Neljä aitoa todistetta siitä, ettei temppeli ei sijainnut ns. Temppelivuorella

TempleTrueLocation

Todiste 1: Antonian linnoitukseksi väitetty nurkka on liian pieni kolmelle 10 000 sotilaan raskaalle legioonalle.
Todiste 2: sekä historioitsija Jesephus, juutalainen Eleazar ben Jair, roomalainen Pilgrim että kristitty Eusebius sanovat ettei se ollut siellä.
Todiste 3: varsinaisten arkeologisten evidenssien puute, varsinkin ns. Itkumuuri on rakennettu vasta 130 ja oli todellinen osa roomalaista Aelia Capitolia.
Todiste 4: Miten temppeli olisi voinut muka on voinut jäädä ainuttakaan kiveä jäljelle, Sillä Jeesus sanoo: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle." (Matt.24:2)

Temppelin oikea sijainti on puolikilometriä ns. Temppelivuoresta etelään, mutta Moorian vuorta ja temppeliä ei enää ole sillä roomalaiset hävittivät temppelin perinpohjaisesti kuten Jeesus oli ennustanut ja tasoittivat vuoren olemattomiin niin ettei sitä voisi enää löytää. Nykyisen sijainti jossa sijaitsee mm. Kalliomoskeija ja Itkumuuri olivat oikeasti osa roomalaista linnoitusta. Tässä linnoituksessa Jeesus esimerkiksi tuomittiin prokonsuli Pontius Pilatuksen praetoriumissa (= kalliomoskeija).

Nämä ovat totuuden sanoja. Aamen. Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä. Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudestisyntynyt

      Hetran Jeesuksen Kristuksen rauha olkoon sinun kanssasi. Vahvistakoon hän sinua ja johdattakoon sinut totuuden äärelle. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen aamen.

    • pöh

      Ja mitä tekemistä tällä on adventismin kanssa?

      • Mitä tekemistä tuolla on minkään kanssa? Puoli kilometriä sinne tänne.


      • ErehtymätönRaamattu
        SAI kirjoitti:

        Mitä tekemistä tuolla on minkään kanssa? Puoli kilometriä sinne tänne.

        Raamattu on erehtymätön Jumalan sana. Jos temppeli oli siinä missä sen väitetään olleen, Raamattu on väärässä. Miten siis ns. Itkumuuri voi siten olla osa temppelia kun Jumala itse sanoo "tänne ei jää kiveä kiven päälle." Totisesti, aito temppeli on hävitetty kokonaan vuorta myöten eikä siitä jäänyt peruskalliota jäljelle.


      • ErehtymätönRaamattu kirjoitti:

        Raamattu on erehtymätön Jumalan sana. Jos temppeli oli siinä missä sen väitetään olleen, Raamattu on väärässä. Miten siis ns. Itkumuuri voi siten olla osa temppelia kun Jumala itse sanoo "tänne ei jää kiveä kiven päälle." Totisesti, aito temppeli on hävitetty kokonaan vuorta myöten eikä siitä jäänyt peruskalliota jäljelle.

        Aivan, tuo on totta mitä sanot. Kaikki on hävitetty. Temppelin väliverhokin repesi Yahushuan kuollessa. Kaikilla on nyt vapaa pääsy kaikkeinpyhimpään. Temppelipalvelus loppui kokonaisuudessaan. Ei siis ole mitään väliä sillä, missä kohden temppeli ennen sijaitsi. Ei siis ole mitään väliä sillä, onko tuo muurin pätkä temppelin muuria vai ei. :)

        Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa. Joh. 4:21


    • Lööperiä

      Vai oli Jerusalemissa 30 000 roomalaista sotilasta. Hyvä jos kaupungin oma väkiluku pääsi 10 000.

      Eri arvioita Jerusalemin väkiluvuista
      Tacitus
      1 100 000
      Josephus
      600 000
      Argeologit
      80 000
      Hillel Geva
      20 000
      Tutkijat ennen
      10 000 - 40 000
      Tutkijat nykyään
      Alle 10 000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe