Nyt on kaikilla villeillä mahdollisuus alkaa ajamaan kelakyytejä. Taksi Helsinki ja Lähitaksi piti huolen, että villit eivät heidän välityksiin päässeet, mutta tuore kilpailutuksen voittaja kutsuu halukkaat ajamaan kelakyytejä. Onneksi luotettava firma voitti kilpailutuksen eikä sitä annettu takasin ammattitaidottomille sekoilijoille. Oliko missään yhtä huonosti hoidettuja kelakyytejä kun hut-alueella?
Hut menetti kelakyydit Menevälle
49
55
Vastaukset
- Torttu
Kyllä nyt homma hoituu ja asiakkaat saa kelataxin rivakasti, hoh hoijakkaa
- eiymmärrävaan
hahhaha..siis mitä helvettiä?
Monta autoa menevällä on? Miten se aikoo hoitaa noi? Vai voitettiinko kilpailutus lupauksilla kuten kajon kenttäkaistansa, jonka sittemmin menetti?- Torttu
Nimenomaan menevällä ehkä sata autoo kyllä homma hoituu..
- HKH
Mietin samaa. Eihän Menevän volyymi riitä mitenkään koko Uudenmaan kelojen hoitamiseen. Tietävät sen itsekin ja siksi pyytävät kaikkia halukkaita auttamaan. Miksi lupautua sellaiseen, mitä ei kykene hoitamaan.
Pysyikös hinnat ennallaan. Jos kelat ajetaan jatkossa jollain 2 € lähdöllä ja 1€/kilometri, niin pitäkää hyvänänne. Jos niistä saisi normitaksan mukaisen hinnan, niin ajaisihan noita. - Junioryrittäjä
Ihan samalla tavalla hoituu kuin Hut:lla, millä ei ollut yhtään omaa autoa.
Menevällä on sentään se 100 omaa autoa ja lisäksi Menevä välittää jo kelaajot Päijät-Hämeen alueella, missä ovat hoitaneet homman mallikkaasti kun mitään valituksiakaan ei ole tullut.
Nyt on ilmeisesti tarjous voitettu hieman paremmalla hinnalla, niin ei se ainakaan voi huonommin mennä kuin Hut:lla.
- Kabunlain
Juttelin maanataina Menevän yrittäjän kanssa. Se sanoi että keikkaa ei joka päivä tulee ja yleisesti 2-3 Menevän ajotarjousta päivässä. Paljonko heillä niitä yrittäijä on? 10-20?
- Kdkfkfkfk
Ehkä hut ei olis menettänyt niitä jos olis ottanut uusia yrittäjiä mukaan ajamaan niitä. Villeillä ei ole muuta tilauskantaa, joten kelakyydit kyllä houkuttavat. Hyvä homma!
- A.Autoileva
Mitähän laitteita villit aikooovat käyttää niiden välitykseen? Jos hinnat on samaa tasoa, kuin aiemmin, saatte pitää ihan mielihyvin ne hyvänänne. En ole ajanut niitä tähänkään asti, mitä väliä?
- sadflashdf
A.Autoileva kirjoitti:
Mitähän laitteita villit aikooovat käyttää niiden välitykseen? Jos hinnat on samaa tasoa, kuin aiemmin, saatte pitää ihan mielihyvin ne hyvänänne. En ole ajanut niitä tähänkään asti, mitä väliä?
No ottaen huomioon, että Menevällä on cabonlinen valmistama softa omassa kyydinvälityksessä niin varmaan kelakyyditkin jaetaan samaisen softan kautta. Sen voi sitten jokainen sopimuskuljettaja ladata vaikka omaan puhelimeensa. Ei se kyydin välitys nykyaikana vaadi mitään erikoisia laitteita vaan softat on saatavilla ihan älypuhelimiin.
- kisss
A.Autoileva kirjoitti:
Mitähän laitteita villit aikooovat käyttää niiden välitykseen? Jos hinnat on samaa tasoa, kuin aiemmin, saatte pitää ihan mielihyvin ne hyvänänne. En ole ajanut niitä tähänkään asti, mitä väliä?
Voiskohan ton hoitaa jollain sovelluksella. Semel tietysti repii perseensä mutta sellaista elämä on . Itsellä (Hki) kans ei mitään sitä vastaan (tietenkään) että joku uusi porukka ajelee noi kelakyydit mutta jos hinnat on samaa luokkaa kuin nyt, kannattaa Abun sisustaa se kotteronsa asunnoksi sillä päivät tulee olemaan tooosi pitkiä.
- Emser
kisss kirjoitti:
Voiskohan ton hoitaa jollain sovelluksella. Semel tietysti repii perseensä mutta sellaista elämä on . Itsellä (Hki) kans ei mitään sitä vastaan (tietenkään) että joku uusi porukka ajelee noi kelakyydit mutta jos hinnat on samaa luokkaa kuin nyt, kannattaa Abun sisustaa se kotteronsa asunnoksi sillä päivät tulee olemaan tooosi pitkiä.
Hinta pitäs olla vähintäin 15% korkeampi nykyisestä, ei muuden tästä tulee mitään.
- A.Autoileva
kisss kirjoitti:
Voiskohan ton hoitaa jollain sovelluksella. Semel tietysti repii perseensä mutta sellaista elämä on . Itsellä (Hki) kans ei mitään sitä vastaan (tietenkään) että joku uusi porukka ajelee noi kelakyydit mutta jos hinnat on samaa luokkaa kuin nyt, kannattaa Abun sisustaa se kotteronsa asunnoksi sillä päivät tulee olemaan tooosi pitkiä.
” Voiskohan ton hoitaa jollain sovelluksella. ”
Ei voi. Haluaisitkos maksaa vielä sovelluskehittäjällekin provikat, 15-25%? En usko, että haluat. - Mennentullen2
Väärin. Menevä hoitaa Päijät-Hämeessä välityksen sovellutuksella. Eikä muuten maksa autoilijalle erikseen mitään, ottavat välistä noin 13% mikä piyää sisällään kaiken.
- dasauto
sadflashdf kirjoitti:
No ottaen huomioon, että Menevällä on cabonlinen valmistama softa omassa kyydinvälityksessä niin varmaan kelakyyditkin jaetaan samaisen softan kautta. Sen voi sitten jokainen sopimuskuljettaja ladata vaikka omaan puhelimeensa. Ei se kyydin välitys nykyaikana vaadi mitään erikoisia laitteita vaan softat on saatavilla ihan älypuhelimiin.
Ei muuten oo
- Jokamiesluokka
sadflashdf kirjoitti:
No ottaen huomioon, että Menevällä on cabonlinen valmistama softa omassa kyydinvälityksessä niin varmaan kelakyyditkin jaetaan samaisen softan kautta. Sen voi sitten jokainen sopimuskuljettaja ladata vaikka omaan puhelimeensa. Ei se kyydin välitys nykyaikana vaadi mitään erikoisia laitteita vaan softat on saatavilla ihan älypuhelimiin.
Olet opetellut uuden sanan, softa.
- Kauhupuistonkela
Loppukesään mennessä varmaan haetaan taas uutta toimijaa kelakyydeille..
- Jeesus555
Eikös HTP ja MENEVÄ ole yhtä?
Kuulin että parisen sataa autoa yhteensä välityksessä, mitä menevän kuskin kanssa jutustelin.
Luuletteko, että semelin kautta noita välitellään? - Taavitsainen
Ei taksi Helsingillä mitään hätää ole, onhan niillä kolmas kaista.
- Taksivantaa3333
😁😁😁😁
Nimenomaan, ja ammattitaitoisimmat kuskit, jotka osaa kaiken....
- Orban
Onko jossain ollut että menevä olisi voittanut kilpailutuksen?
- Jokamiesluokka
Ei missään.
- Jdkdkdkkf
https://meneva.fi/fi/ajankohtaista/meneva-jarjestaa-kelakyydit-helsingin-ja-uudenmaan-alueella
Sieltä löytyy.. - Udkdkdkd
Ja Taksi Helsinki lisää autoja. 😂 Joko on Hutin porukalle jaettu suojatyöpaikat TH:ssa ja Lähitaksissa?
- Torttu
Hutin porukat menevän yrittäjiks tahkoo isoo rahaa...
- Supertaksi
Ei siihen porukkaa tarpeeksi lähde. Menevä historiaan.
- Ooooooooooo
Eikö tässä ole Menevän välitykseen lähteville yrittäjille tiedossa ajoa pakoputki punaisena aamusta iltaan?
- Kdkfkfkfkf
Ja kuinka yllättävää, että Taksi Helsinki ei tästäkään asiasta ole informoinut kuljettajia. Hienoa tiedottamista taas. No kuskina voi hakeutua toimivamman tilausvälityksen autoa ajelemaan. TH valuu alas aika hirveellä vauhdilla.
- zhätzhätzhää
taitaakin muuten sitten olla ihan viimeinen tai toiseksi viimeinen kilpailutus kela kyydeistä. Seuraavassa vaiheessa vain tilataan se ajo ja kuitit lähtee automaattisesti ajon päättyessä sinne minne pitää ja tilitys tulee paappulin tilille.
Miksi helvetissä pidetään tällaista miljoonia maksavaa järjestelmää pystyssä ja monopolissa kun kaiken voisi hoitaa ihan normaalein markkinavetoisesti applikaatioilla ei siihen mitään kela laitteistoja tarvita ei yhtään mitään senkun tilaa taksin ja kuitit menee sähköisesti sinne minne pitää ja tilitykset juoksee automaattisesti.
ihme homma, ihan täyttä neuvostoliittoa koko homma.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain menee - Minkähäntähren
Hiton kuustoista, tuota menevää pelkäsinkin että alkaa nostamaan päätään.
Täytyy kohta alkaa miettimään lisänä tuota menevää.
TH. lle kysymys, onko silti järkevää tehdä kaikkensa ettei esim oteta parhaimmistoa näistä uusista riveihin?
Muuten ovat tekemässä hyvää mainosta toisille firmoille. - Orban
Jos ei Hut saanut sitä pyörimään, niin ei sitä saa Meneväkään. Meneväkin ottaa provisiot, vaikka pienemmät, ja välitys sekä laitteet maksaa hunajaa. Villi veikkaus. Menevä ei edes pääse aloittamaan tai jos pääsee, niin loppuu syksyn katastrofiin. Kuka haukkasi jättikasan paskaa? Vastaus on Kela! Emme edelleenkään ala ajamaan halvemmalla kuin meidän vakiotaksat on
- Iiiiiiiiiii
Ette te, mutta Menevän villit ja uudet kyllä.
- Orban
Niitä villejä ja uusia suomenkielentaitoisia pitäisi olla 2.500 ajamaan pelkkää Kelaa. Keskus toimitiloineen ja henkilöstöineen. Kuskien ja keskuksen koulutus. Tuleeko Menevä Akatemia? Taksan pitäisi olla paljon korkeampi, asiakkaat ovat vaativampia palvelun sujuvuuteen ja oikea-aikaisuuteen kuin Keilaniemeläiset. Näemme jättikatastrofipaskakasan kaatuvan Kelan syliin.
- OrbanOnÄlykkö
Orban kirjoitti:
Niitä villejä ja uusia suomenkielentaitoisia pitäisi olla 2.500 ajamaan pelkkää Kelaa. Keskus toimitiloineen ja henkilöstöineen. Kuskien ja keskuksen koulutus. Tuleeko Menevä Akatemia? Taksan pitäisi olla paljon korkeampi, asiakkaat ovat vaativampia palvelun sujuvuuteen ja oikea-aikaisuuteen kuin Keilaniemeläiset. Näemme jättikatastrofipaskakasan kaatuvan Kelan syliin.
Suomessa on noin 10 000 taksia joista siis 2 500 kpl on työllistetty pelkästään uudenmaan Kelakyyteihin. Eli 1/4 suomen takseista tarvitaan ajamaan Uudenmaan Kela kyytejä.
Hienoa Orban, että taida olla penaalin terävin kynä. - Orban
Normaaliälyisiä ja suomenkielentaitoisia tarvitaan 1.250 ja villejä sekä vapaita hoono soomilaisia tarvitaan 2.500.
OrbanOnÄlykkö kuuluu jälkimmäiseen runsaine kirjoitusvirheineen. Ei jatkoon! - OrbanOnÄlykkö
Orban kirjoitti:
Normaaliälyisiä ja suomenkielentaitoisia tarvitaan 1.250 ja villejä sekä vapaita hoono soomilaisia tarvitaan 2.500.
OrbanOnÄlykkö kuuluu jälkimmäiseen runsaine kirjoitusvirheineen. Ei jatkoon!Tarkista lääkkeesi. Kiitos.
- HähKerro
Orban kirjoitti:
Normaaliälyisiä ja suomenkielentaitoisia tarvitaan 1.250 ja villejä sekä vapaita hoono soomilaisia tarvitaan 2.500.
OrbanOnÄlykkö kuuluu jälkimmäiseen runsaine kirjoitusvirheineen. Ei jatkoon!1250? Montako niitä ajoi aiemmin? Ennen 1.7?
- Hyvaajoulua
Jotenkin en usko, että Menevän nykyhenkilöstöllä ajetaan menestyksellisesti Keloja. Nehän vaativat kuitenkin kohtuullisen paljon lukutaitoa. Uusien yrittäjien kohdalla sama ongelma on myös, onko niistäkään torppareiksi ? Yritystä kuitenkin on isompiin kuvioihin, se on hyvä.
- hilulilu654
Muutaman kerran ku mummot valittaa kuskin vievän mihin sattuu, niin loppuu vikatkin kuskit ja eikös kela atribuutti vaadi hiukka suomenkielen osaamista?
- 12plus
Toisaalta, kun kerran legacy-taksit epäonnistuivat pääkaupunkiseudulla pahasti, on parempi antaa hommat uusille.
- Länkyttäjännn
Jännästi noita huonosti käytyäytyviä juntti lökäpöksyjä ja lukutaidottimia huonosti suomea osaavia on myös taksi helsingissä.
mihin se on unohtunut?
Ennen haukuitte TH.n maahanmuuttaja kuskeja, nykyään maahanmuuttaja kuskeja jotka on muissa firmoissa.- Ekekeweb
Eiköhän se niin mene, että jokaisessa isossa firmassa/välityksessä on asiallisia kantasuomalaisia, huonosti käyttäytyviä lökäpöksy-kantasuomalaisia, huonosti käyttäytyviä lökäpöksy-maahanmuuttajia ja asiallisia maahanmuuttajia.
- Länkyttäjännn
Näinhän se on ekeweb.
pointtini oli, ettei voi yleistää villejä joksikin apinalaumaksi.
Kyllästynyt muutenkin tolpilla tuohon mollauskulttuuriin mitä isännät kylvee, mikään muu työyhteisö ei ole näin kateellista ja pahansuopaista kolleegoilleen.
Fakta on, että uusissa on todella paljon myös asiallisia kavereita minkä näkee jo yleisilmeestä ja kalustosta.
Osa lienee TH.n ja LT.n entisiä renkejä.
Itse jatkan renkinä edelleen...- Uuuuuuuuuuuu
Taksialalla kun ne kollegat ovat suoria kilpailijoita.
Selvähän se, että uusiin yrittäjiin mahtuu monenlaista. Silti kuskina ja asiakkaana pitäisin turvallisimpana valita perinteisen ison toimijan auto. Niillä nimittäin tietyt laatustandardit, ongelmakuskien, kusettajien sun muiden ei kannata antaa pilata koko brändin mainetta. Yksittäisistä villeistä voi tietenkin löytyä koko kaupungin paras ja vaikka samanaikaisesti halvinkin taksi, mutta asiakashan ei sitä tiedä ennalta. Yhtä hyvin voi joutua kaupungin huonoimpaan ja kalleimpaan kyytiin, jos summittaisesti villien kyytiin hyppii.
Tässä näkee siis brändin arvon. Parastakaan laatua edullisesti tarjoava pienyrittäjä ei pysty helposti murtautumaan asiakkaiden tietoisuuteen ja siten saamaan luottamusta sekä kysyntää. - Uuuuuuuuuuuu
Taksialalla kun ne kollegat ovat suoria kilpailijoita.
Selvähän se, että uusiin yrittäjiin mahtuu monenlaista. Silti kuskina ja asiakkaana pitäisin turvallisimpana valita perinteisen ison toimijan auto. Niillä nimittäin tietyt laatustandardit, ongelmakuskien, kusettajien sun muiden ei kannata antaa pilata koko brändin mainetta. Yksittäisistä villeistä voi tietenkin löytyä koko kaupungin paras ja vaikka samanaikaisesti halvinkin taksi, mutta asiakashan ei sitä tiedä ennalta. Yhtä hyvin voi joutua kaupungin huonoimpaan ja kalleimpaan kyytiin, jos summittaisesti villien kyytiin hyppii.
Tässä näkee siis brändin arvon. Parastakaan laatua edullisesti tarjoava pienyrittäjä ei pysty helposti murtautumaan asiakkaiden tietoisuuteen ja siten saamaan luottamusta sekä kysyntää. - 12plus
Niinno, jos suuren firman brändiä hakee, legacyt ovat esimerkiksi uberiin verrattuna todella pieniä tekijöitä.
- 12plus
Ja kaupungin kalleimmat saattavat hyvinkin löytyä legacyistä, halvimmat ei.
- Oooooooooooooo
12plus kirjoitti:
Niinno, jos suuren firman brändiä hakee, legacyt ovat esimerkiksi uberiin verrattuna todella pieniä tekijöitä.
Uber ei ole suuri Suomessa.
”Legacyista” ei varmasti löydy halvinta, mutta tuskin kalleintakaan. Tilanteen olettaisi normalisoituvan siihen, että vanhat brändit ovat keskimäärin vähän kalliimpia, koska niillä on varaa siihen juuri brändinsä sekä tehokkaan välityksen ansiosta. Villeistä löytyy sitten kaikkia ääripäitä, niitä jotka yrittävät polkuhinnoilla raapia asiakkaita maksimaalisesti sekä niitä, jotka yrittävät tarjota uudella S-mersulla kallista laatukyytiä kuin myös niitä, jotka laskevat elävänsä saadessaan yhden kännisen tai turistin ”ryöstettäväksi” viikottain.
- THlainen
Uusissa näkyy olevan osalla aika hienoakin kalustoa, ja varmasti suurin osa laadukkaammalla kalustolla liikkuvista on vanhoja renkejä.
Muutamia haastatellut ja kuskitaustalla olevia olleet.
Jonku isomman kannattaisi nuo poimia itselleen omiin riveihin. Olisi parhaimmisto omissa riveissä, parempi sekin kuin kilpailijoita.
Ennen pitkään joku poimii nuo riveihinsä, osa karsiutuu luonnollisesti pois.
Uskon noiden osaavien villien jäävän alalle, kysymys on vain missä ajavat jatkossa.
TH johtajisto herätys! - Anonyymi
Itse lähtitaksi lupa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789