Mutta miksi ihmiset antavat joululahjoa toisilleen 🛍🎁❓
Onko ihminen ottanut jo tässäkin Jeesuksen roolin❓
Tietäjät toivat lahjansa Jeesuslapselle
73
<50
Vastaukset
- kuka.vastaa
Hyvä kysymys.
- TaustallaSynttärit
Syy on hy in selvä. Kirkko. Kirkko kielsi ihmisiä aikanaan täällä pohjolassa viettämästä syntymäpäivää, joten ovelina fennoskandit kiersivät kirkon käskyn ja alkoivat antamaan jouluisin lahjoja toisilleen "Jeesuksen nimissä". Myöhemmin kirkko taas salli ihmisten viettää pakanallista syntympäiväjuhlaa, mutta vanha perinne antaa lahjoja jouluisin säilyi. Tapa antaa lahjoja toisilleen syntymäpäivän kunniaksi tunnettiin jo lähes koko Euroopassa, mutta tavan alkuperää ei tiedetä. Ihmiset ovat antaneet lahjoja toisilleen lähes aina.
- Ei.luotu.eikirj
Tapa näyttäisi tulevan Roomasta paljon ennen kristinuskon syntyä.
Joten kukaan ei ole ottanut Jeesuksen roolia.Jostainhan se "tapa" pitää tulla koska ainaan raamatullista se ei ole vaikka Jeesuksen syntymäjuhlaan onkin tuotu🤔
usko.vainen kirjoitti:
Jostainhan se "tapa" pitää tulla koska ainaan raamatullista se ei ole vaikka Jeesuksen syntymäjuhlaan onkin tuotu🤔
Kannattaa huomata, että Jeesuksen synttärit on tuotu eli päälleliimattu perinteiseen jouluun.
A10097 kirjoitti:
Kannattaa huomata, että Jeesuksen synttärit on tuotu eli päälleliimattu perinteiseen jouluun.
Se rippuu ihan siitä mitä kukin Jouluna juhlii🌟
Samalla tavalla kuin Vappua juhlitaan eri syistä😉usko.vainen kirjoitti:
Se rippuu ihan siitä mitä kukin Jouluna juhlii🌟
Samalla tavalla kuin Vappua juhlitaan eri syistä😉"Se rippuu ihan siitä mitä kukin Jouluna juhlii"
Itse kukin voi tietenkin juhlia mitä milloinkin haluaa, mutta Jeesusta on alettu juhlia perinteisen yulen eli joulun paikalla.
'''Yule (engl.) on muinainen germaanien talvijuhla. Kuukalenterin vuoksi yulen paikka vaihteli joulukuun alusta tammikuun alkuun. Kristinuskon leviämisen myötä Yulen sisältö korvattiin kristillisellä sisällöllä, mutta juhlan nimi säilyi Yulesta suomennettuna jouluna.''' [fi.wikipedia.org/wiki/Yule]A10097 kirjoitti:
"Se rippuu ihan siitä mitä kukin Jouluna juhlii"
Itse kukin voi tietenkin juhlia mitä milloinkin haluaa, mutta Jeesusta on alettu juhlia perinteisen yulen eli joulun paikalla.
'''Yule (engl.) on muinainen germaanien talvijuhla. Kuukalenterin vuoksi yulen paikka vaihteli joulukuun alusta tammikuun alkuun. Kristinuskon leviämisen myötä Yulen sisältö korvattiin kristillisellä sisällöllä, mutta juhlan nimi säilyi Yulesta suomennettuna jouluna.''' [fi.wikipedia.org/wiki/Yule]Niin on, ei se päivä Juhlaa ja sen aihetta miksikään muuta🙂
- pallevippi
Ei kukaan tiedä.....
- Näinseasiaon
En liioin tiedä mistä lahjojen antaminen juontaa mutta minusta se sopii hyvin joulun sanoman kanssa yhteen: "rauha maassa ihmisillä, joita kohtaan Hänellä on hyvä tahto!"
Paha vain että sinänsä hyvää tarkoittavasta asiasta on tullut suoranainen epäjumala, nimittäin lahjoista. Pakanoiden lapset ja pakanat itsekin arvelevat näet joulussa olevan kyse lahjojen saamisesta. "Laps hankeen hukkuu, unhoittuu..."Heikoimmile ja tarvitseville ymmärrän lahjojen antamisen koska he ovat niitä Jeesuksen vähimpiä veljiä mutta muille en sitä ymmärrä. Kun annamme heille annamme Jeesukselle🙏
- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Heikoimmile ja tarvitseville ymmärrän lahjojen antamisen koska he ovat niitä Jeesuksen vähimpiä veljiä mutta muille en sitä ymmärrä. Kun annamme heille annamme Jeesukselle🙏
Ymmärrän, mutta eikö yhtä lailla rakkauden ja hyvyyden osoittaminen kaikille lähimmäisillemme ole Jumalan tahto ja Hänen mielensä mukaista?
Ainoa pointti ei varmaankaan tässä ole taaskaan se lahja, vaan lähimmäisen rakastaminen. Näinseasiaon kirjoitti:
Ymmärrän, mutta eikö yhtä lailla rakkauden ja hyvyyden osoittaminen kaikille lähimmäisillemme ole Jumalan tahto ja Hänen mielensä mukaista?
Ainoa pointti ei varmaankaan tässä ole taaskaan se lahja, vaan lähimmäisen rakastaminen.Tottakai on mutta jos se rinnastetaan Jeesuslapselle annettuihin lahjoihin niin niillä ei ole mitään tekemistä keskenään🙂
- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai on mutta jos se rinnastetaan Jeesuslapselle annettuihin lahjoihin niin niillä ei ole mitään tekemistä keskenään🙂
Tämä tuskin on evankeliumin ja uskon kannalta kovin merkittävä asia?
Näinseasiaon kirjoitti:
Tämä tuskin on evankeliumin ja uskon kannalta kovin merkittävä asia?
Minun elämääni mahtuu muutakin kuin vain evankeliumin ja uskon kannalta merkityksellisiä asioita 😉
Tässä minusta vääristellään Jeesukselle tuotuja lahjoja. Esim. tietäjät eivät tulleet heti Jeesuksen syntymän jälkeen yhdessä paimenten kanssa seimelle vaan pidemmän ajan päästä.
Herodeskin käski tietäjien tultua tapattaa kaikki alle 2v poikalapset.usko.vainen kirjoitti:
Minun elämääni mahtuu muutakin kuin vain evankeliumin ja uskon kannalta merkityksellisiä asioita 😉
Tässä minusta vääristellään Jeesukselle tuotuja lahjoja. Esim. tietäjät eivät tulleet heti Jeesuksen syntymän jälkeen yhdessä paimenten kanssa seimelle vaan pidemmän ajan päästä.
Herodeskin käski tietäjien tultua tapattaa kaikki alle 2v poikalapset.>Herodeskin käski tietäjien tultua tapattaa kaikki alle 2v poikalapset.
Ei käskenyt. Hurja tarina on satua, eikä sille löydy ainuttakaan evankeliumin ulkopuolista lähdettä.- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Herodeskin käski tietäjien tultua tapattaa kaikki alle 2v poikalapset."...vääristellään Jeesukselle tuotuja lahjoja..."
Kaikella kunnioituksella, pidän sinua veljenä kirjoitustesi perusteella mutta joskus tuntuu siltä että sinulla on vähän fokus -ei niin välttämättä- oikeissa ja tärkeissä asioissa.
Esim. Jeesukselle tuoduissa lahjoissa ei varmaankaan Jumalalla varmaankaan ole tarkoitus että kiinnittäisimme kaiken huomiomme niihin lahjoihin, vaan siihen että Jeesus on meidän Vapahtajamme ja siksi Hänelle tuotiin lahjoja, joiden sydämet Pyhä Henki oli avartanut kiittämään ja kunnioittamaan.
Emme me takerru sellaisiin asioihin, emmekä siihen oliko seimen lattialla olkia vaiko heiniä tai oliko se talli vaiko seimi ja oliko siellä härkyisiä vaiko lampaita, se on juuri sitä puista ja oljista ja savesta raklentamista vaan uskon kautta ymmärrämme mitä Pyhä Henki tahtoo ijulistaa:
"Teille on tänäpänä syntynyt Vapahtaja joka on Kristus, Herra! Daavidin kaupungissa!"
Iloitkaa! Riemuitkaa! Tuokaa lahjoja toisillemme! Kuuluttakaa pyhä Juhlapäivä! - Näinseasiaon
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Herodeskin käski tietäjien tultua tapattaa kaikki alle 2v poikalapset.
Ei käskenyt. Hurja tarina on satua, eikä sille löydy ainuttakaan evankeliumin ulkopuolista lähdettä.Mihin tarvitaan evankeliumin ulkopuolisia todisteita, kun meillä on evankeliumi joka kertoo Jumalan totuuden?
Voi sinua sokeata! Näinseasiaon kirjoitti:
"...vääristellään Jeesukselle tuotuja lahjoja..."
Kaikella kunnioituksella, pidän sinua veljenä kirjoitustesi perusteella mutta joskus tuntuu siltä että sinulla on vähän fokus -ei niin välttämättä- oikeissa ja tärkeissä asioissa.
Esim. Jeesukselle tuoduissa lahjoissa ei varmaankaan Jumalalla varmaankaan ole tarkoitus että kiinnittäisimme kaiken huomiomme niihin lahjoihin, vaan siihen että Jeesus on meidän Vapahtajamme ja siksi Hänelle tuotiin lahjoja, joiden sydämet Pyhä Henki oli avartanut kiittämään ja kunnioittamaan.
Emme me takerru sellaisiin asioihin, emmekä siihen oliko seimen lattialla olkia vaiko heiniä tai oliko se talli vaiko seimi ja oliko siellä härkyisiä vaiko lampaita, se on juuri sitä puista ja oljista ja savesta raklentamista vaan uskon kautta ymmärrämme mitä Pyhä Henki tahtoo ijulistaa:
"Teille on tänäpänä syntynyt Vapahtaja joka on Kristus, Herra! Daavidin kaupungissa!"
Iloitkaa! Riemuitkaa! Tuokaa lahjoja toisillemme! Kuuluttakaa pyhä Juhlapäivä!Yritä nyt ymmärtää, että minä puhun siitä miten Jeesukselle tuodut lahjat ovat muuttuneet lahjoiksi ihmisille🤓 eikä niillä ole mitään tekemistä Jeesuken saamien lahjojen kanssa. Pidä fokus aiheessa.
Näinseasiaon kirjoitti:
Iloitkaa! Riemuitkaa! Tuokaa lahjoja toisillemme! Kuuluttakaa pyhä Juhlapäivä!"Iloitkaa! Riemuitkaa! Tuokaa lahjoja toisillemme! Kuuluttakaa pyhä Juhlapäivä!"
Pyhät juhlapäivät olivat juutalaisten juhlia🙂Näinseasiaon kirjoitti:
Mihin tarvitaan evankeliumin ulkopuolisia todisteita, kun meillä on evankeliumi joka kertoo Jumalan totuuden?
Voi sinua sokeata!Niitä tarvitaan todistamaan, että evankeliumin kirjoittaja ei keksinyt omiaan. Alle kaksivuotiaitten poikalasten teurastus on niin satua kuin olla voi. Jumala tuskin on valehtelija, joten tuo kertomus ei varmasti ole Häneltä peräisin.
Voi sinua kuurosokeaa.Näinseasiaon kirjoitti:
Iloitkaa! Riemuitkaa! Tuokaa lahjoja toisillemme! Kuuluttakaa pyhä Juhlapäivä!Eikö juutalaisiakin käsketty tuomaan lahjat Herralle 🤔❓
- Näinseasiaon
usko.vainen kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää, että minä puhun siitä miten Jeesukselle tuodut lahjat ovat muuttuneet lahjoiksi ihmisille🤓 eikä niillä ole mitään tekemistä Jeesuken saamien lahjojen kanssa. Pidä fokus aiheessa.
"Yritä nyt ymmärtää, että minä puhun siitä miten Jeesukselle tuodut lahjat ovat muuttuneet lahjoiksi ihmisille"
Kyllä minä ymmärrän, mutta mitä ihmeen väliä tällä oikein mielestäsi on? Ja en kyllä todellakaan usko että löytyy kovinkaan montaa ihmistä joka ajattelee vantaa lahjoja ystävilleen/lapsilleen Jeesukselle antamisen sijasta? Vai luuletko sinä?
Valmistatko sinä jouluksi Jeesukselle käärepaperiin käärittyjä Citymarketista ostamiasi lahjoja? Millä kristillisellä palstalla? Missä sellainen on? Lupaan pysyä poissa, kunhan kerrot.
Näinseasiaon kirjoitti:
"Yritä nyt ymmärtää, että minä puhun siitä miten Jeesukselle tuodut lahjat ovat muuttuneet lahjoiksi ihmisille"
Kyllä minä ymmärrän, mutta mitä ihmeen väliä tällä oikein mielestäsi on? Ja en kyllä todellakaan usko että löytyy kovinkaan montaa ihmistä joka ajattelee vantaa lahjoja ystävilleen/lapsilleen Jeesukselle antamisen sijasta? Vai luuletko sinä?
Valmistatko sinä jouluksi Jeesukselle käärepaperiin käärittyjä Citymarketista ostamiasi lahjoja?Jos aihe ei sinua kiinnosta voit skipata sen 🤓
Minä en asioi Cittarissa, enkä osta joululahjoja ollenkaan koska Joulu on minulle Jeesuken juhla einä minulla ole Hänelle mitään annettavaa vaan olen kerjäläinen Hänen suuntaansa 🙏- itsekö.teet
usko.vainen kirjoitti:
Jos aihe ei sinua kiinnosta voit skipata sen 🤓
Minä en asioi Cittarissa, enkä osta joululahjoja ollenkaan koska Joulu on minulle Jeesuken juhla einä minulla ole Hänelle mitään annettavaa vaan olen kerjäläinen Hänen suuntaansa 🙏Teetkö joululahjat itse?
- niin.arvelinkin
usko.vainen kirjoitti:
En koska en anna joulahjoja ollenkaan 😉
Et siis antanut/tehnyt joulunlapsi keräykseen mitään.
niin.arvelinkin kirjoitti:
Et siis antanut/tehnyt joulunlapsi keräykseen mitään.
Tottakai annoin. Kuten edellä sanoin :
Heikoimmile ja tarvitseville ymmärrän lahjojen antamisen koska he ovat niitä Jeesuksen vähimpiä veljiä mutta muille en sitä ymmärrä. Kun annamme heille annamme Jeesukselle🙏- niin.arvelinkin
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai annoin. Kuten edellä sanoin :
Heikoimmile ja tarvitseville ymmärrän lahjojen antamisen koska he ovat niitä Jeesuksen vähimpiä veljiä mutta muille en sitä ymmärrä. Kun annamme heille annamme Jeesukselle🙏Sinä ymmärrät heikommille ja tarvitseville lahjojen antamisen, mutta et itse anna. Juurihan myönsit, ettet anna joululahjoja - et edes niille tarvitseville. Älä nyt ala taas valheeksi kääntämään, kun kerrankin olet ollut rehellinen.
Sinä ymmärrät heikommille ja tarvitseville lahjojen antamisen, mutta et itse anna. Juurihan myönsit, ettet anna joululahjoja - et edes niille tarvitseville. Älä nyt ala taas valheeksi kääntämään, kun kerrankin olet ollut rehellinen.
En minä Joulunlapseenkaan lahjoja antanut vaan rahaa 😉
- niin.arvelinkin
usko.vainen kirjoitti:
En minä Joulunlapseenkaan lahjoja antanut vaan rahaa 😉
Joululahja se rahakin on, pelle! Kamalaa seli seli kun olet jäänyt kiinni paskan puhumisesta housut kintussa. Pieni vinkki, ei kannata valehdella jos on noin huono muisti kuin sinulla.
Joululahja se rahakin on, pelle! Kamalaa seli seli kun olet jäänyt kiinni paskan puhumisesta housut kintussa. Pieni vinkki, ei kannata valehdella jos on noin huono muisti kuin sinulla.
Ei sen ole mikään joululahja jos maksan Patmokselle rekkakuluja 😉
- etkutonutkaansukkia
usko.vainen kirjoitti:
Ei sen ole mikään joululahja jos maksan Patmokselle rekkakuluja 😉
kyllä se on. turhaan sössötät muuta.
etkutonutkaansukkia kirjoitti:
kyllä se on. turhaan sössötät muuta.
Ei poron heinätkään ole joululahja vaikka se kuskaa joululahjoja 😉
Matut ennustivat tähdistä ja tulivat Jeesuksen luo kauniin legendan mukaan.
Eivät he mitään ennustaneet vaan seurasivat tähtiä. Astronomia ja astrologia ovat kaksi täysin eri asiaa.
Mutta nämä viisaat miehet tunsivat Kirjoituksia koska osasivat lukea tähtiä kirjoitusten mukaan🌟- Näinseasiaon
Osaatkohan sinä koira muuta kuin räksyttää?
- ei.se.osaa
sage8 kirjoitti:
Heh heh, minulla oli skotlanninpaimenkoira eli lassie ja se ainakin oli hyvin viisas.
Mutta sinä et ole se.
ei.se.osaa kirjoitti:
Mutta sinä et ole se.
En niin, mutta kirjoittelustasi päätellen sinä olet tyhmä kuin saapas.Ja veemainen.
- ei.se.osaa
sage8 kirjoitti:
En niin, mutta kirjoittelustasi päätellen sinä olet tyhmä kuin saapas.Ja veemainen.
Ajattelen sinusta aivan samoin.
ei.se.osaa kirjoitti:
Ajattelen sinusta aivan samoin.
Uskoisin, että sage ottaa tämän pelkkänä kunniana, usko.vainen.
- Näinseasiaon
RepeRuutikallo kirjoitti:
Osuvasti sanottu!
"heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä. " (Fil. 3:19) RepeRuutikallo kirjoitti:
Ilman muuta otan kunniana kaikkien fundisuskovien herjat.
sage8 kirjoitti:
Ilman muuta otan kunniana kaikkien fundisuskovien herjat.
Jos niin teet niin myt varmaan määrittelet miten sinä itse poikkeat fundisuskovista 🤔
Näinseasiaon kirjoitti:
Osuvasti sanottu!
"heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä. " (Fil. 3:19)Luuletko olevasi joku tuomari?
sage8 kirjoitti:
Luuletko olevasi joku tuomari?
Määritteletkö miten sinä itse poikkeat fundisuskovista 🤔
usko.vainen kirjoitti:
Määritteletkö miten sinä itse poikkeat fundisuskovista 🤔
En tuomitse ainakaan toista helvettiin enkä pidä saatanaa hahmona.
sage8 kirjoitti:
En tuomitse ainakaan toista helvettiin enkä pidä saatanaa hahmona.
Vain Jeesus tuomitsee mutta jokainen voi lukea Raamatusta millä perusteella sinne helvettiin joutuu 😉 Jeesus pitää saatanaa hahmona ja oli ihmisenäkin tämän kanssa tekemisissä.
"Matut ennustivat tähdistä ja tulivat Jeesuksen luo kauniin legendan mukaan."
Joka on muuten kopio sekin ja tarinana mahdoton, mikään tähtihän ei voi opastaa ketään minkään yksittäisen rakennuksen luokse. Tämän kertoo jo järki.a-teisti kirjoitti:
Joka on muuten kopio sekin ja tarinana mahdoton, mikään tähtihän ei voi opastaa ketään minkään yksittäisen rakennuksen luokse. Tämän kertoo jo järki.Vieläkin suunnistetaan tähti mukaan 🌟
a-teisti kirjoitti:
Joka on muuten kopio sekin ja tarinana mahdoton, mikään tähtihän ei voi opastaa ketään minkään yksittäisen rakennuksen luokse. Tämän kertoo jo järki.Kyllä, tämä legenda on kopio eikä monien valovuosien päässä oleva tähti voi opastaa ketään mihinkään maan pinnalla. Eikä edes pyrstötähti.
sage8 kirjoitti:
Kyllä, tämä legenda on kopio eikä monien valovuosien päässä oleva tähti voi opastaa ketään mihinkään maan pinnalla. Eikä edes pyrstötähti.
Tottakai tändet opastavat nytkin esim. ilmansuunnat jos vain tiedät jotain tähtitaivaasta 🌟
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai tändet opastavat nytkin esim. ilmansuunnat jos vain tiedät jotain tähtitaivaasta 🌟
Minä tiedän tähtitaivaasta ja tähtitieteestä enempi kuin moni muu koska olen tähtitieteen harrastaja ja omistan jopa jonkinlaisen kaukoputken.
sage8 kirjoitti:
Minä tiedän tähtitaivaasta ja tähtitieteestä enempi kuin moni muu koska olen tähtitieteen harrastaja ja omistan jopa jonkinlaisen kaukoputken.
No, sitten osaat suunnistaa tähdistä ja tiedät, että näin tähdet opastavat🌟
- Näinseasiaon
sage8 kirjoitti:
Luuletko olevasi joku tuomari?
En. Luuletko sinä?
Lukekaa linkistä Pukkiperinteestä, ei tarvitse riidellä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukkisage8 kirjoitti:
Käykö sinulla Pukki ja tuoko lahjoja? Ja ennenkaikkea, oletko ollut kiltti?
Kiitos kysymästä
Minun jo hyvin pienenä ollessa, äiti teki selväksi, että joulupukki on rikkaiden leikkiä ja siksi vietimme ihan aikuisten jouluja. Myöhemmn tosin, oman perheen kanssa joulupukki kävi ja lahjoja hankittiin.
Nyt lapsi on maailmalla, ja viettää omaa joulua omalla tavallaan, yleensä matkustaa ulkomaille golfaamaan. Tilanne on mitä parhain. En pidä sukujouluista tai perhejouluista, niistä on liian paljon työtä ja melua.
Otan oikeuden olla itsekäs tässä vaiheessa ja odotan vain paljon ihania satuelokuvia, joissa hyvä voittaa. Ruokin lintuja, keitän naakoille puuroa ja houkuttelen itselleni ilon siitä, että päivä lähtee pitenemään.
Vaikuttaa ehkä noitanaisen touhuilta, kun piha on täynnä mustia lintuja naukkailemassa pähkinöillä ja auringonkukan siemenillä höystettyä kaurapuuroa, mutta ei se minua haittaa. Ihmettely on ihmisen parasta aikaa.
Naakkoja sanottiin aikoinaan piispan sieluiksi, kun asustelivat kirkontorneissa, nyt niitä on muuttanut meidän piha-alueelle.
Kun annan niille ruokaa, ovat rauhallisempia, muuten kulkevat pitkin seinänvierustoja etsimässä jotakin murusta. Tai lentelevät ristiin rastiin, kuin kauhuelokuvassa.
Kun saavat vatsansa täyteen istuvat kauniisti koivun oksalla pareittain ja sukivat toisiaan, kuin vastarakastuneet. Kaikki ovat samannäköisiä, joten ei voi tietää ovatko neutraaleja vai vähemmän neutraaleja sieluja.
Ihanan eläimellistä hämärän aikaa kaikille, elävän luontokokemuksen kautta.
Pitää vain mennä luontoon mukaan.fari.g kirjoitti:
Kiitos kysymästä
Minun jo hyvin pienenä ollessa, äiti teki selväksi, että joulupukki on rikkaiden leikkiä ja siksi vietimme ihan aikuisten jouluja. Myöhemmn tosin, oman perheen kanssa joulupukki kävi ja lahjoja hankittiin.
Nyt lapsi on maailmalla, ja viettää omaa joulua omalla tavallaan, yleensä matkustaa ulkomaille golfaamaan. Tilanne on mitä parhain. En pidä sukujouluista tai perhejouluista, niistä on liian paljon työtä ja melua.
Otan oikeuden olla itsekäs tässä vaiheessa ja odotan vain paljon ihania satuelokuvia, joissa hyvä voittaa. Ruokin lintuja, keitän naakoille puuroa ja houkuttelen itselleni ilon siitä, että päivä lähtee pitenemään.
Vaikuttaa ehkä noitanaisen touhuilta, kun piha on täynnä mustia lintuja naukkailemassa pähkinöillä ja auringonkukan siemenillä höystettyä kaurapuuroa, mutta ei se minua haittaa. Ihmettely on ihmisen parasta aikaa.
Naakkoja sanottiin aikoinaan piispan sieluiksi, kun asustelivat kirkontorneissa, nyt niitä on muuttanut meidän piha-alueelle.
Kun annan niille ruokaa, ovat rauhallisempia, muuten kulkevat pitkin seinänvierustoja etsimässä jotakin murusta. Tai lentelevät ristiin rastiin, kuin kauhuelokuvassa.
Kun saavat vatsansa täyteen istuvat kauniisti koivun oksalla pareittain ja sukivat toisiaan, kuin vastarakastuneet. Kaikki ovat samannäköisiä, joten ei voi tietää ovatko neutraaleja vai vähemmän neutraaleja sieluja.
Ihanan eläimellistä hämärän aikaa kaikille, elävän luontokokemuksen kautta.
Pitää vain mennä luontoon mukaan.Silloinhan ihminen on minusta kiltti kun ei pröystäile ja ruokkii lintuja ja on luonnon kanssa sopusoinnussa.
Minun lintulaudallani ja syöttölaitteessa on tali- ja sinitiaisia ja joitakin varpusiakin näkyy olevan. Vaimon kanssa niitä ruokitaan ja seurataan ja vietetään joulua vaatimattomasti. Vaimolle ostin vaikeammasta päästä olevan sanaristikkolehden koska hän siitä.
Jouluaatoksi ostetaan punaviiniä ja käydään haudalla viemässä kynttilät, sekä paikalliselle haudalle että etähaudalle.- VagisaniaMuijallesi
sage8 kirjoitti:
Silloinhan ihminen on minusta kiltti kun ei pröystäile ja ruokkii lintuja ja on luonnon kanssa sopusoinnussa.
Minun lintulaudallani ja syöttölaitteessa on tali- ja sinitiaisia ja joitakin varpusiakin näkyy olevan. Vaimon kanssa niitä ruokitaan ja seurataan ja vietetään joulua vaatimattomasti. Vaimolle ostin vaikeammasta päästä olevan sanaristikkolehden koska hän siitä.
Jouluaatoksi ostetaan punaviiniä ja käydään haudalla viemässä kynttilät, sekä paikalliselle haudalle että etähaudalle.Yrität taas tehdä itsestäsimkilttiä vaikka olet rääväsuu ja solvaaja, valehtelija ja paskanpuhuja.
- eisitäsuuhunlaiteta
VagisaniaMuijallesi kirjoitti:
Yrität taas tehdä itsestäsimkilttiä vaikka olet rääväsuu ja solvaaja, valehtelija ja paskanpuhuja.
"itsestäsimkilttiä"
Menikö sulla vagisania suuhun?
Jeesus ja joulu
Ei ollut sijaa majatalossa:
Onko tilanne mitenkään muuttunut, ei tunnu edelleenkään olevan juutalaisille tilaa Betlehemin majatalossa.- sfnn
Tilaa heille on mukka kuka uskaltaa terroritien hotelleihin siellä mennä?
Ei kukaan muu kuin arabi asu arabinen hotelleissa. sfnn kirjoitti:
Tilaa heille on mukka kuka uskaltaa terroritien hotelleihin siellä mennä?
Ei kukaan muu kuin arabi asu arabinen hotelleissa.Siinäpä se.
Lisäksi Jeesuksesta on nyt tehty palestiinalainen ja koko maailma antaa lahjansa palestiinalaisille, koska pitävät heitä pelastuksena heidän antisemitistisen mielenlaatunsa vuoksi, vaikka raamatun mukaan pelastus on juutalaisista.- sfngyet
fari.g kirjoitti:
Siinäpä se.
Lisäksi Jeesuksesta on nyt tehty palestiinalainen ja koko maailma antaa lahjansa palestiinalaisille, koska pitävät heitä pelastuksena heidän antisemitistisen mielenlaatunsa vuoksi, vaikka raamatun mukaan pelastus on juutalaisista.Onko liberaalikirkkokin alkanut Jeesuksesta palea tehdä?
Pelastus on juutalaisista, Jeesus on juutalainen ja Hänestä on pelastus. - aamenta
sfngyet kirjoitti:
Onko liberaalikirkkokin alkanut Jeesuksesta palea tehdä?
Pelastus on juutalaisista, Jeesus on juutalainen ja Hänestä on pelastus.Aamen!
- AjoittainPalstalla
Älä sure usko.vainen! Kyllä sossu sulle jotain jouluks järkkää!
- RepenJoulu
Saitko reperäyhis taas lahjakortin Tokmannille (ei tupakkaa ja alkoholia)?
- AjoittainPalstalla
RepenJoulu kirjoitti:
Saitko reperäyhis taas lahjakortin Tokmannille (ei tupakkaa ja alkoholia)?
Sain 40€ ostan sillä saippuaa ja pesen suuni.
Ei Jeesuksen roolia vaan tietäjien roolin.
TÖKS! TÖKS!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230