Canon kamera ei toimi enää windows 7 :ssa

pänniii

Olen yrittänyt kytkeä canon powershot A610 kameraa windows 7:aan
aikaisemmin toimi ihan O.K mutta nyt tulee vain herjaa. Canon Powershot 40 ei toimi myöskään toimi.
-"laitteen ohjausohjelmistoa ei voitu asentaa"
-"Laite ei toimi ongelmitta, koska Windows ei voi ladata sen tarvitsemia ohjaimia. (Koodi 31)"

laitehallinnassa MTP USB laite---> keltainen kolmio

Hiton ristiriitaista.....
laitehallinnasta olen poistanut se monta kertaa, kamera ei vain suostu tulemaan näkyviin.

-haettu ohjaimia päivityksestä: Windowsin mukaan "laitteen ohjainohjelmisto on ajan tasalla"

Canonilla ei ole erillisiä ajureita, vaan pitäisi toimi ihan suoraan.

mitä pirua tuolle voisi enää tehdä........

14

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kortinlukijaa

      Käytä kortinlukijaa.

    • täällätoimii

      Kokeillin Canon Powershot A620 ja A630.
      Molemmat toimivat 64 bittisessä Windows 10 koneessa (1803 version Windowsista)

    • täällätoimii

      Sori väärästä vastauksesta (mietin just windows 10 ongelmia ;)

      Voisi kokeilla poistaa usb (ohci ehci) ohjaimet ja antaa asentaa uudestaa.
      Onkokan tuollakin upper ja lower filter ajureita joita on voinut jäädä jostain poistettaessa jäljelle. Josku oli tuollaista Cd/DVD asemien kanssa.

      Jotain siellä on kait solmussa.

      https://troubleshooter.xyz/wiki/fix-mtp-usb-device-driver-installation-failed/

    • pänniii

      kokeilin noilla ohjeilla ei tulosta , inf ei voi asentaa...ei ole upper fileä jne.
      varmaan joku on kironnut minun pC:n olisiko joulupukki......heh

    • strysrtysrty

      Miten kameran pitäisi "toimia"? Enpä ole koskaan tarvinnut mitään ajureita kameralle windowsissa. Olen siirtänyt kuvat usb-johdolla tai kortinlukijan kautta.

      • pänniii

        No niinhän minäkin olen siirtänyt usb-johdolla jo vuosikymmeniä, mutta nyt se ei jostain syystä onnistu enää ei kummallakaan Canonilla. Sillähän minä kyselen että jos jollain olisi tietoa.
        Kyllä minä tiedän ettei valmistajan ajureita tarvita ainakaan Canon:iin.
        Windows 10 tunnistaa kamerat ihan heti, mutta tähän seiskaan on ilmestynyt joku jumi jota minä en tajua.


    • linjoillakin

      Kokeilin ja toimii win 7 Mulla Canon a630. Laitoin kameran usb johdolla kiinni koneeseen .Kun kytkin virran kameraan näytti muutaman sekunnin kuluttua tiedon, että asennnetaan ajurit.

    • linjoillakin

      Mitä laiteohjaimet/ ominaisuudet tietoruutu näyttää?

    • Aloitetaanpa_alusta

      Eikö se kamera siis näy resurssienhallinnassakaan levyasemana? En ole koskaan tarvinnut mitään ohjaimia, vaan raahaamalla siirtänyt/kopioinut kuvat (Sony) rh:ssa.

    • pänniii
    • pänniii

      eipä toiminut upper filterin poisto ....lower filtteriä ei ollut
      -sitä ennen tein rekisterin varmuuskopion, no sillä ei rekisteriä saanut palautettua ( joku ohjelma kirjoitteli rekisteriin)
      -mutta "onneksi" tein system restore:n, no heh sekään ei toiminut. ( tämän minä kyllä arvasin)
      sitten kovemmat otteet käyttöön: vikasieto tilassa komentokehotteella: cd restore..rstrui.exe sain järjestelmän palautettua.

      PS. joskus system restore kenkkuilee ihan siitä, että desimaali asetuksiin on ilmestynyt piste pilkun tilalle, tästä ei tällä kertaa ollut kyse.
      ( ohjauspaneeli->alue ja kieli)

      kiitokset vain kaikille vastanneille, olisihan se mukava saada kamera toimimaan pc:ssä
      nämä on joskus tosi hankalia, mutta ratkaisu voi olla hyvin yksinkertainen kun sen vaan oivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe