljetykset ja paskaläjät eivät pysty vaikuttamaan päätöksiini. En vain halua leimautua yhteisöön, johon sinä kuulut. En halua tukea yhteisöä, jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä.

        Erosin kirkosta täytettyäni 18 vuotta. Vaikka isäni oli ateisti ja äitini agnostikko, olivat he jostakin syystä liittäneet minuun kirkkoon pian syntymäni jälkeen. Tein omasta mielestäni hyvän päätöksen, kun erosin kirkosta heti täysi-ikäisyyden saavutettuani, joten en ole maksanut penniäkään kirkon veroa yksityisenä henkilönä.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        Iljetykset ja paskaläjät eivät pysty vaikuttamaan päätöksiini. En vain halua leimautua yhteisöön, johon sinä kuulut. En halua tukea yhteisöä, jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä.

        "iljetykset, paskaläjät... vihaa uhkuva idiootti"

        Tuntuiko hyvältä purkaa sisimpiä tuntojasi ja vihaa kirjoittamalla tuollaista?


      • Kuka.keksi.rakkauden
        Munuaistutkija kirjoitti:

        Iljetykset ja paskaläjät eivät pysty vaikuttamaan päätöksiini. En vain halua leimautua yhteisöön, johon sinä kuulut. En halua tukea yhteisöä, jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä.

        "jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä."

        ooooooooooooooo

        Mitähän sinä mahdat uhkua. Jonkinlaista piilorakkautta vissiin.


      • Kuka.keksi.rakkauden kirjoitti:

        "jossa kaltaisesi vihaa uhkuva idiootti on jäsenenä."

        ooooooooooooooo

        Mitähän sinä mahdat uhkua. Jonkinlaista piilorakkautta vissiin.

        Minun rakkauteni ei ole salassa keneltäkään. Olen kirjoittanut siitä avoimesti ja sydämeni kyllyydestä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15493475/miksi-rakastan-ateisteja

        Olen silti välttänyt käyttämästä sellaisia haukkumanimiä kuin "iljetykset ja paskaläjät", joita ateistit (uskovaiset ateistit) jatkuvasti eri tavalla ajattelevista ihmisistä käyttävät.


      • ei-kirj kirjoitti:

        "iljetykset, paskaläjät... vihaa uhkuva idiootti"

        Tuntuiko hyvältä purkaa sisimpiä tuntojasi ja vihaa kirjoittamalla tuollaista?

        "Tuntuiko hyvältä purkaa sisimpiä tuntojasi ja vihaa kirjoittamalla tuollaista? "

        Analyyttisiä tuntoja ilman erityistä vihaa. Hyvä vain että sain houkuteltua yhden multinikkisi pintaan 'Minä-se-olen'.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "Tuntuiko hyvältä purkaa sisimpiä tuntojasi ja vihaa kirjoittamalla tuollaista? "

        Analyyttisiä tuntoja ilman erityistä vihaa. Hyvä vain että sain houkuteltua yhden multinikkisi pintaan 'Minä-se-olen'.

        En ole koskaan salannut olevani Minä-se-olen. Odotan vain sitä, milloin poieemikko multinikkivaras rekisteröi senkin käyttämäni nikin itselleen. Ei tarvinne kauan odottaa...

        ottaako sinua päähän se, että erosin kirkosta heti kun täytin 18, mutta sinä idiootti ateisti paskaläjä maksoit veroa ties kuinka kauan ennen kuin tajusit erota?


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "Tuntuiko hyvältä purkaa sisimpiä tuntojasi ja vihaa kirjoittamalla tuollaista? "

        Analyyttisiä tuntoja ilman erityistä vihaa. Hyvä vain että sain houkuteltua yhden multinikkisi pintaan 'Minä-se-olen'.

        Et sinä "houkutellut" käyttämääni nikkiä "pintaan". Käytän sitä nikkiä usein silloin, kun olen tullut kirjautuneeksi ulos palstalta. On helpompaa käyttää jotakin ei-kirj nikkiä kuin kirjautua yhä uudestaan sisälle kymmeniä kertoja vuorokauden aikana...


      • ei-kirj kirjoitti:

        En ole koskaan salannut olevani Minä-se-olen. Odotan vain sitä, milloin poieemikko multinikkivaras rekisteröi senkin käyttämäni nikin itselleen. Ei tarvinne kauan odottaa...

        ottaako sinua päähän se, että erosin kirkosta heti kun täytin 18, mutta sinä idiootti ateisti paskaläjä maksoit veroa ties kuinka kauan ennen kuin tajusit erota?

        "ottaako sinua päähän..."

        Ei ota päähän mikään sinun oksennuksesi, mutta näyttää siltä, että minä olen päässyt ihon allesi. Sen verran nopeasti suollat kommenttejasi minulle.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "ottaako sinua päähän..."

        Ei ota päähän mikään sinun oksennuksesi, mutta näyttää siltä, että minä olen päässyt ihon allesi. Sen verran nopeasti suollat kommenttejasi minulle.

        Se on "ihosi alle" eikä "ihon allesi" senkin sivistymätön ja suomenkieltä taitamaton moukka!

        Ja ei: et ole päässyt "ihoni alle" eikä se ole kaltaisellesi oppimattomalle moukalle edes mahdollista.


      • ei-kirj kirjoitti:

        Se on "ihosi alle" eikä "ihon allesi" senkin sivistymätön ja suomenkieltä taitamaton moukka!

        Ja ei: et ole päässyt "ihoni alle" eikä se ole kaltaisellesi oppimattomalle moukalle edes mahdollista.

        "Ja ei: et ole päässyt "ihoni alle" eikä se ole kaltaisellesi oppimattomalle moukalle edes mahdollista. "

        Totta kai olen päässyt. Yksi osoitus siitä on muutama viikko sitten käyty anteeksianto- ja valehtelukeskustelu, jossa sait pataasi oikein kunnolla ja flippasit siitä. Sen jälkeen kiihdytit entisestään harhaista trollaamistasi ja taisit käydä välillä lataamossakin ;-).


      • Minä-se-olen
        Munuaistutkija kirjoitti:

        "Ja ei: et ole päässyt "ihoni alle" eikä se ole kaltaisellesi oppimattomalle moukalle edes mahdollista. "

        Totta kai olen päässyt. Yksi osoitus siitä on muutama viikko sitten käyty anteeksianto- ja valehtelukeskustelu, jossa sait pataasi oikein kunnolla ja flippasit siitä. Sen jälkeen kiihdytit entisestään harhaista trollaamistasi ja taisit käydä välillä lataamossakin ;-).

        Koska olet uskovainen ateisti, niin elät harhoissasi eikä sinua voi kukaan auttaa.

        Miten on mahdollista osoittaa toisen mielipide vääräksi tai virheelliseksi sille toiselle, jos hän ei ole halukas tunnustamaan omaa "väärässä olemistaan" tai erehtymistään?

        Tiedät itsekin, että olet sivistymätön ja opetuksesta osaton moukka verrattuna minuun yli-ihmiseen, joka olen melkein kuin Jumala tai ainakin lähellä enkeliä tai näiden ja ihmisen kombinaatio.

        Siltä varalta, että et sattunut tunnistamaan parodiaa, niin sanon, että tuo oli parodiaa ja sellaista huumoria, johon teikäläinen ei pysty (pitäisi ensin oppia puhumaan suomea).


    • Mielensä.pahoittaja

      960 euroa!

      Sillä rahallahan olisit voinut järjestää vaikka monet helvetin ryyppyjuhlat vuosittain, varsinkin näin pikkujoulujen aikaan. Kyllä sinua nyt harmittaa.

      • älälihotapappia

        Tarkoitat varmasti seurakuntalaisia, jotka olisivat järjestäneet syöminkejä ja juominkeja.


    • "Jahve ei ole auttanut minua mitenkään rahallisesti tai muuten konkreettisesti hyödyllisellä tavalla"

      ¤¤¤

      Ei pidä paikkaansa!

      Sinähän voit vaikka kirota Jahvea ja Jahve antaa sinun joka hetki haukata happea, jotta voisit elää, ja
      jotta tämä kiroaminenkin sinulta luonnistuisi.

    • AikaOnElääAikaOnKuolla

      "Tämä riittää tulevaisuudessa lähes kaikkiin vuosittaisiin vakuutusmaksuihini (henki-, tapaturma- ja autovakuutukset). Mielestäni tämä on hyvä ratkaisu......."

      Jaa, että kun ateistilta henki lähtee, niin henkivakuutus sen korvaa.
      Kukas sinulle antoi tämän henkesi ja kuka sen kuollessasi pois ottaa.

      • ”Jaa, että kun ateistilta henki lähtee, niin henkivakuutus sen korvaa.
        Kukas sinulle antoi tämän henkesi ja kuka sen kuollessasi pois ottaa.”

        No enpä ole nähnyt Jahven antavan henkeä takaisin edes uskovaiselle, jos hän on ajanut esimerkiksi rekan keulaan. Ei ole Jahve korjannut yhtään autoakaan kolarin jälkeen. Ei ole myöskään antanut perheelle rahaa, jos perhe on menettänyt huoltajan. Vai onko sinulla havaintoja, että Jahve olisi näin tehnyt? Kerro ihmeessä muillekin. Jos ne ovat tapeeksi vakuuttavia niin saatan itsekin alkaa uskomaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe